אין "מפגעים בודדים"

מה באמת חושב הפלסטיני מן הרחוב על היהודים, על ישראל ועל טרור נגד אזרחים? מחקר מקיף מוכיח כי ה"מפגעים הבודדים" ממש לא לבד.

הרחוב הפלסטיני כחממה לגידול טרור; הפגנה בעזה. צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש90

על הגורם המניע את גל הטרור הפוקד אותנו בחודשים האחרונים, כבר נכתב לא מעט. הקושי להגדירו במדויק נובע מהעובדה שלרוב, בעיקר כאשר מדובר על פיגועי דקירות ודריסה, המחבל אינו משויך להתארגנות טרור מסוימת. מנהיג הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס מתחבא מאחורי מעטה עמימות של "התקוממות עממית", ומתנער מטענות של תמיכה באלימות. העובדה שבמקרים רבים המפגעים הם צעירים ללא רקע חבלני ידוע, חלקם אף מגיע ממשפחות אמידות, אולי רק מסייעת בידו. אחת ההשלכות של המצב הזה היא התפשטות המונח הפופולרי "מפגעים בודדים"; מושג מטעה, שמסיר בפועל את האחריות הקולקטיבית מן המוטבים של הטרור.

רבים גם טוענים בצדק, שאי אפשר לפספס את ההסתה האנטישמית המשתוללת ברשתות החברתיות. זו מצטרפת להסתה והאדרת השהידים ארוכת השנים מבית הרשות הפלסטינית, המשמשת כזרז לטרור. אך עדיין ישנו חלק חסר, שבלעדיו אי אפשר להשלים את המשוואה – דעת הקהל והאווירה הציבורית השוררת ברחוב הפלסטיני. ובכן, האקלים השורר בה מוכיח בצורה חד-משמעית כי לא מדובר ב"עשבים שוטים".

"אמנם יתכן והם 'זאבים בודדים' במובן הטכני, כלומר שהם לא כפופים למבנה פיקודי של ארגון כלשהו", כתב לפני כחודשיים ד"ר דניאל פוליסר, איש מדעי המדינה והמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים ב'מרכז שלם', "אך הדבר האחרון שאפשר לומר הוא שהם בודדים מתוך הקהילות שלהם. להפך, הם מוקפים באנשים החולקים עמם את אמונות הליבה שלהם, שמצדיקים את ההתקפות שהם מבצעים; שרואים במעשיהם ערך פוטנציאלי בקידום המטרות הפלסטיניות; ושאפשר למנות אותם כמעריצים שלהם ושל משפחותיהם".

במאמר, שפורסם במגזין 'מוזאיק', פרש פוליסר מחקר מקיף ומפורט אודות יחסם של הפלסטינים כלפי ישראל והיהודים, ואת גישתם כלפי הטרור והשימוש באלימות לקידום המטרות הפלסטיניות. לצורך כך הוא בחן למעלה מ-330 סקרים שבוצעו על-ידי ארבעה מכוני מחקר פלסטיניים עצמאיים, לאורך שנים רבות. והממצאים, כפי שתראו להלן, מדברים בעד עצמם.

ממציאים את הטרור מחדש

"האם יש נסיבות כלשהן בהן תצדיק שימוש בטרור למען השגת מטרות פוליטיות?" – שאלה זו נשאלה בשנת 2001 בסקר שערך 'המרכז הפלסטיני למדיניות ולחקר סקרים' (PSR) בקרב 1,357 פלסטינים, 851 מהם תושבי יהודה ושומרון. 54% מהנשאלים השיבו שאין כאלו נסיבות, לעומת 37% שענו לחיוב. על פניו, סקר שמוכיח כי רוב הציבור הפלסטיני מתון. אך האמת היא שזהו מצג שווא, כיוון שכדי לנתח כראוי את הנתון הזה יש להבין קודם למה הם מתכוונים במילה "טרור".

למזלנו, התשובה לשאלה זו הופיעה באותו סקר ממש. ומה מסתבר? 98% מהנשאלים השיבו כי הירי שביצע ברוך גולדשטיין בשנת 1994 הוא אקט של טרור. לעומת זאת, רק 15% מהנשאלים הגדירו את הפיגוע בדולפינריום בת"א, שגבה 21 קורבנות, כטרור. בדומה לכך 93% מהנשאלים תיארו את חיסולו של ראש 'החזית העממית לשחרור פלסטין' כפעולת טרור, אולם רק 10% הסכימו כי זהו המקרה גם ביחס להתנקשות שביצע אותו ארגון בדיוק בשר רחבעם זאבי ז"ל, כחודשיים לאחר מכן. ועוד: כאשר נשאלו היפותטית האם שימוש ישראלי בנשק ביולוגי או כימי נגד פלסטינים יכול להיחשב כטרור, 93% השיבו שכן. על שאלה זהה בדבר הגדרת שימוש פלסטיני בנשק להשמדה המונית נגד ישראלים כטרור השיבו רק 25% לחיוב.

על אותה הדרך, 53% מהפלסטינים ענו כי אינם רואים בהפלת מגדלי התאומים אקט של טרור. בשורה של סקרים בין השנים 2009-2006 התגלה כי הפלסטינים אפילו קיצוניים יותר ממדינות ערביות אחרות, כאשר רובם דחה את המושג "טרוריזם" אפילו ביחס לפיגוע במדריד בשנת 2004, שבו נרצחו 191 איש; וביחס לפיגוע ברכבת התחתית של לונדון ביולי 2005, בו נרצחו 52 איש.

מורשת הטרור של הראיס חיה וקיימת. צילום: עסאם רימאווי, פלאש90
מורשת הטרור של הראיס חיה וקיימת. צילום: עסאם רימאווי, פלאש90

ה"התנגדות הפלסטינית החמושה" עובדת

מספר רב של סקרים שנערכו במהלך שני העשורים האחרונים מוכיח גם כי הפלסטינים מאמינים שהאלימות נושאת פרי.

כך למשל, אחד הסקרים שנערך בשנת 2000, עמוק בתוך האינתיפאדה השנייה, גילה כי 69% מהנשאלים חושבים שהאלימות הובילה את ישראל להביע נכונות רבה יותר לבצע ויתורים. בשנת 2002 ערך 'מרכז המדיה והתקשורת הירושלמי', המורכב מקבוצת חוקרים ועיתונאים פלסטינים, סקר עבור אוניברסיטת מרילנד. ערבים תושבי יהודה, שומרון ועזה נשאלו: "האם אתה חושב שכאשר הפלסטינים נוקטים באלימות, הפוגעת והורגת אזרחים ישראלים, זה יותר משכנע את ישראל לבצע ויתורים, או פחות?". 64% ענו "משכנע יותר". רק 17% ענו "משכנע פחות".

אי אפשר לייחס את הגישה הזו לנקודת זמן ספציפית, שקשורה לאירוע מסוים. 21 סקרים שנערכו בין 2001 ל-2006 גילו כי רוב הפלסטינים, ביחס של 1:2, חושבים ש"העימותים האלימים עזרו להשיג יותר זכויות לפלסטינים, אותן אי אפשר היה להשיג בדרך המשא-ומתן". סקר שנערך אחרי הנסיגה מרצועת עזה בשנת 2005 מצא כי 57% רואים בה תוצאה של "ההתקפות שבוצעו על-ידי ההתנגדות הפלסטינית". אותה הרוח נשבה ברחוב הפלסטיני גם אחרי מבצע 'עמוד ענן' בשנת 2012 ו'צוק איתן' ב-2014.

עולה אפוא כי התמיכה הפלסטינית בטרור גבוהה ועקבית. בדצמבר 2014 שאל סקר PSR את השאלה הבאה: "לאחרונה התגברו הניסיונות לדקור ולדרוס ישראלים בירושלים ובשאר הגדה המערבית. האם אתה תומך או מתנגד לניסיונות הללו?". 78% תמכו, ואילו רק 20% התנגדו. "למרות שהשאלה הזו לא חזרה בסקרים מאז, הרי שאין סיבה להאמין שהתשובה היום הייתה שונה באופן משמעותי", מסכם פוליסר.

מי שיקרא את המאמר המלא יגלה עוד תובנות מעניינות רבות. אחת מהן, למשל, היא שההסתה הפלסטינית והאדרת השהידים אינה רק נחלת הרשות הפלסטינית – היא מקבלת תמיכה רחבה מהשטח. כך למשל, מסקר שנערך בשנת 2011 עולה כי 61% חושבים שזה נכון מוסרית לקרוא רחובות על שם מחבלים מתאבדים פלסטינים כמו דלאל אל-מגרבי, שהרגה אזרחים ישראלים בתוך ישראל. הציבור הפלסטיני נחשב גם מבין המובילים בעולם הערבי בגילויי הערכה כלפי מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה, כלפי נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד ואפילו כלפי אוסאמה בן-לאדן.

אין פרטנר

בכל פעם שגל טרור גואה ומצליח לפגוע, כמו למשל בימים האחרונים, מתגברות הקריאות לגיבוש "חזון מדיני" של "היפרדות מהפלסטינים". השמאל הישראלי חוזר על כך כמו תקליט שבור. אך כיצד תראה המדינה הפלסטינית המיועדת? והאם יש בכלל עם מי לדבר? ובכן, הנתונים הללו שמביא פוליסר נותנים לנו מושג מסוים, ובמובנים רבים מאששים את מה שרוב העם כבר מבין מזמן. גם אם נניח בצד את התחזיות בדבר השתלטות גורמים אסלאמיסטים קיצוניים – תחזיות רציונליות שיש להן על מה לסמוך – הרי שהמחקר הזה הוא הוכחה נוספת כי לא צפוי לנו עתיד ורוד ושוחר דו-קיום לצד אותה יישות פלסטינית עצמאית.

הפלסטינים, כרגיל, אומרים בדיוק את מה שהם חושבים. הנה עוד דוגמה קטנה ממאמרו של פוליסר. סקר שפורסם רק לפני מספר חודשים, בספטמבר 2015. 'מכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב' שאל את ערביי ביהודה, שומרון ועזה: "האם אתה חושב שיש ליהודים זכויות מסוימות על הארץ לצד הפלסטינים?". רק 12% הסכימו כי גם לפלסטינים וגם ליהודים יש זכות על הארץ, בעוד שלמעלה מ-80% טענו כי "זוהי אדמה פלסטינית, וליהודים אין כל זכות עליה".

חבל שיש אמריקנים, אירופאים, ואפילו ישראלים שמסרבים להקשיב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. הפלסטינים לעולם לא יקבלו אותנו
    מהסיבה הפשוטה
    כיוון שהם הובסו ב48
    ועזבו.ברחו.גורשו
    ליו"ש ועזה ושאר מדינות ערב
    הם מלאים כעס וזעם
    ורואים אותנו כפולשים
    לכן כעסם לא ישוכך לעולם
    אלא רק עד העוול יתוקן
    קרי חזרתם לישראל וחיסול וגירוש היהודים.
    מה שצריך לעשות זה להגיע להפרדה מקסימלית
    ולהקים גדר לאורך הקו הירוק
    גדר גבוהה וחזקה ומבוצרת
    כולל חפיר עמוק ואמצעים אלקטרוניים
    וסיורים סביב השעון.
    ואת המחסומים לתגבר בכח אדם ואמצעים משוכללים.
    וכן לייבא עובדים זרים מסין ושאר העולם.
    לחזק את ההגנה על ישובים ביוש.
    להגיע למצב שהפלסטינים יהיו עצמאיים
    ויקבלו מים וחשמל מירדן
    וכן יצאו לחול דרך עקבה.וכן יקבלו שירותי נמל בעקבה
    ושהם ידאגו לעצמם
    צריך ליצור חיץ בין היהודים לערבים ביוש
    על ידי כבישים נפרדים וגדרות חזקות
    ולהפריד ככל הניתן
    ולתת להם מינימום שטח כדי להיפרד מהם

    1. לישות פלשתינית בעלת נשק תלול מסלול לא תפריע גדר ולא חפיר ולא אמצעים אלקטרוניים. ראה עזה.

    2. יהודים ליהודה
      מוסלמים למדינה האיסלאמית

      רק נכבא 2 תביא שלום

    3. יש לישראל אינטרס חזק לא לזרוק את הפלסטינים מהגדה על הירדנים:
      יותר כח לפלסטינים בירדן יגרור הזדמנות לאזן את החשבון שנשאר פתוח מ-1970 מה שאומר מלחמת אזרחים מה שאומר דאעש לאורך כל הגבול המזרחי.

      אגב, מסיבה דומה עדיף שלא לתרום לאחים המוסלמים במצרים את העזתים שלנו.

  2. בהנחה שלא ניתן לשכנע בדיון מוסרי תיאולוגי – יש להתמקד בשאלה איזה התנהגויות זוכות לתגמול חיובי ואיזה לתגמול שלילי

    נקודת המפתח במאמר היא שרובם מאמינים שכאשר הפלסטינאים הורגים
    ישראלים – ישראל מבצעת יותר וויתורים. מכאן נגזרת גם הכרת התודה שלהם לאלו מביניהם שהתנדבו לסכן את חייהם ולטבוח ביהודים, לטובת כלל העם הפלסטינאי

    לצערי, אני מסכימה שהם קוראים במדויק את המציאות. מאז 1948 הקולקטיב הפלסטינאי לעולם לא שילם מחיר על מלחמתו בנו באמצעות טרור, רק לוחמיו שלמו. הצבא הישראלי מתפקד ביו'ש כמשטרה, המנסה לתפוס את המחבלים הבודדים, להעמידם לדין ולהענישם. כאילו מדובר בפשיעה פלילית, ולא במלחמה בין שני קולקטיביים, בה הטרוריסטים הם רק חלק מצבא המתנדבים. ההשפעה המצטברת של גלי הטרור על הציבור הישראלי היא הגברת הנכונות לשלם לפלסטינאים בכדי לזכות בשקט. כלומר חלוקת תמריצים חיוביים. דבר המעודד את פריצת גל הטרור הבא, וחוזר חלילה

    ברור לי שעלינו לשנות פרדיגמה, אך איני מסוגלת לנסח את הפרדיגמה החדשה

    1. אעזור לך בשתי מילים שמקפיצות את השמאל – "ענישה קולקטיבית". מקווה שמכאן תוכלי לנסח את הפרדיגמה החדשה

    2. כיון שאנשי מוסר היננו, ענישה קולקטיבית בעבור השקפת עולם איננה ולא צריכה להיות חלק מארגז הכלים היהודי.
      הפתרון: מה שנקרא "תגובה ציונית" הולמת. בנייה מוגברת עבור היהודים ביהודה ושומרון, שאין בה כל ענישה (נהפוך הוא, יש בה פרנסה רבה לפועל הערבי), אולם היא בהחלט תיתפש כעונש ע"י מי שהשקפת עולמו מחייבת רצח יהודים או גרושם.
      גם סיפוח הדרגתי של שטחי C, החל מבקעת הירדן "במובן הרחב של הביטוי" (ציטוט מיצחק רבין) יהווה פרס למגן שאינו באמת ענישה קולקטיבית.

    3. מצ'לס יקר,

      "אנשי מוסר היננו" אך אנו דוגלים (או לפחות אמורים לדגול) במוסר יהודי שאומר "הקם להורגך השכם להורגו" כך למשל, אם מחבל, שהוא בעצם ילד בן 15, רוצח אישה בביתה ואח"כ בורח לביתו ונתפס שם לאחר יומיים אזי כל משפחתו שותפה לרצח ולכן לכל הפחות נדרש לגרש את המשפחה כולה למקום אחר (רצוי סוריה – שם יהיה להם כנראה הכי טוב) ולהחרים את ביתם.
      זה מוסר יהודי.
      המוסר שאתה קורא להתנהג לפיו הוא מוסר נוצרי מזוייף שישנה רק מדינה אחת בעולם שנדרשת להתנהג לפיו – המדינה היהודית היחידה בעולם.
      אבסורד משהו…

    4. מגמת הויתורים מתחזקת? אני מסתכל בכנסת ורואה מעבר הדרגתי מקואליציות שלום (פרס וברק) לקואליציות ).התנתקות (קדימה) לקואליציות סטטוס-קוו (ליכוד).

    5. הגברת הנכונות לויתורים בישראל?!
      אני מסתכל בכנסת ורואה שקואליציות החתירה לשלום של ברק התחלפה בקואליציות התנתקות של קדימה, ואלו בתורן התחלפו בקואליציות סטטוס קוו של הליכוד. הנכונות לויתורים יורדת.

      בצד השני, הנכונות להקרבה אצל הפלסטינים יורדת- מעטים יוצאים לזרוק אבנים על חיילים; הםמביהים שזה ךא מרדם אותם בדבר.

  3. בשל מחירי הנפט הנמוכים, המדינות אשר מוכרות נפט מאבדות את יתרות המזומן שלהן. לפי הערכות, הן מוכרות נכסים, אג"ח ומניות בקצב של 150 מיליארד דולר בשנה. בהנחה שמחירי הנפט ישארו נמוכים בשנים הקרובות, הכלכלה העולמית תתמודד עם התופעה ההפוכה ל'הרחבה כמותית'. המצב הכלכלי במדינות המפרץ ובמערב יפגע, ככל הנראה, באופן משמעותי.
    כתוצאה מכך, צפויה התמיכה הכלכלית בפלסטינים לרדת בצורה דרמטית.
    חשוב שישראל תיפרד כלכלית מהעובדים הפלסטינים ותהיה מוכנה להשלכות הבלתי נמנעות. אם השבדים ירצו להעסיק פלסטינים בעצמם, חשוב לאפשר זאת.

    1. צרור שאלות
      מה להערכתך יקרה ביו'ש ומה יקרה בעזה אם התמיכה הכלכלית בהם תקטן משמעותית? איך הם יתמודדו עם העוני, הירידה ברמת החיים והשירותים והגידול הצפוי באבטלה? ומכאן, מה יהיו ההשלכות על ישראל, ואיך היא צריכה להערך

      התסריט שעולה לי זה גידול מסחרר במספר השוהים הבלתי חוקיים על גבול פלישה המונית והתנפלות על הגדרות, גידול נלווה בממספר הפיגועים והיקף עברות הרכוש והגניבות, הגברת הלחץ על ישראל לתת להם שירותים שונים חינם ( בנוסף לחשמל גם שירותים רפואיים וכדומה ) ואולי אפילו קצבאות

      לאירופה, המוצפת כבר עכשיו בעודף מסתנני עבודה, יהיה אינטרס למנוע כניסת גל נוסף של מסתננים פלסטינאים. היא תנסה לעשות זאת באמצעות לחצים על ישראל למנוע הגירה. לא ברור לי איך תעשה זאת אך נועמד כנראה בפני קונפליקט קשה

      מהם התרחישים החלופיים

    2. ל-קמיליה,
      למדינת ישראל יש יכולת כלכלית וצבאית בכדי להתמודד עם הטרור מצד צאצאי המהגרים המוסלמים.
      השאלה היא מה מוכנים לעשות, עד לאיזה מרחק מוכנים להגיע, ומהו התשלום האלטרנטיבי.
      מה מחירה של אחות בבית חולים, אם לשישה ילדים, דמות בעלת השפעה חיובית על הסובבים אותה (ללא קשר לזיהוי דתי, כפי שהעיד מישהו שעבד איתה)? מה מדינת ישראל מוכנה לשלם (במונחים כלכליים, והשפעות לוואי כלכליות) עבור רצח של אישה מדהימה שכזו? אינני אפילו מדבר על נושא הדם שנשפך לשוא.
      למשה פייגלין יש רעיון מעולה לפתור את בעיית צאצאי המהגרים המוסלמים לא"י – ליישב אותם בחו"ל ולספק להם סיוע ראשוני לצורך הקליטה.
      למדינת ישראל יש כוח כלכלי וכסף נזיל בכדי לרכוש עסקים במדינות זרות, למשל באמצעות חברות קש, ולהציע ולספק עבודה באותם עסקים לקבוצת משפחות (או אפילו חמולה) תוך כדי סיוע לעסק לעמוד על רגליו ואפילו להתרומם. העלות של עסק שכזה והתמיכה במשפחות הינה אפסית (במונחים של דם יהודי), ובינונית (במונחים של עלות הרכישה והסיוע לעומת הנזק שבני המשפחות ייצרו – עלות הטיפול בטרור ועלות החזקת צבא לשם כך).
      מכאן שהצעתו של אביחי הינה הצעה נכונה, גם אם לא מספיק מפורטת.
      אין בעיה לרכוש עסק חי (אפילו גוסס) בשבדיה, לממן טיסה וסיוע בקליטה (מגורים ולימוד השפה והמקצועות הנדרשים בעסק), סיוע בניהול העסק ושיווק המוצרים/שרותים שלו (כולל יצוא, שזוהי כבר מומחיות של ישראלים), ולאחר שנה או שנתיים (בהתאם לסוג העסק וגדלו) לשחרר את המוסלמים להמשיך הלאה בעצמם.
      מה השגנו בכך? קודם כל פחות מחבלים. בנוסף לא צריך לחסל אותם או לעצור אותם. כמו כן – מבחינת עלות תועלת ייתכן והתועלת גדולה יותר מהעלות, וגם אם העלות בכל זאת גבוהה יותר הרי שמדינת ישראל יכולה לעמוד בה בלי יותר מדי נזק כלכלי. והדבר החשוב ביותר – פחות נרצחים ופצועים יהודים.
      ומה לגבי שבדיה? השבדים יוכלו להודות לישראל על הסיוע הכביר שהיא מספקת לצמיחה הכלכלית של ארצם הסובלת כיום ממיתון. בעצם, אני מניח שהתודה של שבדיה תימסר באמצעות פיה הרוכבת על חד-קרן ומלווה בשבעה גמדים. אבל זה פחות חשוב. בכל מקרה, מכיון שמדובר במהגרים עם יכולת כלכלית (גם אם מדינת ישראל מספקת להם בחשאי את היכולת הכלכלית), הרי שרוב מדינות העולם ישמחו לקבלם, כולל שבדיה.

  4. מעניין איך היינו מתייחסים להכללות על עמדות החברה הישראלית על בסיס סקרים משנת 2001… ציפיתי לקצת יותר עומק מהסיסמה הים אותו ים וגו׳ ובאשר לאוירה החברתית המאפשרת פיגועים בידי מתנחלים או ערבים הרי זה מובן מאליו.

    1. ההשוואה שלך בין "פיגועי מתנחלים" – כמו שאתה קורא לזה לבין פיגועים של ערבים היא מקוממת בלשון המעטה.
      זאת משתי סיבות:
      1. על כל מפגע יהודי יש מאות וכנראה אלפי מפגעים ערבים.
      2. את המפגעים היהודים מגנים מכל קצווי הקשת היהודית, את המפגעים הערבים משבחים מכל קצווי הקשת הערבית.

    2. המצב אצל הערבים השתנה רק לרעה. המצב אצל היהודים – רק לטובה

  5. "חבל שיש אמריקאים אירופים ואף ישראלים המסרבים להקשיב. הם, השמאל העולמי, לא יכולים להקשיב שכן זה ימוטט עליהם את כל הקונצפציה והעולם המדומיין שהם בונים כדי לחיות בתוכו ללא כל קשר למה נעשה בחוץ הם לא רוצים או לא יודעים איך להתמודד עם העולם הפרוע מולם, אז כדי לנסות לשרוד ככל האפשר מדמיינים גן עדן זה מקל על החיים העכשויים. (אצל האירופים מצטרפת גם אנטישמיות צרופה)

  6. לסתם אנונימי

    הבעייה בהצעתך / הצעת פייגלין היא בעיקר של סדר הגודל
    רק בעזה יש הרבה יותר ממיליון איש. בכדי ליצור שינוי משמעותי באזורנו עלינו
    לספק פתרונות כלכליים ללפחות שלושה מיליון איש. סדר גודל של 10,000 $ לאדם זו הערכה אופטימית בצורה קיצונית, והסכום הנדרש בודאי ילך ויתפח
    תוצאת המכפלה של שני המספרים האופטימים מדי הללו היא.
    3,000,000,000,000 $

    ועדין לא דברנו על נכונות אירופה ושאר מדינות המערב לקלוט 3 מיליון מוסלמים בנוסף לכל אלו שכבר יש להם. הם כבר מתחילים להתעורר ולהבין שבעיית הקליטה אינה רק כלכלית

    בעיה פעוטה נוספת היא שנצליח לפתות להגירה בעיקר את הקבוצה המתונה יחסית, זו המעונינת בחיים טובים ושלווים. האיסלמיסטים המיליטנטיים ומנהיגיהם יעשו כמיטב יכולתם בכדי לחבל בפיתרון. הם לא ישלימו עם חורבן החזון שלהם ללא מלחמה

    1. ל-קמיליה,
      אנחנו לא אמורים ולא יכולים לתמוך בתושבי רצועת עזה במקום מושבם.
      מה עוד שאם נסייע לרבים מהם להיעלם מהאזור ע"י הגירה, הדבר יתפוס תשומת לב עולמית משום שההיעלמות שלהם מנוגדת לאינטרסים של אירגוני הטרור. מה לעשות וסבלם של תושבי הרצועה הוא הוא האינטרס של אירגוני הטרור וממנו הם מתפרנסים.
      אני דיברתי על תושבי יו"ש, ואני מתנצל על כך שלא ציינתי זאת.
      ולגבי המדינות הקולטות, אם תבדקי היטב תגלי שכמעט כל מדינה שאינה מוגדרת כמדינת הגירה (וגם כאלו המגדירות עצמן כמדינות הגירה) מוכנה לספק לא רק תושבות אלא אפילו אזרחות, בתנאי שהמהגר מביא עימו השקעות בסדר גודל מינימלי. את גודל ההשקעה ניתן למצוא בפירסומים של המימשל בכל מדינה קולטת. יש גם אפשרות שהמהגר ייקלט בשמחה אם הוא בעל מקצוע מבוקש במדינה הקולטת (וגם את זה ישראל יכולה לממן די בקלות).
      אם מספיק מוסלמים יהגרו מא"י למדינות זרות, סביר להניח שיצטרפו אליהם גם כאלו המעורבים בטרור, ואלו שבכל זאת ישארו מן הסתם יהיו חלשים מכדי להזיק לישראל וליהודים, או שפשוט ייהרגו בהיתקלויות עם צה"ל. ממילא רוב המוסלמים מעדיפים לחיות בגן עדן מאשר למות עבור משהו שלא כל כך אכפת להם ממנו, וההוכחה לכך היא הנכונות שלהם להגר למדינות אחרות. אנחנו רק צריכים לסייע להם בכך.
      אכן, מדינות אירופה מתחילות להבין שהקליטה מהוה "אתגר" כלכלי ותרבותי. ישראל יכולה לסייע להן בפן הכלכלי של ה"אתגר", כפי שציינתי בתגובתי הראשונה. ומהגר שעובד ומתפרנס היטב ידאג שבני משפחתו לא יזיקו לסביבתם בכדי שלא לאבד את גן העדן שיש לו (הוא ממילא לא יודה למדינת ישראל על שנתנה לו חינם אין כסף את הגן עדן שבו הוא חי, ואני מוכן לוותר על תודתו).

    2. קמיליה. השאלות שלך מעולות.
      אף אחד לא יכול לחזות את עתיד המדינות הערביות במזרח התיכון, בתקופה שהנפט לא מממן את ההוצאות. התהפוכות והמלחמות שעוד יתעוררו ימשיכו לעודד פעולות "גבורה". אין דרך להימנע מזה בשנים הבאות.
      גם עתידה של החונטה שבראש הרשות הפלסטינית לא ברור.
      החונטה אינה דואגת לעמה, אלא לעצמה, והתושבים הפלסטינים מודעים לכך. את התסכול והיאוש ממנה, מצליחה החונטה להסיט כנגדנו.
      באין הנהגה הדואגת לציבור, ובאין פרנסה תעשה כל משפחה את המעשה הטוב ביותר עבורה, לדעתה.
      חלק יתייאשו, ימכרו את אדמותיהם ויעזבו
      חלק יחפשו ביאושם פרנסה בתוך ישראל.
      חלק אחר יצא למאבקים לשנות את המציאות, בארץ ובעולם הערבי.
      המאבק יעצים את הייאוש.
      מהיאוש צריכה לפחד החונטה.
      היאוש יותר חזק מכל השקרים שלה.
      והיאוש, הוא גם פתח לתקווה לשינוי חיובי, להכרה בישראל כאי של יציבות באזור.
      אני מניח שבעוד 10 שנים מהיום, כשלא ישאר זכר להסכם סייקס-פיקו ולחיי הראווה מהנפט, הכל יראה אחרת במזרח התיכון. גם מצבה הבינלאומי של מדינת ישראל.

      אגב, את חזרת הפועלים הפלסטינים לישובים היהודים יש להתנות, לדעתי, בהפסקת ההסתה (כולל שינוי שמות רחובות הקרויים על שם רוצחים) ומימון הפיגועים (במענקים לאסירים).

    3. 10,000 כפול 3 מיליון זה 30 מיליארד דולר שליש מיתרות המט"ח של ישראל אם בזה נביא לפיחות ב 30% מהפלסטיקנאים זה השקעה כדאית

  7. מאמר מעניין, אבל בכל זאת קרו דברים מאז 2001, וגם מאז 2004. קשה לי להאמין שאין סקרים יותר אקטואלים…

  8. מפגע בודד הוא טרמינולוגיה שמאלנית טיפוסית, לאלפנו בינה שרק בודדים רוצים לפגע בנו השאר ממש בני אדם. ורוצים בעצם שלום אם רק אנחנו נרצה. כל קמפיין "האחר" היה מופנה בעצם לערבי, הוא "האחר" שאנחנו צריכים לאמץ לליבנו. ובמסגרת זו גם אשמתנו בגזענות אם אנחנו שונאים את הערבי. כי הוא אחרי הכל בן אדם ובודאי ובודאי אינו אויב. המונח אויב לא יצא מפיהם. המפגעים מת"א הם אנשים תחת כבוש אז מותר להם לשנוא אותנו ולהרוג בנו. לנו אסור לשנוא אותם.

  9. היהודים מרוסיה באו מרצונם החופשי והקימו את המדינה. וכל הקאפו האוטואנטישמיים מאירופה ברחו בלית ברירה מהשואה לה גרמו, ומתפללים עכשיו לחזור לשם להשלים את העבודה כמו ארבה יחריבו גם את ישראל בדרך לגאולת ההתבוללות ויעברו ליעד הבא. גם היום היהודים בעולם אחראיים להגירה ולרב תרבותיות ובגלל זה הלבנים שונאים את כל היהודים ורוצים בנקמת ורעת מדינתם ישראל, כי הם לא מבחינים בין יהודון שמאלני אנטי ציוני שבעד הגירה ומחיקת מדינות לאום וליהודי ציוני ישראלי שמתנגד להגירה ובעד מדינות לאום. בעקבות ההסתה של היהודונים האלה נגד ישראל, גם המהגרים שונאים את כל היהודים,ולא ירחק היום ששואה נוספת תתרחש בגללם אם ישראל תיפול.

    הם לא עדינים ולא הומניים, כלפי יהודים השמאלנים אכזריים ביותר.הכל מוסתר בעזרת מערכת תעמולה אדירה ומשומנת ומאות ארגונים בכיסוי ומילות הקסם "זכויות אדם". כלפי יהודים הם אכזריים ביותר. מבחינתם זאב טרף כבשה. האם תכה את הזאב על מימוש טבעו? זאת תמצית ההיגיון של ראשי השמאלנים (בניגוד לחלק מהתמימים שבעדרם). הם הגרועים שבגזענים. הערבים הם "הילידים", פרח מוגן והם האירופאים הנעלים שצריכים להיות ההורה המבוגר ולהגן על הילידים הנחותים הפראים שזה טבעם לרצוח ויש להבין את "המצב" ולסלוח על כך.

    הם שונאים מזרחים כי בגללם הם מראים עורוותם. הם יוצאי ערב אבל יהודים ולכן לא מוגנים ובהם הם משתלחים בחופשיות ולא מתאפקים/מפחדים ואז בעצם מוכיחים בפומבי את גזענותם. הם שונאים עולים מרוסיה שמראים שאפשר להיות לא גזעני ולאהוב את המדינה ולהיות ציוני ועדיין משכיל ומפותח כמוהם ויותר. זה פוגע להם בתעמולה (שרק לא משכילים,בבונים ובורים לא בוחרים בהם) ומציב מראה כואבת במיוחד מול פרצופם המכוער והצבוע.

    זה שהם גרים בישראל שהיא כולה שטח כבוש לא מפריע לנפשם הטהורה.הם באו לפה להיות האליטה, שליטי הפראים הנבערים, וכעת הם נשלטים ע"י הנבערים, ועם כך לא ישלימו לעולם. הם איבדו את השלטון וכעת יעשו הכל כדי להשמיד את המדינה. זה הם או כלום. וכל מה שאתה רואה כיום זאת מלחמתם בישראל באמצעות פרופוגנדה ותחבולות והסתרה מתוחכמת מאוד של מטרתם האמיתית. מלחמה בבית באמצעות "הנדסה חברתית" (שטיפת מוח בתקשורת ופילוג העם-שיטת הפרד ומשול) ושליטה בבתי המשפט, ובחוץ (התעמולה וההסתה נגד ישראל בעולם). מסוכנותם היא לא פחות ואף יותר מארצות ערב. מסוכנותם ליהודים וישראל היא בל ישוער וקטלנית ביותר בגלל התחכום והאינטלגנציה.

    הערבים ששונאים אותם לא פחות מאת שאר היהודים פשוט שמחים לקבל את עזרתם ואת הרטוריקה שלהם (למשל שפיגועים זה לגיטימי, רצוי ואף חובה) ועצותיהם כיצד להשמיד את ישראל בשלבים. את כל חוכמתם היהודית הם מנצלים נגד ישראל. המלחמה והיוזמות נגד ישראל בעולם וקשירת ידיה קשר אחרי קשר לעולם לא היו נבראות לולא העזרה של הבוגדים מבפנים. גם הבית השני נפל בדיוק בגלל זה. וללא ביעורם מתוכה, ישראל לא תשרוד עוד זמן רב.

    דוגמא מצוינת מארה"ב ומעלליה של המפלגה הדמוקרטית: https://www.youtube.com/watch?v=9kry_VfFSh4&list=LL4EJiYQYdzINoeYVeE77YCg&index=11

  10. להפיל את אבו מאזן (אולי גם את מלך ירדן) ולתת לדעאש להשתלט על יו"ש ( אולי גם על ירדן) ואז תהיה לגיטימציה בינלאומית ללא תירוצים לנקות את יו"ש מכל הזוהמה ולתת לשאר לברוח לירדן וזאת הדרך היחידה לתקן את טעות 67