אימת הפוליטיקלי-קורקט: מי מצנזר את אמריקה

גזען? הומופוב? לא נורא, כל עוד אתה מהמחנה הנכון: פיטורים והדחות על רקע פוליטי הפכו לשגרה אפילו במעצמת חופש הביטוי.

גזען? הומופוב? זה לא נורא, כל עוד אתה שייך למחנה הנכון • משהו רע עובר על אמריקה: שורה של פיטורים והדחות שהתרחשו לאחרונה מוכיחים שרדיפה פוליטית קיימת אפילו במעצמת חופש הביטוי • משטרת המחשבות של השמאל הפרוגרסיבי מהלכת אימים ומשלחת את נשק הפוליטיקלי-קורקט בכל מי שמחזיק בדעה שונה ובכך חושפת את הצביעות והמוסר הכפול של המחנה ה"נאור"

רדיפה בשם הנאורות; הפגנה בעד נישואי הומוסקסואלים בארה"ב. צילום: Scubaben CC BY-NC-ND 2.0
רדיפה בשם הנאורות; הפגנה בעד נישואי הומוסקסואלים בארה"ב. צילום: Scubaben CC BY-NC-ND 2.0

תכנית הריאליטי החדשה של רשת HGTV האמריקנית כבר הוסרטה ונערכה ותאריך שידור הפרק הראשון נקבע, אלא שאז התרחש אירוע שהרעיד את האולפנים – להפתעת מנהלי הערוץ, בלוג אלמוני פרסם שאחד ממנחי התוכנית נתפס באמירות נגד נישואים חד-מיניים. הרשת געשה, והערוץ, במקום לעמוד מאחורי הטאלנטים שלו, נכנע ללחץ הציבורי ופיטר את המנחים. כך, תכנית מצולמת ומושקעת במיליוני דולרים ירדה לטמיון, עוד לפני ששודר אפילו פרק אחד.

הדבר אינו חריג בנוף האמריקני של השנים האחרונות. נראה שאם אינך מסכים עם האליטה הפרוגרסיבית הרי שדמך בראשך. אירוע מפורסם יותר התרחש לפני כחודשיים, כאשר חברת האינטרנט 'מוזילה' מינתה למשרת המנכ"ל את ברנדן אייך, אדם שלכל הדעות ניחן בכישרון עסקי שיכול אולי להוציא את החברה מהמשבר שבה היא נמצאת. אלא שאז התגלה שאייך תרם בשנת 2008 סכום צנוע של אלף דולרים לקמפיין נגד נישואים חד-מיניים במדינת קליפורניה. מיד החלו מחאות מצד אנשי השמאל ה"ליברלי" בארה"ב, שקראו לפטרו. ואכן, לאחר כמה ימים של מחאה המנכ"ל אולץ להתפטר מתפקידו.

מצא את ההבדלים

בימינו, הטכנולוגיה המתקדמת כבר כמעט ולא מאפשרת להתחבא מאחורי מסך הפרטיות. מעשים או אמירות שנויות במחלוקת כמעט ובלתי-אפשרי להסתיר, ולמי מאיתנו אין לעתים דעות או מעשים הנוגדים את קו המחשבה של המיינסטרים והפוליטיקלי-קורקרט, המשתנה עם הזמן. אך האמת היא שזה לא בסדר רק אם אתה משתייך לצד מסויים של המפה הפוליטית. התקינות הפוליטית (P.C) כבר מזמן הפכה לכלי שרת בידי גורמי שמאל, שעושים בו שימוש סלקטיבי וקובעים מה מותר לומר ולחשוב ולמי.

כך למשל, בחודש שעבר התפרסמה קלטת משיחה פרטית שקיים בעל קבוצת ה'קליפרס' שבליגת ה-NBA עם המאהבת שלו, ובה אמירות גזעניות נוראיות. כל ארה"ב, ללא יוצאים מן הכלל, התייצבה וגינתה את אמירותיו, הליגה הטילה עליו קנס של-2.5 מיליון דולר וכן ביקשה להוציא מידיו את השליטה בקבוצה שבבעלותו (דבר הנוגד את זכותו על קניינו). העובדה שהאמירות הושמעו בשיחה פרטית, כאשר סטרלינג לא חשב שמישהו אחר ישמע אותן, לא הפריע להמון לצלוב אותו על מזבח התקינות הפוליטית. בעקבות האירוע, שחקן העבר ופרשן ההווה צ'רלס ברקלי אמר בטלוויזיה הרשמית של הליגה שאמירות סטרלינג אינם מתאימות לליגה מכיוון שה-NBA היא "ליגה שחורה". אמירה גזענית לכשעצמה, אך הוא לא גונה.

אולץ להתפטר; ברנדון אייך. צילום: Pete price CC BY-NC-SA 2.0
אולץ להתפטר; ברנדון אייך. צילום: Pete price CC BY-NC-SA 2.0

לעומת זאת, מן העבר השני, הכומר האפרו-אמריקני המפורסם אל שרפטון נתפס באמירות אנטי-שמיות, גזעניות ואפילו הומופוביות. אך לא רק שהוא לא נענש על-ידי החברה האמריקנית, הוא אף קיבל "צ'ופר" בדמות תכנית טלוויזיה יומית בת שעה ברשת החדשות השמאלית MSNBC. הנשיא אובמה אמנם לא אוהב גזענים, אבל את שרפטון, חברו הטוב, הוא אוהב; ולא רק אותו – אובמה מיודד גם עם הכומר ג'רמייה רייט וחברו הטרוריסט המורשע ביל איירס, שבביתו הושק הקמפיין הראשון של הנשיא אובמה, והרשימה מתארכת ככל שחופרים יותר.

פרוגרסיבי זה הכי אחי

השמאל "הליברלי" טוען שהוא דוגל בחופש וחירות אך למעשה מדכא באכזריות כל אדם שאינו מסכים איתו, ומנסה לשנות את החברה שבה אנחנו חיים בכוח, ולא משנה כמה קורבנות יפלו בדרך. ערכים כמו חופש הביטוי וזכות הקניין הם כמובן נר לרגליו, כל עוד זה נוח ונכון עבורו.

מצער לגלות שאפילו אמריקה הגדולה הידרדרה למצב שבו אדם שאינו מסונכרן עם התכתיבים של המחנה ה"נאור" מושתק באבחה חדה. ידועים דבריו של הפילוסוף הצרפתי וולטר שאמר "אינני מסכים עם מילה מדבריך, אך אלחם עד מוות על זכותך לומר אותם", ואכן מסודות ההצלחה של המערב היא היכולת לאפשר גם לקולות משונים ולא אפנתיים להתבטא. בימים אלו של הידרדרות וסטגנציה של הציביליזציה המערבית, הפגיעה בחופש הביטוי היא תמרור אזהרה מהבהב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *