מזכ"ל בל"ד מככב בכנס BDS ונהנה מכספי הציונים

וגם: ח"כ זהבה גלאון בכנס לכבוד פעיל שמאל קיצוני שמצדיק רצח מתנחלים: "אני אוהבת אותך"; סגן הרמטכ"ל כוכב האנטי-ישראלים החדש ועוד. ישי פרידמן עם עדכונים מהשמאל הרדיקלי

מזכ"ל בל"ד עווד עבד אל-פתאח. צילום מסך

כיצד מתמודד פלסטיני עם החיים בישראל היהודית והציונית? ודאי הרהרתם בכך לא פעם, מיד אחרי ששאלתם איזה פלסטיני מתגורר בכלל בישראל היהודית והציונית. ובכן, את התשובה סיפק לפני כשבועיים מזכ"ל מפלגת בל"ד עווד עבד אל-פתאח באירוע אנטי-ישראלי בלונדון במסגרת "שבוע הנכבה".

הרצאתו של מזכ"ל בל"ד נסובה, כאמור, סביב השאלה כיצד הוא מתמודד עם החיים כאן. אם לסכם את דבריו במשפט, עבד אל-פתאח הסביר למשתתפים ש"שורש האי-שיוויון והחוסר צדק טמון בציונות", ואת היתר תשלימו לבד. במסגרת נסיעתו, אגב, נפגש אל-פתאח גם עם מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, המפלגה שמצויה כיום במרכזה של סערת התבטאויות אנטישמיות של חבריה. תודו שהופתעתם.

אלא שלא מדבר רק בכנס אקדמי יבש. מסתבר שכנס זה הוא גם חלק מחממה לטיפוח תנועת ה-BDS: באי הכנס נטלו חלק ב"סדנאות BDS" שהועברו על-ידי מומחים למיניהם, במטרה ללמד את המשתתפים איך לשכנע את הציבור לקחת חלק בתנועת החרם.

עבד אל-פתאח, נזכיר למי ששכח, הוא מזכ"ל מפלגה בישראל, הממומנת מכספי משלם המסים באמצעות חוק מימון המפלגות. מבירור שערכנו עולה כי תפקיד מזכ"ל מפלגה ממומן לרוב מכספי מימון מפלגות. זאת, כיוון שבדרך כלל אין למפלגות נכסים מניבים, וכספי החבר לא יכולים לממן משכורות של פעילים זוטרים, ודאי לא של מזכ"ל המפלגה. מכאן עולה כי עווד עבד אלפתאח מקבל את משכורתו ממשלם המסים הישראלי. לכן, חשבנו שמן הראוי לשאול אותו איך מסתדרת העובדה שהוא משתתף בכנס BDS הקורא להחרים את מדינת ישראל, בכל האמצעים מהכלכלה עד התרבות והספורט, וביד השנייה הוא נהנה מכספי מוסדות ציוניים.

זו הייתה משימה לא פשוטה להשיגו. כיוון שלא היה לי את מספר הטלפון של אל-פתאח, התקשרתי לפעילי התנועה. רובם סרבו לשתף פעולה עם "האתר הציוני מידה". פעיל אחד אמר כי הוא אינו מעוניין לסייע ל"תקשורת הציונית". עם זאת, חסיד אחד ממפלגת בל"ד הביא את המספר הנכסף, וכך זכיתי להסתמס עם מזכ"ל התנועה ואף להאזין להמנון הפלסטיני "מולדתי" שמנוגן כאשר מחייגים לעבד אל פאתח.

מר עבד אל פתאח, כמזכ"ל מפלגה, למעשה אתה מקבל את משכורתך ממדינת ישראל. איך זה מתיישב עם התמיכה שלך בתנועת ה-BDS?

הוזמנתי לסדרת הרצאות בלונדון ובערים אחרות על מצב הפלסטינים אזרחי מדינת ישראל. בהרצאותיי ובפגישתי עם מנהיג מפלגת הלייבור ג׳רמי קורבין הצגתי את כל מה שעבר ועובר על הפלסטינים על-ידי משטר אפרטהייד קולוניאלי ישראלי מאז הנכבה בשנת 48 ועד היום, וכחלק מהעם הפלסטיני הדגשתי את הקשר ההיסטורי והתרבותי בינינו והבהרתי את עמדתי בנושא פיתרון הבעייה הפלסטינית: 1. סיום הכיבוש הישראלי וההתנחלויות 2. הכרה בזכות הפליטים לשוב למולדתם 3. הענקת זכויות שוות לפלסטינים על ידי פירוק המשטר והמבנה החוקתי הגזעני הקולוניאלי; אני חושב שמאבק תנועת החרם נגד הכיבוש הינו מאבק תרבותי ולא אלים וזה לטובת שלום צודק ומתמיד.

אבל זה עוד לא הכל. מיד לאחר מכן שלח עבד אל-פתאח סמס נוסף. "מדינת ישראל השתלטה על כל מולדתי ואדמותיי הפרטיות ואתה שואל אותי על המשכורת שלי". כאשר סימסתי לו בחזרה מדוע הוא לא הולך עד הסוף ומנתק מגע מהמדינה כמו הפלג הצפוני, ענה הנ"ל: "אני עדיין בחו"ל, תפרסם את תגובתי כמו ששלחתי לך". אז הנה, פרסמנו. מאז אבד הקשר עם המזכ"ל.

גלאון למצדיק רצח מתנחלים: "אני אוהבת אותך"

נניח שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט היה מגיע לכנס לכבודו של בנצי גופשטיין ומרעיף עליו שבחים – כיצד לדעתכם הייתה מגיבה התקשורת הישראלית? איזה פוסט זועם הייתה יורה ראשת מרצ זהבה גלאון בדף הפייסבוק שלה? סביר להניח, שלא היו חוסכים בתחמושת.

עכשיו, הכירו בבקשה את גדעון ספירו, פעיל שמאל קיצוני במיוחד. הוא הקדיש את חייו לפעילות פוליטית בשמאל הרדיקלי, בשוליים של השמאל הישראלי, ומוכר בעיקר מהקמפיינים שניהל למען מרגל האטום מרדכי ואנונו. מדובר בפעיל שכותב לא מעט ולאורך שנים על הדמיון בין מדינת ישראל לשלטון הנאצי ולגרועים שבמשטרי העולם. שנאה מיוחדת הוא שומר לימין ולציבור המתנחלים. במאמר שכתב על מינוי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כתב ספירו (כותרת המאמר "לגרש את אלשיך") כי "השילוב בין חובש כיפה סרוגה ומתנחל עלול להיות קטלני ואינני מציע לבחון זאת אלא לנהוג כמו ברפואה מונעת".

בסוף חודש מרץ האחרון שלח ספירו לח"כ נאווה בוקר מהליכוד מכתב נאצה ובו כתב "הייל, הייל נאווה", בצירוף דגל המשטר הנאצי ולידו דגל ישראל.

גדעון ספירו. צילום מסך
גדעון ספירו. צילום מסך

את אינתיפאדת הסכינים הוא הגדיר כ"מרד עבדים ספונטני" והסביר "שבקרבו של כל פלסטיני או פלסטינית שוכן ספרטקוס קטן במצב רדום ואין לדעת מתי יתעורר". כל אירוע אלימות ביהודה ושומרון מצד מתנחלים מוגדר בלשונו כ"ליל בדולח".

ב-2010 נעצר ספירו על מאמר שפרסם, ובו הבחין בין גברים מתנחלים חמושים לנשים וזקנים מתנחלים. המאמר נכתב אחרי פיגוע הטרור בו נרצחו בני הזוג אימס מבית חגי יחד עם אבישי שינדלר וכוכבה אבן חיים ז"ל.

ספירו כתב שיש להתייחס אחרת למאבק הפלסטיני במתנחלים נושאי נשק. "כמעט כל מתנחל נושא עימו נשק, לעיתים הוא במדים לעיתים לא, ולכן הפגיעה בהם אינה זהה לפגיעה באוכלוסייה אזרחית בלתי לוחמת. לא כך לגבי נשים, ילדים וזקנים. גם אם הם מתגוררים בהתנחלויות הם אינם כוח לוחם ולכן יש למנוע ולגנות כל פגיעה בהם על-ידי מי שנאבק בכיבוש באמצעים חמושים. מאבק חמוש נגד כיבוש מוכר כלגיטימי במערכת הבינלאומית. יש לי סיבות רבות להתנגד לחמאס, הן בתחום האידאולוגי, כמי שתומך במדינה חילונית דמוקרטית, והן כפעיל בארגוני זכויות אדם שמגנה את הפרות זכויות האדם ששלטון החמאס מבצע בעזה. אולם בכל הקשור למאבק נגד הכיבוש החמאס לא חורג מהמקובל והמוכר בהיסטוריה האנושית".

לא מדובר היה בפליטת קולמוס. ספירו הגן על עמדתו מול מבקריו אחרי פרסום המאמר: "אם תרצו, הפלסטינים בפעולות גרילה נגד מתנחלים פולשים מיישמים את חוק דרומי, המתיר לבעלי הקרקע לירות על הפולשים. ואף על-פי-כן, הדגשתי בטורי, כי אני מבחין, גם בקרב הטרוריסטים המתנחלים, בין חמושים ללא חמושים".

גדעון ספירו אינו הסיפור כאן. כאמור, הוא שייך לשוליים של השמאל הרדיקלי בישראל. מה שלא ברור הוא השתתפותה של ח"כ זהבה גלאון באירוע שהתקיים השבוע לכבודו של פעיל שמאל שמגלה הבנה לרצח של מתנחלים. גלאון אגב, לא רק נכחה באירוע היא גמרה על ספירו את ההלל ואף אמרה כי היא לא תשכח איך גדעון ספירו התפקד למפלגת מרצ ועשה נפשות למענה.

"ההיכרות בנינינו העמיקה והתחזקה כשגדעון החליט שהוא תומך בי לרשימת מרצ לכנסת", התמוגגה גלאון, "הוא התפקד למרצ ואחר כך תמך בי לראשות מרצ. ומי שמכיר את גדעון ידע מה המשמעות בשבילו להתפקד למרצ. הוא כתב למה צריך להצביע עבורי ובסוף אני עומדת בראשות מרצ".

"זה מרגש אותי שהיית ברגעים האלה", פנתה גלאון לספירו, "תמכת תמיכה מלאה. אין לי מילים. אלו דברים שזוכרים וסוחבים ולא שוכחים כמו שלא שוכחים מי שלא תמך, סתם", צחקה גלאון. בסוף דבריה אמר גלאון לפעיל השמאל הרדיקלי "אנחנו אוהבים אותך, אני אוהבת אותך. אתה השראה בשבילנו".

זהבה גלאון סרבה להגיב.

ח"כ זהבה גלאון מדברת בשבחו של ספירו. צילום מסך, יו-טיוב הטלוויזיה החברתית
ח"כ זהבה גלאון מדברת בשבחו של ספירו. צילום מסך, יו-טיוב הטלוויזיה החברתית

יאיר גולן, הכוכב החדש של האנטי ישראלים

כצפוי, דבריו של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן הפכו למכשיר רטורי בידי גורמים אנטי-ישראלים. ראשי תנועת ה-BDS ציטטו אותו כמוצאי שלל רב. עיסא אמרו, מהפעילים הפלסטינים הבולטים בחברון, שמעביר הרצאות על "מדינת האפרטהייד ששמה ישראל" הגיע לאחרונה לארה"ב וכצפוי הציג את דבריו של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן ככאלו שמצדיקים את כל טענותיו. "זה לא אני אומר שישראל היא מדינת אפרטהייד, זה סגן הרמטכ"ל של מדינת ישראל אומר את זה". אגב, באותה שיחה הילל הפעיל הפלסטיני את חבריו הטובים מארגון 'שוברים שתיקה'. "אנחנו עושים עבודה עם 'שוברים שתיקה' ואנחנו אוהבים את מה שהם עושים", אמר הפעיל שמציג את ישראל כאפרטהייד בכל מקום ואתר, "אנחנו נמשיך לעבוד עם כל ארגון זכויות אדם שיסייע לפלסטינים".

כשאמרו נשאל על רצח שלושת הנערים הישראלים באזור דרום הר חברון הוא אמר כי הפלסטינים מתנגדים לכל אלימות, אבל הוסיף, תוך כדי שהוא מתעקש לכנות את הנערים כ"שלושת המתנחלים החטופים", ושבעיניהם הם נחשבים ל-"כובשים", כי "אי אפשר להשוות. זה אפרטהייד לעומת מה שעם חסר תקווה עושה מול תוקפים וכובשים". אם כן, החבר הטוב של 'שוברים שתיקה' שמצטט בהנאה מרובה את סגן הרמטכ"ל של הצבא הישראלי מתקשה מאוד לגנות רצח של שלושה ילדים ישראלים.

איימן עודה, אל-קסאם והתקשורת הישראלית

בשבוע שעבר הגיע יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה לבית הקברות בנשר כחלק מהזדהות עם מאבק של המגזר הערבי מול תוכניות בנייה שמתוכננות במקום. בבית הקברות הזה קבור אחד ממקורות ההשראה של תנועת חמאס, שיח' עז א-דין אל-קאסם. אל-קאסם הוא יליד סוריה שהגיע לפלשתינה בעקבות גירושו על-ידי הצרפתים. בתקופת המנדט הבריטי הוא החל בפעולות טרור, כשהוא מגייס אליו צעירים ערבים שביצעו רציחות אכזריות נגד יהודים. הסיבה שהפך למודל להשראה, למרות שחוסל די מהר על-ידי הכוחות הבריטיים, היא הרעיון שהמאבק נגד היהודים והבריטים הוא מאבק דתי מוסלמי. כך הפך השיח' שנולד בסוריה לדמות מכוננת בתנועת חמאס.

עכשיו, יו"ר הרשימה המשותפת ואיש תנועת חד"ש, ח"כ איימן עודה, הניח זר לזכרו של השיח' שאחראי לטרור הטרום מדינתי נגד יהודים. איך זה מסתדר עם התפיסה של עודה בדבר דו-קיום בין העמים, לא ברור. מהצד היהודי במפלגת חד"ש נשמרת שתיקה מביכה ולא ממש יודעים כיצד להגיב למחווה הסמלית של ראש המפלגה לשיח' הטרוריסט. המבוכה הזו מצטרפת למבוכה גדולה אף יותר שמתחוללת בחד"ש והיא התמיכה של רבים במפלגה זו ברב הטבחים מדמשק, בשאר אסד.

נקודה מעניינת בסיפור הנחת הזר על קברו של השייח' היא התעתועים ששידר עודה לתקשורת הישראלית. האתר הראשון שפרסם את הביקור של איימן עודה בבית הקברות "אל-קאסם" היה אתר וואלה!. עם זאת, וואלה! לא ציינו שעודה היה זה שהניח זר פרחים על קברו של אל-קאסם. הסיבה לכך היא, שכשפנו הכתבים של לבקש את תגובתו של עודה לסיפור – עודה הכחיש ואמר שלא הניח זר על הקבר: מה לו ולשייח' מוסלמי אלים?!

יום למחרת מופיע עודה בערוץ 10 כשהוא מסביר מדוע השיח' עז א-דין אל קאסם היה "אדם דגול" כלשונו ("נאבק נגד השלטון הזר והמנדט הבריטי", עודה לא הזכיר את נטייתו של השייח' לרצח יהודים). האם זיכרונו של עודה השתפר לאור צילומי הווידאו שהגיעו מבית הקברות? ומדוע הכחיש לאתר וואלה! את מה שאחר כך הודה בפה מלא לערוץ 10?

בקשנו את תגובתו של ח"כ איימן עודה לדברים. עודה סרב להגיב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

21 תגובות למאמר

  1. "נניח שיו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, היה מגיע לכנס לכבודו של בנצי גופשטיין – כיצד לדעתכם הייתה מגיבה התקשורת הישראלית? איזה פוסט זועם הייתה יורה ראשת מרצ זהבה גלאון בדף הפייסבוק שלה? סביר להניח, שלא היו חוסכים בתחמושת."

    נניח שאותו בנט בדיוק היה מכניס לרשימתו לכנסת גזען לא פחות מגופשטיין והומופוב עם קבלות כמו בצלאל סמוטריץ'.
    נניח ששרת המשפטים היתה נפגשת עם בני משפחת עצורי דומא.
    נניח שמדינת ישראל היתה מסבסדת ארגון שמייצג רוצחים כמו יגאל עמיר, עמי פופר, ושורפי הנער מוחמד אבו-חדיר, ותומך כלכלית במשפחותיהם.
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1140923
    נניח שכל מחנה הימין היה מפעיל בשנות השמונים מכבש לחצים על נשיא המדינה כדי שישחרר את אסירי המחתרת, כולל רוצחים של חפים מפשע.
    נניח שלכותב היה את היושר האינטלקטואלי לבדוק את המחנה שלו, לפני שהוא מחלק ציונים לשמאל. צדקה מתחילה מבית, לא?
    אה, כל הדברים האלה כבר קרו (פרט כמובן לאחרון).

    1. תגובה של עוד אחד שנדמה לו שהוא מהאו"ם, ושמפנטז על משחק הוגן וכללים ג'נטלמניים. מוסלמים ובעלי בריתם נגד שאר העולם – זה שם המשחק בימינו. אין ולא יכולים להיות כאן ניטרליות ואיזון. אולי דברים כאלו היו אפשריים לפני דור או שניים, אבל לא כיום, כשהעולם כולו מצוי עמוק בתוך מלחמת הדתות. כיום אתה יכול להיות רק בצד א' או בצד ב'. בעד הג'יהאד או נגדו. או במקרה שלנו, בעד היהודים או בעד אלו המתכנים "פלסטינים". נכון, זו מציאות מגעילה, אבל זאת המציאות היחידה שיש. ומי שזה לא מוצא חן בעיניו, שינסה להגר לירח או למאדים.

    2. גזענות והומופוביה הן דעות לגיטימיות אם כי דוחות (כל עוד הן לא פוגעות במישרין ובעקיפין באף אחד).
      שרת המשפטים – תפקידה לבדוק טענות על עינויים, מה לעשות… זה חלק מתפקידה.
      גועל נפש, צריך לבדוק את זה ולסיים את זה באופן מידי.
      נניח שגנרל השלום היה מפקד על רצח של 16 יהודים שניסו לנוס על חייהם.
      נניח שהכותב בחר לכתוב על השמאל, אולי תתמודד עם הטענות שהוא העלה?

    3. זה בדיוק ההבדל כי אדון בנט יצא מגדרו כדי לגנות את מר סמוטריץ' שכידוע מגיע ממפלגה אחרת. הוא לא אמר לסמוטריץ' "אני אוהב אותך" "אתה השראה בשבילנו" כמו זהבה והחבר שלה שתחביבו לשלוח מכתבים לאנשי ימין ולקרוא להם נאצים.

  2. קבוצת האנשים האלה חותרים נגד מדינת ישראל. לא ברור איך אנשים נורמטיביים מצביעים עבור זהבה גלאון ושאר אנשי מרץ. שלא נאמר יהודים שמצביעים להרשימה המשותפת שרוצה בחורבן המדינה היהודית.

  3. שאפו לגדעון ספירו. כבר ראיתי הרבה תסרוקות "חיסכון והלוואה", אבל התסרוקת שלו, היא ממש אימפריה של חיסכון והלוואה. ספרי הצמרת יכולים רק לקנא.
    וגם זהבה'לה נראית ממש קורנת ומתמוגגת כמו מכשפה טובה, בתמונה שהובאה מהאירוע הזה.

  4. למה כל השמאלנים תמיד כאלה מוזרים או תמהונים???

  5. ליורם היקר:
    1. בנט לא "הכניס" את סמורטיץ. זוהי מפלגה עם פריימריז והוא נבחר על ידי הציבור. אם בכוונתך לסאגת היולדות, אני מפנה אותך לדבריהם שך הרופאים ממחלקות היולדות שהופיעו בועדה בכנסת. לדבריהם יש הרבה יותר ערביות שמבקשות לא להיות ליד יהודיות…
    2. הומופוביה, גם אם לא נעימה לעין אינה בדיוק עבירה פלילית (אני בטוח שיש גם הומופובים לא קטנים בשמאל…)
    3. הייתי מציע לך לקרוא מעט על תנועת רגבים.
    4. שרת המשפטים אינה הייתה צריכה לבצע שום פעולה שיכולה לפגוע במנהל התקין של החקירה (כמו כל איש ציבור. עקרון הפרדת הרשויות). יחד עם זאת, עקב מורכבות הנושא, היקף זמן המעצר והרגישות שבאירוע, ניתן להבין זאת. האם ההחלטה שונתה עקב מפגש זה? האם יכול להיות שהמסר שהעבירה השרה לאנשים הללו היה הפוך ממה שאתה חושב?
    5. מדינת ישראל מסבסדת הרבה דברים. מסכים שצריך לצמצם סבסוד זה. בוא נתחיל עם להפסיק לסבסד מופעי תרבות

  6. כשמדברים על ספירו, יש דבר אחר שצריך לבדוק, והוא המאבק שלו בנשק ההמ… לא-קונבציונלי שע"פ מקורות זרים נמצאים בישראל. האם גלאון תומכת בלחץ ממדינות זרות למען פירוק ישראל מנשקה? זו שאלה מעניינת עוד יותר ממה שעלתה במאמר, ומאוד כדאי לשאול את גב' גלאון ומרצ.

  7. לא אהבתי את המאמר. האייטמים שבו היו מביישים כל מקור חדשותי רציני. זו התעסקות תפלה בזוטות.
    ברור שמזכ"ל בס"ד ישתתף בכנסי BDS, או בכנסים על גבול החרם; זה שזהבה גלאון "אוהבת" פעיל קיצוני לא אומר שהיא מזדהה עמו בכל דעותיו; ואיימן עודה שמאלני קיצוני – ממש חדשות.
    להבא, אשמח אם תכתבו דברים יותר רציניים במקום סתם לנסות לתחזק את השנאה כלפי הצד השני של המפה הפוליטית. זה צריך להיות הקטע שלהם – לא שלנו.

    1. אני אשמח להפסיק לתחזק את השנאה כלפי הצד השני, ומרבית השמאלנים לא שונאים ימניים

  8. אם שר הביטחון לא יסלק את סגן הרמטכל מייד אז אין לו אומץ ממש כמו שפנייהו .
    הקצין הטיפש הזה חייב לתת דין על המעשה בגידה שלו , קצינים צריכים לומר את
    דעתם רק בפורומים סגורים ואז היה צריך לזהות את השמאלן ההזוי ולהעיף אותו מהצבא.
    אבל אין לי ציפיות משפניהו ושות.

    1. איימן עודה שמאלני קיצוני..
      טעות נפוצה. הוא לאומן ערבי פאשיסט אבל מה לו ולשמאל? מה לערבים ולשמאל, הרי זה דבר והיפוכו. ערבים הם ליברלים פתוחים למיעוטים אתניים דתיים מיניים ואחרים? ערבים דמוקרטים ותומכים בשויון האשה? די לבורות הזו בבקשה.

  9. תפסיקו לקשקש שיש עם פלסטיני . אחת ולתמיד נעשה סדר בעובדות היסטוריות ואובייקטיביות של זמנינו. "עם" מוגדר כקבוצה חברתית בעלת מספר מאפיינים משותפים ייחודיים, כגון מוצא אתני, שפה, דת, תרבות, היסטוריה, מנהגים וגאוגרפיה. "הפלסטינים" , חיות המחמד של השמאל הקיצוני , מוצאם הקדום בעיקרו ממצריים של תקופת בית אומיה המאה השישית לספירה , נוודים שעברו בדרך המלך ממצריים לסוריה ובמהלך מסעם השתקעו בארץ ישראל . הפליטים הפזורים על פני ישראל , מעבר לירדן , ביהודה ושומרון , בעזה וסביבותיה הם ברובם נוודים בעברם ללא מוצא אתני משותף וללא היסטוריה ומסורת משותפת . כמו כן לא קיימת זהות דתית אחידה ומגובשת בין הפלסטינים . הפלסטינים של עזה שונים במנהגיהם , בתרבותם , ומוצאם מהפלסטינים של יהודה ושומרון . המארג המייצג את תושבי עזה וסביבתה הוא של קבוצות שבטיות, בליבת הקבוצה משפחה אחת שהתפתחה למליציה מזוינת חברתית ייחודית לאזור. הקבוצות הללו אינן פסיפס אתני אחיד אלא ערב רב של משפחות. בשלב מאוחר יותר, לקראת שנות ה-30 עד ה-50 של המאה הקודמת, אוחדו קבוצות אלה, כשכירי חרב בתשלום , על ידי המשטר המצרי לצרכי פעולות טרור נגד יהודים בארץ ישראל. גם הפלסטינים הנמצאים בארץ ישראל שונים במנהגיהם בתרבותם ודתם . ביניהם יש קופטים , נוצרים אורתודוקסים , נוצרים רפורמים , מוסלמים שיעים , מוסלמים סונים , ומיני תת דתות למכביר . השמאל הקיצוני בישראל , מנצל בציניות את הנרטיב הפלסטיני המזויף , לצרכים פוליטיים פנימיים . לאף אדם המשתייך לשמאל הקיצוני אין כל סימפתיה של אמת למצוקותיהם של אחרים , מלבד לעצמו .

  10. מדוע אנשים ששונאים כך כך את המדינה שבנינו – כפלא עולמי — ממשיכים לגור בה? והרי אדם כזה , הגיוני שיקום ויהגר ממנה ?! יחפשו להם מדינה שהשפה מובנת להם יותר טוב , המוסיקה שם מקסימה וזכויות האזרח – דמוקרטיות למהדרין. הכל יהיה חדש עבורם . ממש ח ד א ש !! מדוע הם נלחמים נגד רוב מוחלט של המצביעים שבחרו באופן דמוקרטי ממשלה זו או אחרת? מי שמכם לכפות את דעתכם על הרוב המוחלט ?

    1. הצג בפני והכר לי את חבריך, ואמור לך מי אתה !!!

  11. האם שר הביטחון החדש יעמיד את סגן הרמטכ"ל במקום הראוי לו? ושמא שר הביטחון החדש הוא סר הביטחון?
    מה שגולן עשה מבזה את העם היהודי לדורותיו. שום פעילות מבצעית לא תעמוד לו לזכות על ההשוואה הנוראית בכל קנה מידה וביום השואה בין העם היהודי הנלחם על קיומו בארץ מולדתו, לבין עם צורריו הנאצים 80 שנה קודם לכן. אי אפשר להירגע מהמעשה הנורא: האיש קרא ביקורתו מהדף משמע פליטת פה לא הייתה פה. נורא. פשוט נורא. שוד ושבר. ועוד לא הזכרתי את הפגיעה הפוטנציאלית הקשה בביטחון המדינה בדמות תמריץ אידאולוגי לכל שוחרי רעתה. האיש הזה פשוט יצא מדעתו, איבד שפיותו, נטרפה עליו דעתו. זהו האיש האמון על צבא ההגנה לישראל. טירוף מערכות.

    1. דרך אגב יאיר גולן הוא שאחראי על שיתוף הפעולה ותיאום הפעולות בסוריה מול רוסיה במטה שהקימו…