"אייכמן, את תתני את הדין": פעיל השמאל שוב שולח מכתבי נאצה לח"כ נאוה בוקר

בפעם השניה שולח פעיל השמאל גדעון ספירו מכתבי נאצה עם סמלים נאציים לח"כ בוקר. המשטרה לא ממהרת לטפל: "קשה להשתחרר מהתחושה שאם היה מדובר בפעיל ימין קיצוני, ההתנהלות הייתה אחרת"

המכתב האחרון ששלח ספירו לבוקר

פעיל השמאל גדעון ספירו שלח פעם נוספת מכתב איומים לח"כ נאוה בוקר (ליכוד). במכתב שנשלח בשבוע שעבר כתב ספירו כי "ביחסך אל הדגל את משולה למה שקרוי ביהדות עבודה זרה. דינה של עבודה זרה ביהדות – מוות בסקילה. הסירי דאגה מליבך, איני הולך לסקול אותך. כחבר אמנסטי אני מתנגד לעונש מוות".

את הדברים הללו כתב ספירו על רקע 'חוק הדגל' שהציעה ח"כ בוקר, שנועד להחמיר ענישה על ביזוי הדגל, בדגש על שריפת דגלים בהפגנות. "בתחום זה את צועדת במסלול של אדולף אייכמן" כתב ספירו. "הצעת החוק שלך הוא פשע שולחן כתיבה. ועל כך את וחברייך תיתנו את הדין בבוא היום". אל המכתב צירף שוב דגל ישראל עם מגן דוד משולב בצלב קרס, לצד תמונה של בוקר עם שפם היטלר.

בחודש מרץ האחרון שלח ספירו לבוקר דגל ישראל מעוטר בצלבי קרס ואיחולי "הייל הייל נאווה". כבר אז פנתה בוקר למשמר הכנסת בבקשה לפתוח בחקירה, ותלונה הועברה למשטרה. מאז לא עודכנה בוקר מה נעשה בנידון: "אני תמהה על התנהלות המשטרה: מה עוד צריך לקרות כדי שחולה הנפש הזה ייכלא מאחורי סורג ובריח? האם מחכים שם שיקרה אסון? קשה להשתחרר מהתחושה שאם היה מדובר בפעיל ימין קיצוני, ההתנהלות הייתה אחרת. אני מצפה לשמוע תשובה רצינית מהמשטרה, שעד כה לא עשתה דבר"

נוסח המכתב שנשלח לבוקר
נוסח המכתב שנשלח לבוקר

החברים של זהבה

בתוך כך, רק אתמול חשף ישי פרידמן ב'מידה' כי באירוע שנערך בשבוע שעבר לכבודו של ספירו השתתפה גם ח"כ זהבה גלאון (מרצ). "ההיכרות בינינו העמיקה והתחזקה כשגדעון החליט שהוא תומך בי לרשימת מרצ לכנסת", אמרה גלאון בכינוס, "הוא התפקד למרצ ואחר כך תמך בי לראשות מרצ". גלאון פנתה לספירו ואמרה: "זה מרגש אותי שהיית ברגעים האלה. תמכת תמיכה מלאה. אין לי מילים. אלו דברים שזוכרים וסוחבים ולא שוכחים… אנחנו אוהבים אותך, אני אוהבת אותך. אתה השראה בשבילנו".

רק נזכיר כי מקור ההשראה של גלאון הצדיק רצח מתנחלים גברים בתואנה כי "כמעט כל מתנחל נושא עימו נשק, לעיתים הוא במדים לעיתים לא, ולכן הפגיעה בהם אינה זהה לפגיעה באוכלוסייה אזרחית בלתי לוחמת".

זו לא הפעם הראשונה שגלאון מתחברת עם גורמים מפוקפקים. בעבר היא הגנה גם על פעיל ארגון השמאל הקיצוני 'תעאיוש' עזרא נאווי ("עזרא נאווי הוא אימפריה"), אשר הוצג בתחקיר 'עובדה' כמי שמסגיר סוחרי קרקעות פלסטינים לשירותי הביטחון המסכל, שם עונו לכאורה ומצאו את מותם.

חברת הכנסת נאוה בוקר הגיבה גם לכך: "אני מתחילה לתהות מה בדיוק ציוני במפלגת 'מרצ'. מה יש לזהבה גלאון לחפש בכנס של מי שמתיר את דמם של המתנחלים ומאיים עליי באופן תדיר? האם לא נותרה בה טיפת הגינות? כל האמצעים כשרים כדי לקדם את המטרה? הרי ברור לכולנו שאם היה מדובר באיש ימין שנפגש עם פעיל קיצוני, גלאון הייתה כבר משתלחת בו".

"בכך גלאון חצתה קו אדום" אמרה בוקר, "אני מציעה לה לעשות חשבון נפש. אם אלו החברים שלה, מוטב שתצטרף אליהם בפעילות ההסתה נגד ישראל, במקום להתחפש למפלגה ציונית".

מדוברות המשטרה נמסר:

מטבע הדברים אנו מנועים מלמסור פרטים אודות היותו של אדם זה או אחר מאויים, אך ככל שקיים מידע או תלונה בנושא הם מטופלים בכפוף להערכות מצב מקצועיות.

מחברת הכנסת זהבה גלאון, טרם נמסרה תגובה. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. פעיל השמאל ה-ק-י-צ-ו-נ-י … למה אתם מפחדים לשתמש בתואר "קיצוני"???

  2. גדעון ספירו הוא זוהמה שמאלני קיצוני,אולי הגרוע שבהם,שהיה צריך לשבת בכלא שנים רבות.

    הוא כותב במשך שנים רבות מכתבי נאצה איומים לשופטים,במיוחד לאלו שבעליון,וגם מפרסם אותם בבלוג תועבה שמאלני.

    הוא נחקר מספר פעמים במשטרה,אבל כמובן שלא הועמד לדין אף פעם,וגם הפעם יזכה לחסינות השמאלנית הרגילה.

  3. אילו מישהו שאיננו שמאלני היה שולח כזה מכתב לשמאלני ו/או בעל תפיד/מעמד ציבורי, כבר מזמן היה נתון לחקירות אינקביזציוניות..

  4. למה לא מראים את התמונה המדוברת בברור.

  5. גדעון ספירו
    "ייתכן שרבים מהמתנחלים לא מכים את נשותיהם וילדיהם, כמה מהם אוהבים פרקי חזנות ואחרים אפילו חוטאים בשמיעת מוסיקה קלאסית. זה לא משנה עבורי. אתה בוודאי יודע שמבין גדולי הרוצחים בצבא הגרמני היו כאלה ששבו הביתה ממלאכתם, נשקו לנשותיהם, שיחקו עם ילדיהם, ושמו להרגעה מוסיקה קלאסית"

  6. בכל בית רפואה לתשושי מנפש, במחלקה הסגורה, יש אנשים רבים המבקשים להתבטא. מדוע להם לא נותנים במה? מהו הקריטריון, שבזכותו גדעון ספירו יכול להציג את עמדותיו באתר 'מידה', אשר מונע מכל הנ"ל לפרסם את עמדותיהם? מדוע אתר 'מידה' מפלה באופן כה בוטה בין אלו המבקשים לתת ביטוי אמיתי, מעומק ליבם, למחשבותיהם?

  7. מעבר לטימטום הגלאקטי של ספירו — בשורה התחונה ישראלים יעשו כרצונם. אך כדא מאוד להתחשב בכמה גורמים:

    א. חוק יכול לכפות או לאסור התנהגות ומעשים ספציפיים. חוק לא יכול, ולעולם לא יוכל, לכפות רגש, או תפיסת עולם, או כבוד אמיתי וכן למשהו. חוק לעולם לא יפעיל מעין מתג כימי במוחו של אדם, כך שמרגע היכנסו לתוקף אנשים פתאום יהנהנו בחיוב ויסכימו "כן, אני מכבד את הדגל." זה פשוט לא ניתן. אם הבורא בכבודו ובעצמו נותן לנו את הבחירה החופשית, אני לא יודע מי חברת כנסת חושבת שהיא, המתיימרת לאכוף על בני אדם חוק שיכתיב להם כיצד להרגיש או לא להרגיש כלפי הדגל.

    ב. חוק המבקש למנוע התבטאות מחאתית פוליטית המראה חוסר כבוד ואפילו ביזוי במכוון ובפרהסיה כלפי הדגל, כסמל המדינה וממשלתה, הוא חוק השואף להעלות את המדינה לרמה אלוהית. לא המצאה שלי, אלא של פר' ישעיהו ליבוביץ' בזמנו, "העלאת המדינה לרמה אלוהית היא עבודתו של הפאשיסט."

    עדיף בהרבה לחנך ולשדל. חוק הדגל, בכל מתכונת או בכל ניסוח, רק ישיג את המטרה ההפוכה.

  8. Hello would you mind letting me know which hosting company
    you're utilizing? I've loaded your blog in 3
    different web browsers and I must say this blog
    loads a lot quicker then most. Can you suggest a good hosting provider at a
    reasonable price? Thanks, I appreciate it! http://holajos.mee.nu/?entry=2803225 http://sok.Forumcrea.com/viewtopic.php?pid=1541 http://servicio-tecnico-de-impresoras.2303485.n4.nabble.com/letters-at-the-editor-epitomize-participatory-democracy-td4639762.html