הפגנת התמיכה במחבלים של השמאל הישראלי

אוהבים את איימן עודה, בזים להרצוג ומתים על אבו-מאזן. השמאל הישראלי יוצא לרחובות, וחושף את פרצופו האמיתי

מעניקים לגיטימציה למחבלים במסווה של "ציונות"; ההפגנה בכיכר רבין. צילום: פלאש 90.

"הפגנת השלום", "הפגנת השמאל", "הפגנה נגד הכיבוש", "הפגנת שתי המדינות". שמות רבים ניתנו לעצרת שנערכה אמש בכיכר רבין, אך התיאור המדויק ביותר להתכנסות אנשי השמאל במרכז תל אביב היא "הפגנת התמיכה במחבלים".

"האסיר חולם על החופש", אמר ח"כ איימן עודה בנאומו בעצרת, וזכה לתשואות כשהציג את החזון האנטי־ציוני שלו: "בעזרתכם נוכל לייצר אלטרנטיבה, שהילדים שלי יהיו אזרחים שווים באמת במדינה הזו".

עודה, שהביע בעבר תמיכה בתנועת החרם נגד ישראל, ביקר את רוצח השר זאבי ועלה לרגל לקברו של אבי הטרוריסטים הפלסטיניים עז א־דין אל קסאם, היה מסמר הערב כשזעק "איפה שיש מאבק יש תקווה", וחשמל את ההמון. אחרי הכול, אין כמו עודה, ששבת רעב למשך יממה לאות "סולידריות" עם הרוצחים שבכלא הישראלי, כדי לספק השראה לשמאל החדש. איך סיכם אחד המשתתפים? "אני מאוהב באיימן עודה".

מנחה הערב, יוסי צברי, המגדיר עצמו כ"יהודי-ערבי" וטוען כי המזרחים בישראל נכתשים תחת "מכבש הזהות הישראלית", סיפק לנוכחים רגע אוריינטלי כאשר ביצע מעל הבמה שיר מחווה ל"תרשום אני ערבי" של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. בסוף השיר פונה דרוויש ליהודים בישראל ומאיים עליהם כי "בשרו של הכובש יהיה לי למאכל / היזהר / היזהר / מהרעב שלי / מהזעם שלי". אגב, השיר נכתב בשנת 1964, שלוש שנים לפני כיבוש יהודה ושומרון, והוא לא מכוון למתנחלים. 

כוכבת נוספת של ההפגנה הייתה זהבה גלאון, שדקלמה ססמאות על "תקווה" ו"יוזמה" שישראל צריכה ליטול. לא צריך לבדוק את תולדות הסכסוך כדי להבין את הניתוק שלה מהמציאות; די בכך שהיא דיברה על 40 אלף איש ש"הגיעו לתמוך בשלום", בזמן שהמשטרה מעריכה שהיו לא יותר מעשרת אלפים, וגם זה בהערכה נדיבה. אם קמפיין משומן כזה – במימון הקרן החדשה לישראל ועמותות שמאל רבות אחרות – לא מצליח להביא יותר מפרומיל מנדט לרחוב, סימן שמשהו לא עובד.

השמאל הנוכחי הקצין כל כך שכבר אין בקרבו מקום לשמאלנים "רגילים" דוגמת יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שזכה לשריקות בוז רמות מהקהל שהפריע לנאומו כמה פעמים.

ואת מי מעריצים שם בשמאל? את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו־מאזן, שקרא למפגינים לכונן "שלום של אמיצים" והמיס את הלבבות. אתמול למדתי שבעצם מחמוד עבאס הוא יו"ר האופוזיציה דה-פקטו. 

בתום הערב תהיתי בפני אחת המפגינות כיצד היא וחבריה מעריצים אנשים כמו איימן עודה, המביע סולידריות עם רבי־מרצחים שעל ידיהם מרוח דמם של עשרות ישראלים חפים מפשע. אך לפני שקיבלתי תשובה הגיחה חברתה והשיבה בסרקזם "אה, עודה הוא זה ששולח מטוסים כדי להפציץ ילדים בעזה". המשוואה ברורה: הרוצחים האמיתיים הם לוחמי צה"ל.

השמאל מסתבר איבד לא רק את הגאווה והזהות הלאומית, אלא גם את המצפון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

31 תגובות למאמר

  1. וזוהי תשובתינו לשמאל ההזוי:

    לעד חיה בלבבנו
    האמונה הנאמנה
    לשוב לארץ קודשנו
    עיר בה דוד חנה

    שמה נעבוד אלוהינו
    בחדווה, בגילה וברננה,
    שמה נעלה לִרְגָּלֵינוּ,
    שלוש פעמים בשנה.
    לעד חיה…

    שמה נעמוד לגורלנו,
    אב המון קנה,
    שמה נחיה חיינו,
    חיי עדת מי מנה.
    לעד חיה…

    תורת חיים חמדתנו,
    מפי עליון ניתנה,
    נצח היא נחלתנו,
    ממדבר מתנה.

  2. לצערי היהדות היא המחלה אוטואימונית הכי קשה שיש.
    מותר לשמאל לנסר את הענף שהם יושבים עליו. הבעיה, ששאר עם ישראל נמצא עליו…
    לעם ישראל יש בעיה…

  3. לקרא לרבבת מפגינים (במקרה הטוב) "השמאל" זה לא רציני.
    השמאל אכן איבד את זהותו אבל השמאל לא היה אתמול בכיכר. מה שראינו בכיכר זה שמאל קיצוני שתומך בשתי מדינות במתכונת הבאה:
    1. מדינה פלשתינאית נקייה מיהודים בכל שטחי יהודה שומרון ועזה.
    2. מדינת כל תושביה בגבולות 67.

    1. למה זה לא רציני?
      האם יש לך סטטיסטיקה לגבי כמה נפוצות דעות כאלה בקרב השמאל הישראלי (קרי – מובילי ההחלטות של השמאל הישראלי), או שזה לא יותר מתחושה אישית/אנקדוטות?

    2. מי בשמאל ה"מיינסטרימי" מתנגד למה שכתבת? הרי זה אוסלו.

  4. ומשטר צבאי במשך 50 שנה על אנשים חסרי זכויות אזרח זה בסדר מבחינתך ? ילדים ישראלים בני 18 ששמים להם נשק ביד ושולחים אותם להתפרץ לבתים של משפחות פלסטיניות באמצע הלילה כדי לתחזק את השליטה הישראלית בשטח זה תקין מבחינתך ? זה נראה לך בסדר, מתאים לך להמשיך ככה ? והאשמות על תמיכה במחבלים הם פשוט חוצפה. אנשים מהשמאל משרתים בצה״ל לא פחות מאנשים מהימין ומסכנים את חייהם כדי שכותב המאמר יוחלט לחיות בביטחון.

    1. ואם לא מתאים-מה האלטרנטיבה? להקים להם מדינה בשטחי יו"ש(שלא תשרוד כדמוקרטית אפילו רגע- עיין ערך עזה?), לחשוף את משוללי זכויות האזרח לרצח שוד והרג מצד בני עמם?, לתת להם מדינת יודנריין ולהישאר עם איימן עודה שתומך היום באסאד?
      נכון, קשה לקיים מדינה דמוקרטית במזרח התיכון-זה גובה מחיר כבד-אבל גם לנו וגם לאיימן עודה וחבריו המצב הזה עדיף ללא שיעור על שלטונם הנאור של אסאד,אבו מאזן ודומיהם

  5. מדוע עודה קיבל רשות דיבור?כי הבטיח להביא באוטובוסים ערבים הסרים למרותו!ואכן 70% מהמפגינים היו ערבים(!~! ו השאר זבלים וטינופות מהסמול ההזוי וקיבוצניקים משועממים!

  6. תמשיכו עם הפנאטיות החולנית והפטישיזם שלכם למלחמות והרוגים.
    תמשיכו לשלוח את הילדים שלנו למות למענכם בהתנחלויות מלאות במתנחבלים בסוף העולם.

    יום יבוא וציבור המתנחלים ומנהיגי הימין שלו ישאו בעונש על פשעיו נגד העם.

    1. בינתיים רק הימין הביא שלום אמיתי, אבל העובדות לא מעניינות את השמלאן המצוי שרק בעיני עצמו הוא התגלמות הצדק וההומניזם, מי שמריע להיימן עודה איבד צלם אנוש!

  7. 2000 שנות גלות עשו את שלהם וחרתו בגנום היהודי מוטציה שיהיה קשה מאוד למחוק בעתיד הנראה לעין.

  8. מה קרה אים מקום לדעות אחרות???? שמאל מה שמאל כן מדינה בקווי 67 או קולוניה או קונפדרציה אבל חייבים פיתרון כזה או אחר והשמאל שיחרר את כל האדמות מ67 מ73 וישה שלום עם ירדן אבל אתם אתר גזעני אז למה שתעוותו תהיסטוריה למה לא תכתבו על מחדליו של הימין שדופק תפריפריה שמזלזל בזקנים במסדרונות בתי החולים שניצולי השואה בקושי כסף לתרופות יש שהצעירים ללא דיור שהכל יקר מבכל מדינה מערבית אבל הכי נוח לא לעשות כלום ולא להגיע לפיתרון כמה טוב שאפשר להאשים בכל גרעפס שהימין עושה את השמאל שמאל שמאל שמאל אבל הימין שחגג ביום ירושלים ןקילל ואיחל (ציטוט)ימח שמם של הערבים זה בסדר???? תג מחיר זה בסדר???? שריפת ילד ערבי??? זה בסדר ???? לכרות עצים או מטעים זה בסדר???? לקלל רמטכל" להסית לפלג זה בסדר??? תתביישו לפחות תהיו הגונים השמאל זה הפיתרון.

    1. אני ממליץ למורדי להעביר את כל הארץ ותושביה לשליטת הערבים, כך ודאי ישתפרו חיינו ללא הכר- לא יהא מחסור בתרופות לא תהיה צפיפות בבתי חולים וגם דיור בר השגה מן הסתם יהיה בשפע.

  9. השמאל בנה את המדינה מה הימין עשה לא של אז של היום????? הפריט כל מה שזז דור שלם ללא דיור זקנים מופקרים בבתי אבות ובמסדרונות בית החולים אלימות קפיטליזם ראש ממשלה שזולל גלידות על חשבון משלם המיסים העם חנוק אבל במקום להיות הוגנים אתם מסיתים ומפלגים תתביישו לכם תכתבו על הליכוד שמעלה מיסים שניצולי השואה אין להם כסף לתרופות שהעם עבד לשלטון זה תכתבו צה רוצים שניתקע לא צריך פתרון לבעיה הפלשיתינית הם צריכים עצמאות ומדינה על אפכן וחמתכם ימנים טיפשים.

  10. לא את המצפון איבד השמאל אלא את שפיות הדעת, ואת הקשר לעם היהודי

  11. צריך להבין שמה שקרוי שמאל קיצוני שהרכיב את משתתפי ההפגנה אמש ומארגניה, הוא בעצם שמאל בוגדני, אנטי ציוני. הוא בוגדני גם על פי חוק עבירה על סעיף מפורש בסדר הדין הפלילי 97 כל הפועל למסירת שטח בשליטת ישראל לריבונות זרה עוסק בבגידה ודינו מיתה או מאסר עולם. מעבר לכך, מנהיגי אירגוני ועמותות השמאל הללו נתמכים בעיין יפה מאוד על ידי האנטישמיות הבינלאומית והיעוד שלהם הוא לפורר את ישראל מבפנים, כדי להביא לחיסולה. את מלאכתם זאת הם מבצעים יפה וגם זוכים לתמיכה לא מבוטלת מממשלות ישראל לדורותיהם, לרבות ממשלת השמאל מרכז הנוכחית, שמתחזה להיות ממשלת ימין.

    1. רוב החבר'ה שהיו שם הם סתם צעירים שחיפשו איפה לבלות את הלילה, תחפשו בדף הפייסבוק של אורן חזן, ותראו כמה זה נכון.

  12. " כשהציג את החזון האנטי־ציוני שלו: "בעזרתכם נוכל לייצר אלטרנטיבה, שהילדים שלי יהיו אזרחים שווים באמת במדינה הזו"."
    אם שוויון בין אזרחים הוא חזון אנטי ציוני, האם הציונות היא תנועה שמתנגדת לעיקרון הדמוקרטי של שוויןן? השמאל אולי "תומך במחבלים", אבל הימין ממשיך לייצר חומר מעולה לBDS

    1. העיקרון הדמוקרטי של שיוויון אינו חל על אוייבים מוצהרים שמדברים ומבטיחים השכם וערב שהם מתכוונים להשמיד את מדינת ישראל. ועד שזה יקרה הם פשוט יחסלו כמה שיותר יהודים כדי להגיע לגן עדן. מה אנטי ציוני? אנטי ציוני זה ללכת נגד הייעוד האמיתי של מדינת היהודים. יש הרבה מאוד מדינות דמוקרטיות בעולם. יש עוד יותר מדינות לא דמוקרטיות. אבל יש רק מדינה אחת יהודית, שמטרתה להיות מקלט ליהודי העולם הבורחים מפני רדיפות אנטישמיות. מדינה ציונית חייבת להיות קודם כל יהודית, ואינה חייבת לכבד זכויות אדם של אוייביה המבקשים להשמידה.

  13. אפשר להבין בבקשה באילו מחבלים ההפגנה תמכה בדיוק? זו סתם כותרת מטעה שנועדה לעשות דה-לגיטימציה לשמאל. ואתם עוד טוענים שאתם פונים לאנשים אינטיליגנטים, פחחח…

  14. המחבלים לא של השמאל.אני כאיש שמאל אומר תמיד ורצוי שאותם המיתלהמים מהימין יפנימו זאת לא כל הערבים מחבלים וכל המחבלים ערבים לי יש שיג ושיח אם אותם ערבים שאינם מחבלים.שינאת הערבים באשר הם ערבים תביא לסופה של המדינה.

    1. נכון, אבל יש תמיכה עצומה במחבלים ברחוב הערבי. התבונן על כל מדינות ערב וראה מהו פוטנציאל הנזק וההרס הטמון בחברה הערבית; הערבים "שלנו" לא שונים מהם במאום. שנאת ערבים היא אמנם חרב פיפיות, אך מצד שני חשוב מאוד להביט על המציאות בעיניים מפוכחות.

  15. כל הכבוד לשמאל שבא והביע תמיכה גורפת במדינה פלסטינית ושחרור פלסטין הכבושה מהכובש היהודי שגנב אותה מהפלסטינים.

    1. אין עם פלשטיני אין וגם לא היה…אתם מקסימום מהגרים שהגיעו מארצות ערב.
      (רוצה לראות הסטורייה פלשטינית כתובה ע"י הסטוריון כלשהוא)

  16. כותב המאמר פעל נכון כשיצא לשטח לחוות ולהתרשם מידיעה ראשונה הגיב:

    אך חבל שלא טרח להביט במציאות, עליה דיווח, בעיניים מפוכחות ולהבין שלא מדובר ב"שמאל" אלא בלאומנים בלסטינים, המהללים מקדמים ותומכים בלאום האהוב עליהם – הבלסטיני- ומשמיצים, מוציאים דיבה ומעלילים עלילות דם (-כפי שהכותב טרח לצטט בפסקה האחרונה) את הלאום השנוא עליהם – היהודי.

  17. יכולה להיות לך ביקורת אמיתית אבל כאן היא לא נמצאת. נותנים לך במה אמיתית להפיץ מידע במידה אבל אתה מיצר אמירות נדושות ושנאה תהומית. אז הנה שאלה: האם זכויותיו של אזרח המדינה הערבי שוות לזכויותיך? והנה עוד אחת: האם לפלסטיני ללא מדינה יש זכויות דומות לשלך? אשמח לתשובה ברמה הפילוסופית או אפילו סתם לתשובה מנומקת.

  18. לימין יש הרבה בעיות חברתיות אין ספק. אבל לשמאל יש בעיה של זהות. ולדעתי התמיכה באויב תגרום לאסון בלתי הפיך. לנו היהודים יש רק מדינה אחת חובה לשמור עליה מכול משמר. אחרת נישאר רק עם זכרונות. בניראה ששכחתם מה עשו להורים שלכם לפני מ60 שנה באירופה בשלא הייתה מדינה. אם הערבים היו מתנהגים אחרת הכול היה ניראה שונה. אבל הם מלאי שינאה מאז ומתמיד. והשטחים זה רק תירוץ. מטרתם הסופית זה להשמיד אותנו. אז תפסיקו שמאל הזוי לסכן אותנו.