שוד המים הפלסטיני בבקעת הירדן

הפלסטינים קודחים באופן פירטי במי תהום, ותושבי הבקעה סובלים ממחסור במים. "אנחנו בדרך לקטסטרופה", מזהיר ראש מועצת הבקעה. המנהל: "האחריות – על 'מקורות'". ובינתיים: צה"ל מבצע "מחוות" לפלסטינים ומסיר מחסום בנקודה אסטרטגית

"אין דין ואין דיין"; פלסטיני מתעמת עם חייל בבקעת הירדן. צילום: פלאש 90.

45 מעלות נמדדו השבוע במושב רועי שבצפון בקעת הירדן – אחד האזורים החמים ביותר בארץ באחת התקופות החמות ביותר של השנה. החום הכבד מגביר כמובן את הדרישה הבסיסית למים, אך התופעה הגוברת של גנבות מים על ידי פלסטינים מאיימת לפגוע באספקת המים ליישובי הבקעה.

הפגיעה המרכזית היא בתוצרת החקלאית – ענף הייצור המוביל בבקעה – אך במקרי קיצון המחסור מתבטא גם בירידת לחץ ואף הפסקת זרם המים הנועד לצריכה ביתית.

"אנחנו חיים במדינה בתוך מדינה, אין דין ואין דיין", אומר ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני. "מצד אחד המנהל האזרחי ובג"ץ מאפשרים לפלסטינים להתיישב באופן לא-חוקי בבקעה, מצד שני מכסת המים שנקבעת לבקעה לא 'סופרת' את אותם פלסטינים לא חוקיים. אז מה שקורה בפועל זה שאין מספיק מים לכולם, הפלסטינים לא רוצים למות מצמא וגונבים ומנגד המנהל גורר רגליים בטיפול בתופעה עד שהמצב מגיע לכדי קטסטרופה. ישראבלוף קלאסי".

לאחרונה ביצע המנהל האזרחי, האמון על אכיפת החוק ביהודה ושומרון, פעולת אכיפה באזור הכפר ברדלה, הממוקם בצפון הבקעה, שהגנבות מצד תושביו הפלסטינים הובילו למשבר חמור באספקת המים לתושבי היישובים שדמות-מחולה ומחולה. כעת משבר המים נע מעט דרומה, כאשר הנפגעים העיקריים הם תושבי המושבים בקעות, חמרה ורועי הסמוכים לכפר הפלסטיני ג'יפטליק. באזור זה המנהל טרם שינס מותניו ותושבי האזור סובלים מאספקה לקויה של מים.

לפני כשבועיים למשל התעוררו כ-150 תושבי חמרה לבוקר שחון ממים בברזים. במקביל, חקלאי מושב בקעות הסמוך לא יכלו להשקות את מטעי הגפנים הגדלים בכרמי המושב והמשווקים ברחבי הארץ והעולם. "הפגיעה יכולה להיות הרסנית", אומר ל'מידה' חקלאי מהבקעה. "בחום המטורף הזה מספיק יום אחד שהגידולים שלנו לא יקבלו מים כדי להיהרס ולהיזרק לפח. הנזק יכול להגיע לאלפי דונמים ולמאות אלפי שקלים – אם לא למעלה מכך".

גורם בכיר בחברת 'מקורות' אמר ל'מידה' כי בשבועות האחרונים הגיעה התופעה של גנבות המים באזור הג'יפטליק לשיא חדש, כאשר לא פחות מ-38 אחוז מסך תצרוכת המים המסופקת לאזור נשדדת בידי פלסטינים המתגוררים במאחזים בלתי-חוקיים. היקף הגנבות נאמד לפחות ב-3 מיליון קוב מים.

כיצד "גונבים" מים? השיטה הנפוצה ביותר היא חיבור צינורות באופן פירטי למשאבות המים של 'מקורות' הפרוסות ברחבי הבקעה. מרבית ההתחברויות הלא-חוקיות מתבצעות בערב שבת, כאשר המנהל האזרחי האמון כאמור על אכיפת החוק אינו פעיל. לטענת אלחייני, לכך נוספו "הקלות" מיוחדות לכבוד הרמדאן, לפיהן המנהל נמנע מפעולות אכיפה במהלך החודש כולו.

'מקורות' מנסה להילחם בתופעה בעזרת שליחת צוותי עבודה המתקינים מערכות המנטרות גנבות מים וציפוי הצינורות תת-קרקעיים בשכבות הגנה. "אנחנו משחקים עם הפלסטינים בחתול ועכבר", מציין הבכיר ב'מקורות'. "הם כל הזמן בשטח ועבורם להשיג מים זו חובה, אז הם עושים הכל כדי לגנוב. אנחנו עסוקים בעיקר במזעור נזקים".

עובדים אחרים במקורות מספרים כי הרשויות מעדיפות לא לתת הד לתופעת גנבות המים בבקעה "כדי לא ליצור יותר נזק מתועלת".

דרך נוספת של הפלסטינים לגנוב מים היא באמצעות 'דרילר' – טרקטור הנושא עמו מקדחה – החופר עד למי התהום ושואב משם מים באופן לא-חוקי. ברגע שהדרילר מגיע למי התהום, הפלסטינים מתחברים ל'מקור המים' החדש באמצעות צינורות ומתחילים לשאוב. הקדיחה הפירטית והבלתי מפוקחת עלולה לייצר נזק בלתי הפיך בדמות המלחת מי התהום עקב שאיבת יתר.

כוחות צה"ל הפועלים באזור מחרימים לעתים את הדרילרים, אך מדובר בלא פחות מלעג לרש. הדרילרים מגיעים לידי המנהל האזרחי, אך הדרך לשחרורם בחזרה לבעליהם הפלסטינים קצרה מתמיד. חלק מהפלסטינים נדרשים לשלם סכום פעוט של כמה מאות שקלים, הכולל את עלות גרירת הטרקטור ואחסונו בידי המנהל האזרחי, כדי לקבל את הטרקטור בחזרה.

במקרים אחרים הפלסטינים אפילו לא טורחים להשיב לידיהם את הדרילר מכיוון ש"ארגונים הממומנים בידי האיחוד האירופי דואגים לספק עבורם טרקטור חדיש ומוכן לפעולה", כפי שמעיד ראש מועצת הבקעה.

38 אחוז מהמים נגנבים; גניבת מים בפעולה בבקעת הירדן; צילום: מערכת.

"תושבי הבקעה הם קורבן של פוליטיקה מכוערת"

גוף נוסף האמון על טיפול בגנבות מים מצד הפלסטינים הוא 'צוות פיקוח ואכיפה' (צפ"א) הכפוף לרשות המים. האות א' בצפ"א מהווה אמנם קיצור למילה "אכיפה" אך משיחות עם גורמים ברשות המים מסתבר כי בצפ"א עוסקים רק בעבודת ניטור של בארות מים ברחבי יו"ש – בעוד האכיפה על מי ששואב מים באופן בלתי חוקי היא באחריותו של המנהל האזרחי.

"צפ"א לא מבצעים אכיפה וטוב שכך", אומר גורם ברשות המים. "כרגע אנשי צפ"א לא נתפסים כגורם עוין ולכן הם יכולים להגיע גם לשטחי A ו-B  כדי להצביע על נקודות בהן מתבצעות גנבות מים. ברגע שהם יבצעו גם פעולת אכיפה וייתפסו כחלק אינטגרלי מהמנהל נהיה בבעיה".

ברשות המים גם טוענים כי המטרה המרכזית של צפ"א היא הגנה על אקוויפר ההר, עוגן אסטרטגי של מדינת ישראל המספק 450 מיליוני קוב מים לכלל תושבי המדינה, "ולא להתעסק עכשיו בגנבות המסכנות ביו"ש" שלטענת רשות המים נאמדות ב-6 מיליון קוב. "אסור להיטפל לדברים הקטנים ולהזניח את המטרה האסטרטגית הגדולה", טוען הבכיר ברשות המים.

ראש מועצת הבקעה לא מוכן לקבל תירוצים מסוג זה: "אני מצוי בקשר קבוע עם אנשי רשות המים ומעניין שהם מעולם לא העזו לומר לי את הדברים האלה", טוען אלחייני. "הבעיה היא שגם על אקוויפר ההר לא מגנים כמו שצריך, ובכל מקרה לצפ"א אין באמת סמכות אכיפה. הם לא יכולים לזוז בלי המנהל".

לאחרונה נעשים ניסיונות להכפיף את צפ"א למנהל במה שראש מועצת הבקעה מתאר כ"פוליטיקה מכוערת שתושבי הבקעה הם הקורבן שלה. אם לא תתבצע אכיפה נוקשה נגד גנבי המים הולכת להיות פה קטסטרופה. אני מאשים את הממשלה שהפקירה את תושבי הבקעה בידי המנהל. אנשי צבא לא צריכים לעסוק בנושאים אזרחיים".

"פגיעה בביטחון כדי לרצות את הפלסטינים"

תושבי הבקעה זועמים גם על מה שהם מכנים "פגיעה בביטחון כדי לרצות את הפלסטינים" בעקבות החלטה של צה"ל להפחית דרמטית את נוכחות הצבא במחסום בקעות, הממוקם בין מחנה הפליטים פארה, הכפרים העוינים טאמון וטובאס והעיר שכם לבין יישובי הבקעה בואכה יישובי הגלבוע ועמק בית שאן.

בשנה וחצי האחרונות נעשו שלושה ניסיונות פיגוע במחסום בקעות: ניסיון דקירה של חיילים שהסתיים במותם של שני מחבלים; ירי לעבר חיילים שהסתיים במותו של המחבל בלי שאף אחד מהחיילים נפגע; סיכול פיגוע של מחבלת חמושה בסכין. יצוין כי מרבית היישובים בבקעה חוו חדירה של מחבלים, כאשר באירוע החמור ביותר, בפברואר 2002, נרצחו שלושה תושבי המושב בקעות, ביניהם ילדה בת 11, על ידי מחבל מהכפר טובאס שחדר ליישוב כשהוא לבוש מדי צה"ל.

עד לאחרונה אויש מחסום בקעות לאורך כל שעות היממה, אך בחודשים האחרונים הוחלט בצה"ל לצמצם משמעותית את הפעילות בו לכדי שעות בודדות בלבד. ההחלטה התקבלה בזעם רב בקרב הרבש"צים של יישובי הבקעה. "אני לא מבין את ההחלטה הזו", אומר אחד הרבשצים ל'מידה', "המחסום יושב על נקודה אסטרטגית, בין השומרון למדינת ישראל. אנחנו בפירוש מרגישים פחות בטוחים בלי נוכחות החיילים במחסום".

ראש מועצת הבקעה תמה גם הוא על ההחלטה. "ביקשנו הסברים מהצבא ובין השורות הבנו שזה חלק מהמחוות לפלסטינים. סדר העדיפויות של הצבא פשוט מעוות", אומר אלחייני.

תגובת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האחראי על המנהל האזרחי: "המנהל האזרחי מבצע אכיפה נגד בנייה בלתי חוקית בכפוף לשיקולים מקצועיים ומבצעיים. על מנת להשיב כלים אשר ביצעו עבודות בלתי חוקיות, על בעל הכלי לשלם את כלל עלויות ההחרמה. מאחר ומדובר בקווי מים של חברת מקורות, אחריות האכיפה מצויה בידם ויש לפנות אליהם בנושא".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. הצבא שלנו לא יותר טוב מהאירופים הכנועים לאסלאם. די לתבוסתנות, די לרפיסות. מתי תבינו שכל ההתנהגות של הערבים נגזרת מההבלגה על פשעים שהם קריטיים? כניעה מובילה לעוד כניעה. פשע מוביל לטרור. תשלטו, תעצרו, תאסרו, תירו, תגרשו את כל הפולשים המסכנים את המים ואת הביטחון. זה כל כך כל כך לא מעניין מה האירופים מממנים. תעיפו את האירופים משם לכל הרוחות. ממה אתם מפחדים? הרי אירופה כרגע מותקפת על ידי פלישה מוסלמית. אף אחד שם לא יטיף לנו מוסר ולא ילמד אותנו מה לעשות לאוייבים שלנו.

  2. לפרק את המינהל האזרחי שהפך למעשה לזרוע אקטיבית של הארגון לשחרור פלסטין הגיב:

    העיקרון המנחה של אנשי המינהל ופקחיו הסהרוריים אחד הוא: "במקום שאין ערבי, היה אתה ערבי"!

    המינהל האזרחי ביהודה ושומרון בעידודה של הפרקליטות ובפעילותו החתרנית כנגד ההתיישבות היהודית, חצה את כל הקווים האדומים והפך למעשה לזרוע אקטיבית של הארגון לשחרור פלשתין.

    יש לרסן היטב את הכלבה פרקליטות ולפרק באופן מיידי את המינהל האזרחי באשר פעילותם החתרנית טומנת בחובה את זרע הפורענות של פירוק מדינת ישראל, ע"י הבג"צ כמובן…

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/9596

    *************

    התמונה העגומה המצטיירת היא שחיי התושבים היהודים ביהודה ושומרון נשלטים בידי דרג זוטר של קצינים השטופים באג'נדה פוליטית קיצונית ומנותקים לחלוטין מערכים ציוניים

    רגבים

    כבר כמה שנים שאנו מתריעים מפני השתלטותן של אג'נדות פוליטיות בכסות משפטית על המנהל האזרחי באיו"ש.

    העובדה שקצינים זוטרים ובעלי השקפות עולם פוליטיות כדוגמת רונית לוין מתכסים באיצטלה דמו-משפטית וכופים מדיניות חד-צדדית על הקצינים והמפקדים היא מציאות בלתי נסבלת שהאחריות לקיומה מוטלת בראש ובראשונה על המפקדים ובכירי המערכת.

    על הדרג המדיני לבצע בדק-בית מקיף של כל הנהלים והצווים החוקתיים החדשים, על-מנת להבטיח הן את זכויות האזרח של תושבי יהודה ושומרון היהודים והן את המשך המפעל הציוני באזורים אלה.

    תגובת ארגון זכויות אדם ביש"ע

    המאמר הוא בבחינת זרקור המאיר באור בוהק וחסר-רחמים את בעיית המשילות במדינת ישראל וחושף כיצד פקידים ומשפטנים בעלי דעות שמאלניות קיצוניות ממשיכים להוביל את מדינת ישראל בהתאם לעמדותיהם, ללא שום קשר לתוצאות הבחירות ולמדיניותה המוצהרת של הממשלה.

    יש לברך על פרסום המאמר, שלאחריו לא יוכלו חברי הדרג המדיני לאמר: "לא ידענו". באשר לגברת לוין – אין ספק שעל פועלה רב ההיקף היא זכאית לפרס על מפעל חיים מטעם המדינה הפלשתינית אותה היא מתאמצת להקים.

    פורסם במקור: צדק, מוסף לדין, למשפט ולהלכה המצורף לעיתון מקור ראשון

    http://www.news1.co.il/Archive/002-D-63286-00.html

  3. מדינת ישראל נשלטת ע"י "האליטה הלבנה". מאז תחילת הציונות נשלטה המדינה ע"י "האליטה הלבנה" – אשכנזים, ליברלים, שמאלנים. ללא קשר לתוצאות הבחירות ממשיכה האליטה הלבנה לשלוט ע"י מניפולציות, באמצעות מרכזי הכוח שלה: העיתונות, בית המשפט, האקדמיה והעילית הכלכלית. המחשבה הרווחת בציבור "כאילו" יש כאן דמוקרטיה "שלטון העם, בידי העם, עבור העם" (כהגדרתו של לינקולן) אינה אלא אשליה המועצמת כל מספר שנים באמצעות תיאטרון האבסורד של מפלגות, בחירות וכנסת. הממשלה הנבחרת ממשיכה לשחק את המשחק כאילו היא שולטת, אבל בפועל מרחב התמרון של ראש הממשלה מצומצם יותר משל עקרת בית או נהג אוטובוס. זה עצוב אבל זו המציאות ולא נראה שהיא הולכת להשתנות בקרוב.

    המשפטנים השמאלנים מצאו להם כר פורה הנקרא המנהל האזרחי. הם רואים שליחות בלהפריע לאחיזה יהודית ביו"ש.

    המנהל גוף מסואב. יש לסוגרו לאלתר. לסגור את המינהל האזרחי ולחסוך
    250 מליון שקלים לשנה שהדבר עולה למדינה במסגרת תקציב משרד הביטחון.

    המינהל הוא חלק מרשת מערכת המשפט החטופה ע"י מפלגות מר"צ -חד"ש
    "אנשי המנהל פועלים מאחורי גבה של הממשלה"

    בשנים האחרונות, לקח בג"ץ את הנושא צעד קדימה. כל קרקע שאינה אדמת מדינה או סקר, ואינה רשומה בטאבו, הוא החליט להגדיר כקרקע פרטית של ערבים, במקום שיהיה להיפך, כמו שהדין הבינלאומי קובע, שכל אדמה שאין עליה טענה מוכחת של אדם פרטי שייכת למדינה.

    בימים אלו, שוקדים במנהל האזרחי על תכניות להריסת מאות בתים ביהודה ושומרון. נראה כי להרחבתו של המושג "קרקע פרטית" בידי בג"ץ, עומד להיות מחיר כבד. לפחות עבור מאות המשפחות המאוימות כעת בגירוש.

    http://www.hakolhayehudi.co.il/%d7%9b%d7%99%d7%a6%d7%93-%d7%94%d7%a4%d7%9a-%d7%91%d7%92%d7%a5-%d7%a7%d7%a8%d7%a7%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%a0%d7%98%d7%95%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%90%d7%93%d7%9e%d7%94-%d7%a4%d7%a8%d7%98%d7%99%d7%aa

  4. אנשיו נראים כמו חיילים, מדים, דרגות, לכאורה חלק בלתי נפרד מכח המגן שלנו. בפועל, חלק ניכר מפעולות המנהל האזרחי הינו פוליטי, חד צדדי, ומוקדש כיום ברובו לדיכוי הנוכחות היהודית ביו"ש.

    סרן רונית לוין, קצינת משפטים זוטרה במנהל, פרסמה לאחר שחרורה מאמר שממנו עולה שהיא זו שהמציאה את הצו בדבר "שימוש מפריע". הצו הזה, שכונה ע"י ועדת השופט לוי "דרקוני", מאפשר לדלג מעל ההגנות שיש לאזרח בפני עריצות שלטונית המנסה להסיר בנייה ועיבוד חקלאי, שבעיניה אינה חוקית.

    לוין אף טירפדה פרויקטים ענקיים בבקעת הירדן של בניית שכונות ומאגרי מים על אדמות מדינה בתירוץ של בדיקה מחודשת של מעמד הקרקעות שהוכרזו לפני שנים, ובכך עיכבה, בלמה וטירפדה את הפיתוח.

    כך, בקלות בלתי נסבלת, איפשר הארגון המקולקל הזה – המינהל האזרחי – יוזמה שערורייתית לניטרול שטח עצום. מהישובים בבקעת הירדן.

    קורסים בכירים של תיאום וקישור נוהלו ע"י ברוך שפיגל, חבר בעמותות שמאל קיצוני הממומנות ע"י האיחוד האירופי. מדריך בכיר שם היה שלמה גזית, חבר הנהלת "יש דין", שכתב בעבר כי הכיפות על ראשי חיילים מזכירים לו את צלב הקרס על סרטי השרוול של הנאצים.

    יש במנהל הוראה גורפת שבכל סכסוך קרקעות יש להעדיף את הערבים. היועמ"ש הנוכחי, אל"מ דורון בן ברק, שאינו מחמיץ הזדמנות לפגוע בהתיישבות, טירפד את הוראת ראש הממשלה למסור לרוכשים היהודים את בית המכפלה בהמציאו נוהל חדש הדוחה את המסירה לשנים ארוכות.

    המינהל הוא ארגון בעייתי, בלתי נשלט, השם ללעג את קובעי המדיניות!!!

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/12077

  5. הימין לא עושה כלום על מנת לפרק את המינהל האזרחי בשליטת סמולני אג'נדת הקרן החדשה. הם מוציאים לפועל את מדיניותם בניגוד לרצון הממשלה הגיב:

    יעלון העסיק עשרות פסיכולוגים בשטיפת מוח לחיילים כרמטכ"ל, לקח את החוק לידיים והכין את הצבא לגירוש לפני החלטת כנסת וטען ששה"ב מופז לא הבין אותו כשחשב שהוא נגד ה"התנתקות". מה פתאום?… זה יעלון. עם זאת, די לקרוא את ספרו של פרופ' דניאל פרידמן שהיה שר המשפטים, כדי לדעת שלשר ולר"מ אין כל השפעה ואת המדיניות מנהלים פקידים שאי אפשר לפטרם, ומערכת משפט שהחליטה שהיא המחוקק והיא גם מבטלת חוקים. לא אישיות רכיכה כיעלון ישנה מצב כזה. הגב' טליה ששון ממר"צ בשת"פ עם מערכת משפח ובשתיקת יושבי בית הכסא בירושלים, היא ששולטת עד היום, זמן רב אחרי שהתנדפה.

  6. כותב המאמר מבין שעבור הפלסטינים מדובר בחיים ומוות ואין להם ברירה אלא לגנוב.
    המסקנה הברורה שהמאמר מתעלם ממנה היא ששום פעילות אכיפה ע"י גוף כזה או אחר לא תפתור את הבעיה כאשר מדובר על להיות או לחדול

    חבל שהמאמר לא מציע שום פתרון – החל מהסדרה של אספקה סדירה של מים לפלסטינים ועד פירוק המאחזים שלהם.

  7. המאמר חושף את ההונאה הגדולה של הימין:

    הפלשתינים כאן. הם לא הולכים לשום מקום. אולי דמוגרפית הם לא יהיו רוב. אבל מה זה משנה. הם בני אדם ובני אדם צריכים מים כדי לחיות. ואם לא יספקו להם, הם פשוט יקחו בכח.
    תיאורטית אפשר להרוג או לגרש אותם. אבל זה כמובן רק תיאורטית.
    הבעיה כאן ומי שהמדיניות שלו היא ניהול הסכסוך והתעלמות, ימצא את עצמו עם בעיות כמו הבעיה שהמאמר הזה מצביע עליה, וגם עם בעיות קשות בהרבה.

    1. לא רק אפשר תאורטית לגרש אותם. צריך מיד לגרש אותם. בכל מקום שהם פלשו לאדמה שאין להם עליה זכויות צריך להחריב מיד את המקום, ולאסור את האנשים. בכל מקום שבו גונבים מים – צריך לאסור את הגנבים. בכל מקום שבו הורסים גידולים חקלאיים, או גונבים משם צריך לאסור אותם לשנים, בכל מקום בצה"ל שבו גונבים ציוד צבאי – לאסור אותם.
      הם צריכים להבין פעם אחת ולתמיד שהם לא יפלשו, יבזזו, יהרסו, יגנבו – בלי לשלם מחיר. הם לא שמים על החוק, אבל החוק יתפוס ויעניש אותם. כמו שתמיד אמרנו – ערבים מבינים משילות וכח, רק אם ירגישו שיש מחיר לפשעים. כל כניעה גוררת כניעה. כל תבוסתנות, או ויתור יגררו עוד אלימות ופשע. זה עד כדי כך ברור.

      אין שום רחמים על אנשים כאלה, וחברה אלימה ופושעת כזאת. ושום איחוד אירופי לא צריך להיות שם. צריך לגרש כל אלמנטים חיצוניים וזרים מהאזור הזה. כולל עיתונאים. אי משילות של ישראל- פירושה הפקרות, וכניסת האסלאם לשטח.

    2. הצורך לגרש או להרוג "פלסטינים", מצוי רק במוחך הקודח. רבבות מהם מהגרים לחו"ל כל שנה. לפי כל הסקרים שבוצעו בעניין, מעל ל – 70% מן הצעירים שביניהם רוצים לעזוב גם הם. כל מה שצריך לעשות, זה להקל עליהם את העזיבה. חבל שיש במנהל האזרחי ובמערכת המשפט אנשים החושבים כמוך, שמתעקשים להשאיר את ערביי השטחים תקועים לנו בגרון, לאסונם ולאסוננו, רק מפני שזה משרת את האידיאולוגיה המעוותת שלכם.

    3. המאמר חושף את ההונאה הפסיכופטית של השמאל:

      עוד הרבה לפני האסון הבטחוני והאובדני שהמציאות הראתה שטמון בדרך הדמים השמאלנית, הבעיה בדרך הזאת באה לידי ביטוי פשוט גם בעניין התשתיות

      והיא שתא השטח הקטן הזה של ארץ ישראל המערבית פשוט לא יכול להכיל בתוכו גם אותנו וגם את המרצחים הג'יהדו-פלשטינים. פשוט אין מקום בארץ הקטנה הזאת לשנינו ולכן- הפתרון האסטרטגי לטווח ארוך הוא עידוד הגירה ערבית מרצון אל מחוץ לגבולות ארץ ישראל, תוך מתן תמאיצים ורתימה של מדינות העולם לפרויקט הזה
      רק זה יפתור את הבעיה

      וכל השאר- הזיות שמאלניות פסיכופטיות מדממות

    4. מה ההונאה? המתנחלים לא מתעלמים מקיומם של הערבים, או מכך שהתשתיות צריכות לקחת אותם בחשבון – בסלילת כבישים, באספקת מים, בטיהור שפכים…
      הרשות הפלסטינית והמנהל מעכבים כל פרויקט תשתית משותף כי מבחינתם (ולפי תגובתך, גם מבחינתך) המתנחלים הם אלו שלא נספרים.
      וכרגיל – כל התושבים סובלים מכך, ערבים כיהודים.
      אבל מה זה חשוב? העיקר שהימין אשם, ושצריך להרוס התנחלויות, כדי שנוכל להעמיד פנים שאין כאן ערבים בלי להרגיש יסורי מצפון

    5. מזכיר לי מאמר אחר של מישהו אחר דווקא על תל אביב , שם רשם שהסודנים פה ואסור להתעלם מהם ולכן יש לדאוג לכל מחסורם , חינוך עבודה וכו …. , חביבי , אני רוצה לראות שמשהו התנחל לך בסלון במקום לזרוק אותו מהדירה אתה תתחיל לדאוג למחסורו וצרכיו . אדוני אתה צבוע , שקרן וחסר ערכים …

  8. אם המנהל האזרחי היה עושה מעט מהעבודה שהוא אמור לעשות,אזי כל אותם "מתישבים" ערבים שהופנו לשיטחי הבקעה ע"י השמאל וע"י האירופאים,ימח שמם וזכרם, היו מוחזרים כלאחר כבוד למקומות מהם הם הגיעו; חברון ,בית לחם ועוד ישובים,כדי להאחז בקרקע ולהראות נוכחות פלסתינית אקטיבית. הבעיה של ממשלת ישראל שנבחרה,היא שאינה מוצאת לנכון להעמיד את הגוף החצי צבאי על מקומו הנכון,קרי; לעזור להתישבות היהודית לשגשג ולהתפתח.תמיד אמרו שבקעת הירדן היא חגורת הביטחון של מדינת ישראל,בקצב הזה של השתלטות ערבים על הבקעה,האזור הולך להיות חגורת הנפץ של ישראל.

    1. תפקידו של המנהל האזרחי לדאוג לערבים. ליהודים יש מדינה, ממשלה, רשויות מקומיות…

  9. הערבים בעזה
    הערבים ביהודה ושומרון
    הערבים שמשריצים מחבלים בישראל
    מאוחדים כולם ומכוונים למטרה אחת והיא
    הפלת השלטון הישראלי והפיכת ישראל למדינה ערבית
    השמאלנים הבוגדים המעוותים הם חלק ממערך האויב להפלת ישראל

  10. צריך לתרגם את הכתבה לאנגלית.

    שונאי ישראל חוגגים ברשתות החברתיות בעלילות על היהודים, שהם מונעים מים מפלסטינים, ואין לנו איך לסתור את טענותיהם כי כתבות מהסוג הזה נכתבות בעברית….

    אין צורך לשכנע את המשוכנעים.