עשרת המאמרים הנצפים ביותר ב'מידה' לשנת 2016

המניע שמאחורי הטרור הפלסטיני, משפט אזריה, פוליטיקלי קורקט בבתי הספר, איכות הסביבה ועוד. אלו עשרת המאמרים שהכי עניינו, סקרנו, הרגיזו והרשימו אתכם במהלך שנת 2016

1. המדריך לשורד במזרח התיכון

19 באפריל, ד"ר מרדכי קידר

"אחי ורעי, היהודים הגרים בארץ ישראל ובתפוצות. צר לי לספר לכם שהפיגועים שאנחנו סובלים מהם היום, אתמול, לפני שבוע, חודש, שנה, עשר ומאה שנים, הם אותה מלחמה, אותו מאבק, אותו ג'יהאד, ששכנינו מנהלים נגדנו כבר יותר ממאה שנים. פעם זו מלחמה עם אש גדולה באמצעות טנקים, מטוסים ואניות, ופעם זו מלחמה על אש קטנה. "טרור" קוראים לה, עם פיצוצים, דקירות ויריות. לכל המלחמה הזו קוראים בערבית ג'יהאד, והיא מכוונת נגד היהודים באשר הם יהודים".

להמשך קריאה…

יונתן זינדל, פלאש 90

2. עדות המ"פ לא מותירה ספק: אלאור אזריה זכאי

28 ביוני, משה איפרגן

"קריאת פרוטוקול העדות של תום נעמן, מפקד הפלוגה של החיל אלאור אזריה, חושפת שני דברים. ראשית, את העובדה שאזריה חייב לצאת מהמשפט חף מכל פשע; ושנית, תמונה קשה של הפיכת אזריה לקרבן התבהלה שאחזה בצמרת הביטחונית בעקבות הסרטון שהפיץ ארגון 'בצלם'".

להמשך קריאה…

צילום מסך מסרטון 'בצלם', יו-טיוב

3. מתי בתי הספר הפסיקו לומר את האמת

2 ביולי, עקיבא ביגמן

"שלושה מילדיי חזרו היום מבתי הספר עם תעודות, ומה אומר לכם? חשכו עיניי. לא בגלל הציונים, חלילה – הללו דווקא היו בסדר גמור, בעיקר לאור העובדה שאצל שני הקטנים (תאומים, סיימו ג') אין בכלל ציונים מספריים רק הערכות מילוליות. מה שהפריע לי למקרא התעודה הוא התגלית שגם על בתי הספר השתלטה תרבות מטרידה של פוליטיקלי קורקט. או יותר נכון: פולני-טיקלי קורקט".

להמשך קריאה…

צילום: חן לאופולד, פלאש90

4. למען הסביבה וההגיון, קחו עוד שקית ניילון

16 בפברואר, הלל גרשוני

"אם כן לא רק שהסיבות למס מפוקפקות ואינן עומדות בפני מבחן המציאות, אלא עושה רושם ששוב חוק התוצאות הבלתי מכוונות עובד שעות נוספות, בדיוק כמו ההיסטוריה הכואבת של חוק הפיקדון, וייתכן שהנזק מצמצום השימוש בשקיות הפלסטיק יעלה על התועלת".

להמשך קריאה…

צילום: פלאש90

5. השקרים האסלאמיים על ירושלים ומסגד אל-אקצא

9 באוגוסט, ד"ר מרדכי קידר

"פתגם ערבי מפורסם אומר: "שקרן צריך זיכרון טוב". הסיבה ברורה: הוא חייב לזכור את שקריו ולמי סיפר איזה שקר, כדי שלא להסתבך ולסתור את עצמו ואז התרמית שלו תתגלה. כלל זה פועל גם בעניין חשוב כמו ירושלים, שקדושתה לאסלאם הסוני מבוססת על פרשנות פוליטית ומאוחרת לפסוק קוראני, בעוד שעבור האסלאם השיעי העיר השלישית בקדושתה, אחרי מכה ומדינה, היא בכלל נג'ף שבדרום עיראק".

להמשך קריאה…

מועמר עוואד, פלאש90

6. ג'ורג' סורוס, מיליארדר בשירות אויבי ישראל

16 באוגוסט, איתי ראובני

"כפי שהוא ביקורתי כלפי משטרים לא דמוקרטיים, בעיקר רוסיה, סורוס ביקורתי גם כלפי דמוקרטיות רבות ובראשן ישראל וארה"ב. הוא אינו מחשיב עצמו ציוני, ופעילות הקרנות שלו ותמיכתן המתמשכת והמשמעותית בגופים אנטי־ישראליים בהחלט מתיישבת עם תפיסת העולם הזו".

להמשך קריאה…

צילום: IMF Staff Photographer/Michael Spilotro CC BY-NC-ND 2.0 via flickr

7. הסיפור שהתקשורת לא סיפרה על פרשת הצוללות

17 בנובמבר, אמנון לורד

"לאור היכרות העבר עם הממסד הביטחוני בישראל, אפשר בהחלט להניח שגם המהומה סביב הצוללות מקורה במאבק פנימי. אולי בשלב כלשהו, מישהו שמתנגד לעסקת הצוללות בהיבט מסוים שלה החליט שהדרך הכי טובה לפגוע בה היא להגיד "ביבי נתניהו" או "דוד שמרון". כידוע, זה כפתור שתמיד עובד והעניינים עוברים משפטיזציה".

להמשך קריאה…

צילום: לע"מ

8. הגמוניה שמאלנית במסלול התרסקות

2 במרץ, ארז תדמור

"השורה התחתונה זהה. הפרופסורים הבכירים, ראשי המחלקות, הרקטורים והלקטורים, הבמאים והמחזאים, חברי ועדות הרפרטואר למיניהן וחברי המל"ג המתפטרים, מגיעים מאותם אזורי חיוג, מאותה שכבה סוציולוגית ומאותם מעגלים פוליטיים. הם התרגלו לזה שהמדינה מעניקה להם כספי ציבור ומשאבים ציבוריים, והם מחלקים אותם לבני משפחה, לחברים ולחסידים שוטים. התוצאה, כצפוי, עלובה ועגומה. כישלון לכל אורך החזית. במקומות שמעודדים דוגמטיות, עדריות וחשיבה קבוצתית לא יכול לצמוח דבר בעל ערך".

להמשך קריאה…

צילום: תומר ניוברג, פלאש 90

9. אין ילדים בחתונות

2 ביוני, צור ארליך

"אֵין יְלָדִים בַּחֲתֻנּוֹת. הָיוּ שָׁם פַּעַם וְאֵינָם.
הֵם נֶעֶלְמוּ כִּי הֵם מָנוֹת וְהַמָּנוֹת אֵינָן חִנָּם.
אֵין יְלָדִים כִּי לֹא נָעִים, כִּי הַעֲלוּת לְפִי כִּסֵּא
וְזֶה יָקָר לַמַּזְמִינִים וְלַהוֹרֶה הַמְכַסֶּה."

להמשך קריאה…

צילום: Jin.Dongjun CC BY-SA 2.0 via Flickr

10. אף אחד לא מדבר על הצל של זהבה גלאון

7 באוגוסט, אריק גרינשטיין

"עבור ספירו, שניהל בעבר קמפיין למען "מרגל האטום" מרדכי ואנונו, השוואת ישראל לנאצים היא כבר יותר מתחביב – היא מקצוע. שלא לדבר על המתנחלים השודדים: בשנת 2010 נעצר ספירו לאחר שפרסם מאמר שהתיר את דמם של מתנחלים גברים. לשיטתו, כך הסביר, מכיוון שכמעט כולם חמושים, "הפגיעה בהם אינה זהה לפגיעה באוכלוסייה אזרחית בלתי לוחמת" כמו נשים, זקנים וילדים. לחמאס הוא מתנגד אידאולוגית, אבל 'בכל הקשור למאבק נגד הכיבוש, החמאס לא חורג מהמקובל והמוכר בהיסטוריה האנושית'".

להמשך קריאה…

צילומים (עיבוד תמונה): עבד רחים חטיב, פלאש90

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *