שלוש בעלות-הברית של ישראל באו"ם

הממשלות של קנדה ואוסטרליה מפגינות תמיכה בישראל באו"ם, ואין לנו אלא להצדיע להן יחד עם אליוט אברמס

אולי לא שמתם לב, אבל האו"ם רוצה לקרוא לשנת 2014 "שנת הסולידריות הבינלאומית עם העם הפלסטיני". מי התנגדו להצעה? אליוט אברמס, אחד מידידי ישראל ולשעבר איש ממשל בוש, מציין לטובה את ידידי ישראל החדשים באו"ם: אוסטרליה וקנדה.

לפני קצת יותר משבוע החליטה העצרת הכללית של האו"ם לקרוא לשנת 2014 "שנת הסולידריות הבינלאומית עם העם הפלסטיני". ההצבעה הייתה 100 בעד לעומת 7 נגד, עם 56 נמנעים. זוהי תוצאה רגילה למדי בעצרת הכללית של האו"ם במקרים הנוגעים לישראל. העצרת הכללית העבירה גם חמש החלטות נוספות הנוגעות לישראל, ובכך המשיכה את המסורת האובססיבית, המגוחכת והבלתי-ניתנת-להצדקה שלה של תקיפת המדינה היהודית.

ידידי ישראל: טוני אבוט משמאל, ג'ולי בישופ מימין; צילום: משרד החוץ והמסחר האוסטרלי

מי היו שש המדינות שהצביעו יחד עם ישראל? שלוש מהן היו של עמים מאיי האוקיינוס השקט: מיקרונזיה, איי מרשל ופלאו. ושלוש היו – ויסלחו לי מדינות האיים הזעירות ההן – מדינות "אמתיות": ארצות-הברית, אוסטרליה וקנדה. היה הייתה פעם כאשר ישראל זכתה לקבל כמה קולות מאמריקה הלטינית, אך ימים אלה חלפו עברו, והאיחוד האירופי נוטה להצביע כגוש בדרך-כלל, ומשיג קונצנזוס רק על-ידי הימנעות.

ההצבעות של קנדה ושל אוסטרליה ראויות במיוחד לציון. תחת ראש הממשלה סטיבן הרפר ושר החוץ ג'ון ביירד התגלתה קנדה כידידה נחושה ואמיצה של ישראל. אוסטרליה תחת ראשי הממשלה קווין ראד וג'וליה גילארד לא הייתה כזאת, אבל כמו בקנדה, לבחירות יש השלכות. ראש ממשלתה החדש, טוני אבוט, שהושבע ב-28 לספטמבר, ושרת החוץ החדשה ג'ולי בישופ, החזירו את אוסטרליה לעמדת הממשלה השמרנית הקודמת בראשות ג'ון הווארד. כפי שכתב העיתון The Australian במאמר מערכת,

טוני אבוט וג'ולי בישופ מתכוונים להפוך את המגמה האנטי-ישראלית בדפוס הצבעתה של אוסטרליה בהחלטות האו"ם, מגמה שקבע קווין ראד כראש ממשלה וכשר חוץ, ושהמשיך בוב קאר. זהו סימן חשוב מאוד המעיד על ערכיה וכיוונה של ממשלת הקואליציה. קנברה תחזור אל דפוס ההצבעה שנקבע על-ידי ג'ון הווארד ו[שר החוץ] אלכסנדר דאונר: פחות דו-משמעי, פחות מתנצל, יותר ישיר בתמיכתו בדמוקרטיה היחידה במזרח-התיכון.

מביש לראות את העצרת הכללית הממשיכה לייחד את ישראל בהתייחסות שלילית, ומביש שכל כך הרבה דמוקרטיות בחרו להימנע בהחלטות הראויות להצבעת "לאו" פשוטה. אך ישראל יכולה להתגאות בשלוש הדמוקרטיות הגדולות שהצביעו יחד איתה, כפי שאנו יכולים להתגאות על היותנו [ארה"ב] אחת מהן.

אנו מודים לאליוט אברמס על הרשות לתרגם את המאמר

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *