המדריך לשורד במזרח התיכון

זה לא הכיבוש, לא האבטלה ולא הייאוש הקיומי: הפיגוע שהתרחש בירושלים, כמו כל פעולת טרור, איבה ומלחמה בתולדות המדינה, הוא חוליה נוספת ברצף מלחמת הג'יהאד, שמתקיימת כבר מאה שנים

הפיגוע באוטובוס בירושלים, אתמול. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

אחי ורעי, היהודים הגרים בארץ ישראל ובתפוצות. צר לי לספר לכם שהפיגועים שאנחנו סובלים מהם היום, אתמול, לפני שבוע, חודש, שנה, עשר ומאה שנים, הם אותה מלחמה, אותו מאבק, אותו ג'יהאד, ששכנינו מנהלים נגדנו כבר יותר ממאה שנים. פעם זו מלחמה עם אש גדולה באמצעות טנקים, מטוסים ואניות, ופעם זו מלחמה על אש קטנה. "טרור" קוראים לה, עם פיצוצים, דקירות ויריות. לכל המלחמה הזו קוראים בערבית ג'יהאד, והיא מכוונת נגד היהודים באשר הם יהודים.

צר לי להזכיר לכם שהמלחמה הזו החלה הרבה לפני הכרזת העצמאות של מדינת ישראל בשנת 1948. פרעות 1920, 1921, 1929, ו-1939-1936 לא נגרמו בשל הקמת המדינה, או כיבוש 1948, כפי שמכנים זאת אויבינו. בוודאי שהיא לא מתחוללת בגלל "הכיבוש" של 1967. טבח יהודי חברון בוצע ביהודים שלא היו חלק מהתנועה הציונית. "התנועה לשחרור פלסטין" (הפת"ח) נוסדה – להזכירכם – בשנת 1959, ו"הארגון לשחרור פלסטין" (אש"ף) נוסד בשנת 1964, שנים לפני "כיבוש" 1967.

צר לי לציין בפניכם שהקריאות ששמענו בעיקר במלחמת העצמאות היו "איד'בח אל-יהוד" – "שחט את היהודים" – לא את "הישראלים" או את "הציונים". כי הבעיה שלהם היא עם היהודים המסרבים לחיות תחת חסדי האסלאם כ"אהל ד'ימה", "בני חסות", כפי שהאסלאם מחייב אותם, כמו גם את הנוצרים. עד היום שרים ילדים בעולם הערבי: "פלסטין בלאדנא ואל-יהוד כלאבנא" – "פלסטין היא ארצנו והיהודים הם כלבינו". הכלב, על-פי המסורת האסלאמית, הוא חיה טמאה, ועל-פי השריעה אם מוסלם מתפלל ומלפניו עובר כלב, חזיר, חמור, אישה, יהודי או נוצרי, תפילתו נפסלה והוא חייב להתחיל את תפילתו מההתחלה.

לא נעים לספר לכם, אבל סיסמה שגורה בפי אויביה של ישראל היא "ח'יבר, ח'יבר יא יהוד, ג'יש מחמד סיעוד" – ח'יבר הוא נווה מדבר בחצי האי ערב, שבו חיו יהודים ומוחמד שחט אותם בשנת 626 לסה"נ. הסיסמה מזכירה את האירוע ההוא ואומרת: "ח'יבר, ח'יבר הו יהודים, צבא מחמד עוד ישוב", כדי לעשות בכם את מה שעשה אז. היהודים, על-פי הקוראן, סורה 5 פסוק 82, הם "האויבים העויינים ביותר את המוסלמים", ובפסוק 60 מצוין שקללת אללה וחרון אפו רובצים עליהם והוא הפך אותם לקופים וחזירים. אז מי נתן להם זכות למדינה? ממתי יש להם זכות לריבונות?

שפת הכוח

למרות מה שאתם חושבים, השלום עם מצרים בא רק אחרי שסאדאת הבין שלמרות מאמצי הערבים לחסל את ישראל במלחמת העצמאות 1948, במבצע סיני 1956, במלחמת ששת הימים 1967, במלחמת ההתשה 1970, ואפילו במלחמת יום כיפור 1973 שהחלה בהפתעה עצומה, ישראל שרדה והצליחה להדוף את צבאות ערב והעבירה את המלחמה לשטחן. לכן סאדאת הבין שישראל היא בלתי מנוצחת ואין ברירה אלא לעשות איתה שלום, גם אם יהיה זמני ומבוסס על תקדים "שלום חודיבייה" משנת 628 לסה"נ, שבו נתן מחמד שלום זמני לכמעט 10 שנים לכופרים של מכה, אבל הפר אותו אחרי שנתיים כשהם נרדמו בשמירה.

גם הסכמי אוסלו עם ערפאת לא נבעו מאמונתו בשלום, אלא כהונאה, סוס טרויאני, שערפאת עצמו כינה כ"שלום חודיבייה". כל מטרת הסכמי אוסלו הייתה להקים ישות פלסטינית עם צבא וכלי נשק, שתחסל את ישראל בהגיע השעה. הוא אמר זאת השכם והערב ומקבלי ההחלטות שלנו אמרו שזה לתצרוכת פנימית, וכאשר התפוצצו ברחובותינו המחבלים המתאבדים הם קראו להם "קרבנות השלום". ממתי לשלום יש קרבנות? ומתי יופנו אלינו הרובים שאנחנו אפשרנו להם לקבל?

מעציב אותי לספר לכם שכל מאמצי ישראל להפיס את דעתם של אנשי חמאס בעזה עלו בתוהו, וחמאס הפך מארגון טרור למדינת טרור. טילי מוות, מנהרות תקיפה, מחבלים מתאבדים – כל אלו הם כלים לגיטימיים בעיני ממשלת הג'יהאד המושלת בעזה, ולעזאזל חיי האנשים, הנשים והילדים ברצועה, ולכל הרוחות רווחתם, בריאותם, שלומם ורכושם. תושבי עזה הם כלי משחק בידיהם של אנשי חמאס, הג'יהאד והסלפים, שמינו את עצמם לקציני הקישור בין תושבי עזה וגן עדן, אחרי שארגנו להם בעולם הזה את הגיהנום.

מכאיב לי לספר לכל עייפי הנפש, רודפי השלום, בישראל ובעולם, שהמלט והברזל שכפיתם עלינו לספק לג'יהאדיסטים של עזה כדי לבנות מחדש את ההריסות והחרבות, שימשו לבניית מנהרות מוות, מוות לבני עזה ומוות לבני ישראל. במקום לבנות בתי חולים, בתי ספר ותשתיות, בנו אנשי הג'יהאד תשתית למוות, לסבל ולאסון. שוב טעיתם כשביססתם את המדיניות על חלומות, הזיות ותקוות, במקום על עובדות ונתונים. אבל גם הפרשנים (שאני ביניהם) לא נקיים מעוון: הללו אמרו בהרמוניה מפליאה שכאשר חמאס יהיו אחראים על האוכל, החשמל והרווחה של האוכלוסייה בעזה, הם יתמתנו ויהפכו לריאליסטים ופרגמטיים. ובכן, טעינו: תנועת חמאס, למרות שהיא הפכה מארגון אופוזיציה לתנועת שלטון, לא הסירה את הג'יהאד נגד ישראל מראש רשימת העדיפויות שלה, ולא מיתנה את היחס השלילי המוחלט שלה נגד "הישות הציונית".

בניגוד לתחזיות, לא וויתרו על הנשק; גדודי עז א-דין אלקסאם בעזה. צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90
בניגוד לתחזיות, לא וויתרו על הנשק; גדודי עז א-דין אלקסאם בעזה. צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90

חזון השלום המעוור

לא נעים לי לקלקל לכם את מסיבת "שתי מדינות לשני עמים", כי מה שקורה היום בעזה, בדיוק מוחלט, יקרה גם במדינה הפלסטינית השנייה שאתם מנסים להקים ביהודה ושומרון. חמאס יזכו בבחירות למועצה המחוקקת כמו שזכו בינואר 2006, ויזכו גם בבחירות לנשיאות, ואם לא הם ישתלטו על כל יהודה ושומרון במהפכה אלימה כפי שעשו בעזה ביוני 2007. וכשזה יקרה מה תגידו? "אופס… לא ידענו… לא שיערנו…?" אז עכשיו אתם יודעים, ולא צריכים לשער. זו צריכה להיות הנחת העבודה שלכם. ואם חמאס עזה חופרים היום מנהרות מוות אל שטחנו בחול, המנהרות מיהודה ושומרון תהיינה חפורות בסלע, ונראה אתכם מוצאים אותן ומפוצצים אותן.

ולכל מי שזכרונו קצר אזכיר: ביולי 2014 חמאס הצליחו לסגור את נתב"ג למשך יום באמצעות טילים ששיגרו מעזה. אם וכאשר הם ישלטו ביהודה ושומרון הם יוכלו לסגור את נתב"ג עם רוגטקה, שכן הם ישקיפו על המסלולים מרמת בית אריה, ומי שלא מאמין לי שייקח את רכבו ויעלה לגבעות שממזרח לנתב"ג, הנמצאות ב"שטחים הכבושים" (ממי בדיוק?). בגלל משטר הרוחות בארץ, רוב המטוסים הנוחתים בנתב"ג ניגשים לנחיתה מצד מזרח, כלומר מעל הגבעות הללו בדיוק. האם מדינת חמאס תאפשר למטוסים המגיעים לישראל לחוג ולגשת לנחיתה מעל השטח שלה? ומה המחיר שישראל תצטרך לשלם אחרי שמטוס אחד של אל-על יופל חס וחלילה באמצעות מקלע או אר פי ג'י? ניתן להם את ירושלים כדי להרגיע אותם?

ואם אנחנו מדברים על ירושלים, מה תעשו כאשר מדינת חמאס תציב בפניכם אולטימטום: ירושלים או מלחמה? הר הבית או שנסגור את נתב"ג? וכאשר העולם יתמוך בדרישה שלהם לקבל את ירושלים כדי להרגיע את האסלאם הקיצוני באמצעות תשלום ישראלי, מה תגידו? וכאשר ישובו הצלפים לירות בעוברים ושבים ברחובות ירושלים מעל חומות העיר העתיקה כמו שעשו אחיהם הירדנים עד 1967, איפה תתחבאו? מאחורי קירות בטון? גדר ביטחון? או שמא תעבירו את בירת ישראל לתל אביב?

צר לי לאכזב אתכם אבל הדבר הגרוע ביותר שקרה לתקווה לשלום בישראל הוא תנועות השלום, אלו הקוראות לישראל להקים מדינת טרור ביהודה ושומרון ולוותר עבורה על מזרח ירושלים. במזרח התיכון מי שמבקש שלום, מי שמזמר על תשוקתו לשלום ומי מציע את ארצו ואדמתו כשוחד עבור נייר שכתובה עליו המילה "שלום", נתפס כמי שהובס במלחמה והוא מבקש על נפשו. תנועות השלום יצרו לישראל תדמית תבוסתנית, חלשה ורכה, שבמזרח התיכון הדבר האחרון שהיא תקבל הוא שלום. באזור האלים והקיצוני שבו ישראל מנסה לשרוד, מי שנתפס כחלש מקבל בעיטה, אתם יודעים איפה, והוא מסולק לעזאזל במקרה הטוב, או נשחט ומאבד את ראשו במקרה הרגיל. במזרח התיכון "שלום" פירושו שאויביך עוזבים אותך במנוחה רק כי אתה חזק מידי, מאיים מידי ומסוכן מידי להתעסק איתך. במזרח התיכון, שלום מקבל רק מי שאיננו מנוצח.

מי שאינו מקבל את העובדה הזו, מי שלא מוכן ל"דם יזע ודמעות", מי שקצרה רוחו לקבל "שלום עכשיו", המזרח התיכון איננו מקום בשבילו. המזרח התיכון הוא מקום רק לחזקים, לאמיצים, לנחושים ולאלו המאמינים בצדקת דרכם. מי שאיננו כזה, אולי יתאימו לו מקומות אחרים, שלווים ושקטים, פורחים ומשגשגים, כמו פריז, בריסל, מדריד, בוסטון או סן ברנרדינו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

132 תגובות למאמר

    1. מאמר חירטוט.
      אולי הייתי מסכים אם במשך חמישים השנים האחרונות לא הינו שולטים צבאית בשני מליון איש ללא אזרחות או זכויות.

      כל עוד אנחנו שולטים צבאית בשני מליון איש ללא אזרחות או זכויות שום עמדה שלנו לעולם לא תחזיק מים.

      כל עוד אנחנו שולטים צבאית בשני מליון איש ללא אזרחות או זכויות ימשיך ויתחזק הכיתוב בין היהודים לעצמם, ובין היהודים לעולם.

      אין הסבר שתוכלו למכור לכל היהודים בארץ ובעולם ולכל הגויים כל עוד אנחנו שולטים צבאית בשני מליון איש ללא אזרחות או זכויות.

      אני אומר את זה עוד פעם כי בכל דיון זו צריכה להיות ההתיחסות הראשונה.
      אי אפשר לשלוט צבאית בשני מליון איש ללא אזרחות או זכויות כי אז כל הטיעונים שלנו מתנדפים.

      התנתקות, סיפוח ואזרוח, טרנספר מרצון. מה שבא לכם אבל כלום לא יזוז עד שתיפתר בעיית השליטה הצבאית בשני מליון איש ללא אזרחות או זכויות

      זה מספיק ברור?

    2. בן-נס, מזלנו שאתה לא מנהיגנו. הרי לא קראת את המאמר, לו אתה קורא "חירטוט".

      הרי כותב מרדכי קידר שהפרעות, הטבחים, המלחמות היו שנים לפני ש"שלטנו בשני מיליון אנשים" וכו'. כן, לפני.

      הרי אתה כבר קבעת, שמדינת היהודים היא ממזר, שאין לה זכות קיום. אתה רוצה להתאבד ותוך כדי כך לקחת את כולנו איתך. אז לא. אם תירצה למות, מות לבדך, מר ודואב שחפצי חיים אנחנו. מות, עזוב אותנו לחיים.

    3. מיכאל בן נס, נס שאתה לא מנהיג כאן, החרטטן הגדול היה ונשאר מי שמכר לנו את השקר הזה…שרק ניתן להם מדינה ויהיה מזרח תיכון חדש, והשני שחרטט אמר שהם בכלל ילחמו בטרור ללא בג"ץ וללא בצלם, והנה קיבלנו את מזרח תיכון חדאעש וקיבלנו פלשתינים מתוכנו שנלחמים במדינה שלנו באמצעות בג"ץ ובצלם

    4. בירדן וכמעט בכל מדינות ערב אין "לפלסטינאים" , שברחו/גורשו,אזרחות וזכויות מלאות בדיוק כמו ביהודה ושומרון ושם אף אחד לא דורש זכויות

    5. "התנתקות, סיפוח ואזרוח, טרנספר מרצון. מה שבא לכם אבל כלום לא יזוז עד שתיפתר בעיית השליטה הצבאית בשני מליון איש ללא אזרחות או זכויות."

      אני דווקא מסכים עם מיכאל בן-נס.
      אז יקירי, אני מציע שנתגבש כולנו סביב האג'נדה להפעיל לחץ פוליטי, צבאי וכלכלי על כל מדינות ערב השכנות להעניק אזרחות לכלל תושבי יהודה ושומרון הערבים. זהו ככל הנראה הפתרון היחידי לבעיה.
      הרי את האלטרנטיבה הלא יישימה תאר בפנינו ד"ר מורדכי קידר בצורה נהדרת. אז הגיע הזמן לפתרונות ריאליים.

    1. תפרסם כאן אם תתרגם – אשמח להפיץ לחבריי בתפוצות

  1. "…כי מה שקורה היום בעזה, בדיוק מוחלט, יקרה גם במדינה הפלסטינית השנייה שאתם מנסים להקים ביהודה ושומרון."

    השלישית.

    "…הם ישתלטו על כל יהודה ושומרון במהפכה אלימה כפי שעשו בעזה ביוני 2007. וכשזה יקרה מה תגידו? 'אופס… לא ידענו… לא שיערנו…?' "

    מה פתאום? לא ולא. הם יאשימו ישראלים אחרים. כפי שתמיד עשו.

  2. בשנת 1936 הקימה הממלכה הבריטית ועדת חקירה, ועדת פיל, כדי למצוא מהן הסיבות לפרוץ המרד הערבי
    ועוד בקשה צנועה היתה לה, לגלות איך להשכין שלום בין היהודים לערבים בישראל, תחת המנדט הבריטי

    בין המסקנות של וועדת החקירה נמצא:
    תוכנית חדשנית, 2 מדינות לשני עמים, מה שנקרא בזמנו תוכנית החלוקה
    עוד חשיבה יצירתית, הקפאת בניה. למגזר היהודי כמובן. הטלת מגבלות על קניית קרקעות ליהודים.

    כאילו כלום לא השתנה.

  3. מר קידר כותב על "מדינה הפלסטינית השנייה". רק שמר קידר עדיין מפרסם את רעיון האמירויות ה"פלסטיניות" (palestinianemirates.com) כלומר הוא רוצה לתת לצאצאי מהגרים מוסלמים שהשתלטו על אדמות א"י (השייכות ליהודים מזה אלפי שנים) לא מדינה שניה אלא עוד 7 כדוגמת עזה.
    אגב, מר קידר כותב על "פלסטינים". אלא שהכיתוב הנכון הוא "פלשתינים", משום שהמקור לכינוי הזה הוא מהתורה (פלשת, פלשתים), שזה בעצמו בא להבהיר שמדובר בפולשים. השימוש בכינוי "פלסטינים" נועד להסתיר ולהסוות מדעת הקהל את האמת לגבי היצורים המכנים עצמם בשם זה.

    1. המאמר הבא מפריך את הטענה שלך: http://www.the7eye.org.il/27274

      לגבי תכנית 7 האמירויות: ההיפך הוא הנכון. אני לא רוצה שתקום פה מדינה פלסטינית עם רצף טריטוריאלי, ואני לא רוצה לספח את כל ערבי יהודה ושומרון לישראל. נראה לי מאוד פרדוקסלי שהימין, שלא סובל את ההתבטאויות של החכי"ם הערבים, יגרום להם להכניס יותר מנדטים בכנסת ולשלם ביטוח לאומי על ערביי השטחים. הוא כבר עשה את זה באמצעות העלאת אחוז החסימה, ואין שום סיבה שהוא שוב ישחק לידיהם.

      תוכנית 7 האמירויות מתבססת על סוציולוגיה, והיא שומרת על האיזון המתבקש בין השיקולים בעד הישארות בשטחים (זכותנו על הארץ, מקורות מים וגבולות בני הגנה), לבין שחרור רוב האוכלוסיה הערבית בשטחים משלטון ישראלי.

    2. ל-ימני שפוי,
      א) אתה מביא הוכחה מאתר שמאלני לכך שטענתי מופרכת. כאילו דהה? מה אכפת לי מההוויה הערבית? הרי ההוויה הערבית כוללת גם רצח יהודים. האם אני צריך להתחשב בה? ומימלא ההוויה העבית שאבה את הכינוי מהעברית, אז למה לי לפנות למתווך שרוצה לרצוח אותי ולא לפנות ישירות למקור?
      אגב, הכינוי "ימני שפוי" מאד מתאים למצביעי "המחנה הציוני", כמובן לאחר שהמפלגה הערבית הזו הגדירה מחדש את המושג ציונות (כולל מחשבה לשנות את ההמנון למשל).
      ב) תוכנית 7 האמירויות (למעשה 8, כולל עזה, אבל מי סופר?) נותנת פתחים למוסלמים להתיישב בא"י מבלי שיש יכולת לטפל בהם כאשר הם מבצעים פיגועים או סתם רוצים להתרחב (ע"ע בדואים בדרום, lebensraum). איך בדיוק תשמור עליהם שלא יצאו מהאמירויות שלהם? הרי כל הארץ רועשת וגועשת בגלל פליטות של אנשי ביטחון בכירים עקב חיסול מחבל, אז מה תעשה כשמחבל יצא מאמירות לצורך רצח יהודים ויחוסל? הרי האמירות בעזה מקבלת מישראל מכל טוב, ומצידה הדרומי האמירות במצור כמעט מוחלט ע"י צבא מצרים, ובכל זאת כל העולם צורח על ישראל.
      ג) אני לא מכיר ימני אחד שרוצה לתת אזרחות / ביטוח לאומי / זכויות תושב וכו' וכו' לתושבים המוסלמים ביו"ש, בין אם בסיפוח השטח ובין אם השליטה תישאר כמו היום. המוסלמים פשוט יקבלו אישור שהיה לצורך עבודה בלבד. לא יהיו להם זכויות אזרח, לא יקבלו ביטוח לאומי, הם לא יהיו שווי זכויות. הם יהיו במעמד של מהגר עבודה כמו כל פועל תאילנדי או מטפלת פיליפינית. ואם זה לא ימצא חן בעיניהם הם תמיד יוכלו לעזוב, בדיוק כמו כל פועל תאילנדי או מטפלת פיליפינית.
      רק כך יוכלו המוסלמים ביו"ש להשתחרר מהשלטון הישראלי שהם כל כך סובלים ממנו. אולי הם יעדיפו לעבור לסוריה או לעיראק. אני אפילו מוכן לסייע להם כלכלית להשתקע בכל מקום שיבחרו בעולם, חוץ מבארץ ישראל.

    3. תשובה לסתם אנונימי:

      1. הטענה שזאת לא הוכחה, כי האתר שמאלני, היא מגוכחת. זה מזכיר לי איך אנשי שמאל מזלזלים באנשי אקדמיה ימנים, רק בגלל הדעות שלהם.

      במקרה שלפנינו, חברת הכנסת ענת ברקו, לימים תעלה טענה ברוח דומה לגבי המונח פלסטין, והתוצאות ידועות. חברת הכנסת תמר זנדברג ענתה לה בחוצפה:

      http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/754/220.html

      ולכן המקרה הזה הוא מאוד חריג: אני לא חושב שמדובר בעוד מקרה שיגרתי של סילוף עובדות, כפי שבאמת קורה הרבה עם ארגוני "זכויות האדם". אגב, קראת אותו?

      2. ממשלת שרון כבר הצליחה בעבר להוריד ברמה ניכרת את פיגועי הטרור באמצעות מבצעים חומת מגן ודרך נחושה. עלינו לאמץ את החזון, שפרופסור משה שרון קרה לאמץ, עוד בתחילת שנות האלפיים: להיתפס כל הזמן כבלתי מנוצחים, כדי להרתיע את האויבים שלנו מלפגוע בנו. ראה קישור להלן עמוד 41 (כותרת משנה בסוף: "והפתרון") עד עמוד 42.
      התקשורת שלנו לא תהיה פחות שמאלנית, אם נספח את כל השטחים. בשביל זה צריך הנהגה אמיצה, שלא תיכנע לחוצפה שלה, וציבור גדול שיצביע ברגליים ויצפה באינטרנט ו/או בטלוויזיה בערוץ 20.

      יכול להיות שיהיה צורך לעגן בחוק יסוד את שליטת ישראל באזורים שיישארו בידינו (עם רוב מיוחס גבוה ככל האפשר), כדי שאף ממשלה לא תוכל לצאת מהאזורים הללו.

      3. כתבת שאתה לא מכיר איש ימין אחד שרוצה לאזרח את המוסלמים מיו"ש. אז יש לי חדשות בשבילך. יש אישה ימנית כזאת, והיא היום מכהנת כסגנית שר הוץ:

      http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/487/799.html

    4. ל-ימני שפוי,
      כשאתה מביא הוכחה מאתר שמאלני (שכל הווייתו אג'נדה המתעקשת לסתור בכל דרך ובכל זמן כל טענה של הימין, בין אם הסתירה מבוססת על דברי אמת ובין אם הסתירה מבוססת על הזיות "שלום" וכו' ללא כל בסיס במציאות), אין לך מה לצפות לקבל הסכמה. זה כמו לנסות להפריך דברים של הרב כהנא ע"י שימוש ב"מידע" מאתר של בצלם.

      אתה כותב על ממשלת שרון שהצליחה להוריד ברמה ניכרת את פיגועי הטרור. רק באיזה מחיר? מדוע היה צורך בפיגוע בו נרצחו 30 יהודים, וזה היה לאחר כמה עשרות פיגועים שהסבו עשרות הרוגים יהודים, בכדי למגר את הטרור? האם חייהם של נרצחי הפיגוע במלון פארק לא היו ראויים ליציאה למבצע חומת מגן שבועיים קודם לכן?
      חמור מכך, המוסלמים קיבלו שטחים נרחבים ושלטון עצמי. ואז הם פתחו באינתיפאדה השניה ורצחו מאות יהודים. כלומר, לפי שיטתו של מרדכי קידר, מדינת ישראל צריכה לתת למוסלמים שטחים נוספים ושלטון עצמי ללא נוכחות צה"ל. אלא שההיסטוריה מלמדת שבכל מהלך שכזה היהודים צריכים לשלם בהרבה מאד דם. האם אתה מוכן לשלם בדמם של היקרים לך עבור שלטון עצמי של המוסלמים בשטחים השייכים לעם היהודי מזה אלפי שנים? אני לא!

      לגבי שמאלניותה של התקשורת, התקשורת יכולה להיות פחות שמאלנית מסיבות פשוטות מאד – אף ישראלי לא חייב לצפות בערוצי הטלויזיה השמאלנים, וכמו שעיתון "אל-ארד" קורס כלכלית כי אין לו כמעט קוראים, כך גם ערוצי הטלויזיה השמאלנים פשוט יקרסו כלכלית כי אין צופים = אין פרסומות = אין כסף לשלם לפרשני שמאל = אין פרשני שמאל בתקשורת.

      לגבי סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, הגם שאני מעריך אותה כאדם וכנציגה מהימנה של הציבור הישראלי, לדעתי אין שום סיבה לתת אזרחות למאה אלף מוסלמים. הם לא יותר ממהגרי עבודה, ולפי התקדים שהציגה חוטובלי אפשר לאזרח גם כמאתיים אלף מהגרי עבודה מאפריקה ומאסיה שנמצאים באזור שממערב לקו הירוק.
      רק שבדבריה ישנם שני מוקשים שלא התייחסת אליהם:
      1) אין מאה אלף מוסלמים ביהודה ושומרון. חוטובלי כתבה בשלב ג' על מאה אלף מוסלמים בשטח C, וגם על "שטחי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון" שלידיעתך כוללים גם את שטח A ו-B. הגברת חוטובלי כתבה על סיפוח יו"ש, לא על סיפוח שטח C. כמות המוסלמים ביו"ש קרובה יותר למליון מאשר למאה אלף.
      2) חוטובלי כתבה גם בשלב ב' על "אזרחות ישראלית מלאה מותנית בשוויון חובות". תראה לי מוסלמי אחד מיו"ש שרוצה להתגייס (מתוך אהבה ובלב שלם) לצה"ל או לשרות לאומי בו יצטרך לסייע למדינה הכי שנואה עליו – ישראל.
      בקיצור, חוטובלי כתבה יפה, אך דבריה מלכתחילה אינם ישימים, וגם לא כל כך מדויקים. ישראל לא צריכה לספח את יו"ש. ישראל צריכה להבהיר לכל העולם שמי שמכיר בתנ"ך (כולל הנוצרים שנוהגים לפי הברית החדשה, והמוסלמים שיודעים שהקוראן מתיחס בכבוד לתנ"ך), צריך לקבל את העובדה הפשוטה הכתובה בתנ"ך – אזור יו"ש היה שייך לאבותינו, ואנו היהודים, צאצאיהם של תושבי יו"ש המקראיים, הינם הבעלים היחידי ובעל הזכיויות היחידי של כל שטחי יו"ש. וכל מי שמתגורר שם כיום ואינו יהודי לפי ההלכה (האורתודוקסית) הינו גר תושב שראוי לחיות ביו"ש כל עוד הוא מקיים את הלכות גר תושב התנ"כיות. ומוסלמי שאינו רוצה לקיים את ההלכות הנ"ל יכול לעזוב (מדינת ישראל אפילו תספק לו סיוע כלכלי לשם כך) או להיעלם מהעולם.

      לסיכום, תנסה להביא הוכחות לדבריך ממקורות מהימנים, ורק לאחר שבדקת ווידאת שההוכחות שאתה מביא אינן מפריכות את דבריך שלך.

    5. לסתם אחד:

      1. בנוגע לאתר השמאלני: לכל כלל יש גם יוצא מן הכלל, וזה אחד מהם.
      פרופסור שמעון שמיר, הוא בר סמכא בענייני מזרחנות, ואת המאמר שלו צריך לבחון לפי העובדות, לא לפי הדעות השמאלניות שלו או של האתר שפרסם את המאמר.
      ולכן הדוגמא ההיפותטית על בצלם והרב כהנא, היא לא רלוונטית. השוואה בין המאמר לדברים של ח"כ ענת ברקו (שאין פ' דגושה בערבית), מוכיחה את זה.

      2. לגבי הפיגועים: בשביל זה יש את עמותת שורת הדין, שתובעת בין היתר בנקים תומכי טרור. הבעיה היא, שוב, שממשלת נתניהו חסרת עמוד שדרה, ולא תמיד יש לה את האומץ לגבות אותם, אל מול האינטרסים של ממשלות זרות אחרות (ראה לדוגמא: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/269960 ).
      אין מה לוותר על הערים הפלסטיניות שד"ר קידר מבקש להפוך אותן לערי מדינה. ממשלת רבין ויתרה עליהם מזמן. אם אתה מצפה שצה"ל יהיה בתוכן באופן קבוע, אז זה לא פתרון. הוא יכול לעשות שם פעילויות מבצעיות מונעות כל פעם שמתגלה מידע מודיעיני חדש, ואז להוציא משם את כוחותיו, אבל אם החיילים יהיו שם באופן קבוע, הם יהיו כמו ברווזים במטווח, והבסיסים שלהם יהיו מטרות נייחות. לא תהיה בזה שום תועלת.

      3. נכון, יש אלפי שנות היסטוריה יהודית, אבל צריך להיות מציאותיים. אפשר להציע פיצויים תמורת הגירה לכפריים הפלסטינים, אבל הכמות בערים גדולה מדי, וזה לא ישים. ממשלות מתחלפות כ"כ הרבה פעמים שזה פשוט לא בר יישום.

      4. לגבי התקשורת: מסכים איתך.

      5. לגבי ח"כ חוטובלי, אתה מתפרץ לדלת פתוחה: בסופו של דבר, בתהליך כזה או אחר, היא רוצה לספח את כל השטחים, ולא רק את שטחי c. על זה אין לי ויכוח איתך.
      6. לגבי התניית אזרחות בשוויון חובות. אתה מתעלם מעובדה פשוטה, שקרים ורמאות אמנם אסורים באסלאם, אבל קל מאוד לעקוף אותם: כשהם מופנים נגד כופרים, הם מתקבלים הרבה יותר בסלחנות. גם תפיסת הזמן שלהם שונה משלנו (ראה ספר "בערבית זה נשמע יותר טוב" מאת המזרחן שוקי שפיר. רשימת הפתגמים/ המשלים בספר, שעוסקים בסבלנות, מוכיחה את זה).
      אמנם החכ"ים הערבים מתרגזים מהאפשרות של שרות צבאי או לאומי, אבל אני מציע "לא לפתוח פה לשטן". אני לא רוצה שערביי השטחים יקבלו אזרחות, וכבר כתבת בעצמך, שההצעה שלה לא ישימה.
      הצגתי את הקישור כי כתבת שאתה לא מכיר איש ימין שרוצה לאזרח את יו"ש. אבל בפועל זה לא נכון: גם אורי אליצור ז"ל ושר הביטחון לשעבר משה ארנס אימצו עמדה דומה.
      אני לא מסכים איתה בשום אופן. אין כאן שום סתירה.

  4. מאחר ואני נגד מדינה פלסטינית לפני שכל הדור הפלסטיני המחונך לשנאת ישראל, ימות, אני מאושר בבל"ת של הוזי השלום בימינו ועכשו, כי הם ודומיהם, מרדימים את ההגיון, המציאות והאמת של אויבינו המטומטמים

  5. לא מכיר סיכסוך דמים בהסטוריה שלא הסתיים בכניעה של צד אחד.או ניצחון מוחץ או הבנה שאין תוחלת וויתור על שאיפות.לא רק במזרח התיכון. לא נימנע ממלחמה קשה שתביא הכרעה.מתישהו זה יקרה.איראן חיזבאללה והפלסתינים לעולם לא יסלחו לנו שאנחנו כאן ולנו אין ברירה אלא להיות כאן.גם אם ניסוג נאלץ לכבוש שוב.

    1. ממש לא מדויק המוסלמים/ ערבים לעולם אינם נכנעים ואינם מוותרים ולכן הגיעו עד הלום . כלומר לא הגיעו לכלום . עד היום מנפנפים במפתח של הבית שהיה לסבתא רבא שלהם ביפו….
      יש מצבים שצריך להניף דגל לבן להכנע ולהשתנות אבל לא אצלם!!!
      ראה אומות כדוגמת גרמניה ויפן שנכנעו במלחמת העולם השניה. שינו דרכן ותוך פחות מעשרים שנה הפכו למעצמות כלכליות ראשונות בעולם איפה הן היום ואיפה הערבים המוסלמים שלא נכנעו אז ואינם נכנעים גם היום? נשארו בתחתית של המזבלה העולמית.

  6. מרדכי קידר …יש לך אלפי מעריצים מדוע אתה לא כותב באופן קבוע ????מאמרים מסוג זה הם לחם חוק עבור הצעירים שנולדו לאחר 73 לתוך האינתיפאדות…והם זקוקים לד"ר מרדכי קידר כדי לדעת את האמת.וכדי לפקוח את העינים…תבורך משמים ידידי המלומד.

    1. אכן אנו צריכים להרבה חוקרים חריפים ויודעי דבר כדוגמתו של ד"ר קידר וד"ר בכור כדי לא להיסחף אחרי שטיפת המוח שאנו עוברים בתקשורת הפופלארית מידי יום.

  7. רק הוספה היסטורית קלה: רצח וטבח של יהודים ע"י מוסלמים בארץ ישראל לא החל ב 1920.
    גם ב1834 טבחו מוסלמים ביהודי צפת. אבל לך תדע אולי גם אז זה היה בגלל היעדר אופק מדיני/ כיבוש/ הסתערות מתנחלים על אל אקצה.

  8. כל כך צודק ד"ר קידר אך אצלנו עדיין מסרבים להתייחס לערביות של הערבים. "הם כמונו, רק דוברי ערבית", חושב השמאלן הממוצע. לא נכון! ערביות זו השקפת עולם. הערביות נטועה פה כבר 1600 שנים.
    "ואתם היהודים, יש לנו סבלנות בשבילכם. עוד 15, 20, 50, 100 שנים. אתם לא תהיו כאן. ואנחנו נדאג לזה. גם הצלבנים היו פה כ150 שנים. אז מה? הם התאדו. גם אתם תתאדו מכאן. יש לנו סבלנות גם ל1000 שנים. אתם לא מכאן ואתם לא תהיו כאן!"

    1. ברור לך שאתה מדבר שטויות, הערביות לא הגיע לכלום ורק בגלל ההתעקשות. גם חמור מתעקש ולא יוצא לו מזה כלום. החיים הכי גרועים בעולם זה במדינות ערב (למרות עושר הנפט)
      ראה גרמניה, ראה יפן נכנעו ב1945 ולאן הגיעו תוך פחות מעשרים שנה?
      לאן הגיעו הערבים ? כמובן לכלום! הולכים אחורה כל הזמן לא תורמים שום דבר לעולם לאנושות וגם לא לעצמם.
      בין התעקשות לעקשות הלכתם אחורה, אם הייתם מסכימים לתכנית החלוקה אז היה לכם המון , אם ערפאת היה ממשיך עם הסכמי אוסלו הייתה לכם פריחה. אריק שרון נתן לכם את רצועת עזה על מגש של כסף במקום להפוך אותה לרווירה עולמית ולמקום שטוב לחיות בו לתושבים, לקחתם את כל המליארדים שקיבלתם מהעולם ובמקום להפוך את עזה לגן עדן הפכתם אותה לגיהנום לעצמכם. אתם הולכים אחורה כל הזמן ועדיין מנפנפים בשטות הזאת שיש לכם סבלנות. אז לאיפה בדיוק הגעתם ולאיפה בינתיים הגיעה ישראל? הפכתם למקור הרוע של העולם לכל מקום שאתם מגיעים רק הופכים אותו לרע.
      הפרדוקס הוא שהמקום שבו הכי טוב לערבים לחיות במזרח התיכון זה בישראל
      אז תחשוב על זה שוב…

    2. מצחיק אותי לראות איך לא הבנת את התגובה שלי. אני יהודי בדיוק כמוך ורק מצטט את החשיבה הערבית האומרת שבין אם נלך אתכם יד ביד, כמעט כמו הדרוזים, בין אם נהיה כולנו עיימן עודה, אתם לא תהיו פה בעוד 1000 שנה ואנחנו כן! זו התפיסה הערבית. ולכן צריך לשחק ביחסי הכוחות. אם נהיה חזקים, הם יחכו עד שניפול ויעשו איתנו שלום בינתיים, מלא חיוכים, חלווה וכנאפות. אם נהיה חלשים הם יפוצצו לנו אוטובוסים ויעזרו לאיסלם לנצח אותנו.
      השמאל חי בעולם אוטופי ומנותק מהמציאות. שונא את הערבים ומצפה לגחמתם, למילה טובה מהם, להוכחה שאנחנו טובים, שווים, הומניים, מוסריים. רוב הציבור היום מבין שזה לא עובד. ששיטת החלומות לא עבדה והביאה רק טרור.

  9. מחכה למאמרים שלך. תמיד דברי טעם, ישר ולעניין. תמיד מעניין.

  10. סוף סוף המומחה מספר 1 בעולם למזרח התיכון פותח את הפה ומדבר ברור.
    למאמר הזה חיכיתי.
    מה שצריך לעשות עכשיו זה לקחת אותו לכנסת ולמרוח אותו על פרצופם של בהלול, טיבי, גלאון, וכל גולם אחר שפותח את הפה.
    גם בחו"ל: אובאמה, באן, קולוסטרום…

  11. תתבייש לך, מרדכי קידר! שוב פעם אתה מבלבל אותנו עם העובדות, עם העולם האמיתי ועם הדבר המעצבן הזה שקוראים לו "המציאות"?
    והחלום, והחזון, והתהליך, והמחוות בונות האמון, וחלון ההזדמנויות והאידיאות הפורחות באוויר – מה יהיה עליהם?

  12. זה קורה כי אנחנו מפורקים מבפנים.
    וללא שלום חברתי תמיד יראו אותנו כחלשים וכיישות שאפשר לפרק… הם רואים מבחוץ את המאבקים החברתיים שיש בינינו. גזענות, שמאל וימין שמתעבים אחד את השני, ובנוסף אני אומר שזה העונש שלנו על כל מה שאנו לא לומדים אחרי השואה, והרדיפות בכל התפוצות בעולם.
    אמן וישכון שלום בכל עם ישראל, ללא הבדלי גזעים למינהם…..! יהודים אם ערבים ןמאוחדים,ולא הבדלים עדתיים כאלה ואחרים ואז באמת יפחדו מאיתנו!

  13. יש להקריא את המאמר המצויין הזה שמציג בקצרה את העובדות ההיסטוריות של מה שקרה במאה השנים מאז שיהודים החלו לעלות ולנסות לישב את הארץ לכל תלמידי חטיבות הביניים והחטיבות העליונות. התוכן של מאמר זה צריך להיות שגור בפי כל צעיר ישראלי באשר הוא – גם לצעירים המוסלמים. המוסלמים החיים בארץ יודעים היטב שהם חיים פה בגן עדן ובכל מקום אחר במזרח התיכון מצבם רק יורע. אבל למרות זאת, וכסיפורו הידוע של
    של העקרב שביקש מהצפרדע להעביר אותו את הנהר ובהיותו באמצע הנהר לא יכל היה להתאפק והכיש את הצפרדע למרות שידע שסופו למות – כך גם ערביי ישראל.

  14. מאמר מאלף! קראתי בשקיקה!
    אכן, ישראל אינה מקום למי שתש כוחו להילחם על אדמתו.

  15. מאמר מאלף! קראתי בשקיקה!
    אכן, ישראל אינה מקום למי שתש כוחו להילחם על המשך קיומה.

  16. זה אפילו לא בגלל הדת, לרוב המוסלמים לא יודעים איסלם חוץ משהאדה והפסוק המוכר והידוע עם היהודים האבנים והעצים

    השנאה היא כה עצומה היא בגלל שאנו מזכירים להם הכי הרבה – שהם ערבים. הפעם כמציאות מרה ומקורקעת

    מכאן השנאה, התסכול והקנאה הרותחת .. תחשבו איזה דכאון כזה להוולד ערבי, כשיש יהודים עם שפע, אנושיות, עתיד ושמחה סבבך … מספיק לספר לעצמנו שזה בגלל כיבוש, גיאהד, איסלם וכו' . זה נטו בגלל שאנו יהודים – והם ערבים שמתוסכלים מזה שנולדו ערבים עד כדי שהם רוצים להרוג את מי שמזכיר להם את זה!

  17. המאמר ברור ובהיר אבל בעברית. אותנו לא צריך לשכנע.
    מרדכי קידר- המאמר הזה צריך להיות מתורגם לאנגלית רהוטה ואז להפיצו בכל העולם

  18. עדיין לא הבנתי בשביל מה אנחנו צריכים לחיות בתוך התחת שלהם בחברון. בוא נכפה עליהם בכוח עם הסדר או בלי מצב יציב שניץן לקיים בלי לשלוט עליהם.

  19. דוקטור מרדכי קידר .
    אתה תותח כל מילה שלך נכונה וחבל שלא מקשיבים לך .
    אתה הצלחת להבין את הראש המוסלמי הערבי ואת התרבות שלהם .וחברי הכנסת שמנסים לנהל את המדינה אין להם מושג .מהוא ערבי מוסלמי ומה התרבות שלהם .
    מקווה לראותך בקרוב בכנסת מחליט החלטות ומקדם את מדינת ישראל בביטחון .

    1. ד"ר קידר, ההשפעה שלך הרבה יותר גדולה איפה שאתה. מה תעשה בכנסת? תנאם כל היום? אתה הרי נואם כבר עכשיו ומגיע לתפוצה רחבה.
      תהיה תקוע בוועדות ותנסח חוקים. חבל. הרי שר ביטחון לא תהיה, אז על המדיניות לא ממש תשפיע.
      אתה תורם הרבה יותר במה שאתה עושה עכשיו!

  20. מרדכי קידר מדוייק ומבריק כתמיד.
    לא יכול לומר שנהנתי לקרוא את המאמר, ולו רק בשל היותו כל כך מדוייק.
    כל הזמן אנו עדים לתופעה של הבטחות לפני בחירות, ואז הפרתם בתואנה של "דברים שרואים מכאן לא רואים משם".
    הגיע הזמן לפתוח את העניים האוזניים והנצרה.
    יש לנו רק מקום אחד להיות בו.

  21. נו, כדאי לספר לג'ורג חבש, חנאן עשראוי, עזמי בשארה, ודיע חדד, אדוארד סעיד, ואמיל חביבי, נוצרים פלסטיניים כולם, שכל חייהם שהוקדשו למאבק הלאומי הפלסטיני הם בעצם היו חלק מג'יהאד, רכבו על הנמר המוסלמי שיטרוף אותם בהזדמנות הראשונה.

    אפשר שהחזון הלאומי הפלסטיני כבר איבד את כוחו, ביחס לחזון המוסלמי של אל-קעידה ודאעש;
    אפשר שהוא מעולם לא היה חזק דיו להוביל פשרה (מבחינתם) של ויתור על יפו, עכו, חיפה נצרת למען מדינה ביו"ש.
    אבל לטעון שהוא מעולם לא היה קיים, והיה רק מאבק דתי- זו שטות.

    1. חזונם ודאי שהיה מקדמת דנא..
      אך בסיסו דתי.

  22. אני מסכים עם כל מילה אבל מה הפתרון?
    -לשלוט על עם אחר, כיבוש? ההיסטוריה הוכיחה שזה מחזיק הרבה זמן
    – סיפוח, מדינה אחת לשתי עמים, זה הפתרון של הימין, תוך 10 שנים תהייה ממשלה פלסטינית חוקית שנבחרה בבחירות חוקיות
    לדעתי רק התנתקות אפילו חד צדדית, כמובן שלא יביא שלום אבל צריך לקחת החלטה שאם רוצים לספח שטחים במלחמה הבאה צריך לגרש את התושבים ראה דוגמה של רמת הגולן או מלחמת העצמאות
    הטעות החמורה הייתה ב 67 שהחזירו את התושבים

    1. התנתקות חד צדדית היא גרועה מהסכם כי היא נתפסת כבריחה ממש!,זה הרי דבר פשוט לכל מי שמבין באסטרטגיה שאם היריב שלך נסוג זה בגלל שהוא חלש ואז אתה יכול לנצל הזדמנות כדי לצאת עם יותר רווח,בקורס קצינים מלמדים אותנו את זה ואין סיבה שהם לא יתנהגו באותה צורה רציונלית,מה שאנחנו יכולים לעשות זה להמשיך לנהל מלחמת התשה עד שהם יוכרעו ויש לנו כמה יתרונות עליהם:
      1)כלכלה חזקה ומתחזקת שמשפרת את מצבנו הגאו פוליטי(במיוחד ברגע שהגזמת יתחיל להיות רלוונטי)
      2)ילודה צומחת-אנחנו המדינה היחידה במערב שבה הרשה הממוצעת תלד יותר מאמא שלה וזה ילודים בארץ לאשה היהודית דווקא,הערבים נמצאים בירידה תלולה מבחינת ילודה.
      3)הגירה:רוב תושבי הרשות היו עוזבים את הארץ לו יכלו והם גם עושים זאת במספרים של עשרות אלפים בשנה(יש אפילו פסק של המופתי של הרשות שאוסר יציאה מהארץ)יש גם ירידה של יהודים אבל להם יש אופציה לחזור בעוד של תושבי הרשות אין,בנוסף לכך שכנראה צפוי גידול בעלייה דל יהודים מאירופה המתמחות בפליטים שגורמים לעלייה באנטישמיות.
      4)מפעילי הלחצים המרכזיים על ישראל שגורמים לה לחשוב על ויתורים בכלל הם האירופאים והאמריקאים,לגבי האירופאים הם עסוקים בצרות שלהם והעניין שלנו פחות מעניין אותם מבעבר בנוסף לכך ש מפלגות הימין האירופאיות מתחזקות ואלה בדר"כ אוהדות את ישראל,בארה"ב יתכן שהבחירות הבאות יבחר נשיא אוהד יוצר מזה האחרון שעשה בחירות מאוד ברורות במערכת הבריתות שלו,בחירות שתיעדפו גורמים אחרים על פני האינטרס הישראלי.

    2. קודם כל תכיר בכך ששתי מדינות לשני עמים (מתי היה עם כזה? אוסף כנופיות!) זה לא פיתרון אלא ניצחון לתוקפנים. נתב"ג וכו'…
      חוץ מזה, מדינה פלסטינית תוקם במחיר הרס החברה והכלכלה והרוח. לפנות מינימום של 50 אלף יהודים זה דבר בלתי יישים בעליל. יעלה 100 מיליארד שח. והטיל הראשון על מטוס הכי קטן ימחק את נתיבי התעופה לישראל. מי הולך לטוס למדינה ששדה התעופה שלה מופגז? לא אנשים נורמליים.
      הלאה. הם יכניסו רק מיליון פליטים וכך תוחרף הבעיה הדמוגרפית ובעיקר, זה יהיה רק שלב נוסף בדרך ליאפא, חיפא טבריה וצפת. חכה חכה. זה יגיע!
      צריך לאמץ סיסמאות של השמאל כדי להתקדם בכיוון הנכון:
      1. צריך ויתורים כואבים. למשל לוותר על הדמוקרטיה בשביל זכותנו על הארץ. הם יתטרכו להיות פה על תקן של תושבים ולא אזרחים.
      2. הכפרים הם מכשול לשלום! רק יישוב מחדש של הפליטים שהגיעו לכאן מארצות ערב יביא שלום, כי הכפרים הם מכשול לשלום. שיחזרו למצרים, דמשק, תורכיה, לבנון וחיג'אז.

      3. הלאה. מי מוסיף עוד סלוגנים?

  23. יותר צלול וברור מזה אין, כל עוד אללה בתמונה, לנצח נחיה על מלחמה, כל עוד האנושות תהיה שקועה בעבודת האלילים, לא יעזרו לה הטכנולוגיה והמדעים, שינוצלו לנשק פרי הקידמה, לשרת עובדי אלילים פרימיטיבים שזרעם לסוגייהם מכסה את פני האדמה

    1. הג'יהאד בארץ ישראל (פלשתינה) התחיל לפני יותר ממאה שנה, כשהיהודים החלו לעלות לארץ.
      הנאצים היו בגרמניה.

  24. צריך לפחות לשחק אותה רוצים שלום, יש לנו אינטרס מובהק להעמיד פנים שאנחנו הצד השליו בסכסוך.

  25. מילים כדורבנות. אין דבר בעולם נכון יותר, מפוקח יותר מדברי החוכמה הללו. יישר כוחו של הד"ר קידר על השכל והתבונה והאומץ לצאת חוצץ כנגד מכוערי הנפש הארורים המתרפסים בפני כל העולם כדי למצוא חן כדי להרוויח הון פוליטי קצר טווח וימים.
    אין, לא היה ולא יהיה מומחה גדול במזרחנות ושליטה בקוראן כמו ד"ר מרדכי קידר. כל הטומנים ראשיהם בחול, המפטירים "גשם" נוכח היריקות בפנינו, אינם נטולי אינטרסים ולא חפים מפשעי ההזנחה וההתעלמות. טוב יעשו אם יטלו קורה מבין עיניהם ולכן יש לקרוא את כל המאמר ולהפנים! אין שלום ולא יהיה שלום עם האיסלאם ואנחנו נחייה כאן לנצח על חרבנו ועל כן מוטב שהיא תהיה מושחזת חד-חד ובהיכון לפעולה.

  26. מאמר מצוין.
    יחד עם זאת, כדאי להוסיף למאמר גם את העובדה הפשוטה שעד היום הערבים בכלל והפלסטינאים בפרט מסרבים לקבל את הצהרת בלפור, החלטת חבר הלאומים והחלטת מועצת האומות המאוחדות מ-29.11.1947, וזאת כדי שלא להסכים – אפילו על הנייר – לקיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל.

  27. צריך גם לתרגם לאנגלית וצרפתית ושאר שפות העולם כדי שניתן יהיה לשלוח לחו"ל.

  28. צריך להקליט סרטון וידאו (ויראלי) בדחיפות.
    כי לשמאלנים קשה לקרוא דברי טעם, וקשה להם עם עובדות.
    חלום השלום התנפץ מזמן, והדיבורים עליו גורמים לישראל נזק עצום.
    ממשלת ישראל צריכה להכריז קבל עם ועולם – איננו מעונינים בשלום ולא יהיה שלום!! וגם לא רוצים לדבר על שלום!!
    עידן השלום נגמר!!!

  29. ד"ר קידר היקר!
    אני עוקב באדיקות אחר הרצאותיך ומאמריך ואני מסכים איתך בכל מילה. מעניינת אותי דעתך מדוע מה שברור לנו כאור השמש בדבר התנהגותם ומעשיהם של הערבים לא ברור לאנשי השמאל לכל דרגותיהם?
    איך יכול להיות שזה נסתר מעניהם? מה צריך לעשות כדי לשכנע אותם יותר ממה שהערבים עצמם עושים ואומרים?

    1. השמאל הקלסי מפא"י ידע שהם אינם עם. הם לעולם לא יקימו מדינה, כמה פעמים שהוצעה להם תמיד סירבו.

  30. מסכים עם כמעט כל מילה, רק הערה אחת. סאדאת חתם על הסכם שלום, גם בגלל שהוא ראה בברית המועצות איום גדול יותר מאשר ישראל (ראה להלן התבטאות של פרופסור ברנרד לואיס). אני אישית חושב שלואיס אופטימי מדי (אני לא מאמין שהשלום אפשרי). אני רק חושב שצריך לדייק בעובדות.
    ראה סרטון להלן (21:10 עד 25:41):

    https://www.youtube.com/watch?v=jbLy0lEJudg

    על פרופסור לואיס:

    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A8%D7%A0%D7%A8%D7%93_%D7%9C%D7%95%D7%90%D7%99%D7%A1

  31. צר לי על הניתוח שלך אך סאדאת הגיע למסקנה שדרך השלום אפשרית רק לאחר שווידא שישראל תהיה מוכנה להחזיר לו את כל סיני.מה שאכן קרה. קבלנו שלום לאחר שוויתרנו על השטחים שהוחזקו על ידנו מאז 1967.שום דבר לא מבטיח לנו שלום מוחלט ובר קיימא אך דרך הכח והשליטה בעם זר שלו רוצה בנו תוביל רק לרע. הגיע הזמן שנתעשת ונבין שרק כח לא יעזור ויש לשלב גם מח.

  32. מאמר מעולה- פשוט לגזור ולשמור!! בעצם לא לשמור-אלא לגזור ולהפיץ!!

  33. בבקשה תפסיק לבלבל את המוח עם טענות כלפי תנועות השלום למיניהן. כנראה שכחת שהימין בשלטון כבר הרבה שנים ברצף. אז בבקשה שיראה את כוחה של המדינה. אך מכיון שהימין נכשל בכך, אז עכשיו ניתפלים לתנועות השלום עם כל מיני תירוצים אויליים.

    1. עדיין ד"ר קידר לא מטפל בבעיה הקשה ביותר שהיא הבעיה הדמוגרפית, אם לא נגדיר את הסטטוס קוו ביהודה ושומרון בעשור הקרוב אנחנו ניהפך למיעוט אתני בתוך יובל או פחות מכך. ולכן אין פתרון אחר חוץ מטרנספר או מתן הגדרה לאומית למוסלמים החיים בישראל (תקראו להם איך שתקראו להם הם עדיין פה). ולא כל המוסלמים הם טרוריסטים וברברים מלידה, כן יש כאלה שחיים פה שיעדיפו לחיות בשקט לצידנו.

  34. נאה דרשת מרדכי קידר, בראייה חדה ומפוכחת.
    רק הערה קטנה אחת : בעניין המנהרות, הן כבר קיימות ביו״ש, חפורות באדמה קשה ובסלע, ומחכות ליום פקודה.
    האיבה בינינו ובינם קיימת מיום שהחלה ההתיישבות היהודית בארץ, בשנות השמונים של המאה ה 19.
    אין לפלסטינים אג'נדה פוליטית חוץ מאשר השתלטות על ארץ ישראל.
    לכן אין מה לדבר על הידברות לצערנו.
    ד.ג.

  35. לכן התשובה האמיתית היא מלחמה חסרת פשרות בשמאל הקיצוני וההזוי. עד האחרון.

  36. דברים דומים כבר כתב זאב זבוטינסקי בשנת 1933 במאמרו הנצחי "קיר הברזל"

  37. 80% מתושבי עזה נתמכים ע"י סעד בינלאומי. הגדודים הללו נראים לי כאחת האפשרויות היחידות להתפרנס בכבוד… אולי סיכול ממוקד של כל המנהיגים (נושאי הרעיון, לא נושאי הנשק…) יאלץ מינוי מנהיגים אחרים ולאילו ישסוכלו נקרא אנחנו "קרבנות השלום"…
    אם לשלום יש קרבנות (רעיון אידיוטי לכשעצמו) – ראוי לפחות שייפלו משני הצדדים.

    1. מדויק אך יש להשלים עם פתרון:
      סיפוח\החלת החוק הישראלי על איזורי בי, סי, אוטונומיה לאיזור א, שליטה בטחונית מלאה לישראל על כל השטח. ביצוע בהקדם גם עם מהלכים אלה יקימו צעקה בתחילה בקרב ידידינו הבינלאומיים.
      העברת אספקה אזרחית יבשתית בלבד בפיקוח ישראלי מלא, פיקוח מועצת הבטחון עם משקיף ישראלי על השימושים בעזה

  38. המאמר מיושן קצת – דווקא פריז, בריסל ומדריד – הם לא מקומות שקטים ושלוים….

    1. פספסת את הציניות… שים לב שכול הערים שהוא ציין סבלו מפיגועי טרור איסלמי רבי נפגעים כולל סן-ברנדינו, עיר אמריקנית קטנה וחסרת יחוד שלא היתה נכנסת לרשימה אם לא היה מתרחש בה פיגוע של זוג מוסלמים ג'יהדיסטים

  39. מדויק!
    אך יש להשלים עם מסקנה\פתרון: סיפוח\החלת החוק הישראלי על איזורי B,C , אוטונומיה באיזור A , שליטה ביטחונית מלאה של ישראל על כל השטח.
    עזה: העברת אספקה אזרחית יבשתית בלבד משטח ישראל עם פיקוח ישראלי, פיקוח השימושים באספקה זאת בעזה ע"י מועצת הביטחון בהשתתפות משקיף ישראלי.
    יש להפעיל את חלק הםיפוח ביוזמה ישראלית חד צדדית בהקדם גם עם יהיו צעקות בהתחלה מידידינו הבינלאומיים!

  40. יישר כוחך ד"ר מרדכי קידר. אני מקווה ומתפלל שכל יהודי באשר הוא ,ובמיוחד יהודים מהשמאל שהם בשר מבשרנו ,והם יהודים טובים ונפלאים, שיקראו את המאמר שלך היטב,ושיקראו בקוראן מתורגם לעברית או לכל שפה אחרת , ויוכחו לדעת שאתה לא בדיתה מליבך את מה שציטתה במאמר שלך מהקוראן.ואולי אז גם תפסק הרוח הגבית שמקבלים שונאי ישראל והפלשתינאים בראשם מהשמאל הקיצוני. חג חרות שמח לכל עם ישראל .

  41. צריך להפנים: אי אפשר לשפוט את הערבים ע"פ אמות המידה שלנו.כאן הטעות הגדולה. בעיקר של השמאל.
    וצריך עוד להפנים: לערבים אין שום עניין להקים כאן עוד מדינה ערבית נחשלת לצידה של מדינה יהודית משגשגת. מבחינתם עדיף גם לי גם לך לא יהיה.

  42. התמצית המדוייקת .–"במזרח התיכון "שלום" פירושו שאויביך עוזבים אותך במנוחה רק כי אתה חזק מידי, מאיים מידי ומסוכן מידי להתעסק איתך. במזרח התיכון, שלום מקבל רק מי שאיננו מנוצח.
    זה משפט כל כך מדוייק למי שיודע על איזה טיפוסים מדובר ואלו שבטים ברברים גרים סביבינו.

  43. מאמר מעולה חשוב להפיצו לכל אזרחי ישראל. מי שמעוות את המציאות ישלם בדם. למרבה הצער רים בעם לא למדו מהניסוים הכושלים של אוסלו ועקירת גוש קטיף

  44. מסכימה אתך עם כל מלה כל המטרה שלהם זה להכחיד את העם היהודי באשר הוא יהודי אבל אל דאגה יש מי ששומר עלינו מלמעלה ברוך השם ויש לנו גם צבא חזק הקב"ה ישמור אותם

  45. אתה עדיין בן אנוש ולכן אל תתיימר לדבר על ה"נצח". כי מה הוא סה"כ האדם "כְּחָצִיר יָבֵשׁ וּכְצִיץ נוֹבֵל. כְּצֵל עוֹבֵר וּכְעָנָן כָּלָה. וּכְרוּחַ נוֹשָׁבֶת וּכְאָבָק פּוֹרֵחַ. וְכַחֲלוֹם יָעוּף"

  46. מדוע כל נסיגה מיהודה ושומרון חייבת להוביל לטבח הדדי?
    טבח שיעלה בחייהם של מאות אלפי (אולי מליונים) יהודים וערבים.
    אני מזמין כל מי שבעד הנסיגה מיהודה ושומרון.
    מהפשוטים ביותר ועד כל פוליטיקאי או פרופסור לסתור טענה זאת
    לסתור את העובדות שאביא ו/או המסקנות.
    כיום יש בין חמישה לעשרה מליון (תלוי מי סופר) פליטים פלשתינים.
    פליטים שחיים בתנאים תת-אנושיים שרובם ללא אזרחות כלשהי
    ללא חופש תנועה וללא חופש תעסוקה ופרנסה.
    פליטים שמפוזרים בכל ארצות ערב וגם ביהודה ושומרון ורצועת עזה.
    הפליטים בירדן אמנם קיבלו אזרחות כשהמלך עבדאללה רצה לספח את יהודה ושומרון לממלכה הירדנית.
    אולם למרות האזרחות מצבם לא שונה בהרבה ממצב יתרת הפליטים.
    אפילו להוצאת רישיון נהיגה הם צריכים לקבל רישיון מיוחד לשם כך.
    בכל ארצות ערב הם נחשבים "לאורחים" במדינה
    וכווית לא היססה לרגע לגרש 300 אלף מארצה בזמן מלחמת המפרץ.
    גם ברשות הפלשתינית הפליטים לא מורשים לעזוב את המחנות
    גם שם הם נחשבים "לזמניים" עד שיחזרו לישראל.
    לכן לא פלא שהרשות הפלשתינית "שדואגת" לפליטים
    שותקת כאשר מליוני פליטים חיים בתנאים תת-אנושיים.
    גם ילד שנולד כיום בסוריה ואביו וגם סבו נולדו בסוריה
    אבל אבי סבו נולד בשטח מדינת ישראל
    נחשב לפליט ולא יקבל אזרחות סורית
    גם אזרח סורי שיתחתן עם מי ממוצא פלשתיני
    אוטומטית הוא נחשב כפליט שצריך "לחזור" לישראל.
    לכולם ברור שאי אפשר להחזיק קבוצה גדולה כל כך
    בתנאים תת-אנושיים לנצח.
    לכולם ברור שזאת פצצת זמן שעתידה להתפוצץ בכל רגע.
    אז מה מחזיק אותם בשקט יחסי כל הזמן?
    "ההבטחה" של כל מדינות ערב שהם יעברו למדינת ישראל.
    מה יקרה ברגע שתקום מדינה פלשתינית עצמאית?
    כל הפליטים יעברו לשטחי הרשות הפלשתינית.
    או שיעברו מרצון או שמדינות ערב יגרשו את "האורחים" לשם.
    הרי הם הוחזקו בתנאים תת אנושיים לשם מטרה זאת.
    נניח שלא כל הפליטים יעברו לשטחי הרשות רק שלושה מליון מהם.
    הרשות שלא מעונינת לשקם את הפליטים שבתחומה כיום מה תעשה?
    היא תשלח אותם לגבול של ישראל על מנת "שיחזרו" לישראל.
    מה יקרה במצב כזה?
    הם לא צריכים לנסות לחדור לישראל בכוח,
    צה"ל יכול בקלות למנוע זאת באש חיה.
    הם פשוט יתחילו לטווח את כל ערי ישראל
    את כל שטח ישראל כולל שדות תעופה ונמלי ים
    במרגמות וטילים.
    הרשות תזעק על "הפליטים המסכנים"
    שחיים בתנאים תת אנושיים בגבול ורוצים לשוב "לביתם".
    האו"מ וכל מדינות העולם יתמכו בדרישה "לשיבה".
    וכל העולם יאשים את ישראל באכזריות.
    מה ישראל תעשה במקרה כזה?
    ישראל תכבוש מחדש את שטחי "המדינה הפלשתינית".
    רק שהפעם היא תכבוש "מדינה קיימת"
    וכל העולם יגנה ויכריח את ישראל לסגת.
    האפשרות האחרת היא לכבוש את ירדן
    ולגרש לשם את כל הערבים שבשטחי ארץ ישראל.
    מה שלא תבחר ישראל לעשות זה יגמר בטבח הדדי
    מאות אלפי או אולי מליונים יהודים וערבים ישלמו בחייהם.
    כל מי שתומך בנסיגה מיהודה ושומרון
    שלא יגיד אחר כך "ידינו לא שפכו את הדם הזה".

  47. כל מילה בסלע. מדויק, פשוט וברור.
    למזלנו רוב רובו של עם ישראל מבין זאת ומאמין בדרך שכתבת. אין לנו ברירה אלא לחיות על חרבנו. זאת המציאות. ומי שזה קשה לו, או לא מתאים לו, תמיד מוזמן לעזוב.
    תודה לך על דבריך הנבונים. אשמח לראות אותך יותר בתקשורת.
    יום עצמאות שמח לכל בית ישראל!

  48. האיסלם הקיצוני תקוע בעברו ורוצה להחזיר את הצביליזציה למאה השישית. הצביליזציה המערבית לא
    מסוגלת להחזירה להקפים שפויים , לכן מלחמת העולם השלישית הזאת תמשך עד להכרעה, עוד שנים רבות.

    ובמזרח התיכון הערבים "המתונים" לא יכולים לצאת באופן גלוי כנגד הקיצונים מנסיבות להשרדותם, לכן אם חפצי חיים אנו, לכרות הסכמים סודיים עם המתונים, ולהיות מוכנים לעימותים צפויים. ולהיצמד לפתרון
    האוטונומיות המוניציפליות (האמירויות האוטונמיות)

  49. חפירה ארוכה ומיותרת שניתן לצמצם ל 3 מילים:
    "אנ'לא מאמין לערבושים"
    ולגופו של ענין, אמונה ודעות קדומות אינן מדיניות.
    ואין מה להתווכח עם דתי על אלוהים.

  50. בלי קשר לתוכן הכתבה, ובהתייחס רק לכותרת:

    כשאבנר בן נר שואל את יואב בן צרויה: "הלנצח תאכל חרב?" הוא שואל האם לנצח החרב תמשיך לאכל. הוא לא שואל את יואב בן צרויה האם לנצח הוא יאכל חרבות…

    קצת עצוב לראות שאדם שאני מאוד מעריך ושסיים דוקטורט לא יודע את זה.

  51. לקידר יש זכרון סלקטיבי. את כל התחזיות המפחידות האלה וגרועות מהן שמענו לפני חתימת הסכם השלום עם מצרים. המעשה המדיני המוצלח ביותר מאז קום המדינה. אין כל בעיה להגיע לשלום ולבטחון עם הפלסטינים. אגב, רוב חובשי הכיפה כלל לא מסוגלים להציע ניתוח נכון אלא מתאימים את הניתוח לאמומה הדתית שלפיה אלוהים נתן לנו את כל הארץ. הם חושבים שאותו אלוהים יחולל נס ושישה מיליון פלסטינים יעלמו לפתע.

  52. מרדכי יקר, אספר לך סיפור קצר, אישה אומרת לבעלה: השכנה הצעירה שלנו אינה יודעת לכבס, הכביסה שלה מלוכלכת! לאחר כשבועיים, היא מסתכלת שוב על הכביסה של שכנתה ואומרת לבעלה: וואו! היא למדה מהר איך לכבס, הכביסה שלה נקיה. עונה בעלה: יקירתי, הבוקר ניקיתי את החלונות שלנו!!! והמבין יבין!

  53. אוקיי, אז נלך על פתרון הגנתי, אבל איך מגינים? איך?! כשתיכף יהיו יותר אוייבים בתוך המדינה? צריך חומה! הם שם, אנחנו פה, טרנספר אף אחד לא יבצע, גם לא מרזל, בן גביר ואף אחד משותפיהם.
    צריך חומה!, צריך הפרדה ברורה, אנחנו פה, הם שם ושיחנקו!
    מה שעושים פה מנהיגי הימין זה לחסל את מדינת ישראל וליצור את פלסטין בכל השטח.

  54. מילים כדורבנות
    מי מאיתנו לא רוצה לחיות בשקט אבל הצד השני מלמד מינקות לשנוא.
    גם כשיחזירו השטחים ויפנו מתנחלים.הפלסטינים יטענו לכל מדינת ישראל.
    המסקנה פשוטה.מאזן אימה.
    כשהם ידעו שאנחנו חזקים ולא מתכוונים לוותר על מדינת ישראל.וכנגד פיגועים או רקטות.נהרוס כל חלקה בצד השני.ירגעו קצת
    לצערי מה שעומד מול עיני זה הראיון עם שמריהו גוטמן מפקד פלוגה בזמן כיבוש לוד ורמלה.
    גוטמן מספר שכאשר כינסו את השבויים.שאל זקן השבויים את גוטמן:מה תעשו לנו.
    ענה גוטמן:מה שאתם הייתם עושים לנו אם היינו שבויים.
    זקן השבויים התעלף מייד ואחר כך אחז ברגליו של גוטמן והתחנן:אל תעשו לנו מה שהיינו עושים לכם…

  55. לדעתי הבעיה רק תגדל ותצמח כי הדור החדש מתקלקל אחרי הדור הותיק יותר החיוך של הגיל הרך שם צריך להשקיע את כל המאמץ והחינוך למרות קילקול ההורים כאשר הילדים חוזרים הביתה .
    אבל מה אפשר לצפות ממנהיגים שמתכחשים לזקנייה ולנכים שלב ולמוגבלים שלה מה כבר יש לצפות אין שום קשר בין המנהיגים לחלשים ההפך הם נצמדים לתחת של החזקים כי שם הם מקבלים…
    מה שהגעיל אותי במיוחד זה שכבר קם כאילו מנהיג לציבור החלש ששמו מיכאל איתן הגדול איש שב."כ ואיש אשכולות נבחר עם קבוצה גדולה ומרשימה ובמקום להתעסק עם החלשים מיד דחף את ידו עמוק בצלחת ועירבב את החרארה עם כולם בו בזמן שהחלשים שתלו בו תיקווה ישבו והמשיכו ליקמול.
    כולל אבא שלי .עליו השלום.
    אז מה יש לצפות .

  56. קראתי את כל המאמר והתשובה שלי היא 'אז מה?'
    המצב הבטחוני השתפר דרמטית ברגע שיצאנו מעזה. למעשה היום ישראל גובה מחיר כבד מאד על כל תקיפה מעזה שלא יכלה לגבות כשעזה הייתה בשליטתנו.
    אפשר לירות טילים על נתב"ג? וואו! אני זוכר טילים שנחתו כאן ב91 מעיראק. אתה מציע לסגור את עיראק?(אגב, לא טענתי שהקו הירוק קדוש ואם יש איזו גבעה שולטת שצריך להשאיר בשליטה ישראלית אין לי בעיה עם זה.
    מה שבטוח הוא שלפי התזה של הדוקטור הנכבד רוב ערבי בישראל יהיה סופה של המדינה. מה תעשה אם מחבל בודד יגיע עם טיל לאו לשוהם ומשם יירה לנו על שדה התעופה?

  57. קראתי ארוכות.
    נשמע כתוב ע״י אדם חרדתי, מאוים וקטן אמונה בנו וביכולותינו שלא מציע כלום אלא רק מתבכיין כל העת. הם עשו לי הם שתו לי הם אכלו לי- תגיד אתה רציני..? שכחת שיש לך מדינה וכח להחליט ולקבל החלטות בעצמך? מה אתה כל הזמן מספר לנו מה הם רוצים לעשות לנו? את מי זה מעניין, מי לא יודע את זה? יותר מעניין איך אתה או המדינה וראשיה מציעים לפתור את העניין כדי שנוכל לגור בטח במדינה בה אנו יכולים לטייל ולהגיע לגל מקום בה? לו רוה״מ היה מקבל באומץ החלטה לשלח אותם ולהתנתק מהם, יכולנו להתנהג אליהם כמו לחיזבאללה. יכולנו להתמקד בעצמנו במקום בשכנינו כמו שמציע הכותב ויכולנו לפרוח עוד ועוד.
    כלל ידוע הוא שלפעמים צריך להפסיק להתעסק עם הצד השני ולהתמקד בעצמך ובמה שעושה לך טוב. הם כרגע כמו עצם בגרוננו- לי זה לא עושה טוב.

  58. כל מילה אמת, אני הפסקתי להאמין בשלום אחרי פרעות אוקטובר 2000 של הערבים והפיגועים שהיו אחריה.
    הפסיק לי להיות פעמיים קרוב מידי לפיגוע ופעם אחת בתוכו בשביל להבין שהערבים לא רוצים שלום, הם רוצים אותנו בים.

  59. נכון וגם..אפילו ניתן להם לבסס כאן מדינה
    הערבים לא יסכימו להגדרות המדיניות שלנו כל עוד לא נאפשר להם גבולות פתוחים וצבא ומה לא…
    המאבק שלהם למימוש זכויותיהם המדיניות אפילו יהיה לגיטימי. כי מדינה בחי גבולות פתוחים היא כמו עזה.

    קיצר- לספח את יוש. ולהציע לאזרחי ירדן לשוב הביתה. בינתיים יקבלו תעודות תושב..

  60. מה כולם קופצים פה? הלו? הסיכסוך הזה לא מעניין לי את הביצה, ספרו את הסיפורים האלו לחשבון הבנק שלי, ליוקר המחייה האבסורדי, אם אנחנו גרים במדינת טרור למה המחירים כאן כל כך גבוהים? מה לי, לערבים, שטחים, דת, פאק יו אול מאדר פאקרס, יקר לי!!!! אין עתיד, אין דירה אין שיט במקום הזה, העיקר מדברים לי על חרבות וסיכסוכים.
    לכל בני ה-18 ומעלה, חפשו דרך החוצה, אין עתיד כאן בשששיטט!

  61. אותי שיכנעת. ולא רק אותי… אני הייתי מקדיש מאמץ ומחשבה איך וכיצד לפצח את הגן השמאל רדיקלי ולגרום לו מצד אחד להמשיך ולהיות מה שהוא ומצד שני להפסיק לגרום נזק למדינה.

  62. מילה אחת – ואו
    מאמר חוצב אש
    יישר כוח לך על כך שאתה מעורר אותנו מתרדמתנו

  63. כאשר אלוהים העניש את האדם הראשון ואת הנחש, הוא אמר להם את המשפט הבא: " וְאֵיבָה אָשִׁית בֵּינְךָ וּבֵין הָאִשָּׁה וּבֵין זַרְעֲךָ וּבֵין זַרְעָהּ הוּא יְשׁוּפְךָ רֹאשׁ וְאַתָּה תְּשׁוּפֶנּוּ עָקֵב. איבה מלשון אויב. אבל הוא נותן להם את נקודות התורפה, האחד של השני. הנחש, היזהר על ראשך והאדם היזהר על העקב. וזה בבחינת "דע את אויבך" גם אנחנו מצווים לדעת את אויבנו, ומאמרים כאלו צריכים להיות מפורסמים וגם נלמדים בבתי הספר. מורי ורבי פרופסור משה שרון, היה גאה בך.

  64. מדוע להכחיש את קיום בית המקדש.מדוע לא ניכסו אותם כשם שעשו עם על הנביאים כולל שלמה.יכלו להגיד שהיה אבל מסגד.ובכך לסגור את הנושא.למה דווקא פה יש הכחשה.

  65. מה שהכי חשוב זה שיש כאן 2.5 מיליון אנשים שחיים תחת אחריותנו. נניח שלא תקום מדינה פלסטינית (ולפי דעתי, לא תקום) מה שרוב בני האדם משני צדי הקו הירוק רוצים היום ב- 2017 (אנחנו כבר כמעט שם) זה חיים טובים. הקטע הוא שלרוב התושבים משני צדי הקו הירוק אין חיים טובים. וכשלוחץ ואין חיים טובים אז לטרור, ולגזענות הרבה יותר קל להיכנס. אם הממשלה הזו לא הייתה עושה דבר בשטחים בנושא השלום אבל הייתה כאן במדינה מאפשרת למרבית אזרחיה קיום נאות ונוח (וזה אפשרי) והייתה גם משפרת בהרבה את נוחותם של אלו בצד השני של הקו הירוק, היאוש בשני הצדדים היה נסבל.

  66. מרדכי קידר,
    האוייב לא צריך להפיל מטוס אלעל. כל מה שהוא צריך זה לבצע ירי על מטוס אזרחי כלשהו לפני הנחיתה. אפילו אם לא תהיה פגיעה במטוס, מובטח שעוד באותו היום ישעו כל החברות הזרות את הטיסות לנתב"ג למספר חודשים לפחות. סביר שגם החברות הישראליות יצמצמו דרסטית את טיסותיהן. מי שתולה יהבו בשד"ת נבטים פשוט מרמה את עצמו כי "ביום פקודה" שום מטוס לא ימריא משם – המסלולים מוקפים אוכלוסיה עויינת מ 360 מעלות. להלן תצ"א:

    https://www.google.co.il/maps/@31.2158566,35.0144062,13519m/data=!3m1!1e3?hl=en

  67. יש צדק רב בדבריך, אבל עם צדק לא הולכים למכולת. ראוי לשקול בכובד ראש לפנות התנחלויות מבודדות בגדה, לבנות חומה מוצקה על בסיס הקו הירוק +/- יישובים גדולים והשכונות היהודיות במזרח ירושלים (עם קצת שכונות ערביות, בלי צור בהר ושועפט וכל זה), וזהו ולחיות כשהצבא שולט באופן מינימלי ביו"ש.

    אולי זה פחות צודק בעיניכם, אבל זה חכם. אותו דבר עזה. הניסיון לתאר את ההתנתקות ככישלון לא תלך למי שבקיא בעובדות, מאז ההתנתקות יש פחות ישראלים מתים מעזה. זו עובדה. השאיפה שלנו היא היפרדות מיו"ש כי אי אפשר אחרת.

  68. אתה שומע שמאלנים שקוראים למאמר הזה חירטוט ואתה מבין שהם שבויים של כת משיחית שלא משנה כמה עובדות וכמה מציאות מרה וכמה חוכמה יש בדברים הם יגידו חירטוט… וכיבוש… וביבי.. תסתכלו לאמת בעיניים

  69. לי יש תיאוריה אחרת, עובדה היא שחבל ארץ זה סבל מאי יציבות כבר 4,000 שנה. ממלכות עלו ונפלו, הרבה אלימות והרבה מלחמות וגם הרבה פוליטיקה שכבר התחילה בתקופה המקראית. בימינו מספר רב ובלתי ניתן להסבר של תאונות דרכים. רציחות מוזרות וכו׳. אין הסבר לזה אבל אני יכול רק לנחש אולי מבחינה גאוגרפית חבל זה הוא ממוקם בין שתי יבשות גדולות שיוצרות מתח גיאוגרפי שמשפיע אנרגטית על בני האדם פה. אולי חבל זה נבחר ע״י אלוהים כמקום קדוש ואולטימטיבי בגלל האנרגיה הרוחנית/בין ממדית שהמקום מקרין. מה שבטוח ונכון, זה מקום שאנשים מוכנים למות למענו (אין מקביל לו בכל העולם) ותמיד יהיה מקום בעייתי ויחד עם זאת מלא השראה.

  70. לצערנו כמה זה נכון מה שכתוב ועוד יותר כואב שיש משלנו יהודים שתומכים בהם בשונאינו ומבקשי רעתנו לכן מאמר כזה צריך להפיץ לכמה שיותר אנשים שידעו ויבינו

  71. ה"פלסטינים"רוצים תעודה כחולה. להיות בתחום המדינה העשירה לחיות טוב. על הדרך לעשות איזו דריסה ,לקטול כמה יהודים,גם זה שווה כסף הרבה כסף
    והרבה תהילה,להיות שהיד,לזכות בתהילת עולם.
    מה עושים, אין ברירה, צריך לפתח הסברה מאסיבית.
    להחזיק אותם בהסגר.האם יבואו ימים טובים יותר, התפייסות. אינשאללה.

  72. מעניין ומדוייק.
    בדור הזה. ואולי בכל דור ודור..
    עדין " קיר הברזל " .
    יותיר בידינו ריבונות עם עוצמה.
    והוא שיוביל לשלום של חזקים.
    וגר זאב עם כבש. בתנאי שניהיה קודם זאב בעור של זאבים.

    1. אולי בתנאי שניהיה זאב בעור כבש.לחיות בשלום עם צבא חזק בעזרת השם שלא נצטרך אותו רק לכבוד ותפארת.

  73. נכון מאוד. השלום יבוא רק אם ישראל תהיה חזקה בעזרת השם .אבל לא צריך להשתמש בחוזק הזה כשלא צריך אחרת המלחמות לא יפסיקו. לא לוותר על הדרישות של ישראל לבטחון אבל צריך לראות גם את השני כבן אדם כדי להביא את השלום.