ביזוי השואה והגבורה

הגיבוי שמעניק שר הביטחון יעלון לדבריו של האלוף גולן, חושף כי נאום ההכפשה של סגן הרמטכ"ל הוא רוח המפקד במערכת. יש לשקם בדחיפות את אמון הציבור בצבא, בטרם יהיה מאוחר מדי

בושה ביום השואה. צילום: מרים אלסטר /פלאש90

אפשר לבקר את ישראל על הרבה דברים, וביקורת היא דבר חשוב. אבל להשוות את ישראל לגרמניה שלפני ובזמן השואה זו לא מחשבה ביקורתית ומוסרית, אלא להפך, זו דוגמטיות רעה. אדם ביקורתי הוא אדם חושב ולומד, ואנו אומרים באחריות: מי שחקר את גרמניה ואת השואה, מי שנחשף לממדי הרשע, מי שצלל לעומק הזוועה, מי שעבר על הפרטים והתיאורים והמספרים, מי שמכיר משהו מטומאתה של אותה פלנטה אחרת – לא יעז להעלות על דל שפתיו ולו רמז להשוואה שכזו. לא יעז, דווקא משום שהוא אדם חושב, ביקורתי ומוסרי.

אין דבר מעליב יותר לאינטליגנציה מאשר הטענה שהלקח מהשואה הוא שעלינו להיות "חברת מופת", כפי שטען גולן בנאומו. החברות היהודיות שהיו בפולין, גרמניה, צ'כיה, הונגריה, רומניה, אוסטריה, צרפת, ועוד ועוד היו טובות וראויות. הן לא הזיקו, לא איימו, היו הרבה פחות אלימות ועברייניות מסביבתן. חברות פייסניות וטובות לב. גורלן היה השמדה. מופתיותן, מסתבר, לא עמדה להן מול הגז הנאצי. הלקח המוסרי שמור, אם כבר, אך ורק למחוללי השואה, לא לקרבנותיה. כל טענה אחרת היא ביזויה המוחלט של השואה, המתקרבת להכחשתה.

העובדה שיש בישראל מחנה פוליטי שלם הסבור כי ביום זה ראוי לגנות את החברה הישראלית ולחפש נקודות דמיון מופרכות בינה ובין גרמניה הנאצית, מבטאת אבדן עשתונות ערכי ומוסרי חסר תקדים בתולדות המדינה. קשה לדמיין את השמאל הציוני והפטריוטי של בן-גוריון מעז לחלל את זכר השואה וקרבנותיה באופן כה בוטה, ולהמעיט מייחודו של הפשע הנאצי.

חמורה מכך היא העובדה שאנשי צבא חשים שיש להם תפקיד ב"חינוך" הציבור. צריך להיות ברור: כל קצין שהיה נוהג כפי שעשה יאיר גולן בכל מדינה מתוקנת היה מודח מיד מתפקידו. הצבא כפוף לממשלה, והממשלה מייצגת את העם. זוהי ההיררכיה הדמוקרטית. זוהי היררכיה מעשית, פיקודית, פוליטית. כללים ברורים של סמכות שנועדו להבטיח את יציבות הדמוקרטיה, לא המלצה מקרית. איש צבא לא מביע עמדות פוליטיות, לא מבקר את הממשלה ולא מבקר את העם. זה לא תפקידו ולא בסמכותו.

בוגי יעלון מועל בתפקידו כשר ביטחון. ברור לכל בר דעת מה היה קורה אילו יעלון היה מגבה סגן רמטכ"ל שאמר כי רוחות הפייסנות והשלום בישראל מדאיגות אותו ומזכירות לו את אנגליה של צ'מברליין שעזרה להיטלר להתחזק; שהוא מוטרד מתהליכי הניתוק מהמציאות שעוברים על חלק מהחברה הישראלית בכל הנוגע לסכנה של האסלאם הקיצוני; שמדאיגה אותו העובדה שיש מי שמבקש להרשיע את החייל היורה לפני משפט וזהו מדרון חלקלק של פוליטיזציה של המשפט כמו שהיה בגרמניה של שנות ה-30; ושחלק מהחברה הישראלית עובר תהליך של היתממות, היטמטמות וניתוק מהמציאות. שר ביטחון שהיה מגבה אמירות כאלו מפי איש צבא היה הרי מותקף בעוצמה בתקשורת, בפוליטיקה ואולי אף בחו"ל.

מה היה צריך יעלון לעשות? לנזוף בסגן הרמטכ"ל על הדברים. לדרוש ממנו התנצלות אישית וחד-משמעית. ואם הוא מעוניין להגן עליו, לומר: מודה ועוזב ירוחם. במקום זאת בחר יעלון לעשות את ההפך, ותקף את הציבור, בטענה שמי שנפגע הוציא את הדברים מהקשרם, שהטפתו הנוראית של סגן הרמטכ"ל ראויה, ושהיא חלק מתפקידו. למעשה יעלון משתף פעולה עם מי שחותרים להפיל את ממשלת ישראל, שמכוחה הוא פועל. אלו הם דברים חמורים ביותר.

בארצות-הברית, גנרל הודח מתפקידו לאחר שהתבטאויות ביקורתיות של אנשי הסגל שלו כלפי בכירי הבית הלבן דלפו לתקשורת. ואילו כאן, הקצין השני בשרשרת הפיקוד מנצל מעמד ממלכתי כדי למתוח בגלוי ביקורת מפורשת כלפי ההנהגה הפוליטית והציבור ששלחו אותו.

צה"ל נמצא בחודשים האחרונים במשבר אמון עמוק מול הציבור, והרוח הרעה מגיעה מראש המערכת, שר הביטחון יעלון, שהתבטאויותיו הולכות ומסלימות: התבהמות, ראשי כנופיות, דאע"ש ועכשיו, כצפוי, גרמניה הנאצית, התבטאות שעליה הוא מגונן עד לרגע זה ממש.

לא ניתן להמשיך בדרך זו. יש צורך בוער לשקם את האמון בצבא, להשיב את הקצונה הבכירה לפסים ממלכתיים ולהחזיר את היחסים בין הדרג הצבאי והמדיני למקומם הראוי. טוב עשה ראש הממשלה שעל פי חלק מהפרסומים העמיד את יעלון במקום והוביל לפרסום ההבהרה הבוקר, אך זוהי רק ההתחלה: נתניהו צריך להתוות לקצונה הבכירה ולשר הביטחון דרך להשיב את אמון הציבור ולשקם את מעמדם.

על קציני צה"ל להסיר את ידיהם מעיסוק פוליטיקה ומהטפות מוסר ציבוריות. את עולמם הערכי עליהם לצמצם לנעשה בצבא, ולא לחרוג אל הנעשה בחברה ובמערכות הממשל. שר הביטחון צריך לחזור ולשמור על ארשת ממלכתית והגונה, לאחות את הקרעים בינו לבין הציבור ולהימנע מהתערבות בהליכים פליליים המתנהלים במערכת שתחתיו. כך נוהגת הנהגה אחראית וממלכתית, כך נוהגים ראשי צבא עם במדינה דמוקרטית. זהו צו השעה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. מעניין, כשיעלון אמר דברים לא מחמיאים (אבל אמיתיים) על ג'ון קרי הגולם הכושל ומזכיר המדינה הגרוע ביותר שהיה לארה"ב מעולם, השמאל השתולל וצווח שאסור לו להתבטא על דעת עצמו. אבל בשבועות האחרונים, כשיעלון מקשקש את עצמו לדעת, אולם בדיוק לפי החליל של השמאל, זה כנראה בסדר גמור – פתאום יש לו זכות לדבר חופשי חופשי.

    1. ג'ון קרי אינו חלק ממשלת ישראל. יעלון ובכירי הצבא כפופים לממשלת ישראל נציגי הציבור הישראלי לא לג'ון קרי.

  2. אני יודע שזה אולי לא לגמרי מציאותי, אבל הארועים של הימים האחרונים מעוררים בי את התקוה הבאה:
    בוגי יעלון יאבד בעקבות התנהגותו הבזויה והתבטאויותיו האומללות בשבועות האחרונים את מעמדו החזק בליכוד, וכך בבחירות הפנימיות המקדימות הבאות בליכוד הוא יתדרדר מטה במיקומו, וניפטר ממנו כשר בטחון.
    יאיר גולן, שעד כמה שאני מבין נחשב קצין מוכשר ומבטיח, ייענש על אמירתו האחרונה בהקפאת קידומו בצה"ל ולמעשה בסיום הקריירה הצבאית שלו. מצער להפסיד קצין מוכשר , אבל אני בטוח שיש גם אחרים.
    שני המהלכים הנ"ל יבהירו לכל מי שעדין לא הבין שלאט לאט, שלושה צעדים לפנים ושניים לאחור, אבל בכל זאת, משהו זז כאן. ההגמוניה השלטת כאן בעשרות השנים האחרונות, שאחיזתה בציבור כמעט נעלמה, תעלם בסוף גם ממוקדי הכח, ונתחיל סוף סוף לקבל כאן חברה שמייצגת באופן דמוקרטי את דעתו של רוב הציבור.
    זה אולי תמים, ואולי רחוק היום, אבל יש לי חלום…

    1. צבא שמפקדיו קוראים כל בוקר את עיתון ״הארץ״ אינו יכול לנצח במלחמה!!

    2. אין יותר טוב מבוגי. אל תהפכו זאת להדחות.מוטי יוגב מכיר את גולן כקצין ערכי. צריך להילחם על עמדות ולא תמיד על ידי הדמות.

    3. צבא שמפקדיו קוראים כל בוקר את עיתון הארץ…….
      חכם.אמרת נכון.הצבא מלא בכירים מהשמאל.לממממממממממממממממממממממממממממממההההההההההה?מיליון פעם למה.למה עד ימינו אלה הרבה מהבכירים מהשמאל.
      כי
      העאלק ימין לא הולך לעמדות בכירות
      מי הם הימין
      מיליון בני הישיבה
      דבר קשור בדבר .קשור בדבר קשור בדבר
      המקבילה לאליטה השמאלית היא אליטת הימין
      אם אליטת הישיבות היתה מבצעת את עבודתה בחיים השמאל לא היה כל כך חזק.בוודאי לא בצבא.
      זה חושף משהו.
      משהו לא בסדר באופן חמור בפרשנות הדתית
      כמאמינה אבל אמיתית ציפיתי שאליטת הישיבות שתייצג אותי שם וחזק.
      מה שורש הרע בה שמנע ממנה להגיע לשם
      המימסדיות הפסיביות הפרוש המוטעה לאמונה ההיתחכמות הגלותיות ההשחתה והסאוב.זיוף האמונה.
      הם ההורים שלנו
      הם היו צריכים להגן עלינו להיות הורים טובים נאמנים.הם מורי האור.אליהם עיני המאמין מופנית.
      שילטון השמאל בצבא הוא תוצאה לא סיבה.כל מה שאנחנו רואים הוא מסובב
      אליטת הימין המאמינה הלאומית מיזמן היתה צריכה לשלוט בשווה לפחות עם השמאל בכל מקום וככה ליצור תחרות בונה.
      אם היו עושים זאת היה שיוויון
      ההפקרה והמופקרות וסילוף האמונה היא היא השורש והסיבה
      בגדו בנו ההורים.דואגים רק לעצמם.מסלפים את התורה האמונה והפכו להיות פגנים לא פחות מהשמאל.עצוב.
      שקר וכזב תורתם אמונתם
      שקר וכזב שלא צריך לעבוד
      שקר וכזב שלא צריך להשכיל
      שקר וכזב שצריך ללכת לצבא רק 17 חודשים
      שקר וכזב……………..

  3. לא מתקנים התנהגות היסטרית בתקשורת השמאלנית על ידי היסטריה מקבילה בימין. תרגיעו.

    1. מספיק יום כיפור אחד בשנה. אין צרך ב״על חטא״ יומי. תחשבו ותקימו ביתר ימי השנה על ״
      ואהבת את ריעך כמוך״(ואל תשנאו את עצמכם כל כך). ביום כיפור הבא לא תרגישו כ״כ גרוע….

  4. יעלון מתנהג כמו יו"ר ועד עובדים. לא משנה מה אמר גולן. הוא קצין בצה"ל חייבים להגן עליו.
    את אותה נחישות להגן על סגן הרמטכ"ל לא ראינו במקרה של החייל מחברון.
    אם במקרה של החייל מחברון חשבנו שיעלון לא חכם גדול , אבל סה"כ הוא בסדר. הפעם מסתבר לנו שמדובר בבוק אמיתי שבנוסף הוא גם חצוף לא קטן.
    יש הנחיה של הממשלה לא להחזיר גופות מחבלים למשפחות. את הממסד הביטחוני בראשות יעלון זה לא מעניין. הם מחזירים. הנחיית ממשלה ? שיקפצו להם.
    המלפפון (יעלון) קם על הגנן. הגיע הזמן לתת למלפפון בראש.

  5. סגן הרמטכ"ל טועה ולא רק טועה אלא שהתהליך הוא הפוך.
    התהליכים שהוא קורא נגדם הם אלא שיכולים למנוע את השואה הבאה ולא להפך. התהליכים לא מובילים לכך שאנו נקים משרפות ונשמיד אחרים אלא באים למנוע את השמדתינו.
    אם סגן הרמטכ"ל היקר לא שם לב התהליכים המובילים לשואה התחילו ומתרחשים סביבנו. גורם רב עוצמה שרוצה להשמיד כול מה ששונה ממנו התעורר ומוטט מדינות מסביב – עירק סוריה כמעט מיצרים ( נכשל בכך ואולי יתקוף שוב) לוב ולמעשה כול מערב אפריקה .הגורם הזה שולט באיראן סומליה ועוד מדינות.
    מעל מיליון כבר מתו מיליונים גורשו והרג אזרחים בכיתות יורים ושעבודם כבר החל. ברגע שלגורם זה יהיה יכולת טכנית הוא ימצא שיטות השמדה שמשרפות יראו הומניות לידם תהליך החיפוש החל – הטבעה קטיעת איברים שריפה בחיים ועוד.
    הגורם הזה מתפשט שולח זרועות לכול סביבתו ומנסה למוטט את המדינות הללו – כך נשלחים זרועות לאירופה למדינות אסיה ואפריקה – אנו רואים שבחלק המקומות הוא מצליח ובחלק מהמקומות עדיין לא.
    כמו בשואה העולם שותק ולא פועל בנחרצות מולו. השמאל הקיצוני אפילו מסרב להגדיר את הגורם בשמו "האסלאם הקיצוני" ובכול מקום מוצא בעיה אחרת כדי לתרץ את המציאות– במצרים זה מובארק בסוריה זה אסד בעיראק זה היה סאדם ( וכמובן הפלתו תביא שלום אזורי) – הפוליטקלי קורקט שולט
    השמאל העולמי רוצה טוב לאזור אך בפועל מתעלם מהמציאות וזורק את המדינות הללו לידי האסלאם הקיצוני החמוש המאורגן שמביא למדינות הללו את הגיהינום. הגורם הזה נקרא בשמות שונים שכולם השתקפות של אותו תהליך – דעאש,אל קאידה,איראן ( משמרות המהפכה ) ועוד
    גם אצלנו השואה האסלאמית מתקדמת בכמה צירים – גם אנו זרקנו את האוכלוסייה הפלסטינית לידי טרוריסטים שהבאנו מחו"ל נתנו להם נשק ויכולת לשטוף מוח למיליונים וליצר מהם חיילים למלחמת השמד. למתונים לא היה סיכוי מול אשף והרשות שמעודדת טרור והקצנה. הרשות והזרמים הקיצוניים הנוספים כמו חמאס ודעאש שולטים באזור ובונים את הצבא שבעוד דור ימות בשביל האסלאם.
    גם כאן יש התעלמות מהמציאות וטענה – זה בעיית כיבוש ולא בעיה אחרת. אבל כמו שלהפיל את סדאם חוסין "עזר" לעירקים כך יציאת ישראל משם תוביל לגיהינום מקומי. יצאנו מעזה והכך יצרנו כבר גיהינום כזה בעזה ובקושי רב אנו מונעים ממנו להתחמש ולהתפשט אלינו.
    גם בתקופת השואה היו יהודים שקברו את הראש בחול ולא הבינו את המציאות בין אם בכוונה ובין אם בטעות או בתירוצים שונים הם התעלמו או קברו הראש בחול ובכך תמכו במותם של היהודים בשואה – מנעו בריחה שלהם מנעו אפשרות כניסה שלהם לישראל ועוד.
    גם היום יש כאלו שמתעלמים מהמציאות ואף עוזרים לאסלאם ובכך מחזקים את השטן החדש (אובמה הפיל את מובארק וכמעט מצרים הפכה למדינה האסלאמית . לוב קרסה בגלל השמאל הנאור ) .
    גם במדינות השכנות לגרמניה הנאצית היו כאלה שעזרו לנאצים ולמעשה היוו את הבסיס לכיבוש מדינות אלא כמעט ללא קרב
    אנו לא רוצים לפתוח את הדלת היום לאסלם הקיצוני ולהכניס אותו פנימה כי אחר כך לא נוכל למנוע את חדירת הסערה שסביבנו לאזור השקט שלנו. אנו צריכים להסביר את המציאות לאזרחי ישראל ולעולם כדי למנוע את השואה הבאה.
    סגן הרמטכ"ל למעשה אומר קורא מסיתים לאנשים שמנסים לספר את האמת על המציאות למנוע את פעולות השטן כדי להשמיד אותנו ובכך הוא למעשה מגדיל את סיכויי השואה הבאה.
    נ.ב
    גורם שאפיין את הנאצים ואפשר את קיום השואה והוא שהעם ישב בשקט לא שאל שאלות והתעלם ממה שקורה מסביבו (ולא בירר מה קורה) עד שהיה מאוחר מידי ( תוצאה של ה"נאורות" ) גם במערב היום הגורם הזה צץ מחדש ומופיע בצורות שונות לדוגמה
    "פוליטקלי קורקט" – צריך לדבר על אנשים ולא על תרבות כמו אסלאם – יש אנשים טרוריסטים ולא תרבות טרור כך בפועל מתעלמים מהבעיה ולא יכולים לפתור אותה. השתיקה וההתעלמות מהבעיה שמובילה לשואה חדשה בעולם קיימת גם היום.
    לא לספר על כך שיציאה מיהודה ושמרון תוביל לאסון לנו ולהם – זו "הסתה".
    לספר על כך שמדיניות של מדינאי מסוים תוביל לאלפי הרוגים יהודים ועשרות הרוגים לא יהודים היא "הסתה" כמו שהיה לפני הסכם אוסלו ובפועל קיבלנו את אלפי ההרוגים.
    כלומר סתימת הפיות שקיימת וההשתקה היא מפיין שותף לנו ונאצים.
    מאיר ג.

  6. מאמר עלוב וצפוי . לא צריך להבין למה אתר מידה כתב את המאמר ,ורוב העם מאמין בצבא תסתכלו גם על גלוי המנהרה אתמול. ולכל יפי הנפש כולל כותבי אתר מידה ולכל אלה שלוקים מאוד בהבנת הנקרא סגן הרמטכל כשאמר "בקרבנו" הוא לא פירט זה יכול להיות 1001 דברים אז תשבו בשקט.

    1. את הניואנסים העדינים והמתוחכמים האלה ("בקרבנו") לך תסביר למיליוני שונאי יהודים בעולם שעושים כעת חגיגה מהדברים של סגן הרמטכ"ל. לך תסביר להם שזה יכול להיות 1001 דברים אז שיישבו בשקט. בקיצור, אבן שטיפש אחד זרק לבאר, גם אלף חכמים לא יוציאו.

  7. אכן, פער מסוכן מאד נפער בין הצבא והעם. אתמול חשתי זאת על בשרי.

  8. הדרך לפעול עתה היא לוודא כי בבחירות הבאות בתוך הליכוד, יעלון לא יבחר, ושתהיה התנגדות מקיר לקיר למנוע את שריונו לתפקיד כלשהוא. רק כך נוהר את התנועה מטיפשים חלולים!

    1. בבחירות הבאות כנראה יעלה כוחו של איזשהו ״טראמפ״ ישראלי. יהיה מעניין…יוסי

  9. מה אתם רוצים? אתם פסיכים לא נורמלים, האלוף גולן אמר דברי טעם וכל ניסיון להפוך אותם למה שממשלת הביבים הופכת זה ניסיון נואל.
    ויעלון, כראוי למנהיג עם ערכים, מגבה את את סגן הרמטכ"ל ולא רוקד למצהלות חברי מרכז הליכוד המושחתים, כמו ביבי העלוב והרקוב.
    "הרי אין יותר קל ופשוט מלשנוא את הזר, אין יותר קל ופשוט מלעורר חרדות ומלהלך אימים. אין יותר קל ופשוט מהתבהמות, התקרנפות והתחסדות. ביום השואה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סובלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי בדרך ההתדרדרות המוסרית".
    מה לא בסדר בזה?

    1. החשיבה שלו היא הרי שמאל.אתה לא רואה מה קורה מסביבנו.אם סונים יוצאים נגד סונים איך אתה רוצה שיהודים וערבים יחיו ביחד.שכל אחד יחיה בפינה שלו.עם ישראל חייב לנתק עצמו מאחרים כדי להיתרכז ביעודו האוניברסלי.אם מציפים אותנו מביאים לפה המונים שלא קשורים לארץ אז אתה הולך לפי עצת בילעם.חתן את העיברים עם הכנענים האליליים וחכה חכה תיראה מה שתקבל.סאוב שחיתות בליסוף.זה קרה ליהודי אמריקה.הם הפכו עובדי אלילים פגנים.מריצים את שיא הפגניות לעולם כולו.הוציאו מהבוידם את הבעל והעשתורת והכמוש.ופה בארץ מחקים אותם.עם ישראל לא מרוכז בעצמו.יש הסח דעת עצום.שכח מיהו מהו.התנך אמת לאמיתה.חייבים לשלוח מיסתננים הבייתה.אל תערבב יהודים וערבים שלא לצורך.ראה מסביבך מה זה גורם.אל תציף אותנו בהמוני לא יהודים .ואז תיראה איזה יופי יצא מעם ישראל.אז בני ישראל יתרכזו בעצמם בבית פנימה ויוציאו את הבשורה הכי יפה.לעולם כולו.עם ישראל לא מרוכז.מבולבל.מציפים אותו בחיקוי והיתבוללות. כל הזמן.אנחנו צריכים להיתרכז בעצמנו וזוהי עת לחשבון נפש.הכל פה במדינה מזויף.לא מאמינה לאף בעל השפעה.זה לא אנחנו. שבת שלום

    2. להתחשב בזר ולא לפחד ממנו? הכל תלוי בשאלה : מיהו הזר ואיך הוא מתנהג? ומזה סגן הרמטכ"ל וגם אתה מתעלמים באלגנטיות.

  10. להעמיד לדיין פושעי מלחמת ביזיון איתן
    שלישית הפושעים פושעי מלחמת בזיון איתן,ובראש צרת הביטחון יעלון,הגנסטר גנץ,העדיפו להביא לנו את הילדיים בארונות
    הגיע הזמן להעמיד לדין,במקום לחסל את הטרור מהאויר,להשמיד כל מקום,ממנו נשלחו פצמר"ים וטיליים ברדיוס של חמש מאות מטר,
    העדיפו להביא לנו את הילדים בארונות,לרצוח את חיילנו לחינם,
    להכניס את חיילנו למלכודות שידעו עליהם ללא הגנה,עם כלים ישנים
    רק להכניס כוחות,בלי תכנון,ובפניכה,להוריד סתם כוחות לדרום המסוכן
    ולהחזיר לנו את הילדיים בארונו,מלחמה שהיתה אמורה להסתיים בשעתיים
    העדיפו מחבלים חיים,רק להיות הומונותרים,על חשבון חיי ילדנו
    כמו שעשה הבוגי עם החייל הגיבור בחברון,עמד לצד המחבל
    פושעי מלחמת ביזיון איתן לדין.,הם טובים רק בלבוא לנחם,יום הזיכרון מתאים להם מאוד,כי אין שאלות,רק לחיצות ידיים מזויפות,את המשפחות,זה לא ינחם,על מעשיכם הנפשעים בעלה של צרהלה עוד רצה לסבך אותנו במלחמה איומה מיותרת עם איראן,
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4800105,00.html

  11. עדי מינץ, לשעבר מנכ"ל ישע

    המטכ"ל זה במ"לים סרוגים out

    תא"ל יעקב עמידרור ששימש כרח"ט מחקר באמ"ן היה לכל הדעות קצין מוערך ומוכשר מאוד, ועל כן מונה על ידי הרמטכ"ל שאול מופז ושר הביטחון איציק מרדכי לראש אמ"ן. רגע לפני כניסתו לתפקיד אמר עמידרור בראיון אומלל את המשפט: "מבחינתנו הדתיים החילונים הם גויים דוברי עברית" למחרת ביטל שר הביטחון את המינוי שלו.
    תא"ל אפי איתם, לוחם ומפקד מהולל לכל הדעות אמר ערב קידומו לדרגת אלוף בכינוס על זהות יהודית באוניברסיטת בר אילן את הדברים הבאים: "עצם זה שעומד רוצח עלוב כזה, כמו ערפאת, … לתת לו את ירושלים, אי אפשר, אין סיכוי"
    יוסי שריד דרש לפטרו, הרמטכ"ל מופז זימן אותו וביקש הבהרות, וראש הממשלה ברק הורה שלא לקדמו ולמעשה סילק אותו מהצבא.
    —-
    השמאל יודע למשול. והימין???

  12. הדבר הטוב היחיד שיצא מהקדנציה של יעלון כשר בטחון הוא העובדה שכעת כולנו מבינים עם מי יש לנו עסק.
    אדם אטום ומתנשא, שמגיב בהסתה ובהתלהמות על כל בקורת לגיטימית המושמעת לעברו.
    ומעל לכל – אימפוטנט צבאי שאיננו חותר להכרעה ואינו מסוגל לחשוב מחוץ לקופסה.

  13. עצוב ומקומם לראות שאדם ערכי כמו בוגי מתדרדר ל"גיבוי" הבל שנפלט מקצין שלא יודע מה הוא סך.
    יש לחפש דחוף קצינים שיודעים מה תפקידם ומה הערכים ולקדם אותם למטכ"ל.

  14. כאשר סמוטריץ דורש הפרדה בחדר לידה בין ערבים ליהודים – זו אבחנה על רקע מוצא/גזע; כאשר נתניהו קורא לרוץ לקלפי בגלל שהערבים נוהרים אליו – זו אבחנה על רקע מוצא/גזע; כאשר יהודי שורף ילד ערבי בגלל שהוא ערבי – זהו רצח על רקע מוצא/גזע – ולכן כאשר אומר סגן הרמטכ״ל שמתחוללים בחברה תהליכים שמזכירים את גרמניה הנאצית – הוא צודק, ואין זה משנה אם אתה ימני, שמאלני או אחר, זה כמו זה וגם זה מחויבים לחוט שדרה ערכי ומוסרי אם לא רוצים להידרדר את התהום! הכתבה מתלהמת, לא מתמודדת עם עובדות יסוד ועקרונות אוניברסליים ולוקה בשגיאות מהותיות, כמו האמירה שהממשלה מייצגת את העם בשעה שכל תלמיד שמתחיל בלימודי האזרחות יודע לומר שנציגי העם יושבים בכנסת.

  15. זו תוצאה של חינוך מעוות שקיבל כנראה בקיבוץ ,,ולא רק יעלון חושב כך רבים מבוגרי החינוך הקיבוצי נדפק להם השכל לגמרי מזדהים לחלוטין עם הטרוריסטים עם ערפאת החמס וכל החולרות שטוענים שאין לנו שום זכות לחיות