השמאל מתחנף לטראמפ, אבל האינטרנט זוכר: "שקרן, אלים גזען"

היום הם מתחנפים ומדברים על "חלון הזדמנויות", אבל עד לא מזמן הנשיא טראמפ היה עבורם אדם אפל ולא לגיטימי. המדריך השימושי לשמאל ולתקשורת הישראלית

"דבריו של טראמפ מזעזעים ומעוררים שאט נפש". הרצוג עם לבני ומיכאלי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כבוד הנשיא טראמפ,

ברוך הבא למדינתנו. ישראל קטנה אמנם, והתקשורת שלנו אינה כה מפותחת ומוטה כמו זו שלכם, אבל גם במדינת היהודים יודעים לעשות תקשורת מגויסת.

את סדר היום שלה לא צריך להציג בפניך: ממילא רוב התובנות שלה על העולם לקוחות מה'ניו יורק טיימס' או מתדריכים אישיים שנתן הבית הלבן של אובמה. אבל בכל זאת, כשירות נשיאותי מיוחד, רצינו כאן ב'מידה' לערוך לך היכרות עם חלק מהאנשים ומערכות החדשות שבוודאי תפגוש בביקורך.

כבוד הנשיא, חשוב שתדע כי רבים מנבחרי הציבור אצלנו משמשים שופר של המפלגה הדמוקרטית. כבר בדצמבר 2015 שלחו 37 חברי כנסת מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשו שיבטל פגישה שנקבעה אתך. "בהול – תגובה לדבריו הגזעניים של המועמד דונלד טראמפ", הייתה כותרת המכתב, שזכה לתמיכת הח"כים הערבים והשמאל הקיצוני.

יוזמת המכתב, ח"כ מיכל רוזין ממפלגת השמאל הקיצוני מרצ, דרשה מנתניהו "לגנות בפומבי את דבריו הגזעניים של טראמפ". יו"ר המפלגה שלה, זהבה גלאון, הצהירה שהנשיא האמריקני הוא "שקרן, אלים, גזען, מטרידן, מושחת, מיזוגן וחסר כישורים", ש"בנה את מועמדותו על ליבוי פחד ושנאה".

עד כאן השמאל הקיצוני. אבל בוודאי תשמח לגלות שעל המכתב חתמו גם עשרה ח"כים משורות 'המחנה הציוני' ובהם איתן כבל, עמיר פרץ ואראל מרגלית, ואף שניים מחברי הקואליציה – רועי פולקמן (כולנו) ויעקב מרגי (ש"ס). יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק הרצוג, היה  אמנם זהיר מספיק כדי לא לחתום, אך טרח להסביר לעיתונות כי "דבריו של טראמפ מזעזעים ומעוררים שאט נפש".

גם יאיר לפיד, יו"ר סיעת 'יש עתיד', המייצג את המרכז הפוליטי בישראל, לא ממש שמח שנבחרת. "אין לי בעיה עם אנשים שאומרים את דעתם בגלוי, יש לי בעיה כשזה הופך לגסות רוח או לגזענות", אמר לפיד כשנשאל עליך. מפתיע? לא ממש, שהרי 6 מתוך 10 מחברי הסיעה שלו חתמו על מכתב החרם נגדך.

ולסיום, מרב מיכאלי, יו"ר סיעת 'המחנה הציוני', כתבה בבוקר שלאחר הבחירות כי "זה לא הבוקר שקיווינו לו". לדעתה, יום ניצחונך היה "יום קשה שבו נבחר אדם שנשא דגל של שנאה, פגיעה והשפלה בנשים ובאחרים. זה יום קשה לכל הנשים והגברים שנשאו עיניים אל האשה הראשונה שהיה לה סיכוי אמיתי ומוצדק להיות האשה הראשונה בתפקיד מנהיגת העולם החופשי".

מ'הארץ' עד ידיעות'

כבוד הנשיא, בצער רב עלינו לדווח לך שהתקשורת הישראלית לא מאוד שונה מתקשורת השמאל האמריקני.

נפתח במותג הישראלי המוכר ביותר בעולם: עיתון 'הארץ', שמחזיק גם במהדורה אנגלית. במהלך מערכת הבחירות בארצך התגייס 'הארץ' לשירות יריבתך הילרי קלינטון ולהשחרת דמותך. הנה כמה דוגמאות: "טראמפ: האידיוט השימושי של דאעש" – זו הייתה כותרת מאמרו של כתב העיתון בארה"ב חמי שלו, שטען במאמר אחר כי אתה "גזען, שקרן, נוכל, פנטזיונר, מסית, ציניקן ובעיקר מניפולטור מופקר".

גם עורך חדשות החוץ של 'הארץ', אסף רונאל, חשב שאתה "מועמד החלומות" של אסד ודאעש, ושבחירתך "צפויה לתת זריקת מוטיבציה לארגוני הטרור לפגוע במטרות במערב". לאחר ניצחונך בבחירות חשו בכירי העיתון שהם מצויים ב"תסריט בלהות", כפי שצייץ הפרשן ספי הנדלר: "אלוהים שְמור על אמריקה כי האמריקאים די התרשלו בשמירה אתמול".

באופן כללי אתה תרגיש בבית בין דפי 'הארץ'. גם שם, כמו בתקשורת שאתה רגיל אליה, משתעשעים בדמיון בינך ובין היטלר; מפיצים את המסר הקבוע שאתה סוכן של פוטין, ש"יהפוך את רוסיה לגדולה שוב"; לדעתם פוטין הוא ה"אליל" שלך, ולטענתם הדבר "מעיב על חופש הפעולה בסוריה", קביעה שפורסמה שעות ספורות לפני מתקפת ה'טומהוקים' האמריקנית על בסיס צבאי של אסד, בעקבות השימוש שלו בנשק כימי.

כדאי שתדע: כתבי החוץ של 'הארץ' כועסים במיוחד, כי מאז שנבחרת סגרו להם את ברז ההדלפות מהבית הלבן, והם צריכים לעסוק בעיתונאות אמתית. אולי כדאי שתשקול קרן מיוחדת להסבה מקצועית לפייק־עיתונאים מתוסכלים.

גם מותג ישראלי מוכר אחר, 'ידיעות אחרונות', לא ניסה להסוות את תפיסותיו. לאחר הניצחון בבחירות הגיבה סימה קדמון, הפרשנית הבכירה של העיתון, במאמר היסטרי שבו כינתה אותך "בריון גס רוח, מטריד מינית, שהונה את שלטונות המס", והנשיא "החוצן הראשון". היא גם רמזה שנשיא ארה"ב הוא עבריין מין כלפי קטינות, כאשר פנתה לאמריקני הממוצע בתהייה: "האם היית משאיר את בתך בת ה־13 לבד בחדר עם הנשיא החדש?".

 

קדמון לא לבד. במהלך הקמפיין פורסמו במדור הדעות של 'ידיעות' 31 מאמרים בנושא הבחירות בארה"ב. לפי בדיקת אתר ביקורת התקשורת 'פרספקטיבה', 24 מהמאמרים היו נגדך, בעוד 7 הוגדרו כ"ניטרליים". 0 מאמרים ייצגו את עמדתו של הבוחר האמריקני.

מערוץ 2 עד ערוץ 10

נעבור כעת ברשותך לתקשורת המשודרת. הערוץ הנצפה ביותר בישראל, ערוץ 2, נמצא בהלם עמוק כבר למעלה משנה. כבר כאשר ניצחת בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית, שאלו המגישה יונית לוי וכתב החוץ ניצן הורוביץ במהדורת החדשות של הערוץ: "מה עובר על המפלגה הזו, זה מה שנשאר ממנה?" שאלה מעניינת, במיוחד לאחר שקבעו כי "טראמפ כבש את המפלגה הרפובליקנית בניגוד לרצונה", וכי אתה בסך הכל "אדם לבן שמפחד מכל אחד אחר".

עורך חדשות החוץ של ערוץ 2, ערד ניר, טען שאתה "לא ראוי להיות נשיא", מכיוון שאתה "בז להורים שכולים, בז למוסלמים, בז למקסיקנים, בז לנאט"ו ולאיחוד האירופי. הוא בז לסין. הוא בז להסכמים הבינלאומיים שארצות הברית חתומה עליהם. הוא בז למדינה שבה הוא חי ומנהל את עסקיו".

הם ממשיכים בזה עד היום. קח למשל את פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' שאמר אתמול בגלי צה"ל שכינה אותך "בור" ואמר שאתה "אדם שאין לו מושג וחצי מושג בהוויה בינלאומית ובבעיות המקום… שלא מסוגל לקרוא נייר של שלוש שורות וגם זה בתנאי ששמו מוזכר שם".

נדב איל, עורך חדשות החוץ של הערוץ המתחרה, ערוץ 10, כינה  את פוטין "פטרון" שלך, שהצליח לכאורה להכניס אותך לבית הלבן. "כמעט שלושה עשורים אחרי נפול ברית המועצות ודווקא כעת, כשהיא מכווצת ונאבקת, הצליחה אמא רוסיה לבחור לעצמה בן אמריקאי וללוות אותו, צעד אחרי שעל, הלוואה אחרי השקעה, אל הבית הלבן", כתב איל במגזין 'ליברל בינואר האחרון, רגע לפני השבעתך לנשיא .

איל גם היה זה שיעץ לכתב המדיני של חדשות 10, מואב ורדי, לשאול אותך במסיבת העיתונאים המשותפת עם ראש הממשלה נתניהו על הקשר שלך ל"התגברות האנטישמיות" כלפי יהודי ארה"ב.

כן, עדיין אין מילה עברית ל"פייק ניוז", אצלנו פשוט קוראים לזה "התקשורת".

כבוד הנשיא טראמפ, ברוך הבא לישראל. אנו מקווים ומייחלים להצלחתך.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. הערות קטנות:
    כבר קיים מושג ישראלי וותיק ל"פייק ניוז" והוא "תשקורת", הצעות לשיפור תתקבלנה בלצון.
    צריך לבצע מחקר מדעי על מנת להוכיח שהניויורק טיימס הוא המורה של הארץ ולא להיפך.
    דבר אחד בטוח גם שם וגם כאן, מדובר באחים שלנו, מסכנים, שרואים בעיניים כלות איך הזיותיהם (מאווייהם) מתנפצות (מתנפצים) אל סלע המציאות.
    רחמנות עליהם, קשה להם, הם לא מסוגלים לקבל את זה, רק כאשר הרוב הוא שלהם אז הרוב קובע, ואילו כאשר ההמון הנבער מחליט אחרת, המסכות נופלות ומתגלים דיקטטורים\פאשיסטים קטנים ועלובים שלא מוכנים לתת חופש דיבןר וכו'.

  2. לא הבנתי מי מתחנף אליו, ולמה זה רע. הוא נבחר. הם לא מרוצים מזה, אבל אין להם ממש ברירה. לא סיבה לכתוב מאמר.

    1. כנ"ל.

      מידה, אני אוהב מאוד לקרוא אתכם, אבל מודה שלא כ"כ הבנתי את מטרת המאמר..
      מלבד זאת, חשבתם אולי לצרף גם את דבריו של הנשיא טרמפ עליהם הגיבו בוז'י הרצוג ויאיר לפיד..?
      יצרתם מצג שווא כאילו השניים סתם הגיבו מבלי לחשוב, אך לכולם ברור שלנשיא טראמפ יכולת להוציא מפיו משפטים שהם, איך נאמר זאת, לא תמיד קונצנזוס..

  3. קשקוש מקושקש. הם לא אומרים שהוא אמא תרזה או גנדי . הם מדברים על טראמפ בהקשר אחד הסכם השלום. אף אחד לא חושב בשמאל שהוא לא כוחני נרקביב מיזוגן ואיכס של בן אדם. ומה אתכם ? מתחילים להתגעגע לכושי האסלמיסטי האנטישמי ?

    1. ממש ממש לא. ברור שאת מתגעגעת נורא לנשיא לשעבר מהמדרסות של ג'קרטה, אבל זה מה יש. תפנימי.

    2. אתם שם בשמאל ממשיכים להשליך את דעותיכם המבחילות על אנשים נורמטיביים. הביקורת על אובמה לא מתרכזת במי הוא אלא במה הוא עושה ומה הוא מסמל. זה רק אתם שרואים את העולם בצורה בינארית – מי שדעותיו לא תואמות את שלי ב100% הוא מיזוגן טיפש מטריד מינית שעלה ארצה משערי הגיהינום.

  4. הם חבורת חלאות הזויים אפסים. נקווה שתמיד ישארו באופוזיציה !

  5. כתבה מאכזבת ובלתי מייצגת. בחירתו של טראמפ, במיוחד בשלבי הפריימריז, היתה אכן מדאיגה מאוד, ולא היה צריך להיות שמאלני כדי להיות מוטרד ממנה באותם ימים. שכחתם שבדרכו למועמדות טראמפ רמס מועמדים פנטאסטיים כמו מרק רוביו, טד קרוז ואפילו ג'ב בוש, בצורה מכוערת ביותר.

  6. השמאל הוא חבורה של אופרטוניסטים מעוררי רחמים.

  7. אויש לקקנים. גם אחרי שטראמפ הפר את כל ההבטחות שלו לימין הישראלי, אתם ממשיכים להתרפס בפני הפריץ.

    1. כפי שאתה ודומיך ליקקתם לאובמה?
      בכל מקרה, בטח יש משהו טוב בטראמפ, אחרת לא היית כל-כך אובססיבי בשנאתך כלפיו.

  8. צריך לתרגם את המאמר הזה לאנגלית ולהדביק אותו, עם תיוג של כל אותם חברי כנסת והציטוטים הארסיים שלהם על הקיר של עמוד הפייסבוק של הנשיא, הבית הלבן, הקונגרס ורוה"מ.

    1. לא צריך. צריך לתרגם מאמרים שמראים את כל הדברים שאנשים טובים בישראל אמרו על טראמפ. אין לטראמפ צורך בעוד תקשורת מתנגדת – יש לו את זה מספיק בבית. פה צריך ליישר קו מקיר לקיר ולא ללחום את המלחמות הפנימיות שלנו בחוץ. זה מה שמייצר אנטגוניזם לישראל. זה דבר ששמאלנים כל היום עושים. מתרגמים את דברי השנאה שלהם לאנגלית.

  9. העצוב בכל הסיפור הוא שכל אדם שלמד תקשורת והתקבל לעבודה בעיתון כל שהוא הופך פרשן ברשות עצמו.אם יש לו ידע או כישורים זה באמת לא חשוב. תעודת העיתונאי פותחת בפניו את כל דלתות הטיפשות.
    אם אני הקטן אנסה להביע דעה ינפנפו אותי. זה בכלל לא חשוב אם יש לו או אין לו כישורים מינימליים. יש לו פינה קבועה בעיתון על כל השטויות שהוא יפיץ שם. בארה"ב יש אתר חדשות נטו. ללא פרשנות. תענוג לצפות בו.

  10. מה חדש בזה?הסמול מייצג את השפל בסולם האמינות הפוליטית בליווי ערכים של בגידה-צביעות ובחינת מציאות אפס!

  11. לכל התוהים על מטרת המאמר: להערכתי מאמר זה נכתב בשביל להוכיח שוב מהו ההובי האהוב כל כך על השמאל: יצירת נזק ליחסי החוץ של ישראל, נאיביות והימור קבוע על הסוס הלא נכון

  12. אני מקוה שהאמריקאים יבטלו את ויזת הכניסה שלהם לארה"ב

    1. המילה "תשקורת" מכוונת אל הגוף שמייצר פייק ניוז.
      תרגום נכון הוא "חדשות מזויפות" אבל זה קצת ארוך.
      אז אולי "חדָפות"…

  13. מאמר מצויין במיוחד לאדם כמוני שתמך בטראמפ מראשית צעדיו בהתמודדות. רק מין הראוי לתקן את המינוח שמאל, זה כבר מזמן הוא ז"ל [ברל, בן גוריון, אלתרמן…] מה שיש לנו כיום בתישקורת ובפוליטיקה זוהי תעשיית הבגידה [על פי חוק] שכל יעודה הוא לסייע לפלשתינים ביעודם בהשמדת ישראל.