מזימת הענק של השמאל הקיצוני נחשפת

מסמכים חדשים חושפים: פרוייקט שאפתני של השמאל הקיצוני, בהובלת עיתונאים, אנשי אקדמיה ועמותות, מגבש תוכנית בינלאומית להבכת ישראל והשחרת פניה בחגיגות ה-50 לשחרור ירושלים

מחאה עולמית נגד ישראל (אילוסטרציה). צילום: גילי יערי

זו אמורה להיות הפקת ענק, קמפיין שיא שיביך את ממשלת הימין וייתן רוח גבית ל"מתנגדי הכיבוש". בימים אלה שוקדים אישים בכירים המזוהים עם השמאל, ביניהם אנשי אקדמיה ועיתונאים, על מחאה ענקית נגד המשך היאחזות ישראל ביהודה ושומרון. אירוע השיא מתוכנן ליום ה-5 ביוני 2017, היום בו החלה מלחמת ששת הימים לפני 50 שנה, ומאז שונו ועוצבו גבולות ישראל מחדש. מי שעומד מאחורי הפקת הענק הזו הוא גרעין של פעילי שמאל קיצוני, שהקימו ארגון תחת הכותרת: "הצילו את ישראל – עצרו את הכיבוש" (SISO, Save Israel – Stop the Occupation).

הקבוצה מעוניינת לייצר הפגנות רחוב ענקיות בארץ וברחבי העולם. לטובת העניין יגויסו ידוענים, יהודים וישראלים, שיצהירו אמונים לקו הירוק, לאמירות ש"הכיבוש חייב להיפסק" וכיוצא בזה. הקמפיין ילווה בפרסומים בתקשורת זרה בערוצי הטלוויזיה ובעיתונים המובילים. כך, בזמן שהישראלים יחגגו את שנת החמישים לשחרור ירושלים, ינהלו פעילי שמאל ברחבי העולם קמפיין להשחרת פניה של ישראל.

קואליציה כלל עולמית

אחד מיוזמי הקמפיין הוא עיתונאי הארץ לשעבר ואל-מוניטור בהווה, עקיבא אלדר. בשיחה שהגיעה לידינו, אותה פרסמתי לראשונה בעיתון שביעי, סיפר אלדר על המיזם לפעילי שמאל בארה"ב המתעתדים להתגייס לקמפיין. בדבריו השווה אלדר בין דונלד טראמפ לימין הישראלי, והסביר שליהודים בישראל ובארה"ב יש מטרה משותפת: להיאבק בפאשיזם. "גם לנו יש את הטראמפ שלנו, שמו ביבי נתניהו, וזה עושה אותנו ככאלו שיש בינינו מכנה משותף. ויש לנו אויב משותף שהוא הפאשיזם, הגזענות והקנאות. עכשיו אתם יכולים לטעום ממה שאנחנו שותים ואוכלים כאן מדי יום".

לצידו של אלדר עומדים מאחורי היוזמה פרופ' דניאל בר-טל מאוניברסיטת תל אביב, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל, הדיפלומט ואיש 'מרצ' אילן ברוך, זוכה פרס נובל הפרופ' דניאל כהנמן ושורה ארוכה של אנשי אקדמיה ופעילי שמאל הפועלים בארגונים ועמותות.

במסמכים שהגיעו לידינו שורטטה התוכנית להשגת המטרה. התכנית מפורטת, ולכל משימה הוצבו אנשים שאחראים להשלמתה, והתקציב שמיועד לביצועה. כך חילק בר-טל את "תוכנית העל" ל-13 מטרות שצריך להשיג על-מנת לממש את הפקת-העל נגד ממשלת נתניהו בצורה הטובה ביותר: מיצירת תשתית הארגון, דרך גיוס ארגוני זכויות אדם בארץ ובעולם עד גיוס הידוענים בארץ ובחו"ל. עלות הקמפיין הכוללת מגיעה לכדי 7 מיליון דולר.

SISO לא אמור להיות עוד ארגון שמאל אחד מיני רבים, אלא ארגון-על, שיתווה את הדרך לעשרות ארגונים ופעילים בשנת ה-50 לשחרור ירושלים. "אין ברצוננו להקים ארגון נוסף, אלא לכונן מטריית-על שתאפשר ליצור קול שלא נשמע בחוזקה מאז הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין" כותב בר-טל במסמכים, "באמצעות הקמתה ופעילותה של קואליציה כלל עולמית של ארגונים ופעילים יהודיים, התנועה תייצר תהודה חסרת תקדים של מסריה. אלה יועברו בתחומים מגוונים ויופצו בדרכים שונות, יושרשו בקנה מידה רחב בתודעה הציבורית הישראלית, ובסופו של דבר ייאלצו את הדרג הפוליטי לצאת מקיפאון הסטטוס קוו", הוא מסביר.

"מטרות העל", על-פי המסמכים הן להגיע אל "הישראלים המתונים" כולל הימין המתון, וליצור אצלם "שינוי תודעתי וניודו לעבר נקיטת עמדה פעילה". המטרה השנייה היא המנהיגות הישראלית: "ליצור תפיסה בקרב הנהגה והחברה הישראלית, יהודים בעולם והקהילה הבינלאומית שיש ציבור משמעותי בקרב יהודי ישראל והעולם המתנגד למצב הקיים".

כדי להשיג את המטרות הללו, קובע בר-טל, יש לממש ארבעה יעדים: גיוס ארגוני שמאל בישראל ובעולם היהודי; גיוס ציבורים יהודיים בישראל ובעולם; גיוס "ציבור משמעותי" הכוונה לידוענים ומובילי דעת קהל; וגיוס תקשורת "בעלת עוצמה ונוכחות במרחב הציבורי הישראלי והבינלאומי".

להגשמת החזון חולקו משימות לפעילי שמאל ידועים שהצטרפו למיזם. על גיוס ההון אחראים אלון ליאל ועקיבא אלדר; על חיבור ארגוני השלום ליוזמה אחראים פרופ' יצחק שנל מאוניברסיטת תל-אביב, פרופ' דן יעקובסון, רחלי מרחב מארגון 'יש דין', פרופ' נחי אלון, נורה רש מארגון 'מחסום ווטש' ודובי שוורץ. פעילים אחרים אחראים על הפקת יוזמות ענק בחו"ל, חיבור ארגוני שלום בעולם, קמפיין תקשורתי והסברתי וגיוס מובילי דעת קהל יהודיים בחו"ל. עקיבא אלדר הסביר לפעילים שהם מחפשים שמות מפוצצים כמו ג'רי סיינפלד ווודי אלן והוא מקווה שיהודי אמריקה יספקו את הסחורה. כל משימה תוקצבה במדויק, ונקבע לה לוח זמנים.

כך למשל, על המשימה להפיק ולהוציא לפועל "מסכת אירועי שיא ברוח התנועה" מינה בר-טל את חמי סל, מי שהיה מארגן העצרות לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. המסמכים מפרטים את העלויות עד לרמת הדפסת הסטיקרים, הפלאיירים והכובעים. מערך תקשורתי נלווה ומקדים לכל אירועי השיא – 50,000 דולר. פרסום בכל הערוצים והמדיומים האפשריים – 200,000 דולר. מבצע תליית שלטי חוצות ארצי – 250,000 דולר. 5 אירועי ענק ארציים, ואירוע השיא הבינלאומי ב-5 ליוני 2017 – 4.5 מיליון דולר. "סך הכל", מסכם בר-טל את משימת העצרות, "5 מיליון דולר".

עוד משימה היא לגייס דמויות מובילות "שאינן משתייכות למחנה השלום המוכר, אך מזדהות עם מטרות התנועה, גיוסם לנקיטת עמדה ופעולה במסגרת הפרויקט".

מדובר אם כן בהפקה גרנדיוזית שאמורה להסב נזק תדמיתי רב לממשלת ישראל ולהכפיף אותה ללחץ בינלאומי. בשיחה של אלדר עם פעילי השמאל בארה"ב הוא שם דגש רב על יצירת מבוכה לראש הממשלה נתניהו ולאנשי מפלגת "יש עתיד".

ג'יי סטריט מתנערים

במסמכים מציין בר-טל כי ארגונים רבים כבר נרתמו ליוזמה. בין היתר נזכר ארגון 'ג'יי סטריט' וארגונים יהודיים פרוגרסיביים בארה"ב. גם עקיבא אלדר בשיחה עם פעילי השמאל בארה"ב ציין כי 'ג'יי סטריט' ו'הקרן החדשה לישראל' כבר התגייסו לפרויקט והם מייעצים להם ברמה האסטרטגית: "יש לנו כבר את הקרן החדשה לישראל ואת ג'יי סטריט שכבר נמצאים על המגרש ועובדים איתנו על אסטרטגיה". הוא אומר.

עם זאת, בשיחה שערכנו עמם בימים האחרונים טוענים בר-טל ואלדר כי שום דבר לא סגור: 'ג'יי סטריט' והקרן החדשה "רק הביעו עניין ושום צ'ק עוד לא נחתם".

בתגובה לפנייתנו, 'ג'יי סטריט' עצמם בקשו להבהיר שאין להם דבר עם יוזמת SISO ולא עם 'הקרן החדשה לישראל'. "אין לנו שום קשר לפעילות עם הקרן החדשה", נמסר מ'ג'יי סטריט', "יש פעילות שאנחנו מכבדים ויש פעילויות אחרות שאנחנו ממש לא מזוהים איתם". גורם ב'ג'יי סטריט' הציע כי אלדר אולי התהדר שג'יי סטריט תומכים ביוזמה כדי להרשים את פעילי השמאל בארה"ב.

גם פרופ' בר-טל טוען שהיוזמה עדיין בחיתוליה. "כרגע מי שעומד מאחורי הדברים זה דני בר-טל עם המון אנשים שמתעבים את שלטון הימין. בסדר? נשמע לך טוב?", השיב לנו בר-טל, "אני מקווה שג'יי סטריט יבואו וכל כוחות השפיות, הדמוקרטיה והמוסר יעמדו כנגד מה שקורה היום כאשר ממשלת ישראל מובילה את ישראל לאבדון. אני מקווה שיעמדו. זה לא פשוט, לקרן החדשה יש את השיקולים שלהם".

כשנשאל בר-טל מדוע במסמכים שפרסם נכתב כי ארגון 'ג'יי סטריט' כבר התגייס ליוזמה אמר כי "הוא לא יודע. אין דבר כזה. אנחנו מדברים עם יהדות ברזיל, מקסיקו, איטליה ובריטניה. כרגע ג'יי סטריט והקרן החדשה לא תומכים בנו". אלדר מוסיף כי הדברים נאמרו כ"פרשנות עתידית" – לו הקרן החדשה תחליט לשתף פעולה עם SISO.

נכון לעת פרסום הכתבה, הקרן החדשה לישראל בחרה שלא להגיב לטענות.

'אם תרצו' הצליחו

בשיחה עם פעילי השמאל האמריקניים אמר אלדר כי פוליטיקאים ממפלגת 'המחנה הציוני' לא רצו לשתף פעולה עם SISO בגלל החיבור שלהם לארגונים כמו ג'יי סטריט והקרן החדשה לישראל.

"הפוליטיקאים יודעים עלינו אבל לצערי הרב הם שומרים מרחק מכל מה שמריח שמאל", הסביר אלדר, "אם אנחנו רוצים את ג'יי סטריט והקרן החדשה לישראל שיצטרפו ויתמכו בנו זה אומר ש'יש עתיד' ואפילו הרצוג ייקחו צעד אחד לאחור. מעבר לזה, אני בטוח ש'יש עתיד' ומפלגת 'העבודה' יחגגו את יום אחדות ירושלים עם ביבי נתניהו. הם יעמדו בתור להיות מוזמנים לכל הטקסים ולמסיבות לחגוג את יום החמישים למה שהם קוראים 'השחרור' או 'הניצחון הגדול'. ובינינו", הוסיף אלדר, "מפלגת העבודה היא זו שהתחילה עם קמפיין ההתנחלות. הם משלו ב-67'. יש להם בעיה. יש תמונות של שמעון פרס ויצחק רבין בכל מקום (בהתנחלויות י"פ). שותלים עצים בעפרה או בהתנחלויות אחרות".

אלדר סבור כי הסיבה שקשה להגיע לדור הצעיר ולשכנע אותו לפעול נגד הכיבוש היא בגלל השירות הצבאי ש"מרעיל" אותם ומסית אותם נגד הפלסטינים. "זה מטריד מאוד שהפעם היחידה בה ראינו חצי מיליון ישראלים, שרבים מהם היו צעירים, שיצאו לרחובות זה היה נגד מחיר גבינת הקוטג'" הוא התלונן, ומתח ביקורת נוספת על מפלגת העבודה: "שניים מהם נעשו חברי כנסת במפלגת העבודה והם לא מתעניינים בכלל בקונפליקט, בכיבוש וההתנחלויות. הם מתחו קו אדום בין הנושאים הפולטים הללו לבין יוקר המחייה מחירי הדיור". וכשנשאל אלדר איך הוא אומר את הדברים הללו על ח"כ סתיו שפיר שהגיעה בשנה שעברה לכנס 'ג'יי סטריט' השיב אלדר בציניות: "כן, זה בגלל שהיא קבלה כרטיס בחינם".

גם בר–טל סבור כי מפלגות השמאל יעדיפו לשמור מרחק מהקרן החדשה. "מה שאני רואה לנגד עיני זה שמכיוון שאחת ההצלחות של הימין זה לעשות דה-לגיטימציה לשמאל. אנשים מאוד מפחדים להיות בצד בלתי לגיטימי בשיח ציבורי ישראלי. אתה רואה איך מפלגת 'העבודה' מנסה לברוח מתווית של שמאל ואתה רואה מנהיגים לא מעטים שעושים הכול כדי לא להזדהות עם השמאל כמושג שמבטא עמדות לגמרי לגיטימיות בתוך השיח הציבורי. כך קרה גם במדינות חשוכות אחרות שאנשים ליברלים נרדפו ואנשים פחדו להזדהות איתם".

"[ארגון] 'אם תרצו', במידה מסוימת, הצליחו לעשות דמוניזציה לקרן החדשה וג'יי סטריט", מוסיף אלדר, "מטבע הדברים אנשים פוליטיים קוראים סקרים וזורמים איתם לצערי. הבעיה של המנהיגים שלנו היא שהם הולכים אחרי הרוח ולא כמו שפעם המפקדים היו אומרים: אחרי".

חתרנות מדינית כשיטת פעולה

פרופ' בר-טל מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב הוא אחד מקולות השמאל הבולטים באקדמיה הישראלית. לדעתו החברה הישראלית עוברת שטיפת מוח, שמתחילה עוד מהגן. בשיחה שערך בעבר עם פעילי "לוחמים לשלום" תיאר כמה אמהות ישראליות שונות מאימהות אירופאיות.

"כשאני הולך לים", סיפר פרופ' בר-טל באותה שיחה, "ואני רואה במו עיני, קבוצה של שלושים ארבעים נערים לובשים בגדי ים, על הגב תרמילים והם רצים ואחד רץ לפניהם. יודעים מי אלה? הם מתאמנים להתקבל לסיירת מטכ"ל וצנחנים. האמא שלהם משלמת כסף לקורס הזה. זה נורמלי נכון? הרי האמא תתגאה ותספר בגאווה ביום שישי בערב. זה איום ונורא. אמא דנית, לצורך העניין שתראה אותה תגיד היא 'קוקו – לא נורמלית'. אבל לנו זה נראה נורמלי. איבדנו את השיפוט. מה שנראה לנו נורמלי, אצל אנשים מחו"ל זה לא נורמלי".

בראיון שהעניק לאתר אל-מוניטור קבע פרופ' בר-טל כי לחברה הישראלית יש "תסמינים של חברה חולה". בשיחה עם 'לוחמים לשלום' הסביר כי למרות שהימין הוא רוב העם, השמאל, ובעיקר השמאל הרדיקלי עדיין שולט במוקדים האליטיסטיים: "למיעוט יש איים מסוימים, למשל אקדמיה. אם תרצו לבדוק את התזות, הדוקטורנטים, הספרים, אני לא ספרתי אבל אני יכול להעריך ש-90% מביעים את הערכים של הצד הזה של הרוביקון. גם אם תסתכלו על תרבות ואומנות, מי יוצר את הסרטים היום? סרטים דוקומנטריים? סופרים, ציירים, אומנות הפלסטית, גם הם שם. אבל אם אתם מסתכלים איפה העם – העם בצד שני של הרוביקון".

התכנית לשנת ה-50 לשחרור ירושלים היא אפוא מיצוי מלא של רעיונותיו לגבי המאבק הפוליטי בישראל. המיעוט הקיצוני מתכוון לכפות על הרוב הדמוקרטי את ערכיו והשקפתו באמצעות שימוש בלחץ בינלאומי וגרימת נזק מדיני, והכל במימון זר. נאורות שכזו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

101 תגובות למאמר

  1. הנערים האלה, שהאמהות מתגאות בהן, הם ביטוי לעם שהחליט לחיות, פשוט לחיות, בסביבה האכזרית של מדינתנו. נכון לעכשיו אין איום קיומי כזה על דנמרק ולכן האמהות שם רואות זאת אחרת. מה לא מובן בזה פרופ' בר טל ?
    אם פרופ' בר טל רוצה לחיות בסביבה "נורמלית" כמו דנמרק אף אחד לא מונע זאת ממנו, אם כי מסתמן כי בעתיד הלא רחוק גם שם יצטרכו צעירים ללמוד להלחם כאשר האסלאם שבתוכם ימרר את חייהם השלווים….

    1. מסכים 100%. בקרוב האמא הדנית תיצור קשר עם האמא הישראלית כדי לקבל טיפים.

    2. להשוות בין המצב אצלנו למצב בדניה. נשמע הזוי. כמו האג'נדה של השמאל הנשמה הזוי. לא לחינם הם מיעוט שבמיעטו בארצנו. מיעוט העושה רעש של רוב. אמרו חי כמינו כבר. קופסה שיש בה מטבע אחת עושה יותר רעש מקופסה מלאה במטבעות…….

  2. הלו? יש פה שר חינוך? מי מתקצב את המשוגעים? גם אתה פוחד מהיועצים המשפטיים? למה לא לקחת את כל הכסף של מדעי הכלום ברוטב שום דבר ולהפנות לבגרות 5 יחידות במתימטיקה, ללימודי מדעי המחשב, ללימודי רפואה.

    נפתלי בנט ואיילת שקד: אנחנו מצפים ממכם לשלוט! אל תפחדו!
    גלעד ארדן: זה הסיכוי שלך להיות אלטרנטיבה ליעלון וביבי!

    1. אתה מודע לכך שרוב האנשים האינטליגנטים בפקולטה לפיזיקה או הנדסה הם שמאלנים?
      זה קטע של אינטליגנציה.

    2. משה, מאיפה הבאת את השטות הזו? אני פיזקאי, והפרופסורים במדעים מדוייקים נחלקים חצי חצי , אם מעט יתרון לימין, הן באוניברסיטת ת"א והן בעברית, מנסיון אישי.

    3. משה, זה ממש לא מדויק.
      במדעים המדויקים, לפחות עד כמה שאני יודע, רוב המרצים פחות מתעניינים בפוליטיקה ופחות מפרסמים את דעותיהם. יש בהחלט גם ימנים לא מעטים בקרבם. כמה בדיוק? לא יודע, אבל נראה לי שגם אתה לא.
      לגבי מדעי החברה והרוח אתה כל הנראה צודק. מנסיוני האקדמי אחת הסיבות המרכזיות לכך היא פעולת שכפול אינסופית שמבצעים מרצים במדעי החברה והרוח: הם מקדמים מאסטרנטים ודוקטורנטים בעלי דעות "מתאימות" ובולמים ללא כל בעייה את אלו שדעותים "אינן מתאימות". בדרך זו האקדמיה , לפחות בתחום המח"ר, הופכת לשטוחה, מונוליטית ולא מעניינת או חדשנית. רוצה דוגמא? המחלקה לפוליטיקה וממשל באונ' בן גוריון, שאפילו ועדת בדיקה חיצונית קבעה שהיא הלכה כל כך רחוק עם העניין הזה עד שהפכה ללא רלוונטית.
      ולגבי עניין האינטיליגנציה: הרשה לי להזכיר לך שמשנות העשרים ועד שונת השמונים של המאה הקודמת כמעט כל הממסדים האקדמיים במערב תמכו בקומוניזם, כולל ברודנים רצחניים כמו מאו, סטלין ופול פוט. יש אימרה שמיוחסת לג'ורג' אורוול: "יש רעיונות שהם כל כך מופרכים שרק אינלקטואלים יכולים להאמין בהם…"

    4. ממש ממש לא רוב בשום פקולטה למדעים מדוייקים והנדסה, וממש לא עניין של אינטלגנציה, הם רוב אך ורק בפקולטות ל"מדעי" החברה והרוח וזה אומר דרשני…

    5. יותר מזה שמשה טועה (דהה), מעניין לראות שזו הדעה הקדומה שלו.
      אבל כשרואים כמה נפוצים טוקבקים ותגובות בפייס על "בבונים" ו "פרימיטיבים" כמאפיין של אנשי ימין, זו לא הפתעה לגלות שזה מה שאנשי שמאל חושבים.

    6. רחמים, אני מבקש. רחמו על משה. הנתונים שהבאתם עלולים למוטט את עולמו הרוחני העדין והשברירי.

    7. יכול רק להעיד על עצמי – תואר שני בהנדסה ויותר ימני מכהנא.

    8. בארה"ב מתוארות מרבית הפקולטות למח"ר כעוסקות ב"קליעת סלים פמיניסטית."
      יש לזה סיבה טובה.

  3. למרות שמרבית העם הוא ימני ולא מזדהה עם מטרות השמאל….
    קוראים לזה פוטש, השתלטות המיעוט על השלטון ואונס המרחב הציבורי.

  4. חראות הרי אם היינו נכבשים ב48 או ב67 לא היינו לא שמאל ולא ימין…וסליחה שנצחנו ב48 וב 67 לכן חייבים לומר נצחון!!!! ולא שום מילה אחרת….

  5. מדוע המחלקה היהודית בשבכ פועלת רק נגד יהודים מהימין הקיצוני ולא נגד השמאל הקיצוני שמסוכן לעצם קיומה של המדינה.

    1. תקרא ראיונות עם ראשי שב"כ לשעבר "שומרי הסף" ואז תבין.

    2. אתה מטיל ביקורת והורס בכך את הדמוקרטיה.
      זיהינו את הIP שלך. בקרוב תזומן לחקירה במתקנים שלנו. אל תתפלא אם זה יקרה ב3 בלילה.
      בברכה, היחידה להגנת הדמוקרטיה. ש.ב.כ.

    3. הוצאת לי את המלים מהמקלדת, רק בלי סימן השאלה. הפרופסור למדע הכלום אמר איפה העם ואצל מי נמצא השלטון באמת. מי ששולט במדינה הוא השב"כ. לפי שמעון רומח שהיה סגן ראש הארגון, זה המצב. אז מי הם? ה"לשעברים" עם עבר והווה סמולני.

  6. לא רואה מה לא בסדר כאן. לא נכתב שהם הולכים להאשים את ישראל בפשעי מלחמה, להעיד מול הועדה לזכויות אדם של האו"ם, לעודד סרבנות מצה"ל, לעודד טרור או כל שטות אחרת. נכתב שהם הולכים להרים קמפיין גדול בעד סיום הכיבוש – זה אסור? אסור להביע עמדה פוליטית שצריך לסיים את הכיבוש? אסור לעשות קמפיינים, הפגנות, לגייס סלבים? לא מבין מה התרגשתם כל כך…

    1. ברור שזה מעודד טרור וזאת הסתה לרצח יהודים ושלילת קיום מדינת היהודים, עד שדעאש יניף סכין לראשך זה רק צעד אחד נוסף.

    2. צודק לגמרי. הבעת עמדה לגיטימית ותו לא.
      דודי- אל תכניס את הפחדים שלך לדיון, הם לא קשורים.

    3. יש הבדל בין הבעת דעה, לבין קמפיין אנטי ישראלי עולמי. או שחשבת שזה מקרה שהם מגייסים ארגונים בחו"ל לפעילויות שם?

    4. דודי, בעיניהם ההתנהלות בסגנון הימני מעודדת טרור ומוסיפה שמן למדורה.
      אתה יכול לחלוק על הניתוח אבל לא לכפור בזכותם להפיץ את דעותיהם, במדינה דמוקרטית, אני מתכוון.

  7. אני לא מצליח להבין את הלך הרוח של ההזויים האלה, אם כל מה שהם רוצים זה לבטל את הדמוקרטיה שממילא לא קיימת אז שיגידו, לפי דרכם אין ערך ל 80 אחוז מהאנשים החיים פה, אם פעם בארבע שנים אנחנו הולכים לבחירות ובוחרים לנו אידאלים, ודרכים שאנחנו רוצים לראות את ישראל הולכת בה, אז אפשר כבר לוותר על הבחירות. כי אומות העולם ובעזרתם של ניהיליסטים בוגדניים, הם יגידו לנו מה לעשות ואיך לחיות. אז למה לנו בחירות? האם הטפשים האלה באמת חושבים שהם חכמים? מה שווה כל ארץ ישראל ללא ירושלים? אבל יש משהו במה שהם עןשים, כל פעם שהם עושים משהו ביביב ובוגי שוברים עוד קצת שמאלה ועוד הרבה אנשי ימין שמושפעים מהפחדות ומנוצצים(אנשי שם). די!! אם לא נעשה משהו האסון הזה יקרה, ועם כל הכבוד, להיות גיבורי מקלדת לא יעזור.

  8. אם אכן נכונים הדברים המתפרסמים כאן הם מקבלים משנה תוקף לנוכח העובדה שממשלות ישראל כולל זו האחרונה של נתניהו, הלכו לשנת חורף ארוכה ארוכה. מין סיאסטה משונה שאין לה סוף, בנושא ההסברה. נתניהו צריך להבין מ ה ר,
    ע כ ש י ו, שיש כאן מלחמה. שישראל בקרבות קשים, גם אם לא יורים בהם. תתחיל להתארגן אדוני, ראש הממשלה, די לסיאסטה. ישראל במלחמה. תפנים את העובדה הזו, ותפשיל סופסוף את השרוולים!

  9. ביום שאני יראה תנועות שלום בעולם הערבי אומר כי יש עם מי לדבר ! החבורה הזאת חייבת לקבל התיחסות שלטונית הם סרטן בגוף העם הזה

  10. התשובה של הימין מונחת בגוף דברי השמאלן – לצאת עם קמפיין שלטי חוצות אדיר עם תמונות פרס ורבין בהתנחלויות תחת הכותרת: הארץ של כולנו:
    "ובינינו", הוסיף אלדר, "מפלגת העבודה היא זו שהתחילה עם קמפיין ההתנחלות. הם משלו ב-67'. יש להם בעיה. יש תמונות של שמעון פרס ויצחק רבין בכל מקום (בהתנחלויות י"פ). שותלים עצים בעפרה או בהתנחלויות אחרות".

  11. הכתבה החמיצה את כל הפואנטה…
    החבורה מתכוונת לערב את היהודים הפרוגרסיביים בחו"ל ולעודד אותם להשמיע את קולם,
    עד כה יהודי התפוצות שהיו גאים בתמיכתם בישראל אך התנגדו לממשלה הנוכחית בדרך כלל שתקו והדירו את רגליהם מאמירות פוליטיות. היוזמה הזו בסך הכל רוצה לתת קונטרה לאיפאק ואדלסון.
    אם אכן אנו גרים במדינת היהודים יש בכך היגיון, לא?

    1. אם אכן נכונים הדברים המתפרסמים כאן הם מקבלים משנה תוקף לנוכח העובדה שממשלות ישראל כולל זו האחרונה של נתניהו, הלכו לשנת חורף ארוכה ארוכה. מין סיאסטה משונה שאין לה סוף, בנושא ההסברה. נתניהו צריך להבין מ ה ר, ע כ ש י ו, שיש כאן מלחמה. שישראל בקרבות קשים, גם אם לא יורים בהם. תתחיל להתארגן אדוני, ראש הממשלה, די לנמנום. ישראל במלחמה. תפנים את העובדה הזו, ותפשיל סופסוף את השרוולים!

    2. לא להשמיע את קולם אלא להפריש מכספם. וזאת, במטרה לכפות רצונם על אזרחי מדינה אליה הם אינם משתייכים. אנטי-דמוקרטיה פאר אקסלנס.

    3. זברה, אתה מודע לכך שתומכי ישראל הגדולים בחו"ל כמו אלן דרשוביץ ייחשבו בארץ לשמאל מובהק?
      כמו שכבר כתבו לפני, המדינה מסתמכת על יהדות התפוצות בצורה יוצאת דופן, גם כלכלית. אבל כשזה לא נראה לך הם צריכים לסתום הפה, לדעתך.
      החשש הגדול הוא שהפער בין הערכים של הציבור היהודי בתפוצות ובין המדיניות הממשלתית יתרחב לקרע בלתי הפיך (כן, אני יודע, j סטריט הם חבורת בוגדים… , אחלה שיטה שבעולם לירות בשליח ולהמשיך לעצום עיניים)
      אנחנו ניתקע עם חבורת אוונגליסטים שמשתמשים בסכסוך ככלי בחזון אפוקליפסה נוצרי מדומיין.

    4. יש הבדל עצום בין תרומה למדינה או למוסד ממלכתי לבין מימון תנועה שאינה מפלגה, ושאינה אף מתכוונת להתמודד בבחירות. במקרה דנן מדובר על איסוף משאבים ע׳׳מ להכפיף אזרחי דמוקרטיה ריבונית לתכתיבי מיעוט ששיודע שאין לו סיכוי לשלוט ע׳׳י מעבר בקלפי.
      חוץ מזה, התלות של לא מעט מיהדות התפוצות בישראל קיימת.

  12. האם יהיו בחירות לכנסת לאחר המהומות שייצרו חולי הנפש מהשמאל?
    אם כן, הרי שמתוק ביותר יצא מהעז.
    הלואי הלואי ויהיו בחירות לאחר המהומות. הליכוד יקבל כ-30 מנדטים (וגם זה בנס), הבית היהודי יקבל 40 מנדטים (ולא בזכותו של בנט), וסיעת עצמה יהודית תקבל 40 מנדטים. ייתכן ואפילו תהיה מפלגה ימנית עוד יותר שגם היא תקבל כמה מנדטים.
    ומפלגות השמאל? לא סתם במאמר זה מצוין כמה וכמה פעמים שמפלגות השמאל שומרות מרחק מיוזמות כנ"ל. חה"כ השמאלנים מבינים היטב שתגובת המטוטלת תהיה חריפה במיוחד, והם רק יינזקו ממנה.
    לא אתפלא אם לקראת הבחירות הבאות מפלגות השמאל יישרו קו (לפחות מבחינה תקשורתית) לכיוון ימין, ולו רק בכדי למנוע סחף של מצביעים שמאלנים שיברחו מכל מי שעולה ממנו ריח של תמיכה במחבלים. הכסא בכנסת דביק הרבה יותר מהאג'נדה של הח"כים מהשמאל.
    ולגבי חגיגות ה-50 לשיחרור ירושלים, לא חייבים לחכות לשנת ה-50 בכדי לחגוג את השיחרור. אפשר פשוט לצפות בשולי נתן שרה "ירושלים של זהב" בביצוע המקורי משנת 1967. מבטיח לכם – מרטיט את הלב. https://www.youtube.com/watch?v=mjmMllp8hJg

  13. מצחיק או מדהים? איך אלדר מעיז לטעון שהחיים בישראל לפני מלחמת ששת הימים היו טובים בכלל וטובים יותר מלאחריה? מעברות, צנע, ירידה וכו׳, ארועי פח׳׳ע רצחניים, הסורים מטווחים קיבוצים, הירדנים יורים לירושלים… וואללה כיף!

  14. הלו תרגע, אם הם חושבים שכיבוש זה רע הם חייבים לעשות הכל (באופן שקוף וחוקי), כדי לעצור את הטרוף..
    והעם שחושב שכיבוש הארץ זה ערך חיובי התיישבות זה ציונות וירושלים המאוחדת היא תקוות כל הדורות לא צריך לפחד מאלו שחושבים אחרת

    1. הבעיה היא שהם לא מדברים ומסבירים לציבור, אלא מסיתים נגד ישראל ברחבי העולם, קוראים להחרמתה. עוצמת הזדון והשנאה שלהם אומרים דרשני. הם גם מעוררים מרבצם את שדי האנטישמיות. (לא שצריך לעבוד קשה מידי)

    2. הבעיה היא שהם לא מנסים אפילו לתקשר עם הציבור. הם משמיצים את ישראל ברחבי העולם, קוראים להחרמתה, מעוררים מרבצם את שדי האנטישמיות (לא שצריך לעבוד קשה מידי). עוצמת הזדון והשנאה אומרת דרשני. יש בהם שנאה עמוקה לישראל ולחברה הישראלית.
      אין שום דבר לגיטימי במה שהם עושים.

    3. הם חייבים לעצור את הטירוף? אולי. אבל מי יעצור את הטירוף שלהם?

  15. כולי תקווה שהפרסום יעצור את התוכנית הזו. לא הגיע הזמן לארגן כל מיני תאונות לדמויות מפתח בתנועה המחרידה הזו?.

    1. תאונות בשם הצלת הדמוקרטיה כמובן.
      👎 הרבה הצלחה לך ולמודל הדמוקרטי שלך.

    2. לא, תמיכה באספסוף האיסלמי בשם קידום הדמוקרטיה ומאבק בגזענות, זהו ללא ספק המודל הנכון.

  16. ומובא בכתבי הגאון מוילנא שבסוף הגלות בזמן חבלי משיח ישלטו בעם ישראל רשעי עם ישראל והם יקראו הערב רב כדוגמת הערב רב שיצאו עם עם ישראל בצאתם ממצרים וכן כותב הגאון מוילנא שזמן חבלי משיח יהיה 70 שנה והגאון רבי ישראל אליהו וינטרוב זצ"ל בספרו התקופה בסערת אליהו מאריך להסביר שתקופת שלטון הערב רב על עם ישראל התחילה פה בארץ מסיום השואה והוא מביא שיש מדרש חז"ל על הפסוק בשיר השירים כי הנה הסתו עבר הגשם חלף הלך לו הניצנים נראו בארץ ודורשים חז"ל שסתו הכוונה לשלטון אומות העולם וגשם הכוונה לשלטון הערב רב ואח"כ ניצנים נראו בארץ שזה מרמז על הגאולה וכתב שם שרואים מחז"ל שעם ישראל צריך לעבור שני שלטונות כדי להגיע לסיום תקופת הגלות ולקץ של ה"בעתה" [פשוט שלא מדובר לגאולה של אחישנה שהיא לא תלויה בשום דבר רק בזכויות של עם ישראל ואם הם חוזרים בתשובה תבוא הגאולה מיד] א. שלטון אומות העולם ב. שלטון הערב רב והוא מאריך בספר הנ"ל להסביר שעד סיום השואה הייתה תקופת שלטון אומות העולם ומסיום השואה התחילה שלטון הערב רב פה בארץ ישראל וכמו שמובא בשם הגר"א בביאורו לתקופת זמן שלטון הערב רב יהיה בזמן חבלי משיח שהם 70 שנה

  17. כן, דה לגיטימציה למי שמנסה להביא לסיום המדינה. מוזר שהצעירים לא מתים על זה.. אולי כי הם ימותו מזה?
    ממש מתבקש לשאול איפה נכשלתם בחינוך שלהם, מה?

  18. אין דבר יותר לגיטימי מגיוס דעת קהל יהודית בארץ ובעולם למטרה מעין זו, שבעיני המגייסים הללו היא הצלת המדינה. ככל שלא מדובר בחרם או בפגיעה במדינה עצמה, הרי המאבק על מדיניות ההנהגה הוא לגיטימי לחלוטין.
    הכותבים מערבבים בין ביקורת על הממשלה לבין פגיעה באומה, בעיניהם, ככל שהממשלה היא נבחרת הרי הביקורת על מדיניותה היא בגידה. אין טעות גדולה מזו. זה מריח פשיסטיות למרחק.
    מי שחושב שדמוקרטיה משמעה מדינה שבה אסור למתוח ביקורת, אפילו חריפה ונוקבת, על הממשלה הנבחרת, אין לו צל של מושג.

    1. אתה באמת לא רואה את ההבדל בין מתיחת ביקורת לבין מה שבר-טל ואלדר מתכננים לעשות? מתיחת ביקורת נעשית בפנים הארץ, באמצעי התקשורת שפונים אל אזרחי המדינה. בר-טל ואלדר מתכננים דבר שונה בתכלית: יצירת לחץ בינלאומי על הממשלה הנבחרת בישראל תוך כדי איומים (שאותם אנחנו כבר מכירים הרבה זמן, דהיינו — בידוד, חרם כלכלי, חרם אקדמי, חנק בינלאומי). בר-טל ואלדר מבקשים להגביר את הדה-לגיטימציה של ישראל כדי להכריח אותנו לוותר על המדינה. זו המטרה הסופית שלהם ושל תומכיהם ותאומיהם האידאולוגיים, בארץ ובחו"ל.

    2. אין שום הבדל ובטח ובטח שאין שום גבול – אם יש גבול הוא עובר במסירת ידיעות או בסיוע מעשי לפעולת איבה עם נשק חם או קר (ולא, חרם, הצבעות באו"ם, לחץ בינלאומי וכותרות בעיתונים זה לא נחשב פעולת איבה).

  19. כשהערבים ינצחו(ח"ו)וכל הבוגדים יעמדו בשורה לשחיטה- שיזכרו את בגידתם!

    עובדה וולטר צדק:
    "כה גדולה היא רדיפת הבצע של היהודונים. שגם את ארצם, אם תהיה להם כזאת אי פעם, ימכרו לכל המרבה במחיר"!!

    1. עד היום לא ראיתי שום תאוריות של השמאל שום מזימות של השמאל. למעשה היחידים שנותנים להם במה אלו אנשי ימין ואתר מידה.

  20. הם מסוכנים לישראל במידה דומה למדעני הגרעין באירן שעסקו בבנית הנשק הגרעיני להשמדת ישראל על פי הצהרות מנהיגיהם.
    אני מודאג ומהרהר על דרך החוקית כיצד ניתן לעצור את האוייבים המסוכנים האלה מבית שבונים את ההסתה והפצצה האנטישמית נגד ישראל והיהודים בעולם הנלחמים על חייהם וחרותם.
    אין לזלזל בנסיונותיהם להזיק ולפגוע בבטחון ובאינטרסים של מדינת ישראל והממשלה חייבת להקים גוף שיתכנן ויפעל לסיכול מטרותיהם ויוקיע את פעולותיהם.
    אין פסול מלפעול על פי חוק ולהדיח את המארגנים והמסיתים ממשרות וגופים שהמדינה מתקצבת ומממנת מהנימוק שהם פועלים ומסיתים בעולם מחוץ לגבולותישראל נגד האינטרסים של המדינה, בהסתה לאנטישמיות ונגד בטחון ישראל על פי מדיניות ממשלתה הנבחרת.

  21. מזימת הענק של השמאל הקיצוני לשנות את עמדותיהם של אנשים.
    בו פאקינג הו.

  22. לדעתי הדעות שהן רוצים להביע הן בסדר ואמורות להתקבל במדינה דמוקרטית אך אני לא מסכימה עם דרך הפעולה. הם יכולים לצאת לפעילות הסברתית גדולה אך אני רואה איך המצב מדרדר מהר מאוד… בעולם יש המון דה לגיטימציה לישראל ודמוניזציה של היהודים והאירוע עלול להפוך לאירוע נגד ישראל בכלל, ולא נגד הממשלה אותה הם לא חומדים. הם מראים כי צריך להפסיק את ההתנחלויות וכי הכיבוש זה רע ואני מאמינה שכחלק מכך הם טוענים כי הכיבוש הוא היחידי שגורם לכל המצב הנוכחי של פיגועים ואינתיפאדות. לא כך הדבר.אלן דרשוביץ, שלא תומך בהתנחלויות, יודע שלא הן הסיבה לכל הפיגועים. הרי פיגועים נגד היהודים היו עוד הרבה לפני שמישהו החל להתיישב או לחשוב להתיישב בשטח הנקרא התנחלויות. הכיבוש הוא לא מקור הבעיה הרי היא הייתה ם עוד קודם.
    לדעתי כל הארגונים האלו מפספסים את הפואנטה החשובה בכל הסכסוך הישראלי פלסטיני. הפלסטינאים מגיעים לעבוד בישראל, הם לא עובדים בצד שלהם – ומדוע? כי אין להם כלכלה. הם כל כך רוצים מדינה אבל הם לא מראים שהם יכולים להיות אחת כזו… מקבלים מימונים מטורפים מכל המי ומי אבל לאן הולך כל הכסף? הרשות הפלסטינית משאירה את אנשיה בעוני ולא תומכת בכלכלה שלהם, ארגוני BDS מאמללים לפסטינים את החיים בכך שסוגרים להם מקומות עבודה (ומי יודע אם אלו יכולים בכלל לקבל אישור לעבודה בארץ), והשמאל בארץ במקום לעזור לפלסטינאים ולבנות להם מקומות עבודה ובאמת להיות לטובתם – פשוט מסיתים נגד ישראל מה שלא פותר דבר.
    לסיכום, בכתבה מסופר כי הם מביעים דעה, אני מאמינה שזו לא הדרך להביע דעה וביקורת על הממשלה, בעיקר כי עלולה להיות דמוניזציה של היהודים וישראל.

  23. נו בסדר, זו דעתם. לא מסכים איתם אפילו על אות, אבל מכבד את נחישותם. למה לקרוא לזה מזימה? לאדם אחר אסור לחשוב אחרת ממני? די כבר, מספיק לכעוס ולהתחיל ליישב את הארץ

  24. באיזו מדינה דמוקרטית מתוקנת היו נותנים ככה לאנשים לאסוף כספים, להתארגן, ולהפגין נגד הממשלה?
    אה, בכולן?
    וואללה.

    1. באיזו מדינה היו נותנים לאנשים לעשות את כל זה במימון חוץ? רק בישראל. (ואולי גם בכל מדינה אחרת שפשוט נמאס לאזרחיה מקיומה והם להוטים להתאבד קולקטיבית.)

  25. אם זה מזימת ענק אז איך זה שרק אתם יודעים אותה ורק אתם שמתם לב אליה?

  26. רוב המגיבים כאן וכן כותב המאמר הם מקארתיסטים מובהקים שכל הבעת דעה המנוגדת לדעתם היא בגידה שתביא להרס המדינה. לקחת כסף ממיליארדר ההימורים ולקיים כאן עיתון נפוץ שתומך בימין זה בסדר. להיעזר ביהודים ליברליים בארה"ב – פשע נוראי. כבר ראינו כל מיני לאומנים שבנימוקים מהסוג הזה הביאו אסונות על מדינותיהם. תבדקו פעם למה גרמו לאומנים יווניים בשנות העשרים של המאה הקודמת במדיניותם נגד טורקיה של אתא תורק. הם פלשו לאנטוליה כדי להציל את היוונים בטורקיה, הובסו קשות על ידי הטורקים וגרמו לטרנספר המוני של יוונים מטורקיה ליוון. את הפאשיסטים של שנות השלושים לא צריך להזכיר.

    1. אויש, תנוח דמגוג עלוב. לאף אחד לא אכפת מהבעת דעות. כאן מדובר במעשים שחותרים תחת קיומה מדינת ישראל. מעשים. מעשים אנטי-דמוקרטיים.

    2. מי שחושב שהתנגדות לכיבוש חותרת תחת קיום המדינה הוא או טיפש או מקארתיסט. מי שמנסהלהשתלט על תודעת האזרחים באמצעים פסולים הוא הימין שמכרסם בחופש הביטוי וכל המקללים והמגדפים ברשתות. סכנה להיות איש שמאל כיום בישראל. אבל אני לא מפחד מכם. הכיבוש הוא כמו משקולת שקשורה לרגלו של אדם המבקש להמשיך ולצוף על המים. זה מאד נוח ומעניק סיפוק למצוא בוגדים מתחת לכל אבן, אבל הסיפוק הזה לא יוביל אותנו לשום מקום טוב. תלמדו לקח מכל המדינות שניסו לדכא מאבקים נגד כיבוש.

  27. הסיפור ניראה ונישמע כמו פרוייקט קלאסי של ה-cia המפעיל ישראלים הזויים לצורך הפלת השילטון בישראל.

  28. כמישהי שהיתה אשת דיפלומט ושרתה את המדינה בחו"ל מספר שנים, אני חייבת לציין שהאשמה כולה שלנו!!!
    נתקלתי אישית באישיות רמת דרג בשגרירות שאמרה: אני משרת את ישראל כמה שיותר רחוק, והיכן שיש פחות יהודים.
    בנוסף, ילדיו נעדרו מבתי הספר המקומיים כאשר יצאו לחופשות, אך "חבל על הפסד יום לימודים" בכיפור ועוד ועוד.
    ההסברה שלנו בחו"ל כושלת ועלובה, ונראה שנציגי המדינה אדישים ופשוט רוצים לבלות או לקדם את עצמם באותה תקופה.
    דמות ערבית רמת דרג מוכרת בשגרירות ישראל הציג עצמו בפני זרים ומקומיים כ…פלסטינאי.
    אבל שורש הבעיה עמוק הרבה יותר! אנו סובלים מתסביך נחיתות ברמות על ומשנאה עצמית שהורסת בנו כל חלקה טובה.
    איני קובלת על כך שאנו מתחשבים בפגיעה ברגשות הדת של אחרים,
    אך היכן ההתחשבות שלנו ברגשות הדת שלנו כשהם נרמסים ברחבי העולם
    ומקבלים גיבוי מכוער וגם לא פעם שקרי על-ידי יפי נפש שמאלנים?
    אכן מציון תצא הרעה, ואני איני דתיה.
    ההורים שלנו ידעו מדוע עלו לארץ ישראל. אך מי מהדור הצעיר יודע בכלל מדוע הוא חי פה?

    1. ל-דינה בר, תודה.
      אכן ישנם שליחי המדינה שמועלים בתפקידם ואף מבזים את נקודת הייחוס שלהם. הלוואי ואפשר היה למנות שליחים כמוך, המכבדים את דתם ומורשתם. כך היינו פותרים גם את בעיית ההסברה, שהסיבה היחידה שאנו נכשלים בה היא בגלל שאנו עצמנו לא מכבדים את דתנו וארצנו.
      שליח מטעם המדינה שהיה מכבד את דתו וארצו ומדינתו, היה מקבל שיתוף פעולה מדהים מהגויים שהיו נוהים אחריו ומכבדים גם הם את היהודים ואת מדינתם.
      לגבי הדור הצעיר, הוא יודע היטב מה הוא עושה פה, והוא לא חושש כלל להקריב את החשוב לו מכל (חייו שלו) בכדי לשמור על חלקת האלוהים הקטנה שלנו. הדור הצעיר יודע היטב מה יחס הגויים אלינו היהודים ובויר שלא לבזבז אנרגיה על שינוי העולם.

    2. עקיבא אלדר האנטי ציוני היה גם חבר המועצה של שתי"ל- NIF. הימין צריך להגיב להם בהפוכה – מה שביבי צריך לעשות זה להביא ציטוטים, ראיונות, מאמרים, שכתבו מיטב אנשי תנועת העבודה, המפוארת (לשעבר), שהיו חברים בתנועה לארץ ישראל השלמה. על הימין לקחת צעד אחורנית ולתת רק לאנשים האלה ולדבריהם להציג אותנו בשנת החמישים.

      זה לתקוע קיסם לשמאל בעיניים ולהתענג!

      רשימה חלקית:

      נתן אלתרמן, אהרון אמיר, חיים גורי, מנשה הראל, רחל ינאית בן צבי, בני מהרשק, יצחק טבנקין, משה טבנקין, יצחק (אנטק) צוקרמן, צביה לובטקין, אליעזר ליבנה, יעקב אורלנד, זאב וילנאי, יצחק שלו, זרובבל גלעד, יהודה בורלא, אברהם לבינסון, איסר הראל, אליעזר שפר, עוזי פיינרמן, אברהם קריב, רבקה כצנלסון, משה מושקוביץ, יוחנן אהרוני, דב סדן, חיים בן אשר, אליהו בן חור, דוד קורן, צבי שילוח, אברהם יפה…

  29. אני ממש מקווה שאתם מבינים ששינוי אמיתי אפשר ליצור דרך חינוך לדמוקרטיה ,לפלורליזם, דרך חינוך לדיון ראוי ולא התלהמות ושאכן החולי מתחיל מהלידה דרך החינוך בגן, בבית הספר, היציאה למסע לפולין ועוד, להמשיך להאשים את ממשלות השמאל שהקימו התנחלויות לפני 50 שנה לא יביא לשינוי ,בכלל האשמות הדדיות לא יואילו ומאידך התכנית כמו שהיא נשמעת תעשה הרבה רוח ,אבל השינוי הנדרש הוא תהליך ארוך ופחות תקשורתי ,יותר חברתי ,קבוצות דיון בבתי ספר על מהותה של חברה דמוקרטית ,שיוויונית שתאפשר למשל לאנשים לשרת בשרות לאומי במקום שרות צבאי ויתרום בתחומים רבים חברתיים ,תחנך לחמלה ותרומה לחברה וערכים אחרים שנעלמו מהחברה,תוצר ישיר של היותנו חברה לא בריאה ששולטת בברוטליות בעם אחר ,שלא מכבדת מיעוטים שחיים בקרבה ,שמתעללת בניצולי שואה, ששוכחת את זקניה, שחלקם הקימו את המדינה הזאת ,וכן גם מנהיגים כמו עזר ויצמן,רבין ופרס עברו שינויים תודעתיים,וחתמו על הסכם השלום עם ירדן, לטעמי השמאל שנמצא באלם ונכנס לארון צריך שיקום ,לפני הכל כי כרגע אין מי שיאזן וימתן את הלכי הרוח, אני מקווה שחוץ מהפעילות המוחצנת הזאת ,תמצאו דרכים להגיע אל ילדים ובני נער שתצרו מעגלי שיח שבהם ילמדו להקשיב ולכבד גם אם לא להסכים

  30. בתוך גבולות הקו הירוק ישנם מיליוני פלסטינים בלי אזרחות של אף מדינה
    או שנחליט שיהודה שומרון ועזה הם חלק אינטרגלי ממדינת ישראל ונספח אותם וניתן להם אזרחות ואז לראש הממשלה יקראו מוחמד
    או שנחליט לצאת מהשטחים האלה, וישאר הרוב היהודי הדמוקרטי
    או שנחליט כמו עכשיו להשאיר אותם כנתינים ללא אזרחות, ולא להבין למה בעולם לא מתלהבים מההתנחלויות (למרות שיש שם יין מדהים!! ואיזה נוף!!!)
    אין אופציות אחרות. המשיח לא יגיע (אוקי אולי אתם מאמינים שכן, אבל תנו לי לאכזב אתכם) וגם לא יגיעו מיליוני עולם יהודים מארה"ב (הם רפורמים שם, גוולעאד!!!)

    ראש הממשלה ב-500 שנה האחרונות הימני מהליכוד נתניהו סיפח כבר את השטחים ? לאאא? מעניין למה…

    כל רמטכ"ל, ראש מוסד וראש שב"כ שמשתחררים אומרים שצריך לצאת משם. סמולנים. כמובן.

    בהצלחה עם הפרוייקט שלכם. אתם הרי יודעים עמוק בלב שנצא משם, אם לא מחר, אז מחרתיים. אל תיקשרו יותר מידי, זה יכאב יותר כשנצא משם.

    1. לא לספח ולא למדינה פלסטינית אוטונומיה לפלסטינים. שאנחנו דולטים בבטחון. שלא נקבל את חמאס כמו בעזה.

  31. כמובן שלא מרוצים מהמצב הקיים. אנחנו רוצים לנצח במלחמה, לבצר את זהותה היהודית של המדינה, ולהחיל ריבונות.

    1. זה או להחיל ריבונות או לבצר את הזהות. אין גם וגם, במציאות, איפה שהחיים מתנהלים, אין גם וגם.

      או שאתה מספח את השטחים ונותן אזרחות וזכות הצבעה לכולם – איבדת את הרוב היהודי
      או שאתה מספר את השטחים ומגרש את כולם – ביצעת טיהור אתני ונשפטת בהאג

      בהצלחה!

  32. אני לא מבין מה מחפש אלדר וחבורת המתוסכלים שלו בארץ שילכו למדינה שתאהב אותם יש הרבה כאלה
    במזרח התיכון ובאירופה , למה להיות מתוסכלים ?

  33. מדהים לקרו א וזה מאשר את הפסוק מהרסיך ומחריביך ממך יצאו פשוט לא יאומן

  34. "השמאל" שורשיו הם שורשי התנועה הציונית האומרת , שציונות תקום ממקום של הרס היהדות !!!
    וזה בדיוק התהליך , שקורה בשותפות איתנה "שמאל-רפורמים" , וכששתי יצורים אלו בנחישות מתמדת דואגים ופועלים למען הרס העם היהודי!

  35. "השמאל" שורשוו הם שורשי התנועה הציונית , האומרת שציונות תקום מהרס היהדות!!!

    שמאז הרצל ועד היום , בשותפות איתנה "שמאל-רפורמים",שתי יצורים אלו , בנחישות מתמדת פועלים למען הרס העם היהודי!

  36. "כִּי יָקוּם בְּקִרְבְּךָ נָבִיא אוֹ חֹלֵם חֲלוֹם וְנָתַן אֵלֶיךָ אוֹת אוֹ מוֹפֵת. וּבָא הָאוֹת וְהַמּוֹפֵת אֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלֶיךָ לֵאמֹר נֵלְכָה אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יְדַעְתָּם וְנָעָבְדֵם. לֹא תִשְׁמַע אֶל דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא אוֹ אֶל חוֹלֵם הַחֲלוֹם הַהוּא כִּי מְנַסֶּה יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם אֶתְכֶם לָדַעַת הֲיִשְׁכֶם אֹהֲבִים אֶת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם."

    " " "לצידו של אלדר עומדים מאחורי היוזמה פרופ' דניאל בר-טל מאוניברסיטת תל אביב, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל, הדיפלומט ואיש 'מרצ' אילן ברוך, זוכה פרס נובל הפרופ' דניאל כהנמן ושורה ארוכה של אנשי אקדמיה ופעילי שמאל הפועלים בארגונים ועמותות." " "

  37. יש לנו יצר התאבדות מדהים שנובע מבורות וטיפשות.איך כיום לנוכח הטרור והאירועים הקשים במזרח התיכון אפשר לתמוך בערבים ולהאמין שהם באמת רוצים שלום?

  38. אנחנו תחת מתקפה מתוכננת ומתוזמנת של השמאל הקיצוני שמשתמש בדומקרטיה שלנו כדי להרוס אותה מבפנים!
    מתווה הגז, המאבק בפרקליטות, שוברים שתיקה ועוד מליון ארגונים שתוקפים אותנו בעוצמה מכל הכוונים!
    אם לא נתעורר ומהר נושמד!

  39. מאנשי המפלגה הציונית היו ראשי ממשלה. והם הראשונים שתמכו במתנחלים. השמאל שכל כך רוצה להעיף את ביבי. את מי יקבל? את בוז'י. האם הוא יהיה שונה מבחינה בטחונית מביבי?. לא. אז מה הם ירויחו?. את מי השמאל הקיצוני הזה משרת?. את גלאון ו המפלגות הערביות. לגלאון 5 נציגים בכנסת. ויש סיבה ברורה מדוע הם במיעוט עלוב. העם לא רוצה בהם. אז מיעוט זנוח של שמאלנים קיצוניים רוצה להשפיע על הרוב המוחלט. מצד שני. הם נגד כיבוש. נגד נגד נגד. אך לא שמעני מעולם על תכנית מסודרת. מה יקרה יום אחרי סיום הכיבוש. חלק מסוים זה ראינו בסיום הכיבוש של עזה. האם מישהו משלה עצמו שסיום הכיבוש בגדה יהיה שונה? האם השמאל הזה שהם יקבלו אותנו בפרחים?

  40. אם זה היה תלוי באימהות האירופאיות נורמנדי ושחרור אירופה מהנאצים היה יכול להיות בגדר חלום.
    הצבא חיוני למדינה…מי שקורא תגר על צה"ל, ומי שאומר שהצבא הוא דבר שלא צריך להתקיים כנראה היה מצטרף לצבא ההצלה של קאוקג'י במלחמת העצמאות.
    יהודה ושומרון, אם יהפכו לפלסטין, יהיו לעולם שטח מולדת שלא ניתן להחזירו, קץ ההיסטוריה היהודית, אני מקווה שיום אחד השמאל יזכור שהסיסמא של השומר הצעיר הייתה בדם ואש יהודה נפלה בדם ואש יהודה תקום, אה רגע…הפאשיסטים האלה… זה שטח כבוש…!
    זאת המורשת שהם רוצים כאן – הרס ומוות.

  41. זה מאמר מגוחך של עיתונאי היסטרי. מה שמשחיר את פניה של ישראל, בלי דני ברטל, בלי עקיבא אלדר, בלי שמאל, בלי מרצ, בלי הרשימה המשותפת, זה פשוט – האפרטהייד והדיכוי שישראל מפעילה בשטחים למען קיום ההתנחלויות ושגשוגן, כבר 50 שנה. כל מתנחל בשטחים משחיר את פניה של ישראל. כל חובש כיפה סרוגה בגודל אבטיח מראה שישראל מדינה מפגרת, פשיסטית וגזענית. 7 מיליון ש"ח לארועיםפ מול 70 מיליון ש"ח כל שנה להמשך הכיבוש והחזקת מספר מטורף של חיילי צה"ל שאין להם מושג מהי מלחמה ומהו קרב חוץ מאשר ירי ב"טרוריסטים" שהם לוחמי חופש הרבה יותר מלוחמי החופש של האצ"ל והלח"י שנלחמו נגד מי שלא רצו בכלל להישאר ארץ ולא הביאו את נשיהם וילדיהם לכאן. שלא לדבר על הניאו נאצים היהודיםן שנראים בכל מקום בעולם, שורפי ילדים , מציתי כנסיות, מבעירי שנאה. העולם מבין , רק חבל שאינו פועל עדיין. גם זה יגיע, בלי בצלם ובלי שוברים שתיקה

  42. אלה המצביעים של מר"צ, העבודה בעיניים, 'המפלגה הערבית המשותפת' ו'יש עתיד'=באספיה!

  43. עושה רושם שאנשים שכחו שבישראל
    רק בבחירות מחליפים שלטון
    ולא במבצעים קיקיונים של כל מיני גובי עמלות למינהם
    כל מה שהסכסכנים מהשמאל עושים זה
    לדאוג להמשך קבלת תלוש השכר
    ושמפל הכסף והדולרים ימשיך לזרום דרכם
    בושה למדינה שאלה בניה
    אלו הם פרי ביאושים תוצרי נפל של המדינה

  44. השמאל איבד לגמרי את הלגיטמיציה לדעתי אנחנו בדרך לאבדון בגלל האובססיה של השמאל להפיל את הממשלה ויהי מה , הכל כשר במלחמה הזאת .
    להגיד שאנחנו עוברים שטיפת מוח בצבא? שטות גמורה כלוחם תמיד הדגישו בפני את הזהירות מפגיעה באזרחים , הצבא שלנו הוא הצבא הכי רחמן בעולם .
    מתאר פה אחד המרואיינים את חוסר השפיות של האמהות ששולחות את ילדהם לקורס על מנת שיוכלו להתקבל לסיירת ואני אומר נכון זה קצת הזוי , אבל אלו לצערי החיים שלנו כאן , כל הזמן צריכים לפחד שלא ירצחו אותנו וחוסר השפיות של שכנינו והמדינות שמסביב שלא מוכנות (כמו השמאל בדיוק) לקבל את מדינתינו הקטנה ורוצים להרוס אותה בכל דרך אפשרית אנחנו נאלצים לשרת בצבא בגיל 18 במקום ללכת לאוניברסיטה , הרי אם הערבים היו רוצים שלום , מזמן זה היה קורה , מאז שאני מכיר את עצמי , אנחנו מתמודדים עם פיגועים רצחניים של נשים , ילדים וכל מה שבא ליד , מתמודדים עם שנאה מטורפת ומנהיגים שאומרים בפירוש בלי להתבלבל שלא מוכנים לקבל את מדינת ישראל ורוצים להעיף אותנו מכאן , אז על מה בדיוק מדברים כאן כל הלא שפויים האלה? למה המדינה היחידה בעולם שבה חיים רוב יהודים לא יכולה חס וחלילה להקרא מדינה יהודית? מדוע השמאל נלחם נגד המדינה היחידה בעולם שבה יש מחסה כנגד האנטישמיות שפעם בכמה שנים עולה וצפה וכולם מחפשים את הראש של היהודים והאמת תמיד יוצאת לאור לא יכולה להגן על עצמה מפני מרצחים , למה השמאל כנגד בחירתו של העם בימין מנסה לכפות עלינו בכוח התקשורת , ההחרמות וההכפשות את עצמם ואת דעתם? כי הם יודעים מה טוב בשבילנו ? אנחנו בורים , עדר שמוסט באופן קבוע מגיל ילדות? אלו קביעות חמורות שריקות מתוכן שהשמאל יורה לכל עבר ובכוח רוצה להשתלט על מדינת ישראל ולהפוך אותה לארה"ב הקטנה , ללא דת וגזע ובלה בלה בלה , דבר שבוודאות יהרוס את מדינת ישראל באופן סופי , אותם האנשים בכלל לא חיים פה ואלו שכן חיים פה יעלו על המטוס הראשון ביחד עם משפחתם וישאירו אותי ואת שכמותי פה להיחרב ביחד עם מדינת ישראל , רק השמאל גרם לאזרחים לבחור בימין בבחירות האחרונות ביחד עם כל מיני ארגונים משומנים שמקבלים מימון ממדינות באירופה וארה"ב שחושבים שהפתרון לכל הרוע אצלם במדינה טמון במדינת ישראל , חתרנות בלתי נילאת למוטט פה את השלטון שנבחר בצןרה דמוקרטית על ידי העם שאותו השמאל מתעב , בגלל כל מה שנאמר כאן בקצרה , כי אפשר לכתוב מגילות על כל הנושאים הללו , אני ושכמותי לא נלך לשירות מילואים כדי להגן על מדינתנו הקטנה וביום שיותר יבינו מה מתכנן לנו השמאל בעתיד כנראה שזה יהיה סופנו

  45. ההמזימה!!!
    על ראש הגנב בוער הכובע,רק שבימין הישראלי
    כידוע לכם לא מסתפקים בגניבה,הסתה ושסועה
    הם מנת חלקם והכל התחיל ברצח .
    לא יעזור לכם הרטוריקה הפשיסטית שלכם היא ההוכחה הגמורה למהות שלטון הימין

  46. צדק סגן הרמטכל שאמר שיש סימני התנהגות מהתקופה הנאצית.
    מי שהורס את המדינה זה לא ביבי אלא הקבוצה הנ״ל שמגדירה את עצמה כאינטלקטואלית זו קבוצה של אנשים מרירים מתוסכלים והמטרה שלהם להרוס את מדינת ישראל.
    מעריכים ומכבדים מאד את הציבור שבחר בבחירות דמוקרטיות את נתניהו ויישר כח לנתניהו

  47. "הרוב הדמוקרטי"?
    כך בדיוק מבלבלים את המוחות הצעירים. הרוב שמדובר עליו פה, הרוב הלאומני, הוא דוקא לא דמוקרטי שלא לומר פשיסטי. אין לו שום בעיה לשלוט על עם זר, אוכלוסיה לא יהודית נטולת זכויות, ללא סוף.
    זה שבדמוקרטיה הרוב קובע אין זה אומר שדמוקרטיה פרושה עריצות הרוב ואין זה אומר שהרוב הוא דמוקרטי. הנה בדיוק דוגמא לאיך שוטפים את המח של "הרוב", חסר המחשבה העצמאית.

    1. כמה שאת מטומטמת, כואב בעין. מסכנה. למה שלא תמצאי ווטרינר שירדים אותך ויגאל אותך מהסבל המתמשך שלך?

    2. הסיפורים שאת מספרת לעצמך, מצמררים. אפשר להבין את מקור השקרים שלך כשקוראים הארץ וצופים בחדשות 10, אבל זה לא ישנה את עובדת היותם שקרים.

  48. געגועי לסיקריקים.
    איפה הסיקריקים כשצריך אותם. אם הבג"צ הפוסט ציוני מותן לגייס החמישי הזה מטרייה משפטית, והמחלקה היהודית בשב"כ המסואב והרקוב שלנו רודף רק את נוער הגבעות, הרי שבקרוב תתחיל אלימות אסרחית ברחובות נגד כנופיית הקאפו הזו. כי לפעמים, אלימות היא דווקא פיתרון סביר ונכון.

  49. אלדר אשכנזי מתוסכל כמו רבים אחריו ,מאיבוד השלטון לימין יעשה הכל עד בגידה במדינה. נאלחים לא יעזור להם

  50. הרי זו הכרזת מלחמה של המיעוט הקיצוני הבא להכתיב ולכפות על רב רובו של הציבור הישראלי את משנתו האידאולוגית של השמאל הקיצוני המתנגד לריבונות ישראלית בדרך שאינה דמוקרטית , לכן על מארגני ההפגנה הזאת לחשב מחדש את כוונותיהם הזדוניות , כי בישראל יש ציבור אזרחי חזק שישיב מלחמה חסרת פשרות שלא הייתה כדוגמתה .

  51. אנחנו אשמים שמאפשרים זאת, הם רק שונאים ובוגדים בעמם.

  52. מחריביך ומהריסייך ממך יצאו!
    כל המתיימרים להבין את המציאות בארצנו הקטנה, טוב יותר מאשר מנהיגות וממשלה נבחרת, כורתים את הענף עליו אנו יושבים וזה כיבוד השילטון והדמוקרטיה.
    עצם היותכם אנשים בעלי תואר או מפורסמים, לא מהווה ערובה להבנת יתר של המציאות המורכבת בה אנו נמצאים.
    השמאל האמריקאי אומנם אינו מרוצה מבחירתו של טראמפ,אולם הם לא תוקפים את מדינתם כי הם פטריוטים בכל מאודם, אתם לא פוגעים בשילטון כי אם במדינה שלנו עם הצטרפותכם לאויבינו.
    הגיע הזמן שתבינו זאת,אתם מיעוט המבקשים להכתיב לרוב העם.
    בהתנהגותכם אתם גורמים נזק למדינה ,ובמיוחד לשמאל בארץ, שכנראה לא יעלה לשילטןן עוד הרבה זמן.

  53. פרופסור המשווה בין דנמרק לישראל, ולא משנה באיזה תחום, צריך להפסיק ללמד כי הראיה שלו על החיים מעוותת.
    הוא חי בבועה של פנטזיה, אשר אינה מאפשרת לו לראות את ההבדלים התהומיים בין שתי המדינות ביניהן הוא עורך את ההשוואה.
    זו הסכנה למדינה. שאנשים בעלי ראיה כל כך חד מימדית מקבלים תואר פרופסור ומלמדים את תלמידיהם לחשוב חד מימדית, בדיוק כמותם

  54. Hey! Quijck question that's totally off topic.
    Do you know hoow to make your site mobile friendly?

    My blog looks weird when browsing from my ipgone 4. I'm trying to find a thdme or plugin that might be able to fix this problem.

    If you have any suggestions, please share. Many thanks!