ההסתה הערבית המשותפת

כשחברי כנסת ערבים מן הרשימה המשותפת לא מפסיקים להסית לאלימות ולהצדיק טרור ופגיעה ביהודים חפים מפשע, המסרים הללו נקלטים היטב – גם בוואדי עארה.

ישיבת הרשימה המשותפת. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

את דבריו של ראש הממשלה אחרי הפיגוע בתל אביב כינו חברי הרשימה המשותפת "הסתה". מבחינתם, לומר שזכויות באות עם חובות זה ליבוי שנאה. אם כך, כיצד יש להגדיר דברים כמו של ח"כ ג'מאל זחאלקה, שאמר בעבר "הבה נצא במהומות זעם נגד הטרוריסט הגדול נתניהו ונגד חסידיו רוצחי הילדים"?

בימים האחרונים בשמאל ובתקשורת לא מפסיקים לשבח את 'הרשימה המשותפת' על כך שגינו בכל פה את "הפגיעה בחפים מפשע", ואילו נתניהו הוא המתסיס. כאילו הפיגועים שבוצעו בשבועות האחרונים על ידי אזרחים ערבים-ישראלים התרחשו בכלל במדינה אחרת, ואנחנו כולנו עוורים וחירשים; עוורים לבעיות העומק בחברה הערבית בישראל, וחירשים לדברי ח"כים מן 'הרשימה המשותפת' שמלבים ומעצימים אותן.

הם מדברים על הסתה? הרי כולנו שמענו מה אמר היום ח"כ אוסמה סעדי באולפן ערוץ הכנסת. לשיטתו, "פיגוע כמו הפיגוע שקרה בדיזינגוף" הוא טרור, אבל הטרור הזה עוצר ברגע שעוברים את גבולות הקו הירוק, כיוון שכל יהודי שגר שם הוא פושע: "יש פשע מלחמה שנקרא התנחלויות. יש מתנחלים שהם גוזלים את הקרקע של העם הפלסטיני… העמדה שלנו היא כל כך ברורה. אנחנו נגד פגיעה באזרחים חפים מפשע, אבל יש הבדל בין מתנחלים שהם כובשים והם יושבים על אדמת העם הפלסטיני…". למרות הפצרות חוזרות ונשנות מצד המראיינת, סעדי סרב להתייחס לרצח בני הזוג הנקין.

אז יש "טרור" שבמסגרתו רוצחים יהודים וזה לא לגיטימי; ויש "מאבק עממי" שבמסגרתו רוצחים יהודים וזה לגיטימי.

המסר כנראה הגיע ליעדו. לא עברו כמה שעות, ומחבל המתגורר בצפון ירושלים ניסה לרצוח שוטר ושוטרת בדקירות סכין בשדרות חיים בר לב, שמעבר לקווי 67'. אבל זה בסדר. הרי זו אדמה פלסטינית כבושה, והם אפילו לא אזרחים.

מלביני הטרור

סעדי, כמובן, לא לבד. הוא רק מהדהד דברים שאומרים חבריו למפלגה תחת כל עץ רענן. "מי צריך להיענש – מי שזורק אבן כדי להתנגד, או הפושע שגרם לו לעשות זאת?" שאל ח"כ ג'מאל זחאלקה בחשבון הפייסבוק שלו, סביב חוק החרפת הענישה על משליכי אבנים – "מי שמתקומם נגד אי הצדק באמצעות זריקת אבנים או מי שהורס, הורס, מחריב, מגרש ועוקר? לו היה צדק, כל ההנהגה הישראלית הייתה מוכנסת לכלא למאסר עולם, ולמתנגדים לכיבוש היה מוענק אות כבוד…". בפעם אחרת הסביר ש"ישראל רוצחת ילדים לצלילי מוסיקה קלאסית".

לעתים אמנם נדמה שזחאלקה הוא הסמן הקיצוני במפלגתו, אך האמת רחוקה מכך. התבטאויותיה של ח"כ חנין זועבי מתחרות בו בקלות. זכורה למשל אותה הפעם שהיא הלבינה את רוצחי שלושת הנערים – גיל-עד, נפתלי ואיל ז"ל – ואמרה: "הם לא טרוריסטים… הם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר".

זועבי היא מצדיקת טרור ידועה: "אינני יכולה להתייחס למאבק הפלסטיני כטרור, משום שהוא אינו טרור אלא מאבק צודק ולגיטימי", אמרה באחת ההזדמנויות. ולאחר שילד נהרג בעוטף עזה מפגיעת טיל נגד טנקים הסבירה כי "אם אתם רוצים שהם לא יירו עליכם, אז שהציבור הישראלי ייצא לרחובות ויפגין כדי לסיים את המצור בעזה… עד אז, שלא יתפלאו אם דברים כאלה קורים". מסרים כאלה רגילים אצל זועבי שטענה כי "המשטרה הישראלית הרגה את פאדי עלון פשוט מפני שהיא רוצה להרוג". אבל למה להזכיר את זה? שעת פיוס היום. זמן לאחווה ואהבה.

ומה עם ההשתתפות במשט הטרור של המרמרה? ומה עם הראיון שהעניקה לביטאון של החמאס, בו אמרה כי –

מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצא כדי לעמוד מול מזימה ישראלית להתרת דמם של תושבי מזרח ירושלים. כיום יש פעילות של יחידים בלבד ונחוצה תמיכה עממית. אם יימשכו פיגועי היחידים, ללא תמיכה עממית, הם ידעכו בתוך כמה ימים, ולכן יציאת אלפים מבני העם תהפוך את האירועים הללו לאינתיפאדה אמתית.

האם זו לא הסתה? ויש גם את אחמד טיבי, פרלמנטר וותיק בישראל, שחושב ש"המתנחלים הם גידול סרטני בחברון וביפו, ויש להסיר אותו במקום לתמוך בו". ומה באשר לחברי הכנסת אבראהים צרצור ומסעוד גנאים שהלכו לברך מחבלי חמאס שהשתחררו מהכלא? האם זו הדרך להרגיע את הרוחות ולהילחם בקיצוניות?

זו אינה טעות, ולא סטיית תקן. זו גם "רוח המפקד". כפי שהיטיב לתאר עקיבא ביגמן במאמר שפורסם לא מזמן ב'מידה', גם המאמי החדש של השמאל בישראל ובעולם, ח"כ איימן עודה, אינו חף מפשע. אפשר להזכיר, למשל, התבטאויות שלו בהן הבהיר כי הוא "תומך במאבקו הצודק של העם הפלסטיני", ואינו מוכן לשים "קווים אדומים לעם הפלסטיני. לא אגיד להם מאיפה לזרוק את האבן". מבחינתו, "שורש הבעיה הוא הכיבוש, והסתה נגד הכיבוש היא חובה לאומית". זהו, רבותי וגבירותי, ראש המפלגה השלישית בגודלה בישראל.

ספרי לי מיהו טרוריסט; ח"כ חנין זועבי. צילום: דוד ועקנין, פלאש90
ספרי לי מיהו טרוריסט; ח"כ חנין זועבי. צילום: דוד ועקנין, פלאש90

לחברה הערבית מגיע יותר

ההסתה הזו, מכובסת ככל שתהיה, מחלחלת למטה. ועבור הצעיר הערבי שמושפע מהארס האנטישמי שמשתולל ברשתות החברתיות היא יכולה בהחלט להיות הגושפנקא האחרונה בדרך לביצוע פיגוע במזרח ירושלים או ברובע היהודי.

אבל למה לעצור שם? ואולי הדברים הללו נופלים על אוזן קשובה גם בוואדי עארה? האם מבחינתו של האסלאמיסט יש הבדל בין בית אל לעכו, חיפה ותל אביב? ואם הנהגת המגזר הערבי מתעקשת "לא לומר לפלסטינים איך לנהל את המאבק בכיבוש", אז מדוע שלא להחליף את האבן ברובה אוטומטי?

ערביי ישראל עוברים היום תהליך חשוב. רבים בחברה הערבית מעוניינים לחיות בשלום בישראל ולהנות מההזדמנויות שהיא יכולה להעניק להם. כפי שהנתונים מוכיחים תהליך זה כבר קורה בשטח. אבל יש מי שרוצה להחזיר אותו לאחור. במקום לדאוג לקידום מצבם של אזרחי ישראל הערבים, בוחרים חברי הכנסת הערבים בהסתה ועידוד הטרור.

ולא, שמאלנים יקרים, לדבר על כך זה לא "גזענות" ולא "הסתה": זו אחריות אלמנטרית.

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. באמת מזל שיש טרור. אחרת, הימין היה צריך לחשוב מה בדיוק הוא עשה בשנים 2006-2014, שהיו מהשקטות בעשורים האחרונים, למען פתרון הבעיה הפלסטינית. אז אוקיי, מדינה פלסטינית לא. אבל מה כן? עידוד הגירה? פיתוח כלכלי? הפרדה? אבל היי, הסתה טרור פיגועים. דקירות זועבי שתולים. גיס חמישי אבנים. משט רצח חטיפות. הסתה טרור פיגועים.

    1. הימין פתר את הבעייה הפלסטינית בדיוק כפי שהשמאל פתר, בתקופת שלטונו, את בעיית הפשיעה הפלילית. למיטב זכרוני, כל הזמן צצו פושעים חדשים. ואליהם הצטרפו אלו ששוחררו מהכלא
      כל 'הפתרונות' שמנית הם לא ישימים ו/או לא אפקטיביים. יש בעיות חסרות פיתרון

    2. ההיסטוריה היא בעיניך פלסטלינה שניתן לעצב אותה לאיזו מסקנה שתבחר:

      בשנים 93-95 השמאל עשה רבות לפתרון הבעיה הפלסטינית. התוצאה הייתה חימוש וחיזוק גורמי טרור ביהודה שומרון ועזה. לקח לימין כמעט עשור להחזיר את הגלגל אחורה, להרוס את התשתיות שנבנו, וליצור מצב לא אופטימלי, אך יציב. השנים 2006-2014 היו שקטות בגלל שהימין היה בשלטון 10 שנים, והצליח לתקן את השגיאות המדממות של רבין, פרס, וביילין.

  2. לצערי, יש פיתרון פשוט שניתן ליישם כבר עכשיו , רק שהשמאל עובד שעות נוספות על מנת הציבור לא ידע עליו , והימין טיפש מידי מכדי להבין אותו לבד.
    הפיתרון הפשוט הוא להשתמש בשירותי הסוכנות היהודית שעזרה להעלות מליוני יהודים ארצה ולהגדיל את סמכויותיה על מנת לעזור לערבים להגר מהארץ לארצות אחרות . צריך לתת ביד הערבים את התשתית הנכונה לבנות להם חיים פוריים בחול ואני מאמין שתוך 5 שנים ניתן לעזור לכחצי מליון ערבים להגר.
    בשיחות השלום המפוברקות בנינו לפלסתינאים מעורבות כ 50 מדינות שונות , והושקעו בו מליארדי דולרים , לו היו משקיעים בתהליך הגירה שכזה מחצית מהסכום , וכל מדינה כזאת הייתה קולטת לשיטחה 20000 פלסתינאים , היו היום בישראל פחות מיליון ערבים, וזה היה משנה את כל האווירה במדינה ואז היה ניתן לדבר על אוטונומיה ערבית בשטחים.
    לצערי , האביר של דעה זאת , פייגלין , הושתק בפראות על ידי השמאל לפני הציבור יכל להבין את גודל הרגע והרעיון , וראש מממשלתנו האהוב , נעץ את המסמר האחרון בארון המתים הפוליטי שנבנה לו, מאז כל נציגי הימין מפחדים אפילו להעלות את הנושא.
    העצוב הוא , שערבים טובים בשטחים , שהרעיון הזה ייתן להם את האפשרות לחפש חיים טובים יותר בחול , נתקעים בשטחים וסובלים מהנזק שעושה ההנהגה הפלסתינית שוחרת הדם.

  3. רק טרנספר יביא שלום

    יהודים ליהודה
    מוסלמים למדינה האיסלאמית.

  4. איני מבינה את הערבים הנוצרים
    נראה שהם עדין לא קולטים שימי הלאומיות הערבית, בה היה גם לערבים הנוצרים מקום של כבוד, חלפו ולא ישובו עוד
    האם אינם קולטים מה נעשה לאחיהם הנוצרים במדינות המוסלמיות המתעוררות? האם לא שמעו את הפתגם הערבי המרנין 'אחרי כל שבת מגיע יום ראשון' (שכוונתו למי שאינו מנחש, שלאחר שיגמרו לטפל ביהודים יתחילו לטפל בנוצרים) לא ברור לי מדוע אינם חוברים ליהודים בכדי להתגונן יחד מול הסכנה האיסלמית
    ההולכת ומתעצמת

    אני חייבת לציין שהם מזכירים לי את יהודי הונגריה ערב מלחמת העולם השנייה. הם שיבחו את פרנץ יוזף, קיסר האימפריה האוסטרו הונגרית, בטענה שמעולם לא היה ליהודים כל כך טוב כמו בתקופתו. הם רק התעלמו מהעובדה הפעוטה שהקיסר כבר אינו שולט, והמשטר הנוכחי ישמח להשמדת היהודים שבו

    1. השנאה ליהודים חזקה יותר מהרצון לחיות

  5. יפה שאתה מביא את מבט לתקשורת פלסטינית. הרי, הם לא מעוותים
    דברים שאמרו שיתאימו לאג'נדה שלהם
    משפט יפה ששמעתי עליו לאחרונה: אדם שבעיינך טרוריסט, בעייני אדם אחר הוא לוחם חופש. ממליץ לראות את הסרט שומרי סף

    ואד-הומינהם – למה אתה לא מדבר על הסירוב של סגן שר הביטחון אלי
    בן דאהן להגדיר את השריפה בדומא כטרור ואת מספר 7 בבית היהודי את פיגוע מערת המכפלה או את השריפה בדומא כטרור?

    1. חזרת פעמים על השריפה בדומא.
      ואגב כל הממשלה גינת את זה ואתה הולך ומחפש בנרות מי לא גינה.
      וחמור מכך הסיסמא שהבאת היא סיסמא שהומצאה בידי הקגב.