השקרים האסלאמיים על ירושלים ומסגד אל־אקצא

איך "נדד" מסגד אל־אקצא של הקוראן מחצי האי ערב לירושלים, וכיצד התרחב שטחו על פני הר הבית כולו כדי למנוע מהיהודים דריסת רגל במתחם המקודש להם. שיעור בהיסטוריה מפוברקת

אל-אקצא כתעמולה דתית. צילום: מועמר עוואד, פלאש90

פתגם ערבי מפורסם אומר: "שקרן צריך זיכרון טוב". הסיבה ברורה: הוא חייב לזכור את שקריו ולמי סיפר איזה שקר, כדי שלא להסתבך ולסתור את עצמו ואז התרמית שלו תתגלה. כלל זה פועל גם בעניין חשוב כמו ירושלים, שקדושתה לאסלאם הסוני מבוססת על פרשנות פוליטית ומאוחרת לפסוק קוראני, בעוד שעבור האסלאם השיעי העיר השלישית בקדושתה, אחרי מכה ומדינה, היא בכלל נג'ף שבדרום עיראק.

מקורות אסלאמיים קדומים מציינים כי מסגד אל־אקצא ("הרחוק"), המוזכר פעם אחת בקוראן, היה אחד משני מסגדים ששכנו על יד כפר בחצי האי הערבי (כיום סעודיה) ששמו ג'יעראנה, בין הערים מכה וטאיף. המסגד האחד, הקרוב לכפר, נקרא 'אל־מסג'ד אל־אדנא' – 'המסגד הקרוב', ואילו השני, הרחוק יותר, נקרא 'אל־מסג'ד אל־אקצא' – 'המסגד הרחוק'. זהו 'מסגד אל־אקצא' המוזכר בקוראן בפרק 17, המתאר את מיתוס הנסיעה בלילה של מוחמד מ"המסגד הקדוש" במכה אל "המסגד הרחוק" בג'יעראנה.

חמישים שנה אחרי מות מוחמד, בשנת 682 לספירה, מרד עבדאללה אבן אל־זובייר, שהיה הבריון של מכה, בשושלת בית אומייה ששלטה בדמשק. הוא סגר את הדרכים, ומנע מבני דמשק לבוא לחג' במכה. בלית ברירה הם בחרו בירושלים כמקום אלטרנטיבי לחג', שהוא אחת מחמש מצוות היסוד באסלאם. כדי לבסס את בחירתם בירושלים הם המציאו את השקר שלפיו מסגד אל־אקצא המוזכר בקוראן לא נמצא בג'יעראנה אלא בירושלים, וקישרו אליה את המיתוס הקוראני על נסיעתו של מוחמד בלילה ל'מסגד אל־אקצא' המופיע בקוראן. מכאן נובעת התפיסה באסלאם הסוני שירושלים היא המקום השלישי בקדושתו.

השיעה, שנרדפה עד צוואר על ידי בני אומייה, לא קיבלה את השקר של קדושת ירושלים, ועבורם העיר השלישית בקדושתה היא נג'ף שבעיראק, שבה קבור מייסד השיעה עלי בן אבי־טאלב ורבים מחכמיה. רק לאחר מהפיכת חומייני בשנת 1979 העלו השיעים – האיראנים וחיזבאללה בעיקר – את ירושלים על ראש שמחתם, כדי שהסונים לא יאשימו אותם בנטייה לציונות.

המפה הירדנית חושפת את האמת

השקר הראשון, אם כן, הוא עצם הטענה ש"המסגד הרחוק" נמצא בירושלים. על שקר זה נוספו שקרים אחרים, בעיקר זה הנוגע למיקומו של מסגד אל־אקצא בירושלים. עד לפני זמן לא רב היה מסגד אל־אקצא הבניין בדרום הר הבית שעל גגו כיפה כסופה. כל שטחו של הר הבית נקרא "אל־חרם אל־שריף" ("המקום הקדוש המכובד"). אלא שלאחר מלחמת ששת הימים החלו להישמע קולות בקרב הציבור היהודי – בזמנו היה זה בעיקר הרב שאר־ישוב כהן, רבה של חיפה – שקראו להקים בית כנסת על שטחו של הר הבית. ההנחה הייתה שהמוסלמים לא יתנגדו לכך, שכן 'אל־אקצא' נמצא בדרום המתחם. גם הרב גורן, מיד לאחרי מלחמת ששת הימים, רצה לערוך אירועים דתיים בהר הבית.

בתגובה לכך החליטו המוסלמים ש'אל־אקצא' המופיע בקוראן איננו רק המסגד שבדרום המתחם, אלא כל המתחם. כדי לבסס טענה זו הם חדלו להשתמש במונח 'אל־חרם אל־שריף' ככינוי למתחם הר הבית, וכינו את כל המתחם בשם 'מסגד אל־אקצא' (עמיתי פרופ' יצחק רייטר הקדיש לסוגיה זו דיון מיוחד בספרו "מירושלים למכה וחזרה"). אלא שהרחבה שקרית זו חשופה וידועה, ולענייננו נזכיר כאן שני מסמכים החושפים אותה: אחד ידוע ומוכר, ואחד פחות מוכר.

הידוע והמוכר הוא חוברת שחיבר המופתי חאג' אמין אל־חוסייני בשנת 1924, והודפסה ללא שינוי פעמים רבות בשנים שלאחר מכן. ד"ר דניאל טסל מלקסינגטון, מסצ'וסטס, מסר לי עותק מקורי שהודפס בשנת 1930 ואני מודה לו על כך. כותרת הספרון היא: A Brief Guide to al-Haram al-Sharif – Jerusalem – "מדריך מקוצר לאל־חרם אל־שריף – ירושלים". לא אל־אקצא. מסגד אל־אקצא מופיע בחוברת רק כפרק, אחרי הפרק על כיפת הסלע, זו הנמצאת במרכז המתחם עם כיפת הזהב. מכאן שעל פי המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל־חוסייני, מסגד אל־אקצא הוא רק הבניין שבדרום מתחם הר הבית.

כריכת הספרון שחובר על ידי חאג' אמין אלחוסייני. לקריאת הספרון המלא ליחצו על התמונה, או כאן
כריכת הספרון שחובר על ידי חאג' אמין אלחוסייני. לקריאת הספרון המלא ליחצו על התמונה, או כאן

את המסמך הפחות ידוע צילמתי בביקור שערכתי לאחרונה בניו־יורק אצל חברי חיים שטיינברגר, בעל אוסף גדול של מפות ארץ ישראל (ראו להלן). חיים הציג בפניי מפת תיירות ירדנית של ירושלים שצוירה בשנת 1965, שנתיים לפני מלחמת ששת הימים, כאשר מזרח ירושלים היה כבוש באופן בלתי חוקי לחלוטין בידי הממלכה הירדנית ההאשמית, מבלי שהעולם זעק או אפילו לחש מילה נגד כיבוש לא חוקי זה. המפה צוירה בידי ירדני בשם עבד אל־רחמן רצאץ שעבד כמודד רשמי, וקיבלה אישור מרשות התיירות הרשמית של ממשלת ירדן. ניתן לומר אפוא שמדובר במפה ירדנית רשמית.

עיון במפה מראה שבשנת 1965 מתחם הר הבית עדיין נקרא 'אל־חרם אל־שריף', והוא נמצא על "הר המוריה" – מקום בית המקדש, אבן השתיה וכד'. מסגד אל־אקצא, לעומת זאת, הוא רק הבניין הנמצא בדרום המתחם. כלומר, כמעט שלושים שנה לפני הסכם השלום בין ירדן לישראל, ראתה הממלכה את מסגד אל־אקצא רק בבניין הנמצא בדרום אל־חרם אל־שריף, הבנוי כולו על הר המוריה.

רק לאחר שהיהודים שחררו את מקום מקדשם במלחמת ששת הימים ביוני 1967, החליטו שקרני האסלאם להרחיב את "מסגד אל־אקצא" – שבמקור הוא בכלל במדבר הסעודי – מהבניין שבדרום הר הבית להר הבית כולו, שמא יעלה על לבם של היהודים לבנות בית כנסת בהר, כשאיפתם של הרבנים גורן ושאר־ישוב כהן.

כך, למשל, אמר שייח' עכרמה צברי, המופתי של ירושלים בין השנים 2006-1994, בנאום יום השישי שנשא ב־4 בינואר 2002 (בסוגריים הסברים שלי, מ"ק):

הו המוסלמים (בכל העולם), כאשר אנו מדברים על מסגד אל־אקצא המבורך כוונתנו היא למסגד ששטחו 144 דונם (כל שטח אל־חרם אל־שריף) ובכלל זה הקירות, החומות ובכללן כותל אל־בוראק (הכותל המערבי), הסטווים, המסדרונות, המבואות והכיכרות, בנוסף לאל־אקצא המקורה (הבניין בדרום), אל־אקצא הקדום (מתחת למקורה), מקום התפילה המרוואני (אורוות שלמה) והסלע המקודש (אבן השתיה, תחת כיפת הסלע), כולם אל־אקצא…

שקר נוסף שחושפת המפה הוא בעניין מיקום המקדש. בשנים האחרונות שמעתי כמה דרשות יום שישי שלצערי לא הקלטתי אותן, שבהן טענו הדרשנים כי "אל־היכל אל־מזעום" – "בית המקדש (היהודי) שכאילו היה" – בכלל לא היה בירושלים, משום שהר המוריה המקראי בכלל לא נמצא בירושלים. במקרה אחד שמעתי טענה שהמקדש היה בהר סיני, ובמקרה אחר שמעתי שהוא היה בהר גריזים, והשומרונים משמרים את המסורת היהודית המקורית. המפה הירדנית מציגה גם את הדרשנים הללו במערומי שקריהם.

"הר המוריה" (מוקף באדום); ליחצו להגדלה. קרדיט: חיים שטיינברגר, ניו יורק
"הר המוריה" (מוקף באדום); ליחצו להגדלה. קרדיט: חיים שטיינברגר, ניו יורק

שורש הסכסוך הוא תיאולוגי

השאלה היא מדוע המוסלמים חרדים כל כך לעניין אל־אקצא עד שהפכו את השקר הזה לעיקר אמונה כמעט. הסיבה פשוטה: בראייתו העצמית, האסלאם איננו דת שהגיעה לעולם לחיות בשלום עם הדתות הקודמות, היהדות והנצרות, אלא כדי לבטל ולהחליף אותן. האסלאם הוא "דין אל־חק" "דת האמת", ואילו היהדות והנצרות הן "דין אל־באטל", "דת שקר". המוסלמים חוששים ששיבת היהודים לארצם, לעירם ולבית מקדשם, עלולה להחזיר את היהדות למעמד של דת חיה, קיימת, פעילה ואמתית, ומעמד זה יציב סימן שאלה ואיום תיאולוגי על קיומו של האסלאם.

לכן כל פעילות יהודית – ובעיקר תפילת יהודים – בהר הבית מוציאה אותם מדעתם, והם יעשו הכול, כולל המצאת שקרים, כדי למנוע מהיהודים לשוב לעירם ולמקדשם שמהם הוגלו לפני כמעט אלפיים שנה. העיתונאי נדב שרגאי אף הקדיש ספר שלם בשם "עלילת 'אלאקצא בסכנה' – דיוקנו של שקר", על השקר האסלאמי בדבר כוונתה כביכול של מדינת ישראל להרוס את מסגד אל־אקצא.

המאבק על ירושלים הוא בבסיסו מאבק תיאולוגי, הנובע מאי־יכולתם של מוסלמים להכיר בעברם ובזכויותיהם הדתיות של בני דתות אחרות, שעל פי האסלאם בטלו מן העולם. כל ההיבטים האחרים – הלאומי, הפוליטי והמשפטי – של הסכסוך הם שכבות עליונות, שתחתיהן נמצא ההיבט הדתי של הסכסוך בין ישראל ושכנותיה.

בימים אלה, אחרי שזכינו לראות בתחילת שיבת ציון, אנו מעלים את זיכרון חורבן בית המקדש והגליית עמנו אל בין העמים. אנו רואים במו עינינו ששיבת עם ישראל לארצו, לעיר בירתו ולמקום מקדשו היא לצנינים בעיני רבים בעולם ובעיקר בקרב שכנינו המוסלמים. השאלה העומדת בפנינו היא האם לאחר ששחררנו את ארצנו ובירתנו מהכיבוש המוסלמי, נמשיך לקבל את טענות שקרני האסלאם לגבי הר הבית, או שנכריז בפניהם את שהם יודעים, מסתירים ומדחיקים: לפני שלושת אלפי שנים, כאשר אבות אבותיהם היו שבטים פגאניים במדבר הסעודי, שתו יין, קברו את בנותיהם בחיים ועבדו אלילים ואלילות, אבותינו היו במקדש שבהר הבית ועבדו בו את האל האחד.

כאשר אנחנו נכבד את עצמנו, נוקיר את מורשתנו ונעמוד על זכויותינו, גם אויבינו יעריכו ויכבדו אותנו ויניחו לנו לשלום.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

50 תגובות למאמר

  1. כל הסכסוך הערבי יהודי הוא סכסוך דתי שהאסלאם בבסיסו. כל הטרור האסלאמי בעולם – באירופה ובארה"ב מבוסס על מניע דתי אסלאמי. דת לא סובלנית. דת הרצח. המוסלמים עצמם – אנשים מאוד לא סבלניים, שכל דבר מוציא אותם מדעתם, כי הם אלימים בבסיסם. אלימים נגד נשותיהם, ונגד ילדיהם, נגד יהודים, ונגד נוצרים. סונים נגד שיעים, ושבט אחד נגד שבט שני. אלימות מגיל אפס וחינוך לשנאה. תקראו את הספר A God Who Hates, ותבינו איך החברה המוסלמית מושחתת, רקובה, רעה, ואכזרית. תקראו את הספר The politically incorrect guide to Islam ותראו על מה מושתתת התפשטות האסלאם בהיסטוריה וגם היום. איך סבלו היהודים והנוצרים בארצות שנכבשו על ידי האסלאם, ומה מחכה לנו היום באירופה ובישראל אם לא נעשה הכל, אבל הכל כדי להתנגד לכיבוש האסלאמי שמתרחש ממש לנגד עיננו.

    1. רק להזכיר, שבראשיתו הסכסוך הערבי-ישראלי היה סכסוך חילוני לחלוטין, על אדמות. המשטרים בכל מדינות ערב שלחמו בנו היו חילוניים, ובשלבים מסויימים בכלל החזיקו בתפיסה שמזכירה סוציאליזם (משטרי הבעת' בסוריה ועיראק), לצד רעיונות פאן ערביים, שבכלל מנוגדים לרוח האסלאם (העידן הנאצריסטי). אש"ף הוא ארגון חילוני פלסטיני, ועד תחילת שנות ה- 2000, הוא הוביל את המאבק הפלסטיני. המשטר הסורי מאז שנות ה- 70', אפילו לא היה מוסלמי, אלא עלאווי. רק בעשרים השנה האחרונות בערך, הוא הופך לסכסוך בעל אופי דתי, כששני הצדדים מחזקים את מאפייניהם הדתיים (כן, גם אצלנו האלמנט היהודי הולך ומתחזק), והסכסוך הופך יותר ויותר דתי, יהודי-מוסלמי, ופחות ופחות ערבי-ישראלי.

    2. כן, בתקופה הנאצריסטית של מדינות ערב, משנות ה-50 ועד ה-70 זה היה מאבק, עד לפני כן, זה היה מאבק דתי. זוכר את המופתי חג' אמין אלחסיני? הוא היה דמות דתית והוא הנהיג את המאבק בציונות בתקופת המנדט.
      החל משנות ה-70 יש התעוררות אסלאמית במזה"ת, בגזרה הישראלית זה מתבטא בהקמת ב1988. כך שרוב תקופת הסכסוך הוא היה דתי.

  2. אחד ההסברים שאני מכיר לבחירת ירושלים ובית המקדש היהודי כאל אקצא הוא בעובדה שהם מקבלים את היהדות ואברהם הוא נביא אמת , וכך גם שני בניו יצחק וישמעל.
    ישמעל בנה יחד עם אברהם בית תפילה במכה (המסגד הקרוב) ואילו יצחק בנה עם אברהם בית תפילה בירושלים (המסגד הרחוק).

    1. הסבר טיפשי ועם כל הכבוד – שקרי!
      מצד אחד נמאס להפריך את דברי ההבל שלהם.
      מצד שני, אם לא עושים זאת, יש אנשים שמאמינים להם.
      הבעיה המרכזית היא של המנהיגים שלנו שלא משכילים לומר בקול רם את האמת. בלי לפחד, בלי למצמץ ובלי להתרגש מאיומים דיפלומטיים. בסופו של יום העולם מכבד את מי שאומר את האמת באומץ.

  3. אני מדפיס לי את המאמר הזה!
    תמצית מזוקקת של האמת בסוגית "הר הבית".
    תודה ד"ר קידר!

  4. אכן מחדל לא קטן שלנו. ממשיך את המחדל של ההסכמה שהארץ הזו היא של "הילידים" ואנחנו כבשנו אותה מהם. הר הבית הוא תמונת מיקרו של ארץ ישראל שהוא המקרו. (או אם תרצו אז ההיפך)

  5. העליונות של השבט היא דרישה יסודית בתרבות השבטית הערבית . השאיפה לעליונות גוברת על החיים, על אמת, על הכל. גם על יסודות הדת. בספר "למי שייכת הארץ הזאת" מראה פרופסור נסים דנה, שעל פי האיסלאם, ארץ ישראל שייכת אך ורק לבני ישראל. לעולם. לקוראי אנגלית – ראו מאמר השייח עבדול האדי פלצי ALLAH IS A ZIONIST
    http://www.tabletmag.com/news-and-politics/28575/allah-is-a-zionist/

    1. רק ליהודים המאמינים עלפי האסלאם אנחנו הופכים על כן מה שמופיע באיסלאםאיננוחל עלינו

  6. הבסיס הוא לא כל כך התחזקות של יהדות אלא פשוט יותר.

    על פי האיסלם אדמות תחת שליטה איסלמית הן דאר אל איסלם. לאומתן האדמות תחת שליטת לא-מוסלמים הן דאר אל חארב, עולם המלחמה.

    על פי איסלם דאר אל חארב חייב להתכווץ כי איסלם זה טוב. אם דאר אל איסלם מתכווץ – זה לא טוב, זה זמני, וזה חייב להשתנות.

    אדמה שהייתה פעם דאר אל איסלם תישאר כזו לנצח. ללא תלות בהפסדים צבאיים או זכויות קניין. זאת הסיבה למה ספרד מסומנת כמדינה מוסלמית ברוב המפות הערביות.

    א"י הייתה דאר אל איסלם, ומאז 1918 היא דאר אל חארב זמני של מנדט זמני ומאז 1948 קבוע. הפרחה של איסלם.

    אנחנו בהיותינו יהודים בשלטון יהודי יציב וריבוני על פני דאר אל איסלם לשעבר מפריחים את איסלם. כי לא רק הפכנו את דאר אל איסלם לדאר אל חארב, אלא שאנחנו למרות כל הטרור מלחמות ושנאה כלפינו חיים פי מונים טוב יותר מהסוגדים לפדופיל. הפרחת איסלם הפגנתית בוטה וחוצפתית.

  7. ומה היחס של ירדן, מדינה שחתמה הסכם שלום עם ישראל, לישראל, כיום?
    הנה ציטוט מתוך האתר הרשמי של הממלכה:

    Facts About Jordan

    Hashemite Kingdom of Jordan:
    Is an Arab Muslim country, located in the north of the Arabian Peninsula and in West Asia. Bordered by Syria to the north, Iraq to the east, Saudi Arabia to the south and south-east, and Palestine (the West Bank) to the west. Jordan is named to the Jordan River, which passes on its western border, and Amman is capital.

    http://www.jordan.gov.jo/wps/portal/!ut/p/b1/04_SjzQ0Mzc0tDQ21Y_Qj8pLLMtMTyzJzM9LzAHxo8ziwyy9LcK83Q0N3ANMjAw8vSx8wswNTY0NAo30g1Pz9HOjHBUBcF0A0A!!/

    1. על פי האסלם אם אויבך חזק ממךתנהג בערמה ותעשה אתו שלום זמני עדשתהיה חזק ממנו חאזלהשמידו

    1. תופעת השקר האיסלאמי אינה חדשה והיא תקפה לעוד הרבה תחומים לאוו דוקא רק לנושא הר הבית,
      לטעמי זה נובע מכך שהערבים המוסלמים מצויים במילכוד דתי והם נמצאים כל העתב מאבק להראות לעולם כמה הם ראויים לבא בקרב החברה האנושית ,דת האיסלאם איננה טולרנטית לסובב אותה , ולכן תמיד המוסלמים יחיו בקונפליקט חברתי דתי עם חברות אחרות, לעולם לא יהיה שלום עם המוסלמים,
      ההטעיה וההונאה הן אלמנטים מובנים בדת האיסלאם ואפילו מצוה,אין אסלאם קיצוני, יש איסלאם! והוא עצמו מטבע ברייתו רע, קיצוני, ומסוכן,

  8. למיטב זכרוני (אשמח אם ד"ר קידר יתקן), כבר בויכוח על הכותל ב1929 המוסלמים טענו שזה אל אקצה האם כך?

  9. כמה ימים לפני תשעה באב, יום המציינים את חורבן בית המקדש כדאי לעשות בו קצת. לא יותר מידי, סדר.
    אכן ידוע הדבר שבהר הבית אין משילות, אנחנו עדיין מתבססים על סטטוס קוו שקבע משה דיין בשיחת ממשלה לאחר ששת הימים. עדיין לא נחקק שום חוק האומר למי הריבונות ובאילו נושאים.
    וכשאין משילות, הברדק חוגג וכל הדומיננטי יבוא ויטול. וכלל לא משנה אם אלו הם הוואקף, המועצה האסלאמית, המשטרה או הרבנות הראשית. עד שלא יקום ראש ממשלה עם אומץ לקבוע הסדרים, זה רק ילך ויהיה גרוע. השטח בוער כיום אמוציונאלית ולא רציונאלית כלל וזה מדאיג.
    בעניין ה"שקרים" שמונה במאמרו ד"ר קידר, לא הייתי מערער על קדושתה של ירושלים לאסלאם כמו שהוא עושה. נכון, ירושלים לא מוזכרת בקוראן, אבל היא מוזכרת באלפי מקורות אסלאמיים אחרים (והי, גם בתורה, ירושלים לא מוזכרת). נכון שהיא הוטלה בספק כמו שהוא מציין לגבי הפרשנות של אל אקצא, אבל כבר מהמאה ה9 רווח הפירוש העיקרי באסלאם שהמסע הלילי של מחמד היה לירושלים (לפי המיינסטרים).
    אם לא די בכך, הרי שירושלים היא מקום התפילה אליו מחמד כיוון את מאמיניו בהתחלה וזה החזיק שנה וחצי! והמוסלמים מחזיקים על כך כבוד לעיר עד היום. בשלישית רווחת האמונה באסלאם כי ירושלים היא "העיר" של אחרית הימים, כך שיצא גשר מהר הזיתים להר הבית וכך כל המאמינים יוכלו לנהור למסגד אל אקצא.
    בקצרה ידוע שבירושלים דת ופוליטקה הולכים יחד, לכן במקום להתווכח על ההיסטוריה ולנסות לשנות אותה, אם מדובר בשקר או לא, ישנם מספיק שקרים שכיום הפלסטינים מייצאים ובהם נתמקד. הבולט בהם הוא ההכחשה המוחלטת לבית המקדש ולפחות למיקומו על הר הבית. נכון, קידר התייחס לכך, אבל הייתי מציע להתמקד רק בכך. אה ובזה שצריך קצת משילות למען השם.

    1. אתה טועה ומטעה בענין האיזכור של ירושלים במקרא…

      ירושלים בתקופה הקדומה

      ההתישבות הראשונה הייתה בתקופה הכנענית הקדומה באזור הגבעה הנקראת כיום עיר דוד. היישוב נחרב ונבנה מחדש בתקופה הכנענית התיכונה הראשונה. מסמכים מהמאה ה-14 לפנה"ס מעידים כי ירושלים הייתה עיר מדינה כנענית מבוצרת וחשובה. במאה ה-12 לפנה"ס , אדוני צדק, מלך ירושלים, נלחם נגד יהושע בן נון והצבא הישראלי ומפסיד להם בקרב בעמק איילון. לפי בספר שופטים נאמר ששבט יהודה העלה אותה באש. כנראה שחולשת העיר הביאה אליה את תושביה החדשים, היבוסים. מאז ועד כיבוש על העיר ידי דוד כעבור כ-200 שנה, נקראת העיר בשם המקראי יבוס.

      העיר ירושלים מוזכרת 662 פעמים בתנ"ך

      האזכור הראשון של ירושלים בכתבי הקודש נמצא בספר בראשית י"ד 18. (שלם = ירושלים, תהילים ע"ו 3) שם פגש אברהם אבינו את מלכיצדק המלך שהיה כהן לאלוהים. מספר שנים מאוחר יותר ציווה אלוהים על אברהם אבינו להעלות את בנו יצחק לעולה על הר המוריה (ברא. כ"ב 2, דברי הימים ב' ג' 1). הר המוריה זה ההר שעליו נבנה בית המקדש, משכנו של אלוהים ועל הר זה שנמצא במרכז העיר ירושלים עתידים לעלות ילדי אלוהים להקריב עולות לאלוהים. בחירתו של אלוהים את הר המוריה בשלב כה מוקדם כמקום הקרבת העולה הוכיחה את ריבונותו וידיעתו מקדם את שעתיד להיות לאורך כל ההיסטוריה האנושית. (ראה גם שמות ט"ו 17).

      כשנכנסו בני ישראל לארץ המובטחת נצטוו השבטים לכבוש את אזורי נחלותיהם ולפנות משם את הגויים אשר אלוהים הוריש מפניהם. לא כל השבטים צייתו לפקודת אלוהים וחוסר ציותם עמד נגדם ונגד צאצאיהם. למרות ששבט יהודה נלחם בירושלים הוא לא הסיר מהעיר את כל יושביה היבוסים וכך ישבו בני בנימין, בעלי הנחלה, ובתוכם היבוסים בירושלים עד תקופתו של דוד המלך. (שופטים א' 8, 21).

  10. הכל טוב ויפה. שכחת רק דבר אחד: נכון שהאיסלאם רוצה למנוע מהיהודים לשוב לעירם ולמקדשם שמהם הוגלו לפני כמעט אלפיים שנה, ולכן משקר בנוגע להר הבית. אבל, מה לגבי היהודים שרוצים למחוק את היהדות? הרי הסיבה בגללה יהודים סמולנים קוראים ליהודה ושומרון השטחים, ויתנו בחדווה את הר הבית למוסלמים – היא כיון שהם רוצים למחוק את היהדות. אנשי הקרן לישראל חדשה מעוניינים ליצור עם חדש. הבעיה שלנו היא לא המוסלמים, אלא הגיס החמישי שבקרבנו, והוא הסמולנים הארורים

    1. אל דאגה. השמאל קטן והולך ומצטמצם. הם מרעישים הרבה כי הם עדיין שולטים בתקשורת ובממסד התרבות.

  11. ד'ר קידר
    אני מקשיב להרצאות שלך וקורא את מאמריך בשקידה
    החומר עוזר לי מאד בשיחות עם אנשים שאינם מודעים לעובדות ונוטים להאמין למידע שנמצא זמין בתקשורת המצויה והמוטה כמובן
    ישנן מספר הרצאות שנתת בשפה האנגלית בארה"ב ואליהן אני מפנה הרבה ממכרי
    לו הייתי רוטשילד הייתי ממן הרצאות עבורך לזמן ממושך בכל רחבי העולם החופשי
    אך מכיוון שאני לא ואמצעי התקשור היום זמינים מאד שלא כבעבר
    הייתי ממליץ להרבות בהרצאות ותרגום מאמרים לשפות אחרות
    והפצתם בכל דרך אפשרית בעזרת כלי תקשורת זמינים אלה
    תבורך על מעשיך

  12. אינני רוצה להתווכח עם תוכנו של המאמר אלא עם סגנונו.
    אמינותו של איש אקדמיה נסדקת כאשר הוא בוחר בסגנון שמתאים לעיתוני המון, לא לאתר רציני.
    הכוונה לביטויים כמו ״החליטו שקרני האיסלאם״ ודומים להם.
    כך הופך טקסט מחקרי לפמפלט תעמולתי וחבל.
    עניינית, גם בישראל שונו מונחים לאחר 1967, כאשר המונח הרווח בשיח הצבאי והתקשורתי ״הגדה המערבית״ היה ל״יהודה ושומרון״, הרמה הסורית הפכה לרמת הגולן ועוד.
    רצוי להביא עובדות ולנתח אותן, כחלק ממאבק הסברתי מדיני בין שני צדדים למאבק, אבל התזת ביטויים כמו שקרים רק מחלישה את הטיעונים ומרדדת את הדיון. חבל.

    1. שינוי מונחים אינו שינוי מהות. לכלול בתוך הגדרה של מושג דתי בעל תוכן מסוים תוכן חדש ו/או הרחבתו תחום הנ"ל הם שינוי מהותי.

    2. לרפי

      כמה עצוב שאנשים כמוך תמיד עובדים על החלשת ישראל. לשקרנים יש לקרוא שקרנים ואת דת הפוליטיקלי קורקט שהיא דתך – יש לנפץ. שים לב במה התמקדת. בלהחליש את ישראל. אתה ודומיך מקעקעים את זכויותינו בשיטה הזו. זה מחליא.

    3. כמה הערות:

      1. יהודה ושומרון הוא במקור השם התנכי של המקום. "הגדה המערבית" הוא השם הירדני שלו, שהומצא ע"י ירדן, בזמן שהיתה הכובש במקום (עד 1967):

      https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%94_%D7%95%D7%A9%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%9F

      2. גם המילה "גולן" היא תנכית במקור: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%9E%D7%

      AA_%D7%94%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%9F

      יותר מזה: התזת ביטויים כמו "שקרים" לא מחלישה את הדיון. לכל היותר מדובר בטיעון שלא פוליטיקלי קורקטי לכתוב אותו. להלן קישורים לפסוקים מהח'דית' (https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%93%D7%99%D7%AA%27), והקוראן, המוכיחים את הנקודה הזאת:

      1. ראה להלן שלושת הפסקאות הראשונות (פסוקי חדית', שקובעים שמלחמה היא הונאה):

      http://www.usc.edu/org/cmje/religious-texts/hadith/bukhari/052-sbt.php#004.052.267

      2. פסוקי קוראן:

      א. סורה 2 פסוק 225:

      http://www.usc.edu/org/cmje/religious-texts/quran/verses/002-qmt.php#002.225

      ב. סורה 5 פסוק 89:
      http://www.usc.edu/org/cmje/religious-texts/quran/verses/005-qmt.php#005.089

      ג. סורה 66 פסוק 2:

      http://www.usc.edu/org/cmje/religious-texts/quran/verses/066-qmt.php#066.002

  13. מדהים כמה נכוו
    חבל שהידע הוא לא נחלת הרבים
    חבל שלא יודעים ומבינים את עוצמת ואת היקף השקרים

  14. כל דת ושקריה וקביעותיה …שיוך הפולשים הכוזרואשכנאזיים לאיזה שהוא עבר של בני הדת היהודית בארץ כנען פלסטינה זה מעשה של שרלטניזם היסטורי לשרות לאומנות קולוניאליסטית של אשכנאזים מארופה שמטרת העל שלהם היא שוד אדמות המולדת הלגיטימית של העם הפלסטיני העתיק יורשם של הכנענים והיהודים העברים שהתאסלמו במהלך הדורות. למעשה הקרואים אשכנאזים הם צאצאי ההתייהדויות הכוזריות ואין להם שום קשר היסטורי או כלשהו ליהודים שחיו אי פעם בארץ זו כפי שברור לכל שגם כל השתייכות לדת אינה נותנת שום זכויות מקרקעיות כל שהן .

    1. מוני יקים
      או מוני יהרוס
      אני חושב שאתה קשקשן ממדרגה ראשונה
      חבל על הדיו
      אתה אנטי ציוני יופי
      ארוז מזוודות ויאללה
      אף אחד לא יתגעגע אליך
      בחייך תחסוך לנו וכמו שאמר הרב יוסף זצ"ל "תצא בחוץ"

    2. מוני יקים בבקשה לך לטיפול. האשכנזים אינם צאצאי הכוזרים. רק מיעוט של הכוזרים התגייר וזו היתה האליטה. הם נעלמו עוד לפני שהאשכנזים הגיעו למזרח אירופה (דרך גרמניה) . תבדוק מחקרים גנטיים…. כמו כן המכנים עצמם פלשתינים הם ערב רב של מהגרים שזה מקרוב באו. יש יוצאי דופן מעטים שהם צאצאי שומרונים שהתאסלמו לא מזמן… אבל אלה מיעוט שבמיעוט.

  15. זה בכלל לא משנה. אנחנו יכולים להביא הוכחות על גבי הוכחות. אנו משכנעים רק את עצמנו. המוסלמי הממוצע מאמין לכל מילה גם אם היא מילת שקר לשייכים. לאיממים. למנהיגים שלהם. המוסלמי הממוצע גם איננו מבין את מה שכתוב בקוראן. הוא יודע לדבר ערבית אך איננו מבין ערבית סיפרותית והקוראן כתוב בשפה מליצית שהוא איננו מבין. רוב המוסלמים לומדים את הקוראן בעל פה בלי להבין.
    הסיפור הידוע המאפיין את הערבי הוא הסיפור על בעל עצי זיתים שהתעייף כחום היום בעבודתו בקטיף הזיתים ושכב לנוח תחת אחד מעצי הזית. ילדים ששיחקו בסמוך הפריעו לו להרדם. הם לא נשמעו לגערותיו. לבסוף עלה רעיון במוחו הוא פנה אל הילדים ואמר . "ילדים, בשוק מחלקים תאנים חינם". שמעו הילדים ורצו לשוק. אך השינה הייתה ממנו והלאה. הוא חשב. מחלקים תאנים בשוק בחינם ואני שוכב כאן. מיד רץ לשוק…..הפאנטזיה מנצחת כל אמת באיסלאם.

  16. המון או כמעט הכל לא ידעתי כי הכל מוסתר היטב ,הסיפור הוא שאצלנו עשו טעות אסטרטגית שלא קבענו מהרגע הראשון עמדות ברורות בהר הבית.

  17. הנסיון לחשוף את "השקר" הוא פאתיטי, מעורר רחמים, כמה זיעה מושקעת בדבר הכה פשוט: מיתוסים לאומיים, "הסטוריה", מקומות קדושים, סמלים לאומיים וכן הלאה- הלא הכל- ה כ ל- מבוסס על "שקר", על מיתוס,, על דמגוגיה! וקבר רחל הוא באמת קבר רחל??? וההבטחות האלוהיות בתנך- לך אתן את הארץ- הן בעלות תוקף של אמת כלשהי?! הלא גם היהדות והלאומיות היהודית מבווססות על "שקרים"! אלא שכשזה אצלנו זה לא חלילה "שקר" אלא "חזון" ו"אמת היסטורית", ומכבסת המילים עובדת אצלכם שעות נוספות!!!! רק אצל "האחרים" קוראים לילד בשמו: "שקר"! .. אוי, איזה עיוורון נורא! למדנות ואובייקטיביות מדעית מדומה המתחקרת צד אחד כדי לאשש את "כוחותינו" כנושאי דגל האמת! כמה שזה מופרך!

    1. אתה בעצמך מופרך, ומעורר רחמים ופאתטי. הדת היהודית היתה קודם. היא קודמת לאסלאם ולנצרות. התנ"ך היה קודם. אם היית יודע מה עשו המוסלמים. הם לקחו את מה שכתוב בתנ"ך עשו סלט בין הטקסט למדרשי אגדה, החליטו שמשה ושלמה היו מוסלמים. בקיצור עיוותו לנו את התנ"ך והפירושים ויצרו קוראן.

      אי אפשר לתת את אותו קרדיט למקור, ולשיבוש שלו. התנ"ך נכתב הרבה לפני שהיה אסלאם. זה הכל. כשהם משבשים את הכל – הם מייצרים דת של שקר. והלוואי שהשקר היה הדבר הכי גרוע בדת שלהם. הג'יהאד, המלחמה האינסופית והאלימה בכופרים – זה הדבר הכי גרוע בדת שלהם. למה אתה זורק את כל הדתות בגלל האסלאם? האסלאם דת אלימה ורעה – תזרוק אותה. אבל אתה יהודי – כבד את דתך.

    2. מה שקר בהיסוריה שלנו? מה שקר בחזון שלנו? מה שקר בגעגועים שלנו לארצינו שהיתה שלנו? סמלים של עם הם לא שקר. אתה החלטת שהתנך לא חשוב, עם ישראל לא חשוב, ההיסטוריה שלנו כעם בגלות לא חשובה, וההיסטוריה שלנו בארץ לא חשובה. הכל דממוגיה. סליחה אתה באמת לא צריך לגור כאן. הציניות והניכור שלך לעמך פשוט בלתי נסבלים. לא רוצה לקחת חלק בפרוייקט הציוני? לא מאמין בצדקת דרכיך? הדלת פתוחה. לך לגלות

  18. "אתה יכול להערים על חלק מהאנשים כל הזמן.
    אתה יכול להערים על על האנשים חלק מהזמן.
    אך אינך יכול להערים על כל האנשים כל הזמן"!
    (אברהם לינקולן)!
    השקר האיסלאמי התאפשר בישראל בגלל מדיניות ההבלגה של הציונות החילונית-מפא"יניקית ש'הקימה את המדינה' !

  19. קידר עוסק בדיסאינפורמציה חמורה ביותר , שמעצימה את השנאה העיוורת בינינו לערבים !
    1. וראשית לכך : כשהוא לא מגלה , שהמוסלמים היו אלו היחידים שלראשונה , אפשרו ליהודים לחיות בבטחה , בירושלים ולעלות להר הבית אחרי כ-700 שנות גלות , אחרי גזרות הרומאים-והנוצרים שאסרו על יהודים באיסור מוחלט וחמור , להניח את כף רגלם בירושלים במשך כל השנים האלו !
    2.הוא לא מגלה שכבר ב-1923 המופתי רצה בשלום כששהוא , ביחד אם ראשי מדינות ערב חתמו על הסכם שלום אם היהודים , הסכם שהוכשל על ידי ההנהגה החילונית בישראל , ששלחה את אנשיה לרצוח , בדם קר את דוקטור דיהן שהיה יהודי הולנדי , שמונה וחתם על ההסכם בשם היהודים !
    3. ומכאן התוצאה לא אחרה לבוא , במחיר היסטוריית דמים נוראה כבר , של 100 שנות מלחמה בלתי פוסקת בינינו לערבים , ללא הצדקה בינינו לערבים !

  20. לפי התיאולוגיה האיסלאמית, עולם המוסלמים הוא 'בית אל סאלם' בית השלום, ואילו עולם הלא מאמינים 'בית אל חארב' בית המלחמות. לפי הגיון זה בסוריה שורר שלום ובאיי פיג'י יש מלחמה. אני מקוה שהמצב הנוכחי, האמיתי לא המשחק בנדמה לי הערבי, יביא לחורבנה של תפיסה זו המטיפה לאלימות.

  21. מדוע לא הזכרת שמיניסטריון הדתות המצרי מציין שמסגד אלאקצה נמצא בסעודיה ולא בירושלים

  22. שלום לכולם
    בואו נמעט בדיבורים ונרבה במעשים
    תתחילו להפיץ בוואטסאפ, מיילים וכד לכמה שיותר אנשים
    חייבים שכל אדם במיוחד יהודי ידע את האמת
    יש המון אנשים מבולבלים
    ד"ר מרדכי קידר, השם יתברך יצליח את דרכך ופעולותך שיגיעו לכל העולם וישנו את התפיסות והאמונות הכוזבות
    יישר כוח אתה עושה עבודת קודש. אני מתפלל עלייך שתצליח בגדול
    הפצתי את המאמר כעת למלא אנשים וביקשתי שההפצה תמשיך.
    חייבים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי והאסלאם יבלע אותנו חיים
    חייבים בעיקר להלחם ביהודים הטועים שעליהם נאמר
    "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"
    בבקשה תרבו במאמרים וסרטים ביוטיוב בעברית
    תודה לכולם

  23. הכל ברור וידוע לנו… מי שיש לו את הידע שישלח לחברי כנסת ערביים ולמוסדות המתאימים.

    .

  24. איך ניתן לקבל את כל הכתבה באנגלית, לשיתוף בחו׳ל,
    רואה בזה חשיבות רבה,ואשמח לקהת החומר במייל שלי
    הכתבה הכי רצינית ומשכנעת שקראתי עד עצה בנושא.
    בתודה מראש,

  25. כל הנאמר במאמר זה נכון היסטורית.הבעיה הינה כצד להסביר למליארדי מוסלמים קנאים ואנאלפביתים ברובם עובדות היסטוריות שאינן מוטלות בספק . בעולם יש כ-14 מליון יהודים בלבד ואתה יכול לצעוק ככל שתוכל אך זה הינו טיפה בים העוינות והערות הקיימים במדינות המוסלמיות.

  26. זיכרון צריך גם לטווח ארוך, זכרו שדוד כבש את הר המוריה מכנענים שקיימו שם על אבן השתייה פולחן לאל השמש שלם ולאל השמיים והגשם בעל. בית מקדש היה אך היה לפניו . האם לפי תפיסתכם תסכימו לוותר על כל ההר באם יבוא כנעני עם תעודה כשרה שההר היה בבעלותו? (ואל תגידו לי שדוד קנה, הוא כבש את העיר ולארוונה לא הייתה הרבה ברירה אלא לתת לדוד את השטח או למכור לו בהתעקשותו של דוד)
    אתם חושבים שההר היה קשוד ליהודים לפני כן באותה מידה? לא , המקדש הפך את ההר לכה קדוש (וחיבר אליו את כל קורות אברהם )ואז משנהיה קדוש במרוצת השנים אין זה כבר משנה איך התחילה הקדושה ואם הייתה כשרה או לא כשרה. היום המתחם קדוש מאוד למוסלמים וכן גם מחוזק מהקונפליקט שסובב סביבו. אבל אי אפשר להתכחש לזאת.
    העין צריך להיות כזה : אתה מכיר בחיבור שלי להר ואני מכיר בשלך. אני מכבד את הנרטיב שלך ואתה את שלי. ואז מסתדרים בדרך זו או אחרת. יאללא די עם מלחמת הגירסאות הזו – היא רק מביאה עוד ועוד צרות ועצב לחיינו

  27. האסלאם משקר וזו עובדה! אין עם פלסטיני וזהו שקר, וגם זו עובדה !!
    אבל ישנה עובדה אחת בשטח… ביו"ש ישנם שלושה מיליוני מוסלמים וזו עובדה!
    טרנספר לא בא בחשבון, כי אפילו משפחה אחת של מחבל ערבי לא הצלחנו לגרש.
    שנית, אפילו ליברמן הבין שיש בעיה והציע להעביר את הגבול בכביש ואדי ערה… כלומר, ליברמן מוכן להקטין את שטח מדינת ישראל ובלבד ש-600 אלף מוסלמים יהיו בצד של יו"ש… גם בזה הוא לא הצליח.
    קרי, הבעיה נותרה. וחייבים לפתור אותה היום, כי אחרת אנחנו הולכים לקראת מדינה דו-לאומית..
    אז מה הפתרון?

  28. לכבוד פרו"פ קידר המומחה לענייני ערבים, כבוד שמו מורה על התמחותו: בְנֵי קֵדָר, אָהֳלֵי קֵדָר, כָּל הַיּוֹם קֹדֵר, בְּכֹר יִשְׁמָעֵאל נְבָיֹת וְקֵדָר.!

    קיצור תהליך שיחות השלום: אֲ‍נִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה!
    זה מקרא קצר, ופירושו: אֲ‍נִי שָׁלוֹם..עמהם! וְכִי אֲדַבֵּר..עליהם שלום!
    ועל כן..הֵמָּה לַמִּלְחָמָה!
    השלום מתפרש ככניעה בלשונם הכנענית שרק מבינה יחסי כח וכניעה!
    זהו סיכום שיחות השלום על רגל אחת.. וְאִידָךְ – זִיל גְמוֹר!

    חוששני שבעית האסלם היא בעצם שנאת ישמעאל את ישראל – שבט המוסר ומטה האלקים של אלקי ישראל!
    ישמעאל בא בשם אלה וקללה, ומחלל את אלקי ישראל! ישמעאל+צ=ישראל!
    אני מזועזע ומופתע להזכר בטבח מינכן, שמניעיו היו קומוניסטים לכאורה..

    גלות ישמעאל:
    אבל עוד עתידין ישראל להיות באחרית הימים בגלות ישמעאל כנזכר בפרקי ר' אליעזר ובמדרשי רז"ל, ובספר הזוהר סוף פרשת לך לך ובענין משא דומה וכו' דומה ע"פ רבינו נחמן = גלות
    אבל עוד יש גלות חמישי אחרון לכולם וקשה מכולם. והוא גלות ישמעאל הנקרא פרא אדם (ווילדע חיה)!
    ספר טללי אורות: אע"פ שהאומות בכללותן הן שבעים, הרי עיקרן שתיים: עשו וישמעאל!
    אוסרי לגפן (דרוש ב' לפרשת תולדות קס"ח): שעיקר תוקף עשו ע"י חיבורו לישמעאל!!!

    ישמעאל על שעתידין ישראל לצעוק צעקות גדולות בימי גלותו ואז ישמעם
    א-ל ויענם – יִשְׁמַע אֵל וְיַעֲנֵם וְיֹשֵׁב קֶדֶם סֶלָה!
    ואין לך גלות קשה לישראל כמו גלות ישמעאל! (זוהר)

    גם פרש רש"י: כִּי שָׁמַע אֱלֹקים אֶל קוֹל הַנַּעַר בַּאֲשֶׁר הוּא שָׁם!
    לפי מעשים שהוא עושה עכשיו הוא נדון ולא לפי מה שהוא עתיד לעשות לפי שהיו מלאכי השרת מקטרגים ואומרים רבש"ע מי שעתיד זרעו להמית בניך בצמא אתה מעלה לו באר?
    והוא משיבם עכשיו מה הוא צדיק או רשע אמרו לו צדיק (ר"ל בענין זה שאינו ראוי לעונש מיתה בצמא ודו"ק),
    אמר להם לפי מעשיו של עכשיו אני דנו וזה באשר הוא שם!
    והיכן המית את ישראל בצמא כשהגלם נבוכדנצר שנאמר (ישעיהו כא):
    מַשָּׂא בַּעְרָב בַּיַּעַר בַּעְרַב תָּלִינוּ אֹרְחוֹת דְּדָנִים! לִקְרַאת צָמֵא הֵתָיוּ מָיִם וגו'
    כשהיו מוליכין אותם אצל ערביים היו ישראל אומרים לשבאים (לשובים) בבקשה מכם הוליכונו אצל בני דודנו ישמעאל וירחמו עלינו שנאמר (שם כה) אֹרְחוֹת דְּדָנִים, א"ת דודנים אלא דודים!
    ואלו יוצאים לקראתם ומביאין להם בשר ודג מלוח ונודות נפוחים כסבורים ישראל שמלאים מים וכשמכניסו לתוך פיו ופותחו הרוח נכנס בגופו ומת! אלה בני דודינו~אויבינו!

  29. "חמישים שנה אחרי מות מוחמד, בשנת 682 לספירה, מרד עבדאללה אבן אל־זובייר, שהיה הבריון של מכה, בשושלת בית אומייה ששלטה בדמשק. הוא סגר את הדרכים, ומנע מבני דמשק לבוא לחג' במכה. בלית ברירה הם בחרו בירושלים כמקום אלטרנטיבי לחג'…"
    לא כל כך הבנתי מדוע בחרו להגיע כל הדרך מדמשק דווקא לירושלים?