המציאות האלטרנטיבית והמפחידה של טראמפ

ג'נוסייד, קריסת מדינות לאום והתחזקות משטרים פונדמנטליסטיים, משברים הומניטריים, נחילי פליטים באירופה, ומתקפות טרור בבירות אירופה השלוות. מפחיד לדמיין מה יכול לקרות תחת נשיא אמריקני קל דעת

PHOTO: Michael Vadon CC BY-SA 2.0 via flickr

מאז שהילרי קלינטון הטיחה בדונלד טראמפ שהוא חי במציאות חלופית (Alternative reality), הפך הביטוי למטבע לשון מקובל בקרב עיתונאים ומובילי דעה בארצות הברית. גם פרשנים ישראלים אינם חוששים להתייחס כך למסרים היוצאים מהקמפיין של הדמגוג עם תספורת הסנאי (הוא התחיל עם הקטע הזה של כינויי הגנאי): הדונלד מוכר לאמריקנים תיאוריות קונספירציה, מעוות עובדות ועושה מניפולציות על כללי הלוגיקה הבסיסיים. הבעיה היא שהוא לא רק חי במציאות אלטרנטיבית, הוא גם מנסה לשווק לנו אותה.

גם למתנגדיה הגדולים של קלינטון נהיר וברור שהאופן שבו טראמפ מעצב את המציאות בשלל נאומיו, והדרך שבה הוא מסדר את העובדות במתקפות הציוצים האינסופיות שלו, הם עלבון לשכל הישר. חוסר היכולת שלו ושל תומכיו להכיר במציאות איננו בגדר קוריוז משעשע, זהו עיוורון מפחיד. וכן, צריך לפחד.

צריך לפחד מדונלד טראמפ, כי נשיא פזיז ויהיר שכמותו עלול להסתכסך עם בעלות הברית של ארצות הברית, ולעורר משברי אמון בין וושינגטון לידידותיה הטובות והנאמנות ביותר.

צריך לפחד מנשיא בלתי כשיר ונטול שיקול דעת כדונלד טראמפ, שעלול להקיץ את הדוב הרוסי מתרדמתו ולהחזיר את העולם לעידן של מתיחות בין־מעצמתית נוסח המלחמה הקרה.

צריך לרעוד מפחד מנשיא בור וחסר הבנה בגאופוליטיקה, אחד כזה שלא מבין שהזזת פלוגה בקצה השני של העולם עלולה לגרור מזרח תיכון שלם למרחץ דמים מוטרף, ולמוטט משטרים שאיכשהו שמרו על יציבות רעועה באזור התזזיתי הזה.

בכלל, צריך לפחד מנשיא נלעג כמו דונלד טראמפ, שאיומיו יתקבלו בעולם כולו באדישות, אם לא בבוז. מול אחד כזה, דיקטטורים בזויים יוכלו לצאת באין מפריע למסעות רצח המוניים מבלי לחשוש מתגובת הקהילה הבינלאומית.

זה כל כך מפחיד אותי, מה שדונלד קל הדעת יכול לעולל לעולם כמנהיג מעצמת־על, שאני אפילו לא רוצה לדמיין: ג'נוסייד, קריסת מדינות לאום והתחזקות משטרים פונדמנטליסטיים, משברים הומניטריים, נחילי פליטים באירופה, מתקפות טרור בבירות אירופה השלוות. כן, עד כדי כך מסוכן הטיפש הזה יכול להיות.

אבל לא רק כאזרחי העולם אנחנו צריכים לפחד. גם אמריקני מן השורה יכול וצריך לשקשק היום מפחד מהמציאות האלטרנטיבית והמסוכנת שדונלד טראמפ חי בה, ושאליה הוא רוצה לגרור את אמריקה כולה.

חִשבו על כך, סתם לדוגמה, שאיזה תמהוני באמריקה עוד יכול לקחת ברצינות את המסרים האולטרה־שמרניים שיוצאים מפיו המיושן של הנשיא המיזוגן והסקסיסט הזה, ולצאת לטבוח בחוגגים במועדון של הקהילה הגאה.

אנשים לא מבינים עד כמה נשיא סכסכן וגזען שכמותו מסוגל להצית באמריקה גל של מהומות גזעיות. מספיק שאיזה שוטר יקבל השראה משיח השנאה של הנשיא טראמפ, וערים שלמות ייכנסו למשטר חירום ועוצר בגלל הפגנות הזעם של אפרו־אמריקנים, ממש כמו בשנות השישים. תתארו לכם.

חִִשבו על הטייקון החזירי ותאב הבצע דונלד טראמפ: יש סיכוי שהוא ידאג לאינטרס הכלכלי של אזרחי אמריקה? אפשר להתערב שבחדרי חדרים הוא אומר לבעלי התאגידים ולראשי הבנקים הגדולים בדיוק מה שהם רוצים לשמוע.

ובכלל, שוחרי הדמוקרטיה צריכים להיחרד ממה שכהונה של נשיא כוחני ושתלטן כמו טראמפ תעולל לתרבות הפוליטית המפוארת של אמריקה. די ברמז עמום מכיוונו, וחוליגנים חמומי מוח יתפרצו לכינוסים של יריביו הפוליטיים, יעוררו פרובוקציות אלימות, יטילו טרור ויבעירו מטות מפלגה. שלא לדבר על כך שבעידן נשיאותי של פשיסט שכזה, 95% מכלי התקשורת המרכזיים ימצאו עצמם מגויסים לטובתו ויעשו הכול כדי להלעיג, להגחיך ולבייש את מי שיעז להביע תמיכה ביריבו, אם מישהו רציני יעז בכלל להודות בזה. זה אולי נשמע מופרך, אבל אתם עוד תראו שאצל הבייבי־מוסוליני הזה מדליפי שחיתויות יירדפו, אויבי הממשל יוגלו, וחושפי הרפש הפוליטי יסתתרו במדינות מקלט.

כולנו צריכים היום לפחד בכל מאודנו מדונלד טראמפ, ובעיקר מהמציאות האלטרנטיבית שהוא חי בה. כישראלים וכאזרחי העולם עלינו להפציר בידידינו באמריקה לבל יכניסו לבית הלבן מטריד־מינית מזדקן, שיחזיר את אמריקה למציאות של המאה הקודמת. כפי שאמר אובמה לפני ימים אחדים: כל מה שאמריקה השיגה בשמונה השנים האחרונות עלול לרדת לטמיון אם הפסיכי הזה ייבחר. לא חבל על כל הגראס?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

38 תגובות למאמר

  1. זה נכתב בציניות, נכון?
    כי כמעט כל הדברים הנוראיים שהכתבה מונה קרו תחת אובמה.

  2. ג'ורג' אורוול לא היה יכול לנסח את זה טוב יותר:
    הכותרת של המאמר היא: "ג'נוסייד, קריסת מדינות לאום והתחזקות משטרים פונדמנטליסטיים, משברים הומניטריים, נחילי פליטים באירופה, ומתקפות טרור בבירות אירופה השלוות. מפחיד לדמיין מה יכול לקרות תחת נשיא אמריקני קל דעת"….

    הרי זה בדיוק מה שקורה כעת במשמרת של אובמה.
    ג'נוסייד?! זה קורה עכשיו בסוריה ועיראק.
    התפרקות מדינות הלאום?! אפגניסטן עיראק סוריה תימן לוב סיני עזה סומאליה וכל מערב אפריקה.
    התחזקות משטרים פונדמנטליסטים?! זוכרים שבתורכיה וברוסיה התחלף שלטון בצורה דמוקרטית? זה היה רק לפני 10 שנים – סתכלו איך הן השתנו.
    משברים הומניטריים ונחילי פליטים באירופה?! הגבולות כבר נפרצו – הבעיה היא אחרת – אירופה כבר הרוסה והפליטים מחפשים איך להמשיך ממנה לבריטניה ולאמריקה.
    מתקפות טרור באירופה?! זה כבר קורה בערך פעם בחודשיים.
    שיח שנאה?! – הרי זה בדיוק מה שאובמה עושה כשהוא מגבה את האספסוף בשכונות השחורים במהומות כנגד המשטרה.

    הנשיא האמריקני קל הדעת הוא אובמה – ממשיכת דרכו היא הילארי.

    גרוע יותר מאובמה לא יכול להיות – גם אם ישימו חתול בבית הלבן המצב ישתפר.

    1. על תבזה את החתולים. הם חיות אצילות. יש לחם בושה. הם מכסים את הצרכים שלהם באדמה בלי צורך מיידי.

  3. הכתבה האמורה הכי נכונה על אובמה.
    במשך 8 שנים הצליח הנשיא הנאיבי בטפשוטו להשיך את כל מטרותיו רק בהפוך.
    רצה להביא שלום לעולם והביא קיטוב ומלחמות.
    רצה עולם יותר הגמוני בו ארהב אינה השוטר של העולם וקיבל את סין ורוסיה בזירה הבינלאומית.
    רצה דמוקרטיה בעולם הערבי ולהנהיג מאחור, החריב את אירופה עם זרם הפליטים.
    ויש עוד הרבה.
    אז בבקשה טיפה צניעות. הניסיון של אובמה לא ממריץ לעוד כמה שנים ממנו ושכמוהו.

  4. מצויין. פשוט מצויין.
    ועכשיו לתרגם לאנגלית ולהפיץ.
    אותי המאמר המבעית הזה הצחיק עד דמעות.
    מועדים לשמחה. שבת שלום וחג שמח

  5. ערכתי תרגיל אינטלקטואלי: בכל מקום שכתוב "טראמפ" ניסיתי להחליף ל"אובמה". התוצאות מדהימות. 90% מהדברים מתאימים לאחרון כמו כפפה ליד, וההבדל היחיד הוא שאצלו זה לא ניחוש לעתיד אלא מציאות עכשווית.

    1. יש לי המון נגד אובאמה , אבל אי אפשר להאשים אותו בכל תחלואת העולם אמנם אפשר לטעון שהחיכוכים שלו לא גרמו בעולם פלאים ואפשר לטעון נגדו בהרבה אבל לא להפוך אותו כאילו אם היה נשיא אחר כל הבעיות היו נעלמות. האם כאשר בוש היה בשלטון היה העולם ללא דיקטטורים או ללא מלחמות ? האם צפון קוראיה נוצרה בשנים האחרונות ? האם לא נהרגו עשרות אלפים בשנה דרך פיגועים כאשר חיילי ארצות הברית שהו בעיראק ? האם בוש פגע בסאדם לפני בנין התאומים למרות שהוא רצח עשרות עד מאות אלפים.

  6. צריך לפחד מקדונלד'ס טראמפ שעלול לערר את הדוב הרוסי? מה קורה עכשיו שבו הנשיא אובמה גרם לדוב הרוסי להתעורר ואילו הוא עצמו נכנס לשינה עמוקה.ולא לשכוח קלינטון היא ממשיכת דרכו.
    מי שסייע לקריסת מדינות הלאום זה אובמה שהצטרף לאירופים בחיסולה של לוב. שהסיג את הכוחות מעיראק.
    כרגע כלי התקשורת מתגייסים לעזרת השקרנית קלינטון.
    הניתוח שלך מדבר על טראמפ אבל הוא מוטעה כולו ומתאים לאובמה ולקלינטון.
    חבל שבאתר מידה נותנים בימה לאדם שכותב אוסף של אמירות שקריות.

  7. האם מה שמאמר הזה רוצה להגיד זה שלא יכול להיות גרוע יותר?
    באמת?

  8. מעודד שאתר מידה מפרסם מאמר כזה על טראמפ. בקרוב הוא אמור להופיע בכנס רפובליקני בירושלים שהוא מבטיח להכיר בה כבירת ישראל. ההימור של נתניהו כשל מול אובאמה וכושל עכשיו מול המפלגה הרפובליקנית ששנים ירדה לחייו של הנשיא כי הוא שחור והכשירה את הרובד החברתי המסויים לנהות אחרי ההבל המהבל הזה טראמפ.
    חמור מכל הניתוח של איתן אורקיבי הוא שמיליונים אמריקאים נוהים אחריו. ללמד שאין עם נקי מסכנה שבתנאים מסוימים האספסוף – הפעם אספסוף וואספי לבן- נענה לדמגוגיה גזענית לאומנית.

    1. באמת לא הבנת את המאמר , או שגם אתה ציני?
      כל המתואר כבר קורה תחת שלטון אובאמה והמאמר רק בא לטעון שיותר קלות דעת ממה שכבר קורה עתה לא צפויה

    2. לצבי כסה: ירדו לחייו של אובמה לא כי הוא שחור, אלא כי הוא נשיא כושל ומחורבן. אולי מספיק כבר עם הגישה שכל מי שמתנגד לאדם שאתם מתנגדים לו (ביבי, נניח) עושה זאת משום שהוא חכם, מצפוני, רודף צדק ואוהב אדם, וכל מי שמתנגד למי שאתם תומכים בו עושה זאת משום שהוא בור, גזען, פרימיטיבי ושונא האנושות. למה אי אפשר להתייחס לגופו של עניין במקום לקרקר כמו תוכי את התקליט השחוק האינפנטילי הזה?

  9. עצוב שגם אתם ופלים בפח ומציעים לנו נשיאה שקרנית ועלובה הכתבה מלאה בקשקשת ללא היתיחסות להילרח השקרנית

  10. ברור מקריאת המאמר על טראמפ שכותבו חי בישראל ואין לו מושג ירוק על הנעשה בארה"ב. לטראמפ יש הרבה חסרונות, וודאי איננו המועדף שלי לתפקיד נשיא ארה"ב, אבל בחירת הילארי קלינטון לתפקיד (מה שקרוב לוודאי אכן יקרה) תהיה בכיה לדורות.
    לאובאמה, כשנכנס לבית הלבן, לא היה מינימום של הבנה וידע בנעשה בזירה הבינלאומית, ובאמת הוא העלה את ארה"ב על דרך חתחתים שסופה מי ישורנו. גם היום, אחרי כמעט שמונה שנים בבית הלבן, אובאמה עדיין לא מבין מה קורה בעולם. הילארי תמשיך את דרכו ודבר אחד בטוח – בטוב זה לא ייגמר.
    על מנת להמחיש את רמת התעמולה נגד טראמפ – מדונה הבטיחה למצוץ (a blow job) לכל מי שיצביע עבור הילארי קלינטון!

  11. קצת מזכיר לי מה שאמרו על הימין….וראו זה פלא…ישראל כיום המצב טוב יותר מהרבה אחרות…
    לא שטראמפ הוא אידאלי, אך הוא לא יפעל כנגד ארהב.
    הילרי, מניפולטיבית ומסוכנת, שחושפת את סודות הגרעין בפני העולם, ומסכנת חיילים ואמריקאים בהתכתבויות לא אחראיות. שלא לדבר על חשדות לשוחד…מהמלך הקטארי, מה Fbi–חשדות כי ביקשה להוריד את סיווג המידע בתמורה לתוספות לfbi….
    המנהיגים האערופאים ופוטין חא ממש מתייחסים אליה ברצינות(ולא רק לטראמפ )….

  12. ענקקקקקקקקק!

    עבור כל חסרי ההומור והבנת הנקרא ועבור כל מי שלא יודע כיצד להגות את הביטוי "בין השיטין", דאג הכותב לסיים את המאמר בחמש מילים שגם בור ועם הארץ יכול להבין. תודה!

    למתקדמים: וכי זו בלבד עשה לנו בן עמרם?!

  13. טראמפ בהחלט אינו מתאים להיות נשיא אלא שלהותינו גם הילארי קלינטון אינה מתאימה ואינה ראויה. אני לא רוצה להתייחס ליכולת המועמדים אלא דווקא לסילופים ולהטעיות של כותב המאמר – איתן אורקיבי. (לא לכל הסילופים – רק לכמה חצופים המיוחד):
    1. "ריך לפחד מנשיא בלתי כשיר ונטול שיקול דעת כדונלד טראמפ, שעלול להקיץ את הדוב הרוסי מתרדמתו ולהחזיר את העולם לעידן של מתיחות בין־מעצמתית נוסח המלחמה הקרה." – פשוט מדהים – מדיניותו של אובמה יחד עם קלינטון (וכיום רואה הקרי) הביאה את העולם למצב שבו בריה"מ עושה ככל שליבה (או ליתר דיוק ליבו של פוטין) חפץ והכותב חושה שטראמפ עלול להעיר את הדוב הרוסי (זה השתלט על קרים ןמזרח אוקראינה ומפציץ בסוריה כרצונו תוך ביצוע פשעי מלחמה).
    2. }זה כל כך מפחיד אותי, מה שדונלד קל הדעת יכול לעולל לעולם כמנהיג מעצמת־על, שאני אפילו לא רוצה לדמיין: ג'נוסייד, קריסת מדינות לאום והתחזקות משטרים פונדמנטליסטיים, משברים הומניטריים, נחילי פליטים באירופה, מתקפות טרור בבירות אירופה השלוות. כן, עד כדי כך מסוכן הטיפש הזה יכול להיות." על פי הקטע הזה נראה לי בוודאות שמדובר בפרודיה שהרי זה בדיוק מה שאובמה גרם במדיניותו הפייסנית והנלעגת

  14. כל מה שתיארת – ג'נוסייד, קריסת מדינות לאום והתחזקות משטרים פונדמנטליסטיים, משברים הומניטריים, נחילי פליטים באירופה, ומתקפות טרור בבירות אירופה השלוות – קורה בממשל של אובמה…. אז מי חי במציאות מדומיינת ??……

  15. לא להאמין כמה קוראים כאן לא מבינים סאטירה.
    ב ר ו ר שהכותב צוחק על ההפחדות בתשקורת האמריקנית מפני נצחון של טראמפ בכך שהוא מצביע, באירוניה דקה, על כל הכשלונות של אובמה.

  16. סאטירה מבריקה. אבל אם המסר הוא "אף אחד לא יכול להיות יותר גרוע מאובאמה" – אז לא. תמיד אפשר לרדת יותר נמוך.

  17. התקשורת מוציאה עכשיו את כל התחמושת האם מורה בכיתה א הייתה מאשרת כזו עבודה שמבוססת על הרגשות בטן ואפס ביסוס אינטקטואלי ומדעי אחד מינימלי.

  18. רק עכשיו קלטתי את הקטע , תודה לך סוף סוף מישהוא שפוי אצל העיתונאים

  19. בהתחלה התחלתי לצחוק כי לא האמנתי- כל דבר שנכתב על העתיד עם טראמפ כבר קורה בהווה עם חוסיין אובמה.. עד שלקראת אמצע המאמר קלטתי שזה בדיוק הקטע… מרשים ביותר, תיאור מדיוק וממוקד באיזה עולם של שקר חיים באמריקה וכתוצאה מזה בכל העולם. אני מקוה שכמו שכאן יש אנשים שרואים את האמת לאמיתתה, גם בארצות הברית יש כאלה. אך בכל מקרה כדאי לתרגם לאנגלית ולהפיץ. בתקווה שהשפיות תנצח גם אם היא ליצנית וצבעונית כמו טראמפ..