שלא יעבדו עליכם: הגרמנים יודעים שפגישה עם ארגוני השמאל היא אצבע בעין לישראל

הפרובוקציה המכוונת של זיגמר גבריאל נועדה להביך את נתניהו ואת ממשלת ישראל ולגרוף רווחים בדעת הקהל בבית. הוא היה צריך להימנע ממנה גם על רקע עברו המשפחתי

פיל בחנות חרסינה. גבריאל. צילום: Olaf Kosinsky CC BY-SA 3.0 DE

כל מי שיטען ששר החוץ הגרמני לא ידע על הרגישות והנפיצות של פגישה שלו עם אנשי 'שוברים שתיקה' ו'בצלם', זורה חול בעיניכם. ממשלת גרמניה, המפלגות בגרמניה והקרנות המפלגתיות והפרטיות – שהן כולן מהתורמים והתומכים הגדולים ביותר של ארגוני שמאל אלה ואחרים – עקבו בעניין רב מאוד אחרי הדיון הפוליטי והציבורי בישראל בסוגיית 'חוק השקיפות'. גופים גרמניים בישראל פעלו באופן אינטנסיבי ובוטה נגד החוק, תוך ארגון ומימון מחאה ציבורית אזרחית.

גרמניה ידעה היטב שחוק השקיפות יחשוף קבל עם ועדה את מידת מעורבותה הכספית והפוליטית בענייניה הפנימיים של ישראל, ולכן היא נאבקה בו. ניסיונם של פוליטיקאים גרמנים להציג את החוק כרדיפה פוליטית המשתווה למצב ברוסיה ובטורקיה, צריך לעורר זעם. כל השוואה בין המצב בשתי מדינות אלו למצב בישראל הוא עיוות מכוון של המציאות, שנועד להגן על פגיעתה החצופה של גרמניה בריבונות הישראלית. במשך עשרות שנים זכתה מעורבות זו לעידוד של גופים אינטרסנטיים שונים, שזכו למימון נדיב מאוד מממשלת גרמניה וגופים אחרים. שינוי הפרמטרים הוציא את הגרמנים משלוותם.

זיגמר גבריאל מגיע לישראל בעיצומה של מערכת בחירות גורלית בגרמניה. לאחר שוויתר על הנהגת מפלגתו ועל מועמדות למשרת הקנצלר הוא נחשב אמנם לגוויה פוליטית, אך הוא עדיין יכול לספק כותרות. וזה בדיוק מה שהוא עשה, באופן מכוון, באמצעות כוונתו להיפגש עם נציגי 'שוברים שתיקה' ו'בצלם'. מדובר בפרובוקציה מכוונת שנועדה להביך את נתניהו ואת ממשלת ישראל, ולזכות את הסוציאל־דמוקרטים בנקודות בקרב דעת הקהל בבית. מי שמבין את רגישות היחסים בין גרמניה וישראל היה נמנע מפרובוקציה כזו.

זיגמר גבריאל היה צריך לגלות רגישות מסיבה נוספת, אישית: כמה חודשים לפני שנבחר לעמוד בראש המפלגה הסוציאל־דמוקרטית הגרמנית בשלהי 2013, כשכבר היה ברור שהמשרה מונחת בכיסו, מצא גבריאל לנכון לחשוף בפני דעת הקהל הגרמנית סיפור משפחתי כואב.

גבריאל, מראשי הזרם הימני במפלגה הסוציאל־דמוקרטית ומי שרבים – גם במפלגתו – רואים בו פופוליסט חסר תקנה, הצטרף לשורות המפלגה בגיל צעיר למדי, 17. כרבים מהפוליטיקאים הגרמנים, הוא העביר את כל חייו הבוגרים במסגרת המפלגתית. אך גבריאל ידע היטב שכדי להגיע לצמרת הוא חייב להיפטר ממעמסה משפחתית: אביו, ולטר, היה נאצי אדוק ונותר נאמן לאידאולוגיה הנאצית עד יום מותו בגיל 91 בשנת 2012.

זיגמר גבריאל חי בחברת אביו רק שנים ספורות. בילדותו הוריו נפרדו. תחילה קיבל האב את זכות גידול הבן, אך מאוחר יותר היא נשללה ממנו. לדברי גבריאל, הוא נחשף לעולמו הרעיוני של אביו רק כשהיה בשירות צבאי. אביו זימן אותו לפגישה, ודרש שבנו יופיע במדים. החשיפה הזו, אמר גבריאל שנים לאחר מכן, מילאה אותו זעם. את עומק הזדהותו של אביו עם הנאצים גילה גבריאל רק לאחר מותו של אביו, כשעבר על כל המסמכים והמזכרות שהאב הותיר אחריו.

בראיון אישי וחושפני ביותר לשבועון 'די צייט' דיבר גבריאל לראשונה על אביו ועל הקשר הקשה ביניהם. למקרא הראיון האוהד ניתן לחוש בבירור כי המרואיין מבקש להציג עצמו כקורבן ההיסטוריה המשפחתית שלו.

אין ספק שלא ניתן לייחס לזיגמר גבריאל קשר רעיוני לאביו. במודע או שלא, הוא בחר בדרך אידיאולוגית שונה לחלוטין. עם זאת, לנוכח העבר המשפחתי שלו, היה ניתן לצפות לגלות מעט יותר רגישות בעניינים הקשורים לישראל. אף שלגבריאל יש לא מעט חברים בישראל ואף שהוא אישית סייע לאחרונה בהקמת פרויקט לילדים באזור עוטף עזה, בכל הקשור לישראל גבריאל מתנהג כפיל בחנות חרסינה.

לפני שנים, בעקבות ביקור בחברון שבמהלכו קיבל מידע חד־צדדי על המצב בעיר מצד גורמים פרו־פלסטיניים שחלקם קשורים למפלגתו, צייץ גבריאל על ״האפרטהייד״ בעיר. מן הסתם הוא חזר על דברים שנאמרו לו בסיור, מבלי להשקיע מחשבה מרובה בבדיקת אמיתותם. למקורביו הוא סיפר שהדברים נאמרו תחת השפעת הרגשות שגאו בו לנוכח הסיפורים ששמע והתנאים שראה. הביקורת הרבה שהאמירה האומללה הזו עוררה בגרמניה הביאה את גבריאל להתנצל, אך לא למחוק את הציוץ שזכה לאלפי שיתופים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

47 תגובות למאמר

  1. לא יעזור להם כלום נגדנו כי זה משהו קוסמי. עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב הגיב:

    הערבים נשארים אותם ערבים, שונאי ישראל נשארים אותם שונאי ישראל, המינים מתוכנו נשארים אותם מינים עליהם נאמרת הקללה יום יום, והים אותו הים.

    1. אני לא חושב שיש קשר.
      פוליטיקאים מנוסים כלכך לא עושים דברים בשל העדפה אישית
      או משיקולי אהדה או שנאה.

  2. קודם כל, בניגוד לנאמר בכותרת, לא מדובר באצבע בעין לישראל. זאת אולי אצבע בעין לראש הממשלה, או לממשלה כולה, אבל בטח לא למדינה כולה. לאף צד במפה הפוליטית אין מונופול על הישראליות, ואנשי שמאל, ובכללם אנשי "בצלם" ו"שוברים שתיקה" הם לא פחות ישראלים מנתניהו וכותבי אתר "מידה".
    רק במשטרים טוטליטריים יש זהות מוחלטת בין המדינה למי שעומד בראשה, וכל ביקורת על השלטון שלה נתפסת כפגיעה במדינה. חבל שזאת הטרמינולוגיה שנבחרה כאן.
    לגופו של מאמר, אפשר להעלות אין-ספור טיעונים בעד או נגד הפגישה, אבל מה הרלוונטיות של הקשר המשפחתי? נניח שהשר גבריאל הגיע, בצדק או שלא בצדק, למסקנה שהפגישה היא הדבר הנכון לעשות, אז הוא צריך לפעול אחרת בגלל לדברים שביצע אביו, והוא לא היה קשור אליהם? מישהו כאן היה רוצה שהשרים אצלנו יפעלו לפי הרקע המשפחתי שלהם, ולא לפי מה שנראה להם כטובת המדינה?

    1. "לאף צד במפה הפוליטית אין מונופול על הישראליות"
      זה נכון אם הביקורת נעשית בבית ונשארת בבית, אבל כאשר מבקרים את המדינה במוסדות בינלאומיים ובמימון זר זה לא ישראליות זו בגידה במולדת.

    2. אצבע בעין לממשלת ישראל היא אצבע בעין לקואליציה שהיא אצבע בעין למרבית אזרחי המדינה שהצביעו למפלגות המרכיבות אותה (דמוקרטיה פרלמנטרית, אתה יודע). הניסיון המטופש להציג את ראש הממשלה ואת הממשלה כמי שאינם מייצגים את רוב הציבור בעניינים כאלה אופייני לשמאל כשהוא באופוזיציה.

    3. אכן, לאף אחד אין מונופול על הישראליות, אבל……בצלם ושוברים שתיקה יצאו מהמחנה והברו לצד שונאי ישראל הגרועים היותר.
      נכון, הם עוטפים את זה ב"דאגה לישראל" וזה נכון לגבי כל בוגדים הגרועים ביותר בעמם.
      להעביר ביקורת ולשחק את המשחק הדמוקרטי זה ישראלי.
      לגרום לשנאת ישראל באמצעות שקרים ותעמולה שלא תבייש את סטאלין באמצעות כספים ממדינות אחרות וממניעים זרים, זו בגידה.
      ניתן להגיד שהם קומץ קטן מאוד וכנראה שזה אכן כך, אם כך למה ללכת ולהפגש רק איתם?
      איפה מרץ?
      איפה העבודה?
      המבין יבין.

    4. הקטע השמאל נאצי החדש מתבטא במה שכתבת. נכון לאף אחד אין בלעדיות על הישראליות כל הכל נעשה בתור שיח תקין והמדינה ואזרחיה הם מעל הכל, אך כאשר היודנראטים החדשים הולכים ומבאישים את ריחה של המדינה בשקרים בלתי פוסקים, ופוגעים בילדינו החיילים, אז הקשר בינם לבין מדינת ישראל ואזרחיה נעלם.
      'שוברים שתיקה' מבינים שבארץ הם מוקצים מחמת מיאוס, ואותה דמוקרטיה שהם כל כך אהבו לנופף בה כבר לא רלוונטית מבחינתם אז הם פנו לאפיקים אחרים ומזמינים לחץ על מדינת ישראל כדי להגשים את מדיניותם הרצחנית.

    5. זו אצבע בעין לישראל ולעם היהודי – כאשר הנאצי נפגש עם ארגוני הטרור השמאלנים קיצוניים הפועלים להשמדת ישראל וגרמניה מממנת אותם, זו חתירה תחת ריבונות ישראל.
      אנשי "בצלם" ו"שוברים שתיקה" הם אכן ישראלים, גם הערבים, אבל אלה יהודונים /יודנראט ואלה … האויבים הערבים. אלה אויבים ואלה אויבים.
      אם הגרמני הנאצי מתכנן להיפגש עם ארגוני שמאל (בידיעה ברורה שישראל ברובה נגד ארגונים אלה) היה צריך לעדכן את המדינה ולא להיפגש מאחורי הגב וללא ידיעת ראש הממשלה. זו חתירה תחת המדינה וגם הוכחה לבוז לחוסר כבוד שרוחשת גרמניה לישראל. בקיצור, שמים פס על ישראל ועושים מה שהם רוצים.

    6. אני מבין שהחלטתם שהם בוגדים.
      אין בית משפט שהרשיע אותם בבגידה מכיון שכנראה שהם לא בוגדים.
      כדאי לשפר את השיח הציבורי כי יש אנשים שכבר הבינו בעבר באופן שגוי את נושא הבגידה ורצחו ר.ממשלה.

    7. אם הייתה לנו ממשלה שאפשר להתגאות בה הייתה מכריזה על זיגמר החזיר פרסונה נון-גרטה. אבל ימים יגידו אם נתניהו ישתפן כמו נגד ארדואן.

    8. ידוע שבישראל יש מאבק בין ישראלים למוסלמים. למה שאדם שתומך במוסלמים יראה את עצמו כישראלי

    9. טל הראל – גם אני לא אוהב את פעילות הארגונים בחו"ל, אבל הם לא המציאו שום דבר. כשנתניהו היה ראש האופוזיציה ודובר על החזרת הגולן לסורים הוא ואנשיו עברו מחבר קונגרס אחד למשנהו ואמרו להם שבמקרה כזה ארה"ב תיאלץ לשלוח חיילים לגולן והם יחזרו משים בארונות כמו מביירות. ושוב, הם לא ביקרו את המדינה אלא את מדיניות הממשלה. אתה באמת לא מבדיל בין שני הדברים? גם כל מי שביקר את הסכמי אוסלו או ההתנתקות ביקר את המדינה?
      חוץ מזה, בעידן האינטרנט שבו כל מלה מגיעה מיד לכל העולם זה באמת משנה איפה אומרים מה?
      מעניין, אגב, שכל הפוליטיקאים מהימין שתוקפים ארגוני שמאל על פעילותם בחו"ל הם בדיוק אלה שמנסים לסתום להם את הפה בארץ – בנט הוציא את "שוברים שתיקה" מבתי הספר, ברקת סוגר את בית ברבור שנותן להם במה, רגב ניסתה לגרש אותם מקרית-אונו, ועוד. מכאן שהפעילות בחו"ל היא רק תירוץ לסתימת הפיות.

      א"ק – איפה כתבתי שנתניהו לא מייצג את רוב הציבור? הוא בהחלט מייצג את רוב הציבור, אבל לא את כולו.

      מיקי – לא אתה ולא אני נקבע לשר הגרמני עם מי להיפגש. לגבי בגידה, ומימון זר, אנשי הארגונים הנ"ל חיים פה, משרתים כאן במילואים, ורק חלק מהמימון שלהם מגיע מחו"ל. אלדד בק, לעומת זאת, חי כבר שנים בברלין, ואתר "מידה" עד כמה שידוע לי ממומן כולו מחו"ל (עורכיו מוזמני לתקן אותי).

      ארנסט – אדם עם שפת ביבים כשלך לא ראוי לתגובה. כשתתנצל ותלמד להתבטא כמו בן-אדם אשמח להשיב לטיעוניך.

      ליאורה – השר לא נאצי אלא אביו, כשם שעמית סגל אינו טרוריסט, אברהם בורג אינו במחנה הדתי-לאומי, ואפרים סנה אינו קומוניסט. ומניין לך שהם הלכו מאחורי הגב של נתניהו? הרי פרסום הפגישה הוא מה שעורר את חמתו. ומה זה "בידיעה ברורה שישראל ברובה נגד ארגונים אלה"? רק עם נציגי הרוב הוא צריך להיפגש?
      נתניהו לא נפגש עם רפובליקנים כשהם היו האופוזיציה?

      רון לבנטל – איפה ראית שהם תומכים במוסלמים? הם פועלים לטובת מה שהם רואים כטובת המדינה, בדיוק כמו שעושים ארגוני ימין. גם על טובת המדינה עין לאף צד מונופול.

    10. יורם, שוברים שתיקה לא מפסיקים לשקר. הם עושים הכל אבל הכל בשביל להציג את ישראל בצורה הרעה והמשמיצה ביותר שניתן. הם אורחי כבוד באירועים הכי נוטפי שנאה של ארגוני החרם והדמוניזציה האנטי ישראלית. יולי נובק ישבה ודיברה בפרלמנט האירופי ליד חברה לשעבר בשטאזי המזרח-גרמני, ואכן שוברים שתיקה בבסיסו הוא ארגון תעמולה נבזי בתעמולה שהיא מלאכת מחשבת של אשפי תעמולה.
      חוקר האנטישמיות רוברט ויסטריך ז"ל אמר שההקבלה בין התעמולה האנטי-יהודית שמטרתה הייתה לבצע דמוניזציה ליהודים כהכנה להשמדתם לבין הדמוניזציה שמכוונת נגד מדינת ישראל מאז ועידת דרבן היא חד-משמעית. מטרת תעשיית השקרים וההשמצות היא להכשיר את הקרקע ולהצדיק את השמדת היישוב היהודי.
      ובכלל אם ממשלת גרמניה משלמת לארגון שוברים שתיקה שיפרסם מידע הרי שמדובר כאן בריגול תמורת שוחד. שוברים שתיקה מקבל כסף מגורמים אירופאים אנטישמיים התומכים בחרם על ישראל.

    11. אם שר החוץ הגרמני באמת היה רוצה להיפגש עם האופוזיציה ולשמוע דעות אחרות מאלו של הממשלה, הוא היה נפגש עם נציגי המחנ"צ, עם אנשי מרץ, אפילו עם ראשי 'שלום עכשיו'. אבל מפגש עם אנשי 'שוברים שתיקה' ו'בצלם', הוא לא פגישה עם אנשי האופוזיציה. זו פשוט יריקה בפרצופה של המדינה ושל עצם זכותה להתקיים. וזה אפילו לא נעשה בשוגג, אלא בכוונת מכוון. זה בדיוק כמו שנתניהו היה נפגש בארה"ב עם אנשי הקו קלאס קלאן, או ה – BLM. 'שוברים שתיקה' היא לא רק מחוץ לקונצנזוס. היא מחוץ להגינות האנושית המינימלית, שמאפשרת לחברה ולמדינה דמוקרטית להתקיים. ומי שלא מבין זאת, מעיד בעיקר על עצמו, ועל הניתוק המוחלט שלו מן החברה הישראלית. לא מן הממשלה או מן המחנה הימני, אלא מהחברה הישראלית.

    12. בוא נסביר לך במילים פשוטות בכדי שתבין-
      ארגונים כמו בצלם ושוברים שתיקה, אינם אצבע בעין מכיוון שלכל אזרח ישראלי מותר במדינה דמוקרטית להביע את עמדתו פסולה וטועה ככל שתהיה..

      אבל, וזה אבל גדול לאף מדינה אסור להתערב בענייניה של מדינה ריבונית אחרת – לא התערבות צבאית, לא פוליטית ולא חברתית ע"י הקמת עמותות, זאת מכיוון שמי שמניע את הממשלה הזרה הוא אזרחי המדינה הזרה ולא אזרחי המדינה בה מתבצעת ההתערבות.

      וזו ידידי כבר פגיעה בריבונות. ממליץ לך לא לשאוף להגיע לשם.

    13. הרלטביזם מת מזמן. שיתוף פעולה עם האויב הבי.די.אסי אינו "לטובת המדינה", ומי שנאחז בטיעון שכזה מגחיך את עצמו. נסה למצוא תירוצים אחרים לפעילותה של כנופיית שוברים שתיקה.

    14. יורם יקר, איך אתה מסביר את התנהגות הגרמנים במקרה ההפוך? לא איתנו, עם הטורקים. הרי כשנציג ממשל טורקי הגיע לשוחח עם אזרחים גרמנים (בעלי אזרחות טורקית בנוסף) מנעו ממנו. לאחד פשוט אמרו ״אל תגיע בשום אופן!״ ואת השניה שלא פחדה והגיעה בכל זאת – עצרו בגבול! ולא נתנו להיכנס לגרמניה (חסמו ממש, פיזית). הם רצו בסך הכל לדבר. אפילו לא עם אזרחים בעלי אג׳נדה אנטי-גרמנית, אלא סתם פרו-טורקית. איפה כל הערכים הנעלים של חופש ביטוי וכדומה? מה פתאום לשלוח משטרה/צבא לעצור נציג ממשל זר ידידותי?!

    15. זה לא תפקיד של ממשלת גרמניה לנהל את ישראל או מדינות אחרות.
      כל הקדנציה של הבוגדת מרקל מאופינת בחתרנות בלתי פוסקת ברחבי העולם
      בנסיון למוטט משטרים לטובת משטרי בובות של התיאוקרטיה הליברלית-מרקסיסטית.

      כך נעשה בטורקיה וכך באוקראינה וכך בהונגריה וכך בפולין וכך בסרביה וכך בברקזיט וכך בארה"ב
      וכך במדינות רבות אחרות.
      גרמניה מתערבת בפוליטיקה של עשרות מדינות,למרות שזה ממש לא עניינה.

  3. ואל תמשיכו לספר לנו שגרמניה הרשמית, כן הרשמית, אינה נאצית. הרחוב כבר מזמן כזה. מדי זמן מופיעה בתקשורת איזו ציטטה מפי בכיר גרמני כזה או אחר: גרמניה בעד בטחונה של ישראל, בלה בלה בלה ואנחנו מנציחים את שטויות הללו בכותרות שמנו, מתחת לשולחן משקיעה גרמניה בהחרבתנו.

    1. מה הקשר ?
      הנאצים ניסו במשך שנים לגרש את היהודים באירופה ולא מצאו לאן.
      אילו בריטניה לא היתה מפריעה,ישראל היתה קמה עוד לפני המלחמה ולא היתה שואה.
      פרק הזמן בין ועידת נירנברג בה הוחלט על המאסת חיי היהודים לבין ועידת ואנזה שבה
      הוחלט על השמדה יועד לציפיה כי היהודים יעזבו.
      מה שלא קרה.

      צריך לומר בכנות שני דברים :

      יהודים אכן סיכנו בצורה מאד ממשית את קיומה של גרמניה כשהשתלטו עליה בשנות ה 20.
      הנאציזם היא אכן אידיאולוגיה נפלאה ללבנים נוצרים.
      האלטרנטיבה הליברלית,על שלל שמותיה וסוגיה,חותרת למחיקת הגזע הלבן והציביליזציה שלו.
      למה לבנים נוצרים צריכים לתמוך בהכחדה שלהם בשם "הזכויות" או "השוויון" ?

      כן,גרמניה היא אויב.
      אז למה הדביל פחדניהו רוכש מהם צוללות ?

  4. הגרמנים נשארו נאצים ואנטישמים.
    אין להם בעיה להכניס אליהם את המוסלמים הטרוריסטים ולכבס מילים עבורם, אבל יש להם עדיין בעיה עם קיומו של העם היהודי ועם קיומה של מדינת ישראל.

    1. יש להם בעיה.90 אחוזים לא רוצים שום עכברוש מוסלמי במדינה שלהם.
      מי שכופה עליהם את זה זה קומץ האקדמאים המרקסיסטים שמשעבד אותם.
      דומה מאד לקומץ היהודים ששעבד אותם בשנות ה 20 וכפה עליהם דברים הזויים ומוטרפים לא פחות.

  5. גיבוב של שטויות, לא פחות.
    מה הקשר בין העובדה שאביו היה נאצי, לזה שהיה אמור להיות רגיש לישראל? הרי הכתב המהולל מציין שגבריאל חי עימו רק שנים ספורות, ושאי אפשר לייחס קשר רעיוני לדעות שלו ושל אביו.
    טוב שפגש את בצלם ושוברים שתיקה. מעניין אם הכתבה הייתה נכתבת אם הוא היה נפגש עם ארגון "אם תרצו". אני מניח שהיא לא…

    1. "אם תרצו" לא מקבלת מימון מממשלות זרות כדי להכפיש את ישראל. שוברים שתיקה ובצלם כן.

      אני מבין שאתה שמאלני, בעד נסיגה מהשטחים, וכו'…
      אחלה.
      אבל המטרה לא תמיד מקדשת את האמצעים. יש קווים שלא חוצים.
      אתה יכול לתמוך במדינה פלסטינית ביהודה ושומרון גם בלי לתמוך בהכפשת ישראל. ואת זה, לצערי, חלקים לא מבוטלים בשמאל שכחו

    2. איך בכלל אפשר להשוות גוף ציוני כמו אם תרצו שבניו ובנותיו משרתים בצה״ל עם חבורת בוגדים שנלחמים בנו ומשקרים במצח נחושה על כל במה בעולם? כלום לא יעזור לכם. כן נרבה וכן נפרוץ ובנימין נתניהו ראש הממשלה הבא. תפנימו.

    3. איך בכלל אפשר להשוות גוף ציוני כמו אם תרצו שבניו ובנותיו משרתים בצה״ל עם חבורת בוגדים שנלחמים בנו ומשקרים במצח נחושה על כל במה בעולם? כלום לא יעזור לכם. כן נרבה וכן נפרוץ ובנימין נתניהו ראש הממשלה הבא. תפנימו.

  6. דארווין כבר קבע שאבולוציה זה עניין של זמן. מאות שנים במקרה הטוב או אלפי שנים ברגיל.
    אי אפשר לצפות ממדינות אירופה שתיעלם מהן האנטישמיות לאחר מלחמת העולם השנייה והשואה.
    לא עבר עדיין מספיק זמן.
    בסה"כ חלה רגיעה למשך כמה עשרות שנים מסוף המלחמה.
    האנטישמיות עדיין טבועה באירופאים.

  7. חלאה מטונפת. אני נוסע לחופשה הבאה לפראג במקום לברלין. יותר יפה, יותר זול ופחות אנטישמים ושונאי ישראל.

  8. ברשותך יורם, אתעכב על כמה נקודות:
    א. אכן אין בעיה להיות נגד מדיניות הממשלה ואף להצהיר על כך קבל עם ועדה בחו"ל, הבעיה מתחילה כאשר אותם ארגונים מצהירים בחו"ל שהם תומכים בהטלת חרם על ישראל וזה – לעניות דעתי – גובל בבגידה.
    ב. יש הבדל גדול בין השמעת ביקורת בגבולות המדינה – למרות שבשניות כל העולם שומע על זה – לבין התייצבות במוסדות בינלאומיים לצד מחבלים וארגונים השואפים להשמיד את מדינת ישראל, התייצבות כזאת של ארגונים 'ישראליים' יש בה משום נתינת לגיטימציה לחרמות ומוטיבציה לטרור.
    ג. אף אחד לא סותם את הפה לאף ארגון, אולם כאשר השמאל הרדיקלי משתמש במבני ציבור כגון גלריה ברבור בירושלים ואולם הפיס בקרית אונו, זכותה של הדמוקרטיה להתגונן ולומר 'עד כאן!', לפחות בנכסים השייכים לציבור לא תלכלכו על חיילי צה"ל ולא תוציאו את דיבתה של הארץ רעה, אם ברצונכם לערוך כינוסים, התכבדו ושכרו לכם אולמות פרטיים.
    ד. מצופה מכל אישיות המבקרת ביקור דיפלומטי במדינה אחרת לכבד את המדינה בה הוא מבקר באופן מינימלי לפחות ולא להיפגש במסגרת הביקור עם נציגי ארגונים הקוראים תיגר על (המדינה ו)מוסדותיה.

    1. אמריקאי, זה מאוד מקובל לקיים אירועים פוליטים במבני ציבור. באולם הפיס בקרית-אונו התקיימה לקראת הבחירות האחרונות סדרת אירועים בהשתתפות נציגי מפלגות שונות, כולל רגב עצמה. רק לפני כמה חודשים התקיים שם אירוע של הליכוד בהשתתפות דוד ביטן וברקת עצמו. רק את "שוברים שתיקה" השתיקו.
      תצרף את זה להוצאה מבתי-ספר ע"י בנט, באין-ספור חוקים שתכליתם להצר את צעדי ארגוני שמאל, ותמיד מנוסחים בקפידה כך שיחולו רק על צד אחד של המפה, לנסיון של שקד, סמוטריץ' וחבריהם לסמן את אנשי ארגוני השמאל ע"י תגי זיהוי (אני מקווה שלא צריך להסביר לך כמה הרעיון הזה מזעזע), ותקבל תמונה עגומה של משטר שרודף את מתנגדיו, ועושה הכל כדי להשתיקם.
      מי שמשתיק כך את מתנגדיו בארץ אינו יכול לבוא אליהם בטענות כאשר הם פועלים בחו"ל.

    2. די אני בהלם.
      רק את הארגון שמפיץ שקרים ובדיות על כך שצהל מורכב מרוצחים – ולא מוכן לשתף פעולה עם פרקליטות צהל כדי חס וחלילה לשפר את המצב או להעניש את הפושעים – רק אותו השתיקו? (זה המקום לציין שהשתיקו בשמאלנית נפוצה אין פירושו השתיקו – אלא סירבו לממן! פשיסטים ימנים ארורים חחח).

      שתבין כמה הארגון הזה בזוי – זה ארגון שנותן פרס לפושעים לכאןרה. מגיע אליו חייל שסרח – או שחבריו ומפקדיו סרחו לטענתו והוא לא עשה דבר למנוע זאת או לתקן – גם לא בדיעבד, ונותן לו פרס – להסתובב בעולם ולהכפיש וללכלך מבלי שגרסתו תיבדק בצהל, על צהל ועל ילדינו שמשרתים בו.

      זה כל כך רקוב ומסריח. זה כמו שרוצחים יבואו להתוודות על מעשיהם בארגון זכויות אדם – שבתמורה יסרב לדווח ולשתף בכך את הרשויות הרלוונטיות, ואף יממן לרוצחים ולפושעים הללו מסעות לחו"ל, כדי שיספרו מניסיונם האישי על כל במה אפשרית איך כל עם ישראל רוצחים ופושעים – הנה הם עצמם כראיה לדןגמא.

      ארגון נאלח של בוגדים חסרי מצפון.

      ואנחנו דפוקים כי אנחנו לא מוכנים לממן אותו – מה שנקרא בשמאל כפי שציינתי 'משתיקים אותו'.

      לך תישן על האף, וקח אל יולי נובק והכנופיית עבריינים שלה אתך בבקשה.

  9. בראש ורישונה מעשים של גרמני הזה מיועדים עבור פוליטיקה פנימית בגרמניה עצמה שעולכת לקראת בחירות
    הוא נציג של מפלגת שמול שחברה מינורטארית אבל שניה בגודלה בממשלה
    לפיה מגמה בבחירות ביורופה וגם לפיה סכרים מפלגות סוציאליסטיות מתרסקות ואיתכן מעוד שבממשלה הבא המסרה זאת לא יהיה שלהם אילו בכלל הם יכנסו לממשלה.
    פרובוקציה זאת נועדה לקנות בוחרים מוסלמים הינם טורקים.
    זה לא יעיל להם. ככה התנהגה שבדית ואיפה היא? ככה ניסה בריטי בערך 5 שנים לפניי. לאחר מכן בריטים הצתרכו לעשות שמיניותעבור לאשר תקרית.
    סיטואציה בעולם השתנה. הגיע זמן שינוי אליאנסים וגרמניה שגם בלי זאת היתה בן ברית כזה שאם כאלו בני ברית לא צריך אויבים עכשיו לא בן ברית. אנחנו צריכים לחזק משמאותית תעמולה כנגד גרמניה וזה לא קשה בכלל. אז הדויטצ'ה שביינ הזה עצמו יזחול אלינו על הברקיים.

  10. בוא נעשה סדר בדברים-

    הגרמנים לא היו אנטישמים מעולם- הרי הם קיימו מגעים ויחסים עם הערבים שהם גם עמים שמיים, הדיונים הללו כאמור כללו תכניות משותפות להשמיד את העם היהודי. הגרמנים הם שונאי יהודים. הכתם הזה לא יעלם מגבם מעולם, זהו אות הקלון שלהם ואסור לשכוח זאת.

  11. תפסיקו עם הקאת עצמי. אינטרסים מניעים מעשים ולא יותר.
    תלמדו אצל בריאים. איך הם עומרים. זה לא היה טוב. זה לא היה יפה. אבל זה היה משרת אינטרסים שלנו
    יתרה מזה. שמול הם תמיד היו ויהיו אנטישמים.
    שמול נתמך על פופוליזם כלאומר על קבוצות אוכלוסיה לא מסכילה ודפוקה שחיה בעולם קונספיראציות שבמרכזה שיהודים זה אשמים.
    זה נולד לפני כ2000 שנים על ידי יוונים במאבק כנגד יהודים ולא יעלם במהרה.
    לנין, סטאלין, היטלר, מוסוליני (בסופו של דבר) והלה כולם בסופו של דבר אילו בהתחלה השתמשו אנטישמיות.
    זה אנשים בולטים וכמה מהם שפחות ידועים היו גם כאלו.
    שמול של היום שנלחם בשיניים על השרדות נהיה יותר ויותר כזה.
    היהודים שבינהם במציאות מצתרפים אליהם לעתים קרבות. זה קמעת כי כלל. זה תוצאה של חיים שנים רבות בגלות. זה לא בחירה אידיולוגית. זו בגידה.
    בלי רגשות בלי נקיפות מצפון צריכים להלחם איתם בכל כלים.
    אולי זה לא טוב ולא יפה אבל זה משרת אינטרסים שלנו.

  12. גרמניה שינתה פניה אבל לא את מטרתה: השמדת היהודים. אין הסבר אחר למימון עמותות NIF

  13. עדיין, במדינאות לא משחקים ברוגז. על נתניהו היה לפגוש את שר החוץ ולהציג בפניו את פרצופם של אירגוני השמאל החתרניים ולהציג לו את האמת על ההתנהלות של צה״ל

    1. נו באמת.
      ואז שר החוץ הגרמני היה מבין, מתעשת, ומפסיק מיד את המימון.
      אתה באמת חושב ששר החוץ הגרמני והגרמנים בכלל, לא יודעים מהו צה"ל? לא יודעים מה הם מממנים כל כך בנדיבות ובעקביות ולמה?
      ביטול הפגישה היא היא המסר הנכון והנחרץ היחיד בנושא.
      חבל רק שנתניהו התבזה והתקשר אחר כך לאותו שר חוץ נון גרטה, והשפיל קצת את עצמו ואותנו באקט מיותר.

      היה צריך לבטל וזהו. זה שנתניהו התקשר אחר כך לשוחח עם השר, שסירב לקבל את שיחתו – זה הביזיון היחיד בסיפור הזה. חבל.

  14. כל הסיפור על אביו של גבריאל מיותר, מאולץ ולחלוטין בלתי רלוונטי. גם על פי המאמר עצמו, גבריאל הבן אינו נאצי או ניאו־נאצי. מה גם שהוא שר החוץ של גרמניה. הביקור אינו פרטי אלא רשמי, והטענות המוצדקות בדבר הפרובוקציה האנטי־ישראלית צריכות להיות מופנות כלפי ממשלת גרמניה כולה – ולא כלפיו אישית.

    1. זה כלל לא מיותר.הפרו איסלאמיות והתמיכה באירן מתאימים לדפוס הנאצי. זה שהוריו התגרשו ושהוא חי שנים עם אביו ואחר כך לא זה חסר משמעות. בדרך כלל אחרי הגרושין גרים אצל האימא.להיות נאצי מוצהר אחרי השואה בגרמניה זאת לא תופעה של מה בכך וזה גם מנוגד לחוק הגרמני. התפוח לא נפל רחוק מהעץ.

    2. אלדד בק במאמרים קודמים ניסה לשכנענו שמרקל רגישה למשמעות השואה ולאחריות ההיסטורית הגרמנית לגבי עתידה של ישראל. והנה היא פירסמה הודעת תמיכה בשר החוץ שלה וזכותו לבקר מי שהינו רוצה במדינה דמוקרטית. כלומר גם היא במכוון תוקעת לישראל אצבע בעין.

      החוצפה בדברים אלה מזעזעת. מרקל יודעת היטב מיהם ומטרתם של ארגונים אלה. הגרמניה הזו, שהייתה פעילה בתנועת הנוער בגרמניה המזרחית, שלעולם לא הודתה באחריות גרמנית לשואה, מלמדת אותנו מהי דמוקרטיה. גרמניה על נסיכיותיה לפני 1871, ולאחר הקמתה כישות מאוחדת הצליחה רק כעשור, בימי רפובליקת ווימר , לקיים דמוקרטיה אם נתעלם מהרציחות הפוליטיות של מרבית האנשים שחתמו על הסכם שביתת הנשק, הסכם וורסאי, ורצח וולטר רתנאו.

      גרמניה ערב ההחלטה על כניעתה במלחמת העולם הראשונה, (שהוצגה כבקשה לשביתת נשק לפי 14 הנקודות של וילסון) סילקה את הקייזר והועברו סמכויות למפלגות הגרמניות חסרות המשקל במונרכיה ההוהנצולרנית, ובימי הדיקטטורה הצבאית בפועל על ידי הינדבורג ולודנדורף בשנתיים האחרונות של המלחמה. הפיקוד העליון הגרמני הוא שהורה לעשות זאת על מנת להעמיד פנים שגרמניה נכנסה לתהליך של דמוקרטיזאציה למען לשפר את תנאי הסכם השלום. כפי שההיסטוריון א.ג.פ. טיילור כתב, הגרמנים קיבלו פקודה מהצבא להקים דמוקרטיה…

      הדמוקרטיה הגרמנית לאחר מלחמת העולם השניה הוקמה על ידי כידונים אמריקנים ובריטים. וספק אם הייתה מתייצבת אילולא כוחות הכיבוש של בנות הברית שישבו בה עד סוף שנות החמישים.

      אנו עוד נצטער על איחוד גרמניה (תאצ'ר התנגדה לכך כיוון שהבינה שהדבר יוביל להגמוניה גרמנית באירופה, והייתה בעלת תודעה היסטורית).

      ישראל שגתה שהחליטה לקנות מערכות נשק גדולות כצוללות שיוצרות תלות חמורה במדינה זו במובן האסטרטגי ולכך גם השלכות במובן המוסרי עלינו. (היו אלטרנטיבות לצוללות קונבציונאליות המיוצרות במדינות אחרות, אך הכסף הגרמני דיבר). ובוודאי שאין צורך באימונים משותפים עם כוחות צבא גרמנים שנעשים בפרופיל נמוך.

      מבחינתי, הישראלים שמהגרים לגרמניה, ויהודים הבוחרים לחיות במדינה זו, ומדברים בשפת הרוצחים, שרצחו את סבתי ואת שמונת דודי, בארצם, הינם חלאת המין האנושי ומחזקים את הסטיגמות האנטישמיות של עם ארור זה כלפי יהודים וישראלים.
      עתה בתהליך הפיכת הקורבן לאשם שהם מקדמים הם מתחברים לחלאות שבתוכנו.
      הגרמנים לא שילמו מחיר של ממש על פשעיהם נגד האנושות. המזל ההיסטורי לאחר המלחמה שיחק לטובתם. גורלם היה הרבה יותר קשה אילולא פרצה המלחמה הקרה וגרמניה הפכה לציר מרכזי כנגד הסובייטים. גם התפתחות המחשבה הרילאטיביסטית שפשטה במערב, איפשר להם להציג עצמם כקורבנות לפשעי מלחמה של בנות הברית בשל הפצצות הערים הגרמניות. חוקרים והיסטוריונים מערביים הצטרפו אליהם. (רובם שייכים לשמאל האקדמי בארה"ב).

      אל תתרשמו מן המתינות הגרמנית כיום. לפני איחוד גרמניה על ידי ביסמרק ב-1871 שהתאפשר על ידי יזימת 3 מלחמות, נגד אוסטריה, דנמרק, וצרפת, הם תוארו כעם של פילוסופים ומשוררים. מאז גרמו לשתי מלחמות עולם והביאו את האנושות לתהום הביבים. הם כרגע נחים, כמאמר בן-הכט. אולם, ביחס לעם היהודי היושב בציון הם כבר לא נחים. במידה רבה התנהגותה ובחירותיה של ההנהגה הישראלית לדורותיה תרמה לכך שהינם מרימים ראש כלפינו.

  15. ברור, מי חשב אחרת
    גרמנים עם שמאלנים הולך ביחד

  16. גם ב"צלם" וגם "שוברים שתיקה" מתייחסים לשטחים שלא בריבונות ישראל.
    הגדה היא שטח כבוש שישראל לא מסוגלת או פוחדת לספח.
    שני הארגונים לגיטימיים ולא הוצאו מחוץ לחוק, לכן כל הטענות כליפהן פסולות ולכן מיותרות.

    1. להזכירך שוברים שתיקה הם אלו שסיפקו לגולדסטון את ה"עדויות" לדוח גולדסטון. ששנתיים אחרי פרסום הדוח השופט גולדסטון בעצמו התנצל והודה שסופקו לו עדויות שקר ותעמולה מתוחכמת שהצליחה להונות אפילו שופט. עד כדי כך התעמולה של שוברים שתיקה היא מתוחכמת על גבול השטנית.

      וזרועות העמותות הזרות ממזמן לא עוסקות רק בשטחי יהודה ושומרון אלא קיימת נוכחות מסיבית שלהם גם בירושלים, בנגב, במאבק בנושאי דת ומדינה(למה לנוצרים מחוץ לארץ צריך להיות סאי במשקל היהדות במדינת היהודים?), ולאחרונה אפשר לראות אותם גם מתחילים ללטוש עיניים לפעילויות בצפון הארץ.

  17. יהודה ושןמרון אינם שטחים כבשים. זו המולדת שלי והבית שלי וערש תרבותי.
    ואם להתעקש על הגדרות וחוקים – זהו שטח במחלוקת.
    המונח שטח כבוש הומצא על ידי אויבינו ושונאינו – ממש כמו 'העם הפלסטיני' שמורכב רובו ככולו ממהגרי עבודה ממצרים, עיראק, סוריה וכולי.
    הפלסטינאים הם עם ויהודה ושומרון הם שטח כבוש – ממש כמו שדרום תל אביב כבושה והמסתננים מסודאן ואריתריאה הם עם ילידי כבוש.

    חבל שהשמאל הישראלי הבזוי מאמץ את המילון של הנאצים, והערבים (הפשיסטים שבהם – לא כולם אך אולי רובם) בכזו חדווה משונה והתלהבות.

    נב לפדופילים מותר, במדינות מסוימות, והם אף עושים זאת, להתאגד ולהקים ארגונים. זה חוקי למהדרין. (במדינות מסוימות בארצות הברית למשל).

    אז מה? אז הכול בסדר איתם? אז זה נורמלי להיות חבר בהתאגדות שכזו?? זה לגיטימי כי זה חוקי להתאגד?

    נו באמת. גם הנאצים בגרמניה ובאירופה לא עברו על החוקים המעוותים ששונו לחלוטין באותה תקופה. אז הכול בסדר. נו באמת…

    לא כל מה שחוקי – מוסרי.

    אבל בשמאל בטוחים שהמוסר רשום על שמם בטאבו, ולפעמים לא רואים את הגיבנת של עצמם.

    ארגוני השמאל הקיצוני הם גזעניים, רוויים בשנאת ישראל ושנאת יהודים, ומתעלמים ובכך מעודדים – הפרת זכויות אדם בקרב ה'פלסטינאים' עצמם.

    אז הם עוד לא מחוץ לחןק, לצערי. בינתיים 🙂

  18. האם שר החוץ היה מבצע פרובוקציה דיפלומטית כזו ללא ידיעה והסכמה של מרקל,הממונה עליו ?
    קשה לי להאמין.
    האם המהלך באמת קשור לבחירות או לדעת הקהל,או אולי זה קשור למפגש שהיה לא מכבר בין
    אובאמה למרקל ובו התבקשה מרקל לבצע את הפרובוקציה ?
    זה בהחלט נשמע כמו מהלך שמתאים לצורת החשיבה של אובאמה.

    מאד מאד מגוחך שמרקל נחשבת בגרמניה ל"ימין".בהשוואה אליה ולמפלגה שלה גם דב חנין הוא ימין קיצוני.

    אני לא רואה שום בעיה עם תמיכה באידיאולוגיה נאצית.
    הנאצים היו משטר נפלא ללבנים נוצרים.האלטרנטיבות הן משטרים שטובים לכושים,ליהודים,למוסלמים
    ולמכסיקנים על חשבון האדם הלבן הנוצרי.
    אם הייתי נוצרי,רוב הסיכויים שהייתי מעדיף את האלטרנטיבה הנאצית על כל האלטרנטיבות האחרות
    שתומכות בחיסול האדם הלבן והציביליזציה שלו בתירוץ כזה או אחר.

    העובדה שהילד נלקח מאביו,ככל הנראה בגלל דעותיו,מלמדת היטב איזה רודנות קיימת באירופה,ארה"ב וישראל
    שקוראות לעצמן "דמוקרטיה".

    בטורקיה ורוסיה יש דמוקרטיה פי אלף ממה שיש כאן או בארה"ב או באירופה.
    הכותב לא מבין מהי דמוקרטיה.
    נא לקרוא קצת בנושא.בורות איננה משהו שיש להתגאות בו.

  19. אם מדובר בפרובוקציה מכוונת, התגובה של ביבי יותר מקוממת. הוא היה יכול להמנע מליפול למלכודת ולא עשה את זה. כאשר אתה יודע שטומנים לך מלכודת ואתה נכנס אליה בכל זאת, אתה או מטומטם או ציניקן שרוצה לפגוע ביחסים בין המדינות כדי להשיג קולות בקרב מצביעי הימין שטופי המוח והשנאה לארגוני זכויות אדם. וכולנו יודעים שביבי לא מטומטם.