דעה: התפטרות נתניהו תהיה נצחון הפקידים על רצון הציבור

כניעת ראש ממשלה לתכתיבי משפטנים ופרקליטים תרמוס עקרונות דמוקרטיה בסיסיים, ותהווה מסר לכל מנהיג עתידי לגבי השליטים האמיתיים במדינה

היועמ"ש מנדלבליט וראש הממשלה נתניהו | לע"מ

רבים בשמאל וחלקים בימין מתקשים להבין את התמיכה הרחבה והנמשכת בראש הממשלה נתניהו, לאחר כתבי האישום, לאחר כישלונות חוזרים בבניית קואליציה ולאור המצב אליו נקלעה המערכת הפוליטית כולה. בהעדר הסבר אחר, אותם תוהים פונים לתיאוריות קשר קלושות או ניתוחים פסיכולוגיים בגרוש, ולכן אנסה לנצל את הבמה ולהסביר מדוע רבים חושבים, כמוני, שדווקא זו העת לתמוך בנתניהו, ומדוע פרישה או התפטרות שלו תהיה טעות. אין המטרה לשכנע איש, אלא להציג את ליבת הטיעונים של תומכי נתניהו בימין, כפי שאני מבין אותם מנקודת מבטי. ההסבר מתקיים בארבעה מישורים הנבנים זה מזה:

במישור הקונקרטי-פלילי:

כפי שנכתב ודובר רבות בעבר, ההליך הפלילי נגד נתניהו היה מזוהם מתחילתו, ולכל הפחות נפלה בו שורת פגמים קשים. ביקורת זו מגיעה גם מאנשי שמאל מובהקים. אם הייתה נהוגה בישראל דוקטרינת "פרי העץ המורעל" לפיה ראיות שהושגו שלא כדין אינן קבילות וכך גם כל תולדה שלהן בהמשך החקירה, לתיקים המדוברים לא היה סיכוי קלוש. גם אם נניח שנתניהו אשם במשהו (נגיע לזה), התנהלות המשטרה והתביעה שכללה ירי לכל הכיוונים, לחצים פסולים על עדים והדלפות, הייתה מובילה במדינה מתוקנת לכך שהאחראים עליה ייתנו דין וחשבון חמור. הניסיון לטייח ולהתנהג כאילו לא אירע דבר מכל זה היא שערורייה בפני עצמה.

במישור הפלילי-עקרוני:

מול ראש הממשלה עומדים שני אישומי הפרת אמונים ואישום שוחד תקדימי, שיהיה כנראה קשה מאוד להוכחה מסיבות שכבר נידונו בהרחבה. אציין רק שההיבט התקדימי הוא קריטי, מכיוון שמשמעותו של תקדים היא שספק רב אם הנאשם ידע כלל שמעשיו פסולים או מהווים עבירה בזמן שביצע אותם. לכן יש מקום לזהירות רבה בכל תקדים, קל וחומר כזה שמופנה כלפי נציג ציבור וראש ממשלה מכהן. גם "הפרת אמונים" היא עבירה עמומה וכללית בישראל שזכתה לביקורת מקיר לקיר. מאחר שהעבירה אינה מוגדרת כלל, כל נבחר ציבור יכול למצוא עצמו אשם בה בדיעבד, וחוק דומה נפסל בארה"ב על ידי בית המשפט העליון בדיוק מסיבות אלו.

אבל הנקודה כאן היא לא המישור המשפטי גרידא, אלא העובדה שאלו בדיוק מסוג העניינים שצריכים להיות מוכרעים בקלפי ולא במסדרונות הפרקליטות או באולמות בית המשפט. טענת האכיפה בררנית לפיה מקרים של עברות דומות שבוצעו בידי אחרים לא נחקרו כלל אינה רק לצרכי הגנה, אלא גם המחשה לכך שמדובר בסעיפי אישום בעייתיים וגבוליים כשלעצמם. מי שחושב שמעשים כאלו "אינם ראויים" או "פסולים" אולי צודק, והוא מוזמן להביא זאת בחשבון כאשר הוא ניגש להצביע בקלפי. מה שמביא אותנו למישור השלישי.

 במישור העקרוני-דמוקרטי:

כאשר שורה של פקידים בלתי-נבחרים, ככל שיהיו אובייקטיביים, ניטרליים ובעלי כוונות טובות, הם שחורצים גורלות פוליטיים של נבחרי ציבור, מדובר בבעיה חמורה. עוד לפני שתיק כלשהו מגיע לבית המשפט שם קיים סדר דין פלילי ברור, המנגנון הקיים בישראל לגבי הגשת כתבי אישום מערב למעשה את מערכת התביעה כולה (שוטרים, פרקליטים ויועצים משפטיים), ויוצר בפועל מערכת תמריצים שיכולה בקלות להיות מושפעת מהטיות אישיות, מלחץ עמיתים או מקמפיין תקשורתי ממוקד.

בכך מערכת המשפט הופכת באופן בלתי-נמנע לחלק מהמשחק הפוליטי, תוך שהיא מרסקת את אמון הציבור בה כפי שאנחנו רואים שמתרחש כיום, ומשמשת יעד להתקפות הן מימין והן משמאל התלויות בטיב ההחלטה שתקבל. אלו סיבות מצוינות נוספות לכך שברוב המדינות הדמוקרטיות קיימים חוקי חסינות שונים המגבילים את יכולת הפקידות להדיח בפועל נציגי ציבור, בנוסף למנגנון פוליטי המורכב כמובן מבחירות ובמקרים חריגים מתהליך הדחה אותו מובילים נבחרי הציבור עצמם לאחר שקיבלו את הסמכות הריבונית מהעם.

במישור הקונקרטי:

השיקול המרכזי לתמיכת הימין בנתניהו הוא גם זה ממנו רבים בשמאל מעדיפים להתעלם. מבחינתי ומבחינת רבים כמוני, מזה שנים מתבצעת בישראל הפיכה שיפוטית ופקידותית בה הכוח מועבר מידי הכנסת ונציגי הציבור, לידי שופטים ופקידים לא נבחרים. זו אינה "הסתה", אלא דברים שאומרים בצורות שונות משפטנים בכירים ומלומדים כמו זוכי פרס ישראל הפרופסורים דניאל פרידמן ורות גביזון, ועוד רבים וטובים אחרים שאינם חשודים באהדה לנתניהו או לימין. מי שטבע את המונח "כנופיית שלטון החוק" היה רובי ריבלין, טומי לפיד אמר דברים חריפים דומים בזמנו, והרשימה נמשכת.

ועל כן הנקודה היא זו: התפטרות של נתניהו בשלב זה תהיה כניעה בלתי-נסלחת לתכתיבי המערכת שיצאה מזמן מכלל שליטה ומתנהלת ללא ביקורת וללא סמכות דמוקרטית; זו תהיה בגידה בציבור הגדול שהצביע עבור נתניהו (תוך הכרה מלאה של כתב החשדות) ורוצה אותו כראש ממשלה; זו תהיה רמיסה סופית של העקרון הכי בסיסי בדמוקרטיה, הזכות לבחור ולהיבחר; וזה יהיה מסר עתידי חד-משמעי לכל מנהיג, בעיקר מימין אך גם משמאל, לגבי השליטים האמיתיים במדינה.

אז מה הלאה?

האתגרים העיקריים העומדים בפני העקרונות שלעיל הם המציאות הפוליטית והצורך בפרגמטיזם. יתכן שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה גם לאחר סבב נוסף של בחירות, ויתכן גם שמבחינתו האישית עדיפה התפטרות כעת. כאן התשובה מתחלקת לשניים:

א) ישנה סיבה טובה לכך שנתניהו מהווה כזו מטרה, והיא שמדובר במנהיג ומדינאי בשיעור קומה אחר מכל אדם שפועל היום בזירה, ובוודאי בהשוואה לחלופות הקיימות משמאל. נתניהו הוא נכס אלקטורלי עצום לימין, ואין שום ביטחון שגדעון סער או כל מועמד אחר יביא לתוצאה טובה יותר. עוצמת הקמפיין נגד נתניהו היא דווקא בגלל הערך העצום שלו עבור מחנה הימין והשפעתו על סיכויי ההצלחה שלו בקלפי, ולכן ויתור עליו כשובר-שוויון פוליטי הוא הימור עצום.

ב) בסופו של דבר, מבחינתי ומבחינת רבים אחרים, עדיפה התבוסה הפוליטית על התבוסה בפני הפקידות. הייתי מעדיף להפסיד בבחירות ולבלות באופוזיציה מאשר שנתניהו יתקפל כעת, ואני מוכן לשאת במחיר ההפסד הפוליטי כדי לא לשאת במחיר הכבד הרבה יותר של כניעה למשטר הפקידות והשפיטה, החותר תחת ערכי הדמוקרטיה ומבקש לקבוע עבורי ועבור אזרחי ישראל מי יכול ומי לא יכול לייצג אותנו.


עו”ד ג’וני גרין הוא מנהל פרויקטים בחברת היי-טק בירושלים, ובעל הסמכה לעריכת דין בישראל ובמדינת ניו-יורק בארה"ב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

35 תגובות למאמר

  1. כשנתניהו משקר ויוצא לתמרונים פוליטיים מבחילים אתם לא אומרים דבר.
    שי ניצן הוא בריון, רוני אלשיך הוא בריון, גם בנימין נתניהו הוא בריון.
    מדוע כשאלה משקרים אתם נזעקים, אך כשזה משקר אתם מריעים לו?
    ביבי הוריד אינספור אנשים מהמפה עם שקריו, עכשיו יורד מהמפה בגלל שקרי אחרים.
    אני חושב שיש כאן צדק פואטי. יש אלוהים.
    ובאשר לרצון העם? אתם לא העם. אתם חלק מהעם. ועם הרצון שלכם הוא במנהיג שקרן ומלוכלך, לא אבכה יחד איתכם כשרצונכם לא יכובד.
    אתם חבורה עם סטייל נורא. אינטיליגנטים, רהוטים, מוכשרים, אבל עם סטייל נורא. אתם צבועים, ולמדברים מפוזיציה. אתם אומרים שנתניהו אולי סרח אך עדיין ראוי. בעיניי אתם צבועים. לא תשכנעו את השמאל מרכז, כי אנו יודעים שאתם צבועים. לא תשכנעו

    1. נראה שלא היית בשיעור האזרחות שבו לימדו על חזקת החפות, שוויון בפני החוק, או דמוקרטיה בכלל.

    2. לחמוצי: כמה שאתה צודק! פרקליטים שבתו חודשים ארוכים משנודע שיוקם גוף המפקח עליהם. להם מותר לעשות ככל העולה על רוחם. ואחר כך הבריחו את מי שמעמדה בראש הגוף הזה – את גרסטל. והשופטים? להם יש חסינות מוחלטת. כל אחד מגופים אלו מתנהג באופן פלילי ופעמים אין ספור פרעו את החוק!

    3. "ביבי הוריד אינספור אנשים מהמפה עם שקריו"
      אפשר דוגמא או משהו ?
      "אתם אומרים שנתניהו אולי סרח אך עדיין ראוי"
      לא יודע מי זה אתם. אני, לא אומר.
      "ובאשר לרצון העם" – יש בחירות. מי שינצח שיהיה לו לבריאות.

    4. מי אלה "אתם"? על מי אתה מדבר?

    5. פיספסת את ההפרדה בין נבחרי ציבור ופקידים לא נבחרים.
      נתניהו בריון? שלא יבחרו בו.
      פקידים שפועלים להפיכה שלטונית תוך שימוש בכוח שלא ניתן לקחת מהם הם בעיה אחרת לגמרי וחמורה מאוד.

    6. נתניהו בריון, ובוחרים בו. בוחרים בו גם מפני שהוא בריון. גם לנתניהו יש כוח שלא ניתן לקחת ממנו, כי אתם הרוב, ואתם תמיד מצביעים לו, גם כשהוא משקר וכשהוא בריון, זה בדיוק מה שאני אומר.
      "אתם" זה כותבי מידה, ביביסטים מושבעים, מצביעי ליכוד אדוקים מאוד. אתם, כן אתם, נותנים לנתניהו כוח ובגללכם הוא איתנו, ואתם אוהבים שהוא בריון, ואתם אוהבים שהוא משקר, ואתם אוהבים שהוא משפיל יריבים פוליטיים ומרסק אותם עד אפר (מופז, לבני, סילבן, ברק, דוד לוי, עכשיו גדעון סער, אולי גנץ).
      אני יודע שאתם הרוב, אבל אתם צבועים ואוהבים בריון ושקרן, ולכן כאשר בריונים ושקרנים אחרים יורידו אותו, זה יהיה צדק פואטי. אני מייחל ליום הזה, כי גבה ליבכם והרגשתם מורמים מעם, מתנשאים, חושבים שרק אתם "העם", העם האמיתי. אתם מגיבים על התגובה שלי בכל מיני טיעונים פוליטיים משפטיים. הכל נכון. כולכם צודקים, ואתם הרוב. אתם גם הכי חכמים, הכי פטריוטים, הכי ישראלים, הכי יהודים. כל השאר טיפשים ותמימים ועוכרי ישראל. ולכן, אפילו שאתם הרוב, לא תשכנעו את כל אותם שמאל מרכז שדרסתם אתם מתנשאים עליהם כל ימות השנה. ולכן כשביבי יפול זה יהיה צדק פואטי, ואני אלגום לי כוס יין טוב ואתרווח לי בכורסא, משום שזה מגיע לכם, ורק מן המפלה יבוא אולי חשבון הנפש שלכם. למשל "נכון, הוא היה פוליטיקאי מוכשר אבל אלים מידי, נהנתן מידי, תככן מיד. בפעם הבאה נעדיף מישהו אחר, איש מידות טובות". ואמרו אמן

    7. תגובה ילדותית ורגשית.
      תיזהר לא להיחנק בטעות מכוס היין בשעה שאתה לוגם ממנה ורואה בתוצאות האמת איך שוב…

  2. כמה לא מתאים שחבר הכנסת מהליכוד יואב קיש יתמוך דוקא עכשיו בגדעון סער.
    יואב קיש נודע בפעולתו למען חזקת חפות למען ביטול או הקטנת מעמד ההודאה לצורך חיוב בדין. למי הוא חובר?? לגדעון סער מהפרקליטות. לאותו גדעון סער שמתגאה בזה שקבע את הרכב הועדה לבחירת שופטים תשעה 9 חברים, שלבחרת שופט צריך רוב של שבעה 7 מתוך התשעה 9: מתוכם שלושה 3 שופטים משמע וטו לשופטים, שניים 2 מלשכת עורכי הדין – רוב למשפטנים. שני 2 שרים שאחד מהם שר המשפטים שהוא בדרך כלל עורך דין ועל כן הוא לצד השופטים. שני 2 חברי כנסת אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה. גדעון סער התנגד לשינוי שיטת בחירת השופטים ותמך בהמשך בחירתם הם על ידי עצמם בשם "הדמוקרטיה", כל זה אומר חוסר פיקוח על השופטים. ליואב קיש: הפסק פעילותך המדומה למען חזקת החפות כי זו צביעות. יואב קיש חובר לשמאלן מובהק לגייס החמישי. מספיק לדעת מי בעד פיקוח על שופטים (וגם פרקליטים) ומי נגד כדי לדעת מי שמאלן!

    1. לדבר ימין ולעשות שמאל, להזדהות כליכודניקים ולחתור מבפנים תחת הליכוד:

      https://rotter.net/forum/gil/21645.shtml
      (מיהם שרי הליכוד שתוקעים את הצעות החוק של הימין?)

      https://www.news1.co.il/Archive/002-D-58384-00.html
      (רוקד על שתי חתונות)

      http://www.kolhazman.co.il/237086
      (חבר הכנסת יואב קיש שעל פי השמועות אף נתמך ע"י מתפקדים אלו, המכונים הליכודניקים החדשים)

  3. שימו לב ! עתון הארץ ושאר אתרים שמאלנים כאן עוסקים כל הזמן בהפצת שקרים ובהינדוס דעת הקהל ! זו לא עתונות זו תעמולה מבית מדרשו של הדוב הרוסי קומוניזם טהור ! הם מראש לא מפרסמים דעות של ימניים !!!

  4. פרישה תהווה נזק מכיוון נוסף:
    כל הבלגן הזה עורר מודעות לבעיתיות של מערכת ולצורך בתיקונים. וזה מביא לאלפי מפגינים אפילו למניינים המצומצמים יותר.
    אם סמל המאבק ירד מהבמה הציבורית-קשה להאמין שהאפקט הזה ישמר.

  5. האמירה "עדיפה התבוסה הפוליטית על התבוסה בפני הפקידות. " נכונה מאד.

  6. מי שלא העביר ביקורת, כשהפקידים הדיחו את אולמרט והמליכו את נתניהו,
    לא יכול להעביר ביקורת כשהפקידים מגישים כתב אישום נגד נתניהו.

    מערכת המשפט בישראל לא חסה על אף מגזר במדינה.
    שרון, אולמרט, הירשזון וקצב (שהיה מתחרה של נתניהו) והרב הראשי ישבו בכלא.

    לא ייתכן שכל היריבים של נתניהו יוכלו לעמוד למשפט, ורק נתניהו לא יעמוד במשפט.

    המסקנה היא ברורה: מי שכותב נגד 'ההפיכה השלטונית', לא כתב כך כשזה שירת את האינטרסים שלו!!
    לכן לא לוקחים אתכם ברצינות.

    אוהבים ומעריכים את נתניהו על תרומתו למדינה אבל הפעם מצביעים בעד שלטון החוק. בעד ערכים ובעד מדינת ישראל

    1. אם ככה כל מי שתמך אז באולמרט חייב היום לעמוד לצידו של נתניהו

    2. לא זכור לי שאצל אולמרט היו אפילו חלקיק ממספר הקושיות על התנהלות מערכת המשפט שיש כיום.

    3. לא היה אף אחד שתמך אז באולמרט- לא בשמאל ולא בימין. אולמרט אפילו נאלץ להתפטר כתוצאה מלחץ של שותפיו לממשלה ציפי לבני ואהוד ברק (הרבה לפני כתבי האישום).
      לכן לפי הלוגיקה הזאת באמת אף אחד לא צריך לעמוד לצד האיש שעומד כעת למשפט. שיסתדר לבד עם הבעיות שלו. הוא לבדו יצר אותם קודם כל בהתהנהלות הבעיתית שלו (גם אם זה לא עבירה על החוק) ואחר כך בחיזוק שלטון הפקידים המשפטיים- פרוייקט שהוא עבד עליו חזק בשנים האחרונות.

    4. לא זכור לי שאצל אולמרט היו כל כך הרבה סימני שאלה לגבי התנהלות המערכת המשפטית…

    5. אין שום דמיון בין העבירות של אולמרט לבין התיקים של נתניהו. אולמרט ניהל פעילות מאפיונרית: היתה לו כספת במשרד, ושני עוזריו – המזכירה שולה זקן ועורך הדין האישי אורי מסר, התעסקו במעטפות המזומנים. בנוסף, הפרקליטות הגישה נגד אולמרט רק כחמישית מכתבי האישום שהיתה אמורה להגיש והתעלמה מפרשיות כמו "הבית ברחוב כרמיה" (שוחד של מאות אלפי שקלים), "יצירות האמנות" עם קליפות הביצים שאשתו עליזה "מכרה" לקבלנים בעשרות אלפי שקלים לתמונה (שוחד של מאות אלפי שקלים), ה-500 אלף שקל שעברו לאחיו של אולמרט (יוסי אולמרט) כשוחד, מאות עטים נובעים ויוקרתיים (לאספנים) בשווי כולל של יותר ממיליון דולר שקיבל אולמרט בתפקידיו כראש ממשלה / שר / מ"מ מקום ראש הממשלה / יו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל מאנשי עסקים שביקשו את עזרתו במשרדי הממשלה, תוכניתו של אולמרט לבזבז את כספי המיסים שלנו על תכנון ובניית מעון ראש ממשלה חדש במחיר אסטרונומי, אשר רק החלפתו בתפקיד על ידי נתניהו הביאה לביטולה.
      כל התקשורת, בתחילה, התגייסה למען אולמרט, הפרקליטות לא נקפה אצבע, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הורה על פתיחת חקירה שבסופה החליט להסתפק בהערה לאולמרט על שסייע במינהל מקרקעי ישראל לידידו אלכסנדר טסלר לאחר שקיבל ממנו קודם לכן עט נובע בשווי 1,750 דולר. ורק לאחר סדרת חשיפות של עיתונאי יחיד – יואב יצחק, התחילה הפרקליטות לעבוד, בקצב של צב. ובמשפט ישב בין שלושת השופטים לא אחר מיעקב צבן – ידיד ותיק של משפחת אולמרט. לא די שלא פסל את עצמו הוא גם לא טרח לדווח על כך לפרקליטות.
      מול נתניהו המצב הפוך: נתניהו לא ניהל שום פעילות פלילית והמשטרה והפרקליטות רודפות אותו על כל שטות. כך למשל, בעניין הקשר בין פוליטיקאים לכלי תקשורת, יש לגביו אכיפה בררנית בוטה הנגועה ברדיפה פוליטית.

      https://www.news1.co.il/Archive/0018-D-17874-00.html

      https://news.walla.co.il/item/2549023

    6. אולמרט קיבל מעטפות כסף ונתן תמורה – תיק עם ראיות ברורות ומוחשיות, תיק קל להכרעה, תיק שאין בו שום תקדים משפטי.
      רק בור ועם הארץ יכול להשוות לתיקי נתניהו המשונים, חדשניים ותקדימיים, והכל כך לא משכנעים.

    7. ל"נו באמת ". אני מבין שלא עקבת אחרי המשפט של אולמרט. זה לא היה קל בכלל. בפרשת מעטפות הכסף היה זיכוי ואחרי ששולה זקן סיפקה קלטות היתה הרשעה שם. בגלל כל מיני גורמים, חלקם השתנו מאז. בראשם החוק שהשתנה ב2008. זו לא היתה הפרשה היחידה שהוא נשפט עליה.
      לאולמרט היתה טענת הגנה ואם הוא היה נתניהו , הוא היה משווק לך אותה ביעילות ואתה היית חושב אחרת גם אם זה חירטוט(וכן הוא מחרטט לעיתים)
      נב: לפי כתב האישום הכסף שימש בין היתר לקניית חופשות , *עטים* ו*סיגרים*.
      נב: איננו חשופים לראיות ולכן איננו יכולים להחליט מה תיק קל . במשפט גם הפתעות

  7. אם אני הייתי ביבי הייתי פורש מיד. הרי ברור לכל שהשופטים ירשיעו אותו. המשחק מכור, ולכן כשהיועמש הקשיב ב"נופש חפצה", התוצאה לאחר השימוע לא הייתה הקלה אפילו בסעיף אחד רחמנא ליצלן, אלא החמרה בכתב האישום. חוץ מזה, ביבי הגן בגופו על בג"ץ במשך שנות שלטונו, הוא לא האדם המתאים להחזיר את הדמוקרטיה מטלפיהם של בג"ץ ועושי דבריו.

    1. אם הוא יודיע על פרישה מהפוליטיקה, יש לו סיכוי לקבל איזו הקלה בהרשעה, אולי אפילו עסקת טיעון. אחר כך הוא יכול לחזור לפוליטיקה ולהודיע שמכיוון שהוא מעולם לא נהג לקיים את הבטחותיו, אין סיבה שדווקא בנושא הפרישה הוא יעשה זאת. לאלקטורט שלו לא תהיה בעיה להצביע לו שוב, וגם מערכת המשפט והפרקליטות תשמח לשובו של מגינם הגדול.

    2. נתניהו לקח מדינה קטנה והפך אותה לאימפריה:
      הכפלת התל"ג וגידול שיא בתמ"ג; בניית תשתיות, כבישים, מחלפים, גשרים, קווי רכבת, נמלי ים, שדות תעופה, בתי חולים וערים; בנייה של רכבת תחתית בת"א ש-40 שנה מדברים עליה; הפיכת ישראל למקור ידע הייטקי המושך השקעות בינלאומיות; כניסה של ישראל לגוש מדינות ה-OECD; הידוק יחסים עם הודו, רוסיה, יוון, מצרים, סעודיה ומדינות באפריקה; הגנה על משאבי הטבע הימיים לקראת הכנסות עתק בעתיד; הקמת 5 מתקני התפלת מי ים והבטחת אספקה של מי שתייה; בניית גדר בגבול הדרומי למניעת שטף המסתננים; רכישת 50 מטוסי F-35 המעניקים לישראל חופש פעולה מעל איראן, עירק וסוריה; רכישת צוללות חמושות בגרעין המעניקות לישראל את יכולת "המכה השנייה" ומונעות אפשרות של מלחמת בזק גרעינית מצד אירן.
      אף מנהיג אחר בישראל לא מסוגל לבצע את התמרונים הפוליטיים הבינלאומיים שמבצע נתניהו: לקבל את המקסימום מהמערב, להתקרב למדינות ערב, לשמור על הקלפים עם רוסיה, למשוך חברות בינלאומיות להשקיע בישראל. כל המהלכים הללו מכוונים למנוע ממדינות עוינות להכתיב לישראל תנאי הסדר עם הערבים אשר יסכנו את עצם קיומה. וזה בדיוק ההישג שרוצים לטרפד שונאי ישראל: הם מעוניינים להכתיר עלינו דחלילים כמו גדעון סער, בני גנץ, איילת שקד ויאיר לפיד, שיאפשרו למדינות זרות להכתיב לנו את תנאי ההסדר למרות האיום הקיומי שהוא ימיט עלינו. כדי להרחיק את נתניהו מהגה המדינה הם מנהלים נגדו שטיפת מוח יומיומית – בעזרת הדחלילים (כולל שובל הטוקבקיסטים שלהם).

  8. הימין הפסיד מזמן למערכת המשפט.
    בעיקר כי לא עלה למגרש.
    רגשי נחיתות או פחדנות או משהו אחר, לא יודע.

    1. הוא נחשב למנהיג הימין אבל משהו קרה לו.
      או שהוא שיחק (בטעות או בכוונה) עבור הקבוצה השניה, או שהוא סתם הבקיע גול עצמי.
      צחוק הגורל- האיש הזה עשוי לקבל כרטיס אדום מהמערכת.

    2. יונתן, אתה צודק.
      רק הערה אחת: שכחת חוסר אחדות וירי בתוך הנגמ״ש.

  9. סמאאל מחסל בסיטונות לאו דוקא רק את מנהיגיו, אלא היום גם את מנהיג הימין (מלך נמשח בישראל) כבר יותר מ 2 עשורים, כמיטב המסורת הבולשויקית.
    "ההימור" של סמאאל, יעלה לו ביוקר, ביום הבוחר.
    לאחר הבחירות, חייבת להתבצע רויזיה עפ"י המסורת הבולשויקית, נטו.
    בעז"ה, במהרה בימינו, אמן.

  10. כבר נאמר באיזה מקום:
    במדינה יהיו הצדק והחוק השליטים העליונים.
    שליטים על שליטיה!!

    .

  11. הפגיעה המדוייקת של הטילים האירניים המדוייקים במתקן נפט ראשי בסעודיה ובבסיס האמריקני בעיראק הדגימה נתנה רמז ברור לעולם ולנו מה כוחם. לא צריך הרבה מאלה כדי לשתק ולהשבית מדינה קטנה כמונו ואי אפשר לחסום אותם הרמטית. . המדיניות של נתניהו דוחפת אותנו בכוח וללא כל צורך למסלול התרסקות עם מדינה ענקית וחזקה שאין לנו סיכוי מולה . האירנים חותרים להגמוניה בעולם הערבי ואנחנו לא חייבים להפריע. עימות אינו לטובתנו ועלול להסתיים בחורבננו, אם הקשבתם לאביב כוכבי. נתניהו לא לומד מהטעויות צדקיהו המלך ודומיו. כעת דרוש לנו מנהיג חכם שידע להרגיע ולהגיע לדו קיום איתם. אנחנו צריכים מדינאי שרואה רחוק, ויודע להשכין שלום, לא פוליטיקאי שמתעסק בזוטות ובהתמרפקויות. הפתרון איננו לרדוף אחרי שיירה כזו או אחרת, זה רק עניין של זמן עד שמספיק טילים ידוייקו, ועד שיהיה להם גרעין. ואז מה?

  12. אני מניח שלא חשבת כך כשאולמרט היה רה"מ. ביבי לא חיכה לבחירות אפילו

  13. לא היה אכפת מזה כשהיה אולמרט(או אחרים). לא חיכו לבחירות ולחצו עליו להתפטר, גם על רקע החקירות.
    אולמרט התלונן, התבכיין והתקרבן על הדלפות ועל התביעה ועל המבקר.