התשובה למחרימי ישראל – בערבית

החרמת מוצרים יהודיים? צפו באח רשיד, מטיף מרוקאי-נוצרי עם התשובה האולטימטיבית למחרימי ישראל ברחבי העולם. אל תחמיצו.

BDS מוסלמי? החרמת מוצרים יהודיים? צפו באח רשיד, מטיף מרוקאי-נוצרי כריזמטי ושנון עם התשובה האולטימטיבית למחרימי ישראל ברחבי העולם. קטע שלא תרצו להחמיץ

רשיד או "האח רשיד" הוא אחד הקולות המוכרים, החדים והבולטים של העולם הנוצרי בשפה הערבית ואחד מסמליה של רשת הטלוויזיה הנוצרית 'אל-חיא' (החיים). לאיש כישורים רטוריים מרשימים, בקיאות במחשבת האסלאם והיכרות עמוקה עם ההיסטוריה של האזור. הוא אף ביקר בארצנו מספר פעמים  והתקבל בתשואות רמות בקרב האוכלוסייה הנוצרית דוברת הערבית, בין היתר בכנס נוצרי גדול שנערך בנצרת לפני כשנתיים.

בקטע שלפניכם מתייחס רשיד לקריאתו של המטיף המצרי צפואת חיג'אזי, מתומכיהם הגדולים של האחים המוסלמים, להחרים את רשת בתי הקפה הבינלאומית StarBucks ברחבי ארצות האסלאם משום שלטענתו היא רשת "יהודית". רשיד מתמודד עם טענות המחרימים בצורה שיטתית תוך שימוש בלשון שנונה ורהוטה, ללא תקינות פוליטית או סיסמאות נדושות, ומעביר בהצלחה את המסר לקהל המוסלמי דובר הערבית.

הסרטון תורגם ונערך על-ידי אתר 'ישראל בערבית', בלעדית ל'מידה'.

                      [אם אינכם רואים את הכתוביות יש להפעילן באופן ידני]

האח רשיד מצליח לסחוף אחריו אלפי מוסלמים לעבר הנצרות באמצעות סדרת הטלוויזיה השבועית שלו "סואאל ג'ריא" (שאלה נועזת). התוכנית עלתה לאוויר בשנת 2007, ומאז משודרת ברשת 'אל-חיא' מדי יום חמישי בשעה 21:00.

רשיד נולד במרוקו למשפחה מוסלמית שמרנית והתנצר בגיל 20-19. מאז הוא עוסק בהטפה נוצרית לצד צוות של מוסלמים לשעבר, הפועלים במסגרת רשת הטלוויזיה הנוצרית-מיסיונרית 'אלחיא' ומגישים תכניות המבקרות את עקרונות האסלאם, את חייו האישיים של נביא האסלאם מחמד, מפריכים טענות אסלאמיות כנגד הנוצרים ומגחיכים את המלומדים המוסלמים המכונים בשידורים ולא פעם, בכינוי "בורים וטיפשים".

באזורנו, בו מצוי בגג כל בית צלחת לויין, ניתן לקלוט מאות תחנות ביניהן תחנות דתיות, נוצריות ואסלאמיות המתחרות ביניהן על לבו של הצופה דובר הערבית, בין שלל התחנות פועלת תחנה נוצרית מיסיונרית המשדרת בשפה הערבית ומצליחה לעשות נפשות לנצרות, זאת באזור בו מטיפים ומיסיונרים מצריים המטיפים לעזיבת האסלאם מושלכים לכלא או מגורשים מהמדינה.

מידת הצלחתה והשפעתה של הרשת הנוצרית באה לידי ביטוי בפחד ובזעם שהיא מעוררת בקרב גורמים אסלאמיים ובכך שהיא מוחרמת בחלק ממדינות ערב, נוסף לידיעות לפיהן ארגונים אסלאמיים הציעו פרסים בסך של מיליוני דולרים על ראשיהם של מגישי התכניות בתחנה ומנהליה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. נחמד, אבל אפשר לתת דוגמאות קצת יותר רלוונטיות גם בנושא מוצרים או חלקים מהם שמיוצרים היום בישראל

  2. וידאו נהדר, אבל מה הואילו חכמים בתקנתם אם אין תרגום לאנגלית ?
    כדי שאפשר יהיה להפיץ בעולם צריך כתוביות באנגלית.