העברת מסתננים למדינה שלישית: "בג"ץ דורש מהמדינה דרישות לא ריאליות"

בעקבות פניה של הרגע האחרון מצד עמותות השמאל, בית המשפט העליון דחה פעם נוספת את ההכרעה על נוהל העברת מסתננים למדינה שלישית. תושבי דרום תל אביב מאוכזבים: "נציגי המדינה היו אמורים להגיע עם כל התשובות האפשריות"

"המדינה לא הגיעה עם תשובות מספקות"; נשיאת העליון מרים נאור. צילום: דוד ועקנין, פלאש90

שנה חדשה, פסיקות ישנות. כך ניתן להגדיר את החלטת שופטי בג"ץ היום לדחות, שוב, את ההכרעה על הוצאת המסתננים מדרום תל אביב למדינה שלישית, ככל הנראה לאוגנדה. "המדינה לא הגיעה עם תשובות מספקות", אמרה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, שעמדה בראש הרכב השופטים, בתום דיון שהתקיים בדלתיים סגורות. נאור העבירה ביקורת על העותרים על כך שהגישו ברגע האחרון רשימת שאלות למדינה – אך בכל זאת החליטה לקבל את הרשימה. על חלק מהשאלות, אותן ראו נציגי המדינה בפעם הראשונה רק במהלך הדיון, לא הייתה למדינה תשובה. פעילי עמותות השמאל שנכחו בדיון הביעו סיפוק מהדחייה, אך הביעו תקווה כי בדיון הבא, שצפוי להתקיים בתחילת ינואר 2017, יבטלו שופטי בג"ץ את החלטת הממשלה, ובכך ייסתם ככל הנראה הגולל על האפשרות להוציא את המסתננים מישראל.

בקרב פעילי שכונות דרום תל אביב ניכרה אכזבה קשה מהסחבת של בג"ץ, כמו גם מהתנהלות נציגי המדינה. "למדינה היו שבעה חודשים להכין את התיק ולסגור את ההסכמים הרמטית", אומרת שפי פז, מובילת המאבק של תושבי דרום תל אביב, "נציגי המדינה היו אמורים להגיע עם כל התשובות האפשריות לכל השאלות האפשריות. כמו תמיד, הם עשו חצי עבודה. כמו תמיד אנחנו משלמים את המחיר". מלבד הכעס על נציגי המדינה, פז ויתר פעילי שכונות דרום תל אביב זועמים גם על שופטי בג"ץ. "השופטים מורחים את הזמן", אומר דוד ברק, המלווה את מאבק תושבי השכונות, "יש תחושה שבג"ץ דורש מהמדינה דרישות לא ריאליות כדי שהמדינה לא תוכל לעמוד בהן, ואז בג"ץ יסיר מעצמו אחריות ויגיד שהמסתננים נשארו כי המדינה היא זו שלא סיפקה את הסחורה".

אינדיקציה המרמזת כי הטענות של ברק אינן נאמרות בחלל ריק ניתן היה למצוא בדיון הקודם בבג"ץ, כשהשופטת נאור הפנתה לנציגי המדינה את השאלה האם במדינה השלישית שאמורה לקלוט את המסתננים "מתקיימת מערכת משפט עצמאית". לדברי יונתן יעקובוביץ' מ'המרכז למדיניות הגירה ישראלית', מדובר בשאלה "לא רלוונטית", בהתחשב בעובדה כי ידוע לכל שבאוגנדה מתקיים משטר דיקטטורי, המנוגד באופן מובנה לקיומה של מערכת משפט עצמאית. כאמור, גם אריתראה וסודאן, מדינות המוצא של המסתננים, הן דיקטטורות שאינן מקיימות מערכות משפט עצמאיות, אך לטענת עמותות השמאל, הסיבה שהמסתננים לא יכולים לשוב לבתיהם נעוצה בחשש לכאורה לחייהם, ולא בעובדה כי מערכות המשטר במולדתם אינן דמוקרטיות.

"לא גירוש – העברת משמורת"

באוגנדה אין אמנם מערכת משפט עצמאית, אך זה לא מונע מהמדינה האפריקנית שמיועדת לקלוט את המסתננים מישראל לגרוף מחמאות מנציבות הפליטים של האו"ם על יחסה החם והלבבי לפליטים המגיעים לשטחה. "האוגנדים רואים הגעתם של פליטים למדינתם באופן די חיובי", התבטא לאחרונה פעיל אוגנדי למען פליטים, שאף הוסיף כי ישנם אוגנדים המוכנים לוותר על חלק מאדמותיהם עבור הפליטים החדשים. "המטרה היא לשבור את התפיסה שהפליטים שונים מאיתנו, האוגנדים". התשבחות בעולם על יחסה של אוגנדה לפליטים עומדות בסתירה לשלטים אותם נשאו המסתננים מחוץ לכתלי בית המשפט העליון, בהם נכתב כי "אוגנדה לא רוצה אותנו", וכי אם יגיעו לאוגנדה, תישקף סכנה לחייהם.

לפי ההערכות, במידה ובג"ץ יאשר את החלטת הממשלה להעברה למדינה שלישית, יוצאו מישראל לפחות 30 אלף מסתננים, מרביתם גברים רווקים. מנגד, נשים וילדים כנראה לא ייכללו בהסדר, וככל הנראה יישארו בארץ. "חשוב להדגיש", אומר יעקובוביץ', "כי ההעברה למדינה שלישית אינה מוגדרת על פי חוק 'גירוש', אלא 'העברת משמורת' – מכיוון שהמסתננים שיגיעו לאוגנדה או למדינה שלישית אחרת לא יהיו נתונים לסכנת חיים".

אגב, על פי החוק היבש המדינה יכולה לדרוש גם ממי שהוכר בישראל כפליט לעזוב את המדינה, במסגרת הסדר עם מדינה שלישית. לפי נתוני הכנסת, בין 2016-2013 עזבו את ישראל מעל ל-16 אלף מסתננים במסגרת הסדר "עזיבה מרצון". חלק ניכר מהעוזבים שבו לבתיהם, ורבים אחרים עשו דרכם ללוב, כדי להגיע משם לחופי איטליה ולכלל מדינות אירופה.

הדיון הקרוב בבג"ץ יתקיים כאמור בתחילת שנת 2017 – שלוש וחצי שנים מאז החלטת שר הפנים בזמנו, גדעון סער, להעביר את המסתננים מסודאן ומאריתראה למדינה שלישית, ומעל לשנה מאז דחה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את עתירת עמותות השמאל, מרביתן נתמכות 'הקרן החדשה לישראל', נגד החלטת הממשלה להעברה לאוגנדה. במידה ובית המשפט לא ידחה פעם נוספת את ההכרעה, היא תפורסם רק בפברואר-מרץ 2017. "לפני יום הכיפורים, יש הרבה אנשים וגופים שצריכים לבקש סליחה מתושבי דרום תל אביב", אומרת שפי פז, "בראשם הממשלה, העמותות ובית המשפט העליון. אנחנו מקווים ומייחלים שהשנה הקרובה תהיה שנת השחרור של דרום תל אביב".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. חלק מהתוכנית קודם למסס את הרעיון עם שנים. אחר כך שיהיה משפחות ולילדים/ או התירוץ הקבוע הם משתלבים והם כל כך הרבה שנים בארץ כך שאסור מבחינת מצפונית להעיף אותם.

  2. למה שהנשים והילדים יישארו פה? מי קבע זאת? זה יהיה אסון למדינה. כל שוהה בלתי חוקי או עובד זר עם ילדים יבטיח את הישארותו כאן ע"י ילודה. זה מחדל! אסור בשום אופן שהממשלה תאשר דבר כזה!

  3. Is Uganda the best place to be a refugee?

    https://www.theguardian.com/global-development-professionals-network/2016/aug/20/is-uganda-the-best-place-to-be-a-refugee

    Anna Patton

    Saturday 20 August 2016 10.00 BSTLast modified on Monday 22 August 201609.24 BST

    When they fled to Kampala from the Democratic Republic of the Congo (DRC) in February 2008, Robert Hakiza’s family had food for two months. “The third month was a disaster,” he says. By May, though, his mother and two sisters were out making money.

    “My sister started selling necklaces,” he says. “At one point, she was keeping the entire family of eight.”

    Uganda is one of the best places to stay for refugees

    The country’s unusual open policy gives refugees land, education and a chance to work – but instability in neighbouring nations is putting pressure on resources

    המשך באתר

  4. הבג"צ השמאלני נהנה מחסותו המלאה של נתניהו ולכן שופטיו ימשיכו לחבל בבטחון המדינה ובאינטרסים הלאומיים שלנו.

  5. Cicero summed it up nicely here:-
    "A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it cannot
    survive treason from within. An enemy at the gates is less formidable, for he
    is known and carries his banner openly. But the traitor moves amongst those
    within the gate freely, his sly whispers rustling through all the alleys, heard
    in the very halls of government itself. For the traitor appears not a traitor;
    he speaks in accents familiar to his victims, and he wears their face and their
    arguments, he appeals to the baseness that lies deep in the hearts of all men.
    He rots the soul of a nation, he works secretly and unknown in the night to
    undermine the pillars of the city, he infects the body politic so that it can
    no longer resist. A murderer is less to fear. The traitor is the plague"

  6. איזה הגזמה… אני לא אתפלא אם בסוף הם יגידו משהו כמו: "מכיוון שחלקם מהגרי עבודה, אולי לא תהיה להם שם עבודה? צריך לדאוג להם גם לעבודה שם…" ובכלל "ישכחו" שלא אמור להיות אכפת לנו ממהגרי עבודה אלא רק מפליטים…

  7. המשפט הכי חשוב בכתבה זו הוא:
    "נאור העבירה ביקורת על העותרים על כך שהגישו ברגע האחרון רשימת שאלות למדינה – אך בכל זאת החליטה לקבל את הרשימה".

    האם אין סעיף בחוק המתיר לנשיאת בית המשפט לומר לעותרים "זמנכם עבר"?
    כנראה שיש, אבל הוא גמיש, נמרח, אפשר לשחק בו, מס שפתיים לומר "העבירה ביקורת", ובלה בלה בלה, לפי מצב רוחו של ההבג"צ…

    אי אפשר להנחית נבוט ברגע האחרון ולבקש שנציגי המדינה או כל מאן דהוא יבוא מוכן עם תשובות כי היה צריך מלכתחילה להכנס לראש של העותרים והבג"צ ויכין תשובות לכל השתוללות דמיונית במוחם
    הפרוע.
    Enough is Enough

  8. שבגץ יפסיק לבלבל לנו את המוח ולא יהיה יותר קדוש מהאפיפיור ראינו טיך באירופה הנאורה כיביכול סוגרים את השערים ולא מקבלים אף אחד אז ילאה שחררו לחץ ותנו לממשלה לעבוד ואל תתערבו בכל דבר נמאסתם

  9. מדינה פושעת כל מערכות השלטון רקובות עד היסוד אף אחד לא שואל מאין צצו אלפי נשים הרות שפולטות אפריקנים
    חדשים מדי שעות ע'ח המדינה הרקובה להקים ועדת חקירה ממלכתית ולחקור את כל העבריינים כולל בית המשפח הכביר
    לאי צדק הכושים המסתננים הפושעים ניצחו!

  10. היגיע הזמן לחדול מהעיסוק הלא מכובד בעובדים הזרים ולא מפני שאני אוהב אותם אלא מפני שיצרנו מחסום בלתי עביר בפני הסתננות חדשים ובסופו של דבר הבעיה אינה גדולה כמותית. מדובר בכמה עשרות אלפי זרים שאם תינתן להם אזרחות או מעמד קבע הם יהפכו למהגרים חוקיים כפי שקולטת כל מדינה מערבית. ניתן יהיה לפזרם בכל הארץ וכך יתחזק מעמדם הכלכלי והחברתי. הם ישתלבו במערכות החברה בישראל ויהיו אזרחים תורמים ואני מעריך ומקווה גם אסירי תודה ונאמנים.
    קליטתם של כמה עשרות אלפי פליטים לא תהרוס את המדינה והחברה בארץ והעיסוק הבלתי פוסק בניסיון למצוא דרכים יצירתיות לגרשם אינו יאה לצביונה הליברלי של ישראל וליוקרתם של היהודים שתמיד היו פליטים שחיזרו אחר מדינות ועמים בתחינה לקולטם ולהצילם.
    כמובן הכל היה נראה אחרת אם לא היתה הגדר בדרום שהצילה אותנו משיטפון אנושי זר שהיה מהווה איום ממשי על ריבונות ישראל והעם היהודי בארץ.
    למזלנו הוקמה הגדר ועל כך מגיע לביבי שבח עצום ולכן נוכל להרשות לעצמנו את הנדיבות האנושית הבסיסית של קליטת הזרים שכבר כאן במספר שאינו מאיים על קיומנו ובכך נשפר את תדמיתנו

    1. לא מדובר בפליטים אלא במהגרי עבודה ואל תטיף לנו מוסר. יש להם מדינות רחבות ידיים ושם עליהם להילחם על השינוי שהם רוצים. פלישה לארץ לא להם לא פותרת כלום והם לעולם לא יהיו חלק מאיתנו. אין שום סיבה שבעולם לאזרחם כאן. יש להשיבם ליבשת ממנה פלשו פושעים אלה ( רק לפושע אפריקני יש 5000 דולר לצורך פלישה לא חוקית למדינה לא לו). היהודים שהיו פליטים אמיתיים לא היו בעלי מולדת ולכן אל תעז להשוות פולשים אפריקנים ליהודים שהיו אכן פליטים חסרי מולדת. יש גבול לכל חוצפה. ולא אמרתי מילה על כך שהם הגיעו ממצרים וישראל כלל לא גובלת בארצם. מעמד פליט הוא אך ורק של מי שברח מארצו למדינה השכנה. די לצביעות ולהרס המדינה הקטנטונת של היהודים. ישראל אינה לישכת תעסוקה או קופת חולים של אפריקה. ארצנו נועדה לילדינו ולעתידם ולא לכל ארחי פרחי ופולש סרק.

  11. בחינה מדוקדקת של פעילות השמאלנים במשך שנים רבות, (בעיקרו של דבר מאופיינים השמאלנים כיוצאי הקיבוץ הארצי של השומר הצעיר ומפלגת מפ'מ-כאשר בקיבוצי השוה'צ נערך מיספד מר,כולל הדלקת נרות שחורים בחדרי האוכל לרגל התפגרותו של העריץ צמא דם אנוש למיליוני אזרחיו-הלא הוא יוסיף ויסאריונוביץ' סטאלין) -מתאפיינת פעולתם הפוליטית במאמץ להיתבדל מהיהדות כמקור מחצבת. הכנסת החזיר לתפריט המזון וגידול חזירים היו סממנים בולטים למגמה זו. סטאלין שימש להם סמל כמחליפו של אלוקי ישראל,הוא כונה בפיהם "שמש העמים",תוך סגידה ממש אלילית. יעקב חזן -שותפו להנהגה של מאיר יערי,למד להוותו בערוב ימיו כי מרבית היורדים הצעירים הינם חניכי ובני הקיבוץ הארצי שהתנחלו בלוס אנג'לס,הוא קונן על כך באומרו- "חבל שלא לימדנו אותם מעט אידישקייט". כמותם היתה זו גישת המפלגה הקומוניסטית הפליסטינאית -פק'פ מתחילת שנות העשרים המאה שעברה אשר למעשה היו סוכני סטאלין אשר ביקש בכל דרך לרסק את האמונה והדת היהודית או לפחות להרחיק את יהודי בריה'מ לקצווי תבל כמו בירוביג'אן הקרובה ליפן. שתי התנועות הפוליטיות הנ'ל הינן המסד למפלגת מר'צ,ארגוני השמאל וסניפיהם השוטמים את המרכיב המסורתי /דתי /אמוני של עם ישראל כולו- על קירבו ועל כרעיו,המניע החבוי והניסתר לכל פעילותיהם -אשר גילויו הצבוע-מנומק באיצטלת הכזב הנקראת "חופש הביטוי כאשר תחת נימוק שקרי זה מסתתרת תעמולת הכזב וגניבת הדעת- אליה נוספים תקציבי עתק מידי שונאי ישראל ברחבי העולם,כאשר ידי בוגדים אלה בנצח ישראל -אינן רועדות. הגיעה העת להסיר את המסך הכוזב מפרצופם האמיתי ולהוקיעם בכל לשון בה אנו בני ישראל חילונים -כדתיים דוברי השפה העברית -כביטוי למקור חיינו הלאומיים-ניצבים ומצביעים עליהם המבקשים לעקור את הקשר הנצחי שלנו עם אבותינו ותורת המוסר של נביאי ישראל.המאמץ של השמאלנים תוך שימוש בבג'צ כדי להביא לכאן כמה שיותר נוכרים או למנוע סילוק מסתנני עבודה אשר ממשלות ישראל בטימטומן המרקיע שחקים -הירשו לאפריקנים להתנחל בדרום תל-אביב כשהם יוצרים טרור ,אונס שיבוש חיי התושבים הנאלצים לחיות בפחד,סבל ואיומים מידי מהגרי עבודה בלתי חוקיים,אבל לביבי זה לא מפריע,הוא איננו מתגורר בדרום ת'א,אשתו לא פוחדת לצאת בערב לרחוב מחשש לאונס,מצוקת תושבי דרום ת'א אינה מזיזה לאצבעו הקטנה ובכך הוא תורם לבוגדי השמאל במאמציהם הנאלחים בבג'צ כדי להשאיר את הפחד ,החרפה והמנוס לתושבים הנאנקים מיד האפריקנים הנושכים את כף היד אשר הושטה לבואם

  12. פתאום קלטתי – המדינה היחידה בעולם שיש בה מערכת משפט עצמאית היא ישראל. בכל העולם מערכת המשפט נבחרת על-ידי מישהו, ו/או צריכה לתת דין וחשבון למישהו, רק בארץ לא.
    אפילו בארה"ב נשיא ארה"ב בוחר את שופטי בית המשפט העליון, והציבור בוחר את התובעים הכלליים. אבל רק בישראל מערכת המשפט היא ע צ מ א י ת ל ג מ ר י. נירוונה.

  13. בג"צ מנותק מהמציאות , הממשלה צריכה להכניס את המסתננים לבתי השופטים ולערים כמו ירושלים רעננה וכדומה
    אולי אז תרד הנשיאה של בג"צ לקרקע המציאות וזאת לא ההחלטה היחידה שלה שמנותקת מהמציאות .

  14. בתקוה שבמערכת לא יצנזרו למרות אורכה של התגובה כאילו שזה אסור הגיב:

    בית המשפט העליון מאז ברק הביא את "הדמוקרטיה המהותית" – שהיא מערכת הערכים של היושבים בו והם המחייבים בלא להתחשב בבחירת רוב העם. כלומר לשיטת היושבים בבית המשפט העליון דמוקרטיה אין פירושה שלטון העם לפי הכרעתו וכפי שמתגלה גם לא למענו כי אם יש להפעיל "דמוקרטיה מהותית" לפי אותם ערכים "נכונים". הקובעים במדינת ישראל הם אותם חברי עלית הבוחרים את עצמם ולהם זכות לכפות את רצונם על העם. שופטי בית המשפט העליון קובעים על פי השקפת עולם פרוגרסיבית השוללת כל גישה יחודית של נאמנות ללאום לתרבות ולהדגיש גישה אוניברסליסטית נוגדת גם אם זו לאמיתו של דבר מקדמת את הגישה היחודית של המתחרה האויב ללא כל קשר לעובדות או לצדק. את החלטות בית המשפט לפי תורתם זו, על הציבור לקבל לשיטתם כדבר מקודש!

    לטענתה של הדעתנית ברק ארז:
    "ביקורת על בתי המשפט צריכה להטריד את כל מי שחרד לחוסן הלאומי והדמוקרטי… ביקורת על היושרה הבסיסית והשיקולים של השופטים או הפרקליטות, פוגעת באמון הבסיסי במערכות השלטון"…
    לשיטתה ממש מסוכן לבקר את בית המשפט או הפרקליטות. עוד לשיטתה צריך לתת אמון ללא סייג באגפים שלטוניים אלו. הדוצ'ה תמיד צודק… זוהי בורות מוחלטת וחמורה בענין יחסי אזרח ורשויות בדמוקרטיה, ועל תפיסה פאשיסטית סותמת פיות זו לגופים ציבוריים בכלל וכלפי מערכת המשפט בפרט חסינות מביקורת עניינית.
    רק לידיעתה של השופטת נאוה ברק ארז כמו גם מרים נאור הזכות לבקר ולבחון את מוסדות השלטון היא מיסודות המשטר הדמוקרטי.

    לעומת זאת לגבי המדינאים:
    מקבלי ההחלטות צריכים להפנים שהביקורת של בית המשפט נועדה לשפר את החלטותיהם ואם ימתחו ביקורת הם יכרו בור לעצמם, בדמות אובדן האמון גם בהם.
    ביקורת על שופטים לדבריה
    "פשוט הורסת את התשתית הדמוקרטית של המדינה", עוד טוענת "הדבר הזה פוגע במתדיינים, ביכולת לשמר מערכת משפט שהיא עצמאית, וביכולת של אנשים להרגיש טוב כשהם נכנסים לאולמו של שופט ולהרגיש שהם יקבלו שירות שהם ראויים לו". עליה להפנים שמי שפוגע באלו הם שופטים עצמם ובאי יכולתם לקבל ביקורת ובחוסר קיומו של פיקוח חי צו ני! על בית המשפט.

    דוגמא התעירות בעניין הבניה ביהודה ושומרון. הערכאה היחידה הדנה בעתירות בנוגע לבנייה בלתי חוקית הינה בג"ץ – בית הדין הגבוה לצדק המורכב משופטי בית המשפט העליון. בית המשפט העלין אינו דן ואינו עוסק בראיות, כך מתקבלות החלטות שיפוטיות בלי עדויות או בחינת ראיות או חקירות נגדיות. מה שקובע שם הם בלעדית תצהירים וסיכומים.

    בתור הערכאה היחידה פסק הדין סופי ולא ניתן לערער עליו, זאת בניגוד מוחלט לעקרון היסוד של שתי ערכאות . אלו הם תנאים שלא רק שאינם דמוקרטים אלא הם פאשיסטים גם אם אינם מכוונים להעצים את כוח המדינה והעם אלא להחלישו.

    מערכת המשפט הינה ערלת לב לכאב האזרחי בישראל, את כל מידת החסד והרחמים שלהם הם מפנים כלפי מחבלים ,כלומר בית המשפט העליון לקח לעצמו כוח פאשיסטי אך לא לטובת המדינה והעם אלא לרעתו ולטובת אויביו, מה שלא עושה את אופן פעולתו פחות טוטליטרי פאשיסטי. שופטים בהבחרם נשבעים אמונים למדינה ולציונות והם כמעשה של יום יום מפריהם את שבועתם. בדמוקרטיה "שלטון על העם על ידי העם ולמען העם לא ימוגר מעל פני האדמה" כפי שאמר נשיא ארצות הברית אברהם לינקולן. את שלטון עלית למען עצמה לפי רצון האויבים יש למגר לפזר לאלתר!

    במדינות דמוקרטיות נורמליות אין לשופטים דריסת רגל בכל הקשור לבחירת שופטים. אצלנו הם הקובעים.
    שופטים בהבחרם נשבעים אמונים למדינה ולציונות והם כמעשה של יום יום מפריהם את שבועתם.

  15. עופו לנו מהמדינה כבר!!!! רוב מוחלט של האזרחים מתעבים אתכם ובהזדמנות הראשונה שיוכלו גם יבעט בכם מכאן לכל הרוחות

  16. הטענה של ביהמ"ש העליון, כאילו תשובות המדינה אינן מספקות את ביהמ"ש, למשל בעניין מעמדו של ביהמ"ש העליון באוגנדה, היא, כיצד להגדיר זאת בעדינות, נבזית, מדוע? משום שמשתמע ממנה שאם ביהמ"ש באוגנדה, איננו נושא חן בעיני השופטים כאן בישראל, ינהרו לכאן 30 מליון אוגנדים וישראל תאלץ לקלוט אותם? הם השתגעו? במשך שנים רבות התנגדתי לחקיקה שמטרתה להתגבר על החלטות הבג"צ שסותרות חקיקה של הכנסת בנושאים מסויימים.לא עוד. שופטי בג"צ איבדו את הדרך, את הכיוון, את המסלול והכי חמור, את המצפון.

  17. אם בג"ץ לא יאשר את מתווה מדינה שלישית הוא יקבור לעצמו בור שלאחריו הוא יפורק
    עדיף לו הפעם לסגור את סוגיית המסתננים לטובת מדינת ישראל כי יהיו לזה השלכות הרות אסון מבחינת בג"ץ

  18. בואו ונעביר את כל המסתננים לשכונות היוקרה של שופטי ישראל ונבחרי העם. ואז נראה איך הם יתנהגו. מה הם לא מבינים ?! כל הנחה וכל סובלנות לגבי המסתננים שחומדים דווקא את מדינת ישראל , עלולה לגרום לכיבושנו כפי שהאיסלם משתלט על אירופה!!! בואו כל המפגינים מימין ומשמאל תשתפו פעולה ותפגינו בעד מדינה יהודית, ומתן מקלט אך ורק למבקשי מקלט ולא מסתנני עבודה. משום שמי שמבקש מקלט בשל סכנה לחייו, יכול למצוא מקלט במדינות ערב שהן גם מוסלמיות ועשירות, כמו ערב הסעודית.