סקרי בחירות 2015

סקרי בחירות 2015

הרשימות כבר מוכנות, הקמפיינים נשלפים, ואנחנו כאן עם כל סקרי בחירות 2015 בזמן אמת. מי בפנים? מי בחוץ? ומה מצב הגושים? ה'מידגם' – פינת הסקרים של 'מידה'

ממוצע סקרי בחירות 2015

יומי

 בחירות 2015: סוף השבוע האחרון לפני הבחירות הוא גם ההזדמנות האחרונה לפרסם סקרים אחרונים, בהתאם לחוק הבחירות. הסימנים מצביעים כי הפער בקרב ראש בראש בין הרצוג נתניהו הוא הגדול ביותר מאז שהחלה מערכת הבחירות. במידה ותוצאות הבחירות יתאמו את ממוצע הסקרים הנוכחי יוכל הרצוג, אם יצליח לפשר בין לפיד לחרדים, להקים ממשלה עם מרצ, יש עתיד, כחלון, ש"ס ויהדות התורה. נתניהו מצידו, יכול לעמוד בראש ממשלת ימין-כחלון-ליברמן-חרדים, כולל ישי. במידה ומתרחשת הפתעה ומי מהמפלגות הבאות – יחד, מרצ או ישראל ביתנו – לא עוברות את אחוז החסימה, הכל יכול להשתנות, לכאן או לכאן. בכל מקרה, אם המצב הנוכחי ישקף גם את תוצאות הבחירות, לנשיא ראובן ריבלין צפוי להיות כאב ראש גדול במיוחד, שייפתר רק לאחר שסימני השאלה – כחלון, ליברמן והחרדים – יודיעו סופית על מי הם ממליצים לראשות הממשלה. מובן שממשלת אחדות מרחפת תמיד כאופציה.



 חלוקה לגושים

המפה הפוליטית בישראל מתפצלת לגושים, כאשר התופעה החשובה בשנים האחרונות היא עלייתו של המרכז הפוליטי, הכולל בבחירות הנוכחיות את מפלגת 'יש עתיד', 'כולנו' ואפילו את מפלגת 'ישראל ביתנו' שלא שוללת הצטרפות לממשלת שמאל בתנאים מסוימים. גודלו של גוש המרכז ומרכיביו השונים עשוי להכריע את תוצאות מערכת הבחירות.

יומי

בחירות 2015 – סקרים אחרונים

יומי

יומי

יומי