רופאים למען אוטואנטישמיות

קבוצת רופאים איטלקים פרסמו מכתב נאצה חריף נגד "הטבח הישראלי בעזה" בכתב עת רפואי מהחשובים בעולם. אסף וול לא נותר חייב.

והשבוע בפינת ההלקאה העצמית: קבוצת רופאים איטלקים פרסמה מכתב נאצה ארוך וחריף נגד "הטבח הישראלי בעזה" בכתב עת רפואי מהחשובים בעולם • אבל זה עוד כלום לעומת היהודים המגנים. אסף וול שוב נתקל בעוצמת השנאה-העצמית והניתוק מהמציאות, ומציע מחקר פסיכיאטרי חדשני • בינתיים כבר הצטברו כ-8000 תומכים בעולם למכתב האנטי-ישראלי ומתארגן מאמץ איסוף חתימות למכתב נגדי

מיטב המוחות; אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה). צילום: Murray Barnes CC BY 2.0
מיטב המוחות; אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה). צילום: Murray Barnes CC BY 2.0

בימים האחרונים התפרסם טקסט פורץ דרך בכתב-העת הרפואי "לנצט" (Lancet) הבריטי. כמעריץ מושבע של רומא, גאוותי גאתה בי משהתברר שרופאים איטלקים שוב עומדים בחזית המדע והרפואה.

אלא שבמהרה גיליתי כי האכסניה אולי רפואית אבל הז'אנר חדשני. ראו את הציטוט הפרמבצטי הבא: "אנו מזועזעים מהמתקפה הצבאית של ישראל על אזרחים בעזה… למרות התנאים הקשים, קיימו התושבים בעזה ומנהיגיהם הפוליטים תהליך של פיוס בין הפלגים ויצרו ממשלת אחדות … התנהגותה של ישראל מעליבה את המין האנושי, את האינטליגנציה ואת כבוד האדם. ישראל מבצעת מעשי טבח איומים ופשעים נגד האנושות".  לסיום הם ממליצים לעמיתיהם: "לנקוט סנקציות מיידיות נגד ישראל, כולל הפסקת כל סחר והסכמי שיתוף פעולה עם אירופה".

אני מודה שזהרם של כתבי-עת אקדמיים מעט הועם אצלי בעקבות הטקסט הרפואי הזה. בעיניי, הופעתו של מניפסט אנטישמי שכזה ב"לנצט", כתב-העת הרפואי השני בחשיבותו בעולם, משול להופעת מאמר המציג חיסון למחלת האיידס ב"דר שטירמר".

מחקרים אוטואנטישמיים

אבל גאוותי נסקה שוב כאשר התברר כי מלבד למחקר הרפואי המפואר גם חוקרים ממדעי הרוח לא טומנים ידם בצלחת, ומציגים לגויי העולם את יכולותיו של הגניוס היהודי המופלא. כמה מסקרנת היא תופעת האוטואנטישמיות, ובמקרה זה איני מתכוון לפולקסוואגן. ואמנם, חוקרים רבים התייחסו לתופעת השנאה-העצמית בכלל ולמופעיה התכופים בקרב יהודים בפרט. כל עוד אנו נחשפים לתופעה בסרטים של וודי אלן העניין די משעשע, בעיקר משום שאלן מציג עצמו בגרוטסקיות קומית. אמנם, גם טיפוסים כפרופ' שלמה זנד ודומיו מציגים עצמם בגרוטסקיות קומית, אבל יש הבדל: כאן לא מוגדר הז'אנר כ"קומי" אלא כ"דוקומנטריה".

LANCETאני תוהה האם פרופ' זנד, התומך בהפסקת אש עוד לפני שהמבצע בכלל החל, באמת מאמין בכלל ההבלים עליהם הוא חתום. הוא הרי אינו טיפש הפרופ' הגמור הנ"ל. אין לי כל ספק שקוגנטיבית הוא מודע היטב לסתירה שבין הצהרותיו הדמוקרטיות ובין תמיכתו בשלטון זוועות דיקטטורי. שלטון היורה בברכי אסירים, מדכא נשים, מגרש נוצרים, תולה בכיכרות הומוסקסואלים וגורר את גופות מתנגדיו ברחובות משל היו פגרי כלבים.

אדרבה. דווקא זה הדוגל בערכי הדמוקרטיה, ההומניזם, החופש, ושלל ערכים נעלים אחרים, דווקא הוא זה שצריך לאחוז בנשק להתנדב לפלוגת החוד של גדוד 12 על-מנת להסתער על רעולי העריצות האיסלאמית להכריתם מעל פני האדמה.

בכל אופן, כאיש מדעי-הרוח בעצמי לא אתיימר לגלוש לעניינים רפואיים ולאבחן את פרופ' זנד או מי מחבר מרעיו החותמים. ממילא קיים כבר דיון ארוך שנים בתופעת התיעוב-העצמי והמניעים הפסיכולוגיים העומדים בבסיסה. מסקנותיו סובבות בעיקר סביב הערכה-עצמית נמוכה שמקורה בהפנמת יחס הסביבה אל בן-המיעוט. באופן פרדוקסלי, ככל שהוא מנסה להשתלב באובססיביות בקבוצת הרוב, בולטת שונותו של בן-המיעוט יותר ויותר, והוא נדחק להעלות את רף הפרובוקציה, כמו למשל לחתום על מכתבים גרוטסקיים ב'לנצט', או לכתוב ספרים נגד קיומו של העם היהודי ואז לחתום על עצומה הקוראת לאותו עם שלא להגן עצמו.

אסיים בהצעה למחקר עתידי. אם כבר מתיימרים "מדעני" השמאל הרדיקלי לפרסם בכתבי-עת בריאותיים, מדוע שלא יתמקצעו בתחום הפסיכיאטריה? הייתי מציע להם לרדת לעומק תופעת השנאה-העצמית הקולקטיבית המופיעה ביתר-שאת באורגניזמים מן המוצא האתני היהודי. לאותם "מדעני הרוח" אני ממליץ הפעם שיקחו על עצמם תפקיד מחקרי חשוב וחדשני עבורם: מושאי המחקר. והנה לפנינו שיתוף פעולה מדעי פורה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. תשובה ל"לנסט"

    האשמים בהרג הילדים בעזה- "הומניסטים" כמותכם שעודדו את השמוש ב"מגן חי"

    תעמולתם של "הומניסטים" הביאה לכך שבדעת הקהל בעולם תהיה דה-לגיטימציה לצד המותקף
    כאשר לצרך הגנה על ילדיו שלו הוא נאלץ להרוג מגנים אנושיים שמגנים על תחמושת טרור,
    זאת במקום שדה-לגיטימציה תהיה לצד שבחר בשיטת "המגינים האנושיים", ובחר
    בה בכוונה תחילה לגרום את ההרג בילדיו שלו.

    האחראים הסמויים לשיטת "המגינים האנושיים" ולהרג ההדדי שבעטיה, הם אותם אנשים
    שפתו את הצד התוקף לבחור בהרג ילדיו שלו, בשמשם "מגנים אנושיים".

    מהי תולעת הפתיון שהצליחה להשיג השג נדיר כזה של הרג ילדים בידי (השולטים ב)הוריהם? תולעת
    הפתיון היא התמורה, הידועה מראש, למשתמשים בשיטת "המגן האנושי", שהרי ה"הומניסטים",
    באמצעות פסילת כל הרג באשר הוא או באמצעות השמצתו של הצבא הישראלי כצבא
    רוצחים, גרמו לכך שהפצת תמונות ילדים הרוגים תביא לדה-לגיטימציה של אותו צד שנאלץ
    להתגונן ע"י הרג ילדים, ולכבילת ידיו המגינות על ילדיו שלו. כך התעמולה ה"הומניסטית"
    הביאה את הצד התוקף להביא בחשבון שכאשר ישתמש בשיטת "המגן החי" הוא יבא
    על שכרו בזירה הבינלאומית: יזכה בתמיכה ויונח לו להרוג גם בילדיו של הצד המותקף,
    באין מפריע.

    כל עוד תעמולתם של "הומניסטים" מתגמלת את השמוש בשיטת "המגינים החיים"
    הרי שאותם "הומניסטים" נושאים באשמת המשך השמוש במגנים חיים, ובקרבנותיה
    של השיטה הזאת, ובכללם של המתחזים כ"הומניסטים", אשר בפועל שותפים באשמת רצח ילדים, נמצא גם "לנסט". "לנסט" סיפק לג'יהאדיסטים-שאהידיסטים את חפצם, את המוטיבציה
    שלהם לרצוח מגנים אנושיים, בפרסמו: "ישראל מבצעת מעשי טבח איומים ופשעים נגד
    האנושות".

  2. אני מתבייש בהיותי סטודנט במדעי הרוח של אוניברסיטת ת"א. מסתבר שהאוניברסיטה הזו לא מפסיקה "לתרום" הוגים ואינטלקטואלים בעיני עצמם לתרבות החרמות הערבית. פשוט עצוב, השנאה העצמית הזו.

  3. הפתרון הכי טוב הוא פשוט לצפצף על המטורללים הללו, רוצים להחרים? תפדל העם היהודי רגיל למחרימים וידו תמיד על העליונה במצבים האלה.

  4. הלו? פגרי כלבים? מתי בפעם האחרונה התעללת בפגר של בע״ח? שכנינו מתנהגים בצורה כה חייתית שקשה אפילו עם המטאפורות.

  5. למה שום ציון על זה שבין החותמים הישראלים על המכתב היה גם פרופ מתניה בן ארצי (מתמטיקה), אחיה של שרה נתניהו? הידעתם שאחיה של הגברת הראשונה הוא אוטו-אנטישמי? מעניין איך היא סובלת אותו.