זו לא "הדתה", זה קמפיין פוליטי

קמפיין ההדתה מבית 'מולד' הוא קמפיין שמטרתו פגיעה בממשלת הימין כדי להחליפה בממשלת שמאל. 'מולד' אינו מכון מחקר, אלא מרכז לתעמולה פוליטית

לא מחקר, תעמולה | מתוך העמוד 61

קמפיין ההדתה לו אנו עדים לאחרונה הוא תוצאת דו"ח של עמותת מולד. במאמר זה לא אעסוק בשאלה אם יש הדתה, אלא במטרה הפוליטית שעומדת מאחוריו ומאחורי קיומו של הארגון באופן כללי.

האויב: המתנחלים. בין המממנים: ג'ורג' סורוס

ה"הדתה" היא רק המופע האחרון בעיסוק אובססיבי של 'מולד' בציבור הדתי לאומי. בשנת 2014 הוציא מולד דו"ח על החטיבה להתיישבות, דו"ח שזכה לתהודה רבה בתקשורת המרכזית, והוצג במאמר תחת הכותרת: "הקופה הסודית של הימין המתנחלי".

הביטוי "ימין מתנחלי" איננו מקרי. הוא נועד לסמן את המטרה – ההתנחלויות. בקטגוריה "פרויקטים" באתר של מולד ישנה תת-קטגוריה ששמה "מחיר ההתנחלויות". ניתן למצוא שם מאמרים כגון: "הימין המתנחלי נגד המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר", "ההתנחלויות פוגעות בביטחון ישראל", "פשע מאורגן: זאב חבר, הנהגת המתנחלים והתרבות העבריינית בשטחים", "פרשת אזריה: הימין המתנחלי נגד צה״ל", ועוד כותרות בוטות אחרות.

את הרקע להתנפלות השיטתית של 'מולד' נגד הימין הדתי אפשר לראות במסמך מ-2015 שהודלף, ובו נחשף כי "המשרד הערבי האזורי", שהוא חלק מקרן התרומות של ג'ורג' סורוס, העניק ל'מולד' 200,000 דולר בשנים 2013-2014, ועוד 100 אלף דולר ב-2015. מה מטרת המענק? להלן:

לייצר תמיכה ציבורית ופוליטית נגד ההתנחלויות באמצעות מחקר בנוגע להשלכות הכלכליות שלהן, לגרות שיח פוליטי ולהציג המלצות מדיניות לסיום הכיבוש הישראלי.

המטרה מפורשת וברורה: הקמת מדינה פלסטינית, והדרך להגיע אליה היא באמצעות פגיעה במי שנתפסים כמכשול, קרי, ההתנחלויות. מאחר ובמסמך מצוין במפורש שיש להשיג תמיכה פוליטית, הרי שהנציגים הפוליטיים של הציבור הדתי-לאומי הם מטרה מובנת מאליה.

תוצאות ה"מחקר" שמממן סורוס ידועות מראש, ובאות בשירות מטרה פוליטית. משמע, לא מכון מחקר עומד לפנינו, אלא מרכז תעמולה. כך יש להתייחס אליו ואל "מחקריו". לכן גם אין פלא שמי שבחן את ה"מחקרים" לא נדרש להעמיק כדי להפריכם ולמצוא בהם פגמים רבים.

זהו הרקע שצריך להבין ביחס לקמפיין ה"הדתה". המטרה היא לפגוע ולהשחיר את נציגי המתנחלים בממשלה. זה עניין של פוליטיקה, לא של חינוך או יהדות.

 

אויב האומה: נתניהו

הציבור הדתי-לאומי אינו המטרה הפוליטית היחידה של 'מולד'. המטרה הפוליטית השנייה של הארגון היא לפגוע בראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מיכאל מנקין היה המנהל של "שוברים שתיקה" עד שנת 2011, ולאחר מכן היה מנכ"ל של 'מולד'. בשנת 2013 השתתף בכנס של הארגון ג'יי-סטריט יחד עם ח"כ סתיו שפיר, שבעצמה משחקת תפקיד מרכזי בקמפיינים של מולד. בכנס אמר מנקין את הדברים הבאים:

אם אנחנו מבינים שנתניהו הוא אחד הגורמים המרכזיים לכך שפתרון שתי המדינות עדיין לא מיושם, היעד העיקרי של המחנה כולו צריך להיות לסלק אותו מהשלטון, להחליף אותו – לא לנסות לשכנע אותו להיות קצת יותר כמונו.

אי-אפשר לטעות פה. מנקין מנסח בבהירות את התכלית של הארגון: סילוקו של נתניהו.

כדאי להכיר גם פרויקט של 'מולד' בשם "שישים ואחת". זהו דף פייסבוק שמפיץ תעמולה בסגנון ויזואלי ארסי ביותר וטקסטים בוטים במיוחד. הדף מרבה לעסוק בנתניהו ובאנשי הבית היהודי. גם שמו של הפרויקט, "שישים ואחת", רומז למטרה הפוליטית הגדולה.

להקים ממשלת שמאל

בסוף דבריו מסביר מנקין מה צריכה להיות מטרת מחנה השמאל, מעבר לסילוקו של נתניהו:

המטרה שלנו צריכה להיות אחת: בנייה של מחנה פוליטי בעל תפיסת עולם שלמה, בהירה ופרגמטית, שיוכל להנהיג את המדינה.

כדי להנהיג את המדינה צריך גוף שיבנה תפיסת עולם שלמה שכזו. את זה בדיוק מתיימר 'מולד' לעשות, בעיקר בעזרת שיתוף פעולה עם מפלגת העבודה. הוזכרה כאן סתיו שפיר, שמשתפת פעולה עם הארגון באופן גלוי, מנקין עצמו הוא מתפקד בעבודה, ובבחירות האחרונות נשכר 'מולד' לקמפיין של מפלגת העבודה.

אתר 'מולד' מרבה לעסוק בסוגיות פוליטיות מרכזיות, מתוך נאמנות לעמדה שאין להיות שותפים לימין, אלא המטרה היא החלפתו בשלטון שמאל. כך למשל פירסם מנקין מאמר תחת הכותרת "מדוע אסור לשמאל להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו?". במאמר אחר תחת הכותרת: "20 השנים האבודות של השמאל הישראלי" כותב מנקין בסיכום:

בפחות היסוס ופחד, ועם מחשבה קדימה ותוכנית אסטרטגית ביד – אפשר לנצח את הימין. אפשר להציע לאזרחי ישראל עתיד אחר לחלוטין וגם להגשים אותו. אבל כדי לעשות את זה אנחנו חייבים לחזור לעשות פוליטיקה אפקטיבית.

בדברים הללו מצויה התמונה הפוליטית השלמה: מטרת 'מולד' היא להפיל את ממשלת הימין ולהחליפה בממשלת שמאל.

הכל פוליטי

את קמפיין ההדתה וקמפיין החטיבה להתיישבות, כמו גם קמפיינים אחרים של 'מולד', יש לראות כחלק ממערכה פוליטית מאורגנת להפלת הימין והמלכת השמאל. זה בסדר להיות פוליטי. מותר ל'מולד' להיות כאלה. אבל מי שמתמודד עם התעמולה של הארגון, צריך לדעת ש'מולד' איננו ארגון של החברה האזרחית גרידא או מכון מחקר. מדובר בארגון פוליטי לכל דבר ועניין. ההתמודדות מולו צריכה להיות בדיוק כמו התמודדות מול מפלגה פוליטית יריבה.

לסיום חובה לשאול את השאלה הבאה: על-פי מסמך של 'מולד' באתר העמותות, ב-2015 זכה הארגון לתרומה מישות מדינית זרה. בנוסף, הארגון עובד בשותפות עם שתי קרנות גרמניות (רוזה לוקסמבורג ופרידריך אברט), שהן קרנות השייכות למפלגות פוליטיות בגרמניה וממומנות מכספים ממשלתיים. נשאלת השאלה: האם כסף מדינתי זר שמממן ארגון שפועל באופן ישיר להפלת הממשלה הוא דבר שיש להתיר אותו?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

29 תגובות למאמר

  1. הבה נתוודע לאנשי הוועד המנהל של "מולד":

    אלפרד (פרד) טאובר – חבר המועצה הבינלאומית של הקרן החדשה לישראל:

    http://archive.is/SRJL1

    אנט הוכשטיין – מתורמי הקרן החדשה לישראל:

    https://my.israelgives.org/henew/NIF_Yerushalmim

    אבישי מרגלית – חבר הנהלת 'בצלם' – מארגוני הקרן החדשה לישראל:

    http://www.vanleer.org.il/he/people/אבישי-מרגלית

    מנחם יערי – חבר מועצת הקרן החדשה לישראל:

    https://he.wikipedia.org/wiki/מנחם_יערי

    יעל שטרנהל – פעילת הקרן החדשה לישראל:

    http://nif.org.il/news/kipur-2012/2012/09/12/489

    ועכשיו רק צריך לנחש אם הם עושים זאת בהתנדבות או בתעריף מיוחד:

    http://www.molad.org/about/board/

  2. אני לא מבין את ה"שאלה" שבסוף המאמר. הרי ברור שזו שאלה רטורית. האם טרור מוצדק? האם חבלה בדמוקרטיה מוצדקת? האם מדינה זרה שרוצה לממן הפיכה שלטונית זה מוצדק? ברור שלא.
    ה"עדינות" הזו בניסוחים וברטוריקה של הרוב השפוי תורמת במידה לא מעטה להשארת המצב על כנו ולשגשוג מערכת הבוגדים על חבריה ומממניה.

    1. להפך. השאלה מנוסחת בבהירות. לא בבוטות. ואנשים צריכים לדעת מה הם עושים עם הכסף שלהם. להגיד את זה, לא צריך להעליב אותם.

  3. מה ההבדל בין כסף מדינתי זר לכסף פרטי זר שתכליתו דומה ?
    מדוע זה בסדר שגרמניה תממן לחיל הים צוללות בהנחה של מאות מיליוני יורו אבל זה לא בסדר אם אותה גרמניה מעבירה סכומים פעוטים למדי לארגוני זכויות אדם בישראל ?
    מדוע מותר לאדלסון, אזרח זר שהתערב בפוליטיקה הישראלית בניסיון לסייע להפלת ממשלתו של אולמרט, את מה שנאסר על סורוס, אזרח זר שמטרתו לסייע בהפלת ממשלת נתניהו ?
    אם הימין הדתי רוצה דריסת רגל (למטרות פוליטיות מובהקות של הכשרת הלבבות לקראת סיפוח הגדה המערבית ללא מתן אזרחות למיליוני התושבים הפלסטינים) במערכת החינוך החילונית, אין סיבה שלא תתקיים הדדיות שתאפשר לשמאל החילוני דריסת רגל (למטרות פוליטיות מובהקות של הכשרת הלבבות לקראת סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית) במערכת החינוך הדתית.
    לא עוד הדתה.
    הדדיות !!!

    1. אם השמאל החילוני רוצה דריסת רגל (למטרות פוליטיות מובהקות של הכשרת הלבבות לקראת סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית) במערכת החינוך הדתית, אין סיבה שלא יתקיים שוויון אשר יאפשר דריסת רגל לאנשי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית במערכת החינוך של השמאל החילוני (למטרות פוליטיות מובהקות של הכשרת הלבבות לקראת פירוק הישות הציונית וכינונה של מדינה איסלאמית במקומה, שבה ישמשו יהודי שמאל חילוני כמיעוט משת"פי). לא עוד אפלייה אתנית. שוויון הזדמנויות במערכת החינוך!!!

    2. אתה באמת לא מבין את ההבדל תמיכה מדינתית של ארה"ב או גרמניה במדינת ישראל כמדינה, ובעקיפין בכל אזרחיה, לבין תמיכה חתרנית בארגוני שמאל קיצוני אנטישמיים שפועלים בשירות האויב הערבי הג'יהדו-פשיסטי?

      אתה באמת לא מבין את ההבדל בין תמיכה במדינה לבין התערבות פוליטית אנטי דמוקרטית בענייניה בנסיון לכפות את עמדות המיעוט על הרוב?

      עצם ההשוואה בין אוהב ותומך ישראל שלדון אדלסון, לבין תומך הג'יהאד האנטישמי סורוס מלמדת על הקלקלה המוסרית של השמאל

      ואין שום "הדתה" במערכת החינוך, אלא מניעת בורות מביכה ולימוד מונחי יסוד במורשתו ההיסטורית העתיקה של העם היהודי

      ואם כבר מדברים על הדדיות, הרוב המוחלט של העם היה שמח לקבל עשירית מהמימון האנטישמי הזר שמקבלות עמותות השמאל הקיצוני הבזויות

    3. תגובה יפה. אתה צודק כמובן

      ל- 1: ישראל מוגדרת כדמוקרטית ויהודית. השאלה היא איזה יהודית? הרי מתמיד למדנו החילונים תנ"ך. זאת לא השאלה. השאלה במה להרחיב ואיך
      ורואים שהתנך – יש בו מורשת, הסטוריה וספרות. צריך לדעת מה להדגיש
      ללמוד לימודי דת של דתות אחרות זה רשות, כמו שפה זרה נוספת
      אם אתה רוצה ללמוד איסלאם או מזרחנות – אדרבא – אנחנו צריכים להכיר טוב את אויבנו

      ל- 2 – אתה פשוט שוטח את עמדתך הפוליטית. אם ארגון שמאל קורא להשמדת מדינת ישראל – הריהו לא חוקי. אם הוא קורא להחזרת שטחים – הרי הוא חוקי
      חוק לא יכול להכיל דיעה פוליטית

  4. אם השמאלנים רוצים לחזור לשלטון, שייכנסו בהמוניהם לחדר המיטות (גבר ואשה, זה לא ממש ברור להם) ואולי בעוד דור אחד הם יצליחו…

    1. תעשה לי טובה רוב ההומואים שאני מכיר ומבלה איתם הם ימניים בדיוק כמוני (לחלקם אני אפילו לא יכול לקרוא ליברליים) ואני לא בדיוק פוגש אותם בעצרות פוליטיות של הימין. לא בכדי ההומו המוצהר היחידי היום בכנסת שלא נחשף בכוח הוא ליכודניק. לך תשטוף עם סבון את המוח הקטנטן שלך מסטריוטיפים.

  5. הסטוטקוו חיב להשתנות , כפי שהיהדות השתנתה עם הזמן מימי הבאת המזבח לבית המקדש ועד לימנו אנו שמסתפקים בתרומות ומעשים טובים . גם הסטטוסקוו צריך להתאים את עצמו לרוח התקופה וללכת יותר לקראת הציבור החילוני באזרים החילונים ולאפשר את קיום הדתי על פי תפישתם של זרמים שונים ביהדות. כאשר נשכיל לפעול בהסכמה ורוח טובה נוכל לחיות בהרמונה, אם נמשיך להתנגח אחד בשני עלולה להיווצר סיטואציה לא נעימה.

    1. לא אתה מגדיר את היהדות. התורה מגדירה אותה. התורה אומרת כך:
      "כי המצוה הזאת, אשר אנוכי מצווך היום–לא-נפלאת היא ממך, ולא רחוקה היא. יב לא בשמיים, היא: לאמור, מי יעלה-לנו השמיימה וייקחהא לנו, וישמיענו אותה, ונעשנה. יג ולא-מעבר לים, היא: לאמור, מי יעבור-לנו אל-עבר הים וייקחהא לנו, וישמיענו אותה, ונעשנה. יד כי-קרוב אליך הדבר, מאוד: בפיך ובלבבך, לעשותו. {ס}

      טו ראה נתתי לפניך היום, את-החיים ואת-הטוב, ואת-המוות, ואת-הרע. טז אשר אנוכי מצווך, היום, לאהבה את-יהוה אלוהיך ללכת בדרכיו, ולשמור מצוותיו וחוקותיו ומשפטיו; וחיית ורבית–ובירכך יהוה אלוהיך, בארץ אשר-אתה בא-שמה לרשתה. יז ואם-יפנה לבבך, ולא תשמע; ונידחת, והשתחווית לאלוהים אחרים–ועבדתם. יח הגדתי לכם היום, כי אבוד תאבדון: לא-תאריכון ימים, על-האדמה, אשר אתה עובר את-הירדן, לבוא שמה לרשתה. יט העידותי בכם היום, את-השמיים ואת-הארץ–החיים והמוות נתתי לפניך, הברכה והקללה; ובחרת, בחיים–למען תחיה, אתה וזרעך. כ לאהבה את-יהוה אלוהיך, לשמוע בקולו ולדובקה-בו: כי הוא חייך, ואורך ימיך–לשבת על-האדמה אשר נשבע יהוה לאבותיך לאברהם ליצחק וליעקוב, לתת להם. "

      התורה מגדירה מה זה להיות יהודי. לא כל שרץ אפשר להכשיר. לא כל התנהגות שאימצנו מהגויים או שנוחה לנו – היא המומלצת על ידי התורה. התורה רוצה שהעם היהודי ידבוק בזהותו היהודית, ולא יגרר אחרי אופנות ועבודה זרה. התורה מסבירה מה יקרה לעם היהודי שיאבד את זהותו – הוא יאבד את אחיזתו בארץ ישראל. כשעם ישראל מאותגר על ידי העמים שטוענים שהוא גנב את ארצו – הוא חייב לחזור אל מעוז מחצבתו ולחזק את הקשר של העם לארץ – ואת זה עושים בעזרת לימוד התורה.

    2. דני – דווקא התגובה המתונה שלך היא המורכבת
      ותגובתה של מירית – היא הבנאלית
      ביהדות יש חוקים אלמותיים על זמניים וחוקים חברתיים זמניים ולדעתי גם חוקים שהם צווי השעה.
      התורה לא מגדירה את עצמה אף על פי שזה נחמד לאמר את זה
      לא מירית קובעת מה חוקי התורה ולא הרב יונה מצגר ולא הרב ברלנד ולא הרב פינטו
      ללמדך שגם ה"מומחים" נופלים בהבנת התורה וביישומה

      לכן, במיוחד בזמנים האלה של הצ]ת המידע, של פלורליזם מועצם – לדון ולהחליט איך אנחנו מגדירים את היהדות שלנו, ברמה הבסיסית ובחזון

    3. ללא קפוא,

      לא מירית קובעת. תפתחו את התורה. תלמדו אותה ותדעו מה זה יהדות. "לדון ולהחליט איך אנחנו מגדירים את היהדות שלנו, ברמה הבסיסית ובחזון" – זה מחשבת ישראל. ארון הספרים היהודי מלא בספרים – ספרי הלכה, ספרי מוסר, ספרי מחשבה. זה לא משהו שדנים ומחליטים. זה מסורת ישראל. זה חכמי ישראל שלמדו במשך שנים את התורה, את עקרונות הפירוש. היהדות מוגדרת על ידי לימוד "מצוותיו וחוקותיו ומשפטיו" – והמוסר מאחורי הדברים. יש אנשים שהקדישו את חייהם ללימוד הזה. ויש אנשים כמונו, שיכולים לקחת את העקרונות הפשוטים וליישם ולבנות לעצמינו את תפיסת העולם והערכים היהודיים שלנו מתוך מה שחכמינו למדו ולימדו.

  6. "במאמר זה לא אעסוק בשאלה האם יש הדתה, אלא במטרה הפוליטית שעומדת מאחורי"

    זו ההגדרה של אד הומינם.

    שמענו מספיק על ארגוני השמאל, זו אכן בעיה.

    עדיין, אם אין לך מה לומר על הדתה כן או לא, בשביל מה הכתבה?

    1. ארגון מולד מריץ קמפיין על הדתה תוך התהדרות בנוצות חברתיות. כותב המאמר מציג את מסע הציד של הארגון בתחומי הדתה ומראה כי המניע אינו חברתי אלא מניע פוליטי של הפלת שלטון הימין ע"י היצמדות לנדבך קואליציוני חשוב שהוא מפלגת הציבור הדתי לאומי. קל לנפנף באד הומינם במיוחד אחרי שלמדנו שככה עובדת כל עמותת שמאל קלאסית ובכלל השמאל. אבל כשהטיעון הנגדי בהחלט קשור לאינטרס הכולל של הגוף המבוקר, אזי טענת אד הומינם מאבדת אחיזה. תנסה להיות קצת יותר מתוחכם כשאתה מציג טיעון נגדי

    2. בדיוק להפך, דמגוג: אילו היה נכתב "במאמר זה אעסוק בשאלה האם יש הדתה" והמאמר היה עוסק במטרה הפוליטית שעומדת מאחורי קמפיין ההדתה – היה זה אד הומינם. כיוון שהכותב מראש הצהיר על כוונתו שלא לעסוק בשאלה אם יש הדתה אלא במטרה הפוליטית שמאחורי הקמפיין הזה – הוא עמד בהצהרתו. מעניין אם תתקומם כך גם נגד מאמר העוסק בקמפיין לעידוד עישון אשר יצביע על המטרה העסקית של חברות הסיגריות בהרצת הקמפיין הזה.

    3. כי הדתה זה נושא חצוי. כל אמירה חד-משמעית תגרע מנדטים
      החביטה הקבועה בשמאל – זה לחם חוקו של האתר, וזה גם הליכה על בטוח

  7. אני מסכים, זה לא הדתה זה קמפיין פוליטי, של בנט וחבריו, שמטרתו לשטוף מוחות של ילדים בשביל שיגדלו להצביע לבית היהודי או ישכנעו את ההורים שלהם להצביע לבית היהודי.
    הייתי בשוק כשבתה החטיביסטית של בת דודתי, חילונית לגמרי, שיכנעה את אמה להצביע הבית היהודי ב-2013. עכשיו אני איך מבין דבר כזה קרה. הארגונים פועלים כבר שנים.

    1. סל הכל לבית היהודי יש רעיון יפה ודיקטטורי
      איך אתה היית מעביר אותו?

  8. המאבק הזה התחיל כשנה לפני הדו"ח של מולד, על ידי הורים שהזדעזעו מתכנים שגילו שילדיהם נחשפים אליהם בבתי הספר. יותר משהמאמר הזה מעיד משהו על קמפיין ההדתה הוא מעיד משהו על הכותב, שכנראה שכח שאירועים במציאות יכולים לקבל משמעות גם מחוץ לסקאלה "טוב לביבי או רע לביבי".

    ועכשיו ברצינות, משה, מה מעניין לי את ה*** איזו משאלה אנשי מולד מבקשים מפיית השיניים כל לילה לפני השינה, כשבבית הספר מלמדים את הילד שלי שבני משפחתו הם אנשים פחות טובים כי הם לא שומרים שבת או כשרות? מה אכפת לי מי ממן את מולד כשאני מגלה שמישהו שם את הילד שלי בידיים של ילדות בנות 18 שיתרגלו איתו את הקמת בית המקדש השלישי (למען הסר ספק, דבר שאין לי שום עניין שהילד שלי יקווה לו אפילו קצת)?

    לכאורה זה לא היה אמור להיות נושא שבמחלוקת מהותית בין השמאל הליברלי לימין הליברלי. אין שום ספק שתכני הלימוד שנחשפו בדו"ח של מולד ועוד קודם לכן ע"י הפורום החילוני הם עמוק עמוק בתוך האינדוקטרינציה הקומוניסטית. גם מפעל הג'ובים של מפלגת הבית היהודי צריך להיות מוקצה מחמת מיאוס ובוודאי שכל חילוני – ימני או שמאלני – אמור להתקומם מול התנשאות "העגלה המלאה" של מי שבאים להעניק חינוך יהודי איפה שלשיטתם ההורים החילונים מזניחים את ילדיהם לחסדי הפייסבוק והטלוויזיה.

    אז תגיד לי, איך יכול להיות שבאתר שאמור להיות בית לעמדות ליברליות ההתייחסות היחידה לנושא היא "מולד רק רוצים להחליף את השלטון"?

    למי שפספס, מירי רגב בתרבות ונפתלי בנט בחינוך הם שיעור מאלף בליברטריאניזם לשמאלנים שעוד מתגעגעים לימי מפא"י.

  9. לא כל כך מבין מה הבעיה או מה ההפתעה.
    ההדתה היא פוליטית, וההתנגדות לה היא פוליטית.

    1. זה לא פוליטי
      הופכים את זה לפוליטי
      ואז זה קל

      המחאה החברתית היתה פוליטית?
      הפכו אותה לפוליטית
      והנה לא צריך להוריד את מחירי הדיור

  10. ההגדרה המדויקת של מולד היא ארגון חזית. ראה עבודתו של יואל שיפמן בנושא.

  11. קודם כל, מולד נשמע אחלה. סוף סוף משהו נגד הימין המטורף. אשמח לקבל תחקירים כאלה גם על שלל עמותות הימין. קצת על עולמך אפשר ללמוד מהרעיון של הפלת הימין ״והמלכת״ השמאל. זה מראה כמה אתה אטום. השמאל לא רוצה להיות מלך, הוא רוצה להציל את המדינה.

    1. כל דיקטטור בפוטנציה רוצה ״להציל״ את המדינה. ושילך רצון הציבור לעזאזל.

  12. בדמוקרטיה שלטון לא "מפילים", ומפלגה לא "ממליכים". עצם הטרמינולוגיה שלך מראה או א': שאין לך שום הבנה של ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה. ב': שהיית רוצה לראות את שלטון הימין "מומלך" באופן בו לא ניתן יהיה להחליפו. לצערנו מדובר בתפיסת מחשבה טיפוסית בימין, שקנתה לה שליטה בארה"ב עם כניסת הליצן הרוסי לבית הלבן.

  13. כרגיל השיטה הקבועה של רטוריקה דלוחה. צדק חברתי \ עידוד מעמד ביניים \ יאיר לפיד אומר משהו \ כל דבר שהוא לא ביבי אז:

    1. זה לא דעה של כולם, זו דעה של שמאלנים.
    2. זה לא לטובת הכלל שלא יכולה לעניין את מי שלא ימני, זה לדפוק את הימין\מזרחים\מסורתיים\וכ"ו
    3. הנה 4 אנשים ושתי עמותות קשורות בזה (שלא קשורים לנקודה חוץ מזה שהם אומרים אותה). הם חלאות. תתעלמו מהשאר, הם לא יופיעו בתקשורת.
    4. ג'ורג' סורוס קשור לזה.
    5. לא להזכיר את איל ההון שלדון אדלסון ואיך שהוא מממן את הצד הנגדי לסורוס רק עם יותר כסף שהוא מרוויח מהימורים.
    6. עכשיו, כשכולם כבר שכחו על מה מדברים, אז זה שטויות.
    7. אפילו אם זה לא שטויות, זה לא משנה.
    8. אפילו אם זה משנה, זה לא משפיע על כולם לרעה.
    9. אפילו אם זה משפיע על כולם לרעה, אז זה פטריוטי.
    10. וכולם יודעים שהדעה השמאלנית ממומנת לא מישראל שהיא שטויות ולא משפיעה עלינו ובטח שלא לרעה חוץ מכשזה פטריוטי היא רק של נבלות.
    11. לשמור על הממשלה הנוכחית בשלטון (כל עוד שהיא לא ממשלת שמאל).

    ואתם לא שונאי ישראל, נכון?

    כואב לי שדיון חשוב שכזה מידרדר לתרשים זרימה של איך יחצ"נים משני צידי המתרס מנסים להפוך הכל לימין נגד שמאל. מה שיש פה זו בדיוק ההאשמה המופנית לצד השני: תעמולה שמנסה להסיט את הדיון מטובת הכלל.