דינה זילבר ומועדון 'התחת': יש דברים שמותר רק לשמאל

המשנה ליועמ"ש דינה זילבר תשתתף ב'אירועי יום המהגר' שכוללים מסיבה במועדון פרובוקטיבי בשם "תחת", ואף אחד לא מצייץ.

משתתפת באירוע שמתחיל בסינמטק ונגמר במועדון ה'תחת', המשנה ליועמ"ש דינה זילבר. צילום: יוסי זמיר /פלאש90

דמיינו את התסריט הבא: פקיד בכיר במשרד המשפטים מוזמן לאירוע באחת ההתנחלויות בו דנים משפטנים מעמותות ימין בחוקיות המאחזים ומעצר פעילי 'תג מחיר', כאשר לאחר הפאנל מוזמנים המשתתפים להרמת כוסית בבית כנסת על שמו של מאיר כהנא. את מהומת האלוהים שהדבר יעורר לא קשה לדמיין: "סקופים" באתרי החדשות, כותרות ראשיות בעיתוני הבוקר ודיונים אינסופיים בתכניות הרדיו והטלוויזיה. למותר לציין שהאירוע היה מתבטל, הפקיד היה מתנצל, בית הכנסת היה נסגר והעמותה המארגנת הייתה זוכה לביקור פתע מטעם רשם העמותות.

דבר כזה, פחות או יותר, קורה השבוע, והסיבה שאף אחד לא מדבר על זה היא העובדה שמדובר באירוע של השמאל. עמותת 'המוקד לפליטים ומהגרים' ארגנה את אירועי "יום המהגר" בשבת הקרובה, בהם יתקיימו שני אירועים: בראשון פאנל בסינמטק, בו תשתתף המשנה ליועמ"ש דינה זילבר; והשני "מסיבה מהממת (!!) במועדון התחת".

כל מי שראה את שמה של זילבר, פרקליטה בכירה בשירות המדינה, מתנוסס על ההזמנה לאירוע לצד מועדון התחת הבין שמשהו פה מסריח. דפדוף בעמוד הפייסבוק של המועדון המדובר מגלה במהירות מה מקור הריח: הזמנה למסיבת חנוכה בה מצויר ישבן המשמש בסיס לנר; וידאו של מסיבה בה נהנים המשתתפים ממכשיר בדמות איבר זכרי המשפריץ קצף על החוגגים; חגיגות "שחרור הפטמה"; ואיך לא – כרזות "מחרבן לך בתחת" עם דמותו של ראש הממשלה נתניהו. מפאת כבודם של הקוראים, נסתפק בתיאור כללי זה להמחשת האווירה במקום.

12373437_968016223243971_1638080576087383366_n
ההזמנה ומועדון ה"תחת". צילומסך (מצונזר) מתוך עמוד הפייסבוק של המועדון. לחצו להגדלה

האמת היא שהמסיבה הפרובוקטיבית היא אפילו לא הדבר החמור באמת בפרשה: זילבר הרי לא תשתתף בנשף המכובד ההוא, היא בסך הכל מתכוונת להשתתף בפאנל שעוסק במסתננים במטרה "להציג את עמדת המדינה בנוגע לסוגיית ההגירה והשלכותיה באופן שיאפשר הצגת תמונה מורכבת ומאוזנת", כפי שהשיב לפנייתנו משרד המשפטים. אך כל מי שמכיר את זילבר ועמדותיה יודע שכל קשר בין "עמדת המדינה" בנושא לבין עמדתה של זילבר מקרי לחלוטין. בדיונים בוועדות הכנסת בנוגע לחוק המסתננים (שגרסה רביעית שלו עומדת על הפרק), היא הרי כבר הבהירה כי "היועץ המשפטי לממשלה לא יגן על החוק בבג"ץ". המדינה, קרי: הכנסת ושרי הממשלה נבחרי הציבור, רוצים את חוק המסתננים; זילבר, קרי: פקידה ללא אחריות ציבורית, לא רוצה אותו.

ועם מי חולקת זילבר את הפאנל בחלקו "המכובד" של הערב? עם עורך הדין עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח, שמייצג את האגודה ב – ניחשתם נכון: עתירות לבג"ץ נגד חוק המסתננים.

כפי שנחשף ב'מידה', פלר עצמו מתערבב גם עם הצד השני של המערכת, ומחבר דוחות מטעם לשכת עורכי הדין (גוף סטטוטורי רשמי של המדינה, יש להזכיר) על מצבם של העצורים במתקן 'סהרונים', שהתפרסם בתזמון מושלם ערב הדיון בעתירתו של פלר נגד החוק.

בכירה במשרד המשפטים שמתנגדת לחוק המסתננים לוקחת חלק בפאנל לצד עותר שמתנגד לחוק המסתננים, וכל זה כדי להציג תמונה "מורכבת ומאוזנת". אולי אחרי הכל ראוי לחגוג מאורע שיורד לכזה שפל במועדון מפוקפק.

אך מה שמפתיע בפרשיה כולה הוא התגובה הצוננת של כל העוסקים בדבר. משרד המשפטים מביע אי נחת מאולצת; עורך הדין דן יקיר מסביר ש"מדובר בהזמנה מטעם מוקד סיוע לפליטים ולמהגרים, אותה התבקשתי להפיץ"; וב'מוקד לפליטים ומהגרים' לא מבינים בכלל מה הבעיה.

לנוכח ההיסטריה שאוחזת את מחוזותינו ב"פרשיות" כמו מועדון 'אלנבי 40' או חבר כנסת ינון מגל, היה ניתן לצפות לקצת יותר רגישות בערבוב בין פקידים ממשלתיים למקומות בילוי מפוקפקים ש"הטרדה מינית" הוא תיאור מדויק למדי למתרחש בהם. למעשה, באווירה הציבורית של היום אפילו עצם שליחתה של הזמנה כזו יכולה להיות עילה לצליבה פומבית ולחקירות פליליות. אם אתה לא מהשמאל כמובן.

כי זה הלקח מפרשיית זילבר-תחת: שיתוף בפייסבוק של אשתו של המפכ"ל, דרשת השבת של ראש המוסד והערה סקסיסטית של ח"כ הם חדשות לאומיות; אבל המשנה ליועמ"ש שמשתתפת באירוע ש"מתחיל בסינמטק ומסתיים בתחת" זו בסך הכל אי נעימות קלה. ככה זה: כשאתה מהשמאל יש דברים שמותר לך.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה:

"המשנה הוזמנה ע״י המוקד ליטול חלק בפאנל בסוגיית ההגירה, שמתקיים בסינמטק ת״א, בהשתתפותם של יוצרים, פעילים ואנשי אקדמיה. השתתפות המשנה נועדה להציג את עמדת המדינה בנוגע לסוגיית ההגירה והשלכותיה באופן שיאפשר הצגת תמונה מורכבת ומאוזנת. לא היינו מודעים לכל אירוע מעבר לאירוע בסינמטק וממילא המשנה אינה קשורה לאירועים אחרים בשום צורה ואופן".

מ'המוקד לפליטים ומהגרים' נמסר:

"כפי שניתן להבין בבירור מן הפרסומים, מדובר בשני אירועים נפרדים. אירוע אחד, אליו הוזמנה הגב' זילבר, מתקיים בסינמטק ואירוע נפרד מתקיים במועדון התחת, הממוקם תחת סניף הדואר הישן ברחוב אבן גבירול. שני הארועים קשורים משום שהם נחגגים באותו היום ולכבוד אותו המאורע, ומאורגנים שניהם על ידי הארגון שלנו. אנחנו שמחים כי 'מידה' עוקב בקפדנות אחר פעילותנו. נשמח לשתף אתכם שיום המהגר הבינלאומי נחגג ברחבי העולם מדי שנה כדי לציין את תרומתם של מהגרים ומהגרות עבודה למדינות בהן הם שוהים. אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולחגוג איתנו".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

21 תגובות למאמר

  1. המתיוונים של הדור שולטים הלכה למעשה בכל מוסדות השלטון ומנתבים את המדינה בניגוד לדעתו של העם. טוב לא יצא מכך.

  2. איזה קטע, עוד יועצת משפטית שנותנת חוות דעת משפטית לגבי החוקיות של חוק. מאד מוזר.
    צאו מהסרט, לא משנה מה עמדתה, הרי הכנסת יכולה להצביע על החוק, אם זה חוק כל כך מעולה, הכנסת יכולה גם לעקוף את בגץ.
    אבל מה, מעדיפים להתלות בחוק הלא יעיל הזה (אין באמת מקום למעצר של כל המסתננים, אפילו לא רבע) כדי להאשים אחרים בכך שלא פותרים את הבעיה.
    למה לא מגרשים את כל הלא חוקיים? למה לא שופטים אותם? הרי אם מישהו מסתנן שלא זכאי למעמד פליט לא צריך חוק מיוחד, אפשר כבר היום לשלוח אותו לכלא.
    סתם ברברת שעושה לאימפוטנטים להרגיש טוב עם עצמם כי מישהו אחר אשם.

    1. צודק לגמרי.
      אגב, גם מסתנן שהוא פליט אמיתי לגמרי צריך להישלח לכלא, 3 שנים אם אינני טועה.
      הוא צריך להגיע למעבר גבול ולבקש מקלט. לא להבריח את הגבול בלילה חשוך.

    2. נכון, אין מקום לעצור את "הפליטים". יש ויש מקום להחזירם למצריים. אבל יש מי שמונע זאת. נחש מי? אז האם כל זה מתרחש בגלל האימפוטנטיות של הפוליטיקאים מן הימין, או בגלל הרודנות של בג"צ? לכבודו הפתרונים.

  3. מדכא. זילבר מעיזה לעשות זאת מפני שהיא יודעת שלימין אין תהודת הסברה בתקשורת, ולמה אין בימין תהודת הסברה בתקשורת? מפני שהתקשורת נשלטת על ידי השמאל, ולמה התקשורת נשלטת על ידי השמאל? מפני שאין היא בידים פרטיות עסקיות אלא בידי גוף הנשלט על ידי גוף בירוקרטי הנקרא הרשות השניה. ולמה התקשורת לא מופרטת, כלומר בעצם נסגרת, ונתפתחת מחדש לכל הישר בעיניו?, ולמה הרשות השנייה ממשיכה להתקיים? מפני שהפוליטקאי הממונה עליה חושב שיש לו שליטה על מה שמתרחש שם, ושהוא יכול למנות מקורבים לרשות והמקורבים הללו יתמכו בו במרכז הליכוד או בגוף פוליטי אחר, ולכן קיומה של הרשות נותנת לו כוח פוליטי, כך על כל פנים מדמיין לעצמו הפוליטיקאי השכיח, וגם למה לו לריב עם כל העולם בשביל שתהא חירות במדינת ישראל ובשביל שמדינת ישראל תשרוד בעולם עוין?, הוא מעולם לא התאמץ לחשוב כל כך קשה. ולכן אנחנו נמשיך לסבול ולקטר ולהשאר מגוחכים כחסרי ישע. עוד יודעת הגב' זילבר שהשמאל שולט בבית המשפט העליון, הימין הוא שצריך לחשוש מבית המשפט העליון ולא השמאל, את זה אגב יודע גם רבלין בחושיו המחודדים למדי, ולמה השמאל שולט בבית המשפט העליון? בגלל שיטת הבחירה הידועה שבה החבר הראשון השמאלני מביא חבר חדש שמאלני כך עד אין קץ. ולמה לא משנים את הבחירה? מפני שהפוליטיקאי הימני התורן חושב שהוא דווקא ינצל את השיטה הזו לטובתו, אבל זה לא עובד, כי לא מספיק שיש לך נניח 2 חברים ימנים בוועדה, אלא אתה צריך שיהיה להם גם חוט שדרה ושלא יעשו במכנסיים מול בקורת של התקשורת, וצריך נס כדי שיגיע פוליטיקאי שיבין רק שינוי השיטה תביא להעברת הכוח בבית המשפט העליון, ולמה צריך נס? כי באמת מי מגיע כבר לפוליטיקה? מי שלא מסוגל להצליח בשום תחום אחר. ואגב, זילבר יודעת שההופעה המדוברת תסייע לקידומה, היא לומדת מניסיון העבר של אחרים, היא הרי רוצה קידום, ומה יכול יותר לסייע לה יותר מאשר הופעה זו? ?. ??

  4. אני חושב שההשוואה בין מאיר כהנא לתחת לא במקומה, הוא רק מה שיוצא משם.
    ועכשיו ברצינות, כמה סתומים אם?! או שאתם סתם נהנים לסלף עובדות ולהסית נגד ה"סמולנים".
    למקום קוראים "תחת" אבל הרעיון הוא שהוא מתחת לרחוב בקומפלקס תת קרקעי.
    מצ"ב קישור לכתבה עם השם המקורי של המקום ולוגו שלו להבהרת העניין…
    http://timeout.co.il/%D7%90%D7%95%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%9D/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%AA/%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D/%D7%AA%D7%97%D7%AA-%D7%91%D7%A8-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%99%D7%99%D7%A4%D7%AA%D7%97-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%93%D7%95%D7%90%D7%A8-%D7%91%D7%90%D7%91%D7%9F-%D7%92%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9C

    1. אה תודה רבה לך איך באמת אפשר להתבלבל בין תחת לתחת?

  5. מנסים ליצור פה מדינה לכלל הדפוקים שחיים כאן. ניראה אתכם מיתמודדים מול קהילה בין לאומית בעתיד כמדינה יהודית דתית. שום דבר לא מספק אתכם וביגלל זה לאנשים שמייצגים לקהל הבין לאומי את ישראל כמקום ששווה לפתח אותו, מפני שאנחנו מדינה ל-י-ב-ר-א-ל-ית ובזכות זה אנחנו מחזיקים כאן מגוון רחב ויפה של אנושות. אתם חובבי נקמה ושונאי צחוק וגיוון מפיצים שקרים, בדיוק כמו פליסטינאים קיצוניים שטופי מוח. אין לכם כבוד לשום דבר. במילים אחרות-צאם ותתנ

    1. נראה שהמרירות , חוסר ההנאה וחוסר החיים, משתקפים כולם דווקא מהתגובה שלך…

  6. האין שום דבר מביש בתחת או בחגיגות שחרור הפיטמה, את כולם ברא האל הטוב, וכל המרבה לבקר בתחת הרי זה משובח!

  7. קדימה לאם תרצו!
    זו הרי שערוריה!
    כפי שכתבת עקיבא, פקיד ימני היה כבר מפוטר אתמול על השתתפות בכזה כנס!.

  8. מעשה שלא יעשה
    במיוחד שדעותיה דומות לדעות המזמינים מה שעלול לעשו תאת הפאנל מיותר.וחמור מכך,דעתה איננ דעת המדינה ,כפי טענתה ובודאי לא דעת רוב אזרחיה.(לרבות של רוב תומכי השמאל)

  9. יכל להיות שהשם לא לרוחכם וזה בסדר. למרות שבאמת לא הבנתם את הרעיון שעומד מאחורי השם. , אבל מי אני להאשים אתכם. חשיבה מחוץ לקופסא ושבירת מוסכמות זה לא הקטע החזק שלכם.
    בכל אופן ההשוואה ובכלל לומר באותה נשימה אלנבי 40 ומועדון התחת מראה כמה אין לכם מושג על מה אתם מדברים. המועדון כמו מספר מקומות נוספיםן בעיר שמכבדים את עצמם הוא חלק פעיל ב"לילה טוב" שבא לייצר לא רק מודעות לגבול הטעל הטוב במקומות בילוי אלה אפילו מדבר על מהו המרחב האישי של כל בחורה וגם של כל בחור.

    כמה בורות וצביעות בכתבה אחת. כן בטח. כהנא

    1. כי השמאל ממש מצטיין ומתעלה על עצמו כל פעם מחדש, כשיש צורך בחשיבה מחוץ לקופסה. אין ספק

    2. וואו, ״תחת״ זו גם מילה וולגרית וגם רמז למיקום המועדון! איזו ליריקה. לידיעת הקורא אוסקר ווילד.

  10. ללא ספק משיאי הפתאטיות של אתר מידה. סילוף מוחלט של המעורבות שלה, נבערות מביכה וקשישה ופרנואידית באשר לחיי הלילה ואסוסיאציה מופרכת ודבילית במיוחד עם אלנבי 40 ודומיו. אפס קצהו של מושג יש לכותב באשר למועדונים בתל אביב. בוודאי לא חובה להיות בקיא בתחומים האלו, אבל לכתוב על מועדון מדליק ומהבטוחים ביותר לנשים בסביבה כאילו היה מדובר בסביבה מופקרת זה פשוט עצוב.

    אתם מגוחכים אתר מידה בהצלחה.

  11. זילבר. סוכנת. השמאל הקיצוני. במשרד משפטים. לא מובן. מדוע לא מפטרים. אותה

  12. הגיע הזמן שהממשלה תפנה תקציב לטובת מימון משפטי עצמאי למה הבוחנים שעובדים במשרד המשפטים עובדים על פי אג'נדה שלהם ולא על פי החלטות הממשלה ואי אפשר לפטר אותם.
    לפחות הממשלה שולטת על התקציב וככה היא אולי תצליח לקבל הגנב משפטית כמו שצריך מפני הפרקליטות ומפני הבג"צ

  13. מועדון "התחת" יכול לתבוע אתכם תביעה. מדובר ברשלנות מהמדרגה הראשונה ועצלנות אינטלקטואלית (עאלק.. הבנתם את הקריצה?). המועדון הזה הוא מועדון שמוביל ביוזמת "לילה טוב" בניסיון להיאבק ולמגר את תופעת ההטרדות המיניות בחיי הלילה. קצת יותר גוגל וקצת פחות צרות מוחין שמרנית הייתה עוזרת כאן. יש פה מקרה ברור של הוצאת דיבה.