בעקבות הפרסום ב'מידה': השר לביטחון פנים דורש חקירה נגד עודה, זחאלקה וזועבי

השר גלעד ארדן פנה ליועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירה נגד חברי 'הרשימה המשותפת' על הסתה לאלימות של תושבי אום אל־חיראן: "הרצח של השוטר – תוצאה ישירה של האווירה שיצרו הח"כים"

מסתירים; השר ארדן; צילום: הדס פארוש, פלאש 90.

בעקבות האירועים באום אל־חיראן פנה היום (חמישי) השר לביטחון פנים גלעד ארדן ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה נגד חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, איימן עודה, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי, בחשד להסתה לאלימות ולרצח.

"הפיגוע שהביא למותו של רס"ב לוי ז"ל, לא אירע בחלל הריק, ולא התרחש במנותק מהאירועים שקדמו לו", כתב השר ארדן. "קדמה לאותו פיגוע נתעב הסתה זדונית, שיטתית ומתמשכת לאורך תקופה ארוכה, שלקחו בה חלק נבחרי ציבור – חברי כנסת ישראל".

אתמול נחשף לראשונה ב'מידה' סרטון ובו נראים חברי 'הרשימה המשותפת' מסיתים לכאורה את תושבי אום אל־חיראן לנקוט פעולות אלימות נגד רשויות המדינה. "אם צריך להישפך דם – כך יהיה", אמר ח"כ גמ'אל זחאלקה לאנשי היישוב הבדואי הלא־חוקי ב־2015. "רק בדרך זו הם יבינו שאנחנו משוגעים. אנחנו, בני העם הפלסטיני, נעדיף למות מאשר להיות מגורשים. נכבה נוספת לא תתרחש בנגב. הם חייבים להבין זאת".

איימן עודה השמיע גם הוא אמירות לוחמניות ביותר בפני תושבי אום אל־חיראן. "אנחנו נלך עם הנושא הזה עד הסוף, עד הסוף", הבהיר. עודה הוסיף כי הכוונה להרוס מבנים לא־חוקיים באום אל־חיראן היא בבחינת "השפלה קולקטיבית ואישית לכל אחד מאיתנו. הגענו לנקודת שבירה. לעולם לא נקבל את המצב הנוכחי. לעולם לא". ח"כ חנין זועבי לא טמנה גם היא ידה בצלחת. "זהו מאבק על החיים שלנו ועל האדמה שלנו", אמרה.

הסרטון המדובר:

הסרטון מביקור הח"כים של 'הרשימה המשותפת' באום אל־חיראן צולם במסגרת הסרט התיעודי "הבית שלי", שמשודר בקנדה ובקרוב ישודר באחד מערוצי הטלוויזיה בישראל וברשת ה-BBC הבריטית. יוצר הסרט, יגאל הכט, העיד כי במהלך המפגש ביישוב הבדואי "היינו עדים לנאומים רווי שנאה, הסתה והתססה של מנהיגי החברה הערבית".

במכתבו ליועמ"ש כתב ארדן כי "אין לי ספק שהרצח של רס"ב לוי ז"ל הינו תוצאה ישירה של האווירה שיצרו אותם חברי כנסת מסיתים", והוסיף כי "פעולה נחושה ותקיפה כנגד אותם מסיתים עשויה למנוע את הפיגוע הבא".

בתגובה לפניית השר ארדן טען ח"כ עודה כי אין לו מה להסתיר, והוסיף כי "לשפיכות הדמים שקרתה באום אל־חיראן יש אחראים והם אלה שמשתמשים בכוחות המשטרה לצרכים פוליטיים ולמטרות הסתה, ואליהם צריך להגיע".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. צריך להבין שהבדואים משטים בנו בטענות שקריות שהם מקופחים- הרי יהודי יבנה בית לא חוקי בשטח לא שלו ישר הורסים לו ולא נותנים לו קרקע חלופית ופיצוי ולבדואים כן נותנים קרקע בחנים ופיצויים מוגזמים כ- 180,000 ש"ח.
    וגם צריך להעניש את כל החמולה בשלילת קצבת ביטוח לאומי והרחמת כלי רכב אם הם גרים במקומות לא מורשים! ויש להם ריבוי נשים – אין ספק שאם המדינה תעשה זאת זה ישפיע משמעותית! וגם גירוש עבריינים בכאסח מהארץ! למען יראו ויראו. מדוע לגרש תושבי גוש קטיף שלא פשעו כמו הבדואים גירשו ללא רחמים? אז כל היפי נפש והטהרנים בעיני עצמם ששתקו בזמן גירוש גוש קטיף ישבו בחור שלהם!

  2. "הרצח של השוטר – תוצאה ישירה של האווירה שיצרו הח"כים" – תיאוריה גאונית ממש. השוטר נהרג כתוצאה מהירי של שוטרים אחרים כיעקוב אבו אל־קיעאן. או במילים אחרות ח"כ זחאלקה הסית את השוטרים להרוג את חברם. ובכל זאת שאלה: אם לח"כים של הרשימה המשותפת יכולת השפעה מופלאה כזו על השוטרים למה לא הסיתו אותם פשוט להתאבד?