כשהמשטרה מנסה להטעות את הציבור: ליאור חורב ממשיך לייעץ למשטרה, רק בלי קרדיט

המשטרה דיווחה שחורב התפטר, אבל ההתקשרות נמשכת כרגיל. חורב "ביקש למחוק את שמו" מרשימת היועצים מטעם החברה שהוא עומד בראשה

לא באמת פורש. ליאור חורב | פלאש90

כלי תקשורת רבים מדווחים הערב (ראשון) על התפטרותו של ליאור חורב. הכותרות נשענות על הודעה שפרסמה המשטרה כדי ליצור את הרושם כאילו חורב פרש מתפקידו כיועץ אסטרטגי של משטרת ישראל, אך מדובר בזריית חול בעיני הציבור. כל שהתרחש הוא הסרת שמו של חורב מרשימת המייעצים למשטרה. בפועל, לא חל כל שינוי בהתקשרות בין המשטרה לבין חברת גולדפינגר תקשורת, שחורב עומד בראשה. ההתקשרות, נזכיר, עולה למשטרה 2.4 מיליון שקל, והיא תימשך שלוש שנים. מאחר שחורב מוסיף לעמוד בראש החברה המייעצת למשטרה, האיסור לבקר את הממשלה ולהתבטא פוליטית מוסיף לחול עליו.

"בשבוע שעבר פנה מר ליאור חורב המשמש כיועץ אסטרטגי למשטרה, לראש חטיבת אוכלוסיה ותקשורת וביקש להסיר עצמו מרשימת היועצים מטעמה של חברת ״גולדפינגר תקשורת״ המעניקה שירותים למשטרת ישראל", נכתב בהודעה לתקשורת שפרסמה המשטרה. "ראש חטיבת אוכלוסיה ותקשורת אישר את בקשתו והודה לו על תרומתו הרבה למשטרת ישראל במגוון הנושאים בהם עסק".

נוסח ההודעה נראה כהטעייה ברורה: המשטרה מודה שגולדפינגר תקשורת "מעניקה שירותים למשטרת ישראל", בזמן הווה. עובדים הכפופים לחורב מוסיפים לתת למשטרה שירותי ייעוץ, והוא עצמו מוסיף לעמוד בראש החברה הנמצאת בהתקשרות פעילה עם המשטרה. במצב דברים זה, נראה כי ה"הסרה מהרשימה" היא מהלך חסר משמעות, שנועד להיחזות כהתמודדות ראויה עם הביקורת הציבורית הרבה שעורר מינויו השנוי במחלוקת של חורב. הכותרות הרבות המכריזות על פרישתו של חורב, מעידות כי לפחות מבחינת חלק מכלי התקשורת, הספין נקלט היטב.

לפני כחודש דיווחנו ב'מידה' כי חורב הפר את הסכם ההתקשרות שלו עם המשטרה בכך שהתבטא פומבית נגד הממשלה. לפני כשבועיים קבע גם היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים כי חורב הפר את חוזהו בכך שמתח ביקורת בחשבון הטוויטר שלו נגד שרים בממשלה. בסוף אוגוסט, למשל, התייחס חורב לנאומו של ראש הממשלה בפני חברי ליכוד, וצייץ כי "יש מי ששמעו אתמול התלהמות, זעם והסתה ויש שיגידו שזו היתה לא פחות מיללת 'הצילו' אחת גדולה". בספטמבר, על רקע אי-הזמנתה של מירי רגב לטקס פרסי אופיר, לגלג יועץ המפכ"ל על שרת התרבות: "אני בעד הזמנת השרה רגב לכל אירוע תרבותי, שהרי אומנות טובה נקנית בייסורים".

בעקבות ציוציו הרבים, ובמקביל לגל ההדלפות מהחקירות בהן מעורב ראש הממשלה, תקף נתניהו את העסקתו של חורב. בשיחה עם 'מידה' אמר חורב כי "אני מקבל חלק מהביקורת בהבנה", אך הוסיף: "את רצח האופי, השיסוי ואי אמירת האמת קצת פחות". חורב כינה את האשמותיו של ראש הממשלה "טענת סרק" ו"אי אמירת אמת". לדבריו, "אני לא חשוף לחקירות. קורא עליהן בעיתון כמו מרבית הציבור".

מצ״ב מרבית המכתב שאותו שלחתי בשבוע שעבר למשטרת ישראל ובו ביקשתי להסיר את שמי מרשימת היועצים מטעמה של גולדפינגר תקשורת:…

Posted by Lior Chorev on Sunday, November 19, 2017

אחד האנשים הקרובים למפכ"ל

בתקופה האחרונה הפך חורב לאחד האנשים הקרובים למפכ"ל בכל הקשור לייעוץ תקשורתי, על אף שהיה בעבר שותף עסקי של חשודים בפלילים ויועץ לפוליטיקאים. חורב היה למשל שותפם העסקי של השר לשעבר ממפלגת ישראל ביתנו סטס מיסז'ניקוב והעוזרת שלו לימור ברזילי. בבחירות האחרונות היה חורב יו"ר הקמפיין של משה כחלון ומפלגת כולנו.

בשבוע שעבר חורב ביקש כאמור להסיר עצמו מרשימת היועצים למשטרה מטעמה של חברת "גולדפינגר תקשורת". במכתב ששלח חורב למשטרה בשבוע שעבר כתב: "כנגד משטרת ישראל והעומד בראשה מתנהלת מערכה יזומה, מתוכננת וחסרת תקדים במטרה להחליש את המשטרה מלמלא את ייעודה. למערכה הזו שותפים גורמים, חלקם בעלי זיקה ישירה לעבודת המשטרה".

המשטרה אישרה את בקשתו, אך כאמור יועצים אחרים של "גולדפינגר תקשורת", הכפופים לחורב, ימשיכו להעניק שירותי ייעוץ למשטרה – תמורת 800 אלף שקלים בשנה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. כדאי גם לזכור מיהו הדוד של ליאור חורב – אהרון גולדפינגר, המפיק של תוכנית "פופוליטיקה" שזכה לתהילת עולם באומרו כי כל עוד הוא ממונה על הרכב המשתתפים בתוכנית לא יהיה מצב שבו אנשי ימין יגברו בטיעוניהם על אנשי שמאל:

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000064187

    1. Goldfinger, he's the man / The man with
      the midas touch / A spider's touch / Such a cold finger / Beckons you to enter his gate of sin / But don't go in!

      מסתבר שהמילים הללו הן בעלות תוקף גם בימינו…

  2. מזל שיש למשטרה יחצנים שמספרים לנו על חקירות ביבי אחרת לא היינו יודעים שהיא קיימת.
    ובאשר "להחליש את המשטרה מלמלא את ייעודה" שקודם תתחיל למלא את יעודה ואז אולי אפשר יהיה להחליש אותה

  3. מפכ"ל זבל!!!! והאיש הזה מהציונות הדתית. שימו לב אנשי ימין מי מפיל ממשלות ימין ? נו אלה הצדקנים של הציונות הדתית.

    שימו לב לבנט ושקד שני מתחזים מתלקקים על התקשורת

  4. על זה אמרו הגששים, כבר לפני עשרות שנים – "אומרים ככה, ועושים ככה. יעני ישראבלוף."
    נראה שכלום לא משתנה בארצנו הקטנטונת. חבל. באמת חבל.

  5. הבעיה זה שביבי מתייחס לאיראן כמו שהוא מתייחס לליאור חורב. כלומר האיום משניהם זהה. כלומר אין באמת איום מאיראן כלפי ישראל (אולי כלפי משפחת נתניהו).

    1. הבעיה היא שהקרן החדשה לישראל מתייחסת לטוקבקיסטים שלה כמו שהיא מתייחסת למפגינים מטעמה. כלומר, מבחינתה שני הסוגים הם רודפי בצע שימושיים. כלומר, אין באמת הבדל בין מפגין למען נשות הכותל הרפורמי לבין טוקבקיסט נגד נתניהו ובני משפחתו.

    2. מקנא שאני מקבל כסף מהקרן ואתה לא?

    3. יהודי חכם מרוויח כסף מהגויים, יהודי טיפש עובד בשבילו