בעקבות חשיפת מידה: סנקציות על מייסד תנועת החרם

מדינת ישראל משיבה מלחמה? בעקבות חשיפת מידה ופעולותיה של ח"כ נאווה בוקר לפני מספר חודשים, החליטה לראשונה ממשלת ישראל להטיל סנקציות על מייסד תנועת החרם עומר ברגותי.

מייסד תנועת החרם עומר ברגותי. צילום: INTAL, Kevin van den CC BY-NC-ND 2.0 VIA FLICKR

מדינת ישראל הטילה לראשונה סנקציות על מייסד תנועת החרם נגד ישראל (BDS), ד"ר עומר ברגותי. במשרד הפנים הוחלט לאחרונה שלא להאריך את תוקף מסמכי הנסיעה הישראליים של ברגותי, דבר השולל ממנו את האפשרות, נכון לעכשיו, לעזוב את ישראל. במשרד הפנים שוקלים גם לשלול את מעמד התושבות שיש לברגותי, מהלך שיהווה דה-פקטו סילוק ממדינת ישראל.

השתלשלות הדברים באה בעקבות פרסום באתר 'מידה' אודות כנס BDS שאורגן על-ידי פעילים ערבים ישראלים. אורח הכבוד של הכנס היה ד"ר ברגותי. הכנס אורגן על-ידי פעיל חד"ש רג'א זעתרא והשתתפו בו נציגי ועדת המעקב. בעקבות הפרסום ב'מידה', פנתה ח"כ נאווה בוקר מהליכוד לשר הפנים אריה דרעי, בדרישה לשלול את מעמד תושבות הקבע של ברגותי.

ואכן, בעקבות פנייתה של בוקר אמר דרעי בכנס נגד החרם מטעם ידיעות אחרונות, כי הוא נוטה לשלול את תושבות הקבע של מייסד החרם. “עומאר ברגותי הוא אחד מראשי ה-BDS, ארגון שנלחם בישראל בצורה הכי קשה שיכולה להיות", אמר דרעי, "הוא לא אזרח ישראלי – הוא נולד בקטאר, התחתן עם ישראלית מעכו וקיבל תושבות קבע ב-1994 על סמך זה שמרכז חייו בישראל. והנה מתברר שזה לא נכון. הונח בפניי מידע שמרכז חייו ברמאללה והוא משתמש בתושבות הקבע שלו, יוצא ונכנס בכל העולם ופועל נגד ישראל… אלו זכויות של אזרח שניתנו לו והוא ניצל את המדינה הנאורה והופך אותנו למדינה הכי נוראית בעולם. אני נוטה לקבל ההמלצה לשלול את תושבות הקבע שלו. לא ניתן את הלחי השנייה למי שמכה אותנו”.

כאמור, משרד הפנים עדיין לא שלל את תושבות הקבע של ברגותי, אך סנקציה ראשונה הוטלה כנגדו. הדבר הכניס את עולם ה-BDS להיסטריה כללית. לפי התגובות של הארגונים והפעילים של החרם, עולה התחושה שנפל דבר. יהודי ה-BDS, ארגון 'קול יהודי לשלום', מיהרו לפרסם עצומה שדורשת מהממשל בארצות הברית "להפסיק לשתוק" אל מול מעללי ישראל ולתת "לעומר ברגותי לנסוע". הם גם זעמו כיצד אמריקה והאיחוד האירופי שותקים אל מול "הצעדים הדרקוניים" של ישראל כלפי האיש שמבקש להעלים את המדינה היהודית לטובת "מדינה פלסטינית מהנהר עד הים".

האתרים האנטי ישראליים מיהרו לראיין את ברגותי כקדוש מעונה, והוא נענה להם ברצון. למעשה, העובדה שרק קהילת החרם הרימה קול זעקה מהווה סימן טוב, ויכולה לדרבן את משרד הפנים ללכת צעד נוסף קדימה ולשלול את התושבות של אדון ברגותי. צעדים חלקיים בלבד הרי לא יגרמו למייסד תנועת ה-BDS לחבב את מדינת היהודים.

שוחחתי היום עם ח"כ נאווה בוקר, שחוללה את המהלך נגד ברגותי. "כדי להילחם בטרור צריך להילחם במה שמניע אותו, בתעמולת ההסתה האנטישמית", אומרת ח"כ בוקר, "לפני מספר חודשים פניתי לשר הפנים בבקשה לשלול את תושבותו של ברגותי. אני שמחה לראות שהוא מאמץ את המלצתי ופועל בנחישות כדי לשלול את התושבות. אמשיך להילחם בכל מקום בו משמיצים את ישראל ואני בטוחה ששונאינו יחשבו פעמיים לפני שהם קוראים להחרים אותנו".

גם מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו' ששלחה עצומה עם 4,000 חתימות נגד ברגותי לשר הפנים, הוסיף כי מדובר "בצעד אמיץ שמעביר מסר חשוב לכל אלה הפוגעים בביטחון המדינה מחד גיסא, אך נהנים מההטבות אותן היא מעניקה מאידך גיסא".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. כל הכבוד למידה. המליחו להביא לגירוש אדם מהמדינה בעקבות פעילות פוליטית. ספרו לנו עוד עד כמה אתם ליברלים.

    1. בכול מדינות העולם המערבי מקובל שאם אדם פועל נגד המדינה והוא אינו אזרח המדינה ניתן לשלול את התושבות שלו ולגרשו. זה כלל של מי שנתן יכול לשלול. אם אתה לא עומד בתנאים שבגינם קיבלת את התושבות יש זכות לשלול אותה. דמוקרטי לחלוטין. תחזור על שיעורי אזרחות

    2. יש משהו קצת יותר חשוב מאשר להיות ליברלים. להיות קיימים. אם לך זה לא חשוב, בגלל תחושות האשמה שיש לך על "הכיבוש", זו הבעייה שלך.

    3. הפצת תעמולה דמגוגית שקרית ברחבי העולם שנועדה להכפיש את המדינה אינה "פעילות פוליטית" תמימה ונופלת לחלוטין תחת סעיף בגידה במדינה – צעדי משרד הפנים נגד המחבל התקשורתי ברגותי, הם המינימום שהמדינה יכולה לעשות נגדו

  2. ל1 עודד אדם שפועל כנגד המדינה יוצא נגד המדינה בה הוא חי ופועל נגדה וטוען שאין למדינה בה יש לו אזרחות זכות קיום בכל מדינה נורמלית כולל ארהב קנדה ועוד היו שוללים לו את האזרחות עוד לפני שהיה מספיק להגיד ג'ק רובינסון . אז אם בארזים הליברלים הללו נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר

    1. עודד- "פעילות פוליטית"? האדם הזה מטיף – במילים מכובסות- להשמדת מדינת ישראל (וכיוצא בזאת- עם ישראל) ואתה משתמש במינוח "פעילות פוליטית"? אכן, ליברל ב שכמוך. קטוננו…

  3. אז קודם נותנים לאיש כזה לפעול בישראל במשך שנים לגרום נזק אדיר למדינה ,,מה הולך פה מדינה שרוצה להתאבד

  4. אסור לתת לו לעזוב – בדיוק כמו ונונו , הוא ימשיך להשתולל עלינו חופשי – חופשי . האיש הוא מרגל ולעצור אותו \ כול פיתרון אחר יזיק לישראל !

  5. מצחיק שלוקח כל כך הרבה זמן. מגוחך שיש צורך לנהל דיון מול אנשים כמו עודד שלמעשה מבטאים ב"אלגנטיות", שאיפה בלתי מודעת להרס ישראל, אבסורד מלכתחילה מתן זכויות תושבות ואיחוד משפחות לבני עם שנלחם בישראל ומייצר טרור בלתי פוסק

  6. מדוע המתינו עד עכשיו ? מדוע לא תובעים ממנו פיצויים על הנזק לפני ששוללים תושבות?

    1. זה משום שיש לנו שלטון חלמאי של ביביהו ליצניהו