בעיצומו של "צוק איתן": חנין זועבי קוראת להתנגדות עממית

לדברי ח"כ זועבי הרקטות "אינן הורגות" ואת הכיבוש יש לסיים באמצעות "התנגדות עממית", זניחת המשא-ומתן והטלת מצור על ישראל.

אלימות מילולית; ח"כ חנין זועבי. צילום: יונתן סינדל, פלאש90

לאחר שהשתתפה במשט המרמרה, טענה שרוצחי שלושת הנערים הישראלים אינם טרוריסטים ולאחר שהמשטרה המליצה לפתוח נגדה בחקירה, עתה מגיעה ח"כ חנין זועבי לשיא חדש. ביום שבת האחרון (12.7), בעיצומו של מבצע "צוק איתן" ושברקע אזעקות מתריעות בערי ישראל, פרסמה זועבי בעמוד הפייסבוק שלה קריאה לזניחת המשא-ומתן, להתנגדות עממית ולהטלת מצור על ישראל.

הרקטות לא הורגות

בפוסט שכתבה זועבי בדף הפייסבוק שלה, התייחסה חה"כ למבצע "צוק איתן" ובו טענה כי "חמאס לבדה לא תוכל למנוע מישראל להעמיק את הכיבוש ולהמשיך במדיניות האלימה והרצחנית". אולם מה שיושג, לטענתה, עקב "התוקפנות" הוא שישראל תתחיל להבין כי "גבולות הכוח שלה ברורים" וכן ש"הרקטות הפרימיטיביות לא הורגות אנשים". כנראה שבני משפחתו של החלל דרור חנין יאלצו, למרבה הצער, שלא להסכים איתה.

ההצלחה של הרקטות, על-פי ח"כ זועבי, היא לפגוע ב"כיבוש השקט" וב"כיבוש ללא-כובש" של ישראל, שפועל באמצעות "השילוש הקטלני של המצור, הגדר והתיאום הביטחוני". זועבי המשיכה לשבח את ה"התנגדות" ש"מזכירה לישראלי כי הוא כובש, על-אף שהישראלי מעדיף לשכוח מכך ולחיות בביטחון וברוגע מבלי שיזכירו לו זאת".

בהמשך דבריה זועבי גם הביעה דאגה מכך שעקב "השתיקה הערבית והבינלאומית, וכן ההתנהלות הפלסטינית עד עכשיו, ישראל תסיק כי הדרך [הנכונה – א.פ] היא להתכונן לשלב הבא על-ידי הגברת הדיכוי, הרצח וההרג".

אך אל חשש. זועבי מצאה פתרון הולם ל"שילוש הקטלני הישראלי", לשיטתה: "על הפלסטינים להכריז על סיום השילוש הקטלני שלהם: התיאום [הביטחוני עם ישראל- א.פ], המשא-ומתן והפילוג. עלינו לנטוש את השילוש הקטלני ולהכריז על: התנגדות עממית במקום תיאום הביטחוני, מצור על ישראל במקום משא-ומתן, ואחדות במקום פילוג".

מנצלת את מעמדה כדי להסית

הפוסט הופץ ברחבי המרשתת ואף הוצג כמאמר באתר הערבי-ישראלי PANET, תחת הכותרת "השילוש הרצחני לפלסטינים". הפרסום בפאנט זכה למעט מאוד שיתופים ולא ליבה את הקוראים כפי שייתכן וזועבי קיוותה. לצד מספר תגובות שבירכו אותה על "הרעיון המבריק" ועל "המילים היפות" היו תגובות שהשמיעו קולות אחרים.

גולש אחד זעם על השימוש במונח "השילוש" ('אלת'אלות" בערבית) אשר משמש בדרך כלל לתיאור השילוש הקדוש אצל הנוצרים. גולש נוסף בשם יאסר אבו-קרן כתב: "זה הקש ששבר את גב הגמל. את משתמשת בכנסת לאיומים ולהפחדה ולרוע המזל אנשים חושבים שאת מייצגת אותנו. האם את מוכנה כבר לעשות משהו למען הקהילה הערבית שרוצה לחיות ולהתפרנס בכבוד?".

משתמש נוסף שהזדהה כ"בדואי" הגיב בעברית: "מספיק גברת חנין, את אומרת שאת דואגת לעזה אך רק רוצה פרסום לעצמך. אני ערבי ישראלי וגאה בכך כי אני לא רוצה לחיות תחת שלטון של ערבים כמוך, לפחות הישראלים מעריכים בני אדם". מגיב נוסף שהזדהה כ"חסן אם-פחם" הגיב בפשטות: "לכי לעזה".

בנוסף חשוב להבהיר כי נכתבה הבהרה מטעם אתר PANET כי תוכן המאמר הוא על דעת הכותבת (חנין זועבי) בלבד, ואינו משקף את דעת המערכת.

תגובתה של חנין זועבי טרם התקבלה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. יאללה שתעוף המפגרת הזאת מישראל לא ישימו עליה זין אמן אמן שרקטה תיפול עליה

  2. אני בעד לשלוח אותה לעזה בלי וילון שחור על הפרצוף, ובלי חצאית שתעבור מה שנערות איראניות רבות עברו במהלך המהפכה האיסלמית באירן; אונס ומוות

  3. אנחנו המטומטמים שמאפשרים לאוייב שלנו להיות מיוצג בפרלמנט שלנו…אין עוד מדינה בעולם שהיתה עושה שטות נוראית שכזאת…אנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו במסגרת החוק כמובן שהאוייב שלנו בדמות חנין זובי תעוף מהכנסת לאלתר..ואם אפשר שתשפט על בגידה במדינה!!!

  4. היא לא אשמה שהיא אומרת את האמת שברצונה להשמיד את מדינת ישראל אנחנו אשמים שלא מטפלים בה כראוי

  5. איך אתם מחזיקים אחת כזאת בכנסת כאשר היא מפגינה נגד העם והמדינה, ותומכת בכל פיגוע של מחבל מתאבד, איך המדינה משלמים משכורת לאחד שיוצאת נגד העם והמדינה שלנו, וגם תומכת בחמס ובטילים? האם אפשר להמשיך ולחיות במדינה כאשר יש אויבת כזאת בתוכנו? לי אישית נראה שהיא אוחזת אצבעות לחמס בנושא הטילים והייתה מייחלת לגרוע מזה. חייבים לבצע משהו או לעצרה לתקופה ממושכת ולהניח עליה עין עקבית, ואו לזרוק אותה לכל הרוחות מארצנו. חתיכת מושפלת ערבייה מסריחה, רווקה זקנה מכוערת ומגעילה.

  6. מה הבעיה בקריאה של זועבי להתנגדות עממית ? היא פלסטינית, בני עמה בגדה חיים תחת כיבוש, והדרך היחידה שמדינת ישראל מבינה (כפי שהוכח לאורך ההיסטוריה) היא דרך הכוח. כאשר זועבי קוראת להתנגדות עממית היא לא קוראת בהכרח להתנגדות אלימה מהסוג שהכרנו באינתיפאדה השניה אלא לחזרה לצורת ההתנגדות לכיבוש שאיפיינה את האינתיפאדה הראשונה.
    הישראלים שרוצים להמשיך את הכיבוש צריכים לדעת שיש לו מחיר ושהם יצטרכו לשלם אותו.