התפכחות אקספרס

תכניות ההפיכה של חמאס ביו"ש, ניפצו באחת את תחזיות הפרשנים שחזו עתיד טוב יותר לאחר הפיוס "ההיסטורי" בין חמאס לאש"ף באפריל.

הידיעה שפורסמה היום אודות תכניות ההפיכה של חמאס ביו"ש, ניפצה באחת את תחזיות הפרשנים שחזו עתיד טוב יותר לאחר הסכם הפיוס "ההיסטורי" שחתמו חמאס ואש"ף באפריל האחרון

.
מנהרות המציאות. צילום: פלאש90

לרגל תשע שנים להתנתקות ותחת מטחי הרקטות שנורו עלינו מהרצועה פורסמו ברשת מבחר ציטוטים של אנשי שמאל ועיתונאים החוזים שקט ושלווה בעזה, ומגחכים על חששו הימין מרקטות לאשקלון. תשע שנים מההתנתקות, ולמעלה מעשרים שנה מתהליך אוסלו, היו צריכות לחלוף כדי לגרום לציבור הישראלי להתפכח מאשליות השלום. בקיץ האחרון היינו עדים לתהליך דומה מאוד, עם אותן הבטחות שלום ושגשוג. אך בשונה מתמיד, הפעם ההתפכחות באה מהר. מאוד מהר.

למי שלא זוכר, להלן השתלשלות האירועים:
בסוף אפריל השנה נחתם הסכם פיוס בין חמאס לבין פת"ח. בראשית יוני כבר הוקמה ממשלת אחדות משותפת לפת"ח ולחמאס. ישראל האשימה את אבו-מאזן בכריתת ברית עם הטרור, והודיעה שלא תנהל משא ומתן עם ממשלה שיושבים בה "טרוריסטים בחליפות". ארה"ב, לעומתה, הודיעה שהיא מקבלת את הממשלה החדשה. התגובה הישראלית הרשמית גררה אחריה, כצפוי, ביקורת קשה משמאל.

פחות משבועיים אחר כך, נחטפו שלושה נערים יהודיים בגוש עציון. בעקבות החטיפה פתח צה"ל במבצע "שובו אחים". מטרת המבצע הרשמית הייתה איתור החטופים והשבתם הביתה בשלום, אולם קשה היה שלא לראות שישראל מנצלת את המבצע כדי להכות מכה קשה בחמאס בגזרת יו"ש. המבצע גרר אחריו, כצפוי, ביקורת קשה משמאל.

לגיטימי להשיב את הנערים הביתה, טענו שם, אולם נראה כי נתניהו מנצל את החטיפה כדי לנקום בחמאס ולפגוע בממשלת האחדות הפלסטינית. הידענים שבין כותבי השמאל טענו כי החוליה מחברון פעלה על דעת עצמה, ואין הצדקה להעניש את תנועת החמאס כולה על מעשיהם של יחידים.

הביקורת משמאל החריפה, כצפוי, כאשר חמאס עזה החל בירי על ישובי הדרום. הנה, בגלל גחמה של נתניהו להכות בחמאס על לא עוול בכפו רק כדי לנקום על הקמת מממשלת האחדות או על מעשיה של חולית טרור מקומית, הוא גורר אותנו למלחמה מיותרת.

ד"ש מהמציאות

אבל אז החלו להישפך ממרום דליי הקרח. המציאות, כמעשה שטן, שוב החלה לטפוח על חלומותיו של השמאל הישראלי.

עם תחילת מבצע "צוק איתן" נתגלו מנהרות טרור שהובילו לקרבת יישובים ישראלים. התברר שלצד הישיבה בממשלת הפיוס היו לחמאס עוד כמה תכניות פייסניות קצת פחות. הציבור בישראל החל להבין עד כמה הייתה חיונית ודחופה היציאה למבצע, ואיזה אסון נמנע בגלל חטיפת שלושת הנערים ומבצע "שובו אחים".

לאחר מספר ימים התפרסם מידע מודיעיני לפיו ההוראה והמימון לחטיפה הגיעו מחמאס עזה. הסתבר, שבלי קשר למניעת פיגועי המנהרות, מבצע "שובו אחים" היה מוצדק ונכון.

ואילו היום כבר הותר לפרסום שמנהרות נחפרו על ידי החמאס גם מתחת לכיסאו של אבו מאזן. הסכם הפיוס הפלסטיני אכן היה היסטורי, לפחות במובן הזה שהוא מזכיר את הסכם ריבנטרופ-מולוטוב. כמו שההסכם ההוא נועד להרדים את הרוסים, ולאפשר לגרמנים לפתוח במבצע ברברוסה בהפתעה מוחלטת, כך הסכם הפיוס הפלסטיני נועד כל כולו להרדים את אבו מאזן ולאפשר לחמאס להתחזק לקראת השלמת ההשתלטות על שטחי הרשות כולה.

הידיעה מהיום גם מעוררת מחשבות נוגות מה היה קורה אילו היינו מגשימים את חלומותיו הוורודים של השמאל ומפקידים את יהודה ושומרון בידי הפת"ח. הפת"ח גרוע גם כשלעצמו, ומסירת יהודה ושומרון לשליטתו הייתה כמובן מביאה להקמתה של מדינת טרור רצחנית, כפי שבנה בזמנו ערפאת. אך גם מאמיני "המתינות" של פת"ח, צריכים כבר להבין כי אופציה זו פשוט לא רלוונטית.

אגב, אנשי שמאל מתונים דיברו על פיקוח בין לאומי או חליפת הגנה אמריקאית בדמות חיישנים ולוויינים. מתונים עוד יותר דיברו על נוכחות ישראלית מלאה. אבל, כפי שמתברר, את הח'ליפות האיסלאמית אולי אפשר לבלום ברצועת בטחון בבקעת הירדן, אבל לא את החמאס.

לפתע התברר גם מה שווה הרעיון להביא את אבו מאזן לעזה. לא צריך יותר לאמץ את הזיכרון ולנסות לזכור מה היה אי שם בשנת 2007 כשזרקו את פקידי הרשות מהגגות. מספיק לפתוח את העיתון של היום ולראות שאפילו ביהודה ושומרון שלטונו של אבו מאזן לא יחזיק מעמד ללא נוכחות צבאית ישראלית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. ההשערה שחמאס תכנן הפיכה בגדה באמצעות 94 אנשים הזויה.
    גם אם כל אחד מהם הצליח לגייס תחתיו חוליה של 5 אנשים, אנחנו נגיע לפחות מ600 איש. מול 15,000 כוחות הבטחון הפלסטיניים שהם. זה נשמע למישהו הגיוני באיזושהי צורה?
    בסך הכל מדובר בניסיון ניגוח נוסף של חמאס ע"י הממשלה הישראלית שלא מוכנה לקבל את זה שעבאס פנה לשותפות עם חמאס אחרי פיצוץ המו"מ. ממשלת האחדות, אגב, לא באמת הורכבה מאנשי חמאס אלא מדובר היה בממשלה של טכנוקרטים.

    1. איך ישרדו 600 פרחחי חמאס מול כל הצבא המדהים, האיכותי, האידאולוגי, צבא הערכים וההתנדבות של הרשות שנאמן לאתוס הגבורה הפלסטיני ומגן בגופו על האזרחים המגבים אותו, למרות שהצביעו לחמאס. אין להם סיכוי!!!

      ספר את זה לדעש! העיקר לא למות טיפש!

    2. אני מניח שאתה בקי מאד בפוליטיקה הפנים-פלסטינית ויודע להסביר בדיוק למה הפת"ח יקבל את ההפיכה של חמאס בזרועות פתוחות.
      או: אתה ליצן, וזה שתכתוב בצורה צינית לא יהפוך את דבריך לדברי טעם. הם עדיין מבוססים על אפס ידע והבנה.

  2. ערה, את כנראה הוזה.
    מדובר על לא פחות מ 600,000 פעילי חמאס, אם נחשיב ביחד גם את המשפחות שלהם.
    לא פחות מ 40,000 לוחמים שלהם נמצאים בגדה ובעזה ביחד.
    כוחות הבטחון הפלסטינים הם חמאס בעצמם.
    כנראה שיש כאן מקרה קשה של מחלת השכחה..
    כאשר חמאס תפס את השלטון, מה שהארגון הזה עשה היה תוך אונס, ביזה ורצח הוציא לגמרי את אש"ף מהתמונה.
    בימינו אבו-מאזן הינו בובה ואין לו שום קול ששווה משהו.
    חמאס הינו השליט בעזה ובגדה המערבית.
    זה שאת פעילת שמאל קיצוני ונוח לך להטיף מוסר ודברים חסרי שחר ואמת זה מאוד נחמד.
    אבל, כדאי לשים לב, הכתובת על הקיר.
    ממשלת האחדות אגב, הייתה קישקוש, וזה היה ידוע שמדובר בקישקוש ושוב – החמאס הינו זה שנותן את הטון.
    מי שבאמת חושב שהיו רק 94 פעילי חמאס.. נו באמת..
    היו 1000 מחבלים של חמאס שכוחותינו חיסלו רק בעזה.
    1000 זה לא 94, ויש עוד הרבה, הרבה יותר..
    קצת מציאות באמת.
    אולי לך נחמד שהחיים נותנים לך לימונים לעשות לימונדה.
    אני אומר שאם החיים נותנים לימונים, זורקים את הלימונים על החיים !
    צריך להתעצבן !
    לצעוק על החיים ! לבקש לראות את המנהל של החיים, לגרום לחיים לקלל את היום שבוא הביאו לימונים !
    לפוצץ את הבית של החיים !
    פשוט לא.
    זמן להתפכח.

    1. על מה אתה מדבר? כותב המאמר דיבר על תשתית הטרור שנחשפה אתמול (18.8). מדובר על 94 פעילי חמאס שנעצרו, ועליהם נאמר שהם תכננו להשתלט על הגדה. השערה הזויה.

      אתה מתבקש להביא רפרנס והוכחות לטענות שלך כדי שאוכל להתייחס אליהן ברצינות: 40,000 לוחמים בעזה ובגדה יחד, כוחות הבטחון הפלסטיניים הם אנשי חמאס. אני אמתין

      בנוגע לטענותיך לכך שחמאס שולט בגדה דה פקטו, אני חושב שאתה מבטא חוסר הבנה תהומי בפוליטיקה הפלסטינית. אחרי שא-סיסי עלה במצרים וחנק את חמאס בעזה, הוא היה במצב הרע ביותר שהוא נמצא בו מאז 2006. למעשה, אבו מאזן זרק לו חבל הצלה בדמות ממשלת פיוס (האם חמאס היה מנצל את ההסכם לרעה? אין לדעת, אני חושב שאף אחד מאיתנו לא מוסמך או מבין מספיק בשביל לשער השערות כאלה).
      אז, יכולנו לתת את הפרס של הקלות במצור לאבו מאזן, וכתנאי להחזרת מנגנוני הרשות לעזה. היום הפרס של הקלות במצור ניתן לחמאס אחרי סבב לחימה.

    2. אבו מאזן, אגב, שגם ככה היה מוקצה ברחוב הפלסטיני ונחשב למשת"פ של הציונים נחלש עוד יותר בעקבות כל האירועים האחרונים. ישראל מצ'פרת את חמאס-עזה אחרי שחמאס מפעיל כוח, והזרמים שאפשר לדבר איתם אוטומטית נחלשים. כי ההתנגדות המזויינת משיגה תוצאות.
      עכשיו כן, חמאס עלול לשלוט בגדה. זה עניין של לא הרבה זמן עד שתהיה הפיכה גם בגדה, אלא אם כן ישראל תאותת לאבו מאזן ותתחיל לדבר איתו ברצינות (ולצערנו גם חמאס במשוואה).
      הרחוב הפלסטיני היום מאס באבו מאזן. כמו שאנחנו חושבים ש"אין עם מי לדבר", זו גם הדעה הרווחת אצלם. האמת? הם כנראה לא טועים. וזה דופק אותנו.

    3. בשביל מהפיכה, לא צריך לחסל את כל המשטר וכל צבאו. מובראק לא נפל כי חיסלו את כל צבא מצריים שהחזיק אותו שם. גם הנסיונות לחיסול היטלר עירבו קומץ אנשים בלבד.
      ויתכן ואני מחדש לך, אבל אנשי אשפ השתתפו באופן פעיל בירי הטילים על ישראל מעזה. בנוגע לישראל, אין פערים גדולים בשאיפותיהם

    4. ברור. אני מסכים איתך. גם ייתכן מאד שאותם 94 פעילים חשבו שהם יצליחו להשתלט על הגדה.
      צריך לעמוד על זה שהסיכוי של זה לקרות הוא נמוך מאד, והפער בין "פעילים נעצרו בחשד ל…" ל-"תראו איזה יופי, מנענו את ההשתלטות של חמאס" הוא עצום, והמסר שמנסים להעביר לך נועד לשרת הרבה מטרות.