שיקגו: עיתונאית יהודיה דיווחה על תקרית אנטישמית במצעד הגאווה – והודחה מתפקידה

גרטשן רייצ'ל האמונד דיווחה כי שלוש נשים יהודיות מקהילת הלהט"ב גורשו ממצעד הגאווה בעיר מכיוון ש"הביעו תמיכה בציונות". זמן קצר לאחר הפרסום הודחה האמונד מתפקידה

"תומכים בפלסטינים"; דגל פלסטין במצעד הגאווה בשיקגו. צילום מסך.

בימים האחרונים סוערת ארה"ב בעקבות החלטת עורכי עיתון של קהילת הלהט"ב בשיקגו להדיח עיתונאית יהודיה מתפקידה לאחר שדיווחה על אירוע אנטישמי שהתרחש בסוף יוני האחרון בעיר. לפי הדיווח, מארגני מצעד הגאווה בשיקגו גירשו מהארוע שלוש נשים יהודיות מקהילת הלהט"ב – רק כי הביעו תמיכה במדינת ישראל ובציונות.

גרטשן רייצ'ל האמונד – כתבת ב'ווינדי סיטי טיימס', עיתון קהילת הלהט"ב בשיקגו, שפרסמה את הסיפור המדובר – הוסבה זמן קצר לאחר פרסום הכתבה ממשרתה כעיתונאית הבכירה של העיתון לתפקיד במחלקת המכירות. במקביל, נאסר על האמונד לספר מדוע הודחה מתפקידה כעיתונאית. "קיבלתי הנחיה שלא לשוחח על הסיבה בגינה הועברתי מתפקידי – אפילו לא עם חבריי הקרובים", אמרה האמונד לאתר החדשות היהודי 'אלגמיינר'. "אני חייבת להישמע להוראות שניתנו לי".

ההחלטה להשעות את האמונד תמוהה במיוחד לנוכח העובדה כי המוציאה לאור של העיתון, טרייסי באיים, הבהירה כי הסיפור שפרסמה העיתונאית המודחת מדויק ונאמן לעובדות. "אני ערכתי את הכתבה", אמרה המוציאה לאור, שהוסיפה כי "אנחנו עומדים מאחורי הסיפורים שאנחנו מפרסמים". יצוין כי הכתבה המקורית של האמונד ממצעד הגאווה בשיקגו לא הוסרה מאתר האינטרנט של העיתון.

נכון לכתיבת שורות אלו, ב'ווינדי סיטי טיימס' מתחמקים ממתן הסברים להדחתה של האמונד. בתגובה לפניית 'אלגמיינר', אמרה המוציאה לאור באיים כי "איני יכולה להגיב לנושא שקשור באופן אישי לעובדים שלנו". באיים גם סירבה להשיב מדוע לא פורסמו בעיתון כתבות בחתימתה של האמונד בשבועיים האחרונים.

האמונד זכתה בשנה שעברה בפרס היוקרתי של איגוד העיתונאים ההומואים והלסביות האמריקני על "מצוינות בכתיבה חדשותית" והשנה היתה מועמדת לפרס יוקרתי נוסף מטעם ארגון העיתונאים של שיקגו. לפני כשבועיים היא דיווחה כי שלוש נשים יהודיות שנטלו חלק במצעד הגאווה בשיקגו סולקו מהאירוע – מכיוון שעל דגלי הלהט"ב בהם אחזו הוטבע סמל המגן דוד.

"אנשים שאלו אותי אם אני ציונית והשבתי להם 'כן, אכפת לי ממדינת ישראל", סיפרה להאמונד אחת המפגינות היהודיות שהורחקו מהצעדה. "הרגשנו לא רצויות". מפגינה פרו-ישראלית נוספת שסולקה מהארוע סיפרה כי "הגעתי להפגנה כדי להביע את הגאווה שלי להיות יהודיה, אבל נאמר לי שאני צריכה לעזוב כי הדגל שלי (עם המגן דוד, ג"צ) פוגע בצועדים האחרים".

מארגני מצעד הגאווה בשיקגו אישרו כי הנשים היהודיות אכן הורחקו ממניעים אנטי-ציוניים. "קבוצה קטנה של אנשים התבקשה לעזוב את הצעדה לאחר שהביעה עמדות ציוניות הנוגדות באופן ישיר את עקרונות הליבה האנטי-גזעניים של הארוע שלנו", נכתב בהודעה רשמית של מארגני הצעדה בשיקגו, שהדגישו כי "נמשיך להיאבק למען הפלסטינים".

אחת ממארגנות האירוע טענה כי ההחלטה להרחיק את הנשים היהודיות נבעה ממניעים של "אנטי-ציונות" ולא מ"אנטישמיות", והוסיפה כי "אין לנו על מה להתנצל" בגין גירושן של הנשים היהודיות.

מארגני הצעדה, שבה הונפו עשרות דגלי פלסטין ללא הפרעה, לא טרחו לגנות את היחס המפלה לו זוכים חברי קהילת הלהט"ב המתגוררים בשטחי הרשות הפלסטינית ותחת שלטון החמאס בעזה. שגריר אש"ף בוושינגטון למשל סירב בעבר להתייחס לשאלה האם מדינה פלסטינית עתידית תרדוף אחר הומואים ולסביות, בעוד שבעזה החמאס מוציא להורג את בכירי ארגונו שמואשמים בקיום יחסי מין עם גברים.

ההחלטה של מארגני הצעדה בשיקגו להרחיק פעילים פרו-ישראלים זכתה לתשבחות מצד ארגונים יהודים-אמריקנים אנטי-ציונים, בראשם 'קול יהודי לשלום' – התומך באופן מובהק בתנועת החרם נגד ישראל (BDS) ולאחרונה אף אירח באחד מכנסיו מחבלת פלסטינית שישבה בכלא הישראלי בגין מעורבותה ברצח שני אזרחים בפיגוע בירושלים ב-1969.

מארגני צעדת הלהט"ב בשיקגו אמנם מתגאים בעמדתם האנטי-ציונית, אך הפרסום על הרחקתם של המפגינות הפרו-ישראליות קיבל הד נרחב שככל הנראה הסב להם נזק תדמיתי רב. בעקבות זאת, החליטו הפעילים הפרו-פלסטינים משיקגו לצאת למלחמת חורמה בהאמונד, העיתונאית שפרסמה את הסיפור המדובר.

המלחמה של הפעילים הפרו-פלסטינים ככל הנראה נשאה פרי, והעיתונאית שהעזה לפוצץ את בלון הצביעות של פעילי הלהט"ב האנטי-ישראלים משלמת כעת את המחיר על כך שעשתה עבודתה נאמנה ודיווחה לקוראיה את האמת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

    1. אין שום סיבה טובה לשנוא. אבל אפשר להוקיע בעוון צביעות רמאות ושנאה, בזה בדיוק לוקים אלו האנטי ציוניים מבין הצועדים.

    2. מסתבר שהיהודים שגורשו הן גם "הומואיות" שמאלניות.

  1. איך אנשים – יהודים ולא-יהודים – לא מתביישים לצעוק בראש חוצות כמה הם מתגאים בחיי המין השרוטים שלהם? ואולי הם לא בדיוק מתגאים אלא מדחיקים את הבושה ומחצינים את ההדחקה?

  2. אין לזה שום קשר לכך שהעיתונאית יהודייה, הכל מתחיל ונגמר בכך שחשפה את מה שהפרוגרסיבים היו מעדיפים להסתיר.
    לא צריך לחפש ״אנטישמיות״ איפה שהיא לא נמצאת, זה מוזיל את המושג שלא לומר ממש מעיק לקריאה בואך בכייני.

    1. האנטישמיות היתה כלפי הצועדות והצביעות האטומה כלפי העיתונאית

  3. יש בעיה עם הבנה.
    בעולם מתארגנת מהפכה של קבוצות הנתפסות בעניי עצמן כקבוצות דפוקות. התנועה הזאת מארגנות קבוצות כמו פמיניסטיות, שחורים, הומואים, נפגעי מה שהם קוראים "קולוניאליזם", אנטי קפיטליזם. הנאמנות היא טוטאלית לרעיון "הדפוקים" וכול מי שלא שייך לאחת מהקבוצות הוא האויב. יהודים וישראלים לא שייכים לקבוצות אלו, הם פשוט מצליחים ומוצלחים. ולכן המוסלמים והערבים הם חלק מהתנועה – הם נפגעי הקולוניאליזם.
    מבחינה אידאולוגית, התנועה הזאת שייכת לתפיסה הניאו-מרקסיסטית. המרקסיזם נכשל כיוון שהפולטריון לא עמד בציפיות ולא הוביל למהפכה אנטי קפיטליסטית. התנועה הזאת אמורה להחליף אותו ולהוביל את המהפכה.
    לצערי הרב, כמו את התנועה המרקסיסטית גם את התנועה הזאת מובילים יהודים וזה גם הפעם יגמר לא טוב.

  4. מגן דוד מפריע לצועדים אחרים,אולי דגל הגאווה שאין בו גאווה מפריע לאנשים אחרים. להטבים צועדים ומפגינים כדי שיקבלו את השונות שלהם, והם מסלקים שונה אחר מקרבם. כמה קטן ונמוך ומבחיל, או שמע כל הלהטבים שם פלסטינים

  5. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. "הפלסטינים" יזרקו מהגג כל גיי אם רק יתאפשר להם. ישראל היא גן עדן יחסי לגיים,עם תהלוכות ססגוניות,כולל בירושלים,לב הממסד הדתי. הכל חרטא,זאת אנטישמיות ברורה.