הקרן החדשה סוללת את הדרך לראא'ד סלאח

בעקבות ההפגנות בשבוע שעבר נגד תכנית בגין, גם התנועה האסלאמית מצטרפת למהומה ביפו ובגליל.

אחרי הצלחתן של הפגנות השמאל הרדיקלי נגד תכנית בגין בשבת שעברה, גם התנועה האסלאמית קופצת על העגלה ומצטרפת להסלמה

באתר 'יפו היום', פורסמה קריאה להשתתפות המונים בהפגנה נגד התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, שעיקרה הכרה בתביעות הבעלות הבדואית והענקת פיצויים כספיים וקרקעיים נדיבים לתובעים. ההפגנה, המתוכננת להיערך בשבת ביפו, מאורגנת על-ידי 'מועצת הנוער של התנועה האסלאמית ביפו', הקורא "להמוני עמנו העומד איתן והגיבור, להשתתף בהפגנת מחאה המגנה את תכנית פראוור הרת האסון".

במודעה נאמר כך:

פראוור לא יעבור, כלומר פראוור לא יעבור

מועצת הנוער של התנועה האסלאמית בפלסטין הפנימית [בתוך קווי 48' ע.ב.] מתכבדת לקרוא להמוני עמנו העומד איתן והגיבור להשתתף בהפגנת מחאה המגנה את תכנית פראוור הרת האסון

ההפגנה רבת המשתתפים תצא מחצר המסגד אל-עג'מי בעיר יפו לאחר תפילת הצהריים בשעה 3. ההפגנה תלווה בתהלוכה המונית בגן השניים (אל-גזאזוה)

אללה אכבר                                      מועצת הנוער בתנועה האסלאמית

ותודה לקרן החדשה

גם במקומות אחרים מתוכננות הפגנות מטעם התנועה האסלאמית. על פי אתר PLS48, המזוהה עם הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, פעילות נמרצת מתוכננת גם בכפר כנא בגליל, תחת הססמה "פראוור החוצה".

בראיון שערך האתר עם מארגן ההפגנה, מוחמד כבהא, הובהרו היטב מטרותיה הפוליטיות של המחאה המתוכננת: "לרתום את הצעירים לעניין הלאומי ולהכרה כי לנושאים הלאומיים הכלליים יש משמעות גם לחלק מהעם הפלסטיני שיושב בתוך גבולות 48'". המארגנים רואים "חובה לקיים סולידריות עם הבעיות של העם שלנו בבית, במיוחד בנושא של הנגב". ובכדי להתאים את האירוע ביום שישי לקהל הצעיר, שאותו, כאמור, מנסים לרתום ל"עניין הלאומי", דאגו מארגני ההפגנה לכלול באירוע "פסטיבל רטורי" בנוסף ל"קטע אמנותי". את הקשר ההולך וגובר בין התנועה האסלאמית לבין הבדואים כבר חשפנו ב'מידה'.

תכניתם של ארגוני השמאל הרדיקלי שארגנו את המחאות בשבוע שעבר מצליחה מעבר למשוער, וההסלמה הגוברת מכניסה לתמונה גם את הפלג הצפוני הקיצוני של התנועה האסלאמית, בראשותו של השייח' רא'אד סלאח. והכל פרי הביאושים של תכנית פראוור-בגין, שהפכה סוגיה אזרחית ופרטית במהותה לעניין קולקטיבי ולאומי. או במילותיו של אחמד אלאסד, ראש מועצת לקיה לשעבר: "זה רק הופך את האוכלוסייה ליותר ויותר אנטי המדינה, ונותן פתח לכל מיני טיפוסים קיצוניים לנצל את העסק הזה".

משיחות עם גורמים שונים העוקבים אחר המתרחש, נראה שקשה להבין במדויק את יחסי הכוחות בין התנועות השונות. נכון להיום, השיח ברחוב הבדואי נעשה לאומי יותר ויותר, ומההיכרות עם האסטרטגיות של הארגונים האיסלאמיסטים אפשר להניח שהם מחכים לרגע המתאים על-מנת להתסיס את ההמון ולהוביל אותו לכיוון הרצוי להם. את הרגע המתאים ואת התסיסה הראשונית מספקים כרגע ארגוני הקרן החדשה לישראל, במימון – נו, אתם כבר יודעים של מי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר