עלה ברשת: כשלון הפגיעה במחירי הסמים

מחקר שהתפרסם בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" מוכיח כי מדיניות ההפללה בעבירות הסמים נכשלת כמעט לגמרי, אפילו ביכולת לשמור על מחירים גבוהים לסמים

מחקר שהתפרסם בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" מוכיח כי מדיניות ההפללה בעבירות הסמים נכשלת כמעט לגמרי, אפילו במקום בו היינו מצפים לראות הצלחה יחסית: ביכולת לשמור על מחירים גבוהים לסמים. הרעיון של הרשויות הוא שאי-חוקיותם של הסמים תגרום לעלייה במחירים ובאופן הזה תוריד את השימוש בהם. אלא שבפועל זה לא קורה. על פי המחקר, מחיר הסמים אמנם גבוה ממה שהוא היה עשוי להיות בתנאי שוק-חופשי ללא מגבלות חוקיות, אך לא בהרבה.

לפי המחקר, מחיר הסמים לצרכן ברחובות ארה"ב ירד בין 1980 ל- 2008 בכ- 80% (!!!). לעומת זאת, כמות האנשים שנכלאו כתוצאה ממדיניות ההפללה זינקה מכ- 47,000 לכ- 562,000 ב- 2007. במילים אחרות, החברה האמריקאית משלמת מחיר כבד מאוד עבור מדיניות הפללת הסמים ולא מפיקה ממנה תועלת רבה.

לפי כותב המאמר, בשנים האחרונות קבוצות שונות מכל קצוות הקשת הפוליטית והחברתית בארה"ב מתחילות להבין שהמאבק האלים בסמים נכשל וכי יש לנקוט במדיניות יותר "רכה" ופחות אלימה, המבוססת פחות על שיטור ויותר על אמצעים אחרים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. חצי מיליון צרכנים בכלא יוריד את הביקוש, לא? מה הפלא שהמחיר ירד