השקר שמאחורי 'משבר' נאום נתניהו

אם פרשת וי-15 לא הספיקה לכם, כעת מתברר כי גם המתקפה נגד נאום נתניהו בקונגרס אורגנה מעבר לים. ולאן מובילות העקבות? ניחשתם נכון, היישר לחדר הסגלגל

אם פרשת V-15 לא הספיקה לכם, כעת מתברר כי גם המתקפה נגד נאום נתניהו בקונגרס אורגנה מעבר לים • בתפריט: ספינולוגיה, תקשורת מוסטת וזריעת דיסאינפורמציה, העיקר לפגוע בקמפיין הבחירות של ראש הממשלה • ולאן מובילות העקבות? ניחשתם נכון, היישר לחדרו הסגלגל של האיש עם הרגליים על השולחן

היה שמח ללחוץ את ידו של ראש ממשלה אחר. אובמה ונתניהו בבית הלבן. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
היה שמח ללחוץ את ידו של ראש ממשלה אחר. אובמה ונתניהו בפגישה בבית הלבן. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

מה העדכון האחרון משדה מלחמת התעמולה של הספינים והספינים-שכנגד? מה שנקרא אצלנו "השיח הציבורי" או "התקשורת החופשית"? ובכן, בעוד הצד השמאלי של המפה הפוליטית מצליח להטות את השיח לעיסוק בפרשיות שונות ומשונות מעברה של אשת ראש הממשלה, מתמקדים השבוע בליכוד ב-V15, עמותת קש של מחלקת המדינה האמריקנית (בין השאר) המנהלת פה קמפיין שטח נגד ראש הממשלה ומנסים להסביר את חומרתה של התערבות מדינתית זרה במערכת הבחירות שלנו.

 זה הזמן להזכיר ש-V15 איננה ההתערבות האמריקנית הישירה הראשונה במערכת הבחירות הזאת. רק בשבוע שעבר התמקדה מערכת הבחירות בשאלה הרת הגורל: האם הזמנתו של ראש הממשלה נתניהו לנאום מול הקונגרס במארס תשמיד ותחסל את יחסינו עם ארצות הברית. כן, על פי דיווחי התקשורת הישראלית ניתן היה לחשוב שהצי השישי כולו עוגן בנמל חיפה ומחכה רק לפקודת תקיפה אחרונה כדי להסתער על חופינו, בעקבות הנזק הדיפלומטי הבינלאומי שהסבה לישראל הסכמה של נתניהו להזמנה רשמית לנאום בקונגרס האמריקאי.

 הניו יורק טיימס מתנצל

כעת מתברר כי גם המתקפה ההסברתית הזאת אורגנה מעבר לים. וליתר דיוק: היישר מחדרו הסגלגל של האיש עם הרגליים על השולחן. בהודעת התנצלות קטנה בניו יורק טיימס, סליחה – "תיקון", כי כמו בבית היהודי, גם בניו יורק טיימס לא ממהרים להתנצל – נאלץ העיתון המקורב לנשיא אובמה להודות כי מהומת הנאום היתה במידה רבה על לא מאומה.

בשבוע שעבר פירסם הניו יורק טיימס כתבה ארוכה ומפורטת על הנזק שגרמה היענותו של נתניהו להזמנתו של ג'ון ביינר ליחסי ישראל ארה"ב ואפילו למאמצי המערב מול איראן(!). למחרת ב-30 בינואר, פרסם העיתון הנכבד מניו יורק את התיקון, לפיו ג'ון ביינר אכן הודיע לבית הלבן על הזמנת נתניהו לקונגרס – לפני שההזמנה שוגרה לראש הממשלה נתניהו. זהו נוסח התיקון בעיתון:

בגירסה מוקדמת של המאמר הזה פורסמה קביעה שאיננה נכונה לגבי ההזמנה שנשלחה לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לנאום בקונגרס. נתניהו קיבל את ההזמנה אחרי שהממשל קיבל הודעה לגבי ההזמנה ולא לפני כן.

 עוד נודע בינתיים – אבל לא לצרכן התקשורת הישראלי – כי נוהל הזמנת נתניהו לנאום לא היה שונה הפעם מבפעם הקודמת בה הזמין ג'ון ביינר שהיה מנהיג הרוב בבית הנבחרים את נתניהו לנאום בקונגרס, ב-2011. כך נכתב ב-AMERICAN THINKER, שניתח את ספין הנאום של נתניהו:

ב-2011 ביינר שלח הודעה דומה לבית הלבן תוך שהוא מציין את כוונתו להזמין את נתניהו לדבר בפני ישיבה משותפת של שני בתי הקונגרס. הבית הלבן לא הגיב אז על ההודעה וביינר המשיך בתהליך ושלח הזמנה לנתניהו.

ההערכה היא, שכשנה לפני הבחירות של 2012 היו לנשיא אובמה שיקולי בחירות משלו, הוא לא רצה להרגיז קהלים מסוימים, ולכן לא סחרר התנגדות תקשורתית פוליטית כמו עכשיו.

ספין זרם החילופין

טען כי המוסד מתנגד לסנקציות על איראן. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. צילום: מאטי שטרן, פלאש90

במגזין ה'וויקלי סטנדרד' הסבירו את מלאכת התעמולה של הבית הלבן כאסטרטגיה שהמציא דייויד פלאוף, הספינולוג הראשי של אובמה שפרש כבר. השיטה הזאת נקראת "זרם חילופין בכל הכיוונים" (VOLTAGE STRAY). הכוונה ליצירת אירוע תקשורתי שיהפוך נושא מסוים לשנוי במחלוקת. פרשן הוויקלי סטנדרד ציין שבעוד שלגבי שאלות פוליטיות ערכיות מסוימות אפשר להבין את השימוש בשיטה, יש משהו מגונה במיוחד כמשתמשים בה כנגד בעל ברית ששאלת קיומו עומדת על הפרק.

המסר מהבית הלבן, כפי שנספג בתקשורת האמריקנית האוהדת לו ומצוטט בתקשורת שלנו ביראת קודש, היה "הבית הלבן לא רוצה להתערב בבחירות בישראל", ולכן רואה בעין עקומה את נאומו של נתניהו בקונגרס שבועיים לפני הבחירות בישראל. אלא שעכשיו, כשאנחנו יודעים שממשל אובמה מממן בעקיפין ארגון פוליטי ישראלי שכל מטרתו הפלת נתניהו, נראה שהמסר הזה עצמו היה התערבות בבחירות בישראל. השקר שמאחורי "משבר הנאום" מצטרף לדיסאינפורמציה של מזכיר המדינה ג'ון קרי, שכזכור טען לפני כשבועיים שהמוסד חושב אחרת מראש הממשלה בנושא הידוק הסנקציות על איראן. גם כאן באה הבהרה של ראש המוסד שחשפה שקר, אך שיטת "זרם החילופין" פעלה.

השאלה החשובה והמטרידה שאף עיתונאי בישראל לא ישאל היא מדוע חשוב כל כך לממשל אובמה להפיל את נתניהו? לפי כל הפרסומים יש לאובמה אסטרטגיה של שיתוף פעולה עם איראן והוא נעזר בה כדי לעשות סדר כביכול בסוריה ועיראק. הוא רוצה שבישראל תהיה ממשלה שתתעסק רק במאגרי הביוב של קלקיליה ולא תתערב בבריתות האזוריות של ארצות הברית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. בתקשורת הישראלית לא נשמע שאובמה קיבל את הדיווח לםני נתניהו הם ממשיכים לדבוק בשקר ושום מציאות לא תשנה את דעתם

  2. דקויות שעושות את כל ההבדל: בניו יורק טיימס כתוב שנתניהו *אישר* את ההזמנה רק אחרי שהודיעו לבית הלבן, לא שהוא *קיבל* אותה.ו

    1. אל תדאג, אתר מידה יפרסם התנצלות קטנה על כך…

      ככה זה כשאין על מה לכתוב – ממציאים

    2. "ניו יורק טיימס: "בגירסה מוקדמת של המאמר הזה פורסמה קביעה שאיננה נכונה לגבי ההזמנה שנשלחה לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לנאום בקונגרס. נתניהו קיבל את ההזמנה אחרי שהממשל קיבל הודעה לגבי ההזמנה ולא לפני כן".

    3. יוספוס, עליך ללמוד גם עברית. הבטוי ’’קיבל את ההזמנה׳׳ משמעותו בתרגום לאנגלית גם ׳׳אישר את ההזמנה׳׳. כשם שבעברית מקבלים התנצלות ולא מאשרים התנצלות, מקבלים דעה ולא מאשרים דעה, מקבלים אחריות ולא מאשרים אחריות. אז יפה שאתה דובר אנגלית, אבל תחזור לאולפן ללמוד קצת עברית. יישר כוח לביבי על נחישותו לצאת לקונגרס ולומר את האמת. אסור לביבי להכנע למסיתים כי זה בנפשנו.

  3. מעניין למה התקשורת הישראלית לא מפרסמת זאת כמובן וידוע שרוב כלי התקשורת מגוייסים לדבר אחד. להכפיש כמה שיותר את ביבי ולהפיל אותו אבל הציבור לא מטומטם.

  4. בעידן הרשתות החברתיות והאינטרנט, עדיין יש עיתונאים שמזלזלים באינטליגנציה של הישראלים. אני צופה בערוץ הישראלי מביתי שבארצות הברית בו בזמן שיו״ר בית הנבחרים, ביינר, מתראיין לאחד הערוצים האמריקאים. כפי שכתבי בדף הפייסבוק שלי, כבר לפני יותר משבוע, הודעה על הזמנתו של נתניהו נמסרה לבית הלבן. גם הנסיון ליצור את הרושם כאילו רוב האמריקאים, לרבות הסנטורים, תומכים בגרסת אובמה, הוא מטעה ומוטעה. שלא תהיה לכם אי הבנה: את האמריקאים מעניינת רק אמריקה. נקודה. נכון, ישנה תמיכה גדולה בישראל אבל בין תמיכה לבין ״לעשות מעשה״ המרחק גדול. הסיבה שהאמריקאים כן יקשיבו לנתניהו היא בגלל שהם מבינים כי איראן מהווה סכנה לעולם ולארצות הברית. היחידי שלא חושב כך, זה חוסין אובמה. מה אפשר לצפות מנשיא שבגלל ה״שלום״ הוציא חד צדדית את כוחותיו מעיראק ובכך תרם תרומה לא מבוטלת להקמת דאע״ש. זה אותו אובמה שההתמודדות היחידה שלו עם מסתננים היא המקסיקנים שנכנסים לארצות הברית – וגם בזה הוא נכשל. זה אותו נשיא שאומר שה״טאליבן לא ארגון טרור״. לא ביבי ולא מדינת ישראל צריכה ״ידיד״ כזה… גם לא אמריקה

  5. אז למה אף אחד מטעם הליכוד או ראש הממשלה לא ציין את העובדה הזאתי עד כה?

  6. לאיזה אנשי מוסד התכוון ג'ון קרי? ללשעברים עליהם דיוחחה אילה חסון ביומן ב-1/8/14: "האמריקאים משלמים ללשעברים במערכת הביטחון שיתבטאו ברוח עמדותיהם"!!!

    1. שיתערבו כמה שהם רוצים אבל של יתערבו ויגידו שהם לא מתערבים זה צביעות

  7. התקשורת היא המפלגה האמיתית הנלחמת בנתניהו. בושה וחרפה לתקשורת האנטי ישראלית מוכנה לסכן את ישראל למען הפלת נתניהו.

  8. איך בדיוק הנאום הזה יועיל למשהוא
    האמריקאים ישנו את עמדתם לגבי אירן
    את אובמה זה בטוח לא ישכנע
    וגם אם הקונגרס דיבר קודם עם אובמה
    ביבי היה צריך להיות מספיק חכם
    כדי לא להסתבך וליפול למלכודת הזאת
    פשוט חבל

    1. כדאי לפחות שתפסיק להתחזות. גורלה של ישראל לא מעניין אותך כלל בלשון המעטה. שמאל אתה לא.

  9. אבישי עברי אתה שקרן.
    https://www.youtube.com/watch?v=tUoqdfsYQag
    ריאיון עם מר ביינר מה – 15 בפברואר, 2015, קרי אתמול, האומר בקולו שלו שהוא הסתיר את עצם ההזמנה מהבית הלבן. אבל אל תיתן לסרטון של שמאלני כמו ביינר, באתר שמאלני כמו יוטיוב לערער על ה"עובדות" שלך.
    חמוד שלא תצטרך לראות את כל הסירטון תעביר ישר לדקה השישית. מחכה למאמר התנצלות שבטח לא יגיע, אבל העיקר כל השאר מפזרים שקרים.
    תודה רבה, מר עברי, שהצגת את פרצופך האמיתי ואת פרצופו האמיתי של האתר הזה.
    והעובדה שפוקס (אתר פרו-רפובליקני ושמרני מאין כמותו) יצא כנגד ההזמנה של מר נתניהו מראה רק כמה אתה חלש ביכולת הניתוח שלך. תודה רבה שחסכת לי זמן עתידי מלקרוא את השטויות שלך. מעכשיו כל פעם שאני אראה את השם שלך מתנוסס מעל משהו, אני אדע בוודאות שהוא תת רמה. תודה.
    שיהיה לך, ולכל גולשי האתר הזה חיים יפים ומאושרים (מאחר וזו הפעם הראשונה והאחרונה שאני גולש אליו). ומאחל לכם רק הצלחה ושמחת חיים. שבוע טוב 🙂