הנוצרים בישראל יוצאים לרחובות: די לצביעות המערב

לנוצרים הישראלים נמאס: בהפגנה שהתקיימה אתמול מחו המפגינים כנגד שתיקת המערב לנוכח מעשי רצח וטבח בנוצרים המתרחשים במדינות ערב.

כבר לא שותקים. מפגין נושא שלט מחאה

למעלה מ-200 מבני העדה הנוצרית בישראל התכנסו אתמול בשעות הבוקר ברמת גן בכדי למחות נגד הטיהור האתני כלפי הנוצרים במדינות ערב, ולהצביע על צביעותו של האיחוד האירופי, המקדיש את משאביו לניגוח המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון.

עבורם הייתה להפגנה משמעות היסטורית מכוננת: "כישראלים נוצרים החיים בחופשיות במדינה דמוקרטית, אנו מסוגלים לעשות את מה שאף אחד לא העז לעשות 1,400 שנים מאז הכיבוש הערבי: להפגין למען זכויות הנוצרים", אמר שאדי ח'לול, דובר פורום גיוס העדה הנוצרית, שהנחה את האירוע.

הצעירים הרבים שהתכנסו במקום הניפו שלטים עם צלבים וסמלי הכנסייה הארמית לצד דגלי ישראל. את ההרגשה כי מדובר עבורם באירוע מכונן, ליווה כאב גדול על הטיהור האתני הנוצרי שמתקיים בימינו ועל ההסתה המתמשכת כלפי בני העדה הנוצרית המבקשים שוויון זכויות ומימוש הזכות להגדרה עצמית.

אנשי דת ופעילים פוליטים נוצרים עלו בזה אחר זה לבמה ותיארו את הזוועות הנעשות לנוצרים ברחבי המזרח-התיכון, ובמיוחד בסוריה. הנאומים היו בשפה העברית, הערבית ובאנגלית והכילו אזכורים רבים לשורשים הארמים של הנוצרים. רבים מהדוברים ביקשו להעביר לאיחוד האירופי מסר ברור: אם מדינות אירופה ישתקו לנוכח הטבח במזרח-התיכון, גם הם יפלו קורבן לאסלאם הפונדמנטליסטי.

IMG-20140323-WA0047
הטיהור האתני היחיד באזור עובר בשתיקה רועמת

בכל חמש דקות נרצח נוצרי

האב גבריאל נדאף, שהגיע תחת אבטחה כבדה עקב האיומים הרבים על חייו, פתח את ההפגנה בנאום סוחף, אותו החל עם ציטוט של אדמונד ברק: "אל מול פניו של הרוע, כולנו אחים ללא הבדלי דת, גזע ואמונה – את הזעקה על הזוועות אנו עושים יחדיו".

לאחר מכן תיאר נדאף את מצבם האיום של הנוצרים במדינות המזרח התיכון:

מזה למעלה מעשור נהרגים בכל שנה מעל 100,000 נוצרים, והמספרים במגמת עלייה. הנצרות, שנוסדה במזרח-התיכון, היא כיום הדת הנרדפת ביותר בסביבה. בשל טיהור אתני שיטתי ומכוון המזרח התיכון מתרוקן מנוצרים. מעשי רצח, אונס, המרות דת בכפייה, גביית דמי חסות, חטיפת נערות צעירות, עריפת ראשים, הפצצת כנסיות ושריפת כנסיות הם מעשי יום-יום במזרח התיכון. קצרה היריעה מלתאר את גודל הזוועה שמנת חלקם של הנוצרים כיום בסוריה, בעיראק, במצרים, בעזה, בלוב, בתימן ובניגריה. בכל חמש דקות נרצח נוצרי.

נדאף סיים את דבריו בביקורת קשה כלפי מדינות המערב:

העולם המערבי השקוע עד מעל אוזניו באינטרסים, מאבקי כוח ובתקינות פוליטית שאין לה קשר לחירותו של האדם ולצדק. שתיקתו היא שתיקה רועמת.

שאדי ח'לול, פנה למדינות האיחוד האירופי ודרש בתקיפות: "הפסיקו את דו-הפרצופיות. מדוע אתם נוהגים בישראל אחרת מאשר מדינות מוסלמיות? מדוע כולם תוקפים את המדינה הדמוקרטית שמאפשרת לכולם חופש דת בעוד שבשטחים הפלסטיניים נוצרים נרדפים ללא כל גינוי?".

גם ג'וני זכנון, דובר פורום קצינים ואזרחים של התיישבות המארונית בברעם, תקף את שתיקתן של מדינות אירופה: "התעוררו והגידו לא. לא עוד לרצח ולטבח הנוצרים ולא עוד מתקפות כלפי ישראל, בה אנו חיים, מתבטאים, לומדים ומקיימים את דתנו בחופשיות. הגנו על ישראל ועל כל הנוצרים במזרח התיכון".

אלון שוורצר, ראש אגף המדיניות של תנועת 'אם תרצו' הביע תרעומת על כך ש"האיחוד האירופי יודע להפנות מיליוני דולרים לארגוני זכויות אדם המכפישים ללא הרף את ישראל, אך קולם לא נשמע כשדם הנוצרים נשפך. איפה הם לנוכח הטיהור האתני והאפרטהייד האמיתי במזרח-התיכון?".

בסיום ההפגנה הוביל האב נדאף תפילה מרגשת בערבית ובארמית. הקהל שהכיר את התפילה בעל פה, השתתף בה בתפילה ובשירה למען הנוצרים במזרח התיכון בשם "האב, הבן ורוח הקודש".

IMG-20140323-WA0042
ברית היסטורית. האב נדאף נושא תפילה בהפגנה

ואיפה התקשורת?

לא רק האיחוד האירופי שותק: מלבד אתר 'מידה' ואתר "אחנא-TV" האנטי-נוצרי, כלי התקשורת הישראלים לא טרחו להגיע להפגנה ולמעט אזכורים פה ושם בתכניות האקטואליה, סיפורם של הנוצרים הישראלים, שרבים מהם גם מתגייסים לצה"ל, נותר מתחת לרדאר. תחת מעטה השתיקה, נותר מרחב פעולה גדול להסתה ולרדיפה הקבועה כנגד בני העדה הנוצרית בישראל.

כך, זוכה אדם כמו ח"כ באסל ע'טאס, ממובילי ההסתה הקומוניסטית כנגד העדה הנוצרית בישראל, למקום של כבוד במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2. ע'טאס ממשיך להלין בתקשורת כנגד "גזענות ואפלייה" בישראל, כאשר הוא עושה כל שביכולתו למנוע מבני המיעוטים להשתלב כראוי בחברה הישראלית. רק ביום שישי האחרון התגאה ע'טאס בהשתתפותו בהשקת קמפיין הקורא ל"דרוזים הפלסטינים", כלשונו, לסרב לשרת בצה"ל או בשירות לאומי. ובאותו הערב כיכב ע'טאס גם באירועי יום האדמה בדיר חנא שבמרכזן עמדה עצרת נגד הגיוס לצה"ל אשר מטרתה להמשיך ברדיפה אחר בני העדה הנוצרית.

גם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב נותנת במה להסתה כלפי בני העדה הנוצרית. ביום רביעי הקרוב יתקיים בתוככי האוניברסיטה אירוע שמטרתו לנגח את הנוצרים המתגייסים לצה"ל, שוב בכיכובו של ח"כ ע'טאס, הנמנע באופן עקבי מלדבר על טבח הנוצרים במזרח-התיכון.

וכנגד השתיקה הרועמת בישראל ובמערב, תמיכה במחאה הנוצרית הגיעה ממקום בלתי צפוי: תנועת ההתנגדות הנוצרית בסוריה מיהרה לפרסם הודעת תודה למפגינים הנוצרים בעמוד הפייסבוק שלה.

שאדי ח'לול חתם את ההפגנה כשהוא מדגיש את הצורך בתמיכה מצד הציבור הישראלי הרחב:

אנחנו לבד לא נוכל לעשות כלום. אנו זקוקים לתמיכת הרוב היהודי אתו אנו חיים בכדי שביחד נשנה את העתיד שלנו במדינה. חשוב שנגיד את הדברים באומץ. התפילה היחידה שישו המשיח לימד את תלמידיו היתה בארמית, אסור לנוצרים לשכוח את זה. היו גאים בשורשינו הארמים. אנו הנוצרים והיהודים מגיעים ממקורות משותפים ונמשיך לפעול יחד. אם הערבים רוצים הם מוזמנים לחיות אתנו בשלום ובאחווה.

___________

מאמר זה הופיע באתר גם באנגלית.

מעוניינים להתעדכן במאמרים חדשים באתר? הצטרפו עכשיו לדף הפייסבוק של 'מידה'.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. זה לא קצת הצביעות של הנוצרים במזה"ת…? שנים הם סוכני הלאומנות הערבית הכי גדולים שיש, מלבי האנטישמיות הערבית, משת"פים של רודנים (עד עכשיו, ויז א וי אסד), המתנגדים החריפים ביותר לציונות, סוכני הקומוניזם המזרח תיכוני ושתקו לנוכח הטיהור האתני של ארצות ערב מיהודיהן. נחמד שפתאום 200 מהם מוצאים לנכון להפגין קצת ברמת גן (WTF)

    1. אתה צודק אבל אלו מביניהם שבאמת מתנערים מפשעי אבותיהם ראויים שנקבל את קרבתם. סה"כ כמה שיש לנו חשבון גדול עם ערבים נוצרים רבים זה כלום לעומת החשבון עם עמי אירופה (כמובן יש גם אירופאים יוצאי דופן שהם בעדנו).

    2. אתה צודק אבל אלו מביניהם שבאמת מתנערים מפשעי אבותיהם ראויים שנקבל את קרבתם. סה"כ כמה שיש לנו חשבון גדול עם ערבים נוצרים רבים זה כלום לעומת החשבון עם עמי אירופה (כמובן יש גם אירופאים יוצאי דופן שהם בעדנו).כל אליטה שמאבדת את אחיזתה בשלטון פונה פתאום לאויבים של אתמול. כך קרה עם האליטה ששלטה בצרפת לפני המהפיכה הצרפתית שפנתה פתאום לגורמי חוץ, כך עם השמאל בישראל מאז המהפך של 1977 וכך גם קורה עם הערבים הנוצרים שבמשך שנים היו ממובילי השינאה והאלימות הקיצוניים ביותר נגד ישראל ופתאום רוצים את קירבתנו.

    3. אלה שעשו את כל הדברים שתיארת הם קבוצה קטנה של נבלות נוסח בשארה וחבש והם לא מייצגים את הציבור הנוצרי בישראל שמהיכרות אישית עם רבים ממנו (בטכניון) הוא תורם לקהילה, מתנגד לטרור, ואין בו איבה מיוחדת ליהודים או לישראל.
      אל תעניש ציבור שלם על חטאיהם של כמה אינטרסנטים שקיבלו כסף מהליגה הערבית ומכרו את אחיהם.

      כרגע יורד לנוצרים האסימון שכל ברית עם מוסלמים ברחבי המזרח התיכון נידונה לכישלון.

      הם ואנחנו מייצגים את הסנונית הראשונה של עמידה איתנה נגד האימפריאליזם האיסלאמי. מיעוטי המזרח התיכון הילידיים ילכו בעקבותינו -קופטים, דרוזים, ארמנים, מארונים, פרסים לא מוסלמים (זרטוסטרא) ועוד ועוד.

  2. מאה אלף נוצרים נרצחים כל שנה?
    מאיפה הנתון הזה לקוח? האם מדובר ברציחות על רקע רדיפה דתית או כחלק מלוחמה למשל?
    שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד הנוצרים בישראל אבל אין שום סיבה להפיץ נתונים שקריים.

    לגמרי במקרה התיחסו לנתון המופרך הזה בתכנית ה BBC יותר או פחות.
    מצורף קישור: http://www.bbc.com/news/magazine-24864587

  3. זוהי לטעמי התנועה החשובה ביותר שקמה בשנים האחרונות .לאחר עידנים בהן נאלץ המיעוט הנוצרי בישראל להיות מיוצג בעל כורחו על ידי חברי הכנסת ה"פלשתינאים".לאחרונה נמצאו כוחות המעלים על פני הקרקע את האמת העירומה והמזוויעה -המקום במזרח היחידי התיכון בו חיים הנוצרים בשיוויון הוא מדינת ישראל בכל מקום אחר מדובר בהתעללות נבזית וקטלנית

  4. אלי, אין כמו הBBC להכנס לחשבונות מדוקדקים על כמות הנרצחים, לחלק אותם
    לנרצחים מוצדקים במהלך מלחמה, לתקוף את המוסד המדווח כי הוא חלק מהממסד
    הנוצרי.. הכל כדי לגונן על המוסלמים התקינים פוליטית ונגד הנוצרים, שהם
    הקבוצה שהBBC הכי שונא אחרי ישראלים.
    זה אותו BBC שידווח בחמת זעם על כל
    תושב עזה שיעוכב שעה במחסום, אבל מצדיק ומשחק במספרים כשמדובר באלפי
    נרצחים. הבדלה בין דם לדם בBBC זה עניין יומיומי.

    המאמר מסכם בשביעות רצון שרק 20% מהמספר הזה נכון, ומרוב חישובים הוא מצליח למסמס 20,000 נרצחים ע"י מוסלמים. כאילו שעכשיו שצמצמו את המספר הזה (ונגיד שהחישוב ההזוי שלהם נכון) ל 20,000 אז זה מוצדק כי הנה העיקר שהוכחנו ש100,000 אינו נכון.
    ברצינות, השמאל הליברלי המערבי לא מפסיק להפתיע, גם כשחושבים שכבר חסינים למשחקי המילים להצדקת הפשעים של החברים שלהם.

    1. עקרונית אתה צודק, אבל עדיין, אם מישהו מוציא 'מחקר' סטטיסטי שלכאורה בעל תוקף ומכובדות שבו הוא טוען לרצח חמישים מליון ערבים ע"י ה'יהוד' (ולכן יש להשמידם) ואז מגלים שבעצם הוא ספר בתור 'ערבים' כל מי שנמצא באסיה, בתור 'נרצחו' כל מי שהגיע לבית קברות ובתור יהודי כל מי שחסרה לו ערלה… יש צורך להפריך את העניין.
      שוב, אתה צודק במהות. הכותרת צריכה להיות" 30 אלף נוצרים נרצחים ע"י מוסלמים בשל אמונתם וכנראה עשרות מליוני נוצרים נרמסים, מדוכאים,משועבדים,מותקפים, נשדדים, נאנסים ועוד'"- לדעתי זה נורא בדיוק כמו מאה אלף, אבל כשבני טוטסי טובחים בהוטו ולהפך אתה לא יכול לטעון שיש לנצרות שלהם קשר כלשהו.

  5. GAL5, לפחות תקרא את המאמר שקישרת אליו ואל "תסכם" אותו בצורה מטעה.
    אין 100,000 נרצחים לשנה ואין גם 20,000. מדובר באקסטרפולוציה טפשית והטעיה.

    נתחיל בכך שמי שמצטט את המספר הזה מדבר על נוצרים שנרצחו ולא על נוצרים שנרצחו בשל היותם נוצרים. הבסיס לחישוב הזה הוא מלחמת האזרחים בקונגו שם באמת נהרגו בקרבות עשרות אלפי נוצרים שהיו מעורבים בלחימה. (הלחימה לא קשורה לדת)

    מי שהמציא את מספרים האלה לקח את מספר ההרוגים בשנה אחת, הכפיל אותם ב 10 שנים למרות שהמלחמה הסתימה מזמן, הוסיף מכאן ומשם והגיע למספר המופרך הזה.

    לידיעתך, התכנית "פחות או יותר" של ה BBC מתעסקת בעיקר בסטטיסטיקה ובמספרים מופרכים שמפורסמים בתקשורת, אין כאן הגנה על מוסלמים או על אף אחד אחר.

    אז כן, אני בעד הנוצרים הישראלים שבזמן האחרון מתרחקים מהגדרתם כערבים אבל אני לא אוהב כשמנסים לשקר לי ולעשות עלי מניפולציות ולא "מחליק" שקרים.

    1. לא אני קישרתי אליו, אלא אתה..
      ושוב, מסחק המספרים הוא משחק מפסיד, כי אתה יוצא מגן ומצדיק ש"רק" 8000 נוצרים נרצחים מדי שנה על אמונתם. "אהה, זה 8000 ולא 100,000, זה לא רע". ולהבנתי אתה לא רוצה להצדיק אפילו אחד.
      זו פשוט הסתה של הדיון, מנושא הצביעות של המערב, לויכוח על כמות הנרצחים, וזה לא המהלך שאליו אתה מתכוון. או שאני טועה?

    2. אלי ראשית אתם גם מבסס את דבריך על נתונים שאתה מקבל מהתקשורת את האמת הם לא דוגמה ליושרה לכן לפסול דברים מבלי להוכיח שהם אמת ולהגיד שהתקשורת במקרה זה BBC שלדעתי היום התקשורת היא הגוף הכי שקרי ולא ישר שמטיף ולא אומר אמת לכן איך אומרים הפוסל במום אחרים פוסל במומו

  6. בושה! בושה! בושה! שהאב צריך להסתובב עם אבטחה כבדה, איך לא רודפים את המאיימים וכולאים אותם, עבורי זה מדד עד כמה המדינה הזו חולה וצריכה ניעור מסיבי ..
    מדינת ישראל נכון לימים אלה לא מגנה כראוי על בניה.

  7. לנוצרים המפגינים נגד הפגיעה בעם הנוצרי ע""י מוסלמים, ספרו לחבר שלכם הנוצרי גטאס העבריין שנכנס לכלא,כי הוא הוא מצהיר שאנשי החמ"ס זה העם שלו והוא ימשיך לעזור להם. אז גם לכם יש חארות מבפנים שיהרסו אותכם . במקום להפגין תתגייסו לצה"ל ויחד נלחם ברעים. כל זמן שהנוצרים קוראים לעצמם ערבים והם חוברים למוסלמים הם לא מחלישים את היהודים והיהודים יסתדרו מצויין גם בלעדיהם ,הם מחלישים את עצמם . אם ישראל על צבאה לא היה כאן, לא היה נוצרי אחד במזרח התיכון.