טראמפ צודק: התקשורת מתחמקת מהאמת על פשיעת המהגרים

נתוני עבריינות המהגרים באירופה חושפים תמונה מדאיגה. ההתמקדות של התקשורת במשפט זה או אחר של הנשיא טראמפ כדי ללגלג על טענותיו בנושא, נועדה להסיח את הדעת מהבעיה האמיתית

מנצלים ניסוח לא מוצלח לטשטוש אמת לא נוחה. טראמפ בעצרת בשבת. צילום מסך

התקשורת גועשת לאחר שהנשיא האמריקני דונלד טראמפ נתפס כביכול בשקר, כאשר בנאום שנשא בשבת האחרונה הוא הזכיר פיגוע שבוצע לאחרונה בשוודיה – דבר שלא קרה. בין היתר נטען כי הנאום המדובר של טראמפ נועד לשכנע את דעת הקהל בנוגע לצו המונע כניסת מהגרים מכמה מדינות מוסלמיות תומכות טרור.

אלא שבניגוד לטענות הללו, טראמפ לא דיבר על אירוע שהתרחש כביכול בשוודיה ערב לפני הנאום, אלא על קטע ששודר ברשת 'פוקס ניוז' ושסקר את המציאות העגומה בשוודיה, כתוצאה משטף ההגירה אליה. באותו שידור התארח הפרשן עמי הורוביץ, שטען כי המהגרים בשוודיה גורמים לגל פשיעה ואלימות במדינה.

במקום להתעסק במהות הטענה של טראמפ, בחרו מרבית כלי התקשורת לעסוק בניסיון נוסף להציג את הנשיא האמריקני החדש כמטורלל ושקרן סדרתי. אונס נשים בשוודיה בידי מהגרים מוסלמים? כמות לא פרופורציונלית של פשעים ביחס לחלקם של המהגרים באוכלוסיות אירופה? את מי זה מעניין – טראמפ אמר משהו שאפשר להוציא מהקשרו ולהציגו כשקרן.

כשבוחנים את הנתונים, אף שלא כולם זמינים (אולי במתכוון) נראה שהתקשורת ידעה היטב מדוע היא מכוונת את האש למלמולו הלא ברור של הנשיא, במקום להתעסק במהות. מהנתונים עולה תמונה מדאיגה ביותר עבור מדינות אירופה, הטובעות בביצת האסלאם המאיים לכבוש את היבשת.

שוודיה, למשל, אוהבת להציג את עצמה כנאורה ומתקדמת, אך עדיין מסרבת פעם אחר פעם לחשוף נתונים בדבר פשיעה של מהגרים ופליטים. למרות זאת, נתונים מסוימים יכולים לספק רמזים על המציאות.

על פי נתונים של ה־BBC, לפני כארבעים שנה דווחו למשטרה בשוודיה 421 מעשי אונס בשנה. בשנת 2010 ענה משטרת שוודיה לשיעור הדיווחים הגדול ביותר באירופה – 63 מקרי אונס על כל 100 אלף איש. מכון המחקר 'גייטסטון' מדווח כי מספר מקרי האונס צמח ל־6,620, עלייה של 1,472 אחוזים מאז 1975. ביוני האחרון לבדו סקרו ב'גייטסטון' עשרות מקרי תקיפה נגד אזרחים שוודים מצד מהגרים. גם בבריטניה התמונה לא מעודדת, כאשר המשטרה הבריטית חשפה מידע ולפיו מאות פליטים סורים נעצרו בשנת 2015 באנגליה ובווילס בשל שורת מעשי פשיעה הכוללים אונס, איומי רצח והתעללות בילדים.

נתונים מדאיגים עולים גם מדו"ח הטמיעה השנתי של סוכנות הסטטיסטיקה ההולנדית, שפורסם בשנת 2016. לפי הדו"ח, מספר החשודים בפשיעה בהולנד מאלה שהם ללא רקע "מערבי", בעלי אזרחות אירופית חדשה או קבוצות פליטים, גבוה באופן לא פרופורציונלי ביחס לכלל האוכלוסייה.

ומה מתחולל בגרמניה? שם כבר המצב קשה במיוחד. דו"ח משטרתי שהודלף ופורסם ב"בילד" הגרמני, חושף כי בשנת 2015 מהגרים בגרמניה ביצעו 208,344 פשעים, במה שמהווה עלייה של 80 אחוזים משנת 2014. על פי הדו"ח, רוב הפשעים מבוצעים על ידי מהגרים מסוריה (24%), אלבניה (17%), קוסובו (14%), סרביה (11%), אפגניסטן (11%) ועיראק (9%). הדו"ח מציין כי ברוב המקרים מדובר במעשי גניבה, וכי בוצעו 1,688 התקפות מיניות נגד נשים וילדים, כולל 458 מקרי אונס.

בפועל, מספר מעשי הפשיעה שמבצעים מהגרים בגרמניה גדול יותר ממה שפורסם, שכן הדו"ח כלל אך ורק תקריות שפוענחו, ועל פי הסוכנות הגרמנית לסטטיסטיקה, רק חצי מכלל הפשעים המבוצעים בגרמניה בשנה בממוצע מפוענחים על ידי המשטרה. כמו כן, הדו"ח התייחס רק ל־13 מתוך 16 מדינות בגרמניה. כך למשל, הדו"ח לא כלל נתונים ממדינת נורדריין־וסטפאליה, שהיא המדינה המאוכלסת ביותר וגם בעלת מספר המהגרים הגדול ביותר בגרמניה הפדרלית.

דו"ח נוסף שפורסם על ידי משרד הפנים הגרמני והמתייחס לשנת 2015, חושף מציאות עגומה ומסוכנת. לפי הדו"ח, אף שמהגרים לא חוקיים ופליטים מהווים כ־2.5 אחוזים מכלל האוכלוסייה בגרמניה, הם מבצעים פשעים באופן לא פרופורציונלי למספרם הכולל. כך,  מהגרים לא חוקיים ופליטים אחראים ל־5.7 אחוזים מכלל הפשיעה בגרמניה.

בנוסף, המידע בדו"ח מגלה כי בניכוי מהגרים, רמת הפשיעה בגרמניה הייתה נותרת על כנה מאז 2014, בעוד שבמציאות גדל מספר תקריות הפשיעה ב־402,741, שבוצעו על ידי מהגרים. 70 אחוזים ממקרי ה"כייסות" בגרמניה בוצעו על ידי "לא גרמנים", כאשר 34 אחוזים מהמקרים בוצעו על ידי פליטים שנכנסו לאחרונה למדינה.

גם בישראל היו גורמים שניסו להסתיר את נתוני האמת על פשיעת המסתננים. ב'מידה' נחשפו בשנת 2012 הטעיות בדו"ח של מרכז המידע של הכנסת בנושא, שמחבריו ניסו ליצור מצג שלפיו פשיעת המסתננים אינה כה חמורה. בעקבות הפרסום ב'מידה' הועבר מתפקידו ד"ר גלעד נתן, החוקר שפרסם את הנתונים השגויים.

בשורה התחתונה, הנשיא האמריקני תיאר מציאות נכונה וממשית, התומכת ברצונו להגביל כניסת מוסלמים ממדינות תומכות טרור. הניסיון של המחנה הפרוגרסיבי להטיל דופי בטראמפ וללגלג על טענותיו ואזהרותיו צפוי להיכנס לפח האשפה של ההיסטוריה, לצד הסקרים והסיקורים על הבחירות בארה"ב, הברקזיט, משאל העם בקולומביה ובאיטליה, הבחירות בישראל ועוד. כרגיל, תקשורת לחוד ומציאות לחוד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. אין ספק שיש משחק תקשורתי שטחי בנוגע לסוגייה הזו. יחד אם זאת כדאי לשים לב כי בנוגע למשחק במספרים ניתן בקלות לבצע הטיות מבלי משים.
    בעבר בדקתי את הסוגייה לגבי הנתונים בשוודיה וניתן היה לראות שלמרות שעל פניו יש שינוי מובהק בתלונות האונס, חל שינוי לפני מס' שנים בהגדרה של עברת "אונס" באופן כזה שמכליל התנהגויות רבות שבמדינות אחרות נקראות הטרדה מינית או עברות פחותות משמעותית.
    כלומר בעקבות שינוי תרבותי בשבדיה (בלי קשר להגירה), נתונים שמתייחסים לעברות אונס היום אינן ניתנים להשוואה לנתונים משנות השמונים או התשעים. כך שהפרופורציות שמדווחות כיום הינם מוגזמות מאוד.
    שוב, אין ספק שההתייחסות הפרוגרסיבית עוצמת עיניה להשפעות של ההגירה האחרונה.

    1. תחקור קצת יותר לעומק – הרחבת המושג "אונס" הוא אמנם טרנד חדש שמקודם ע"י פמיניסטיות, אבל הוא משמש כנשק המכוון רק כלפי גברים לבנים – כלומר רק אם ה"פושע" הוא גבר לבן, גם אם מדובר בהערה סקסיסטית ללא הטרדה, אז ה"פשע" נכנס לסטטיסטיקה, אבל אם הפושע הוא מהגר מוסלמי אז פשוט לא ידווחו על כך, גם אם מדובר בהטרדה מאסיבית ולאורך זמן של אלפי בנות.

      זה יוצר הטייה בנתונים כך שיותר מקרים של אונס כביכול מתבצעים ע"י גברים לבנים, אבל מקרי אונס ותקיפה מינית שמבוצעים ע"י מהגרים פשוט לא נספרים בסטטיסטיקה, בדוחות משטרה ובעיקר בתקשורת.

      בקיצור הנתונים הרשמיים שקריים ואף מוטים לטובת המהגרים.

  2. אכן הגיע העת לחשוף את האמת!
    לצערנו המצב מזכיר ימים חשוכים בתקופת הנאציזם שבה הגרמנים הסתירו מהעולם את השמדת היהודים. בנוסף העיתון ניו יורק טיימס גם כשידע את האמת המרה על ההשמדה לא פירסם זאת! ההסטוריה חוזרת! מזל שיש כיום אמצעי תקשורת נוספים לחשיפת האמת ואין תלות בעיתונים או בתקשורת המראה הפגנות המאורגנות על יד היהודי המיליארדר עוכר ישראל ושמאלני רדיקלי סורוס.

    1. לצערי הרב, מי שמקדם את האג'נדה הזאת במדינות אירופה וארה"ב הם דווקא היהודים באותן מדינות. ברוב הארגונים והתנועות המקדמות חקיקה בעד מהגרים ותמיד תומכות בהם, תמצא יהודי מחמד, כמובן פרוגרסיבי – בעד זכויות להטב, בעד מיעוטים, נגד ישראל
      הטיעון הכי פופולרי כרגע של האנטישמים הוא שהיהודים עושים את זה (מייבאים מיעוטים ותוקפים את כל מי שמתנגד למהגרים) כדי להחליש את המדינות מבפנים ולמחוק את ההגדרה הלאומית שלהן, בעוד שבישראל הם דורשים זכות להגדרה לאומית לעצמם.

      זו אחת הסיבות שמאשימים את היהודים בחתרנות – הם מתעלמים מהעובדה שאותם יהודים חתרנים הם אוטואנטישמים שגם פוגעים בישראל וביהודים מסורתיים.

  3. עצה חינם לנשיא טראמפ: אתה עסוק בשקט בעניני המדינה בצורה הכי טובה ותן לאחרים לעשות בשבילך את העבודה "המלוכלכת" ומאידך פרסום ההישגים שלך. בשביל זה התרכז בהישגים ופחות הערות לכל העולם.

  4. גם גיא בכור פרסם לאחרונה מאמר מבהיל על מה שקורה בשבדיה חשוב לקרוא

  5. לפני שאנחנו מדברים על על מסתננים בואו נדבר על הערבים ןאחוזי הפשיעה שלהם

  6. צריך גם להזכיר את היהודים שהיגרו לארצות הברית בשנות ה 20 והקימו מאפיה יהודית (הקימו את לאס וגאס).
    האם בגלל אותו מיעוט שפנה לעבריינות היה צריך לסגור את השערים ליהודים שברחו מהתופת של השואה (מה שבאמת קרה).
    די לנתינת הכוח למיעוט רעשני ואלים.