הבלוף הגדול של 'יש עתיד' ו'שוברים שתיקה'

יאיר לפיד טוען כי "חייבים לעצור את שוברים שתיקה", אך ארבעה מחברי מפלגתו נעדרו מההצבעה על החוק שמבקש להוציא את ארגון השמאל הקיצוני מבתי הספר. הרצוג ולבני הצביעו נגד החוק

שמאל בתחפושת של "מרכז"; ח"כ יאיר לפיד ועפר שלח; צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, הוא אחד התומכים הנלהבים ב'חוק שוברים שתיקה', שעבר אתמול (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת. לפיד טוען אמנם כי ב"הגנה על חיילי צה"ל אין קואליציה או אופוזיציה", אך נראה כי אפילו בתוך מפלגתו יש מי שהקימו אופוזיציה לחוק שהיו"ר שלהם חתום עליו. ארבעה מתוך 11 חברי הכנסת של  יש עתיד – עפר שלח, יעל גרמן, קארין אלהרר ויעקב פרי – בחרו להיעדר מההצבעה על החוק המבקש למנוע מפעילי שוברים שתיקה, ארגון הממומן בידי ישויות זרות וארגונים המצדדים ב-BDS, לחדור למוסדות חינוך ממלכתיים ולהשפיע על נערים ונערות המצויים לפני גיוס.

היעדרותם של ארבעת הח"כים ממפלגתו של לפיד בולטת במיוחד לנוכח העובדה שב'כולנו', המוגדרת גם היא כמפלגת מרכז, טרחו תשעה מתוך עשרה ח"כים להגיע למליאה ולהצביע בעד החוק (אחוזי השתתפות גבוהים יותר אפילו מהליכוד). באורח אבסורדי, אפילו המפלגות החרדיות, שציבור בוחריהן לא מתגייס ברובו לצבא, תמכו בחוק בשיעור נרחב יותר מ'יש עתיד' ביחס לגודלן בכנסת. מ־13 הח"כים של ש"ס ויהדות התורה, תשעה הצביעו בעד הוצאת 'שוברים שתיקה' מבתי הספר במימון ממלכתי.

בתגובה לפניית 'מידה' נמסר מלשכתו של ח"כ שלח כי הוא "לא מתנגד לתוכן החוק וחושב שזכותו של שר החינוך לאסור כניסה של 'שוברים שתיקה' לבתי הספר", אך בחר בכל זאת להיעדר מההצבעה מכיוון שאיסור הכניסה על פעילי ארגון השמאל הקיצוני "צריך להיות כחוזר של שר החינוך, ולא בחוק". פניות דומות נשלחו גם לח"כ אלהרר ופרי, אך נכון למועד כתיבת השורות לא התקבלה מהם תגובה.

אתמול אישרה ח"כ גרמן כי לא נכחה בהצבעה מכיוון שלא הייתה שלמה עם נוסח החוק. גרמן, שכיהנה בעבר כראש עיריית הרצליה מטעם סיעה הקשורה ל'מרצ', הבהירה בעבר כי "לפיד לא יכריח אותי להצביע בניגוד לצו מצפוני".

"מנסים להיחלץ מהתדמית השמאלנית"

ההיעדרות הבולטת ביותר מההצבעה הייתה של שלח, הנחשב לאדם הקרוב ביותר ללפיד. בראיון ל'גלובס' באפריל האחרון אמר שלח כי "המצע של יש עתיד לא רק שנכתב על ידי, אני הייתי בו קודם (ללפיד)", והוסיף כי "מה שיאיר לפיד אומר זה מה שאני אמרתי, ולא להפך". העיתונאי לשעבר, שעל פי כל הסימנים מיועד להיות שר הביטחון במקרה שלפיד יכהן כראש ממשלה, לא הכחיש באותו ראיון את היותו איש "שמאל מובהק". בעבר טען שלח כי "הכיבוש משחית את החברה, את צה"ל ואת הצדק", והצדיק את האמירה כי ההתנחלויות מהוות מכשול לשלום.

ח"כ נוסף שנעדר מההצבעה, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, התבטא בעבר כי מי שעוזב את שירות הביטחון ונושא עמו את זכר הפשיטות הליליות על בתים של משפחות פלסטיניות, "הופך להיות שמאלן קצת". לפני הבחירות האחרונות הביע פרי תקווה כי הח"כים הערבים יצטרפו לגוש המרכז־שמאל. במרץ האחרון, בעקבות השתתפותו של לפיד בדיון של השדולה למען ארץ ישראל, הודה פרי כי המהלך הוא חלק מאסטרטגיית "היחלצות ממה שנקרא תדמית שמאל לכיוון המרכז, ויש הטוענים מרכז ימינה". עם זאת, פרי הבהיר כי הוא "לא מפחד" להגדיר עצמו כאיש שמאל.

אלהרר, שנעדרה גם היא מההצבעה, חברה בעבר לח"כים מהעבודה וממרצ בהצעת חוק שתכליתה "איסור מימון ומתן שירותים" להתנחלויות מבודדות.

בעוד ארבעת הח"כים של 'יש עתיד' נמנעו מלהצביע בקריאה הטרומית על חוק שוברים שתיקה, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני עשו יד אחת עם השמאל הקיצוני והצביעו נגד החוק. בהתנגדותם לחוק הביעו הרצוג ולבני עמדה עקרונית המצדדת במתן דריסת רגל במערכת החינוך הממלכתית לארגון המפיץ שקרים על חיילי צה"ל ומבאיש את ריחה של ישראל בעולם.

מלבד הרצוג ולבני התנגדו לחוק 11 ח"כים נוספים מהמחנה הציוני, בהם עמיר פרץ, עמר בר לב, מנואל טרכטנברג, נחמן שי ומיקי רוזנטל. באורח פחות מפתיע, התנגדות עזה לחוק נרשמה גם מכיוון מרצ (ח"כ עיסאווי פריג' נעדר מההצבעה). חברי הרשימה המשותפת לא טרחו להגיע למליאה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

29 תגובות למאמר

  1. שוברים שתיקה הוא ארגון של לוחמים, וידיד שלי ששימש כמ"כ בחברון אמר ששוברים שתיקה מתעדים מציאות, מנסיונו. מה הטענות פה נגדם, ועל סמך מה הם מוגדרים כסמנים קיצוניים של השמאל?
    ומה פסול בדעה שמניעת כניסת גוף כזה או אחר לבתי ספר תיעשה באמצעות חוזר ולא באמצעות חוק? איילת שקד מקדמת בהתלהבות רעיונות של צמצום בתחיקה.

    1. שוברים שתיקה נלחמים כדי לסרס את צה"ל ועל כן הם גרועים מן האוייב

    2. הבעיה איתם היא שהם משקרים, ולא בוחלים בשום תכסיס בשביל להציג את צה"ל באור הגרוע ביותר שהדימיון יכול לו. וכל זאת בשעה שמתנהל נגד ישראל קמפיין עולמי ומתוזמר היטב על-ידי גדולי שונאינו של פרופוגנדה והשמצות משוללות כל רסן שמטרתו היא להכשיר את הקרקע לג'נוסייד של הישוב היהודי בארץ.
      אני ממליץ לך בחום לקרוא את הספר 'תעשיית השקרים' מאת בן-דרור ימיני, וספר נוסף שכתב אותו חייל משוחרר ונקרא 'טסתי לדבר על ישראל'. אני משוכנע שהעיניים שלך יפתחו.

    3. במקום לספק את מידע לגורמי צה"ל והממשלה ולעבוד מולם לתיקון ה"מעוות" – שונאי ישראל האלה מעבירים מידע מסורס לאומות העולם ופועלים ממניעים כלכליים נגד זכות הקיום של מדינת ישראל.
      במילים פשוטות – זו בגידה!

    4. לא יתכן לעשות הפרדה בין גיוס לצה"ל כמגן על המדינה לבין גיוס "לצבא הכובש ". זה אותו צבא. ולא ניתן להפריד. שוברים שתיקה איננו מפריד. ונער בבית הספר איננו מבין את ההבדל. וזאת הססכנה שקבוצה הזאת. זה שהם היו לוחמים בצה"ל כנראה הם מתחרטים כי עובדה שהם מנסים לשכנע לא להתגייס לצבא "הקלגסים" הזה.

    5. גם שמאלנים קיצונים יכולים להיות שקרים ובוגדים. בעצם, מרבית הבוגדים בכל ההיסטוריה היו גם כאלה שהגיעו הכי רחוק והעמידו פנים שהם נאמנים.
      חלקם עושים זאת למען הכסף הגדול, חלקם מתוך שנאה אישית למדינה או לממשלה, אהל בטוח אין שם אף אחד שהפלסטינים מעניינים אותו (מי שרוצה בטובת הפלסטינים יעודד את ישראל להשמיד את החמאס שמתעלל בעם הפלסטיני ומונע את השלום).
      מדובר בחבורה של שקרים ומניפולטורים שמחפשים לסרס את ישראל צבאית, כלכלית ומדינית. שלום זה הדבר האחרון שהם רוצים כי אז לארגון שלהם לא תהיה סיבה להתקיים.
      הם עברו על כל סעיף אפשרי של כל חוק אפשרי הנוגע לבגידה וריגול. אפילו בני גנץ השמאלן הקיצוני הודה שיש איתם בעיה. הם לא נענשים כי אותה הקרן החדשה ואותו השמאל הקיצוני שולטים גם במערכת המשפט.

    6. אפילו אם שוברים שתיקה מתעדים אמת, הם מתעדים את המקרים החריגים והקיצוניים ביותר ומפרסמים אותם בחו"ל במטרה ליצור את הרושם שזו נורמה הצהלית המקובלת.
      אומרים שחצי אמת גרועה משקר -אבל אלפית אמת היא גרועה פי אלף.

    7. הם לא לוחמים ולא היו לוחמים. אני אומר שהם שקרנים ולכן לא מגישים לעולם תלונות רשמיות על המעשים הנטענים ולא נחשפים לעולם. גם אתה שמספר על "חברים" ומסתיר שאתה בארגון החתרני בעצמך…

  2. חיים לא טוב מכונת ירייה לא טוב תביא רובה צלפים זה יותר מדוייק..

  3. חוק דיקטטורי ופסול שיתן שליטה מלאה לשר החינוך על מניעת כניסת ארגונים לבתי ספר ושליטה עקיפה בכלל על אנשי הצוות בבתי הספר.
    לפי נוסח החוק המוצע, שר החינוך לבדו יכול למנוע כניסת כל ארגון שפועל לדעתו בניגוד למטרות חוק החינוך.
    רשימת המטרות בחוק היא ארוכה ומגוונת וכוללת יהדות ומסורת, ציונות ודמוקרטיה, פלורליזם וביקורתיות וחשיבה עצמית. לפי זה שר החינוך הזה או הבא יוכל למנוע למשל כניסת ארגונים דתיים וחרדיים לבתי הספר בטענה שפעילותם מנוגדת לעידוד חשיבה עצמית וביקורתית שהיא ממטרות חוק החינוך.
    את כל זה הדיון התקשורתי פספס משום מה כי כולם התמקדו בהשלכות על פעילות ארגון 'שוברים שתיקה' שכבר היום מנועים מלהעביר פעילות לתלמידים על פי חוזר מנכ"ל.
    החוק הנוראי הזה הוא דיקטטורי ופשיסטי ומקדם אווירה של פחד וחשש בין אנשי הצוות.
    שר חינוך אמור לקדם את האג'נדה שלו דרך מערכת המשרד ולא לשלוט באופן ישיר בבתי הספר.

    1. מטרת החוק היא למנוע ממנהלי בתי ספר בעלי אג'נדה שמאלנית קיצונית להזמין אותם למרות חוזר המנכ"ל.

  4. מתעסקים בשטויות לדעתי.. ח"כים כל הזמן נעדרים מהצבעות, מכל הסיעות, וכאן ממילא רוב הסיעה הצביעה בעד, וראש המפלגה תומך נלהב של החוק אז מה הביג דיל?
    ונגיד שיש ח"כים בתוך סיעה שחושבים אחרת בנושאים שונים, so what ?

  5. כנראה שיש אנשים בתוכנו המתנגדים לגיוס לצה"ל כמו החרדים. אולי גם יסתודדו באהלה של תורה מתוך תקוה שאלוהים יגן עלינו. אז באמת לא חבל על עשרות המיליארדים שמשקיעה המדינה בצה"ל? כי הרי אנו צבא כיבוש החל מ 1948. גם אז כבשנו שטחים שהיו מיועדים למדינה הערבית. למה שנעצור בקו הירוק.

    1. למה לעצור בקו הירוק? מה גורם לך לחשוב ש'שוברים שתיקה' ותומכיהם עוצרים שם? הקו היחיד שרלונטי מבחינתם הוא הקו הכחול – שפת הים, שלתוכו אנחנו אמורים לסגת ולפנות את עצמנו.

    2. יש הבדל בין סוגי אי-גיוס
      יש אי גיוס של חרדים – שהוא למען לימודי גמרא ותורה (במקרה הטוב), מתוך אמונה שזה מה שמרן על עם ישראל.
      אי גיוס של חילונים סתם – אני הולך ללמוד x ומה איכפת לי מהמדינה.
      אי גיוס של שוברים שתיקה – אני לא מתגייס, ומתכוין לשכנע אחרים לא להתגייס, כדי להכחיד את המדינה מהיסוד.

      שני הסוגים הראשונים לא מתיימרים לתקן אחרים, כל אחד דואג לעצמו (או אומר שזוהי השקפת עולמו בנוגע לביטחון), אבל הסוג השלישי מתיימר לתקן את הצבא 'הכי מוסרי', ומשכך היה לו להתגייס ולתקן מבפנים, ולא ל"תקן" מבחוץ, על ידי עדויות מופרכות. אם כן יוצא שכל מטרת שו"ש אינה אלא להשמיד ולהשבית את הצבא לגמרי, ולהפוך אותו למשטרת מינכן '72 באולימפיאדה, או למשקיפי או"ם.

  6. מבחינתינו צהל צבא הכי מוסרי שיש ובמציאות המסובכת של הגנה על אזרחי המדינה החיילים נקלעים למצבים קשים. ללכת ולבקר אותם ולהראות לעולם טעויות או מקרים חריגים…זה לחפש רק את הצד השלילי של המטבע שהוא כמובן במיעוט גמור. הארגון הבזוי והמטופש הזה מכתים ומסית נגד צהל והמדינה ומי שאינו הוגן ושקול ומוטה ממניעים אנטי ישראלים אין לו זכות קיום ובודאי שאסור לארגון הזה להתערב בחינוך הנוער העתיד להתגייס.

  7. מפלת יש עתיד היא מפלגת מרכז, לא שמאל ולא ימין. ככזו יש בה אנשים עם השקפות עולם שונות ומגוונות וטוב שכך!
    החיים שלנו מורכבים ומצריכים חשיבה יצירתית והתגיות הישנות של "ימין" ו"שמאל" כבר לא רלוונטיות. הגיע זמן להשתחרר מהן, כן, גם אתר "מידה"…
    בסופו של דבר, כולנו שואפים לטוב רק הדרך לשם לא כל כך ברורה. לחשוב ש"אני יודע מה נכון ואיך צריך לנהוג!" זה קצת נאיבי…

    1. את מתכוונת שזה קצת נאיבי לטעון ש"התגיות הישנות של 'ימין' ו'שמאל' כבר לא רלוונטיות, הגיע הזמן להשתחרר מהן"?

      (או שאת מוציאה את הטענות של עצמך מהכלל ש"לחשוב ש'אני יודע מה נכון ואיך צריך לנהוג!' זה קצת נאיבי"?)

    2. כל עמדות הכח ביש עתיד מאויישות על ידי אנשי שמאל ושמאל קיצוני מובהק. כל ההתבטאויות של ראשי יש עתיד תמיד תומכות בעמדות השמאל והשמאל הקיצוני. לפיד מנסה לטשטש זאת על ידי קמפיינים מתוקשרים על התבטאויות רנדומליות, אבל הוא לא יצליח, כי כולם יודעים את האמת.

  8. אינני מאוהבי לפידון ומתנגד לבריון הפוליטי ששמו נתניהו. אבל בעניין "שוברים שתיקה" אני בדעתם. זה ארגון מעוות מהסוג של "בצלם" שמחפש את הרע גם במקומות שאיננו נמצא. ביסודו, הארגון הזה הוא אנטי ישראלי, גם אם "מנהיגיו" יגידו אחרת.

  9. מדוע המשטרה אינה חוקרת..קבלת הנאות של בכירים מהשמאל???
    מדוע המשטרה מתעמקת אך ורק בחקירות של בכירי הימין?
    הרי….השמאל אינו "נקי" כפי שהמשטרה מתייחסת אליהם??
    מה עומד ומי תומך במשטרה החוקרת???
    היכן מפכ"ל המשטרה היודע על עוולות הנעשות ע"י צוות החקירות של המשטרה???

  10. מה צריך עוד לקרות או להיאמר כדי שהציבור יבין שהבדיחה והכלי הריק הזה יאיר לפיד אינו ראוי להיות ראש הממשלה.
    מפחידה אותי המחשבה שיש לו תומכים רבים שעוד עשויים להמליכו לראשות הממשלה.
    מעליב ומביך שבכלל אפשר להשוות אותו לנתניהו שהוא ראש הממשלה אחד הטובים אם לא לא הטוב מבין ראשי ממשלות ישראל.

  11. שוברים שתיקה, זה אירגון בוגד נקודה. אני מדור מיו"כ, אז לא היו דברים כאלה. אי אפשר לסבול את זה. חייבים להעמיד אותם לדין על בגידה ולשפוט בהתאם.

  12. ואי ואי חבל שאי אפשר להחזיר את דוד בן גוריון כראש ממשלה כי אם הוא היה שומע פעם אחת את ה-נבל הזה הנבל הזה לא היה יכול לדבר פעם שניה ! אתם הכרתם את דוד בן גוריון ?במקרה הטוב הנבל הזה היה אסיר מינהלי כל ימי חייו !
    חברים לדמוקרטיה יש גם גבול !

  13. שוברים שתיקה הם אירגון שמשחק על הקו הדק מאוד שבין שקרים והשמצות לבין בגידה ממש.
    לאורך 35 שנות שרות בכל הגזרות (עזה, יהודה ושומרון, לבנון) לא נתקלתי בהתנהגויות כפי שפעילי שוברים שתיקה אומרים שהיו עדים להם.
    יתכן ויש בצבא חריגות לעיתים אולם ככלל אין דברים כאלה. מה שיש כאן זה נסיון לפגוע בישראל ורצון לסרס את צה״ל.

  14. הפייסבוק הפך להיות "יקום" בפני עצמו.
    יקום המתנהל עפ"י חוקים משלו אך בעיקר עפ"י רוח יוצרו ואביו מולידו – 'צוקי'.

    נאהב זאת או לא, אבל כולנו אוכלים מכף ידו ולכולנו קיימת האפשרות והבחירה, שלא לקחת חלק ולהיות חלק ביקום זה.

    אבל, כשדבקנו בו, עלינו לקבל את חוקיו ואוות רצונו.

  15. כל השמאל תומכים בשוברים שתיקה רוב המפלגה של יריר לפיד, ציפי לבני, אהוד הרק ועצירם לוין אלה הראשים צה עם אנשי הביניים?