איך סופרים ערבים

המומחים טוענים כי היהודים הם כבר מיעוט בארצם, הבעיה היא שכרגיל, המספרים מוכיחים אחרת.

יש מומחים שטוענים כי היהודים הם כבר מיעוט בארצם. הבעיה היא שכרגיל, המספרים מוכיחים אחרת • אז למה מתעקשים לספור 600,000 ערבים שמתגוררים בחו"ל

.
הילודה היהודית גבוהה יותר. צילום: פלאש90

כבר במבט ראשון על תת-כותרת של המאמר בעיתון Times of Israel בולטת תופעה לא נעימה. פרופסור דלה-לפרגולה טוען כי אם נחסיר את מספר של העובדים הזרים והעולים מברית המועצות לשעבר שלא הוכרו כיהודים ממספרם של היהודים אזי כבר עכשיו יהודים הם מיעוט בארץ ישראל. לצערי, פרופסור דלה פרגולה מזלזל באינטליגנציה גם של הערבים, וגם של היהודים. הוא לא שם לב לעובדה, שנתוני הלמ"ס הפלסטיני מתייחסים למספר היהודים לפי ההלכה כאשר הם משווים עם הערכתם של המספר של הערבים בארץ ישראל. הם במפורש כותבים שבשנת 2014 היו בישראל 6.21 מיליון יהודים וטוענים שמספר הערבים הוא 6,080,000 נפש.

ואכן, לפי נתוני הלמ"ס הישראלי, מספרם של היהודים לפי ההלכה באוקטובר 2014 היה 6,197,900 נפש והאוכלוסייה היהודית המורחבת מנתה 6,554,700 נפש. ברור שעד סוף שנת 2014 מספרם של היהודים גדל עוד וניתן להעריך אותו כשווה ל-6,220,000 נפש ושל האוכלוסייה היהודית המורחבת – כ-6,580,000 נפש.

פרופסור דלה פרגולה מבלבל בין סימני החשבון האלמנטרי והחסיר את 360,000 אזרחי ישראל, שהם בני המשפחות המעורבות של העולים מברה"מ לשעבר, שלא הוכרו כיהודים, ממספר היהודים לפי ההלכה. דבר זה מקטין את מספר היהודים לכדי 5,860,000 נפש שזה בהחלט נמוך יותר מהערכתם של הפלסטינים ומחזק את היחס לטובת הערבים בארץ ישראל. וכדי לחזק עוד יותר את טענתו שהיהודים כבר מיעוט בארצם, החסיר הפרופסור המלומד ממספר היהודים לפי ההלכה גם את מספרם של העובדים הזרים שכלל לא נמצאים במרשם האוכלוסין הישראלי. לו היו העובדים הזרים מתווספים לכלל האוכלוסייה הנוכחת בארץ ישראל, אזי שיעור הערבים בכלל האוכלוסיה היה קטן עוד יותר.

מספר הלידות אצל הערבים נשאר קבוע

ראוי לשים לב, שמשנת 1944 הנבואות לגבי הפיכת היהודים למיעוט בארצם נדחו כבר תשע פעמים: 1960, 1970, 1985, 1990, 2000, 2006, 2010, 2014, 2016. דהיינו,  התאריך הזה נדחה בסך הכל ב-46 שנה. רק משנת 2003 הוא השתנה 4 פעמים ונדחה ב-10 שנים.

הפרופסורים סרג'יו דלה פרגולה וארנון סופר גילו תופעה מעניינת: הערבים כמעט ואינם מתים. לכן, לדעתם,  למרות שהילודה של הערבים קרסה עד כדי כך שאצל ערביי יהודה והשומרון, לפי נתוני השנתון של סוכנות הביון המרכזית האמריקנית, היא קטנה יותר היום מזו של היהודים בישראל, זה לא משפיע על הריבוי הטבעי של הערבים.

דבר נוסף שאפשר ללמוד מטענותיהם של סופר ודלה פרגולה הוא,  שמכיוון שרוב האוכלוסייה הערבית היא צעירה, אז ייוולדו להם יותר ילדים מאשר אצל היהודים. יש רק פרט אחד שהם מתעלמים ממנו: שהפריון הכולל אצל הערבים זהה או קטן משל היהודים, ומספר הנשים היהודיות בשנות הפריון שלהם בקבוצת הגיל 15-49  הוא גבוה פי 3.5 ממספרן של ערביות הישראליות באותו הגיל, אז גם היחס בין מספר הילדים היהודים למספרם של הילדים הערבים שייוולדו אמור להישאר דומה. מכאן שבהתחשב בהמשך המגמה של הירידה בפריון הכולל של הערבים, שיעור הילודים בקרב האוכלוסיה היהודית צריך לגדול ושל הערבים לקטון.

ואכן מזה 16 שנה עומד מספר היילודים הערבים בישראל על הממוצע של פחות מ-40,000 לידות בשנה, כאשר אצל היהודים הוא גדל מ-88,744 לידות בשנת 1998 לכ-130,000 לידות חי בשנת 2014. מכאן, אם בשנת 1998 על ילד ערבי שנולד היו 2.26 ילדים יהודים, אזי בשנת 2014 היחס הזה גדל לכדי 3.26 ילדים יהודים על כל ילד ערבי.

גם אם נכפיל את מספר הנשים הערביות פי 3, כי הדפוסים הדמוגרפיים הממוצעים של ערביי יש"ע דומים לאלו של הערבים הישראלים (אצל ערביי עזה הם דומים לנתונים של ערביי ישראל מסוף שנות ה-90 ואצל ערביי יו"ש הם, כאמור, נמוכים גם מאלו של היהודים), עדיין נקבל יותר ילדים יהודים שייוולדו מאשר אצל כל הערבים בארץ ישראל.

גרף
מתוך: המגמות הדמוגרפיות בארץ ישראל (1800-2007) מאת יעקב פייטלסון

הבייבי-בום הפלשתיני של שנות ה-60 וה-80

ועוד דבר קטן שהפרופסורים המלומדים שלנו לא מבחינים כלל:  ילדי הבייבי-בום הערבי שהתרחש בישראל במחצית הראשונה של שנות ה-60 של המאה ה-20, מתקרבים כבר להתפוצצות מסוג האחר; שכבת אוכלוסיה ערבית גדולה הופכת לקשישה ושיעור התמותה מול הילודה ישתנה באופן דרסטי.

אצל הערבים ברשות הפלשתינית הבייבי-בום התרחש במחצית שנות השמונים, אך אצלם קיים גורם נוסף שמקזז למעשה את הריבוי הטבעי שלהם והוא ההגירה ההמונית של הצעירים לחו"ל. זה גם מקטין את האוכלוסייה הערבית בכלל ובקבוצת האוכלוסייה בגיל הפריון בפרט, שכמובן מקבלת ביטוי בירידה נוספת בריבוי הטבעי.

ולגבי הקביעה, שהממסד הישראלי מאשר נכונות הנתונים של הפלסטינים. כפי ששמענו בדיון של ועדת משנה ליו"ש של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אשר התקיים ב-10 בנובמבר 2014 , מפי ראשי המנהל האזרחי, הסיבה לכך היא פשוטה עד גיחוך: המנהל האזרחי מאמץ את הנתונים של הפלסטינים כמו שהם "ומתחזק" אותם ללא בדיקה וביקורת. יותר מכך, הם מודעים לכך שנתוני התמותה הערבית ביש"ע לא אמינים ושבמרשם האוכלוסין הפלסטיני כלולים המהגרים שגרים עשרות בשנים בארצות השונות בעולם, כדבריו של נציג המנהל האזרחי, "מקראקס ועד קטר". וזה כולל וגם… את הילדים שלהם שנולדו בחו"ל ובאים רק לביקור משפחתי, אם בכלל.

לפי הערכה שעשיתי, בהתבסס על נתוני הלמ"ס בשנים 1967-1996, נתוני מאזן ההגירה שנמסרו לנו בשנת 2008 על ידי המנהל האזרחי עבור השנים 1997-2000, והפרסומים הירדניים, מתקבל שמספר הערבים שהיגרו מיש"ע לחו"ל משנת 1968 ולא חזרו, מתקרב לכ-600 אלף נפש. וכאמור, לפי דברי נציגי המנהל האזרחי, הם כלולים במרשם האוכלוסין הפלסטיני במסגרת ההגדרה "האוכלוסייה הרשומה".

 לפי הנורמות הבינלאומיות, מרשם האוכלוסין חייב לכלול בתוכו אך ורק את "האוכלוסייה הנוכחת" וכל תושב שאינו גר שנה רצופה בגבולות המדינה איננו נכלל בו. לו היו בישראל נוהגים לפי דוגמה הפלסטינית, היה צריך להוסיף עוד כ- 650 אלף ישראלים החיים בחו"ל למרשם האוכלוסין וזה היה מגדיל עוד יותר את הרוב היהודי בארץ ישראל.

כך שכדברי מארק טוויין, השמועות על מועד הפיכת העם היהודי למיעוט בארצו מוקדמות מדי, תאריך היעד נדחה משנה לשנה מזה 46 שנים. הנבואה השחורה הזאת היא חלום באספמיה של מישהו והיא לא עומדת להתגשם בעתיד הנראה לעין.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. כבר למעלה מעשר שנים אני שומע על "המחקרים" של הפרגולה ולמרות שיש הוכחות שהקשר של הנתונים שלו למציאות לוקים בחסר עדיין מוסיפים לצטט אותו. אולי כדאי פשוט להתעלם מפרופ' מסוג זה ולהציג נתונים אמיתיים..
    קצב גידול האוכלוסיה בישראל קרוב 2 אחוזים בשנה זאת אומרת שהאוכלסיה גדלה במיליון נפש כל 7 שנים ולכן אין סיכוי לערבים לצמצם את הפער , אבל כנראה שהשמאל לא נרתע לעוות ולסלף נתונים בעיקר על גודל האוכלוסיה הערבית וזאת על מנת להחליש את התודעה הקולקטיבית ואת הזהות היהודית.
    נעבור גם את הפרגולה הזאת.

  2. מי שתומך במדינה פלסטינית נתלה לעיתים קרובות בטיעון הדמוגרפי.
    אבל האבסורד הוא שדווקא המדינה הפלסטינית תשנה את מאזו הכוחות הדמוגרפי בתחומי ארץ ישראל באופן חמור ולמעשה תיתן את הנוקאואט שתפיל את מדינת היהודים על ברכייה.
    וכל זה למה,מפני שבתחומי מדינות ערב,סוריה לבנון,עירק,תימן,סעודיה כווית וכדומה מרוכזים מיליוני פליטים פלסטינים,במחנות פליטים סגורים בתת תנאים בעוני ובאפלייה קשה מכוונת לעיתים רבות ללא אזרחות.
    בסוריה יש כחצי מיליון,בלבנון כחצי מיליון (רובם חסרי אזרחות ובהגבלות קשות מאוד),בסעודיה חצי מיליון חסרי אזרחות וכדומה.
    מדינות ערב מסרבות לקבלם ועושות הכל כדי שלא יטמעו באוכלוסיה הכללית,הכל כדי שבבוא הרגע הם יאולצו לעזוב (למעשה יגורשו).
    ומשתקום המדינה הפלסטינית כולם אמורים להתנקז אלייה,אם בכוח ואם פשוט כי כדי לברוח מהגיהינום שהם חיים בו בסוריה ועירק למשל.
    מה גם שאיכות החיים והחופש האישי בגדה המערבית תקרוץ לרבים מיהם מפני שהיא הרבה יותר גבוה ממדינות ערב שהם חיים בהן.
    הלא לשם כך קמה המדינה הפלסטינית, לא? כדי לפתור את בעיית הפליטים.
    וכך נמצא את עצמינו מול מיליוני פליטים עניים, איסלמיסטים משולהבים,חדורי שנאה 15 ק"מ ממרכז הארץ 10 ק"מ מירושלים.
    מענין מה הם באים לעשות? לפתוח אוניברסיטאות? מפעלים? סינגפור של המזרח התיכון?
    כל זה בשילוב נמל ושדה תעופה ושליטה במעברי הגבול,כמו כל מדינה בעולם יביאו עלינו את סופנו.

    1. יפה אמרת.
      אבל גם אם נצרח זאת ברמקולים, לא נשכנע את השמאל

  3. מאמר קצת טרחני – יש לקצר אותו לנקודות עיקריות:
    1. לכלול את העולים שאינם יהודים ע"פ ההלכה אלא רק ע"פ האבא בצד הפלסטיני של המשוואה זה הבל.
    2. גם בקרב הערבים יש 120,000 דרוזים ועשרות אלפי נוצרים שנאמנים לישראל ושאינם פלסטינים
    3. הלשכה לסטטיסטיקה של הרש"פ משקרת בבוטות
    4. אין משמעות להכנסת רצועת עזה לסטטיסטיקות רצועת עזה עצמאית – מס' תושבי עזה לא רלבנטי כמו שמספר תושבי דמשק לא מעניין את תושבי אצבע הגליל וכמו שמספר תושבי עמאן לא מעניין את תושבי עמק בית שאן – השאלה היא האם השלטון הישראלי ביו"ש מסכן את הרוב היהודי – והתשובה היא שכשמשווים את מס' היהודים למס' הערבים בישראל וביו"ש (בלי עזה) מתקבל שיש רוב יהודי מוצק שלא ניתן לערעור.
    5. צריך להיזהר לא לספור את ערביי ירושלים פעמיים גם כתושבי ישראל וגם כפלסטינים
    6. בישראל בעשור האחרון מספר הלידות של הערבים נותר יציב בעוד מס' הלידות של היהודים צמח ב50% שיעור הילדים הערבים צנח מכמעט 30% ל23% ומדובר במגמה שלא הולכת להעצר בזמן הקרוב .
    7. לאור הירידה בשיעור הילודה הערבי תוך 3-5 שנים תתהפך המגמה והרוב היהודי יפסיק להצטמצם אלא יתחיל להתרחב גם ללא עלייה.
    8. למגזר היהודי יש גורם צמיחה דמוגרפית נוסף לילודה שאין לערבים והוא העלייה שהיא בעיקר של יהודים דתיים או אידיאליסטים מרובי ילדים מארה"ב וצרפת

  4. צר לי להגיד
    אבל מה שצריך לעשות זה
    היפרדות מערביי יוש
    הקמת חומת אבן גבוהה וגדרות תיל מקבילה
    עם מגדלי שמירה וכלבים ומצלמות וכדומה.
    חיזוק ועיבוי האבטחה במחסומי כניסה.
    העברת ערביי מזרח ים לרשות וניתוקם מישראל
    הקמת החומה בפיתולים כדי להשאיר את הערבים בחוץ
    ואת היהודים פנימה.תכנון הפרדה תוך מינימום ויתור הכרחי
    עשיית הכל כדי לא לפנות ישובים וזה כולל מנהרות וגשרים
    ינתן לערבים גבול עם ירדן.נתבג יועתק לאי בים.
    לטעמי הפליטים שבחול לא יחזרו למדינה הפלסטינית
    כי השטח קטן ואין בו מענה לחיים סבירים.
    כל המסתננים יסולקו וכל השבחים יועברו לרשות.

    1. החוזק של חומה תלוי באנשים ששומרים עליה. ומסתבר שכאשר מופעל עלינו לחץ בינלאומי בשל תמונות של ילדים ערבים הרוגים, אנחנו מתגלים בחולשתינו. במילים אחרות, הרעיון של ״היפרדות״ הוא חלום באספמיה. אתה יכול להמשיך לחלום על לקבור את הערבים מאחורי חומה, אבל הם חיים בתוכינו.

    2. כרגע החיים במרבית העולם הערבי לא סבירים הרבה יותר ככה שצאצאי הפליטים מ-48 יהגרו ליו"ש בהמוניהם ועם מימון סעודי-קטרי-אירופי יהיה אפשר להביא אותם גם במיליונים.

  5. ראש הממשלה, כתב בספרו "מקום תחת השמש" פרק שלם העוסק בנבואות זעם דמוגרפיות, והראה איך כולן רחוקות מהמציאות

    1. וראש ממשלת ישראל ידוע כמומחה למספרים, למשל, מספרי סיגרים ושמפניות ורודות… גם הוא כבר הפך דמוגרף ?
      אם היום ירד הריבוי הטבעי הפלסטיני ל 2.6 אחוז בשנה, הוא היה בשנות ה 60 וה 70 יותר מ 4 אחוז ואפשר לדבר לפחות על ממוצע של 3 אחוז במשך השנים שזו הערכה מינימליסטית
      אז אם נספרו 600 אלף ב 1967 , לפי 3 אחוז בשנה אפשר להגיע למספר של 600 כפול (1.03 בחזקת 50) זה מעל 2.6 מיליון. ואם המספר אז היה 620 אלף .. זה כבר יותר מ 2.7 מיליון. לגבי עזה – ששם הריבוי הטבעי היה עוד יותר גדול, מעל 5 בשנים הראשונות, נניח שהממוצע המינימליסטי הוא 3.2. אז מ356 אלף ב 67 יש בעזה – יותר מ 1.7 מיליון. נניח שירושלים המזרחית כלולה…. אז יש בין הים לירדן 1.7 + 1.9 (בישראל) + 2.7 מיליון – 6.3 מיליון פלסטינים. ועכשו תספחו ותתנו לכל פסלטיני זכות בחירה כמו ליהודי. קדימה , משוע אינכם מספחים ? ממה נבהלתם ?

  6. לפי נתוני סי. אי. איי הפריון לאשה ביהודה ושומרון הוא 2.83 ובעזה 4.18. איך הפרופסור הגיע לפריון כולל של 4.1?!

    1. הוא דיבר על הילודה אצל המתנחלים היהודים שהיא ככל הנראה הגבוהה ביותר בעולם המערבי

    2. הוא דיבר רק על היהודים ולא על כל אזור איו"ש

  7. פרופ׳ סופר ידוע לא רשמית באוניברסיטת חיפה בכינוי ״ארנון סופר הערבים…״

  8. מדוע יש תמיד 2-3 שמות שלוקחים אותם כחלק בלעדי של רבני ואבני החושן ?
    הלאומיים