אז כמה פלסטינים יש באמת?

במהלך דיון סוער בוועדת חוץ וביטחון, התברר כי למנהל האזרחי אין נתוני אמת על מספר הפלסטינים החיים ביהודה ושומרון, וכי מדי שנה לפחות 15 אלף פלסטינים מהגרים לחו"ל. שד דמוגרפי או לא?

פער של מיליון בין הספירות; פלסטינים. צילום: פלאש 90

מבוכה נרשמה היום בוועדת חוץ וביטחון, בדיון מיוחד שיזם חבר הכנסת מוטי יוגב בנושא 'היבטים דמוגרפיים ביו"ש'. בדיון התברר מפי נציגי המנהל האזרחי כי אין באפשרותם לספק נתון מדויק באשר למספר הפלסטינים החיים ביהודה ושומרון. בין השאר התברר כי מאות אלפי פלסטינים שהיגרו לחו"ל ממשיכים להיספר כאילו הם חיים בארץ, וכי קיים קונצנזוס של החוקרים על אי האמינות של הלמ"ס הפלסטינית.

את הדיון פתח סא"ל אייל זאבי מהמנהל האזרחי. כשנשאל זאבי למספר הפלסטינים החיים בשטחי C, הודה כי "המנהל האזרחי לא עוסק במחקר דמוגרפי, אנחנו לא יודעים להגיד". עם זאת, הנתונים שהוצגו על-ידי זאבי נשמעו מדאיגים למדי. לדבריו בתור נציג המנהל, ישנם 2.93 מיליון פלסטינים ביהודה ושומרון בעלי ת"ז פלסטינית, לא כולל עוטף ירושלים. אחוז הגידול הטבעי הוא 2.6 בשנתיים האחרונות. הבעיה: המנהל האזרחי מסתמך על נתוני הלמ"ס הפלסטינית.

בסקירתו הבהיר סא"ל זאבי כי המנהל האזרחי כולל גם ילדים פלסטינים שגרים בחו"ל בנתונים שלו. לדבריו, מדובר על "15 אלף פלסטינים בשנה שגרים בחו"ל, באים להירשם ולאחר מכן חוזרים לארצות מוצאם". בנקודה הזו התפרץ חבר הכנסת יוגב: "אז אתם לא אומרים את האמת, אתם לא מדווחים אמת! ב-2013 הרשות הפלסטינית דיווחה על פחות פלסטינים מכם! גם הפטירות לא מדווחות באופן שוטף". בתגובה אמר זאבי כי המנהל האזרחי אינו תופס את הלמ"ס הפלסטינית כבעל נטייה לעוות את המציאות. לדבריו, "אנחנו לא עושים מחקר בשטח, לא עשינו מחקר על הגירה שלילית מנתב"ג. אנחנו לא יודעים להגיד".

זאבי הוסיף כי לפי חישובי המנהל האזרחי, ב-2015 יצאו 15,800 פלסטינים דרך גשר אלנבי ועזבו את הארץ, אך באשר ליציאת פלסטינים ממעברים אחרים ומנתב"ג אין בידיו את המידע. בסיכום הדברים התברר כי לפי המנהל האזרחי מאזן ההגירה הפלסטיני שלילי, והוא עומד על 175 אלף פלסטינים ב-15 השנים האחרונות, יוצאים בניכוי חוזרים.

בדיון השתתף גם יורם אטינגר, החבר בצוות האמריקני-ישראלי למחקרים דמוגרפיים. אטינגר תקף גם הוא את המנהל האזרחי: "הדרך לבדוק היא לא להדהד את נתוני הלמ"ס הפלסטינית", אמר, וחשף כי בנתוני הבנק העולמי נמצא פער של 32 אחוזים בין מספר הילדים הפלסטינים הנרשמים לכיתות א' ובין מספר הלידות. אטינגר הסביר כי לפי כל המומחים יש לבצע בדיקה כזו של הרשמה לכיתות א' כנגד לידות, ולאור הפער העצום לא ניתן להסתמך על מספר הלידות המדווחות ברשות.

אטינגר הוסיף ופירק אחד לאחד את הטיעונים של המנהל האזרחי. על הטענה כאילו אין נתונים על מספר הפלסטינים השוהים בחו"ל, חשף אטינגר כי כבר ב-1998 אמר ראש הלמ"ס הפלסטיני, חסן אבו-ליבדה, שבכלל הספירה מצויים גם פלסטינים הגרים בחו"ל. 325 אלף איש נכון ל-1997. היום כבר מדובר על יותר מ-400 אלף איש.

זאת ועוד, לדברי אטינגר חלה צניחה במספר הממוצע של לידות בקרב נשים פלסטיניות ביו"ש. מחמש לידות בשנת 2000, ל-2.76 היום. ביחס להגירה, אטינגר טוען בהתבסס על מחקרי המכון כי מדובר במאזן הגירה שלילי של 240 אלף נכון לדצמבר 2015, ולא 175 אלף כדברי המנהל האזרחי.

לאחר סקירתו הארוכה, הטיל אטינגר את הפצצה: "המנהל האזרחי אומר שיש 2.9 מיליון פלסטינים. המספר האמיתי, המתועד לפי מספר מקורות, הוא 1.75 מיליון איש". כלומר, פער של יותר ממיליון פלסטינים בין נתוניו ובין נתוני המנהל האזרחי, כלומר נתוני הלמ"ס הפלסטיני.

המנהל טועה בהערכותיו; אטינגר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
המנהל טועה בהערכותיו; אטינגר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המל"ל יכנס לסוגיה?

גם הדמוגרף פרופסור סרג'יו דלה פרגולה, הידוע במחלוקתו עם אטינגר לגבי 'פער המיליון', הבהיר כי קיימות בעיות ברישום הפלסטיני. "ישנו רישום כפול של ערביי ירושלים", מודה דלה פרגולה, "מחשיבים אותם גם כתושבי הגדה המערבית וגם כתושבי מזרח העיר". למרות המחלוקת עם אטינגר, גם הנתון של דלה פרגולה נמוך משמעותית מהנתון של המנהל האזרחי. לדבריו, ביהודה ושומרון נמצאים 2.4 מיליון ערבים, חצי מיליון פחות מהערכת נציג המנהל.

דלה פרגולה הוסיף אמנם תחזית שחורה, לפי כאשר מצרפים לפלסטינים ביהודה ושומרון את 312 אלף תושבי מזרח ירושלים ואת 1.7 מיליון העזתים, הרי שמקבלים את החלוקה הבאה: בין הים לירדן ישנם 52 אחוזים יהודים ועוד 48 אחוזים ערבים. אם מורידים מהחישוב את עזה, מקבלים 62 אחוז יהודים, ואם מורידים ממנו את ערביי השטחים מקבלים 79 אחוז יהודים. למרות שדלה פרגולה לא התייחס ל"פער המיליון", חבר הכנסת חיליק בר מיהר לחגוג את דבריו ולהסיק בדבר הצורך לסגת באופן מיידי משטחי יהודה ושומרון כדי לשמור, באופן מלאכותי כמובן, את הרוב היהודי.

בסיכום הדיון הסוער והמרתק, פנה חבר הכנסת יוגב אל המשתתפים וביקש מהם למלא בדחיפות את החלל. "אני מבקש התייחסות מקצועית ואמיתית לעניין, זו פעם שנייה שאנו לא מקבלים תשובות מדויקות… לא ייתכן שלמדינת ישראל לא יהיו נתונים דמוגרפיים מדויקים על יהודה ושומרון – זה הבסיס לכל החלטת קבינט, לכל החלטה מדינית, הנתונים צריכים להיות על השולחן".

יוגב הוסיף כי המל"ל צריך להיכנס בעובי הקורה ולהוביל מהלך של סקר מקיף ושיטתי, שיכלול פילוחים לפי מיקום, גיל, פריון ומגמות, כדי שניתן יהיה ליצור דיון על בסיס נתוני אמת. הוא פנה גם לרשות ההגירה בדרישה שתספק מידע על כניסות ויציאות מכלל המעברים.

אז כמה פלסטינים יש באמת? אם דרישותיו של יוגב יתמלאו, ייתכן שנדע בזמן הקרוב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

28 תגובות למאמר

  1. על המדינה לעודד את ההגירה הערבית על חשבון הוצאות ממשלה מיותרות, בעיקר נשים ערביות צעירות ומשפחות ערביות משטחי C ומזרח ירושלים (תחילה). אם התמעטות אוכלוסיות אלה, ניתן יהיה לקדם סיפוח ולאחר מכן
    להמשיך ו"לנקות" עוד שטחים.
    קרן בינ"ל לעידוד הגירה ערבית יכולה להוות את מקור המימון העיקרי למהלך זה, כאשר כל יהודי וציוניי העולם יתאחדו לביצוע משימה זו ניתן יהיה לסיים את הכיבוש הערבי תוך מספר שנים.

    1. אכן נשים ערביות צעירות עוזבות בהמוניהן את שטחי הרשות.
      לצערינו רובן עוזבות לתוך שטחי מדינת ישראל במסגרת איחוד מישפחות.

    2. זה מה שמשה פייגלין אומר כבר שנים.
      הוא זה שטען שאין באמת "שד דמוגרפי", הוא זה שאמר לפני עשר שנים כי האישה היהודייה מדביקה את האישה הערבייה מבחינת כמות הילדים שהיא יולדת, עד שהשנה, לראשונה, האישה היהודיה עבר את הערבייה, והוא זה שאומר להעניק להם סל הגירה נדיב, ביודעו כי הערבים יעזבו באם תוצע להם הצעה כזאת, גם משום שהם בכל מקרה עוזבים מדי שנה.
      וכמובן – כל זה לצד עלייה מאסיבית של יהודים ארצה.

      את כל זה הוא אמר.

      אבל היי, הוא "הזוי", "קיצוני", "משיחי" ועוד אי אילו מושגים מתייגים שנועדו לעשות חיים קלים לאלו המתייגים, ולמנוע מהם לקיים דיון ענייני.

      והוא מחוץ לכנסת.

      חבל.

    3. הזוי, משיחי, קיצוני וגזעני – שכחת את שם התואר ההכרחי "גזעני". כל רעיון של הימין הוא גזעני. רק הג'יהאד שהפלסטינים מנהלים נגדנו הוא לא גזעני.

    4. אכן, זה אפשרי בהחלט. ה"צומוד" הפלסטיני המפורסם, הוא למעשה צומוד צעצוע. עם מעט תמריצים הם יעזבו בהמוניהם ובשמחה. אני בטוח שמייד יצוצו כמה נשמות טובות מן השמאל ויגידו שגם יהודים, כולל הם עצמם, ירצו לעזוב את הארץ בהמוניהם, אם רק יתנו להם תמריץ. אז זה ההבדל בינינו. תפקידנו לעודד הגירת ערבים מכאן, ואתם כנראה לקחתם עליכם את תפקיד עידוד עזיבת יהודים. שיבושם לכם.

  2. מצד אחד, יש יותר מדי "פלסטינים", וכדאי מאד, כדבריו של ערן, לסייע להם להגר החוצה מארץ ישראל.
    מצד שני, אין אפילו "פלסטיני" אחד בכל העולם. היצורים הללו קיימים במציאות של חדי קרן ופיות ושלגיה. במציאות האמיתית כמעט כולם הם לא יותר מצאצאי מהגרים מוסלמים אשר הגיעו לארץ ישראל לפני כמה וחמישים שנים, מי מרצון ומי בכח, אבל בכל מקרה אלו אשר ישבו בארץ ישראל לפני יותר ממאתיים שנים – צאצאיהם מונים כיום רק כמה עשרות אלפים.

  3. כמה יש? 2.4 – 2.5 מליון פלסטינים. שאר הספקולציות זה החלום הרטוב של השמאל ושל הימין

    1. ועל סמך מה הגיע הגיע הדמוגרף הידוע רוני למסקנתו המלומדת?

  4. כשנערכו בחירות ברשות הפלסטינית היו רשומים כחצי מליון איש בספר הבוחרים. זה כנראה המספר המהימן ביותר של מבוגרים ביו"ש.

  5. כולי תקווה שהפלסטינים יבינו כמו הרבה מאחיהם, כי מקומם לא פה. ומדוע? פשוט, פתרון אמיתי לא יהיה פה בארץ, מפני ש:
    א. אין מוכנות מצד הרש"פ אפילו לשבת ולדבר.
    ב. פירוש הדבר של לתת לרש"פ לשלוט בירושלים המזרחית היא הנצחת הטרור וההתגוששות בין הצדדים, יהיה גובה החומה אשר יהיה, כבר ראינו כיצד תושבים ערבים בכפרים שליד ירושלים מנתצים את הגדר ואין פוצה פיו ומצפצף.
    ג. והכי חשוב! מה יהיה עם ערביי יפו, לוד, רמלה, חיפה, איזור המשולש ועוד ועוד יישובים??
    שמישהו פה ייתן לי תשובה חותכת, תשובה אמיתית כנגד הטענה שלי.
    אבל שלא ייתן פתרון מתקפל כמו שמציעים חברי המחנה הציוני (שאגב, הטיעון העיקרי שלהם- הפחד מפני מדינה דו-לאומית מציב בסימן שאלה את סעיף ג' שלעיל..)

  6. יש לעודד הגירה ולהתחיל ממשפחות מחבלים. יש לגרש את משפחות המחבלים לירדן ולשלול מהם את כל תעודות הזהות ורשיונות העבודה. מחבלים זה גם מי שמיידה אבנים ומי שזורק בקבוקי תבעירה. זה לא משנה אם המחבל הצליח להרוג, או לפצוע או לא הצליח. העיקר הכוונה. אם זרק – נזרוק את משפחתו החוצה. כך נדלל את האוכלוסיה מכל המסיתים, הרוצחים, הפעילים בארגוני טרור.
    הגיע הזמן שנפרגן לעצמינו יותר ביטחון. מה אתם אומרים?

  7. בואו נעצום עיניים ונדמיין שאין פלסטינים "אין עם פלסטיני", שכולם אוטוטו יעזבו. אולי תפילות יעזרו?
    "מאזן ההגירה הפלסטיני שלילי, והוא עומד על 175 אלף פלסטינים ב-15 השנים האחרונות"
    זה לא קצב משהו.

    הקיצר, מי שמוכן לשלם את המחיר של חיים על נשק, שימשיך לגור בהתנחלויות בלב אוכלוסיה עוינת.
    אני הולך לעשות כישוף שכולם ייעלמו מכאן. אולי זה יצליח

    1. ומה ההצעה שלך? בוא נעצום עיניים ונעמיד פנים שהרשות הפלסטינית מוכנה לשלום ושפיתרון שתי המדינות באמת אפשרי?

    2. א.מלבד מאזן ההגירה, ישנו גם קצב הריבוי היורד של הערבים ולעומתו הריבוי המתגבר של היהודים. זה הנתון החשוב באמת, וקצת מוזר שאתה בוחר להתעלם ממנו. במחשבה שנייה, אולי זה לא כל כך מוזר. הרי זה לא תואם לתאוריה שלך.
      ב."לחיות על הנשק, בהתנחלויות מוקפות ערבים". נשמע כמו החיים בהתנחלויות חיפה, יפו, נצרת-עילית ובאר-שבע, ועוד רבות אחרות. אבל בוודאי לא לזה התכוונת…

  8. הצגתם את הבעיות הבאות:
    1. פלסטינים שעדיין רשומים אך בפועל עזבו.
    2. ירושלמים שנספרים הן כפלסטינים והן כישראלים.
    3. ניפוח מספרים ע"י הרש"פ.

    שכחתם את 200,000 הפלסטינים שהתחתנו עם ערבים ישראלים או שאחד מהוריהם ערבי ישראלי ואז הם נספרים פעמיים.

    כל מי שעמד במחסום מכיר את התופעה של המוני בעלי תעודות כחולות שנוסעים לעבודה בישראל מדי בוקר וחוזרים בערב לביתם בשטחי הרש"פ.

  9. בסופו של יום הם כאן והם ימשיכו להיות כאן ולהתרבות וגם אנחנו ניהיה כאן.

    כולכם תמשיכו לחלום.

  10. תתחילו לספור ולהעריך לבד. להלן הערכה שלי: א. ירושלים 200000 ב ערים ג'נין,שכם,טול כרם,רמללה,חברות,בית לחם, יריחו לפחות 500000 ג. כ500 כפרים ובהם לפחות 1000 בכל ישוב סה"כ כ 1.2 מליון ביהודה ושומרון. בנוסף ישנו כ1.5 מליון אזרחי ישראל. ככה ללא רצועת עזה יש כ 3 מליון פלסטינים.
    מדובר במספר גדול ולמספרים הגדולים יש משמעות מעבר ליחסיותם לכלל האוכלוסיה.

    אם ישנה טעות בחישוב של כ 19% הרי כבר מדובר ב 3.3 מליון.

    1. יוסי, עברת את מבחן השמאלנים לסטטיסטיקה.
      אז בוא נניח שיש 15 מיליון יהודים בארץ ישראל … טוב?

  11. איך לא התבקש הטיפש מהמנהל האזרחי להתפטר מייד , זה אופן העבודה אצל חבורת הדבילים הזאת , ולא רק אצלם גם בחלק גדול מצהל החפיפיות דומה , ראה את פקודות הירי החדשות , צריך להיות טיפש כמו סגן הרמטכ"ל כדי לתת פקודות ירי כאלה .
    ומכאן צריך לשאול את שר הביטחון החדש: מה עם סגן הרמטכ"ל , והרמטכל , והוראות הירי החדשות ? אתה לא חושב שאתה חייב לנו תשובות ?
    מכאן לא תוכל לברוח , אתה קופי של קודמך הגרוע לא פחות מפקודיו .

    1. להקת שוטים החושבים שכדור הארץ שטוח, השמש מסתובבת סביב כדור הארץ ושכל העולם קונה את השקרים של הימין הסהרורי. הרי שנתונים לא מעניינים אותכם אלא מציאות שהימין ממציא בהבל פיו. מנהיגיכם כעובדי האלילים שאליהו שילח לשמים בסערה.

  12. 1. לפי הנתונים יש 2.5 מיליון פלשתינאים בגדה המערבית. כלומר יותר ממה שהימין טוען. אם מוסיפים ערביי ישראל + ערביי רצועת עזה מגיעים ליותר מ-6 מיליון – כלומר מספר זהה של יהודים וערבים בשטח שבין הים התיכון לנהר הירדן. אולי הנתון הזה ישכנע את הימין הסהרורי שאי אפשר להמשיך לשלוט בכוח, בכפייה ובהשפלה עם שלם ששווה לנו בגודלו….

    2. ההגירה השלילית מהשטחים – לדעתי היא פחותה מההגירה השלילית של יהודים מישראל… כבר היום יש בין חצי מיליון למיליון ישראל בארה"ב לבדה, ועוד כמיליון באירופה + קנדה + אוסטרליה… כלומר 1.5 עד 2 מיליון ישראלים בעולם.

    3. ההתנחלויות חייבות להתפנות, או לחילופין – שהמתנחלים היהודים יהפכו לאזרחים במדינה הפלשתינאית, עפ"י בחירתם (אבל צריך לומר להם שאם הם בוחרים להישאר שם בהתנחלויות ולהיות אזרחים פלשתינאים, האזרחות הישראלית תישלל מהם).

    4. הימין פרימיטיבי, גזעני, וחסר השכלה.

    1. לפי נתונים של מי?
      אין נתונים בדוקים, אלא הערכות.

      הגירת הפלסטינים מיו"ש גדולה בהרבה מהגירת היהודים, גם נומינלית וגם יחסית. מישראל היגרו ב-2014 כ-6000 נפש שזה פחות מ- 0.01%. באותה שנה היתה העליה בהיקף של כ-20,000 יהודים, שזה תוספת של בערך 0.03%. כלומר, במבחן העליה-ירידה נוספו לישראל כ-14,000 תושבים-אזרחים חדשים.

      לעומת זאת, אם ניקח את הערכתו של פרופ' פרגולה לגודל האוכלוסיה ביו"ש, 2.4 מיליון נפש והגירת 25,000 פלסטינים ב-2014 הרי שמדובר ביותר מ-1% ! חישוב לפי הערכת גודל אוכלוסיה של יורם אטינגר, 1.75 מיליון נפש, יביא אותנו להיקף הגירה פלסטינית החוצה של קרוב ל-2% !!!!!! ואצל הפלסטינים אין דבר כזה עלייה !!!!!

    2. מי בחר אחד כמוך ,חסר ידע, אינטליגנציה, מלאה סנה לאם ישראל- לנהל עניינים ולחרוץ גורל של אנשים אחרים?
      מספיק לשקר: ועם יש 1500000 יהודים בחול, הרי הם לא נספרים גם כתושבי ישראל.
      למה אתה שולל אזרחות בכוח רק מיהודים ,לא מערבים?זה גזענות וסאנת חינם!
      ועדיין תשלוט על 1800000 ערבים ,או גם להם תיתן גליל,נגב, משולש, יפו עכו חמתך?
      כעת אין פטרון כל.עז -סבלנות. אני גם לא יגיד לאן תלך,אפו תגור ,זה החלתך חופשית ,דמוקרטית .

  13. צריך לקחת בחשבון כמה משתנים נוספים , ראשית בסרטי תעמולה רואים שהם אלופים בלשחק מתים ???!!! אז ככה , כל המתים אצליהם קמים לתחיה . עם כל הרציחות על רקע כבוד המשפחה שלא מדווחים עליהם ,כך גם עם הרציחות בין הפלגים חמאס ופתח , הם לרוב לא נרשמים כדי לא לגרום לדמורליזציה. אחוז תמותה גבוה של תינוקות , נרשמים כשנולדים אך לא נמחקים כאשר נפטרים (ביטוח לאומי).זקנים בני יותר מ100 הופכים למלאכים הם לא נרשמים כמתים(שוב ביטוח לאומי).ואלה שמהגרים לא נרשמים כך אלא כמטיילים , אלו שנהרגים בתאונות "עבודה" ,אם בהכנת מטענים או בחפירת מנהרות מצהירים כי נפצעו כדי שמשפחותיהם יקבלו גמלת נכות .רעיון שעלה לי כרגע …. כיצד ייתכן ויש כל כך הרבה בתולות שמספיקות לכל השהידים???? הייתכן שגם הן נרצחו על כבוד המשפחה ועכשיו הן מכבדות את השהידים??!!

  14. אני רק חושב מה היינו אומרים על מדינה שהיתה מעודדת הגירה של יהודים החוצה ממנה. איך היינו נפגעים ונלחמים שזה יפסק. בייחוד אם המדינה מתיימרת להיות דמוקרטית.

    זהו מאמר זוועה ליהודים אמיתיים.

    לכל מי ששכח להיות יהודי מתאים לחשוב שאפשר להשמיד עם אחר….

    1. אנחנו אומרים תודה לתורכיה ולצרפת שמעודדות בשנתיים האחרונות עליית יהודים לארץ.
      אז תודה לארדואן ולצרפתים על שנאתכם ליהודים!

  15. http://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.2058684
    אתר מידה גם מציג מידע שקרי, וגם רוכב עליו.
    החילונים דווקא צדקו בכמות הפלשתינים שחיים באיו"ש.

    המנהל האזרחי, והCIA (אתם מוזמנים לבדוק) – טוענים שחיים קרוב ל3 מיליון פלשתינים באיו"ש.

    1.5 מיליון טוענים רק אנשים ההוזים על ארץ ישראל השלמה