כך הבאתי לסגירת דף הפייסבוק של חמאס

לאורי פרדניק נמאס מן המסרים האלימים בדף הפייסבוק של חמאס. להפתעתו הוא גילה שפייסבוק מסכים איתו, ועוד במהירות ויעילות.

לאורי פרדניק נמאס מן המסרים האלימים בדף הפייסבוק של חמאס. להפתעתו הוא גילה שפייסבוק מסכים איתו, ועוד במהירות ויעילות

בימים האחרונים הרגשתי קצת חסר אונים מול ההסתה לאלימות שמשדרת הזרוע הצבאית של החמאס וגרורותיה בעולם. בין אם מדובר בהפצת תמונות מסוריה ומעיראק והצגתן כאילו מדובר בפשעים שצה"ל מבצע, דרך קריאות שונות לתקיפת ישראלים ויהודים, וכלה בפריצות לעמודי פייסבוק נפוצים לצורך העברת מסרים יודופוביים דרכם. לשמחתי גיליתי שיש מה לעשות, ובפעולה פשוטה ביותר הצלחתי לגרום לסגירתו של עמוד הפייסבוק המרושע של הזרוע הצבאית של החמאס.

בתוך גל הפרסומים האלימים האנטי-ישראליים בלטו בעיניי במיוחד שני דפי הפייסבוק של הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, שהיוו את "הבסיס" לפריצות לעמודים כמו "סטטוסים מצייצים", ואשר הפיצו לעוקבי עמודיהם מסרים אלימים הקוראים להשמדתה של ישראל. כבר שנים שבדפים אלה מציגים סרטונים "הירואיים" של שיגורי רקטות וירי אל עבר רכבים צה"לים, לצד מסרי תעמולה בערבית ספרותית ובעברית גוגל-טרנסלייטית. אך בימים האחרונים, עם תחילת המבצע התעמולה הארסית והאלימה עלתה מדרגה.

אמנם מדובר בתעמולה מגוחכת ופרימיטיבית, אך אני בטוח שהיא מסייעת לשלהב את צופי ערוץ אל-אקצא ומבססת את הליך האינדוקטרינציה החמסניקית, שקורבנותיו הם תושבי עזה הנתונים לשלטון אלים וקיצוני שבזמנו הפנוי – כאשר איננו עסוק בניסיונות לרצוח ישראלים – הוא מתפנה למסעות טיהורים נגד "מתנגדי המשטר".

רגע לפני סגירת עמוד הפייסבוק, פרסמו בו סרטון באנימציה פרימיטיבית המראה שיגור רקטות אל עבר בתי-מגורים בירושלים כשבסיום נאמר "הניצחון קרוב", ויום לפני כן פורסם סרטון בעברית העילגת המוכרת שהמסר המרכזי בו הוא "דמי בנינו הטהורים יהיה דלק מניע לטילינו".

לי נמאס מזה. הרשת החברתית לא אמורה להיות כלי בידי הטרור. אבל הפעם, במקום להישאר חסר אונים, עשיתי את הדבר הטבעי ביותר: דיווחתי על העמוד באמצעות פונקציית ה-Report, שמאפשרת לספר על עמודים שכוללים הסתה לאלימות. בשל ניסיון העבר לא באמת ציפיתי שזה ישפיע, אבל המערכת המשומנת של צוקרברג הפתיעה לטובה: בתוך 24 שעות קיבלתי Notifications חגיגיים המבשרים על סגירת העמוד בעקבות הדיווח.

hamas face
סגירת דף הפייסבוק של חמאס

התוצאות לפניכם, פשוט וקל, ממליץ לכם לנסות גם כאשר תתקלו בעמודי פייסבוק הקוראים לאלימות. מי שמעוניינים לנסות – מוזמנים להתחיל בדיווח על עמוד הפייסבוק של הג'יהאד האסלאמי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. כל הכבוד!! לא מבין למה זה לוקח כל כך הרבה זמן עד שמישהו עושה משהו לגבי ההסתה המטורפת של הטרור בכל מקום… אבל הי, תחי הדמוקרטיה

  2. דיווחתי ופייסבוק הורידו את העמוד, אפשר לבדוק בעצמכם – להכנס לקישור בשורה האחרונ – 'הגיהאד האיסלמי'

  3. כבר מזמן הנושא בכותרות. אבל עד עכשיו פייסבוק לא רצו להזיז אצבע כנגד הפשיעה המפורשת של ארגונים איסלאמיים כגון חמאס.
    הסיבה לשינוי פשוטה: משפט בניו-יורק, כלומר, התביעה של ארגון שורת הדין נגד פייסבוק. תתפלאו, גם טוויטר פתאום התחילו לזוז ולחסום חשבונות.