יומן מבקר המדינה מוכיח: רביב דרוקר טועה

העיתונאי רביב דרוקר טען כי מקורבו פרופסור יורם רבין לא עסק בדו"ח נסיעות נתניהו שפרסם מבקר המדינה. לו"ז פגישות המבקר שהגיע לידי 'מידה' מוכיח אחרת

סימני השאלה נותרו. רביב דרוקר. צילום: משה שי /פלאש90

בתגובה לתחקיר שפרסם משה איפרגן ב'מידה' בנושא הקשרים בין העיתונאי רביב דרוקר למשרד מבקר המדינה, פרסם דרוקר פוסט בדף הפייסבוק שלו, שבו הוא מגיב לטענות. אחת הטענות המרכזיות שעלו בתחקיר היא כי פרופסור יורם רבין, בכיר לשעבר בעמותה שהקים דרוקר, 'התנועה לחופש המידע', השותפה ברבים מתחקיריו כולל בנושאים הנוגעים לראש הממשלה, מונה לתפקיד היועץ המשפטי למשרד מבקר המדינה – מה שמעיד, לכאורה, על קשר בין שני הגופים.

בתגובה כתב דרוקר כי בטענות אין ממש:

ברגע שנתניהו התחיל להעלות את העניין, [רבין] מידר את עצמו ביוזמתו מכול ענייני ביבי טורס והוא לא מתעסק בהם מטוב עד רע.

מעבר לכך שדרוקר חושף למעשה שהוא עומד עד היום בקשר רציף עם רבין או גורמים אחרים בלשכת המבקר, הוא גם מודה כי רבין לא מידר עצמו מיוזמתו אלא רק לאחר שנתניהו העיר על כך. ואכן, עם כניסתו לתפקיד בינואר 2016 החל רבין להשתתף בישיבות עבודה בנושא, ואף הגיע לשימוע שנערך לראש הממשלה. כפי שפורסם בתקשורת, בשלב זה דרש ראש הממשלה כי רבין יצא מהחדר ולא יהיה נוכח במהלך השימוע.

עד כאן מה שפורסם, וטענתו של דרוקר היא כי מכאן ואילך מידר רבין את עצמו מהנושא לחלוטין.

התייחסות העיתונאי רביב דרוקר בעמוד הפייסבוק שלו
התייחסות העיתונאי רביב דרוקר בעמוד הפייסבוק שלו

ובכן, לו"ז פגישות העבודה של מבקר המדינה שנשלח ל'מידה' בעקבות פנייתנו על פי חוק חופש המידע, מגלה כי בעניין זה דרוקר טועה.

על פי לו"ז המבקר, רבין נכח בעוד שתי פגישות בנושא דו"ח הנסיעות. הישיבה הראשונה התקיימה ב־3 במרץ 2016, תחת הכותרת "דיון פנימי בסוגיית נסיעות שרים בכובעם כחברי כנסת"; והשנייה ב־27 במרץ, בנושא "המשך דיון פנימי בסוגיית נסיעות שרים בכובעם כחברי כנסת".

מתוך לו"ז מבקר המדינה. לחץ להגדלה
מתוך לו"ז מבקר המדינה. לחץ להגדלה

בחודשים אלו לא התקיימו ישיבות נוספות בנושא דו"ח הנסיעות. משמעות הדברים היא כי בניגוד לטענת דרוקר, רבין היה שותף פעיל בכל ישיבות העבודה שעסקו בנסיעות השרים ונתניהו: ישיבה אחת ב־7 בינואר ("ישיבת הכנה בנושא 'מימון נסיעות מר נתניהו – לקראת שימוע'"); השימוע עצמו, ב־15 בינואר; ושתי הישיבות האחרות בנושא נסיעות השרים בחודש מרץ. בכל פגישת עבודה שקיים מבקר המדינה בנושא הנסיעות, רבין היה נוכח. לא "מידר" ולא נעליים.

למותר לציין גם כי כל עבודת ההכנה בנושא נסיעותיו של נתניהו נעשתה לקראת השימוע, כך שבשלבים הקריטיים רבין היה מעורב גם מעורב, והוא לא ראה כל פסול גם בנוכחותו בשימוע שנערך לראש הממשלה.

אין אנו יודעים מה טיב הקשרים בין 'התנועה לחופש המידע', העיתונאי רביב דרוקר ומשרד מבקר המדינה, מה שבטוח הוא שתגובתו של דרוקר לא מסייעת לפזר את הערפל.

רביב דרוקר מסר בתגובה:

אני שמח שלשם שינוי האתר מבקש ממני תגובה. על התחקירים הקודמים האתר לא טרח לבקש תגובה. לגופו של עניין, כתבתי שפרופסור רבין פסל את עצמו מעיסוק בדו״ח ביבי טורס ולמיטב הבנתי זה אכן המצב. מכיוון שאתם כה מוטרדים מניגודי עניינים ובצדק, נשאלת השאלה אם אין ניגוד עניינים שהאתר שיוסד על ידי רן ברץ, יעסוק היום בסיקור פעילות ראש הממשלה, שברץ הוא יועצו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. שתי פגישות מתוך כמה שעסקו בנושא? בלי הנתון הזה אין לחשיפה שלכם הרבה משמעות היא סתם ניטפוק.

    1. הם קיבלו את המידע בגלל חוק חופש המידע.
      תנסה לקבל ממשרד ראש הממשלה למשל כמה פעמים ביבי נפגש עם תשובה. מר שקיפות (לשעבר. כמו שהוא היה מר-2-קדנציות לשעבר) לא מוסר נתונים שצריך למסור אותם על פי חוק

  2. מפחיד ששפירא היה פעם שופט בישראל, אוי למדינה שזה היה אחד משופטיה ואבוי למדינה שהאיש הזה הוא מבקר המדינה. ללא מורא ועם משוא פנים האיש משרת עיתונאי דרוקר, איש שמאל קיצוני שרודף באובססיות ראש ממשלה

    1. חוסר הבנה. לשניהם יש מידע על מעשים פליליים. למה שלא ישתפו פעולה?
      האם עיתונאים לא משפתפים פעולה עם המשטרה למשל?

  3. לא מובן לי לשם מה נכתב המאמר הזה. המאמר בא להוכיח שרביב דרוקר הוא שקרן מושבע, ושאי אפשר להאמין לאף מילה שהוא אומר או כותב.
    נו, אז מה כאן הסקופ? הרי את זה כולם יודעים כבר מזמן…

    1. רביב דרוקר חתום על כמה מהתחקירים החשובים של השנים האחרונות. בטח יותר טוב מהתחקירים של ישראל היום……
      אם תלך ברחוב ותראה את דרוקר רץ ואומר שיש אריה חופשי מימין ואז תראה את ביבי רץ מהכיוון השני ואומר שיש אריה משמאל. לאן תרוץ??
      הרי אם ביבי לא עשה שום דבר הוא ירצה למהר ולהגיע לחקירה. כל התקיפות האישיות האלה, על החוקרים, מחשידים אותו מאוד.

    2. לאלה אופק
      אני אקשור את רביב דרוקר כדי שיהיה לאריה מה לאכול.

    3. לאלה אופק
      אני אעצור ואקשור את רביב דרוקר כדי שיהיה לאריה מה לאכול.

    4. לצורי וחלאנונימי:
      כן, שמתי לב שהדוגמא שנתתי לא מושלמת
      אלא שאדם חייב לדעת כיצד הוא נתפס כלפי חוץ. אדם חייב ביקורת
      כל העולם צוחק על ביבי, לא מאמין לו. בגלל שהעולם המערבי מנומס, הוא עדיין מזמין אותו ונותן לו לדבר. קל לראות שעם כל הנאומים המבריקים של ביבי – אין לו שום הישג או שינוי דעת הקהל בעולם המערבי.
      את אותו מסר רואים בעולם בעל המנהיגים המושחתים (מדינות אפריקה, טורקיה, רוסיה, מדינות ערביות) – והם דווקא מתקרבים לביבי על פי האינטרסים שלהם, כמקובל במדינות מושחתות
      בעולם בעל המנהיגים המושחתים הכוח מדבר והכסף. אז טורקיה ורוסיה יכולים להתל בנו כרצונם, מדינות אפריקה קונות מאיתנו נשק ומעריצי ביבי שמחים כשהרודן מסודן מוחא לביבי כפיים

  4. פעם ידיעות אחרונות עשו כתבה על דרוקר עם הכותרת "חפיף דרוקר"- להראות שהאיש עיתונאי חפיפניק ולא ממש רציני.
    יכול להיות שזה נכון, אבל מה שיותר נכון הוא שהאי פשוט שקרן. אלה לא טעויות תמימות שלו, אלא שקרים במודע ובמזיד.

    1. דרוקר איננו שקרן. ביבי שקרן. והוא גורם לאנשים באתר הזה, בוואלה, בישראל היום שיכתבו מה שהוא רוצה. (לא בהתנדבות, יש צ'ופרים)
      המסר שביבי צריך להפנים: לא צריך לעשות חשבון (עם דרוקר), צריך לעשות חשבוניות (ולא כסף בגרביים כמו שאלדד יניב העיד)

    2. "חפיף דרוקר" – התברר כנקמנות נטו של ידיעות אחרונות נירית ולא מתוך שיקולים עיתונאים .

  5. יש כאן מגיב שקרן ומסית המתקרא "אלה אופק" (ניראה מחבריו של דרוקר), חבל שיזהם את האתר…

    1. יודף אם יש לך דברים יותר חכמים להגיד תגיד ותסתור אם לא אז אל תזהם את האתר ותעוף מהאתר

  6. אוי בהתחשב לזה שהעובדה שערוץ שבו עובד דרוקר שוכב על תדר אלקטרומגנטי נולד בחטא גדול חייב בור ענק של חובות כספיים על חשבון משלם המיסים
    מצופה ממנו שיפסיק עם משחקי ביטוי של התנשאות וישפר טוב יותר את התגובות האישיות שלו!

  7. לאלה הסבורים שרביב דרוקר הוא עיתונאי ישר. יש לפחות שני כתמים בעברו העיתונאי
    1. כשהיה כתב של גלי צה"ל פרסם כתבת תחקיר על יו"ר הכנסת דאז, דן תיכון. נתבע ע"י האחרון, נפסק כי הכתבה הזאת היתה דיבה וגל"ץ נאלצה לשלם את מחיר התביעה
    2. לפני כשנתים העליל על נפתלי בנט שבגלל פעילותו ב"ענבי זעם", הופצץ בית ספר בכפר כנא בלבנון וכתוצאה מכך נהרגו קרוב למאה. העלילה הזאת הופרכה ודרוקר הודה בה.
    שלא כיואב יצחק מ-news1. דרוקר לא הביא לכך שאף פוליטיקאי יועמד לדין. תחקיר אחד ב"מקור" על רצח רבין, הספיק כדי להראות שלא מדובר בעיתונאי, אלא בתעמולן שעולה לערוץ 10 הון תועפות.