'מפקדים לביטחון ישראל' ממהרים לסגת

אלוף (במיל') אמנון רשף, מייסד התנועה העומדת מאחורי קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים, בשיחה עם 'מידה', מסרב לחשוף את זהות תורמיו. "יש כאלו שאינם ציונים ורוצים להגיע למדינה אחת"

"לא מקבלים מימון מהקרן החדשה"; מייסד 'מפקדים למען ביטחון ישראל' אמנון רשף. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אזרחי ישראל התעוררו אתמול (ראשון) בבוקר לקמפיין חוצות מהלך אימים על סופה ההולך וקרב של מדינת ישראל. במסגרת הקמפיין נתלו בנתיבי איילון ובצמתים מרכזיים בתל אביב שלטי חוצות שבהם נראים מפגינים מניפים דגלי פלסטין ומסמנים בידם תנועת ניצחון, ולצדם כיתוב בערבית "בקרוב נהיה הרוב". בנוסף נכתב על השלטים באנגלית: "פלסטין – מדינה אחת לשני עמים".

הגוף שעומד מאחורי הקמפיין, 'מפקדים למען ביטחון ישראל', מונה כ־200 בכירים לשעבר בגופי הביטחון השונים, המבקשים לקדם את פתרון שתי המדינות ולהזהיר את הציבור הישראלי מפני "סיפוח אזור יהודה ושומרון על 2.5 מיליון הפלסטינים המתגוררים בו", כפי שנאמר במסיבת העיתונאים שכינסו אתמול ראשי הארגון.

מייסד 'מפקדים למען ביטחון ישראל' הוא אלוף (במיל') אמנון רשף, שלחם בחמש מלחמות ישראל, מסיני ועד לבנון הראשונה, וכיהן כמפקד חטיבה 14 ביום הכיפורים וכמפקד גייסות השריון. בשיחה עם 'מידה' טוען רשף כי 'מפקדים למען ביטחון ישראל' אינו מזוהה פוליטית. "נתמוך בכל אחד ממנהיגי ישראל שילך בדרך שלנו", הוא אומר. "יש בינינו אנשי ליכוד, ואחרים שמזוהים עם מפלגות אחרות. אני פוסל את הגישה של ימין ושמאל".

 

 

יש הטוענים כי אתם תומכים בשובו של אהוד ברק לזירה הפוליטית.

"אין קשר בין הקמפיין שלנו לבין מי שירוץ לבחירות כאלו ואחרות. אנחנו בעד הגשמת החזון הציוני. יש כאלו שאינם ציונים ורוצים להגיע למדינה אחת בין הירדן לים".

אתה טוען למעשה שנפתלי בנט ותומכיו אינם ציונים?

"כל מי שפועל כדי לקדם מציאות שבה ישראל תהיה עם מיליוני פלסטינים וערבים – פוגם בחזון הציוני. יש לא מעט פלסטינים וקיצונים יהודים שיש להם מטרה משותפת, והיא מדינה אחת".

ישנם נתונים המעידים כי הלמ"ס הפלסטיני מנפח נתונים, וכי הרוב היהודי בין הירדן לים עומד על לפחות 60 אחוזים.

"זה לא הדיון. נניח לצורך העניין שבמקרה של סיפוח יהודה ושומרון יהיו 'רק' 40 אחוז אזרחים פלסטינים במדינה – האם זוהי הגשמת החזון הציוני של הקמת בית לאומי לעם היהודי? בשורה התחתונה, תוספת של מאסת אזרחים פלסטינים מכרסמת ברוב היהודי ומובילה בסופו של דבר לפגיעה בביטחון הלאומי".

תתמכו בנסיגה חד־צדדית?

"חד־משמעית לא. למדנו את הלקח מהנסיגות מלבנון ומעזה. אנחנו בעד היפרדות בהסכם, כחלק מהסדר כולל שיהיו שותפות לו גם ארה"ב ומדינות ערב. בכל מקרה צה"ל יישאר ביהודה ושומרון בתקופת הביניים, וגם לתקופה ארוכה אחריה".

למרות טענתו של רשף כי "הלקח נלמד", הקמפיין החדש של תנועתו מלמד אחרת. אחד הגורמים המרכזיים שהובילו לאסון אוסלו ולתכנית ההתנתקות היה הפזיזות והקריאות לבצע מהלך מדיני מיידי בנימוק ש"הזמן משחק לרעתנו". אך העובדות הוכיחו אחרת. דווקא העקשנות המדינית, לצד התפתחויות היסטוריות כמו 'האביב הערבי', הובילו את ישראל למצב גאו־אסטרטגי חיובי באופן חסר תקדים. קשרים יוצאי דופן מתקיימים כיום עם מדינות ערביות, באופן שהיה קשה להעלות על הדעת בעבר. תוצאה בלתי צפויה של ההחרפה בחזית האיראנית על רקע הסכם הגרעין הייתה יצירת קשרים ובריתות עם מדינות כמו סעודיה, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל.

באופן אירוני משהו, גם נאומו של מזכיר המדינה היוצא ג'ון קרי הוכיח זאת. אף שהמתווה שהציע קרי כלל הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית, מדינות ערביות רבות בירכו על הנאום והודיעו כי הן מקבלות אותו כבסיס למשא ומתן. זהו הישג יוצא דופן, היוצר תנאי פתיחה טובים בהרבה למשא ומתן עתידי מכפי שהיו עד היום. עתה, כשהממשל האמריקני מתחלף ואזני הנשיא ויועציו קשובות עוד יותר לעמדה הישראלית, הריצה לשולחן הדיונים וחשיפת ויתורים אפשריים נראית מוטעית עוד יותר.

רשף, מנגד, לא חושב שלחילופי השלטון בבית הלבן צריכה להיות השפעה כלשהי על מהלכיה המדיניים של ישראל. "ישראל צריכה להיות אור לגויים", הוא אומר. "לא להסתמך על גורמים זרים. ברגע שאתה לא פועל, באות אליך צרות כמו ועידת פריז המיותרת והחלטת מועצת הביטחון. בוא נפעיל את הגניוס היהודי, ניצור וניזום".

אתם רוצים להשפיע על המציאות הישראלית, אך מסרבים לומר מי עומד מאחוריכם. מדוע שלא תחשוף את זהות התורמים שלכם?

"התורמים שלנו הם יהודים טובים וציונים, מישראל ומארה"ב, שעתידה של מדינת ישראל קרוב ללבם. כל הפעילות בתנועה נעשית בהתנדבות וללא תמורה, אף שהיא שוות ערך למיליוני שקלים. אנחנו מדווחים על פעילותנו לרשם העמותות, על פי חוק".

אתם נתמכים בידי 'הקרן החדשה לישראל'?

"מבלי להטיל דופי בקרן החדשה, אנחנו לא מקבלים ממנה כספים".

בדו"חות הקודמים שלכם לרשם העמותות לא פירטתם שמות תורמים. מה שכן, נרשמתם כעמותה ב־16 בדצמבר 2014, שמונה ימים בלבד לאחר ההכרזה על בחירות 2015, תחת השם "אחרי לשלום – עמותת בכירי מערכת הביטחון למען הסדרים מדיניים". במרץ, ממש לפני מועד הבחירות, שונה שם העמותה ל"מפקדים למען ביטחון ישראל – עמותת בכירי מערכת הביטחון למען הסדרים מדיניים־ביטחוניים". האם סמיכות הזמנים בין הקמת התנועה ושינוי שמה לבין הבחירות מקרית?

"התנועה הוקמה בסוף אוקטובר/תחילת נובמבר 2014, לפני שמישהו דיבר על בחירות. כל היתר היה פרוצדורלי ומקרי".

יש להעיר כי טענותיו של רשף אינן מדויקות, מכיוון שעוד במהלך אוקטובר 2014 נשמעו הערכות כי 'חוק ישראל היום', שהיה אמור לעלות להצבעה במליאת הכנסת, צפוי להוביל לפירוק הקואליציה ולהליכה לבחירות – כפי שאכן קרה בפועל.

מתעלמים מהמציאות הדמוגרפית. קמפיין "אנחנו הרוב" של 'מפקדים למען ביטחון ישראל'. צילום: מרים אלסטר.

הייעוץ של עפר שלח

הקמפיין של 'מפקדים למען ביטחון ישראל' לא נוצר בחלל ריק. במאי האחרון ניפק מכון המחקר "המרכז האמריקני החדש" (CNAS), מסמך מקיף ונרחב שכותרתו "סידורי הביטחון במסגרת פתרון שתי המדינות". שלושה מארבעת כותבי המסמך של CNAS הם ישראלים. אחד מהם, האלוף (במיל') גדי שמני הוא חבר בכיר ב'מפקדים למען ביטחון ישראל'. בנוסף, בהקדמה למסמך של נכתב כי "מגיעה תודה גדולה ל'מפקדים למען ביטחון ישראל'" על "המאמץ ושיתוף הפעולה" בכתיבתו.

בראש CNAS עומדת מישל פלורנוי, ששימשה עד לאחרונה כתת מזכיר ההגנה האמריקני לענייני מדיניות בממשל אובמה. במידה והילרי קלינטון היתה זוכה בבחירות האחרונות לנשיאות, פלורנוי היתה אמורה להיות האישה הראשונה שממונית לתפקיד שר ההגנה האמריקני. לאחרונה, דחתה פלורנוי הצעתו של שר ההגנה הנכנס, ג'יימס מאטיס, לשמש כסגניתו בשל חילוקי הדעות שלה עם הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ.

"תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' איננה אחראית למה שנכתב במסמך של CNAS", טוען רשף, "רק סייענו במתן ייעוץ לכתיבתו".

איך זה מתיישב עם העובדה שהאלוף שמני, חבר בכיר בתנועתכם, הוא אחד הכותבים של המסמך?

"גדי כתב את המסמך כאדם פרטי, לא כחבר ב'מפקדים למען ביטחון ישראל'".

שמני ויתר כותבי המסמך של CNAS הביעו, בין היתר, תמיכה ב"הפחתה משמעותית של נוכחות ישראלית נראית לעין (בשטחים הפלסטינים) כבר בשלב מוקדם" של יישום תכנית שתי המדינות. במסמך גם נכתב כי "הפלסטינים לעולם לא יסכימו לכניסה מחדש של ישראל (כוחות הביטחון, ג"צ) לשטחים הפלסטיניים", ונטען כי "ייתכן קיומו של הסכם צדדי בין ישראל לארה"ב, שבו האמריקנים יתמכו בצעדים חד־צדדיים של ישראל". תחת הכותרת "צעדים שניתן לעשות כבר עכשיו", קראו שמני וחבריו לקדם באופן מיידי את התכניות להקמת שדה התעופה של המדינה הפלסטינית העתידית בבקעת הירדן, ונמל ימי בעזה.

במפגש שנערך אתמול (ראשון) בתל אביב, סיפר ח"כ עפר שלח (יש עתיד) כי גם הוא היה שותף ליצירת המסמך של CNAS. "כותבי המסמך התייעצו איתי ונתתי להם הערות", סיפר שלח, שהוסיף כי המסמך הוא רק "טיוטה ראשונה", וכי מדובר בתכנית שתואמת את תפיסת העולם הביטחונית של 'יש עתיד', הדוגלת בהיפרדות מן הפלסטינים.

"אין לי ספק שיהיו פה סידורי ביטחון ארוכי טווח", אמר שלח. "צריך להיות מצב שאנחנו מוסרים את השליטה וחופש הפעולה (ביהודה ושומרון, ג"צ) רק במקום שאנחנו בטוחים שניתן לעשות את זה". שלח, שלפני כחודשיים הצהיר כי הוא יכול להיות "שר הביטחון הכי טוב מאז בן גוריון", החמיא לקמפיין החוצות של 'מפקדים למען ביטחון ישראל'. "אני אמנם לא בעד הפחדות", אמר שלח, "אבל אנחנו חיים את המציאות הדמוגרפית בה היהודים הופכים למיעוט בין הירדן לים".

רשף מכחיש קשר בין תנועתו לבין שלח ומפלגת 'יש עתיד'. "אני שמח שקלענו לדעת גדולים", מגיב על כך רשף. "בין אם מדובר בעפר שלח ובין אם בנתניהו, שמביע גם הוא תמיכה פומבית בפתרון שתי המדינות".

האלוף שמני אמר אתמול כי במסגרת פתרון שתי המדינות יש לחלק את ירושלים באמצעות גדר. זה משקף גם את דעתך?

"אין לנו עמדה מגובשת בנושא ירושלים. לא הגענו לרזולוציה הזו בהחלטה תנועתית. מה שכן, צריך שיהיה למדינת ישראל גבול ברור. דעתי האישית היא שהרובע היהודי והכותל המערבי צריכים בכל מקרה להישאר בריבונות ישראלית".

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

35 תגובות למאמר

  1. לקרוא ולא להאמין. אלה היו מפקדים בשרותי הבטחון של ישראל?
    היתכן שהפיקוד הבכיר בשרותי הבטחון לומדים רק את תורות הלחימה ואינם לומדים ואינם מכירים את האמנות והאמונות של האוייב הערבי מוסלמי וליסודות ״הסיכסך״ הערבי מוסלמי נגד היהודים? מודגש נגד יהודים ולא רק נגד ישראלים.
    האם יתכן שאין הם מכירים את ההיסטוריה של ההתקפות על יהודי ארץ ישראל מתחילת המאה העשרים בטרם קום המדינה? ומושג הכיבוש לא היה מוכר.
    האם מפקדים אלה לא שמעו ולא למדו על מלחמת העצמאות, טרם לידתם, ששבע מדינות ערב שלחו צבאותיהם לחסל את הקמת המדינה שרק אך הוקמה אף שלחלקם אין שום גבול משותף עם ארץ ישראל.
    האיבה הערבית מוסלמית היא מיסוד דת האיסלאם והקוראן. וחסימתה לעולם תהיה מבוססת על כוחה הצבאי וההרתעתי של מדינת היהודים
    לכו ללמוד, וכשתדעו תתפקחו, וודאי שתעוררו מהזיותיכם.

    1. ציטוט:"היתכן שהפיקוד הבכיר בשרותי הבטחון לומדים רק את תורות הלחימה?"
      ותשובתי: לא, אין להם מושג גם בתורות לחימה.
      כפקוד של אמנון רשף במלחמת 1973, וכעמית לקורס מג"דים עם סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, הריני לשלול כל אפשרות שלמפקדי צה"ל יש ידע בתורות לחימה.
      איני מתלונן שלא קראו את קלאוזביץ- הוא לא תורגם לעברית, ובורים אלו אינם יודעים אנגלית.
      הבעייה היא הפיכת החובבנות והבורות לעקרונות יסוד של צה"ל. אין למפקדי צה"ל מושג בשום תורה צבאית, כיון שאין שום קורס צבאי, כולל קורס מג"דים היוקרתי, החורג מהכרת הידע הטכני, ברמה של מהם "יעד מבוצר", "לוחמה בשטח בנוי" וכו'. אינך למד שם שום עקרונות טקטיקה ומערכה, ולא מבוצע שום ניתוח קרב מאלפי הקרבות שנוהלו בהיסטוריה ע"י צבאות שידעו את אשר הם עושים.

      לא פלא ש"מר שריון" הידוע, האלוף טל, אמר: "למה לי 12 תותחי גדוד ארטילריה כשיש לי 36 תותחים בגדוד טנקים?" מה שמראה שלא היה לו מושג ירוק בקרב המשולב וביסודותיו. התוצאה- תבוסות ואבידות מיותרות בכל מלחמות ישראל.
      תשאלו- הכיצד אנו מנצחים? (לפחות ב-1973. אם גם בניתוח הישג מול מטרה זו היתה תבוסה).
      פשוט מאד: אלפי החיילים הפשוטים, ובעיקר קצינים זוטרים עד רמת סא"ל, המשליכים את גופם אל הקרב בגבורה עצומה, מחפים על כשלונות מפקדיהם, ומחלצים את הניצחון (לפעמים) תוך הקרבה עצמית.
      כמו שאמר לבושתנו גנראל שאזלי, הרמטכ"ל המצרי ב-1973: הפיקוד הבכיר הישראלי לא היה ראוי לגבורת לוחמיו.
      ופיקוד בכיר זה, חסר כל הבנה צבאית ומדינית, המנסה לא ללמוד דבר לא בקורסים ולא בחיים, שב ומנסה לתעתע באינסטינקטים הבריאים והנכונים של הציבור, ומנסה למכור לנו שוב את אותה הסחורה הפגומה של הנסיגה.
      ומה שמצחיק הוא העובדה שהם משתמשים בדם הלוחמים אותם הובילו בכשל ובפשלה כדי לייצר לעצמם תדמית של לוחמים ומנצחים, שלדבריהם יש ערך מוסף.
      לא , אמנון, מותם בקרב של מאות מלוחמי חטיבה 14 אינו נותן לך כל זכות יתר לסכן את מי שנותר מהקרבות בתכניות "בטחוניות ומדיניות" מופקרות.

    2. matchless, נהניתי מדבריך כשם שאנו סובלים מאמיתותם.

  2. צריך להיות גנראל מוחלט כדי להגות את אסופת ההבלים האומללה הזו. עם מי בדיוק מתכוון הגנראל רשף להגיע להסכם? איך יחיו במרכז הארץ תחת ירי טילים דוגמת עוטף עזה? להיכן יעבור נתב"ג? מה יקרה לכלכלת ישראל כאשר התנועה במרכז הארץ תשותק? מי ימנע את שיטפון המיליונים שיציף את יו"ש ב"פליטים" תאבי נקם?
    כל המדינות הערביות סביבנו מתמוטטות ונעלמות ולדגנראלים הסכלים דחוף להקים מדינת נפל נוספת? כל אדם בר-דעת צריך לעשות הכל כדי שהכנופיה הגריאטרית הזאת לא תגיע לעולם(!) אל הגה השלטון. פרשן הכדורסל השרלטן עופר שלח הוא המועמד להיות שר הבטחון – נו מישהו כאן באמת התחלק על השכל!

    1. הוצאת לי את המילים מהפה , אגב יש בקמפיין הזה משהו מאוד גזעני כנגד הערבים שעובר בשתיקה של השמאל מה גורם להחשדת הניטראליות המעוסה של הדגנראלים.

      משהו רע קורה לאנשים שהשתחררו מצהל צריך לבדוק אולי נחוץ להגדיל את התקציב של המחלקות שמטפלות בנכי צה"ל .

      בניגוד אליהם אני מוכן לקבל אלי את כל הערבים ביוש כאזרחים שווה זכויות ובלבד שכל יוש תסופח לישראל זה הפתרון הכי פחות מטומטם שיכול להיות .

    2. עופר,
      בוא תסביר לי למה הערבים הטרוריסטים האנטישמיים, המסיתים ותומכים בטרור, צריכים לקבל אזרחות ביו"ש? אתה נפלת על השכל שלך כמו הרבה ימנים שאינם מספיק ימנים. הטפת מוסר על "גזענות" כאשר אנחנו סופגים אבידות יום יום מהג'יהאד עלינו – היא לא פחות מצביעות.
      להחיל ריבונות – כן. לתת זכויות לערבים – לא. כי לא מגיע להם.
      המטרה של הריבונות היא לשפר את מצבינו הביטחוני ולבנות עוד ועוד ערים ושכונות על הרי יהודה ושומרון. במקום שישבו שם ערבים עם טילים, ישבו כמה שיותר יהודים. הריבונות היא בשבילנו – לא בשבילם.
      ברגע שאתה תתן זכויות או תעודות או אזרחות ליושבי שטחי סי – כל הערבים מהסביבה(שטחי איי ובי) יהגרו לשטחי סי. הם מתים שנספח כדי לקבל זכויות. אנחנו חייבים לצאת מהמשוואה המטופשת שריבונות פירושה שיוויון זכויות לרוצחים ואייבים. מספיק להיות פראיירים. ראינו מה קרה במזרח ירושלים.

  3. אנשים חכמים הם לא . איך אפשר להיות עיוור למה שקרה וקורה מעזה תיפתח עוד חזית גדולה יותר לאורך כל מרכז הארץ ופשוט לא תהיה מדינה יגיעו פליטים ואז אמת לא יהיה רוב יהודי . אין לי מה לומר חוץ מ…… דגנרלים טפשים וסכלים

  4. מסריח כבר מההתחלה
    בכל מקרה אסור לתת לערבים בשטחים אזרחות ישראלית. הם לא צריכים להיות רוב כדי להשפיע. לא כל היהודים מצביעים. צריך להפסיק לדבר על שתי מדינות לשני עמים אלא פשוט לספח את השטחים ולא לתת לערבים אזרחות ישראלית אלא אוטונומיה כלשהי בגושים שלהם. צריך לדאוג שלא יכנסו ערבים ממקומות אחרים כדי ליצור כאן מסה קריטית נגדינו. צריך להעביר ישובים ערביים קטנים לגושים. ברור הוא שהערבים לא רוצים אותנו כאן ולכן אין לתת להם אפשרות להצביע בבחירות שלנו כי הם לא רוצים אותנו כאן. אין צורך להתרגש מהעולם כי ברור הוא שאנחנו נלחמים נגד אנטשמיות מובנית בעולם ולכן לא חשוב מה אומרים חשוה מה אנחנו עושים.

    1. מעל לכל, הפיתרון הוא עידוד הגירה של הערבים המוסלמים אל מחוץ לשטחי הארץ. לפי כל הסקרים, לפחות 70 אחוז מצעירי רצועת עזה רוצים להגר. ביהודה ושומרון אחוז החפצים להגר אפילו יותר גבוה. למה לא לעזור להם לעשות את מה שהם ממילא מעוניינים לעשות?
      לעומת זאת, הקמת מדינה "פלסטינית", גם היא תציצור תנועת הגירה מסיבית. אבל בכיוון הלא נכון. מיליוני פליטים, אמיתיים ומדומים, יזרמו תוך זמן קצר להפליא מכל רחבי המזרח התיכון ל"פלסטין" – ומשם ישר אלינו. ומה יעצור אותם? ההסכם שנחתום עם אש"ף? ואולי הסכם עם החמאס?

    2. רמי,
      ברור מה יעצור אותם:
      "יהיה למדינת ישראל גבול ברור".
      זה יעצור כל אחד, לא?

    3. אבנר, ומי יעצור את הקסמים שלהם? ואת המנהרות?

      ה«גבול» שלך?

  5. מבחינתי, ניסיתם לקלל ויצאתם מברכים.
    הראיון רק שכנע אותי בצדקתה של תנועת "מפקדים לבטחון ישראל".
    ניסיתם לשדך אותה לשמאל הרדיקלי. אבל ממש לא, הם לא שם. גם לא עם הקרן החדשה.
    מדובר בתנועה לציונות אמיתית.
    עם דבר אחד לא התמודדתם. עם טענותייהם. כי גם אם אתם צודקים, ובין הירדן לים יש 60% יהודים, האם אנחנו רוצים מדינה בה קיימים שני ריכוזים עויינים? האם אנו רוצים ליצור את התשתית למלחמת האזרחים (שבטוח תגיע, אם לא ניפרד מהפלשתינאים).
    הכותרת של הכתבה " 'מפקדים לבטחון ישראל ממהרים לסגת' ". אני לא ראיתי שום חיפזון בנסיגה. אני ראיתי דבר אחד בדבריו של אמנון רשף – דאגה כנה לקיומה של ישראל כדמוקרטית ויהודית (כאחד). ואם זו איננה ציונות, אינני יודע ציונות מהי.

    1. אומר לך מה היא ציונות.
      ובעיקר, מה אני מצפה מגנרל בצבא כלשהו.
      מגנרל אני מצפה, שיבין ש"גבול ברור" לא עוצר אף אויב.
      מה שעוצר את האויב הוא מלחמה בלתי מתפשרת.
      למסלמים בעולם, ישראל תקועה כמו קוץ בדאר-אל-אסלאם. אין לנו מה לחפש כאן, ושום "גבול" או "דמוקרטיה" או "מלחמת אזרחים" לא ישנו את המצב הזה.
      השאלה היא רק אם נרשה להם להיות כאן ליד ולהתעצם, או נתחיל להעיף אותם.

      לכן, באמת, אני חולק מכל הלב על אותם "ימנים" שמקשקשים את המנטרה העתיקה על "דוקיומבשלום". פשוט מפני שאין דבר כזה – עם אויב לא עושים שלום. רק עם אויב לשעבר, שכבר ניצחת והיכית שוק על ירך.
      החבר'ה שבכתבה הם אותם שהביאו עלינו את אוסלו ושאר הפטנטים – הם לא מבינים כלום בצבא או בבטחון, רק בפוליטיקה מהסוג הנמוך ובשמירה על הויזה שלהם לאירופה.
      ואם השתכנעת שהקמת מדינה לאויב שלנו תחזק את עמדתנו – יש לך בעיה, ואתה כנראה מתאים להיות מפקד בכיר בצה"ל.

    2. אם המפקדים האלו ציונים, כך גם אובמה וקרי שמדברים השכם והערב על הברירה בין מדינה יהודית למדינת אפרטהייד. על הדאגה של אובמה לישראל כולנו כבר יודעים היום. "טובת ישראל" שיש במפקדים האלו גם צריכה להיות חשודה. ראינו כיצד מאיר דגן, אדם בעל הרבה מעשים והקרבה עצמית, הודה בראיון עם אילנה דיין, שהוא סיים את חייו כמרגל שפל שדיווח סודות מדינה לממשל אמריקאי עויין.
      לעצם העניין, הערבים סידרו יפה מאוד את הדמוגרפיה בבית לחם. אם הדמוגרפיה היא הבעיה, צריך לפתור אותה. בדרום אפריקה היו 10 אפריקאים על כל אירופאי יחיד. המצב בארץ שונה בהרבה. אין סיכוי שהמצב הדמוגרפי בארץ ישתנה לרעה אלא אם ההגירה לתוך הגדה תינתן בידי הערבים. ישראל תהא מחויבת לספק עבודה ליושבי הגדה. אלו יזרמו ויציפו את ישראל.

    3. מדהים איך הקו של כל המגיבים פה אחיד. זה נראה כמו אתר "הגדה השמאלית", רק להיפך. מה שמוכיח כמה שהקצוות זהים.
      ולענייננו, אם מישהו שרוצה לצאת משטחים המאוכלסים בערבים על מנת לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית הופך להיות אנטי ציוני בעיניכם, זה מלמד עליכם. וממש לא מחמיא.
      והעובדה שקמפיין המפקדים לבטחון ישראל הזה הותקף הן מימין והן משמאל, מלמדת שאולי הוא צודק.
      נקןדה למחשבה.

  6. לשיטתם של הדגנרלים, רוב של 60% יהודים – אינו בא בחשבון, אז מה על התנועה הציונית עצמה שקמה באמצעות מיעוט יהודי?
    לקח חשוב לחיים הכלליים, לתת זה קל. לקחת זה קשה.
    למה למהר לתת: כשאין מי שמוכן לקבל? כשכל נתינה מתפרשת כחולשה? כששטח שניתן ישמש לפגוע בנו יותר? כשהפליסטינאים עצמם לא מקבלים באופן עקרוני נוכחות של ריבונות יהודית? ועוד ועוד….
    אלו שאלות קשות שלפני בכלל חושבים לתת חייבים לתת עליהן את הדעת.

    ודבר נוסף, אין פתרונות קסם! מי שטוען אחרת הוא רק הקוסם (שזה במילים יפות שרלטן).

  7. רק טרנספר יביא שלום!

    יהודים ליהודה, מוסלימון למדינה האיסלאמית.

  8. ב ששת הימים רשף היה ראש המטה באוגדה של שרון
    שרון השאיר אותו מאחור – כדי שהמטה לא יפגע
    רשף קידם את המטה צמוד לחזית
    והודיע לשרון שאם לא נראה לו – הוא יכול להדיח אותו.
    ועל זה העם חייב לו לנצח.
    לגבי דעותיו כיום – נראה לי שהורדת השפם – בלבלה אותו קצת.

  9. הוכחה עד כמה חדר השמאל לצבא. מעניין אם אלו מפקדים שגדלו בצה"ל אחרי מלחמת ששת הימים המלחמה האחרונה שישראל נצחה , מלחמת יום כפור היה כנראה קו פרשת המים, בקושי נצחנו.

    השמאל פעל מצוין וחצי. עוד ילמדו זאת בקורס מיוחד במדעי המדינה. את השלטון התקשו לכבוש לכן החליטו לכבוש צמתי שלטון חשובים, בולטים יותר ופחות, לא בחלו בשום מוסד. הימין היה תמים לא הבין מה מתרחש מולו. עכשו ענו על השאלה מי למעשה שולט במדינה? ומדוע השמאל כבר לא עושה מאמצים לנצח בבחירות, הוא כבר שולט למעשה. הימין כנראה הוכרע. נשאר לו רק לילל על חוצפת השמאל. אין להם מענה על מופעי השמאל.

    1. מלחמת יום הכיפורים הייתה ניצחון מפואר ביותר.
      יותר מששת הימים.
      קח בחשבון שהופתענו בענק, ובסוף ניצחנו.
      אז די להתבכיין.

    2. יוסי,
      אני לא יודע איפה אתה שם את ה"סוף" של מלחמת יום כיפור.
      בפעל, המצרים קבלו כל מה שהם רצו, והרבה יותר ממה שהם קיוו – ישראל התחרבנה לגמרי, לא הצליחה להפעיל שום תכנית (לא מכה אווירית, לא צליחה בכח משמעותי ובזמן, לא כיתור אפקטיבי של הארמיה השלישית), אבדה את המכנסיים וירדה על הברכיים לקבלת סיוע אמריקאי, ולבסוף מסרה את כל סיני.
      סאדאת הראה איך אפשר להשיג נצחון מדיני גם בלי להיות מרשים מדי בזירה הצבאית.
      ה"נצחון" הישראלי במלחמה דומה מאד ל"נצחונות" שלנו במבצעים בעזה ובלבנון – יצאנו משדה הקרב כאילו כשבא לנו, שינינו מטרות תוך כדי לחימה כדי שנוכל לטעון שנצחנו, אבל האויב השיג את כל מטרותיו המקוריות, וסיים את הקרב בעמדת פתיחה טובה יותר לקראת הסבוב הבא.

    3. אבנר,
      א. אני מזכיר לך שמי שמסר את כל סיני הייתה הנהגת הימין (רק תזכורת קלה).
      ב. מבחינה צבאית, צה"ל התאושש מהפתעה קשה, ובסוף מצא עצמו בגדה המערבית של הסואץ. זאת למרות שלא היה ביכותו לתת מכת מנע אווירית, וגם לא יבשתית. זה היה ניצחון בחירוק שיניים, אבל בכ"ז ניצחון.
      ג. הבעיה העיקרית שלנו היא ההתבכיינות. התבכיינות זו הביאה להרגשת תבוסה בסוף מלחמת יוה"כ, וכנ"ל גם בצוק איתן. אנחנו מסרבים להבין שיש מולנו אויב עם סבלנות של ברזל (זה היתרון היחיד שיש להם עלינו), ויקח זמן עד אשר ילמדו לקבל אותנו כאן (אם בכלל).
      ד. אם נחזור לנושא הכתבה, חשוב להבין שלמרות שכביכול אין למי למסור את השטחים, הרי שהמשך החזקתם היא יריה לעצמנו ברגל. ומי שאיננו מבין את זה, יש לו בעיה. בעצם, גם לנו.

  10. אותי לימדו שקודם לכל זאת מדינת ישראל ושיש לנו ארץ ישראל 208 שנים אבותי בארץ הזאת לשמור על חתיכת האדמה הזאת ולא לוותר תתביישו לכם חבר שונאי מדינת היהודים באמת אתם יהודים סבי בפרעות 1929 לערבי שאכל על שולחנו קם להרגו זהו הערבי גם היום

  11. הכוונה שלהם אולי טובה, אבל הם מתעלמים מהפיל שבחדר-הפלסטינים. הפלסטינים לא מסכימים ולא יסכימו לשום דבר חוץ מנסיגה ישראלית מוחלטת, כניסה של ה״פליטים״ לישראל וחלוקת ירושלים. אין פרגמטיות ואין ויתורים אצלם. כל התכניות של אנשי הביטחון לאורך השנים כולל זו פשוט מתעלמות מכך לחלוטין ומעדיפות להסתמך על ה״פרגמטיות״ כביכול של אבו מאזן. הציבור רואה ומבין את המציאות האמיתית בשטח ומצביע לימין, שמפוכח יותר ביחסו לפלסטינים.

    1. בדיוק! ריקודי מה יפית לרגלי ה"עולם" תמיד הורידו אותנו למעלת אסקופה נדרסת בעיניהם…

  12. למה אמנון רשף לא נשאל על תכנית בנט או של יואב קיש שם מדובר על סיפוח שטח C בלבד שכולל
    80000-100000 פלסטינים שחלקם הגדול יעדיף להיות אזרחי הרשות הפלסטינית?
    למה להפחיד ללא בסיס עם 2.5 מליון פלסטינים? מי רוצה לספח 2.5 מליון פלסטינים או אפילו מליון?

  13. אם שטחי יהודה ושומרון חשובים לביטחון ולא רוצים פלסטינים אזרחים
    מתבקשת תוכנית אסטרטגית איך תוך 20-30 שנה מגדילים משמעותית אוכלוסיה יהודית ומצמצמים אוכלוסיה ערבית. למה לא חושבים בכוון הזה. מלא ערבים מהגרים לאירופה למה אנחנו לא מעודדים פלסטינאים להגר

  14. בוגדי ישראל הצבא אנרכי שמאלני אין אמון בו , האמונה היא המעוז האחרון לעם היהודי הקטן בים של מוסלמים סביבו

  15. חומת מגן אחת לא הספיקה ללהקה הזאת שהיא המועצה לשלום ובטחון בתחפושת-שיטה ידועה של הקרן לישראל חדשה שמ10 אנשים יוצרת 20 עמותות-ועל טיב הערכתיהם של החברים בעלי העבר המפואר ניתן לעמוד ממה שכתבו על אוסלו/רמת הגולן/התנתקות – שום קשר למה שבאמת קרה.
    חשוב לציין שהם טרם הגישו דוח כספי ל2015 ,שנת הבחירות,למרות שכבר עברה חצי שנה מהמועד האחרון להגשתו.היכן רשם העמותות?

  16. מומחים מטעם עצמם
    נפולת של מומחים
    אם היו מקשיבים להם היום דאעש היה משכשך את רגליו בכנרת
    שיחזרו לבתיהם ושלא ידאגו

    1. לא,כי אתה מומחה עולם.
      פשוט נביא.
      לעומת אלופים…

  17. צריך סבלנות לקרוא את כל העבודה בעיינים של אלוף במיל אמנון רשף – קמפיין מגוחך על גבול ההזוי

  18. Cicero summed it up nicely here:-
    "A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it cannot
    survive treason from within. An enemy at the gates is less formidable, for he
    is known and carries his banner openly. But the traitor moves amongst those
    within the gate freely, his sly whispers rustling through all the alleys, heard
    in the very halls of government itself. For the traitor appears not a traitor;
    he speaks in accents familiar to his victims, and he wears their face and their
    arguments, he appeals to the baseness that lies deep in the hearts of all men.
    He rots the soul of a nation, he works secretly and unknown in the night to
    undermine the pillars of the city, he infects the body politic so that it can
    no longer resist. A murderer is less to fear. The traitor is the plague"

  19. אלוף רשף — אנא הסבר לי למה בשלט החוצות בנושא ההיפרדות אתה מדיר את כחול-לבן/גנץ? למה אתה פונה רק לביבי שבמשך 10 שנים כלל לא קידם פתרון וכלל לא פעל בכיוון של היפרדות למרות שהיה בשלטון ובו בזמן אתה מתעלם לחלוטין מכח פוליטי חדש. אני מוכרח להגיד לך כשראיתי את השלט הענק בפ"ת המילים שקפצו למוחי היו: חד-צדדיות, חנפנות, תבוסתנות, חוסר בטחון באפשרות של שינוי וטונות של חוסר היגיון. אנא אדוני שנה את השלט כדי שיכלול הן את ביבי והן את גנץ או עדיף בלי שניהם (פנה לשני הכוחות המובילים או אל תפנה לאיש) כי כאמור הכללת ביבי בלבד — היא שיקול דעת מוטעה ברמה קולוסאלית