יריב לוין: בג"ץ בשמאל הקיצוני, מעדיף את המסתננים על תושבי דרום תל אביב

שר התיירות מברך על מיגור תופעת הליכודניקים החדשים: "הם ניסו להרוס את המפלגה מבפנים, אסור שזה יקרה". ראיון

"החוק הצרפתי נועד לשים סוף להדלפות". לוין | פלאש90

בית המשפט העליון מכשיל את מדיניות הממשלה. כך אומר שר התיירות יריב לוין (ליכוד). "יש פה בעיה בסיסית של הבנת הדמוקרטיה", אומר לוין בראיון ל'מידה'. "השופטים והיועץ המשפטי מציגים עצמם כמי ששומרים על מדינת ישראל מפני נבחרי הציבור הנוראיים שרוצים לעשות דברים איומים. בפועל, נבחרי הציבור, כשמם כן הם, נבחרו על ידי האזרחים לנהל מדיניות ברוח רצון העם. אם אותם נבחרי ציבור פשעו, הם צריכים לעמוד לדין כמו כל אזרח. אבל ההנחה שצריך 'שומרי סף' שיקדישו מרצם לשימת כבלים על נבחרי הציבור ובלימתם, עד כדי כך ששיקול הדעת של השופט מה נחשב 'סביר' יגבר על שיקול הדעת של נבחר הציבור – היא אנטי-דמוקרטית במהותה".

יש האומרים כי בית המשפט העליון משמש בפועל כסניף של מרצ.

"לו היו מציבים קלפי בבית המשפט העליון ברור שהשמאל היה זוכה שם ברוב מוחלט. מספיק לקרוא את פסקי הדין המפולפלים והערטילאיים כדי להבין את השקפת העולם של מרבית השופטים. מספיק לראות את בג"ץ מסכים בכלל לדון בעתירה המופרכת להשיב את גופות המחבלים. אבל האמת היא שאחרי החלטת הנשיאה היוצאת נאור להחרים את טקס היובל להתיישבות בגוש עציון גם לא צריך לקרוא את פסקי הדין כדי להבין את מה שמתרחש שם".

נאור טענה נגד מתנגדיה שהם ממהרים להעביר ביקורת בלי שקראו את מאות עמודי פסקי הדין.

"אז קודם כל אולי אחת המסקנות היא שלא צריך לכתוב פסקי דין כאלו ארוכים ובלתי נגמרים. בתקופה שקדמה לאהרון ברק ולמהפכת האקטיביזם שהנהיג, פסקי הדין היו לא רק מתומצתים יותר אלא גם נכונים והגיוניים יותר. האמירה של נאור מלאה בהתנשאות. היא מבליעה את ההנחה הסמויה שפשוטי העם, ובתוכם כמובן גם נבחרי הציבור, פשוט לא מסוגלים לרדת לנבכי חוכמתם העילאית של כותבי פסקי הדין הארוכים והמלומדים. אני כמובן כופר בתפיסה הזו".

"החוק לא יכול להיות חותמת גומי של השופטים"

לוין תולה את האשמה בהמשך "שלטון המשפטנים" בשני שרים החולקים עמו את שולחן הממשלה: איילת שקד ומשה כחלון. "אני לא רוצה לחלק ציונים לאף אחד", אומר לוין ביחס לשרת המשפטים, אותה הוא מבקר על הליך מינויה של אסתר חיות לנשיאת העליון. "אבל אם הדברים היו תלויים בי הייתי נמנע מלכנס את הוועדה לבחירת שופטים כל עוד יש רק מועמדת אחת לנשיאות העליון, ודורש שיתייצב לפחות עוד מועמד אחד. החוק לא יכול להיות חותמת גומי של השופטים שבוחרים רק במי שהם רוצים".

אתה באמת חושב שאלמלא כחלון היה ניתן לחזק את המשילות?

"אין בכלל ספק. כחלון מהווה חסם משמעותי בחיזוק המשילות ובהעברת חוקים שישנו את הנושא של שלטון המשפטנים מקצה לקצה. לא ברור לי מנין נולדה האג'נדה הזו וההתאהבות שלו בהנצחת המצב הקיים, בייחוד כשמדובר במערכת שמקפחת באופן קבוע ציבורים שכחלון מתיימר לייצג".

ואולי לנתניהו נוח להאשים את כחלון ואת שופטי בג"ץ כדי להימנע מקבלת החלטות קשות?

"זה בפירוש לא נכון. קח למשל את סוגיית המסתננים. בג"ץ עשה לנו נזק עצום והכשיל את מדיניות הממשלה בנושא. זה לא ענין של מחשבה או דעה אלא של עובדות פשוטות. השופטים העדיפו אינטרסים של מסתננים גנבי גבול על פני זכותם של תושבי דרום תל אביב לחיים נורמליים ועל פני האינטרס המובהק של מדינת ישראל לשמירת צביונה היהודי-ציוני".

אירוע היובל למלחמת ששת הימים בגוש עציון. הוחרם על ידי בית המשפט העליון | פלאש90

לדברי לוין, "עשינו צעדים מרחקי לכת בסוגיית המסתננים – כמו בניית הגדר בגבול מצרים, הקמת מתקן חולות והחתימה על הסכמים עם מדינה שלישית – וראינו שכניסת המסתננים ממצרים נעצרה וגם החלה יציאה שלהם מהארץ. אבל בכל פעם ארבו לנו העתירות של ארגוני השמאל הקיצוני, במימון הקרן החדשה וכסף זר. לצערנו ארגוני השמאל מצאו אוזן קשבת בבג"ץ, עם שופטים שמוציאים פסיקות חסרות היגיון וקשר למציאות, ושמשמיעים אמירות מופרכות על כמה חשוב שמסתננים יוכלו לעסוק בתחביבים. זהו הביטוי המובהק ביותר לכך ששופטי בג"ץ שייכים לקצה השמאלי של המפה הפוליטית. הממשלה עושה כעת מאמץ כביר 'לתקן' את ההסכמים עם המדינות השלישיות כדי להוציא לשם את המסתננים, ואני מקווה מאוד שלפחות הפעם בג"ץ יחרוג ממנהגו ולא יפריע".

הזכרת את ארגוני השמאל הקיצוני. מה הממשלה עושה כדי להילחם בהתערבות של ממשלות זרות בענייניה הפנימיים של ישראל באמצעות מימון אותם ארגונים?

"אני מגבש נוסח לחוק שהמטרה שלו לשים סוף לדבר הזה, אחרי שחוקי העמותות הקודמים בנושא מותנו ולא השיגו את התוצאה הרצויה. אני מקווה שאצליח לגייס רוב לחוק, בתקווה כמובן שהמשפטנים לא יכשילו אותו".

"לא לגיטימי שבכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה היה חבר בליכודניקים החדשים"

בשבועות האחרונים החלו בליכוד לשנס מותניים, ולהילחם בתופעת 'הליכודניקים החדשים' – התארגנות נרחבת של אנשי שמאל אשר התפקדו למפלגה במטרה למוסס את זהותה הימנית-לאומית. חברותם במפלגה של ראשי ההתארגנות בוטלה לאחרונה, ורבים נוספים צפויים להיגרע גם הם מרשימות המתפקדים. לוין, שהחל דרכו הציבורית בתא הליכוד של האוניברסיטה העברית ומשמש כחבר כנסת מאז 2009, מברך על הנחישות בה פועל הליכוד כדי למגר את התופעה. "הליכודניקים החדשים ניסו להשתלט ולהרוס את הליכוד מבפנים, תוך ניצול לרעה של הדמוקרטיה", הוא מבהיר. "אף מפלגה לא יכולה להסכים לתופעה כזו. מדובר במעשה בלתי מוסרי. הדרך למנוע הישנות של תופעות כאלו היא להאריך את תקופת האכשרה של המתפקדים. לשלם דמי חבר תקופה ארוכה בלי להצביע לפריימריז זו אינדיקציה חזקה לכנות הכוונות של המתפקד".

הליכודניקים החדשים. "בלתי מוסרי" | פייסבוק

הליכודניקים החדשים טוענים כי גם הפייגלינים בזמנו לא היו ליכודניקים וגם כיום ישנם בליכוד כאלו שתומכים בסיפוח יהודה ושומרון, בניגוד לעמדת ראש הממשלה.

"ההבדל ברור. יש פעם עצום בין העמדות של הליכודניקים החדשים לאלו של אנשי הזרם המרכזי בליכוד. עולמות שבכלל לא נפגשים. הליכוד תנועה מגוונת, ויש בהחלט מנעד מסוים של דעות שנמצא עדיין בתוך המסגרת המשותפת. צחי הנגבי ואני חולקים למשל אחד על האחר במגוון סוגיות, בין היתר גם על הנושא של הליכודניקים החדשים, אבל אנחנו עדיין יכולים לחיות ביחד באותה מפלגה. יש בינינו בסיס משותף רחב. אי אפשר לומר זאת על מי שמצדדים בעבודה, מרצ או הרשימה המשותפת, ומגנים על עמותות שמאל קיצוני הפוגעות בחיילי צה"ל".

דוד ביטן טוען כי מרצ והעבודה עומדות מאחורי הליכודניקים החדשים.

"אני לא יודע אם היתה מעורבות מפלגתית אבל ברור שיש מערכת מאורגנת שמטרתה לערוך מפקד המוני של אנשים שאין להם רצון להיות חלק מהליכוד או לראות אותו מצליח. להיפך, הם רוצים שהליכוד ייעלם מהמפה. אסור להרשות שזה יקרה".

אחד מחברי הגרעין המייסד של הליכודניקים החדשים, ד"ר עמיר פוקס, שפרש לאחרונה מהמפלגה, משמש כ"ראש התכנית להגנה על ערכים דמוקרטיים" במכון הישראלי לדמוקרטיה.

"זה לא לגיטימי. מצופה ממי שרוממות הדמוקרטיה בפיהם לגנות את התופעה הזו. אם אנשים מתוכם נהגו כך ברור שזה לא מתיישב עם מה שהארגונים האלה מנסים להעביר. האג'נדה של הליכודניקים החדשים מנוגדת באופן מוחלט לערכים שארגונים אלו מתיימרים לקדם".

"תומך באופן מוחלט ב-Airbnb"

בשנתיים וחצי האחרונות משמש לוין כשר התיירות, ובאפריל רשם משרדו ציון דרך חשוב עם כניסתם של 349 אלף תיירים לישראל – שיא של כל הזמנים במספר התיירים שביקרו בארץ בחודש אחד. מדובר בעלייה של כ-38% ביחס לאפריל אשתקד ועלייה של כ-21% ביחס לאפריל 2015. בימים הקרובים ינחת בנתב"ג התייר ה-3 מיליון לשנת 2017, ועד סוף השנה האזרחית צפוי מספר התיירים שנכנסו לישראל לטפס ל-3.5 מיליון. "המשק ייהנה מתוספת של 3 מיליארד שקל, 20 אלף מקומות עבודה יתווספו והכי חשוב – אנחנו מביסים את תנועת החרם עם מיליוני אזרחים זרים שהופכים לשגרירים של ישראל אחרי שהיו פה וראו את האמת על המדינה", אומר לוין.

מהם הצעדים המרכזיים שביצעת כדי להגדיל את מספר התיירים?

"בעיקר שינוי גישה שיווקי. לא רק פנייה לקהל של צליינים, אלא למכור את ישראל כיעד האידאלי לחופשה – שמש, ים וקולינריה לצד ערך מוסף של הגשמת חלום וביקור במקומות הקדושים. חתמנו על הסכמים עם חברות תיירות מהגדולות בעולם כמו אקספדיה ופרייסליין כדי שישראל תהיה אצלם על המדף. אנחנו גם נותנים מענקים לחברות תעופה ממדינות בעלות פוטנציאל גבוה לתיירות נכנסת, כמו סין. כך גדל מספר התיירים הסינים לארץ מ-40 אלף לפני שנתיים ל-110 אלף כיום. אילת, שעד לפני שנתיים כמעט נמחקה ממפת התיירות עם ארבע טיסות נכנסות בלבד בשבוע, חגגה השבוע 53 טיסות שבועיות. בשבוע שעבר הגיעו ביום אחד לאילת 3,800 תיירים, לעומת 400 בשבוע שלם עד לא מזמן".

לאחרונה פורסם כי תל אביב שברה שיא עולמי כשמעל למחצית מהתיירים בעיר שכרו דירות דרך Airbnb.

"לדעתי זה נתון מעט מוגזם, אבל אני תומך באופן מוחלט ב-Airbnb. בנושא זה אני מנהל מאבק עיקש מול התאחדות המלונות. אני מאמין במודל הזה, ולטעמי הוא הכרחי לתיירות. אם נפגע ב-Airbnb נפגע קשות בענף כי אותם תיירים ששוכרים דירה גם הולכים למסעדה, יוצאים לבלות ומוציאים כסף בדרכים אחרות. לצערי כרגע המלונות לא מסוגלים לתת מענה לחלק גדול מהתיירים, בדגש על אלו שלא מסוגלים או מעוניינים להשתכן במלונות יוקרה. אנחנו פועלים בנושא ולאחרונה העברתי חוק שבזכותו נבנים 2,000 חדרי מלון עממיים, לעומת פחות מ-500 שנבנו בשנים האחרונות. עד עכשיו לא היה טעם לבנות מלונות זולים, כי זרם התיירים לא הצדיק זאת. משרד התיירות מעניק תמריצים לבנות מלונות עממיים ולצד הגידול במספר התיירים, בקרוב נראה פריחה בתחום".

"מצפה מהמפכ"ל לטפל בנושא ההדלפות"

תיירות תלויה מאוד במצב הביטחוני. לאחרונה חלה הסלמה גם בדרום עם פיצוץ המנהרה, וגם בצפון  – ירי טילי נ"מ על מטוסי חיל האוויר בסוריה. להערכתך אנו צועדים לקראת עימות באחת הגזרות?

"קשה להעריך. הצלחנו להגיע להישג גדול מבחינה ביטחונית והצלחנו לשמור על אי של יציבות בתוך הכאוס. אנחנו לא מעוניינים בהסלמה, אבל אין תעודות ביטוח. חיים באזור נפיץ".

החוק הצרפתי יוביל לבחירות?

"הממשלה לא תיפול, אל דאגה. החוק הצרפתי הוא עוד דרך להילחם בבעיה המרכזית: ההדלפות. הציפייה היא שיחקרו דברים כבדי משקל בפרק זמן סביר ובלי הדלפות. בפועל מתעסקים בסיגרים, החקירה נמרחת כל הקדנציה וההדלפות בלתי פוסקות. אני לא מבין את הסיפור הזה של ההדלפות, זה פוגע גם בחקירה עצמה. אני מצפה מהמפכ"ל לשים סוף לדבר הזה, ויפה שעה אחת קודם. זה לא כזה מסובך".

ישראל כץ ואבי דיכטר הודיעו שיתמודדו על הנהגת הליכוד לאחר עידן נתניהו. אתה רואה בעצמך מועמד לראשות הממשלה?

"לא".

השר כחלון סירב להגיב לדברים. בקשות תגובה נשלחה ללשכת השרה שקד, למשטרה ולמכון הישראלי לדמוקרטיה. התגובות יתפרסמו כשיתקבלו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. רק ביבי חשוב לא כחלון רק ביבי לא לשכוח

    1. חשוב בקשר למה? חשוב בקשר למי? או במילים אחרות – למה התכוון המשורר?

  2. יש הרבה מה להגיד על בג"ץ אבל הפעם להאשים אותו זה באמת ספין. בג"ץ אישר את כל תוכניות הממשלה ואת ההסכמים שלה עם מדינות שלישיות. ההסכמים האלה אגב חסויים (למה בעצם?) ורק בכירי הממשלה הרלוונטיים ושופטי בג"ץ קראו אותם כך שאנחנו לא יכולים לשפוט אותם עד הסוף.
    אבל כאמור ההסכמים אושרו. הדבר היחיד שבג"ץ ציין הוא שבמסגרת ההסכם אותן מדינות שלישיות לא מוכנות לקבל פליטים שהוחזרו כנגד רצונם. לכן, קבעו השופטים שכליאה ללא משפט לתקופה של למעלה מחודשיים כדי להכריח אדם לחתום על הסכם עזיבה לא ממש מסתדרת עם רצונו החופשי. האמת? נשמע די הגיוני, בייחוד למי שערך החופש בראש מעייניו.

    אגב, מתקן חולות יכול להכיל כ-3500 איש (מתוך כ-40,000) ועלה (וממשיך לעלות) הון למשלם המסים ככה שגם אם בג"ץ יאשר, זה באמת לא פתרון.

    1. אכן, פסק הדין של בג"צ נשמע הגיוני מאוד, למ שערך חירות המסתננים העבריינים חשוב בעיניו. אם מתייחסים לחירותם של תושבי דרום תל אביב זה קצת פחות הגיוני. אבל למי איכפת מהם?
      בכל זאת, בדבר אחד צדקת (גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום). מתקן חולות הוא באמת לא הפיתרון. לשלוח את הפליטים המדומים לאלף אלפי עזאזלים, או לפחות למדינה שלישית זה הפיתרון. ולפי החדשות האחרונות, נראה שזה כבר בדרך להתבצע, לאחר השינוי בהסכמים שלנו עם מספר מדינות שלישיות. כל זה בתקווה שהנשמות הטובות בבג"צ לא יחבלו שוב בפעולות הממשלה, תוך גלגול עיניים מתחסד שכה חביב עליהן, וכנראה גם עליך.

    2. בג"ץ טירפד וסירס את כל החוקים נגד הסתננות. בעיקר ב 2007 כשביטל את ההחזרה החמה ואת החוק הישן למניעת הסתננות. רק ב 2012 נחקק חוק מרוכך שגם הוא קוצץ. מתקן חולות היה אמור לאכלס 10,000 . ואז כשהמסתנן מתייאש יוצא לחו"ל. כך בהדרגה כל המסתננים יוצאים לאחר זמן מה. אך כאשר הם רואים סיכוי לאזרחות הם נשארים בארץ. עלות שירותי רווחה בריאות וחינוך למסתננים גבוהה מאד ועדיף להשקיע במתקן שהייה ובתי כלא.

    3. רמי כהן – כפי שכתבתי לך גם בפעם הקודמת אני עצמי תושב שפירא ומגדל פה ילדה קטנה כך שאני מכיר את המצב מצויין ואיכפת לי מאוד מחירותם של תושבי דרום תל אביב. אגב, איפה אתה גר?
      ערך החירות אומר שלא תישלל חירותו של אדם, כל אדם, ללא משפט. אתה רוצה לשפוט את כל המסתננים העבריינים? בבקשה. אבל אתה עשוי לגלות שחלקם, אם לא רובם, זכאים להגנה תחת האמנה בדבר מעמדם של פליטים. לא מתאים לך? בטל את אישור האמנה בישראל בצורה חוקית.

      אזרח – כפי שכתבתי יש הרבה מה להגיד על בג"ץ אך לא הפעם. ושוב – בארץ ישנם כ-40,000 מסתננים/מבקשי מקלט/מהגרי עבודה כך שגם 10,000 כלואים לא מהווים פתרון. שלא לדבר על העלות המטורפת בהקמת ותחזוק כזה מתקן.
      לגבי שירותי הרווחה – ה"מסתננים" משלמים למעשה 20% מס יותר וזכאים להרבה פחות הטבות מהמדינה כך שהטענה שלך לא נכונה. כמו כן, כאנשים עובדים הם תורמים לכלכלת המדינה בעוד שבתור אסירים הם רק היו יונקים ממנה. אז מה עשינו בזה.

      נזכיר שוב שמדינת ישראל העניקה הגנה קבוצתית למבקשי המקלט. לא בג"ץ אלא מדינת ישראל בראשות הליכוד. כמו שאמרתי יש הרבה מה להגיד על בג"ץ אבל הפעם זה פשוט ספין.

    4. הממשלה הנבחרת לא העניקה שום "הגנה קבוצתית" לאריתראים והסודאנים. מי שטוען אחרת, בבקשה שיפנה אותנו להחלטה הממשלה שבה זה נקבע. אין כזאת. מדובר בהחלטה של פקידים מטעם עצמם במשרדי החוץ, הפנים והמשפטים שיחד עם הפרקליטות קיבלה הכשר של בג"ץ ולא הותירה לשלטון הנבחר שום אפשרות פעולה.

    5. משפטן, כתבתי "מדינה" ולא "ממשלה".

      ואותם "פקידים" בחרו באופציית ההגנה הקבוצתית ומשתמשים בהיקף גדול בהרבה מהמקובל בעולם המערבי כדי להימנע מהענקת אישורים פרטניים:

      http://assaf.org.il/he/sites/default/files/%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA%20%D7%9B%D7%9C%D7%A4%D7%99%20%D7%90%D7%95%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A7%D7%A9%D7%99%20%D7%9E%D7%A7%D7%9C%D7%98%20%D7%95%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%99%D7%9D%20%D7%90%D7%95%D7%92%D7%95%D7%A1%D7%98%202012%20%20%28%D7%9E%D7%90%D7%99%29.pdf

      ושוב, כל עוד ישראל מאשרת את אמנת הפליטים ומשתפת פעולה עם האו"ם היא נאלצת להציג איזשהו פתרון. רוצים למשוך את אישור הפרוטוקול של אמנת הפליטים על ידי ישראל? בבקשה. בחרו במפלגות שמבטיחות זאת ותקוו שהן יהיו הרוב בכנסת. אישית, אני לא מכיר אף מפלגה כזאת אבל איני בקיא בכל הסעיפים של כל המפלגות.

  3. הדברים של יריב יפים וחשובים, אני לא אומר שלא, וטוב שהוא אומר אותם וחבל שאחרים לא אומרים אותם.

    אבל, בשורה התחתונה, אנחנו לא בחרנו ביריב כדי לקבל איש שיווק בתחום התיירות, אני בטוח שגם הוא לא נכנס לפוליטיקה בשביל זה. זאת גם לא המומחיות שלו ואני בטוח שיש אנשי שיווק טובים ממנו בתחום, למרות שנראה שהוא עשה עבודה טובה.

    כמעט 9 שנים אחרי שיריב נכנס לכנסת, כל השנים האלה הליכוד בשלטון, ובשורה התחתונה יריב לא מצליח או לא מתאמץ מספיק כדי ליישם את האג'נדה המובהקת והפופולרית שלו נגד החונטה המשפטית.

    ולמרבה הצער נראה שכיום הוא גם נלחם הרבה פחות בנושא. איפה יריב של הכנסת ה-18 שנלחם כדי להכניס שקיפות לוועדת השרים לחקיקה? היום כשהוא מ"מ יו"ר הוועדה לא שומעים שום דבר בנושא, הוא אפילו לא מתנדב לפרסם את ההצבעות שלו בוועדה. ואיכשהו כל הצעות החוק בנושא, גם בכנסת הנוכחית, מתות מיתת נשיקה, אפילו ללא הצבעה טרומית.

    זו, נכון לעכשיו, מורשת יריב לוין, והיא לא מלבבת לצערי.

    ושימו לב שלא אמרתי אף מילה על פארסת אפרופים.

    1. 1. לבטל את החוק לפסילת שופטים. הסעיף של היא החוק זו אות מתה. הנשיאים לא קוראים את הבקשות, זה משחק מכור מראש, המכניס את הנופלים בפח האשליה לצדק בהוצאות כבדות המושתת עליהם על ידי הנשיאה הנאורה. די לקרוא את הבקשות ואת נימוקי ההחלטות כדי להבין את עומק הלעג של הנשיאה לפונים לפסילת שופט. 2. הרי לא יתכן ש93% מהפונים אינם יודעים להבחין בין סוביקטיביות לאוביקטיביות. זהו אחוז בלתי סביר. 3. לחילופין חלקי, לאפשר לוועדה מטעם חוקה ומשפט לבחון פסיקות של הנשיאה בענין זה. הקראה את הפניה אם לאו? 4. לבטל את משרת הממונה על תלונות הציבור על שופטים, כלומר את ריבלין ואת כל הפקידים מסביבו. חבל על הכסף. התשובות אוטומטיות. מוטב שלא יהיה מאשר שיהיה שקר. לענין המסתתנים. אינני יכול להסכים לחלוטין עם העליהום. חלק מהמסתתנים תורמים תרומה חיובית לכלכלה הישראלית, הם באים במקום הערבים וזו תועלת בטחונית ואישית, הם מאפשרים לגופים כלכליים כמלונות, ובתי עסק אחרים לשרוד במשטר המיסוי הכבד של מדינת ישראל, הם מוכנים לעבוד בכל עבודה מזדמנת וזה חשוב. דווקא החשוב הוא לא להפכם לאזרחי ישראל כדי לאפשר להם לעבוד בכל עבודה מזדמנת ללא שכר מינימום. מצד שני להוציא אותם מדרום תל אביב להעביר אותם לריכוזים משלהם.

  4. עבריינים לא אוהבים את המערכת המשפטית ולא את המשטרה.
    Just saying.

    1. אילו עברות אתה מייחס בדיוק ליריב לוין? האם נפתחו נגדו תיקים פליליים כלשהם?
      just asking

  5. למרות שכל הממשלה הזו רחוקה מלהיות פרפקציוניסטית(כולל השר הלוין), עדיין אני חושב שהשר שמוביל את בעשייה יחסית ב4 השנים האחרונות הוא השר יריב לוין!
    אפילו עובר את השר ישראל כ"ץ ,עם כל הכבוד לקנדציה שלו כשר הממונה על פיתוח התשתיות התחבורה!

  6. תיקון קצר: המסתננים לא נמצאים רק בדרום תל-אביב הם הגיעו גם לשכונות החלשות ב: אילת \ פתח-תקוה \ נתניה \ פרדס כץ \ אשדוד \ באר שבע וכמובן ערד.

    רק בנתניה תוך מספר ימים זלגו לשם 3000 מסתננים, שחיים בתת-תנאים, וכמובן שזה יתפוצץ לתושבי נתניה בפנים תוך זמן קצר. (תופעות: שכרות \ אלימות \ זנות \ סחר בסמים קשים חייבים להגיע יחד איתם, בדיוק כמו שקרה וקורה כרגע באילת).

    הוכחות לכך יש בדף הפייסבוק של שפי פז: https://www.facebook.com/sheffi.paz?ref=br_rs

    1. מה אתה רוצה מהם? הם פליטים עניים אומללים וחסרי ישע! אין להם ברירה, ממש אין להם ברירה אלא לאנוס, לשדוד, להתפרע ולהכות אנשים! הם פשוט חייבים לעשות זאת! הרי זאת התנהגות ידועה של פליטים בכל העולם ובכל הזמנים! מה, לא? פליטים אמיתיים לא מתנהגים כך? ספר את זה לשופטי בג"צ, אם הם יסכימו להקשיב לך…

  7. ולמה בגצ עדיין קיים ?
    את המפלגה המיותרת ששמה "ליכוד" צריך לסגור
    לאלתר.מפלגת סמול קיצונית שמתחזה לימין ( כמו
    המפלגה של מרקל או הרפובליקנים בארהב).

    חוץ מנאומים,ועדות ושקרים – מה הליכוד עשה או עושה ?