תג מחיר נשך כלב

איך קרה שחבורת ונדליסטים אינפנטילים חשובה יותר לתקשורת מאלימות נגד יהודים? אראל סג"ל מנסה להבין.

"פרעות", "טרור", "ניאו-נאצים"; נראה שההקצנה העיקרית במחוזותינו נוגעת לאופן שבו מתוארים האינפנטילים המרססים כתובות על קירות. אראל סג"ל מנסה להבין איך זה שספריי צבע חשוב יותר לתקשורת מאשר רצח ואלימות כלפי יהודים, ומה עושים עם מפלצות מתחת למיטה.

.

ילדים יקרים אנא עזרו למצוא את ההבדלים.

ביום שישי, מבזק ב"וואלה" דיווח כי "המשטרה עצרה במהלך הלילה (שישי) שני קטנים, בני 15 ו-16, סמוך לאלעד, כשברשותם אמצעים שונים המשמשים לאירועי פשיעה לאומנית. השניים הובאו לחקירה ביחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י והם נחקרים על אירועים שונים. בשעה 11:00 יתקיים דיון בהארכת מעצר". אמצעים לפשיעה לאומנית? ספריי?

יום קודם לכן מבזק באותו אתר דיווח כי "אלמונים ריססו צלבי קרס על פח אשפה ועל כלי רכב ברחוב לאה גולדברג בלוד. במשטרה מעריכים כי מדובר במעשה קונדס של ילדים, אך טרם נעצרו חשודים בביצוע המעשה". אתם מבינים, באלעד פשיעה לאומנית, בלוד מעשי קונדס.

אולי גם הרצח של שלי דדון היה על רקע קונדסי?

בקליפת אגוז זה הסיפור.

אוקיי, הנה זה בא, תג מחיר. בלי "אבל", בלי "אולם", בלי "ברם", בלי "יחד עם זאת", אני אראל בן זלמן מגנה את תופעת תג מחיר בכל תוקף מוסרי ומעשי שיש לי או אין לי. מחלוקת עומדת ביני לבין כמה מחבריי למחנה שהחליטו להפסיק להתנצל על פשעים של בודדים ביקנעם שאין בינם לבין ההתיישבות וציונות דבר וחצי דבר. אבל אני כמו קאטו הזקן אעמוד ואצווח נגד התופעה הבזויה והאינפנטילית. רק מה (על "רק מה" לא התחייבתי), אני חושש שבעקבות המקרים ומנת היתר של חשיפה, נולדה כאן פסיכוזה לאומית, היסטריה חסרת פרופורציות הנובעת ממניעים זרים.

עכשיו לשלב השאלות:

האם מחלקת המדינה האמריקנית שנזפה בישראל על כך שכוחות הביטחון אינם עושים די כנגד תופעת תג מחיר, נזפה גם בצרפת על רצח הילדים בטולוז? טבח שבוצע על-ידי מוסלמי, שזוכה היום למעמד של מרטיר בקרב רבים מהמוסלמים בצרפת. האם האמריקנים נזפו בצרפתים אחרי הרצח הפולחני של אילן חלימי?

בחלומות של פפו… ארה"ב נוזפת בישראל משתי סיבות. הראשונה – על סמרטוטים דורכים. והשנייה, מה לנו להלין על האמריקנים, אם פה אצלנו יש מי שמלבה את האש ובזעקות שבר מזהיר מטרור יהודי?

האם תג מחיר עונה להגדרה המקובלת של טרור? האם מעשים דומים שמבוצעים על-ידי ערבים כנגד יהודים בכלל מדווחים, או שמדובר בתסמונת אדם נשך כלב? והיכן ילדים, מסתתרת האג'נדה?

המפלצת מתחת למיטה

ועכשיו להפרעת הקשב שלי, סיפור. יש לי מכרים מאוד נאורים, זוג עילאי ומתנשא מז'אנר "כן קראתי כבר במקור באיטלקית", זוג עם שני שמות משפחה, חלב אורז במקרר, יוגה טנטרית במיטה וחתול שמן שאתה רואה עליו שאם הוא היה בגודל שלהם הוא היה אוכל אותם. לפני כמה שנים הם הודיעו "אנחנו בהריון" אח"כ נולד ילד וכמובן שהיו בחינות פסיכומטריות למטפלת ומקום שמור בגן הדמוקרטי. בקיצור, כל הגשעפט.

הכל היה נפלא עד שלילה אחד התחילו הבעיות. בלי שום אזהרה החל הילד להתעורר בבכי מר בטענה שמתחת למיטה מתחבאת מפלצת. במשך חודש, ניסה הזוג להרגיע את הילד. הסבירו לו שאין מפלצות ובוודאי לא מתחת למיטה. אחרי שעתיים של הרגעה הילד היה נרדם, אבל ההורים גמורים.

1024px-Paolo_Uccello_047
אולי לאקאן מתחבא מתחת למיטה? פאולו אוצ'לו, ג'ורג' הקדוש נלחם בדרקון, 1456

כיוון שכך, החליט הזוג לפקוד פסיכולוג ילדים. אחד הטובים בשוק. קירח עם ספות איטלקיות ותזה על לאקאן. לבקשתו, הם הגיעו ללא הילד. כשסיפרו לו את הסיפור, הפסיכולוג הנהן בראשו בהבנה, המהם קלות, ובנחרצות קבע: "טעות. לא הייתם צריכים להתנגד לדבריו, לכפות עליו את המציאות שלכם. לזלזל בדמיון שלו. עליכם לכבד את 'האחר' שבו, להקשיב לו, להאמין לו ולנסות להתחבר ככל יכולתכם לדמיון שלו. הלילה, כשהוא יתעורר", הציע הפסיכולוג, "ויתלונן שמפלצת מתחבאת מתחת למיטה. אל תשללו את דבריו אלא תסכימו איתו שאכן מפלצת מתחבאת תחת המיטה רק שבניגוד למה שהוא חושש, מדובר במפלצת חביבה וידידותית המבקשת את חברתו ולכן הוא לא צריך לפחד ממנה. נסו לגרום לו להתיידד עם המפלצת. ביחד, צעד אחר צעד, תיפתר הבעיה".

התוצאה של הגישה הפסיכולוגית החדשנית: אחרי חצי השנה שהילד ישן עם ההורים במיטה הזוגית וסרב בכל תוקף להיכנס לחדר ללא ליווי, הם עברו דירה.

דבר דומה קרה עם תופעת התג מחיר, מחצ'קון מכוער ומוגלתי עשינו סרטן. כן, תג מחיר הוא פיגול טמא. מעשה לא יהודי ולא מוסרי, נאלח בהגיונו, עניין שבינו לבין צדק מפריד אוקיינוס של הבל רוח ועיוורון דוגמטי. אבל תג מחיר, מבחיל ככל שיהיה, אינו טרור במובן הקלאסי. אחרי שמנקים מוסר כפול, התחסדות וצדקנות, תג מחיר כתופעה אינו בלעדי למגזר היהודי. וככל שהתקשורת תפמפם בכותרת ראשית במהדורות החדשות כל כתובת וכל פנצ'ר כאירוע טרור מבעית, היא רק תעודד חקיינים נוספים, פירומנים חסרי מחשבה.

מדי לילה מתרחשים עשרות מקרים של תג מחיר, רק שאף אחד לא שומע עליהם. תג מחיר אמיתי: נזק במיליונים לחקלאים יהודים. ארגון השומר החדש לא קם יש מאין. הוא קם בשל פשיעה כלכלית הכרוכה בשנאה לאומית. ערבים גונבים ליהודים, לא לערבים. אין כמעט ישוב בישראל שאינו מוקף גדר; מתי לאחרונה ראיתם ישוב ערבי עם גדר?

אין מקום בארץ שחף מגרפיטי אנטישמי בערבית, בכל עיר מעורבת אפשר לזהות את הכתובות על הקיר. ואם נודה לאמת, היהודים פוחדים משכניהם הערבים, ביפו, בלוד ברמלה, אך לא להפך.

מיידי אבנים שלווים ורגישים

בבוקר בו נרצחה שלי דדון במגדל העמק, ערוץ 2 ערך שידור מיוחד מפורדיס בגלל הגרפיטי במסגד. לעפולה הם לא הגיעו.

כן, כן, פאקינג שידור מיוחד מפורדיס, כפר תמים ושליו. עכשיו עשו לי טובה, חפשו בגוגל "פורדיס ואבנים". תגלו שפעם בחצי שנה בערך, בני הכפר השלווים יוצאים להשליך אבנים שוחרות דו-קיום על נהגים יהודים בכביש 4. איכשהו בטח חמק מעורכי החדשות בערוץ 2 (בתום לב כמובן) הדיווח על שלושה נערים יהודים כבני 17 שעמדו בתחילת השבוע בתחנת האוטובוס בצומת פורדיס והותקפו על-ידי מספר ערבים שוקקי אהבת אדם.

אבל זה בקטנה. כמו הסיפור של אלה לוי ובן זוגה שהותקפו באבנים על כביש החוף בידי קבוצת ערבים שניסתה לעשות להם סיכול ממוקד בשלוש בלילה. למעט פוסט בפייסבוק, האירוע עבר בדממה.

שמעתם על תג מחיר במעונות של אוניברסיטת תל-אביב? איך תשמעו אם לא דיווחו? סטודנטים ערבים הפריעו בקריאות "אללה אכבר" את טקס הזיכרון והצפירה. כשבאו חבריהם לספסל הלימודים וביקשו מהם לחדול מלהפריע, התרעמו הערבים, למה אתם מפריעים לנו בתפילה? תעשו את הטקס הפוגעני שלכם יותר בשקט. האם הנשיא פרס טרח לגנות? אגב, על שלי דדון הוא שמע?

אני אפילו לא טורח לאזכר את הסטטיסטיקה השבועית של זריקות אבנים, בקת"בים והתנכלות ליהודים. רשימה ארוכה, מייגעת ומתסכלת שאף כלי תקשורת של המיינסטרים לא טורח להתייחס אליה.

רגש אשמה פטרנליסטי

שתי סיבות עיקריות עומדות מאחורי היחס הלא-מידתי לאירועי תג מחיר של אלימות ערבית כלפי יהודים. הראשונה, כי זו דרך עוקפת של התקשורת (חלק אינטגרלי מהשמאל הישראלי) להשחיר את פני המחנה הלאומי ובפרט את ציבור המתיישבים. ניסיון שמוכר לנו עוד מרצח רבין. ועל אף שהתוצאה הפוכה – הציבור הישראלי גם בימין וגם מרכז חש במוסר הכפול וסולד ממנו – התקשורת לא מסוגלת לעמוד בפיתוי.

הסיבה השנייה היא רגשות אשם מופרכים כלפי הציבור הערבי, הנובעים מפטרנליזם וגזענות מובנית. מה שמותר לערבים, מה שמתקבל באיזשהו רציונל, לא מתקבל בתקשורת כשמדובר ביהודים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. האמת- משעמם כבר.
    כבר שנים שצועקים שהתקשורת שמאלנית, שהם מטים את העובדות וכו'.
    אתרי ביקורת התקשורת היו מעניינים ונחמדים, אבל זה כבר חוזר על עצמו יותר מדי.
    ובכל זאת- מקור ראשון- עיתון מעולה ומאוזן יותר- לא מצליח להתרומם, והנה כמעט ונסגר.
    הציבור ממשיך לצרוך את YNET ו NRG, את WALLA ו NANA.
    אתרי חדשות ימניים לא מגיעים לעשירית הכניסות ביום- למרות שמייצגים ציבור גדול, למרות התחרות המעטה בצד הימני.
    אולי צריך לשנות טקטיקה. להתעלם, לדרוש מהפוליטיקאים להתעלם, להפסיק להתנצל ולגנות ופשוט להניח לזה.
    אז המשטרה תקים עוד יחידה, ציפורה תבקש צווים מנהליים וכו', אבל על הכתבות האלה לא יהיו טוקבקים.
    זה פשוט ייעלם בסוף.

  2. אראל שלומך ישגה.
    למה אין אתר, או קבוצה בספייסבוק שתעדכן בכל שבוע אודות הפעילות האלימות (מעשי הקונדס) של הערבים כלפי היהודים.
    אתה מדווח על זה בתכונית שלך ברדיו? בטלווזיה?
    (לרגע חשבתי להוסיף את הפעילות של היהודים אבל אני חוזר בי, זה יהיה משחק לידים של שואני היהודים במדינה).
    בזמנו אם אני זוכר נכון לח"כ בגין ג'וניור היה במחשב שלו את כל הרשימה של כל האלימות כלפי היהודים.
    יגאל

    1. כי זה פשוט לא מעניין ולא יעזור לכלום.
      מי ייכנס לאתר כזה?
      את המשטרה זה לא מעניין, את הצבא זה לא מעניין, את התקשורת זה לא מעניין.
      אפילו את הציבור כבר לא מעניין.
      אתר כזה יהיה רשימה משעממת של עוד רכב רגום באבנים ועוד שדה שנשרף.
      מה שבאמת צריך זה לעורר את הפוליטיקאים מהימין לדרוש מהמשטרה תשובות לגבי אירועים של ערבים, יותר משהשמאל דורש לגבי אירועים של יהודים.
      אבל הפוליטיקאים מהימין עסוקים בהתנצלות..

  3. אירועים דומים ברחבי העולם שבהם נפגעים יהודים (כולל פגיעה בבתי כנסת ובתי קברות) זוכים למעקב צמוד של ארגונים יהודיים,שמוציאים מדי שנה דו״חות מיוחדים על מספר אירועי האנטישמיות ברחבי העולם וזוכים להתייחסות של ממשלת ישראל,שתובעת מן הממשלות במדינות שבהן פוגעים ביהודים וברכושם לפעול בנחישות כנגד הכנופיות האלימות.
    מי שלא מבין שאין הבדל בין פשעי שנאה נגד יהודים ברחבי העולם ובין פשעי שנאה נגד ערבים בישראל ובשטחים הכבושים לוקה בעיוורון קשה ביותר ולכן גם מצליח להוציא מתחת ידיו טקסט צדקני שכזה.
    ״תג מחיר״ הוא ביטוי מכובס כמו ביטויים מכובסים אחרים שהימין בישראל אוהב להשתמש בהם כדי לנסות ולצמצם את חומרת המעשים שיהודים מבצעים.
    צריך לקוות שצדקני הימין לא יתעוררו רק לאחר שמסגד יעלה באש וישרפו בתוכו עשרות מתפללים.
    כל מי שהרצח של שלי דדון ז״ל עורר בו רגשים עזים לא יכול שלא לחוש רגשות דומים ממקרים שבהם נשים פלסטיניות צעירות נהרגו מירי של חיילי צה״ל.
    מוניר אל-חנש היתה בת גילה של שלי דדון,עם תקוות דומות וחלומות דומים לחיים טובים ומאושרים אבל הריגתה על ידי סמח״ט יהודה ונהגו לא עוררו רגשות עזים בקרב הציבור היהודי בישראל.
    מי שעוקב אחרי מספרי ההרוגים והפצועים יודע היטב לאיזה צד בסכסוך יש יותר ״דם על הידיים״ (עוד ביטוי מכובס).

    1. א. את כיבוס המילים המציא השמאל (מי אמר "קרבנות שלום"?) והוא עדיין משתמש בו יותר.
      ב. מוניר אל חנש לא נרצחה אלא נהרגה בטעות כשנקלעה לאירוע אותו יזמו ערבים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה. את שלי דדון רצחו בכוונה, רק משום שהיא יהודייה.
      ג. אכן אנחנו יותר מוצלחים, יותר מאומנים ויותר מצויידים מהערבים (ייתרון שנקנה במאמץ רב) ולכן יותר מהם נפגעים בכל עימות איתנו. את העימותים הללו הם יוזמים. רובם המוחלט של הנפגעים הערבים הם מחבלים. בעיקר בשנים האחרונות, אחוז ה'בלתי מעורבים' שנפגעים נמוך מאד יחסית לכל סוג של לחימה.
      יש דברים שלא נמדדים במספרים אלא בכוונה.
      אין חולק על כך שמטרת המחבלים היא להרוג יהודים כמה שניתן, ומטרת הצבא היא לפגוע כמה שפחות בבלתי מעורבים (מדיניות שלדעתי מובילה אותנו לאסון).
      ד. איך כל זה קשור לתג מחיר ולכתבה?

  4. "אצלינו פותחים חקירה על כל אירוע מסוג זה."

    2. "רובם המוחלט של הנפגעים הערבים הם מחבלים."

    יש לך את זה ביותר מנותק מהמציאות? ביותר שקרי? ביותר לא מודע לעצמו? ביותר לא מסוגל להתבונן במראה?

    אתה ואראל סגל וכל הימין נהנים כל כך מהעיסוק ב"תג מחיר", כי הוא מסתיר את כל הפשעים וכל האלימות שבאמת מבוצעים נגד הפלשתינים. אלו שאתם מעדיפים להדחיק, שלא יפריעו לתדמית הגזע העליון שלכם. אז אתם משקרים לעולם ולנו, סבבה, אבל לשקר לעצמכם?

    1. תוכל לספר לי על מקרה אחד כזה?
      בינתיים ניסיתם את מוניר אל-חנש, אבל חיפוש של דקה בגוגל הזכיר לי מה היה הסיפור שם.
      אני לא מכיר מקרה של חייל שהרג בכוונה מישהו שלא היה צריך למות.
      אתה מכיר? ספר לי, למצ"ח ולקוראים, ונראה..

      אני מנותק מהמציאות? תביא נתונים.