לונדון לא לומדת: אלפים יפגינו היום בצעדה אנטישמית "כולנו חיזבאללה"

היום תיערך בלונדון 'צעדת אל קודס', שבה מושמעות מדי שנה קריאות לחיסול ישראל. למרות לחץ ציבורי, ראש העיר סאדיק חאן מסרב לבטל את ההפגנה

תומכים בטרור; צעדת 'אל קודס'. צילום מסך.

שבועיים בלבד לאחר רציחתם של שבעה בני אדם בלונדון ופחות מחודש מאז מתקפת הטרור של דאעש במנצ'סטר שגבתה את חייהם של 22 בריטים, תיערך היום (ראשון) בבירת בריטניה צעדה אנטישמית שנתית, שבה מושמעות דרך קבע קריאות לחיסול ישראל ותמיכה בטרור האסלאמי.

'צעדת אל קודס' נערכת לציון הגרסה האיראנית של 'יום ירושלים' שעליה הכריז האייתולה חומייני ב־1979, מיד לאחר ההפיכה האסלאמית ועלייתו לשלטון. "יום אל קודס מסמל את הצורך למחות את המשטר הציוני מעל פני האדמה", אמר אז חומייני. הארגון שמפיק את הצעדה, 'הוועדה האסלאמית לזכויות אדם', נחשב לבעל קשרים הדוקים למשטר האיראני.

ב'צעדת אל קודס' שנערכה בשנה שעברה בלונדון הונפו דגלי חיזבאללה ושלטים עם צלבי קרס, לצד הכיתוב "כולנו חיזבאללה" ו"כל הכבוד ישראל, היטלר היה גאה בך". בעבר נאם בצעדה מנהיג הלייבור הנוכחי, ג'רמי קורבין, שקרא להחלת אמברגו נשק על ישראל ותועד מחייך לצד דגל חיזבאללה. הפעם קורבין לא צפוי ליטול חלק בצעדה.

בשבוע האחרון שלחו ארגונים יהודיים בבריטניה עצומה לראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, שבה קראו לראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון למנוע את קיום 'צעדת אל קודס' על בסיס 'חוק הטרור' הבריטי, האוסר על לבישת חולצות או הנפת שלטים או דגלים של ארגוני טרור.

עד כה חתמו על העצומה למעלה מ־23 אלף איש, אך חאן מצדו טען כי "אין בסמכותו" למנוע את קיום הצעדה. בארגונים היהודיים בבריטניה תוהים מדוע ראש עיריית לונדון "כופה את ביטולה של צעדת נוצרים מחשש לשלומם, אבל מאפשר לקיים מצעד הסתה של מוסלמים".

ראש עיריית לונדון נתלה אמנם בתירוץ טכני מדוע אינו יכול לבטל את הצעדה המסיתה ברחובות עירו, אך בשנה שעברה העניק חאן לגיטימציה לחיזבאללה כאשר הבהיר כי אינו מחויב לדחוף להחרמת "האגף הפוליטי" של ארגון הטרור הלבנוני-איראני. חיזבאללה הוגדר כארגון טרור על כל אגפיו אפילו על ידי מדינות הליגה הערבית, כמו גם על ידי בחריין, ארה"ב, קנדה, צרפת והולנד.

מול הצעדה צפויים להפגין במחאה מאות יהודים בריטים שימחו  נגד התרת דמם של אזרחי ישראל, ונגד החלטתו של חאן לאפשר את קיום הצעדה למרות הנפתם של דגלי חיזבאללה.

 

 

אחת ממובילות המאבק נגד הצעדה היא קיי וילסון, מדריכת תיירים בריטית שנפצעה קשה בפיגוע דקירה בהרי ירושלים לפני קרוב לשבע שנים. וילסון, שנדקרה לא פחות מ-13 פעמים על ידי מחבל פלסטיני, איבדה בפיגוע את חברתה קריסטין לוקן.

"אחרי הפיגוע, הדבר היחיד שעשה לי טוב היה לעמוד על זכותי להביע זעם כלפי מי שרצחו את חברתי", כתבה וילסון בטור דעה שבו ביקרה בחריפות את הטענות כי ביטול 'צעדת אל קודס' יהווה "פגיעה" ברגשותיהם של המוסלמים. "כילידת לונדון ששרדה התקפת טרור אסלאמית, גם אני נפגעת מ'צעדת אל קודס'… לפוצץ ילדים בקונצרט פופ ולמלוק צווארן של נשים ברחובות לונדון זה הרבה יותר פוגעני מאשר בעל מכולת שתולה שלט 'לעצור את הטרור' או מנוצרי שמקרין פסוקים מהתנ"ך על צג הטלוויזיה בבית הקפה שלו" (שני המקרים האחרונים התרחשו לאחרונה והוגדרו על ידי המשטרה הבריטית כ"פוגעניים" נגד מוסלמים, ג"צ).

"ההתעללות המזעזעת של הרשויות במונח 'חופש הביטוי'", חתמה וילסון את מאמרה, "מובילה לכך שבתי ספר ומוסדות יהודיים, כמו גם בתי כנסת, יצטרכו להמשיך ולהזדקק לאבטחה ולמעקב יום ולילה. הסטנדרטים הכפולים הללו רק יבטיחו התגברותן של מראות זוועה של צוותי משטרה ורפואה המגרדים חלקי גופות של נשים, גברים וילדים מקירותיהם של היכלי תרבות ומרחובותיה של לונדון".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. לצערי בריטניה חוזרת בהדרגה לימי הביניים לתקופה החשוכה שבה יהודים גורשו ממנה לחלוטין…

    1. אולי טוב שכך ,
      אין ליהודים מה לחפש במקומות בהם האנטישמיות חוגגת .
      אין כמו ישראל – ליהודים .
      רק ישראל .

    2. רונן, גם בישראל יהודים נרדפים, ולא רק על ידי טרוריסטים מוסלמים.

  2. מה אתה מנסה לומר בדיוק? הסתכל בתמונות, מרבית המשתתפים מוסלמים עם כמה קוריוזים מהשמאל הרחוק.
    סאדיק קאן וודאי שלא יחרים את זה, האיש סוס טרוייאני תומך גי׳האד כנגד הכופרים, אם עוד לא בגלוי אז וודאי שבמעשיו והחלטותיו.
    כל מה שזה עושה הוא לשחוק עוד את הלגיטימציה של ה״מהגרים״ ומוסלמים בכלל אצל האירופאי הממוצע.
    הגמוניית השמאל בדמדומיה, לגזור ולשמור.

  3. מעניין מה חושבת המלכה אליזבת על העובדה שבראשה של בירת הממלכה הבריטית עומד ראש עיר מוסלמי ועל הכניעה וההתרפסות ההולכות וגוברות לפני האיסלם . על נסיונות ההשתלטות והחלת חוקי השריעה על הממלכה ששלטה על מחצית העולם לפני זמן לא רב .

  4. "בעל מכולת שתולה שלט 'לעצור את הטרור' או מנוצרי שמקרין פסוקים מהתנ"ך על צג הטלוויזיה בבית הקפה שלו" (שני המקרים האחרונים התרחשו לאחרונה והוגדרו על ידי המשטרה הבריטית כ"פוגעניים" נגד מוסלמים, ג"צ)."

    מישהו מכיר את המקרים האלו? לא מצאתי אזכור שלהם.

    ב-2011 היה מיקרה בו שוטר ביקש מבעל בית קפה להפסיק להציג על מסך פסוקי תנ"ך – אך אז היה מדובר בפגיעה בהומואים דוקא.
    http://www.bbc.com/news/uk-england-lancashire-15072408