בג"ץ חוק ההיצע והביקוש

חוק הביקוש וההיצע הפך מזמן לאחת מאבני הנגף של הצדק החברתי. עמותת קרן כלשהי, בייצוג עו"ד כלשהו, הגיעו לטפל בו בבג"ץ

לכבוד פורים, מגישה עמותה כלשהי של הקרן החדשה לישראל, עם עו"ד ערבי או יאפי או פעיל זכויות כלשהו, עתירה נוקבת נגד אחד החוקים הנוגדים ביותר את הצדק החברתי, האישי, הכללי, והקוסמי, והעומד בסתירה חריפה לעצם רעיון זכויות האדם: חוק ההיצע והביקוש.

בבית משפט העליון בירושלים

בשבתו כבית הדין להטלת אחריות על אחרים

בג"ץ ההיצע והביקוש

העותרים:

  1. עמותת קרן חדשה העוסקת בסקטור מצומצם של זכויות חברתיות
  2. גב' רוסיה-בגיל-העמידה שהעמותה הגרילה
  3. מר מזרחי-קשה-יום שאספנו במחאה החברתית
  4. בחור צעיר עם שם של טיס גייז, פעיל חברתי

כולם באמצעות:

עו"ד יאפי ד"ר מוכר מהתקשורת, ברחוב משרדי עורכי דין נחשב, תל-אביב; לחלופין: עו"ד ערבי מודרני עם ארומה אוריינטלית, מרחוב דו-קיום-כמו-פעם, חיפה; או: עו"ד לקקן לתורמים, העמותה הנ"ל (סעיף 1), ירושלים, בתוך גבולות 67.

המשיבים:

  1. בנימין נתניהו, כי הוא ראש הממשלה
  2. שר רשע, משרד האוצר
  3. המתנחלים, כי הם שם
  4. ההיסטוריה הכלכלית, וההיסטוריה בכלל
  5. אלמנטים מסוימים של המציאות

כולם באמצעות:

עו"ד מישהו שויינשטיין החליט לתקוע לנו; או עו"ד שלמד עם התובע בפקולטה בתל-אביב ועכשיו השתחל לפרקליטות, כולם מרחוב סלאח שבתי, ירושלים, מעבר לקו הירוק.

עיקרי העתירה

למה לא יורה בית הדין הנכבד למשיבים 4-5 לבטל לאלתר את חוקי ההיצע והביקוש, באשר חוקים אלו מהווים פגיעה חמורה בשוויון הכללי, או לחלופין, יורה למשיב 2 לבטל את חוק "הכסף לא גדל על העצים". במידה ולא ייעתר בית המשפט הנכבד, למצער ימליץ למשיב 1 להתפטר מתפקידו ולמשיבים 3 לקפוץ לים (התיכון, לא המלח, כי ליהודים אין מה לחפש בים המלח).

עיקרי הטיעון

  1. ציטוט הוראת בית הדין הנכבד בפרשת "הזכות לחיות על חשבון אחרים" (בג"ץ 1214.2523.688) כי "ככל שהדבר נוגע בנושאים כלכליים, אין בית המשפט הזה מתכוון להתייחס לבסיס עובדתי-מציאותי זה או אחר", עיקרון שזכה זה מכבר לעמוד בבסיס שיטת משפטנו וספר החוקים.
  2. פסקה לא ממש קשורה שמדברת על המחאה החברתית, האביב הערבי ועל סתימת פיות באקדמיה. ייתכנו רמזים ספוראדיים לאהדה תקשורתית שתהיה לפסק-דין שיחלק כסף לסקטור התל-אביבי ולמהפכה אזרחית אלימה המתרגשת ברחובות.
  3. פסקה המצטטת מומחה לכלכלה שמעולם לא למד כלכלה, בכלל פרופסור לחינוך, הטוען כי "חוקי ההיצע והביקוש הם אם כל חטאת, והם הבסיס לפגיעה בצדק חברתי, שוויון ושלום עולמי".
  4. משפט שמתחיל במילים כמו 'הואיל' וכולל כמה פעמים 'להלן' ו 'כדלעיל', ואז מביא – תוך שימוש בלשון מליצית וגבוהה, בתיבול ציטוטים סלקטיביים מהמקורות, את מאמר חז"ל הנודע "היי, זו שלי. וגם זו שלי, וגם זו", ובוירטואוזיות פרופסוריאלית עובר לפראפרזה מגושמת של טקסט של אבות הציונות שאפשר להבין ממנו ש "יש לקחת את מה שאין … ולתיתו אחר כבוד למי שאין לו, בשביל זה בנינו מדינה".
  5. בשל האמור, מתבקש בית המשפט הנכבד להודיע על בטלותו של חוק ההיצע והביקוש, כפי סמכותו על-פי חוק יסוד: כסף לכולם (התשע"ד) ולפי האמור בפסקת אי-ההגבלה "חוק זה אינו כפוף לתכתיבים מציאותיים או לכל אילוץ כלכלי אחר", ויפה שעה אחת קודם.

עו"ד ד"ר מוכר מהתקשורת

עו"ד ערבי מודרני

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. רק תיקון קטן- העו"ד שימונה להגנה ככל הנראה יהיה מאותו המלייה של התובעים ולפיכך גם הוא יהיה בתוך קווי 67'.
    הייצוג בהתאם.

  2. לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד פה? זה שווה כתבה ראשית באתר? התחלתם להתדרדר בזמן האחרון.

    1. ppp,
      עזוב, כל אתר ימני מושך שמאלני ממורמר בלי הומור שיטקבק "מתדרדרים".
      השעמום, זאת הבעיה של השמאל.