טיהור: האם מפקחת האזרחות גוראון פיטרה מורה בחשד ששוחחה עם עיתונאים?

מיד לאחר הפרסום ב'מידה' על ההשתקה והנקמנות של מפקחת לימודי האזרחות יעל גוראון, הגיעה התגובה: מורה שסומנה כ"מקור" פוטרה מתפקידה כבודקת בחינות בגרות. האם השר בנט יפעל סוף סוף?

מפמר"ית אזרחות, יעל גוראון. צילום: יונתן זינדל /פלאש90

לפני כשבועיים פרסמנו כתבה מפורטת וארוכה על התנהלותה הבעייתית של מפקחת מקצוע האזרחות, יעל גוראון. בכתבה צוטטו מקורות רבים המתארים אווירת פחד והשתקה במערכת, ואת האופן שבו גוראון משתיקה את הביקורת כלפיה באמצעות פיטורין ופגיעה בהקצאת שעות הדרכה והערכה.

כפי שנודע ל'מידה', יום לאחר הפרסום קיבלה אחת ממעריכות הבחינות הודעה כי היא מושעית מתפקידה לאלתר, בחשד ששימשה מקור לכתבות אצלנו ובמקומות אחרים. על פי הערכות שונות, בדיקת בחינות הבגרות מקנה תוספת שכר של בין 15 ל־20 אלף שקלים בשנה, והיא מהווה מרכיב חשוב בהכנסתם של המורים.

זוהי עליית מדרגה חמורה בהתנהלותה של המפמרי"ת גוראון, ובהמשך הטלת שלטון של מורא ופחד על ציבור המורים לאזרחות ועובדי משרד החינוך.

מי שנותן יד להתנהלות זו הם בכירי המשרד, שממלאים פיהם מים ואינם דורשים לסיים את תפקידה של גוראון לאלתר: רכזת תחום רוח במשרד, ד"ר אלירז קראוס; מנהל המזכירות הפדגוגית, ד"ר משה וינשטוק; ויו"ר ועדת המקצוע לאזרחות, ד"ר אסף מלאך. הללו מכירים היטב את כל המידע שפורסם ב'מידה' ובמקומות אחרים, מהסיבה הפשוטה: כל מי שפנה לתקשורת וסיפר על המתרחש בתוככי המשרד פנה תחילה לבעלי התפקידים הנזכרים. רק לאחר שהתברר כי בעלי הסמכות הרלוונטיים אינם עושים את עבודתם ומאפשרים לתופעות החמורות להמשיך להתקיים, פנו מורים ומדריכים לתקשורת בניסיון לעורר את המערכת לפעולה.

בימים הקרובים יוכרע האם יעל גוראון תקבל קביעות במערכת. אם כך יקרה, התופעות שנחשפנו אליהן יהפכו לחלק בלתי נפרד מהמציאות במערכת החינוך.

בניגוד לניסיון להציג זאת בתקשורת כמאבק פוליטי, זה לא עניין של ימין ושמאל. למעשה, העובדת שהורחקה מתפקידה לאחרונה מזוהה עם הצד השמאלי של המפה, ואף התנגדה לפיטורי המפמ"ר הקודם אדר כהן. מדובר כאן במשהו בסיסי ביותר: נורמות התנהגות וניהול שמדרדרות את המערכת ופוגעות באופן קשה בתרבות הניהולית של המשרד כולו. על שר החינוך נפתלי בנט וצמרת משרדו להתעשת, לשים קץ לסאגה ולא להעניק קביעות למפמ"רית הבעייתית.

ממשרד החינוך טרם התקבלה תגובה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. נראה שהגורמים הרלוונטיים סורסו ומהססים לפעול בהתאם למתבקש.
    מערכת החינוך מאבדת יותר ויותר את לגיטימיותה

  2. דיקטטורה זה בדם אצל השמאלנים עיין ערך ברית המועצות