הטבח בפריז והמעבדה האינטלקטואלית הישראלית להלבנת טרור

מעשי הטרור בפריז צריכים להניע גם את אסופת אנשי הרוח מהשמאל הישראלי לחשבון נפש.

המסרים מישראל מחלחלים גם לשאר המערב; הפגנה הערב בכיכר רבין. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

הפעם אנו עדים לאירוע מחריד, שעל פניו אין לו כל קשר לישראל. אבל אני חושב שיש קשר. זה לא הקשר הרגיל של אגדת הכיבוש והדיכוי נגד הפלסטינים; זה ההקשר של סינוור עיני האליטה המערבית מלראות את המציאות.

בתחום הזה ישראל היתה האמצעי העיקרי לעיוות דרך המחשבה של מקבלי ההחלטות במערב על כל דרגיהם. ומי שאחראי במידה לא מעטה לעיוות תמונת המציאות – לפעולת הסינוור המעוורת, שבחסותה הגיחו הטרוריסטים של דאעש והתנפלו על פריז – אלו אנשי הרוח המושחתים של ישראל ושותפיהם ביהדות אמריקה.

כאשר אדם מבסס את התזה שישראל היא אם כל חטאת, שהיא היום הרוע המוחלט בעולם, הרי שהוא דוחק לשולי התודעה את 'המדינה האיסלאמית'. אם ישראל היא קולוניאליזם מדכא וגזעני אז ארגוני אש"ף העוסקים בהנעת פס ייצור של רציחות נגד יהודים וישראלים מייצגים צדק, ואז רצח המוני מקבל התר. את ההתר לרצוח נתנו אנשי רוח ישראלים שהציגו את המתנחלים ואת מנהיגי ישראל כתמצית הרוע והיעדר המוסריות בעולם. זו היתה עיסקה עם השטן. מכירתה של ישראל על מעשיה בהווה ובעבר היתה משתלמת כלכלית והעניקה סטטוס גבוה לאנשי הרוח המקומיים. שניים שלושה מהם כבר לוטשים עיניים מזה שנים לפרס נובל לספרות בזכות עמדותיהם השוללות את הלגיטימציה של מדיניות ישראל; ובעקיפין מציגים את קיום ישראל כנתון בסימן שאלה.

כך הפכה ישראל למעבדת ניסויים אינטלקטואלית. בזירה שלנו, הטרור מקבל התר. בזירה הישראלית הפכו ארגוני זכויות אדם למשת"פים של ארגוני טרור כמו חמאס ופת"ח. בזירה הישראלית הפך המאבק ללא פשרות נגד הטרור לתמונה מעוותת של דיכוי וגזענות. וכאשר השייטת נחתה על ספינת הטרור המאבי מרמרה והרגה ללא כוונה תשעה מהפעילים התורכים – הבונדסטאג בגרמניה קם על רגליו בהצבעת גינוי פה אחד.

האליטה של השמאל בחרה צד

כשאירופה משליכה על ישראל את כל התכונות הרעות של חברה כלשהי בעולם, היא מתחילה לצעוד בסך באותן הפגנות איסלאמו-נאציות ברחובות כל אימת שחמאס מחליט לירות על אזרחי ישראל. את הגיבוי למערכות הטרור האלה נתנו אנשי רוח ישראלים; הם העניקו את הלגיטימציה לאידיאולוגים פרו-אסלאמיים, מסוגם של הפרופסורים נעם חומסקי וג'ודית' באטלר. אנשי הרוח הישראלים הבולטים נתנו רוח גבית לקהילה יהודית אמריקנית מנוונת בתמיכתה בנשיא ברק אובמה, וזאת למרות שאובמה שמט את הקרקע מתחת למלחמה העולמית נגד הטרור.

תארו לכם איזו משמעות מוענקת לצעד כמו של עמוס עוז שהודיע למעשה כי הוא שותף לחרם על ישראל. הוא לא אמר זאת ישירות, רק הודיע כי לא ישתתף עוד בשום אירוע בעולם שמאורגן בחסות ישראלית או של מוסד ישראלי רשמי ובעיקר של שגרירויות ישראל ברחבי העולם.

הנזק לא רק מקומי; עמוס עוז. צילום: תומר ניוברג, פלאש90
הנזק לא רק מקומי; עמוס עוז. צילום: תומר ניוברג, פלאש90

אין ספק שדוד גרוסמן, א. ב. יהושע, עמוס עוז וחבריהם בחרו בדרכם האופורטוניסטית צד במלחמה נגד הטרור. הם סייעו לבלבל את היוצרות. המדינה, כל מדינה, היא הבעיה. וארגון הטרור הוא תנועת שחרור לאומי של לוחמי חופש. העדפת תנועות השחרור הטרוריסטיות על-פני המדינה – כל מדינה – היא זו שסללה את הדרך לכאוס שאנחנו רואים במזרח התיכון וברחבי העולם. המדינה הוצגה כרע, הלאומית רעה עוד יותר.

אם כך, היכן נגמר הצדק של לוחמי החופש? האם הפת"ח וחמאס הג'נוסיידיים כן, הם טובים משום שהם נלחמים נגד מדינת ישראל? או אולי גם המדינה האיסלאמית זוהי תנועת שחרור של לוחמי חופש?

העדפת העניין הפלסטיני על-פני העניין הישראלי יצרה העדפה של ערכי העריצות והשיעבוד על-פני ערכי החופש ושלטון החוק שאותם מייצגת מדינת ישראל. כאן היתה מעבדת הניסוי הגדולה, והנשיא אובמה האמין לאנשי הרוח שכל האלימות המוסלמית מקורה בהתערבות אימפריאליסטית אמריקנית ובשרידי הקולוניאליזם הציוני בפלשתינה. ארגון דאע"ש רוכב על הסגידה למוסלמים שהתפתחה במדינות מערב אירופה, ואשר הנשיא אובמה מטפח מזה שנים בארצות-הברית.

ההיסטוריה זוכרת

לפני יותר מעשר שנים ראיינתי את אשת אוניברסיטת הארוורד פרופ' רות וייס. היא אמרה לי בקשר לסופרים הישראלים הגדולים כמו עמוס עוז ודוד גרוסמן, כי "ההיסטוריה זוכרת". וההיסטוריה תזכור את התבטאויותיהם ועמדותיהם של הסופרים הישראלים כאשר העם בישראל נלחם לחיים ולמוות נגד הטרור הפלסטיני-האסלאמיסטי.

מההבט הזה, גם גדולי הרוח הליברלים בישראל נושאים באחריות מסויימת לפשע הנורא אמש בפריז. קשה להגיד דברים כאלה. אבל גם עוז, יהושע, גרוסמן, אברום בורג, שולמית אלוני ז"ל, אורי אבנרי, גדעון לוי, עמוס שוקן ואחרים שותפים באחריות עקיפה לרצח ההמוני. כך אולי היתה קובעת ועדת כהן אם היתה חוזרת מהרפתקאת סברה ושתילה שלה כדי לחקור את הרקב התרבותי החברתי שאיפשר לארגונים מסוגו של דאע"ש להקים בסיסי מבצעים במערב אירופה.

אם היו אנשי הרוח בישראל ובעולם המערבי עומדים בצד המוסרי הנכון, היו מדינות המערב מגלות בתוכן את התעצומות הדרשות והנכונות להתייצב למערכה. מעשי הטרור בפריז צריכים להניע גם את אסופת אנשי הרוח המקומיים לחשבון נפש. ניהול מערכה בסדר גודל של מלחמת עולם שלישית (או רביעית, תלוי איך סופרים) דורש שינוי ערכים. האסטרטגיה המנצחת נולדת מתוך הכורח ומבנה הערכים של החברה. כיוון שקשה לצפות למהפך מחשבתי ומצפוני מצדם של הסופרים הגדולים שהמציאות שוב התנפלה עליהם, לא נותר אלא להזהיר אותם שליהודים ולאנשים חכמים אחרים יש זיכרון; הם זוכרים את אלה שהתייצבו לצד הרוע בזמן מלחמה גורלית. וזיכרון לפעמים הוא דבר מאוד אכזרי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. א. מנסיוני בחיים אנשים מכירים בטעויותיהם ומכים על חטא רק במקרים קיצוניים ונדירים כשאפסה כל תקווה. אז אל תעצור את נשימתך בציפייה שמובילי השמאל בישראל יכו על חטא

    ב. להערכתי עתה מגזים בהשפעת אנשי הרוח והאקדמיה הישראליים על הכוחות האנטי ישראליים בעולם. למעשה, ההפך הוא הנכון. התאוריה שהקולוניאליזם הוא האחראי לכל העוולות שקרו, קורות ויקרו בעולם השלישי היא של סעיד. לא ישראלי בבירור. לא היה צורך בסיוע ישראלי בכדי ללהק את ישראל לתפקיד הכובש, המשעבד והעושק האכזר. גם הליהוק של הפלסטינאים לתפקיד הפרא האציל שבסך הכל מתקומם כנגד משעבדו לא נזקק לעזרה ישראלית,. הצרה היא שלאחר שהתאוריה אומצה ע'י האוניברסיטאות המובילות בעולם גם אנשי האקדמיה הישראליים אמצו אותה וכתבו דוקטורטים וספרים בהשראתה.

    ג. נדמה לי שאתה מגזים מעט בהשפעת הרווחים הכלכליים על דעותיהם והשקפת עולמם של מובילי הדעה בשמאל הישראלי (להבדיל מכל המתפרנסים בכבוד בעמותות האנטי ישראליות החשודים בעיני יותר). אם כבר הייתי מייחסת את הכוח המניע העיקרי לרצון הפתולוגי לשאת חן ולקבל הערכה מאליטות נוצריות החדורות באנטישמיות סמויה. גרמנים בני דת משה, שרבים מאנשי השמאל הישראלי הם צאצאיהם, הפנימו את האנטישמיות והצדיקו אותה. השוני העיקרי בינם לבין הנוצרים היה רצונם הנואש שיחריגו אותם מכלל היהודים. היה חשוב להם לבדל עצמם מיהודי מזרח אירופה, שנתפסו גם בעיניהם כפרימיטיבים, דתים, מלוכלכים ועוד ועוד ועוד. בכדי 'להוכיח' שהם שונים משאר היהודים וראויים להערכה, הם רדפו יהודים אחרים וביקרו אותם באכזריות ורשעות. דפוס זה השתמר גם בקרב צאצאיהם במאה ה 21

    ד. גם לישראלים וגם למערב קיים אינטרס לתפוס את הסכסוך הישראלי פלסטיני כסכסוך לאומי טריטוריאלי. ההבנה שמתחוללת מלחמת דת עם חלק ניכר ממיליארד וחצי המוסלמים בעולם, מפחידה מדי. היא מחייבת להשלים עם המסקנה שלא ימצא פתרון בדורנו ואולי גם לא בדורות הבאים. זה בסתירה לדרישה לשלום עכשיו. זה גם מחייב את המערב להתגייס למלחמת עולם קשה ולוותר על איכות החיים לה הורגל. לפיכך, המסקנה הנוחה היא שאין פה מלחמת דת, ועם עוד קצת לחץ על הישראליים הסרבנים הסכסוך הלאומי טריטוריאלי יפתר

    1. לקמיליה
      אחת התגובות החזקות והמבריקות שראיתי אי פעם ברשת או בבלוג מיותר להגיד שאני מסכים עם כל מילה במיוחד אהבתי את הניתוח ליקה
      דור שני ישראלי שהוא בדרך כלל גם קיבוצניק לשעבר

    2. לפני כמה ימים התפרסם בהארץ טוקבק של דוקטור ג'אד נאמן
      במאי סרטים ודמות בולטת בשמאל הישראלי
      בדבריו הוא מאשים באופן חד משמעי את הפלסטינים
      בכן שאין כאן שלום או הסכם
      אם אכן זה הוא – אז אולי יש תיקווה

  2. הבעיה זה לא הסופרים ש99% מהעם והעולם לא "סופרים" אותם, הבעיה היא שעשו אותם "מאן דאמר" כאילו שהם מייצגים משהו "עליון" יותר המצריך הבנה עמוקה, כשהאמת היא שאף אחד לא הזיז אף "תא" אחד במוח שלהם להגיע למסקנות שהגיעו, רק סתם פטפוטי סרק למצוא חן "בעיני העולם הגדול" ולא להראות שהם "צד" בעולם הקטן של היהודים במדינת ישראל, עם כל המשתמע מכך [כסף, כבוד, וכו'] זה בלבד הוא המניע, לא איזה "שכל" או משהו דומה: הם נהנים ממה שיקראו אותם "אנשי רוח" כאילו כל מה שאומרים צריך בסיס אינטלקטואלי להבין אותם!

  3. בגידת האינטלקטואלים. הם לא אשמים ברצח. אבל הם לא יודעים לזהות את המצפן המוסרי האמיתי. מרוב חשיבות

  4. בינוניים. לעוז ככותב יש לפעמים אבחונים מבריקים, אבל אבחונים מבריקים לא מחליפים ספרות. יהושע מקווה שלפחות סיפורו על הערבי האילם שעובד בקק"ל שחורשתה נטועה על שדותיו לשעבר הוא 'נכס צאן ברזל', הוא מבין ששאר ספריו בינוניים, אך הוא טועה בקשר לסיפור הזה. אצל גרוסמן יש קטעים מצוינים על משפחה גרעינית חסרת מגן מול עולם אכזרי, המתארים היטב ובאמינות את התחושה הבסיסית של המגזר שלו, אך ספרות זקוקה ליותר. בורג (אינו סופר) מקווה לקבל פרס נובל על מעשי החסד שלו. הוא מבין שאישית לא יקבל פרס נובל, ומקווה שקבוצתית כן. בורג הוא אחת הדמויות השפלות שחיי המנעמים ע"ח הציבור יצרו.

  5. לורד מתעלה על עצמו במאמר מחליא מלא בשנאה. הכותרת של המאמר צריכה להיות הפרוטוקולים של זקני ציון נוסח 2015

    כמו בפרוטוקולים, לורד כותב על הכוח האדיר הקוסמופוליטי של "אנשי הרוח המושחתים של ישראל ושותפיהם ביהדות אמריקה". במקרה הזה כוחם מתבטא בסינוור עיני האליטה המערבית.

    מעניין מהיכן בא לו הזלזול הזה באליטה ובאנשי הרוח המערביים שניתנים למניפולציה ולסינוור ע"י קומץ אנשי הרוח ישראליים ושותפיהם ביהדות אמריקה. ומה עם אנשי הרוח בעולם שאינם ישראלים ואינם יהודים המתנגדים למדיניות ההתנחלות ורואים בה רוע והיעדר מוסריות. אלו כמובן, מואשמים באנטישמיות.

    גרוע מזה, לורד מאשים בפירוש אנשי רוח ישראלים בהיתר לרצח: "את ההתר לרצוח נתנו אנשי רוח ישראלים שהציגו את המתנחלים ואת מנהיגי ישראל כתמצית הרוע והיעדר המוסריות בעולם." מעניין אם ומתי המשטרה תטפל בנושא כהסתה לרצח?

    השקר המתבטא במשפט "אם ישראל היא קולוניאליזם מדכא וגזעני אז ארגוני אש"ף העוסקים בהנעת פס ייצור של רציחות נגד יהודים וישראלים מייצגים צדק, ואז רצח המוני מקבל התר." מעניין איך לורד מתאר את מדיניות ההתנחלות? אולי קולוניאליזם נאור וליברלי?

    ועוד לא דברתי על החיבור המכליל "ארגוני אש"ף העוסקים בהנעת פס ייצור של רציחות נגד יהודים וישראלים". ומה עם ארגוני אש"ף שאינם עוסקים ברציחות. ואיך הקפיצה ל"רצח המוני מקבל התר", ומהיכן החיבור בין אש"ף לדאע"ש שביצע את מעשי הרצח ההמוני בפריס.

    1. יש קשר בין אש'פ, חמאס ודעאש – דת האיסלם
      ממנה נובע גם חוסר נכונות לריבונות של לא מוסלמים על מוסלמים, ועל חלק כלשהו של דאר אל איסלם. גם יהודה ושומרון וגם גוש דן. מכאן ששאלת ההתנחלויות אינה רלוונטית. מהדת נובעת גם רצחנות פסיכופתית כלפי חסרי האמונה הנכונה

      הסיסמא בהפגנות החרם על ישראל היא שחררו את פלסטין, מהנהר עד הים. בתנועה זו תומכים לא מעט יהודים כולל יהודים ישראלים. קשה לא להתייחס אליהם כבוגדים

    2. ווואווו

      פורטוגלי, אם לא היית, היה צריך להמציא אותך….

      לבריאות

    3. פורטוגלי – האם אתה אותו פורטוגלי ממכון מולד ומכון חזן(ע"ש נעמי חזן)?

      דיבור מכליל על ארגוני אש"ף- (איך אתם מעיזים לקרוא כך למחמד נפשי?)ומה עם ארגוני אש"ף שאינם עסוקים ברציחות – לך תקרא קצת עיתונות ערבית מבית המדרש המתקרא פלסטיני וכפי שניתן להניח אין לך הבנה בשפה הערבית אז אולי במקום לחפש בנרות את החטיבה להתיישבות אולי תעיף במבט באתר מבט לתקשורת הפלסטינאית.
      אבל כמי שניזון ממכון מולד וחוקר במכון חזן לא מצופה ממך שתראה את המציאות בעיניים אוביקטיביות כפי שמצופה מעיתונאי אלא דרך משקפי השמאל הרדיקילי שאתה משרתם ואשר כשמישהו מביע דעה שונה משלו כיאה לשמאלני נאור אז הוא מאיים בהגשת תביעה על הסתה .

    4. גרוע מזה, לורד מאשים בפירוש היתר לרצח…מעניין אם ומתי המשטרה תטפל בנושא כהסתה לרצח".

      כנראה באותו יום בו היא תתחיל לטפל בהתרת דמם של חרדים "כי הם נתנו התר לרצח רבין", לדמוניזציה של אנשי ימין כרוצחים וחוליגנים פרימיטיביים באמצעי התקשורת ובנאומיהם של "אינטלקטואלים" משמאל ובהסתה הפרועה כנגד מתיישבי יו"ש בתקשורת, שמציגה אותם מזה כאבעים שנה כאם כל חטאת וכאויב מס' 1 של מדינת ישראל.

      מסתבר שגם קוזאקים יהודים זועקים כש"גוזלים" מהם.

  6. אם שולמית אלוני היא בין ה"שותפים באחריות עקיפה לרצח ההמוני", אז מדוע זכרונה לברכה?

  7. לא מפתיע שמרבית "אנשי הרוח" של השמאל הם אמנים, שחנים וסופרים.
    מדובר באנשים שעיקר עיסוקים בחיים הוא למכור לאחרים מציאות מדומה…

    *בתרגום מאנגלית זה נשמע אפילו יותר יפה – פיקציה = בדיה.

  8. אני נהנה לא פעם לקרוא את דיעותיך דווקא משום שלרוב אתה נוגע בנקודות מציאות מורכבות, ללא ההתניה האוטומטית של ימין ושמאל במדיה שלרוב שם כותב המאמר יגיד לקורא מיידית מה יהיה כתוב במאמר (בפרט לאחר קריאת שם המאמר). אך כאן לדעתי נפלת.
    יש כאן מציאות מורכבת או כמה אמיתות שלדעתי אתהה חוטא בהפשטה מסוכנת שלהן. ללא ספק מתנהל קמפיין מרושע כנגד ישראל הנתמך בעולם מסיבות שונות על ידי פסאודו ליברלים.
    יחד עם זאת ( כמי ששירת לא מעט בשטחים), רוב תנועת המתנחלים גורמת נזק עצום לישראל ומעוולת כלפי ההתושבים המקומיים שם, גם אם זה בהחלט לא מצדיק תגובות של רצח. מעשים של גזל נכסים בחסות החוק הן מעשה יומיומי במשך שנים רבות ( הפקעת אדמות לצרכי בטחון והקמת שכונות לאחר מכן). או פשוט בנייה. על קרקע שנגזלה במודע( העימות האחרון בבתי דריינוף). בתור אזרח צר לי מאוד שכך מתנהלת מדינתי. זה גזל פשוט ללא קשר לדיעה פוליטית. כמו כן, ברור לי שתנועת ההתנחלות פועלת ליצירת מציאות של מדינה אחת דו לאומית ועם כך קשה להרבה אנשים הרואים בכך איום קיומי- זאת ללא קשר כאמור לקמפיין המרושע נגד ישראל.

    1. אלון היקר, היכן אתה מתגורר? האם אתה מתגורר בשטח שמאז בריאת העולם היה בחזקת משפחתך, ומעולם לא בחזקת זרים, כולל צאצאי המהגרים המוסלמים? או שמא אתה מתגורר בשטח שנרכש מצאצאי המהגרים המוסלמים (שכיום מן הסתם יכריזו על העיסקה כמזויפת, וידרשו החזרת החזקה בשטח בו ביתך ממוקם), או ח"ו הופקע או גרוע מכך – נכבש מהם?
      אם כך, הרי שאתה עצמך מתנחל גזלן המייצר עוולות כלפי אלו המכנים עצמם "פלשתינאים". משמע, צביעות היא חלק מאופייך.
      בארץ ישראל אין אפילו מילימטר אחד קטן ובודד שצאצאי המהגרים המוסלמים מסכימים שהוא בבעלות ובחזקת יהודים כלשהם, ולא משנה כמה זמן יהודים מחזיקים ומיישבים את אותו מילימטר בודד וגלמוד.
      הבעיה של מדינת ישראל עם צאצאי המהגרים המוסלמים היא בעיה דתית שמתבטאת, בין השאר, גם בסיכסוך על טריטוריה. כל זמן שהיהודים קיימים בעולם משמע האיסלאם הוא שקר (אם מוחמד למד מהיהודים, מי צריך מתווך? פונים ישר למקור, לא?), ואם היהודים מיישבים בהצלחה את א"י (רק תשוו את תמונות א"י לפני קום המדינה לתמונות מימינו) משמע שהאמת אצלם ופריחת א"י בזכות היהודים היא ההוכחה. אותו הדבר גם עם הנוצרים. אלו וגם אלו יודעים שאפילו יהודי אחד קיים בעולם, גם אם הוא יהיה השמאלני תומך האנטישמים הגדול בעולם, עדיין קיומו מהוה הוכחה שדתם שלהם היא שקר אחד גדול. הרי מי הפראייר שילך למתווך אם הוא יכול לסגור עיסקה מצוינת עם המקור?

    2. אנונימי, אהי תוהה אם התעניינת בתיאולוגיה נוצרית ומוסלמית, או שפשוט בחרת תיאור שלהן שמתאים לך.
      הרי לשיטתם, ישו ומוחמד לא "למדו מיהודים" אלא היו בקשר ישיר עם בורא עולם; וממילא היהודים אינם "מקור" אלא שלב בהתפתחות.
      ומעליו יובן שאין צורך דתי להשמידם-
      אפשר לשכנע אותם להמיר את דתם
      אפשר לחייב תאום בסימן סמלי לנחיתותם לעומת דת האמת (מס הג'יזיה או לבוש מסוים)
      ואפשר כמובן פשוט לחיות חיי מופת ברוח הקוראן/הברית החדשה וכך להוכיח לחוטאים האומללים את טעותם..
      (וזה הפתרון המקובל בנצרות כיום)

  9. מבין "השמאלנים" נראה שעמוס עוז, למשל, דווקא עשה חשבון לא רע. ציטוט:
    "אם לא תהיינה כאן שתי מדינות, לא תהיה כאן מדינה דו לאומית – תהיה כאן מדינה ערבית. ממשלת נתניהו היא בעיניי הממשלה האנטי-ציונית ביותר שהיתה לישראל מיום הקמתה. היא עושה הכל כדי שלא תהיינה כאן שתי מדינות, אלא מדינה אחת… הם מאמינים שיהודים יכולים לשלוט כאן ברוב ערבי לאורך ימים. שום מדינת אפרטהייד בעולם לא החזיקה מעמד בלי לקרוס אחרי שנים מעטות"

    http://www.haaretz.co.il/news/elections/1.1905138 "