השרה מירי רגב נגד הקרן החדשה לישראל: לא מקבלים את הדמוקרטיה

חברי הכנסת מהימין תוקפים חזרה: "הגיע הזמן להפסיק לחתור תחת הדמוקרטיה באמצעות כסף זר".

עולה להתקפה. השרה מירי רגב. צילום: יונתן סינדל /פלאש90

הקמפיין הפוליטי החדש של 'הקרן החדשה לישראל', התוקף באופן ישיר את הממשלה וחברי הכנסת, מעורר סערה בימין. רשימת המושמצים על-ידי הקרן מבהירה כי מדובר במהלך יסודי ושיטתי נגד הימין: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות מירי רגב, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. האגרסיביות חסרת התקדים הובילה שרים וחברי כנסת להגיב בזעם.

"הקרן החדשה לישראל וארגוני השמאל הקיצוניים רוצים ישראל בלי ימנים, בלי דתיים, בלי ירושלמיים, בלי ציונים ובלי כאלו שחושבים אחרת מהם", אומרת שרת התרבות מירי רגב, "זהו עוד אחד ממסעות השקרים והכזבים של השמאל הקיצוני שלא מוכן לקבל את הדמוקרטיה".

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד הגיב גם הוא בתקיפות: "זה נראה לי מגוחך ומיותר. אין להם תשובות, הם שמים משהו לא רלוונטי וחושבים שהם יסיתו את האש למקום אחר", הוא אומר, ומסביר כי זו התגובה של 'הקרן החדשה לישראל' לחוק העמותות: "זה לא יעזור להם. אנחנו נתמקד בפעילות שלהם, נציף אותה ונדאג שאנשים יבינו שמדובר בקבוצות שמאל קיצוניות", אומר קיש ומסכם: "אני מצפה מכל המפלגות הציוניות בבית לא לתמוך בדבר הזה ולגנות".

לדברים אלו מצטרף חבר הכנסת הטרי של הליכוד אמיר אוחנה, איש התא הגאה בליכוד – מהקבוצות שלפי הקמפיין לא מיוצגות על-ידי הימין: "צפיתי בסרטון של הקרן לישראל החדשה לפיו 'ישראל זה אנחנו', אבל האמת היא שרוב רובו של הציבור הישראלי כולל אלה שהם מתיימרים כאן לייצג, סולד ממרבית פעילויות הקרן, מהגופים הנתמכים על-ידה המוציאים את דיבתה של ישראל רעה בעולם באופן שקרי, וממטרותיה להביא להקמת מדינת אויב נוספת בסמוך לבתינו ולערינו", אומר אוחנה. לדבריו, "אפשר לומר הרבה דברים על הקרן, אבל ש'ישראל זה הם' – איננו אחד מהדברים הללו".

 

חריף מכולם הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מהמותקפים בסרטון: "קמפיין ההסתה החמור של 'הקרן החדשה לישראל' נגד מנהיגי הימין שנבחרו בבחירות דמוקרטיות על-ידי רוב העם חושף את פרצופה המכוער, או יותר נכון את טלפיה, של הקרן, שרוממות טובת מדינת ישראל בגרונה אך חרב ההסתה וזריעת הפילוג בעם בידיה". לדבריו, "הניסיון למחזר את ההאשמה של הימין כולו ברצח רבין הוא פתטי ומלמד על אבדן עשתונות של הקרן ובכיריה. מדובר בגוף פוליטי שמאלני ואנטי-יהודי באופן קיצוני, שמציג את עצמו כמי שטובת מדינת ישראל לנגד עיניו ובפועל גורם נזק אדיר למדינת ישראל, מעודד חרמות ומלבה את אש השנאה והדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל בעולם".

ביחס לניסיונה של הקרן לפעול לראשונה במישור הפוליטי, מציע סמוטריץ' לקרן "לכבד לשם שינוי את הדמוקרטיה הישראלית ואת בחירותיו של העם בישראל ולהפסיק לחתור תחת הדמוקרטיה באמצעות כסף גדול שבעיקרו הוא גם זר".

לצד המגיבים, חלק מחברי הכנסת של הימין בחרו לשמור על שתיקה. מלשכות השרים בנט ושקד – המותקפים בחריפות בסרטון – טרם נמסרה התייחסות. סגנית השר חוטובלי הודתה בפנינו שהיא צפתה בסרטון, אך העדיפה שלא להתייחס. ואחרים, כמו יו"ר סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה צחי הנגבי, העדיפו לגלגל את השאלה לפתחה של השרה שקד "שמטפלת בזה". למרות פניות חוזרות ונשנות, לא זכינו להסבר מה בדיוק כולל ה"טיפול" המדובר.

'הקרן החדשה לישראל' שלפה ציפורניים במתקפה פוליטית ישירה וחסרת תקדים. התייצבות של חברי הכנסת הימנים בשעה זו היא חיונית ומתבקשת. אנו ב'מידה' נמשיך לעקוב ולעדכן בהתפתחויות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. כל מי שחותר תחת מדינת ישראל מחוץ לחוק. לא להתבלבל מהם שהימנים רומסים את הדמוקרטיה כי המדינה חשובה מכל תירוץ שמאלני או טרוריסטי.

  2. מי יודע איך אפשר להתקבל לקרן החדשה? אני יכול לארגן בעצמי עדויות נגד צהל, לצלם מתנחלים צופרים בכביש, להראות ליכודניקים מחטטים באף, לזרוק ביצים על ערבים כשאני מחופש למתנחל, להצית מסגד ולצלם את עצמי.
    יש למישהו טלפון? מישהו יודע כמה מקבלים? ,

  3. סרטון הפרסום של הקרן לישראל חדשה אינו מצדיק תגובות זעם ותדהמה בקרב הימין. להפך,הוא מעיד על ההצלחה המצטברת של הפועלים לדה לגיטימציה של הקרן ועמותות השמאל הקיצוני

    הסרטון מתחיל בקריאטיב שהוא לכל היותר בינוני ומסתיים בגרוע
    אתייחס כאן רק לסוף הסרטון. לאפקט האחרוניות שנשאר בזכרון הצופים
    הסלוגן 'ישראל זה אנחנו', מה עוד כשהוא נאמר ע'י הקרן לישראל חדשה, נתפס כיומרני ואפילו כמעורר גיחוך. הרקע לסלוגן זה הוא דגל ישראל המכסה את כל המסך ומתנופף זמן ממושך ברוח. דגל שהימין השכיל לנכסו לעצמו, ולפיכך הסיום מעורר תחושה שהשמאל פה מנסה להתחזות לימין. "גול עצמי" להתארגנות החשודה ברמייה, הסתרת מטרותיה ומקורות המימון שלה

    למעשה, הבעיות בקריאטיב אפילו שוליות לכישלון באסטרטגיה השיווקית – פרסומית. הם מנסים לפנות לכל עם ישראל, פרט לימין הקשה האשכנזי והמבוסס, לחרדים ולמצביעי הבית היהודי, ולשכנעם שהקואליציה הנוכחית אינה פועלת למענם (והם כן). רוב "ההוכחות" שהביאו לטענותיהם קלושות עד מגוחכות ומיותר להרחיב

    לו קהל היעד של הקמפיין היה כולל רק אנשי שמאל ציוני מתון, שהיו מנסים לשכנעם שהקרן (למעשה השמאל הקיצוני) מבצעים עבודה נאצלת, גם אם מעטים מבינהם מעדו וחטאו, סיכויי הצלחתם היו גבוהים משמעותית. זו דוגמא קלסית ל'תפסת מרובה לא תפסת'. עצם הניסיון לפנות לקהלים נרחבים כמו 'החילונים', 'העניים' ו'המזרחיים' מעיד על ניתוקם מהחברה הישראלית ואי הכרתה

    חמור מכך, נראה שאינם מבינים שהסכנה העיקרית לשמאל הקיצוני היא שהשמאל המתון, המצביע מסורתית למפלגה ציונית, יתרחק מהקיצוניים. הם היו אמורים למקד את מאמציהם רק בקהל יעד זה

    כאשר ארגון עשיר, שלא חסרים לו אנשי מקצוע מיומנים בתחומי הפרסום והשיווק, מבצע טעויות רבות כל כך וחמורות כל כך בסרטון אחד – זה סימן שהוא אחוז תבהלה (פניקה). מכאן, שהמאמצים להביא לידיעת הציבור את מעללי הקרן ולנסות לצמצם את נזקיה, הנמשכים כבר כעשר שנים, סוף סוף התחילו לשאת פרי

  4. המאבק עולה שלב, כצפוי אחרי השידור של ״עובדה״. עכשיו לנשום עמוק ולחשוב לפני שמדברים. הכדור אצל הימין לתגובה נקיה ומחושבת.

  5. הסרטון לא יכול לשכנע אפילו ילד.
    אבל בלי קשר
    צריך לעשות הכל
    כדי לצמצם את הנזק שנעשה מהם

  6. נא למגיבים אם אתם יודעים להגיב באנגלית הכנסו ליוטיוב שלחו
    בקשה לחסום את הערוץ והגיבו על הסרטו שהוא שקר מוחלט
    כמו כן סמנו את ה UNLIKE
    טוב שאתם גיבים פה אבל המלחמה שלנו מול העולם שחושב שאם יהודים מספרים כך על יהודים סימן שזה אמת אבל לא מבין שאם יהודים מדרדרים הם מגיעים לתהומות הגדולים ביותר

  7. איני מקבל את דברי השמאל בנושא פוליטי כלל.
    אבל לא ניתן להכחיש מעורבות של מזרחיים
    בתרבות קלוקלת ואיני מכליל חלילה.
    למשל אלימות מילולית.אלימות פיזית.
    תרבות ערסית מזרחית
    קריוקי כל הלילה.על האש עד הבוקר.
    קללות ודיבור זול.חרטטנות.תכמנות.
    נצלנות.זלזול.פגיעה בחלש.
    חוסר תרבות בויכוחים.
    מעורבות בעבריינות רבה.
    חוסר הערכה והכרת טובה.
    תרבות מגיע לי.
    חוסר התחשבות בחוק.
    תפיסת חניה.רמאות כאורח חיים.
    זריקת זבל ברחוב.אמונה במקובלים מתחזים.
    צביעות לצורך אינטרס.יש כאלה שמצהירים על שינאת ערבים
    והם הראשונים שיעסיקו ערבי כי זה זול או ישכירו להם דירה
    במתיר מופקע.
    המסקנה התרבות המזרחית יש בה דברים טובים בצד החיובי שבה.
    אבל לצערי המזרחיים שעלו לארץ אימצו בארץ תרבות קלוקלת
    שהתרבות הזאת לא היתה קיימת בארצות ערב כלל וכלל.
    ממי הם אימצו את התרבות הקלוקלת?
    האם מתרבות כוחי ועצם ידי?
    איני יודע.
    אבל כימני ומזרחי שמתעב את השמאל הקיצוני
    ומקבל בהבנה דעה אחרת של שמאל מתון.
    אני לא מוכן לקבל את התרבות המזרחית הקלוקלת
    שתפסה בחלק גדול מהציבור המזרחי.
    לגבי האשכנזים איני מעביר ביקורת
    כי אני מזרחי ועניי ביתך קודמים.
    באופן יחסי אצל האשכנזים יש נורמה תרבותית
    כך שהמצב נסבל אצלם.
    אני מקווה לשינוי בארץ.

    1. לצערי, התופעה היהודית של אוטו -אנטישמיות מוכרת
      איך קוראים למזרחי השטוף בדעות קדומות כלפי מזרחיים אחרים? ועוד מוסיף שהוא לא מכליל חלילה

  8. .
    נראה שמירי רגב מתחילה להתעסק בשיח כפול? לאן הגענו

  9. הימנים הם רוב קטן שמייחס לעצמו הכול: הם מכנים את עצמם 'המחנה הלאומי' וממשיכי דרכו של הרצל. אבל 49% מהישראלים הם שמאל-מרכז.
    ואיזה פה גדול ומלוכלך יש לכמה מדוברי הימין.
    ראש הממשלה ניצח בבחירות בזכות שקר.
    כל הכבוד לקרן החדשה.
    אנשי שמאל- צריכים לפעול!

    1. נכון, רוב הישראלים גם לא יהודים, בלונדינים , ובעלי עיניים מלוכסנות, והשמש זורחת בלילה.

  10. בצלאל סמורטיץ ..מירי רגב…בהחלט אילנות גבוהים להאחז בהם…עם כאלו מנהיגים…עוד נגיע רחוק