כך עובדת תיבת התהודה של עמותות השמאל הקיצוני

באמצעות פעילות מבוזרת ועצמאית לכאורה עבור מטרות שונות, עמותות השמאל הקיצוני מגבירות את עוצמת המסרים ורוכשות אמינות. המטרה: מכבש לחצים על מדינת ישראל

ג'ורג' סורוס (עיבוד); צילום: Heinrich-Böll-Stiftung, simon gray CC BY-SA 2.0 via flickr

המאמר פורסם לראשונה במגזין 'טאבלט', ואנו מודים להם על הרשות לתרגמו. מאנגלית: שאול לילוב

בשבוע שעבר הודלפו הדו"חות הסודיים של רשת הארגונים הפילנתרופיים 'מוסדות החברה הפתוחה' (The Open Society Foundations), הממומנת על ידי המיליארדר היהודי־אמריקני ג'ורג' סורוס. מסמכים אלה, שפורסמו באתר 'DC Leaks', מספקים הצצה נדירה להיקף פעילותה של הרשת בישראל וברשות הפלסטינית, עם מיליוני דולרים המיועדים מדי שנה לארגונים ביקורתיים מאוד כלפי ישראל – חלקם אף כאלה השוללים את זכות קיומה.

לא פחות מטריד: המסמכים מצביעים שוב ושוב על כך שהרשת ניסתה להסוות את מעורבותה בישראל ובשטחים הפלסטיניים, ופעלה ליצירת מארג מסועף של ארגונים במטרה לקדם את השקפותיה. "בגלל סיבות רבות", נכתב בדו"ח, "רצינו לבנות תיק מגוון של מענקים בקשר לישראל ולפלסטין, לממן קבוצות שונות בישראל, הן יהודים הן ערבים אזרחי המדינה, ועם זאת להקצות מענקים גם לארגונים פלסטיניים – ובכל מקרה לשמור על פרופיל נמוך וריחוק יחסי, במיוחד בחזית השתדלנות".

לפי אחד המסמכים, הנושא את השם "סקירת תיק נשיאות המשרד הערבי האזורי", מ־6 באוגוסט 2015 – העניקה הרשת של סורוס מאז שנת 2001 מענקים לארגון 'עדאלה' בסך כולל של 2,688,561 דולר. 'עדאלה', המגדיר עצמו "ארגון זכויות אדם עצמאי", מילא פעמים רבות תפקיד מרכזי בהאשמת ישראל בפשעי מלחמה בפורומים בינלאומיים, וקרא לממשלות ברחבי העולם לנתק או להוריד את דרג היחסים הדיפלומטיים שלהן איתה.

סכום נוסף של 1,083,000 דולר הועבר מאז 2003 בתשעה מענקים ל'אעלאם', מרכז תקשורת פלסטיני מנצרת – ארגון שחיבר בשנת 2014 מסמך על הנכבה ובו האשים את ישראל בטיהור אתני, בטענה ש"המשמעות המעשית של הנכבה חותרת תחת התשתית המוסרית והערכית של הציונות, ומכאן גם של מדינת ישראל". ארגונים בעלי אג'נדה דומה קיבלו גם הם מענקים גדולים, לעתים באמצעות 'הקרן החדשה לישראל', הממומנת גם היא בידי סורוס ותומכת בארגונים חוץ־ממשלתיים רבים.

אבל מה שמאלף יותר מפירוט הארגונים שהרשת תומכת בהם, הוא המסמך מ־2014 שבו סוקרת עמותת 'המשרד הערבי האזורי' את השתדלנות הבינלאומית לגבי ישראל ופלסטין – חשיפה גלוית לב ויסודית של המטרות והשאיפות שטוותה הרשת של סורוס באזור כולו.

רוכבים על החרם

הדו"ח מציין כי "חלק מהמוטיבציה לפעילותו של 'המשרד הערבי האזורי' היה מה שנתפס בעיניו כשינוי מסוים בדינמיקה הפוליטית – בעיקר בארה"ב – שבא לידי ביטוי בפרסום ספרם של סטיבן וולט וג'ון מירשהיימר  'הלובי הישראלי ומדיניות החוץ האמריקנית'. ספר זה הצביע על התפקיד שמילא הלובי הישראלי, בין השאר, בהשפעה על ההחלטה לפלוש לעיראק".

שינוי מעודד נוסף, לדברי הדו"ח, הוא עליית כוחה של תנועת החרם הבינלאומי על ישראל: "יש מספר גורמים שבגללם טוב לסקור כעת תיק זה", נכתב בדו"ח, "ויש כמה הזדמנויות חדשות או כאלה שכעת הבשילה השעה וכדאי לנצלן. בשנים האחרונות ניכרת עלייה בסולידריות הבינלאומית עם זכויות הפלסטינים, עליית תנועת ה־BDS (הקוראת להיאבק בישראל באמצעות החרמת מוצריה, משיכת השקעות ממנה והטלת סנקציות נגדה), יחד עם מנופים כלכליים אחרים ושימוש מוגבר באמנות ותרבות פלסטינית כאמצעי להעלאת המודעות לפגיעה בזכויותיהם ולהשפעת הסכסוך".

ואולם, במקום לנסות להשפיע על הסכסוך באמצעות תמיכה בארגונים הפועלים באופן ישיר כדי לשכנע את הצדדים המעורבים – ישראלים ופלסטינים – בדבר ההכרח בתנאים שוויוניים יותר לתועלת שני הצדדים, נוקטת הרשת של סורוס למרבה האירוניה בגישה הרבה פחות דמוקרטית, ומתמקדת כולה בהפעלת מכבש לחץ חיצוני על ממשלת ישראל.

הדו"ח הצביע על כך ש'המשרד הערבי האזורי' –

פעל להשגת היעדים הבאים:

1. לקבוצות מקומיות – במיוחד כאלה שמובלות על ידי פלסטינים – יש יכולת להפעיל שתדלנות בארה"ב ובאיחוד האירופי באופן רצוף ויעיל יותר.

2. יצירת פלטפורמת שתדלנות ייעודית כדי לספק לקבוצות פלסטיניות וישראליות גישה לידע ולמשאבים הטכניים הדרושים לצורך קידום העניין הפלסטיני בוושינגטון.

3. שיפור היכולת והאפקטיביות של גיוס תמיכה בעניין הפלסטיני בקרב מדינות האיחוד האירופי באמצעות תמיכה ישירה, הן בקבוצות מקומיות הן בפלטפורמות שתדלנות.

4. לגורמים הפועלים ב'מגזר השלישי' יש יכולת טובה יותר להגיב במהירות למצבי חירום ולהפרות חמורות של זכויות אדם או במצבים שיש חשש לכך.

הדו"ח מצביע על כך שהרשת של סורוס תומכת באופן שיטתי במגוון קבוצות וארגונים בישראל, בגדה המערבית ובעזה, ויוצרת רשת של ארגונים קטנים המקדמים זה את מטרותיו של זה באמצעי התקשורת, בעמידה מול ממשלות זרות ועוד. כך עובדת תיבת תהודה: מייצרים מערכת סגורה של אנשים בעלי השקפות דומות הפועלים באופן עצמאי עבור מטרות שונות לכאורה, ובאופן זה מצליחים להגביר את עוצמת המסרים שלהם ולהקנות להם אמינות.

לדוגמה, כמה מהארגונים במימון סורוס – 'עדאלה' ואחרים – היו אחראים להוצאת הדיבה על צה"ל כאילו ביצע טבח בדם קר באזרחים פלסטינים חפים מפשע בג'נין בשנת 2002. האשמות כאלה, שמקורן בארגונים חוץ־ממשלתיים, ישראליים ופלסטיניים כאחד, הזוכים למימון נדיב ומתואמים כולם באופן בלעדי ליצירת קשר עם ממשלות ארה"ב ומדינות אירופה ועם קבוצות לובי הפועלות בהן, זכו לדיווחים נרחבים בכלי התקשורת הבינלאומית ונתפסו כעובדות מוצקות שאין עליהן עוררין.

ככל שנלמד לעומק את המסמך, שהיקפו רחב ביותר, יהיו קרוב לוודאי גילויים נוספים בפרשה. אך כבר כעת אין ספק באשר למאמץ הנרחב והמכוון, במימון ישיר של סורוס, לבצע דה־לגיטימציה למדינת ישראל. יש להצטער על כך ש'מוסדות החברה הפתוחה' עשו מעט מאוד כדי להתמודד עם הפרות אמיתיות של זכויות אדם המצויות מאד ברשות הפלסטינית ובמקומות אחרים באזור.

__________

להרחבה על ג'ורג' סורוס ופועלו נגד מדינת ישראל לחצו כאן

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. ועכשיו מה יאמרו כל צדיקי השמאל שהתנפלו על יוזמי חוק העמותות. ביניהם נשיא המדינה . הגיע הזמן לפרסם כל עמותה שסורוס תומך בה.

    1. "צדיקי השמאל יודעים היטב שהם רק מתחפשים לדמוקרטים. הדמוקרטיה לדעתם אינה מטרה או אידאל אלא כלי להשגת הישגים אג'נדיים שלהם. האג'נדה שלהם היא הדת שלהם. ועל הנשיא אין להכביר מילים.

  2. כדאי לבדוק לעומק מי או מה הציל את סורוס בעת השואה ולאחריה, וכן איך התחיל את דרכו הפיננסית.

    1. מעשיו של סורוס בזמן השואה ידועים. הוא עסק בהחרמת רכוש של יהודים. זה לא אני אומר, את זה הוא אמר בראיון גלוי. הוא אפילו לא מנסה להתנצל על כך באומרו "אם אני לא הייתי עושה זאת, אחרים היו עושים זאת".
      מדובר ביהודי מתועב שמקור הונו מתועב עוד יותר.

    2. זה לא הכל. הוא הכריז פעם שהשואה הייתה התקופה המאושרת ביותר בחייו. באמת, אני לא ממציא את זה, למרות שזה לא נשמע אמיתי.
      וכיום הוא מנסה ככל יכולתו לפגוע בחפים מפשע, רצוי יהודים, ולהרוויח מכך. כלומר, הוא משתדל בעצם לשחזר את חוויות ילדותו בשואה! לא האמנתי שאי-פעם אומר דבר כזה, אבל ממש חבל שהיצור הנורא הזה לא נרצח עוד כשהיה ילד.

  3. מה הבעיה איפה אנשי המוסד שיסתמי לו את הכויר בגוף פעם אחת ולתמיד

    1. מותו לא יעזור. בנו מפלצתי כמוהו. מוסדות הבטחון שלנו הם שאמורים לטפל בבטחון אזרחי ישראל והם לא עושים כן כיוון שבצמרתם מוברגים אנשים מסוכנים כמו יאיר גולן המזיקים בדיוק כמו סורוס אם לא יותר ומה שבטוח הוא שהם לא פועלים כבר עשרים שנה למען בטחון ישראל. יש להחליף את כל הצמרת בצהל בשבכ ובמוסד כמו גם במינהל האזרחי במשטרה ובמערכת המשפט.

  4. סורס הוא יהודי שונא יהודים. כנציג ארגון יהודי מוכר פניתי אליו ונתקלתי בכתף מאוד קרה. האיש פשוט לא מעוניין לשמוע מיוזמות יהודיות וישראליות.
    לא מפריע לו לגזור קופונים קפיטליסטים על כלכלות מתמוטטות, כמו שעשה בעבר עם הלירה שטרלינג שגרמה למליוני אנשים לאבד את פרנסתם ואחר כך להתהדר בנוצות של "איש העולם הגדול, הטוב וההומני". שום הומניות אין בלהרוס כלכלה ולגרום לאבטלה!

    סהרורי השמאל ממשיכים להסתפח לאנשים מפוקפקים ביותר

  5. הקרן שריכזה עבור ממשל אובמה(Ploughshares Fund)את המערכה להעברת עיסקת הגרעין עם איראן
    פנתה לקרן של $our$ בבקשה לקבל 750000$
    הסיבה לבקשה מתוך מסמך פנימי של הקרו:
    ״Broaden and better coordinate circle of experts and validators who support diplomacy, including prominent US, European and Israeli military and diplomatic personalities, as well as Iranian human rights and civil society ״

    המסמך המלא-
    https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http%3A%2F%2Fdcleaks%2Ecom%3A80%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2Fsoros%2Freserves%2Freserves-application%2Eploushares%2Eiran-campaign%2Efinal%2Edocx

    מאמר החשיפה
    http://freebeacon.com/national-security/wh-partner-asked-soros-to-fund-echo-chamber/

  6. צריך להעמיד את סורוס לדין על שיתוף פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השנייה. בתקופה זו הוא עסק בשוד חפצי אמנות מבתיהם של יהודים. לך תדע עם התיאבון ליהנות משוד זה לא הביא אותו גם להלשין על יהודים ולהביא למותם. מה שברור שאת הונו הראשון הוא ביסס על אותם אוצרות שנשדדו מקורבנות הנאצים.