נאום האופורטוניזם של יעלון

בחודשים האחרונים יעלון הלך והקצין, הלך והתנתק. הנאום שנשא היום הוא שיא של פוליטיקה קטנה וחסרת אחריות. מי שלא מוכן לחפוף את מחליפו, לא יכול לדבר על אחריות לאומית

מי כאן הקצין? יעלון הבוקר. צילום: פלאש 90

בנאומו היום בקריה האשים בוגי יעלון את החברה הישראלית בכך שעובר עליה תהליך של הקצנה. התקשורת תעוט על נאומו כסימן ל"שפיות" ותחבק אותו אל חיקה. ומה הפלא? בוגי נתן את כל הסימנים שהוא ממשיך מורשתו של מפקדו לשעבר שאול "בית לא עוזבים" מופז. בנאומו הוא תקף את נתניהו ואת הליכוד והגן על בית-המשפט העליון, סימנים מוכרים היטב לכך שהוא מחכה לשריון במפלגה אחרת.

הכלנתריזם אם כן חוזר, וכרגיל, כל עוד הוא עובד מימין לשמאל בוגי יאותרג על-ידי כלל השמאל. אבל מול האיתרוג הצפוי הזה חובתנו לשאול: מהי האמת? מי בעצם כאן עבר תהליך של הקצנה? מי איבד את שיקול הדעת הלאומי?

ובכן, האמת היא שדבר לא השתנה בחברה הישראלית בחודשים האחרונים. מי שהשתנה הוא בוגי, ורק בוגי, בכבודו ובעצמו. נאומו היום סותם את הגולל על תהליך ההקצנה שעבר עליו בחודשים האחרונים.

שר הביטחון שמדבר היום על "אובדן מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות", הוא זה שנאם נגד חייל עוד טרם נחקר אפילו על-ידי חוקר מומחה. הפוליטיקאי שמדבר על "יושרה", לא היסס להדליף חומרי חקירה חסויים, לכאורה בניגוד לחוק, כדי להרשיע את אלאור אזריה בתקשורת עוד לפני שנחקר אפילו חקירה נגדית. בשאלות ערכיות כלליות מסתבר לנו שבוגי יעלון שייך היום לקיצוני השמאל, אחרי שגיבה, במודע ובמכוון, נגד דעת ראש הממשלה והרמטכ"ל, השוואה שערך סגן הרמטכ"ל בין החברה הישראלית לגרמניה הנאצית.

חוסר אחריות לאומית

יעלון אף הרחיק לכת מעבר לכל נורמה שלטונית דמוקרטית שידענו, והגיע לסף המרדת קצינים נגד ראש ממשלה נבחר בקוראו להם, אחרי שראש הממשלה ביקר את סגן הרמטכ"ל, לא להסס "להגיד את אשר על ליבם". והסימן האחרון שנוסף כעת לקיצוניות הזו הוא הדיבור החדש של שר הביטחון המתפטר: כמו כל אדם קיצוני, מי שמבקר אותו הוא "לא שפוי", ומי שלא מסכים איתו סוגד "לעגל זהב". הכל שחור ולבן, אין תחומי ביניים, אין אפשרות שהוא טועה, אין מקום לדיון, אין לקיחת אחריות. כך נראה אדם שעבר תהליך הקצנה. זאת האמת הפשוטה, וזה לא עניין של ימין או שמאל. עם התנהגות כזו וסגנון כזה בוגי היה מפוטר גם בכל ממשלת שמאל.

בכלל, בוגי של התקופה האחרונה שידר היסטריה ותחושת פאניקה. הוא הלך בחודשים האחרונים מדחי לדחי, הסתכסך בגלוי עם רוב העם, עם חברי כנסת וממשלה, עם מצביעי מפלגתו, ועם ראש הממשלה, וסירב שוב ושוב לקחת צעד אחורה בשם הממלכתיות ולהנמיך את הלהבות בשם האחדות שהוא כל כך אוהב לדבר עליהן. כך שדווקא הקצנתו המתמשכת שלו, היא שחוללה את התהליך הבלתי-נמנע של החלפתו.

בוגי החדש משדר חוסר בהירות, בלבול וסתירות. מצד אחד הוא מדבר על רוב שפוי ומיעוט קיצוני, מצד שני הוא אומר ש"רוחות רעות מנשבות" ומדבר על "השתלטות המיעוט הקיצוני על המרכז". מצד אחד הוא מדבר על אחדות שחשובה לו, מצד שני נאומו מזלזל ומעליב חלק ניכר מהחברה הישראלית. מצד אחד הוא מדבר על דאגה לאומית, מצד שני הוא פועל בחוסר אחריות משווע.

האמת היא שכלום לא השתנה בחברה הישראלית בחודשיים האחרונים. החברה הישראלית תמיד תגבה את חייליה, תמיד תצפה משר הביטחון שלה לשמור על החוק ולהיות נאמן לממשלה, תמיד תחשוב שחברי ממשלה צריכים לנהוג איפוק ולשמור על קור רוח. כך שמי שהשתנה הוא לא החברה ולא הליכוד, גם אם להגיד את זה משרת את הקריירה הפוליטית החדשה של בוגי. מי שהשתנה הוא רק בוגי יעלון, שטהרנות ויהירות הובילו אותו לניתוק מהמציאות והעלו אותו על מסלול מהיר להתנגשות עם העם, המצביעים והפוליטיקאים, וכעת הפכה אותו לשבשבת פוליטית היוצא נגד המפלגה שהביאה אותו לגדולות.

איש לא יודע מה מפעיל את בוגי. האם זו הידיעה, מאז תקרית החייל, שדרכו בליכוד הסתיימה? האם זה נסיון להתעטף בקליפת אתרוג לקראת הדו"ח הצפוי לו מצד מבקר המדינה? האם קרה משהו אחר? איננו יודעים עדיין. אבל אנו יודעים היטב שמדובר באופורטוניזם פוליטי, אנטי ממלכתי ואגואיסטי להחריד. בוגי הכניס את המערכת לסחרור שכולו סביבו, ללא כל צורך וללא כל נימוק לאומי. לא קרה כלום. לא מלחמה ולא משבר פוליטי או כלכלי. לא איום אסטרטגי חדש ולא מהפכה. הכל בסדר, חוץ מדבר אחד: בוגי. מדובר באגואיזם פשוט ואינטרס פוליטי ואישי צר, כפי שמתברר סופית בכך שיעלון אפילו לא נשאר לחפוף בצורה מסודרת את שר הביטחון הבא, והוא מסתלק מהקריה בלי להעביר את השרביט באופן ממלכתי ואחראי.

איזה שר ביטחון אחראי המונע מ"שיקולים לאומיים" נוהג כך? מי מפקיר את בטחון המדינה באופן כה בוטה וחסר אחריות? ובשביל מה? כדי להימנע מתמונה עם דמות שאתה חולק עליה פוליטית? "בלתי נסבל בעיניי שנהיה מפולגים בינינו מטעמים של ציניות ותאוות שליטה", אמר היום יעלון. הוא יודע בדיוק על מה הוא מדבר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

39 תגובות למאמר

  1. הוא לא מוכן לחפוף את ליברמן? עד עכשיו חשבתי שהוא סתם שמאלני בתחפושת ועכשיו הבנתי שהוא סכנה למדינה

  2. לבוגי יש את החזות של ה"מבוגר האחראי". הוא הרי היה ביחידה. אפילו פיקד עליה! היה רמטכל, ירה באבו ג'יהד (הוא ראה שהיה לו מעיל עבה בקיץ והוא התחיל לזוז, אז היה לו מותר), והעיקר – הוא משלנו! הוא קיבוצניק!
    המדינה שלנו תדרדר עכשיו למלחמה עם 7 צבאות ערב בדיוק כמו שקרה כשבגין עלה לשלטון, כשרפול נהיה שר חקלאות, כששרון נהיה ראש ממשלה, וכשיורם כהן נהיה ראש הש.ב.
    אנו חוזים לנגד עינינו תהליך סוציולוגי של החלפת האליטות. אחת אחת מועברות המדבקות האדומות לאחור ובמקומן מודבקות מדבקות כחולות.
    האמת, ליברמן לא מתאים לכהן כגשר ביטחון, אבל אם פרץ עשה את זה, ליברמן יהיה הרבה יותר מנוסה.

    ובעיקר- האליטות סופגות עכשיו מכה עמוקה ביותר ללב המוח שלהן. אני מתכוון לכך ש – תתחילו להתרגל. עולה מרוסיה מהתנחלות שר הביטחון…
    נפתלי בנט, דתי עם כיפה, ראש הממשלה!!!
    איך אמר בגין? ת ת ר ג ל ו !

    1. הכל נכון ידידי אבל הם מסרבים להתרגל, מאז בגין ועד היום הם לא רק שלא התרגלו, אלא השתלטו על כל מוקדי הכוח במדינה, העליון, הרועץ, כנופיות הטרור המשפטי, התשקורת, הטומטומדמיה, משרד החוץ, השגרירויות, וכל אלה חזקים מהכנסת והממשלה הניבחרת. כדאי שנהיה מודעים לכך שהדמוקרטיה בגסיסה ושלטון החוק נגוז והוחלף בשלטון הטרור המשפטי והתקשורתי.

  3. אני לא מבין מאיפה החוצפה של אנשים לקבוע שליברמן לא מתאים לתפקיד שר הבטחון,אני לא מצביע שלו או של ביבי ולא מסכים איתם בהרבה עניינים אבל בכל זאת פוליטיקאים בכירים מאוד שמייצגים חלק רחב בעם ישראל,זה מה שהופך אותך למתאים בשלטון דמוקרטי פרלמנטרי כמו שלנו-הסמכות שניתנת ע"י הבוחר.

  4. צודק. נקודת באור שאני רואה כאן היא שכעת בוגי מוכתר כ"מנהיג המרכז-ימין השפוי"- כלומר, איש שאנשי שמאל ציוני יכולים להזדהות איתו. ויתכן שזה ישפיע על תודעת השמאל להתקרב לתפיסות הימין, כולל שלילת מדינה פלסטינית וכד'.

  5. מה עם גולן? מתי יעיפו את מכחיש השואה הזה מהתפקיד, יבטלו לו את הפנסיה ויעמידו אותו לדין?

    1. להכחיש את השואה זה לא לרצות ללמוד את לקחיה… ולקחיה – בואו נמנע מכזענות ואנבת לרעך כמוך

    2. טל- אלה הם לקחי השואה? את הלקחים האלה אפשר להפיק מכל תגרת פאב במיסיסיפי.
      אם מהניסיון שכמעט צלח להשמיד מיליונים, את כל העם היהודי, על התינוקות הילדים והזקנים שלו, לשרוף לחנוק, ולהטביע, לענות ולהרעיב.
      אם את הפיכת היהודים לאבק אדם ואז לאבק בכלל, אתה מעז לקשר ללקחים בנליים ומופשטים כאלה, אז משהו אטום ורקוב מאוד בנשמה שלך. אתה אדם מסוכן.

  6. מר נתניהו חייב לעשות חשבון נפש!! בני בגין, דן מרידור משה כחלון, גדעון סער, ועתה משה (בוגי) יעלון הינן רק חלק מהדמויות המרכזיות שעליהן דרך, יש מי שיאמר רמס, ואותן הדיר מהתנועה אותה הקים מר ז'בוטינסקי וממשיכו, מר בגין זכרם לברכה.

    הגיע הזמן לשוב לערכי התנועה הרויזיוניסטית, ללאומיות הליבראלית של מקימיה ומנהיגיה של התנועה במשך שנים רבות.

    ולא, הליכוד והבית היהודי, כולל תקומה, חד יהיו, שלא לתפארת מדינת ישראל!!

    1. נדב כץ כל מילה שלך סלע . המאמר העלוב והרדוד מבית היוצר של המחבר עקיבא ביגמן (שיש לו עוד הרבה כאלה ) לא שווה כלל התייחסות.

      ועקיבא ביגמן תכניס טוב טוב לראש מי שממנה את ליברמן במקום יעלון לשר ביטחון לא יכול אפילו להעיז להגיד את המילה אחריות לאומית שרואים שאינך יודע מה משמעות המילה.

    2. בנו של בני בגין, אבינדב חבר בארגונים אנרכיסטים.
      בתו גם…
      ביתו של יעלון סרבנית גיוס וקוראת לצה"ל צבא כיבוש.
      ביתו של גדעון סהר הייתה פעילה למען השגת ת.ז למסתננים כשאביה שר הפנים.
      ילדיו של אולמרט: האחד פעיל באגודות אנטי ישראךיות בחו"ל.
      השני נישא לפלסטיני וחי עמו באירופה.
      בתו חברה בשלל ארגונים קיצוניים ומפגינה עם שלטי צה"ל רוצח.

    3. המאמר אינו שווה תגובה.
      אבל בכל זאת, אתה מגיב. אין, אין כמו הדחף לנסות ולומר את המילה האחרונה. אפילו כשאין לך באמת מה לומר.

    4. ההתלהמות של אם תרצו ושאר גורמים בימין נגד יעלון רק מוכיחה שיעלון צודק ונעשה כאן מעשה המנוגד לאינטרסים של המדינה.לצערי הרב, כאיש ליכוד מאז ימי נעוריי, הליכוד ישלם על זה בקלפי.

    5. נדב, אם הליכוד היה מקבל בשלושת מערכות הבחירות 50 מנדטים, אז היום יעלון היה שר ביטחון, שטייניץ שר חוץ, כחלון שר אוצר (מטעם הליכוד!), סער שר פנים וכן הלאה. אי אפשר כל פעם מחדש לעשות את נתניהו ראש ממשלה ואז לזרוק את כל הנבחרת המדהימה של הליכוד לכלבים! על מה לעזאזל חושבים מצביעי הימין בישראל??? הבעיה היא לא נתניהו. זה הכלים שנתנו לו ועם זה הוא צריך לנצח, וקל זה לא.

  7. מינויו של ליברמן למשרד הביטחון מזכירה לי את מינויו של פרץ לאותו משרד…..

    1. מה אתה משווה? הרי פרץ היה "איש של שלום" ממפלגת העבודה, כך שזה בסדר גמור, זה כשר ומותר. אם מישהו צווח קצת על תהליך שלום, הוא הופך ראוי ומתאים לכל תפקיד. תשאל את גדעון לוי וזהבה גלעון.

    2. מאמר רדוד המתייחס לצד אחד בלבד. איפה כל מה שעובר על המדינה. שום החלפת אליטות… אוי ואבוי לנו אם אלו האליטות הבאות. לא חינוך לא ערכים התנהגות בהמית ברחובות המדינה ואיש לא פוצה פה…
      וכן אני שייך למצביעיי הליברלים של פעם..

  8. בינימין נתניהו – רשימת מטלות

    הרחבת הקואליציה – בוצע
    פירור האופוזיציה – בוצע
    החלפת שר הביטחון – בוצע
    פיטורי סגן הרמטכל – ממתין
    סגירת גלי צה"ל – ממתין

  9. עצוב לראות שהמקצוען המנוסה שמופקד על מערכת הביטחון מוחלף במישהו שייקח לו כמה שנים טובות להפוך לחובבן.

    ועצוב ששני אנשים מבוגרים שרואים את המציאות עין בעין (עע קרי המשיחי עם הנובל שלו) ושרוצים בטובת המדינה לא היו מסוגלים לסגור ביניהם דיל ולשתף פעולה והסתחררו עד לפירוק הממשלה

  10. מה קרה ליעלון? ימים יגידו. זה בפירוש עניין שניתן יהיה לפענח רק בדיעבד ובפרספקטיבה של זמן. אולם דומני שלהתנפלות ההיסטרית עליו, כשכינה את ג'ון קרי "משיחי", יש קשר לכך. יעלון הפנים את זה והחליט לעשות סיבוב פרסה, לטובת עצמו, בהתעלמות מוחלטת מטובת הציבור והמדינה. והתוצאות לפנינו. וכל שאר הקשקושים על ערכים נאורים וליברליים כביכול, קיימים רק במוחם הקודח של אלו שהוזים על דברים מסוג זה.

  11. את התשובה ההקצנות של יעלון היית מחפשת תחילה בכיוון של סחיטה. מין הסתם היתה פעם בחורה, שמין הסתם היה גם מין הסתם. ומין הסתם זה יהיה לא נעים אם זה יתגלה. לאישתו, נניח, מין הסתם

  12. אני כבר מספר שבועות מעלה פוסטים שמדברים בגדול על מה שכתבת.זה ממש שקוף שבוגי שבר שמאלה כי הוא מבין שבטווח הנראה לעין אין לו סיכוי להחזיק את הגה השלטון במקום בו הוא נמצא.הוא לא יכול לנצח את ביבי בשום דרך בתוך הליכוד.אבל שאיפותיו העבירו אותו על דעתו.הוא הבין שהדרך שלו למהפך בחייו היא לנסות לנצח את ביבי ביריבות פוליטית כמתמודד של השמאל.ועל מנת לקבל חבוק מהשמאל חסר הדרך וההנהגה .לא היה צריך להתאמץ..כמה נאומי צחצחים.החזרת גופות בלי קשר לכלום.החייל מחברון פשוט הרים לו להנחתה..מדיניות של הקלות במחסומים..והנה לך זהבה גלאון ציפי ליבני בוז'י הרצוג וכל התקשורת החד ממדית השמאלנית נותנים חיבוק אדיר ..כל שנשאר לו זה לירות את יריית הפתיחה של המרוץ .וזה מה שהוא עשה והצהיר.אותנו הוא ממש לא בילבל.דרך אגב המקום אליו הוא הולך הרבה יותר טבעי לו מהמקום שבו הוא נצצא.רק עד עכשיו זה לו סידור עבודה מצויין.עכשיו הוא רוצה להתקדם.

  13. תרגיעו כולכם. בוגי מבצע מהלך פוליטי שקוף בדרך לכס השלטון. הוא ממצב עצמו כאלטרנטיבה לביבי שתגרוף קולות מהשמאל. בוגי לא ימני וגם לא שמאלני, בוגי ישראלי די ממוצע שעשה רבות למען המדינה וגם יודע לטעות. אחת הטעויות הקשות שלו, אם לא הקשה שבהן, היתה שאיפשר לחיזבאללה להתעצם. אחת התרומות הגדולות שלו, אם לא הגדולה שבהן, הייתה מבצע חומת מגן. ויש לו עוד לא מעט זכויות…

    ברור שמנקודת מבט ימנית בוגי פוזל שמאלה. אבל זו לו יותר מטקטיקה לעבור לשלב הבא. הוא לא רוצה לראות כל מיני וטרנים עוקפים אותו משמאל ובעיקר מימין.

    ומהצד השני ברור שיש טעם לפגם במינויו של ליברמן – האופורטוניסט מספר שניים, רק מופז יכול להעמיד אותו בפינה. מינויו של ליברמן טפשי כמו מינוי של פרץ. מצד שני, יש אילוצים קואליציוניים וביבי הוא אבי כל השורדים פוליטית. האיש שעד אתמול עלב בביבי ללא כל עכבות יצטרך עכשיו לדבר בשיבחו. כשר אבל מסריח מכאן ועד קצה העולם.

    בקיצור, אין חדש תחת השמש בפוליטיקה הישראלית.

  14. אפשר לא להסכים עם יעלון אבל לטעון שהוא אופוריוניסט זה ממש מגוכך. הוא הפוליטיקאי הכי קונסיסטנטי ורחוק מאופורטיוניזם בפוליטיקה הישראלית כרגע. בטח שבליכוד. גם אם הוא טועה, הוא טועה תמיד לאותו כיוון.
    "שידר תחושת פאניקה"הלך מדחי אל דחי" "הסתבך עם רוב העם" איזו ערימה של קישקושים לא מגובים. מידה הוא בד"כ מקום רציני הנותן אלטרנטיבה חשובה ורצינית למדיה המיינסטרימית.
    לצערי עקיבא ביגמן מוריד את האתר הזה באופן קבוע למקום של כתיבה שנשמעת כאילו נתנו לטורבקיסט מהסוג הגרוע ביותר מיקרופון. חבל כי ככה בדיוק השמאל אוהב לצייר את הימין: מתלהם ולא מבוסס. עקיבא עושה רע גם למידה וגם לימין באופן כללי.

    1. כן אדון מיכאל, ועליך נאמר על ראש הגנב וכו'.
      הנה, מאמר אחד הצידה מהמאמר הנוכחי, כן כן, באתר הזה ממש, מומחשת אותה "קונסיסטנטיות" שאותה אתה כה מהלל:
      https://mida.org.il/2016/05/22/%D7%94%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%9D-%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%92%D7%99-%D7%A8%D7%95%D7%A6%D7%94-%D7%A9%D7%A0%D7%A9%D7%9B%D7%97/

      אז מה ידידי, האם מדובר סתם בעצלות מצידך, או בשקר גס?
      צא ולמד.

    2. אוריאל
      לא ברור לי איפה השקר הגס. אני רחוק מלהלל את יעלון. וזו גם ממש לא הייתה הנקודה. הנקודה הייתה שצריך להקר אותו בצורה עניינית. לכתוב שהוא הסתכסך עם רוב העם והצטרף לקיצוניים ביותר בשמאל זה לא תיאור עובדתי של המצב אלא הקצנה מופרכת של הדברים. ועוד משהו: על מנת להיות קונסיסטנטי אתה חייב לבקר את שני הצדדים כי בשניהם יש תופעות שראויות לביקורת. הטענה המרכזית לפיה יעלון פתאום עבר הקצנה בתוך כמה חודשים בעוד המציאות נשארה אותו דבר היא מאד פשטנית. זו הפשטה די טיפשית של האירועים.

  15. זה לא נכון שלא קרה כאן כלום בחודשים האחרונים. האינטיפדה התחילה בחגי תשרי ולא הסתיימה. והחברה הישראלית השתנתה בתגובה. אנחנו מסרבים להתרגל למציאות שבוגי מצפה מאיתנו. מסרבים להתרגל לסכינים, לדקירות, לאבנים ובקתבים. מסרבים להתרגל לפצועים והרוגים. דורשים הגנה יותר טובה, והתקפה על הכפרים מהם יוצאים פיגועים. אבל אנחנו לא מקבלים ביטחון, ולכן אנחנו מקצינים את עמדותינו.

    לא ייתכן שבכירים בצבא ובוגי מביאים רק את התגובה הלא מרוצה שלנו למצב, מבלי להתייחס לטרור המשתולל שאין להם מענה אליו. במקום להטיף לנו מוסר על גזענות – טפלו בטרור והגזענות תפחת. הטפת המוסר מעליבה כפול שתיים. גם כשלתם לספק ביטחון, וגם אתם לא מתבלבלים ומאשימים אותנו ב"רוחות רעות". ובכן, הרוחות הרעות מגיעות מכיוון ההסתה וההתססה הערבית מוסלמית במסגדים, במדיה ובטלויזיה. למה לעזאזל אתם לא מטפלים בהסתה? אתם לא מבינים שזה גורם מספר אחד לפיגועים? למה לא עוצרים וכולאים את המסיתים? למה??

    1. אני אוהב את הימניים הרפי שכל שלא מסתכלים גם שיש ביקורת גם מתוך הליכוד עוד מעט תגיד שגם כל הליכוד הם שמאל או שיבוא יום ותגיד שגם ליברמן שמאל . אתה כמו שאר הטרולים כאן ואת עוד טרול שזועק שמאל . לפחות לאנשי השמאל כאן וחלק מאנשי ימין לא הולכים כמו עדר אחרי חלק מהמאמרים כאן ומצדיעים "yes sir"

  16. אין כאן תעלומה מסתורית.
    בוגי שמר איתו חבורה של יועצים מהפאזה הקודמת שלו (בן-זקן שיצא כנגד מעשה הגבורה של רועי קליין – כדוגמה).
    היועצים הללו האכילו אותו בשקרים של השמאל ההזוי ובוגי בלע…

  17. Thank zou Akiva!
    Very clear and true article, let me add that:
    Boogi is behaving in a childish way, Liberman has entered into a trap, and Bibi wins the round.

  18. הייתה תקופה שאתר מידה ייצג קול ימני שקול ומשכיל. מאז החייל היורה ירדה המסכה וקולות פנאטים נשמעים פעם אחר פעם.

    1. ממש.. ״ליכודניק ״ כן בוגי עשה אותך. אם הדמות האפורה עשה אותך ימיני אני צנצנת , לך תעבוד על מישהו אחר .

    2. Yeh right רצוי שתבדוק את עצמך חזק חזק בראי כי מבחינה מדינית כלכלית וחברתי יעלון הוא ימני אבל כנראה אנשים כמוך שחושבים שאם הוא נגד החייל אז זה הופך את העניין לשמאל . תתבגר

  19. תודה על דבריך המדוייקים. בוגי אדם מוגבל וחמום מוח שכנראה מאד מושפע מבתו סרבנית השרות מסיבות מצפוניות.

    1. לפחות החמום מוח הזה לא הלך להעביר צחוקים וכפות עם מרזל מיד אחרי הירי במחבל .

  20. הכבוד זה כל הסיפור. ישנן גירושים שמתחיל משטויות וזה כל הסיפור. ביבי עשה טעות שהתקשר לאביו של החייל היורה בפרט במקרה שיורשע. יעלון לקח את זה אישי נגדו ותקף בעקיפין את ראש הממשלה. והיה נדמה שהסיפור מאחוריו בא יעלון והוסיף שמן חדש למדורה בתמיכה של הנאום של יאיר גולן שהיה גם נגד החייל היורה. לשיא הגיע הנאום נגד ראש הממשלה לקציני צהל. ההמשך נבע מצורך להרחיב את הקואליציה וכאן החליט ביבי לא לשכב תחת הגלגלים בשביל בוגי. ההמשך ידוע