למה הם דוקרים

לא חסר להם כסף, להוריהם יש בתים גדולים, הם קונים ב'זארה' ועושים סלפי בסמארטפון. אז מה באמת רוצים הטרוריסטים הפלסטינים?

הנרצחת היום בפיגוע בקרית ארבע, הלל אריאל. צילום: דו"צ והמשפחה

פורסם לראשונה באתר מכון 'גייטסטון'. מאנגלית: אריק גרינשטיין

לאחרונה ערכתי מספר ביקורים בכמה מבתי הנשים והגברים הפלסטינים שהיו מעורבים בגל הטרור הנוכחי נגד ישראלים, זה שיש המכנים אותו "אינתיפאדה" – או התקוממות עממית.

מה שראיתי – מה שגם אתם, או כל אחד אחר יכול לראות בביקור שכזה – הוא שאף אחד מהפלסטינים הללו לא סבל מתנאי חיים קשים. תנאי המגורים שלהם היו הכל מלבד אומללים. למעשה, הרוצחים הללו ניהלו חיי נוחות, עם גישה בלתי מוגבלת להשכלה ולעבודה. ארבעה מהטרוריסטים הגיעו מאזור ירושלים והחזיקו בתעודות זהות כחולות, ככל תושבי הקבע שלא קיבלו אזרחות מלאה. הם נהנו מכל הזכויות של אזרח ישראלי מן השורה, למעט מזכות ההצבעה לכנסת. אך ערביי ירושלים, ניתן לשער, לא רוצחים ונהרגים בגלל תשוקתם להצביע בבחירות לפרלמנט הישראלי.

הצעירים הללו ניצלו את המעמד שלהם כתושבי קבע בישראל כדי לצאת ולרצוח יהודים. כאמור, לכולם הייתה תעודת זהות ישראלית, שאפשרה להם לנוע בחופשיות בתוך שטח ישראל ואף לנהוג ולהחזיק בבעלותם רכב עם לוחית זיהוי ישראלית. מכוח מעמדם הם גם זכאים למענקי רווחה ושירותי בריאות חינמיים ככל אזרחי ישראל, ללא קשר לדת, גזע ומין. אף לא אחד מאותם פלסטינים שהיו מעורבים בהתקפות הטרור האחרונות חי בבית בוץ, אוהל או אפילו בדירה שכורה. כולם חיו בבתים בבעלות משפחותיהם, ונהנו מגישה בלתי מוגבלת לאינטרנט. כולם החזיקו טלפונים סלולריים, שאפשרו להם לשתף את השקפת עולמם בפייסבוק ובטוויטר, ובין השאר להשתתף בהסתה המשתוללת נגד ישראל והיהודים.

גישה להשכלה ואיכות חיים גבוהה

בביתו של מוהנד חלבי, למשל, פלסטיני שרצח שני יהודים בעיר העתיקה בירושלים לפני מספר שבועות, הייתם מגלים שאביו הוא איש עסקים מתחום מיזוג האוויר המנהל את עסקיו ברמאללה. בית משפחתו שבכפר סורדא, בפאתיה הצפוניים של רמאללה, נראה כאילו נלקח מסרט שצולם בסן-דייגו.

מוהנד חלבי, כך אומרים קרוביו, היה ילד מפונק שקיבל תמיד כל מה שביקש. הוא למד משפטים באוניברסיטת אל-קודס ליד ירושלים, ונסע באופן קבוע בחופשיות בין רמאללה לקמפוס. אך חייו הטובים של מוהנד לא מנעו ממנו להצטרף לג'יהאד האסלאמי ולרצוח שני יהודים. הוא רצה לרצוח יהודים מכיוון שעבר שטיפת מוח על-ידי מנהיגים ובאמצעות המדיה, והונע בידי שנאה. הוא לא חי באומללות ובמחסור.

בית מפואר; מוהנד חלבי. צילום מסך
בית מפואר; מוהנד חלבי. צילום מסך

המקרה של שורוק דוויאת, סטודנטית צעירה בת 18 מהכפר צור באהר שבירושלים, לא שונה בהרבה מזה של מוהנד חלבי. היא מקבלת עתה טיפול בבית חולים ישראלי, ללא תשלום, לאחר שנורתה ונפצעה קשה בידי יהודי שאותו ניסתה לרצוח בעיר העתיקה בירושלים. היא למדה היסטוריה וגיאוגרפיה באוניברסיטת בית לחם, שאליה הייתה נוסעת מביתה ארבע פעמים בשבוע, מבלי שנתקלה במחסום או נעצרה על-ידי חיילים ישראלים.

תמונות שפרסמה שורוק ברשתות החברתיות מראות אישה שמחה שאינה מפסיקה לחייך ולפרסם תמונות "סלפי". יש לה סמארטפון משלה. משפחתה, כמו זו של כל אחד מהטרוריסטים האחרים, מחזיקה בבעלותה בית פרטי וחיה חיי נוחות ורווחה. תעודת הזהות הישראלית ששורוק נושאת מאפשרת לה לנסוע לכל מקום בישראל, בכל זמן נתון. היא בחרה לנצל את הפריבילגיה הזו כדי לנסות לרצוח יהודי רנדומלי ברחוב. הסיבה? היא, כמו האחרים, הונעה כפי הנראה על-ידי שנאה, אנטישמיות וגזענות. היא, כמו האחרים, נפלה קורבן למכונת התעמולה העצומה שעורכת בקרב הערבים דמוניזציה בלתי-פוסקת לישראל וליהודים.

תמונת סלפי של שורוק דוויאת
תמונת סלפי של שורוק דוויאת

ולא רק היא. אם היה יוצא לכם לפגוש את פאדי עלון, כנראה שהייתם מתרשמים כי מדובר באחד הגברים הנאים ביותר בירושלים. פאדי, שבא משכונת עיסאוויה, יכול היה גם הוא ליהנות מחיים טובים תחת הממשל הישראלי. גם לו הייתה תעודת זהות ישראלית ויכולת לנוע בחופשיות ברחבי הארץ. משפחתו סיפרה לי שהוא אהב להסתובב בקניונים בישראל, ולרכוש בגדים מרשתות אופנה כמו זארה, רנואר וקסטרו. לבוש בבגדים מהודרים ומשקפי שמש, הוא נראה יותר כמו דוגמן אופנה איטלקי מאשר כמו טרוריסט ממוצע. גם הוא, כמו האחרים, נהנה מגישה בלתי-מוגבלת לאינטרנט ומבית פרטי שבבעלות משפחתו.

אולם החיים הטובים של פאדי בישראל לא מנעו ממנו לצאת ולדקור את היהודי הראשון שהוא ראה ברחוב. זה קרה לפני כחודש, כאשר פאדי דקר נער יהודי בן 15 מחוץ לעיר העתיקה בירושלים. פאדי נורה ונהרג על-ידי משטרת ישראל, שהגיעה בחיפזון למקום האירוע. הוא לא יצא לדקור יהודים בגלל חייו הקשים; הוא גם לא הונע על-ידי אומללות או עוני. היה לו כמעט כל מה שצעיר ממוצע יכול להעלות על דעתו, ומשפחתו מבוססת היטב. למעשה, חייו של פאדי היו טובים יותר בהרבה משל אחיו הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה. כתושב ישראלי, פאדי יכול היה לשוטט בכל רחבי ישראל, והייתה לו גישה חופשית למסעדות, קניונים ומכוני כושר.

חלק גדול משאר הנשים והגברים הצעירים שביצעו את התקפות הטרור האחרונות חיו גם הם חיים טובים; לחלק מהם היו עבודות בישראל, רבות תודות לתעודת הזהות הישראלית שלהם. אלו שהגיעו מהגדה המערבית הצליחו לעקוף את נקודות הבידוק ומחסומי האבטחה, בדיוק כפי שאלפי עובדים פלסטינים אחרים עושים, כאשר הם חוצים לתוך ישראל מדי יום ביומו בחיפושם אחר עבודה וחיים טובים.

דוגמן איטלקי; פאדי עלון. צילום מסך
דוגמן איטלקי; פאדי עלון. צילום מסך

זו שנאת יהודים, טמבל

למען הכנות, אני מקנא בטרוריסטים הללו על החיים הטובים שהיו להם. הריהוט בבתיהם הרבה יותר איכותי משלי. ועדיין, כל המותרות הללו לא עצרו אותם מלצאת ולרצוח יהודים.

מה אפשר ללמוד מכל זה? ראשית, הטרוריסטים הפלסטינים לא מונעים מתוך עוני ומחסור, כפי שרבים טוענים ללא הפסקה מזה זמן רב. הטרוריסטים הפלסטינים מונעים מתוך שנאה ליהודים בגלל מה שהמנהיגים שלהם, חבריהם למדיה ומטיפי המסגדים אומרים להם: שהיהודים הם האויב ושאין להם זכות להיות חלק מהעולם הזה.

אפשר ללמוד גם כי הסכסוך הנוכחי אינו סובב סביב אתרים אסלאמיים קדושים בירושלים, אלא אודות רציחת יהודים רבה ככל האפשר. לרצח שני יהודים בעיר העתיקה, או זוג הורים יהודים לעיני ילדיהם, אין שום קשר למסגד אל-אקצא או ל"כיבוש". הכל מתמצה בסופו של דבר בתאוות הרצח. הטרוריסטים אינם מבחינים בין יהודי שגר במזרח ירושלים, בגדה המערבית, בתל-אביב או עפולה. עבור הטרוריסטים ופטרוניהם, כל היהודים הם "מתנחלים", וישראל היא התנחלות אחת גדולה שצריך לחסל.

הסכסוך שלנו עם ישראל אינו סביב "הכיבוש", ירושלים, האתרים הקדושים, גדרות או גבולות. הוא גם לא בגלל עוני או תנאי חיים עלובים. האמת היא שהסכסוך הזה נסוב סביב זכותה של ישראל להתקיים כחלק מהעולם. גל הטרור הנוכחי הוא רק שלב נוסף בחלום הערבי למחוק את ישראל מעל פני כדור הארץ. זו אינה אינתיפאדה. זהו רק מסע קטל נוסף שכוונתו להטיל טרור ביהודים ולכפות עליהם לעזוב את החלק הזה של העולם. זה כבר הצליח בכל שאר חלקי המזרח-התיכון, ותהליך דומה מתבצע עתה גם בנוצרים.

הטרוריסטים ותומכיהם לא נאבקים נגד מחסומים או חומות. הם רוצים לראות את ישראל מושמדת, את היהודים שחוטים ואת רחובות ישראל מוצפים בדם יהודי.

_________

בסאם טוויל הוא חוקר במכון גייטסטון.

המאמר המקורי פורסם באתר מכון גייטסטון. אנו מודים להם על הרשות לתרגמו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

55 תגובות למאמר

  1. אז המסקנה היא שצריכים לספח גם את הגדה, כי זה עובד נהדר בירושלים המזרחית

    1. לא מסכים עם בנט אבל זה לא מה שהוא מציע בכלל. בנוסף, מבחינת קלות ביצוע פיגועים מיו"ש כיום הסיפוח לא משפיע (יש בו בעיות אחרות כמו מתן אזרחות). לעומת זאת, ויתור על ריבונות משפיע קשות כפי שאנחנו יודעים ממזרח ירושליים, יו"ש ועזה.

    2. מצטערת, לא הבנתי. זו אירוניה? מהי המלצתך

      המאמר הזכיר לי את העובדה ההיסטורית שהמונים יוצאים לרחובות ומחוללים מהפכות אלימות דווקא כאשר מצבם הכלכלי השתפר. העניים ביותר עוסקים רק בהישרדות משפחתם ולא בנושאים 'מופשטים' כמו גאווה / צדק לאומתם או דתם

    3. לא מערבית. תמשיך לבכות שערבים רוצחים כי לא בנו להם עיר? אשר להתנחלויות: ההתנחלויות תופסות 1.7% מהשטחים המוחזקים ע"י ישראל, וישראל מעוניינת כנראה להשאיר בידיה 1.5%. אבל, וזו לא פעם ראשונה: הערבים מסרבים לקבל את השטחים, בכלל זה את ירושלים המזרחית ופיצויים (את כול אלה כבר הציעה להם ממשלת ישראל ב 2008). למה מסרבים? כי הם אינם עם וכלל אינם רוצים מדינה, הם מציגים. קיפוח מדומה וטרור זו פרנסתם. להבהיר: בשטחים מצבם טוב משמעותית מהמצב בכול מדינה ערבית בזכות ישראל ותמיכת העולם, אז כול שנותר להם להמשיך לקבל כסף והגנה צבאית זה לבכות 'קיפוח' ולעשות טרור. עד כה הם קיבלו יותר כסף ממה שקיבלה אירופה לשיקומה בתוכנית מרשל, אחרי מל' העולם השנייה. כול פתרון חייב לצאת מההכרה שהם אינם עם ואינם רוצים מדינה.

    4. בנט האמיתי מציע לספח את אזורי C בלבד, בהם יש רק כשמונים אלף ערבים.
      שטחים אלו בידינו יימנעו פתיחת אוטוסטרדת טרור לאורך הירדן ("פילדלפי 2"), ויימנעו התחמשות טול כארם, קלקיליה ורמאללה במרגמות וקטיושות להפצצה מתמידה של תל אביב, ירושלים, כפר סבא וכו'

    5. ירושלים המזרחית כבר סופחה הלכה למעשה ב67' לכן יש לרוב מי שחי שם מקרב הערבים, אזרחות או תושבות קבע, הלכה למעשה ירושלים כולה תחת ריבונות ישראלית, האיזור היחיד שחבל שלא סופח הוא שטח ג' של איו"ש.

    6. כל מי שלא עושה את החוקים של התורה ולא עושה את המצוות של השם הבן אדם ידקר וידרס וימות כתוב בתורה זנח ישראל טוב, אויב ירדפו זנח זה בן אדם שעוזב את התורה ועושה מה שבא לו ואוייב ירדופו זה המחבלים ודאעש ואיראן וחמאס וחיזבללה שרוצים להרוג אותכם ולידקור וכתוב בתורה אָרוּר, אֲשֶׁר לֹא-יָקִים אֶת-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה-הַזֹּאת–לַעֲשׂוֹת אוֹתָם; וְאָמַר כָּל-הָעָם, אָמֵן. {פ} מה זה ארור זה בן אדם מקולל שהוא ידקר וידרנס ויפחד בלילה וימות מיצווה גדולה להרוג את מי שלא עושה את החוקים החשובים של התורה כמו שבת וציצית
      ועוד דברים כתוב בתורה אם בחוקותיי תלכו ואת מצוותיי תשמרו….ושקטה הארץ ואין מחריד אם כולם יעשו את כל החוקים של התורה בישראל הארץ ישראל תיהיה שקטה ובלי רוצחים או דברים כאלה ובגלל שכמעט כל היהודים לא עושים את החוקים של התורה הארץ לא שקטה יש מילחמות ופדופילים וארגון פשע וחמאס ואיראן ודאעש וחיזבללה נגדנו כי כולם לא עושים את החוקים של התורה אז חובה חובה חובה שכולם יעשו את כל החוקים של התורה

    7. המסקנה היא שחייבים באופן נחרץ לתת להם להבין מהיכן משתין הדג ושאנו אדוני הארץ. להפסיק להם את מנעמי החיים ואת כל הזכויות. להפעיל יד קשה ולשים גבולות שאכן הם לא חלק מאיתנו.

  2. זו התרבות של הסכין. מוחמד שחט את בני חודייביה ומאז ועד היום יש למוסלמים רומן מיוחד עם הסכין. כך היה בחברון של 29, כך היה באזור ויפו של 21, כך היה בנרצחי כפר עציון של 48 וכך היה עם הלנה ראפ ב91. הסכין הוא הסמל והאקט הדתי הוא שחיטה.

  3. כיוון שאינם אזרחי ישראל, תושבי מזרח ירושלים יכולים להחזיק תעודות זהות שונות מאלה של הישראלים. דומני שהיה זה ברק כראש ממשלה, או כשר פנים, שביטל את ההבדל בתעודות. ניתן לחזור למצב הקודם ללא קשיים חוקיים מרובים. זה טוב הן ביטחונית, הן הצהרתית.

  4. לא הבנתי מה השאלה של כותב המאמר.
    למה הם דוקרים? זה פשוט מאד – כי הם יכולים.
    למה הנמלים (להבדיל מליארד מליארדי הבדלות, ואני מתנצל בפני הנמלים) בונות קינים? כי זה בטבע שלהן והן נמצאות בתנאים שהן יכולות.

    האמת צריכה להאמר, גם ובמיוחד כשהיא לא נעימה.
    בשנות ה-30 של המאה הקודמת, מי שהבין, וחשוב מכך – הפנים, את האסון המתקרב, ופעל כדי לברוח הוא ומשפחתו – ניצל.
    מי שלא הפנים, או שהעדיף שלא לוותר על חיי הנוחות, חווה את השואה.
    באותה התקופה לא היתה אפשרות לעם ישראל להתנגד ולהתגונן. היום יש.
    והיום ההגנה היחידה שעומדת לעם ישראל בארץ ישראל ומדינת ישראל כנגד הטרור המוסלמי היא גרוש כל מי שמהוה סיכון ליהודים במדינה. והדגש הוא על סיכון ליהודים.
    לנוצרים יש לאן לעבור, אם כי הייתי מעדיף שהם ישארו פה, לפחות אלו שלא מזיקים (שלא כמו עזמי בשארה ובאסל גטאס), בטח ובטח אלו שמועילים.
    גם לדרוזים יש לאן ללכת, אם כי הייתי מעדיף שהם ישארו פה, לפחות אלו שלא מזיקים (סמיר קונטר הוא לא יחיד בדורו), בטח ובטח אלו שמועילים.
    למוסלמים יש הרבה לאן ללכת, אם כי שוב, גם ביניהם ישנם כאלו שלא מזיקים ואף מועילים.
    לו משה דיין היה משאיר את דגל ישראל ואת השליטה הישראלית בהר הבית, עם הגבלות מסוימות לעליית יהודים בהתאם לפסיקות של רבנים, ומתן אפשרות למוסלמים להתפלל במסגד שם תחת פיקוח ישראלי, המצב היום היה הרבה יותר רגוע ואף אחד לא היה טוען שהמסגד בסכנה. הרי כל טענה שקרית שכזו היתה נענית במניעת גישה של הטוען ומקורביו למסגד, ואולי אף של כלל המוסלמים, כך שההפסד היה גדול מכדי לאפשר לשקרן כזה להפיח את שקריו והמוסלמים עצמם היו מטפלים בו, בדרכם הידועה.
    אבל משה דיין העדיף לשמוע את מה שטוב למוסלמים ולא מה שחשוב ליהודים או בכלל מה שחשוב ונכון לעשות מבחינת ראיית העתיד.
    ועל כך כל העולם משלם וישלם.

  5. הפתרון יכול להיקרא: 'התגלות' דהיינו הגליה והתנתקות הדרגתית ומחושבת. ראה השקפותיו של פייגלין… וחישוביו הכלכליים.

  6. למה הם דוקרים: קונפורמיזם

    קול ומקובל אצלם בחברה זה לשנוא יהודים ולפגוע בהם. כמו שאצלנו זה להתגייס לצבא, למשטרה, לתפוס מחבלים להציל את העולם ולבצע משפטי שדה.

    קונפורמיזם- בלי זה לא היו מלחמות

  7. ושכחנו שאף אחד מהם לא עניין האופק המדיני או שהוא בכלל שמעהעל זה. נהפוכהו הם לא רצו אופק מדיני אלא דם

  8. זה אמנם אתר ימני – אבל שים לב שאתה מחזק את הטיעון של השמאל:
    הערבים שונאים אותנו ולכן צריך להפרד.
    כך סיפוח או אחזקה של שטחים רק יוביל לגיס חמישי

    1. המסקנה היא פרשנות אישית שלך.
      התחלת המשפט (באופן מופשט וגס) תואמת לחלקים בשמאל ובימין – הערבים שונאים אותנו.
      ואכן הטענה של כותב המאמר היא הערבים שונאים את ישראל.
      המשך המשפט שלך "ולכן צריך להפרד" הוא אינטרפטציה אישית, כותב המאמר לא אומר מה צריך לקרות בגלל ההבנה שהערבים שונאים את ישראל לרגע אחד. אתה פירשת את זה באופן שנוח ומתאים לדעותייך האישיות, אבל אם תקרא שוב, אולי תווכח שאין כאן לרגע הצעת פתרון (גם לא לכיוון הסיפוח וגם לא לכיוון ההתנתקות), אלא הטחה של ההבנה שהסיבות של הערבים לשנאת ישראל אינן ייאוש ותסכול, אם כי שנאה לעצם היותם יהודים/ישראלים.
      אתה פשוט מסיק על פי אמונתך שהם שונאים אותנו והפרדות מהם תוביל לשקט. הימין שמאמינים בסיפוח, יוצאים אמנם מנקודת המוצא הזהה שהערבים שונאים אותנו, אבל הפתרון הוא לא שחזור קן הצרעות של עזה שלדעתם יוביל לחוסר שליטה מוחלט באזור, התחמשות בלתי נשלטת וכיו"ב, אלא סיפוח לפחות חלקי של שטחים שימנעו יצירת ציר למעבר אמל"ח דרך ירדן..

  9. על אותו משקל של המאמר היה בנשיונל גיאורפיק סרט שתיאר את החוטפים שריסקו את המטוסים ב 11בספטמבר.
    אחד החוטפים למשל היה בחור נאה,אביו היה מיליונר,היתה לו משפחה אוהבת. הוא היה מאורס לבחורה יפיפיה, הוא למד באוניברסיטה מקצוע מעניין ומבוקש עתידו היה וורוד ממש להתקנא. כל מה שאדם יכול לבקש היה לו.

    ובכל זאת הוא עשה מה שעשה.
    וזאת להזכיר, הוא לא חווה את "הכיבוש", הוא לא ראה התנחלות אחת בחייו ומעולם לא עמד במחסום אחד .

    אז כל מי שטוען טענות הבל, על שלום שישרור שנחזיר שטחים,שתהיה להם מדינה ושיגמר הכבוש שיחשוב שוב.
    ודרך אגב שהם רוצחים הם לא מבדילים בין שמאלני לימיני .עד שהארץ לא תהיה נקיה מיהודים הם לא ישבו בשקט.
    תשאלו את אבו מאזן, שהצהיר שבמדינה הפלסטינית לא יהיה אפילו יהודי אחד .והוא עוד נחשב מתון.

  10. לא נכון. אין דבר כזהה להיפרד. להיפך. צריך להיישיר מבט לערבים ולהיכנס לעובי הקורה של תרבותם, אמונתםו לדעתי גם שפתם. חובה לדעת ערבית ברמה של כתיבה. הפיתרון של פינוי הוא הגיוני ומוסרי לחלוטין. אמנם הם לא מתנחלים, ודמם לא הותר אך זהו המעכב היחיד. רובם הגיעו לכאן בשנות ה20 והלאה של המאה הקודמת ואם המתנחלים כובשים וצריכים להתפנות לאחר כמעט 50 שנה, מה ההבדל אם נחייב כובשים של 90 שנה לחזור לארצות מוצאם?
    לשמחתי הרעיון הזה הולך ומתיישב בלבבות. רק העברה תפתור את הבעיה באופן מוחלט. ובינתיים, יד קשה כנגד אלימות וגדיעת התקוה. תסתפקו ב20 מדינות… תשאירו לנו את חלקת האלוהים שלנו.

  11. נו, מה חידשת באסם
    ברירת המחדל של היהודים היא התרבות, הלימוד התפילה ובניית הארץ
    ברירת המחדל של הערבי היא האבן והסכין
    הערבים לא אחראים לכלום בחייהם, גם לא לחייהם תרתי משמע
    בכל אשמים תמיד העולם המערבי ובייחוד היהודים
    הערבים טובים בדבר אחד, לבחור מתוך הדמוקרטיה והתרבות המערביים רק את מה שמתאים להם ולכוון אותו כנגד המדינה שבה הם חיים

  12. מבט ילדותי, מתעלם מהנרטיב הפלסטיני שבמרכזו הכיבוש ושלילת זכויות אדם ואזרח מבני העם הפלסטיני, מתעלם מסוגיית אל עקצה (ששינויים קלים בסטטוס קוו, תומכים בדברי ההסתה והשקר של התנועה האיסלמית, דובריה וחבריהם) ומסכם בעצמו את האינתיפאדה השלישית באמירה גזענית (מותר לו, הוא משלהם, הוא בסאם טאוויל) כי הכל נובע מתאוות רצח. נו, באמת, צריך בכלל להתייחס לתובנות הללו בדיון? לדעתי ניתן להסתפק בכך שהדברים פאתטיים ומתכחשים לגורמי הסכסוך, לפתרונות האפשריים ולויתורים שיש לקבל, לטובת השלום, הצמיחה והפריחה שיגיעו עמו.

    1. אני מבין את הנקודה שהעלית אבל:
      א. הרבה ממה שמכונה "הנרטיב הפלסטיני" הוא למעשה שקרים וחצאי אמיתות מנופחות שמהווים חלק ממכונת ההסתה הערבית.
      ב. גם נרטיב של כיבוש לא מצדיק כל מעשה. להבדיל לא ראינו את היישוב היהודי לפני קום המדינה נוקט בדרך של הריגת אזרחים ללא הבחנה או רצח ילדים במיטותיהם. אי אפשר להתעלם מכך שהרוצחים חיים בתרבות שיש בה אלימות ורצח כדרכים מקובלות ולפעמים מועדפות.

  13. לשיטת הכותב והמאמינים כי אלה הם פני הדברים, היפרדות היא צורך קיומי, .אף ללא החשש מקצב גידול אוכלוסייה צמאת דם ותאוות רצח
    די בקיים כדי לשאוף לסיים המצב הרע הזה. לכן, יש לקבוע גבול ולהיפרד מהשטחים ומיושביהם.
    לא כדי לזכות בשלום, שהוא קללה בעיני הימין. רק כדי לחיות כאן. בביטחון. מילה של שרה. שרה ביטחון.

    1. אינך מסוגל לדבר אמת. אינכם עם ואינכם

      רוצים מדינה. לו רציתם מזמן היתה לכם. אתם מציגים לפי מסורת ההתקרבנות הערבית כי זה מה שהאירופים התמימים מבינים – זה התיאום המופלא ביניכם – צד אחד שקרן וצד שני לא מכיר את המציאות וכך אתם מקבלים מהם כסף. וואפא סולטן – פסיכולוגית ערבייה: " ייכון שלום לאחר שיחונך מחדש אדם ערבי המכבד את האמת".

  14. שהערבים יעזבו:
    הם לא אזרחים והם לא נחמדים ואנחנו לא חייבים להם כלום:

    שנתון גיל בחברה הערבית כולל 35,000 בעלי תעודות כחולות ו45,000 בעלי תעודות כתומות.
    צריך לסדר 50,000 אישורי הגירה לצעירים פלסטינים מדי שנה ואז הילדים של אותם צעירים יוולדו בחו"ל והבעיה תעלם תוך שניים שלושה עשורים.
    כמה כבר עולה אישור הגירה למדינה כמו ארגנטינה או רוסיה? 20,000$ –
    זה יוצא הרבה פחות מתקציב הביטחון!

  15. עד שלא יבינו שאין פיתרון למצב כי נסינו את כל הפתרונות האפשרים צריך לנסות את הדבר שהצליח ב – 48' גירושם מהארץ כי רואים מאיפה שגירשו אותם אין יותר טרור לכן איפה שיש טרור צריך וחובה לגרש אותם כי עם חיות לא מנהלים משא ומתן!! ויפה שעה אחת קודם כי אף אחד לא צריך למות בגלל כמה יפה נפש שרוצים בטובת הרוצחים מאשר את טובתנו!!!

  16. יש פתרון שהוא בידי עם ישראל: חרם כלכלי על הפלסטינים
    לא מעסיקים אותם יותר, לא קונים מהם ולא סוחרים איתם.
    נגרום להם למצב כלכלי כזה רע שהם יהגרו מכאן ברצון לגרמניה.
    לא מאמינים ? ראו ערך סוריה , אפגניסטן ף אפריקה ועוד

  17. כבר קבעה התורה מה היא הדרך למנוע צרות בעתיד, יום יבא והדבר יחלחל בתודעה של המנהיגים ובתנאי שתהיה בהם רוח ונפש יהודית, כי חילוני לא יבין את זאת, עובדה עד היום אזרחי ישראל שק האיגרוף של כל דאלים גבר ותשובה למנהיגים החילוניים אין, או שפוחדים מכל עלה זע

    1. רבים החילונים שמכירים בעובדה זו ומבינים אותה ומוכנים גם לפעול לפיה.
      נא אל תייחס את היהדות לפי רמת שמירת/קיום המצוות.

  18. פתרון "שתי מדינות" חסר משמעות בלי שינוי אזרחותם של ערביי ישראל..
    ערביי ישראל קיבלו אזרחות ישראלית בניגוד לחוק בינלאומי..
    מהות החלטת האו"ם על חלוקת הארץ היא לצור שתי מדינות לאום עם רוב יהודי מוחלט במדינה יהודית ..
    לכן כפיית אזרחות ישראלית על ערבים בשנת 1952 מנוגדת להחלטת האו"ם..

    מייד אחרי הקמתה של מדינה ערבית ממערב לנהר ירדן (עדיף כמובן שיחזור שליטה ירדנית) , ערביי חיפה, נצרת, עכו, גליל, נגב, רהט, סכנין, יפו, ירושלים, לוד וכו' חייבים להפוך לאזרחים של מדינה שלהם החדשה.. אין שום הבדל בין ערבים ברמאללה ועזה לבין ערבים בירושלים ויפו..

    בינתיים ישראל הפכה לחממה לעם הערבי..
    אם היהודים לא רוצים להמשיך לחיות במדינה דו-לאומית , ותוך דור אחד להפוך למיעוט בישראל, הם חייבים להתכונן למשאל עם (כמו בסקוטלנד),
    המבוסס על החלטת האו"ם לחלק את פלסטין לשני עמים..
    המפלגה אשר תארגן משאל עם בנושא: "שני עמים – שתי אזרחויות" תכפיל את נוכחותה בכנסת..
    אפשר להיפרד מערבים גם בחקיקה בכנסת..כך למשל נפרדו צ'כים וסלובקים, העמים כמעט זהים ..
    משאל עם על אופי המדינה יאחד יהודים בארץ ובכל העולם:
    עשירים ועניים, אשכנזים ומזרחים, חילונים ודתיים, ותיקים ועולים, ימנים ושמאלנים..

    אזרחות פלסטינית לערבים, אזרחות ישראלית ליהודים..
    שני עמים – שתי מדינות – שתי אזרחויות !

    http://f5.s.qip.ru/JqTa6S0W.jpg
    http://f6.s.qip.ru/ismpqdZD.jpg
    http://f5.s.qip.ru/lipRb5Yu.jpg
    http://f5.s.qip.ru/MQ9HpRsx.jpg
    http://f3.s.qip.ru/nhEFBQpa.jpg
    http://f5.s.qip.ru/TEGM1TtT.jpg
    http://f2.s.qip.ru/XULWFqSW.jpg

    1. האם אתה מוכן לעשות חלוקה בבית שלך? ובמשפחתך (כלומר למסור חלק ממשפחתך לזר שברור לך שיפגע באותם בני משפחה שמסרת בידיו)?
      האם אתה מוכן שאבוא (זר גמור מבחינתך) להתגורר בביתך ולאחר זמן קצר לדרוש ממך את הזכויות והבעלות על ביתך? במיוחד לאחר שאתה יוצא לעבודתך וחוזר בערב? הרי לא היית במקום שאותו אתה מגדיר כביתך זמן רב, ולעומת זאת אני התגוררתי אלפי שנים במקום הזה שאתה מגדיר אותו כביתך, ולכן אתה פולש לביתי ושולל ממני את זכויותי, ואף מנסה להרוס את בית תפילתי ולפגוע בבני משפחתי.

  19. הם דוקרים כי הם אכן מונעים על ידי שטיפת מוח המונית כפי שהמאמר מציין, וכפי שהמתאבדים פוצצו עצמם בשנת 2000 בהתקוממות השניה.
    לא אחדש אם אחזור ואציין את מטרות הרשות הפלשתינית, והן מדינה בקווי 67 עם מזרח ירושלים כבירתם, הפיכת מדינת ישראל למדינה דו לאומית לצידם, ובשלב מאוחר יותר להביא לידי ביטול הריבונות של מדינת ישראל.
    הפתרון היחידי לטרור הפלשתיני המשולב בטרור מדיני והמסוכן יותר מאיומי החמאס, הוא להניח לחמאס להשתלט על הגדה, ולפטור אותנו מעונשם של האויבים הגרועים ביותר שלנו,ולבטל סופית את רעיון שתי המדינות, עקב שאיפת החמאס הגלויה להשמידנו. השלב הבא הוא סילוק החמאס לירדן לגרום לבכיריו להימלט על נפשם ולהניח לערביי השטחים אוטונומיה בעריהם המרכזיות בגדה.

    1. לתעמולה של ערבי פה למעלה בטוקבקים, שמתבכיין שהם 'לוחמי חופש'. מתי תבינו שהם לא רוצים מדינה כלל. רק זה חסר להם, הם אינם עם, מה יעשו עם מדינה. לרצוח זו פרנסה, מסתבר שיש למוסלמים (כולל הסונים המכונים "פלסטינים") נטייה לפרנסות 'אוויר' כאלה, על בסיס רגש נחיתות של האיסלם מול המערב זה מאות שנים. גם העדר לאומיות ולכידות מביא להתמוטטות סדר ואלימות. לורנס איש ערב: "לערבי אין רגש לאומי". מה יש לתמוה על אבחונו, הלא אין באמת 'עמים ערבים'. להוסיף לבסיס הזה שנאה וקנאה ספציפיות ביהודים: האיסלם בנוי על היהדות ואינם משלימים עם זה. בטופ של הפירמידה הזו מתיישבות שנאה וקנאה בישראל, למרות שישראל עשתה להם רק טוב בכול מקום בו היא נמצאת, והם רוצים להמשיך ליהנות מישראל, בתנאי שיתאפשר להם להסית נגדה ולנהל דמוניזציה ולרצוח. לא מדובר על כול הערבים, יש גם ערבים ציונים.

  20. לספח כי אין ברירה וגם מפני שזו הארץ שלנו מפני שאנחנו יכולים לקיים את תרבותנו באופן מלא רק כאן בארץ ישראל נחלת אבותינו השימוש בכינוי פלשתיני במקום לומר ערבי ישראלי משרת לכשעצמו את תעמולת האויב מפני שפלשתין הוא שם חילופי לישראל ארץ ישראל, אז או שזו ארץ ישראל או שזו פלשתין

  21. איזה יופי יש לכם אתר משלכם שאתם יכולים לטפוח אחד לשני על השכם הידד תהיו מציאותיים תצאו מהבועה להאשים את כולם זה באמת הפתרון? תנסו להיות מעת ביקורתיים כלפי עצמכם

    1. הבעיה אתכם שאין אצלכם 'אמת', אתם שחקנים פנומנלים (הדם שנשפך אמיתי). מרוב כישרון להתחזות אתם מזייפים לעצמכם מהות היסטוריה ו'שאיפות', דבר שאדם נורמלי לא יעשה, הכול אצלכם הצגה: אינכם "עם" ואינכם "רוצים מדינה". פסיכופט זקוק לאשפוז ובמקום טיפול רוצח. צריך לדבר עם השופט ששחרר את האישה ששלפה סכין על שוטרים, שישלח אתכם לאשפוז. אני שמאל אמיתי שורשי, מכיר אתכם.

  22. תוספת קטנה לשאלה למה הם דוקרים: כי הם צעירים שטופי הורמונים, החיים בחברה בה שיא האקשן הוא לתקוף יהודים ולהפוך לגיבורים. היו חברות בהן צעירים בגיל זה ערכו מרוצי מכוניות ואופנועים, סיכנו את נפשם וזכו לכבוד ולתהילה מבני גילם. היו פעם גם מטומטמים ישראליים ששוכנעו שפסגת חייהם תהיה לבקר בפטרה ולא לחזור בחיים. אותה תופעה

    1. שהלכו לפטרה רצחו ערבים? הערבים מעתיקים השמצות נגד ישראל מהמדיה הישראלית, למשל 'קצירת איברים' זו המצאה של ישראלי, במקור זה היה 'קצירת איברים של חיילים (ישראלים)', ועוד. במקרה שלך זה נראה הפוך על הפוך, אתה עובד ישיר. אגב אלו שהלכו לפטרה התכוונו לגמרי כן לחזור בחיים. תרבות המוות? אצלכם.

  23. זו ההסתה, טמבל! צריך להתייחס להסתה הפלסטינית לפחות כמו שהתקשורת מתייחסת ל״הסתה״ של הימין. לעבור ממגננה וטמינת הראש בחול למתקפה. בכל האצמעים. מעצרים, סגירת עיתונים, הרס מבנים המשמשים את התקשורת הפלסטינית להסתה ועוד.

    1. זו לא רק הסתה. זו אינדוקטרינציה לאורך כל מעגלי החיים. החל מתחפושת המתאבד בגיל שנתיים דרך שירי השוהדא בגן והלאה.
      זה צריבת תודעה בחלק של המח ששייך לזכרון הרגשי (אמיגדלה).

  24. צודקים בניתוח של המצב .לרוב לא חסר להם כלום לרוצחים.מי שראה את הסרט על שלושת הנערים שנרצחו בגוש עציון אתמול בטלויזיה רואה את מסכת השקרים וההסתה הנוראה נגד היהודים ולכן שלמשל אומרים הערבים ששלושת הנערים בכלל נההרגו בתאונת דרכים או עי הישראלים,וזה עובר בשתיקה ישנם אלפי דוגמאות להסתה נוראה ללא תגובה אמיתית שלנו.אנחנו במלחמת תקשורת ומפסידים בגדול וזה מתורגם למעשים שפלים .בתקוה לעתיד טוב יותר שבת שלום לכל עם ישראל

  25. בעקבות הפיגועים האחרונים, ניתנה הוראה להגביר את האבטחה סביב הכלבה קאיה…

  26. איסלאם לוחם נגד העולם החופשי.

    אין הבדל בין דאע"ש לבין חמאס לבין בוקו חאראם לבין אל קאידה וכו' וכו' וכו'

    "לא כל מוסלמי טרוריסט, אבל כל טרוריסט מוסלמי"

    המלחמה לא רק נגד היהודים, אלא על כל מי שלא מוסלמי, או לא מוסלמי מספיק.

    איסלאם היא דת שמטיפה לרצח, אונס ורשע.

  27. למחבלים האלו הייתה גם זכות להצביע לכנסת. הם לא היו רק תושבי קבע. הם היו אזרחים לכול דבר.

  28. מהה אתהה אאומר ??? זה ממש לא קשור לכיבוש, מצוקות למיניהם ???
    עבור מי אלו חדשות ???
    לעומתך לי יש חדשות עבורך — מלבד התקשורת העלובה והרקובה כאן … ( שהיא זאת שחוזרת על דברי השטות הללו ) האזרחים היהודים מבינים כבר מזמן … מזמן … יותר ממאה שנים — שהערבים/פלסטינאים רוצחים יהודים – בשל אנטישמיות טהורה !!!

  29. נעלם מבינתי העניה איך זה שאחרי 120 שנות מאבק על הארץ בין הירדן לים (על 2 גדות לירדן ויתרנו) עדיין לא הבנו מה הערבים רוצים. הימין הבין זאת תמיד.

    השמאל (גם זה הקורא לעצמו ציוני) מורכב. חלקם פשוט השתעבדו נפשית ל ערכים הפוליטיים של המערב והיחס שלו ליהודים. חלקם לוקים בתסמונת "ניגלקט" – "הזנחת צד" (תסמונת בו הראיה תקינה אך המוח מעבד רק שדה ראיה של צד אחד מלבד) ומתיחסים רק לצד הערבי. וחלקם אולי לוקים בתמימות מסוכנת כזו שלא היינו ונותנים להם לצאת לבד מהבית.

  30. עוד דוגמה קלאסית לדמגוגיה:
    כתבו טענה טובה ומבוססת שמפריכה טענה אחרת (פלסטינים לא נהיים טרוריסטים בגלל עוני),
    ואחרי שהקורא מהנהן בהסכמה שילפו את ההסבר הלא מבוסס כלל שלכם וזה ישמע נכון.
    וגם אחרי שאתה בכאילו אומר שזה אשמת המנהיגים ותעמולה שוטפת מוח, אתה בכלל מציג עצמך בגזענותך באמירה "הכל מתמצה בסופו של דבר בתאוות הרצח" (כלומר, זה אפילו לא חלק מתעמולה זה בגלל שהפלסטינים הם חיות צמאות דם)

    1. לא הפלסטינים, המוסלמים.
      ואל תגיד שזו גזענות,אלו עובדות שכל "פוליטקלי קורקט" לא יצליח לשנות.
      תגיד מה שתגיד, ברירת המחדל של המוסלמים היא דם.
      תנסה להוכיח שלא…

    2. מה גם שכל דגל ה-"גזענות" שלכם, שנועד כידוע להשתיק מראש כל סיכוי לאי הסכמה, הוא בעצמו סילוף מוחלט. ממתי הפלסטינים הם גזע? ממתי האיסלם הוא גזע?
      וההבדל הוא לא סמנטי חביבי, למקרה שעמדת לקפוץ שוב. משום שההתנהגות שלהם נובעת מהתרבות שלהם. והתנהגות, בפעם האחרונה שבדקתי, היא בחירה חופשית.
      אם כן הגזען כאן, קוקוריקו, הוא דווקא אתה.
      למה?
      משום שאתה מייחס לאותם ערבים תכונות של צדק עילאי מחד, וחוסר יכולת מחשבה עצמאית מאידך, רק משום שהם ערבים. הם בכלל אובייקטים בעיניך, ולא סובייקטים. ניתן רק לפעול כלפיהם, אך להם אין שליטה על עצמם, ולכן הם רוצחים ומשתוללים. זה מה שאתה טוען? מדוע שלא נצפה מהם לאותה אמת מידה שנצפה מכל אדם אחר? כלומר נשפוט אותם על סמך התנהגותם ולא מוצאם?
      אה, שכחתי, זה בגלל שאנחנו הגזענים פה, לא אתה חס וחלילה.
      עיוורון וטירוף דעת.

  31. מה רוצים זה לרצוח כי ככה רשום בקוראן זה מה שהם רוצים רשום להם שהם הם רוצחים הם מקבלים תגמול ולא לא רק בתולות

  32. גם אלה שהפילו את התאומים היו כולם משכילים חלקם מהנדסים זחיו חיי רווחה. אך הדת האומללה שלהם יחד עם שטיפת מח גורמת להם להתאבד. האיממים מבטיחים להם חיי מין בלתי מוגבלים. חיי נצח בגן העדן. אך לא תמצאו אף אימם שיכשה זאת ולא עשלי גם את בנו.. .